Onvoorstelbaar, die achterlijke gristenen laten wetenschappelijke rapporten herschrijven/ herformuleren omdat zij geloven in een 2.000 jaar oud sprookjesboek dat vol zit met fouten, inconsistenties en normatief geneuzel.quote:29 januari 2010
nu.nl
STAPHORST - Op verzoek van de fracties van ChristenUnie en SGP in Staphorst wordt een rapport over archeologische waarden in deze plaats aangepast.
Beide partijen willen graag dat ook de bijbelse visie over de leeftijd en het ontstaan van de aarde wordt verwoord.
Gemeenten zijn verplicht een 'archeologische waardenkaart' op te stellen. Op die kaart staat waar mogelijk archeologische vondsten in de aarde te verwachten zijn. In het rapport, opgesteld in opdracht van de gemeente, wordt geschreven over het ontstaan van zandruggen miljoenen jaren geleden.
''Wij gaan samen met een groot deel van de bevolking in deze gemeente uit van een jongere aarde. Waarom zou dat niet in een gemeentelijk rapport verwoord worden?'', zei raadslid Klaas Harke (ChristenUnie) vrijdag.
Beide partijen hebben samen een meerderheid in de raad. De wethouder heeft toegezegd het rapport te laten aanpassen, aldus Harke. Volgens het raadslid was ook in het Darwinjaar 2009 aandacht voor beide visies. Tot praktische problemen hoeft een archeologische kaart waarin zowel een wetenschappelijke als bijbelse visie in verwoord staat, niet te leiden.
''De plaatsen Staphorst en Rouveen zijn na het ontstaan ervan meerdere keren verplaatst. Naar die vroegere lintbebouwing moet mogelijk onderzoek gedaan worden. Dat gaat misschien 1400 jaar terug, maar over die periode verschillen we absoluut niet van mening.''
quote:Het is gebruikelijk dat ook een niet-Christen het een en ander over de aarde, de hemel en de andere elementen van deze wereld weet; en over de beweging en baan van de sterren en zelfs over hun grootte en onderlinge positie, over de zekere rondgang van de zon en de maan, de herhaling van de jaren en de seizoenen, de dieren, planten, stenen, en zulk soort zaken, en dat hij heel zeker is van deze kennis door ervaring of door beredenering.
Het is dan echter schandelijk en zeer schadelijk dat een ongelovige een Christen, als zou die vertellen wat de Heilige Schrift zegt, onzin over deze onderwerpen te berde hoort brengen; en we moeten op elke mogelijke wijze zo'n schaamtevolle situatie zien te voorkomen, waarin mensen grote onwetendheid bij de Christen vaststellen en hem uitlachen en honen.
Het erge is niet zo zeer dat een enkele onwetende persoon belachelijk wordt gemaakt, maar dat mensen buiten de geloofsgemeenschap denken dat onze heilige schrijvers zulke meningen toegedaan waren en, ten koste van degenen voor wier verlossing wij werken, worden de auteurs van onze Schrift gekritiseerd en aan de kant geschoven als ongeletterde personen.
Als ze merken dat een Christen het mis heeft in een veld waarin zij zelf veel weten, en hem zijn dwaze meningen over onze boeken horen vasthouden, hoe zullen ze dan ooit die boeken geloven als het om zaken als de wederopstanding van de doden, de hoop op het eeuwig leven, of het het koninkrijk der hemelen gaat, terwijl ze denken dat deze pagina's vol leugens staan met betrekking tot zaken die ze zelf hebben ervaren of door de rede hebben gekend?
Deze onbedachtzame en onkundige Schriftuitleggers bezorgen hun wijzere broeders ontelbare problemen en verdriet, wanneer ze worden gepakt op een van hun weerzinwekkende en foute standpunten, en gekapitteld worden door hen die niet gebonden zijn door de autoriteit van de heilige schriften; om zich dan te verdedigen proberen ze voor een bewijs een beroep te doen op de Heilige Schrift, en ze citeren zelfs verzen uit hun geheugen waarvan ze denken dat die hun positie steunen, alhoewel ze noch begrijpen wat ze zeggen, noch waarover ze iets beweren.
Als ik het goed begrijp worden er dus twee versies opgesteld. Een rapport met daarin de wetenschappelijke visie, en een rapport met daarin de bijbelse visie (of beide delen verschijnen in één rapport, dat kan natuurlijk ook). Ik zie het probleem dus niet. Deze mensen houden er een andere visie op na dan de meeste andere mensen, maar dat is geen reden om uiting van die visie, die in de minderheid is, daarom maar tegen te houden.quote:De wethouder heeft toegezegd het rapport te laten aanpassen, aldus Harke. Volgens het raadslid was ook in het Darwinjaar 2009 aandacht voor beide visies. Tot praktische problemen hoeft een archeologische kaart waarin zowel een wetenschappelijke als bijbelse visie in verwoord staat, niet te leiden.
Ze houden wetenschappelijk onderzoek tegen. Religie is geen wetenschap, sterker nog het wordt wetenschappelijk tegengesproken.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp worden er dus twee versies opgesteld. Een rapport met daarin de wetenschappelijke visie, en een rapport met daarin de bijbelse visie (of beide delen verschijnen in één rapport, dat kan natuurlijk ook). Ik zie het probleem dus niet. Deze mensen houden er een andere visie op na dan de meeste andere mensen, maar dat is geen reden om uiting van die visie, die in de minderheid is, daarom maar tegen te houden.
Verder vind ik het jammer dat TS christenen weer gelijk belachelijk moet maken, deze mensen vragen enkel ruimte voor hun eigen visie.
Prima. Maar het is een wetenschappelijk rapport. Als zij een Bijbelse analyse doen, ook goed. Maar dit vind ik echt legitieme wetenschappelijke vondsten in twijfel trekken op basis van, ja, van wat eigenlijk? Op basis van geschriften uit de late bronstijd. Dat klinkt onaardig, maar daar komt het toch op neer? Ik vind het net zo zinnig als wanneer de gemeenteraad beslist dat op basis van hun visie een rapport over milieuvervuiling moet worden aangepast omdat ze niet geloven in de moderne scheikunde, of over geluidsoverlast omdat ze de wetten van de fysica verwerpen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
Verder vind ik het jammer dat TS christenen weer gelijk belachelijk moet maken, deze mensen vragen enkel ruimte voor hun eigen visie.
Ze namen aanstoot aan de jaartallen die genoemd werden.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ze houden geen wetenschappelijk onderzoek tegen, ze willen dat ook hun visie een plaats krijgt in het rapport, gewoon naast de wetenschappelijke visie.
En? Dat ze lekker tegen elkaar met gordijnen dicht hun sprookjes uitwisselen. Het is verplicht een archelogische waardenkaart op te stellen. Wat die wereldvreemden vinden is dan niet relevant. De archelogische waardenkaart is niet gebaseerd op de bijbel he.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ze houden geen wetenschappelijk onderzoek tegen, ze willen dat ook hun visie een plaats krijgt in het rapport, gewoon naast de wetenschappelijke visie.
Waar leidt je dat uit af? Volgens mij wordt er alleen een rapport gepubliceerd waarin op basis van kennis vergaart door de wetenschap een analyse wordt gemaakt van de omgeving. Het rapport wordt daarmee natuurlijk nog geen wetenschappelijk onderzoek.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:43 schreef Iblis het volgende:
Maar het is een wetenschappelijk rapport.
Aanstoot?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:45 schreef Iblis het volgende:
Ze namen aanstoot aan de jaartallen die genoemd werden.
Dan weet je zeker dat je zus later je vrouw wordt.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:47 schreef Tja..1986 het volgende:
Je zou maar in een drop wonen waar de CU en SGP samen een meerderheid zijn..
Oké, semantiek. Een rapport dat op basis van wetenschappelijke, experimenteel verifieerbare methoden tot stand is gekomen en dat door een onderzoeksbureau is opgesteld.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waar leidt je dat uit af? Volgens mij wordt er alleen een rapport gepubliceerd waarin op basis van kennis vergaart door de wetenschap een analyse wordt gemaakt van de omgeving. Het rapport wordt daarmee natuurlijk nog geen wetenschappelijk onderzoek.
M.i. ben je dan wel wetenschappelijk bezig, en nadat een bureau heeft gevonden dat vondsten tienduizend jaar oud kunnen zijn die conclusie verwerpen op grond van de Bijbel is dat niet. Dan kun je toch net zo goed geen onderzoek laten doen? Die gemeente laat een rapport opstellen, en gaat dan aan de conclusies zitten knoeien.quote:Als ik een ontwerp voor een machine maak, dan maak ik ook gebruik van de kennis die de thermodynamica, de mechanica en de materiaalkunde mij aanrijken, maar ik gebruik die wetenschappelijke analyses om daarmee tot een goed ontwerp te kunnen komen. Dat betekent nog niet dat ik dan ook gelijk een wetenschapper ben.
quote:In Staphorst is onenigheid ontstaan over een archeologische kaart. Na vragen in de raadsvergadering wil de gemeenteraad dat die wordt aangepast. Op de kaart is te zien dat er in de Staphorster bodem zaken liggen die tienduizenden jaren oud zijn. Dat is volgens sommige gemeenteraadsleden niet te rijmen met het bijbelse verhaal.
Schepping
In een concept voor de archeologische beleids- en advieskaart van adviesbureau BAAC staat dat archeologisch interessante plekken ouder zijn dan ze volgens het scheppingsverhaal kunnen zijn. Volgens sommige gelovigen zou de aarde hooguit zesduizend jaar oud zijn.
Volgens de ChristenUnie en SGP zou er in een rapport dat door de gemeente wordt betaald op z'n minst een passage over de schepping moeten staan. De verantwoordelijke wethouder heeft nu beloofd dat er in het definitieve rapport inderdaad aandacht aan zal worden besteed. Het wetenschappelijke bureau voegt nu een paragraaf aan het rapport toe, waarin wordt uitgelegd dat geloof en wetenschap soms duizenden jaren uit elkaar kunnen staan.
Het rapport zei dat er vondsten van 10 jaar oud konden liggen. Kan niet, want de Bijbel zegt dat de aarde 6000 max. jaar oud was. Ergo, die opmerking kon niet.quote:
Ja, dat is net zoiets als Davids die bij zijn Irak-rapport toevoegt dat het eigenlijk allemaal ook wel oké had kunnen zijn en dat iedereen eigenlijk ook wel goed ingelicht had kunnen zijn.quote:
Tja, dat mensen aanstoot nemen aan de realiteit is jammer voor ze, dat moet je alleen serieus nemen in de zin van het aanbieden van psychische hulp.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:45 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ze namen aanstoot aan de jaartallen die genoemd werden.
Ik denk dat ze dit door de gemeente laten doen omdat de gemeentes zelf beter toegang hebben tot verschillende historische compilaties en documenten over de omgeving.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Overigens vind ik het belachelijk dat gemeenten verplicht zijn een 'archeologische waardenkaart' op moeten stellen. Je legt dus een christelijke gemeente op dat zij op basis van inzichten die niet de zijnen zijn een analyse te maken van de omgeving in de gemeente. Daar zit de basis van het probleem. Als die plicht er niet was geweest was er geen probleem geweest. Dit is typisch weer zo'n Haags OC&W project waarbij de regenten in het Binnenhof de gemeenten weer naar hun hand proberen te zetten.
Hoezo 'christelijke gemeente', sinds wanneer hebben overheden een religie?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Overigens vind ik het belachelijk dat gemeenten verplicht zijn een 'archeologische waardenkaart' op moeten stellen. Je legt dus een christelijke gemeente op dat zij op basis van inzichten die niet de zijnen zijn een analyse te maken van de omgeving in de gemeente. Daar zit de basis van het probleem. Als die plicht er niet was geweest was er geen probleem geweest. Dit is typisch weer zo'n Haags OC&W project waarbij de regenten in het Binnenhof de gemeenten weer naar hun hand proberen te zetten.
Sinds dat er staatsgodsdiensten bestaan.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hoezo 'christelijke gemeente', sinds wanneer hebben overheden een religie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |