abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:15:47 #251
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77585873
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:01 schreef JoepiePoepie het volgende:
Wie is eigenlijk die 'u' in de topictitel en wat verliest die persoon?
Dat is o.a. jij..
Wat je verliest mag je zelf invullen nadat je de schade van de leugen serieus hebt overwogen.
Voor die tijd is het speculeren en besef je niet wat je verliest.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:26:19 #252
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_77586228
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:15 schreef Ticker het volgende:
Dat is o.a. jij..
Wat je verliest mag je zelf invullen nadat je de schade van de leugen serieus hebt overwogen.
Voor die tijd is het speculeren en besef je niet wat je verliest.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:28:42 #253
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77586310
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:26 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ik denk sowieso dat je in een verkeerd topic zit.
Jij zoekt liever naar overeenkomsten tussen het zwarte gat van Gordon en die in het heelal!

He.. ieder zijn ding he, zeggen we dan maar!
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:38:08 #254
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_77586620
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:28 schreef Ticker het volgende:
Ik denk sowieso dat je in een verkeerd topic zit.
Jij zoekt liever naar overeenkomsten tussen het zwarte gat van Gordon en die in het heelal!

He.. ieder zijn ding he, zeggen we dan maar!

Ik doe precies hetzelfde als jij hoor, alleen heb jij dat nog niet door , namelijk 'onderzoeksjournalistje spelen'. Wat dingetjes opzoeken op internet en vervolgens met elkaar vergelijken. En dat kun je doen met een hoop hoogdravendheid, zodat het voor sommige mensen (inclusief jezelf) nog wat lijkt , of iets relativerender .
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:39:24 #255
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77586659
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:38 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ik doe precies hetzelfde als jij hoor, alleen heb jij dat nog niet door , namelijk 'onderzoeksjournalistje spelen'. Wat dingetjes opzoeken op internet en vervolgens met elkaar vergelijken. En dat kun je doen met een hoop hoogdravendheid, zodat het voor sommige mensen (inclusief jezelf) nog wat lijkt , of iets relativerender .
De waan dat we aan het werk zijn op hetzelfde niveau, vind ik eigenlijk wel geweldig.
Interessant psychologisch voer!

Denk dat de leugen over Gordon zijn zwarte gat hooguit bij RTL Boulevard vandaan komt inplaats van de 3e eeuw voor Christus. Sowieso doet dat topic het in ONZ het puur zonder bronnen

Maargoed dat was het weer, genoeg vervuiling over onzin.
pi_77586678
tvp.
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:42:28 #257
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_77586752
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:39 schreef Ticker het volgende:
De waan dat we aan het werk zijn op hetzelfde niveau, vind ik eigenlijk wel geweldig.
Interessant psychologisch voer!
'Werk'...

Dat jij je een onderzoekjournalist waant, vind ik eigenlijk wel interessant psychologisch voer, namelijk:
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:18 schreef JoepiePoepie het volgende:
Onderzoeksjournalistiek is wel iets meer dan een beetje plaatjes, filmpjes, en tekstjes op internet opzoeken en met elkaar vergelijken totdat je 'iets vindt' en vervolgens doen alsof je een grandioze ontdekking hebt gedaan.
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:45:16 #258
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77586854
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:42 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

'Werk'...

Dat jij je een onderzoekjournalist waant, vind ik eigenlijk wel interessant psychologisch voer, namelijk:
[..]

Je bent schijnbaar te dom slechtziend om de bronnen die ik erbij zet na te gaan. Ik herhaal, die ik erbij zet Dat zegt weer iets over je denk vermogen en fok! intentie. Snap eigenlijk niet eens waarom ik me tijd verbruik om de basis, als het gaat om onderzoek, aan je uit te leggen, hopeloos geval.

Tevens, als je niet weet waar het woordje 'werk' synoniem voor staat:
quote:
werken
ww werken (werkte enk ovt; heeft gewerkt volt deelw) [ˈwɛrkə(n)]
1 taken verrichten;= arbeiden;= werk doen
Ik heb de hele dag gewerkt, en nu ben ik doodmoe.
werken aan een schilderij
2 geld verdienen door werk te doen
bij een bank werken
3 doen waarvoor iets bedoeld is;= functioneren;= het doen
In een lange tunnel werkt het navigatiesysteem niet.
4 gewenste effect hebben
De verdoving werkte snel, ik voelde niets meer.
5 actief zijn
Die vulkaan werkt niet meer.
Tja.. treurig toch, dat we zelfs over dat moeten kibbelen.
pi_77587142
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:45 schreef Ticker het volgende:

[..]

Je bent schijnbaar te dom slechtziend om de bronnen die ik erbij zet na te gaan. Ik herhaal, die ik erbij zet Dat zegt weer iets over je denk vermogen en fok! intentie. Snap eigenlijk niet eens waarom ik me tijd verbruik om de basis, als het gaat om onderzoek, aan je uit te leggen, hopeloos geval.

[..]

Tja.. treurig toch, dat we zelfs over dat moeten kibbelen.
Idd, dus dat doen we dan ook maar niet.

Dan nog liever over het roze zwarte gat van Gordon .

En o ja, on topic dus : Het geheim van de RoomsKatholieke Kerk: U verliest.
Ticker heeft niet voor niets zo'n schitterende OP gemaakt.
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:56:21 #260
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77587258
Van mij mag je dergelijke posts verwijderen, het scheelt weer ruimte om dit topic langer door te laten gaan en niet te laten ondersneeuwen met trollers.

In feite heel deze pagina op de tvp van Scorp dus na.
pi_77587424
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:56 schreef Ticker het volgende:
Van mij mag je dergelijke posts verwijderen, het scheelt weer ruimte om dit topic langer door te laten gaan en niet te laten ondersneeuwen met trollers.

In feite heel deze pagina op de tvp van Scorp dus na.
Nou, dat hoeft nu ook weer niet, een beetje plagen moet kunnen, maar nu gewoon weer on topic graag.
En je kunt nu ook een vervolg maken
  woensdag 3 februari 2010 @ 13:02:21 #262
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77587517
Ja dat vervolg is wel leuk, maar pagina 1 trekt het nu al bijna niet, als ik een vervolg ga maken moet ik toch alles weer opsommen wat er in dit topic voorbij is gekomen.
  woensdag 3 februari 2010 @ 13:05:30 #263
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_77587650
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:45 schreef Ticker het volgende:
Ik vind het meer entertainment eigenlijk in plaats van 'werk' .
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:00 schreef Lavenderr het volgende:
maar nu gewoon weer on topic graag.
Inderdaad, ontopic: Entertain mij maar weer verder met je werk, Ticker .
pi_77590608
Je mag het als entertainment zien, zolang je de boel niet te veel gaat verzieken voor de anderen, goed?
  woensdag 3 februari 2010 @ 14:42:52 #265
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77591700
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:15 schreef ToT het volgende:
Je mag het als entertainment zien, zolang je de boel niet te veel gaat verzieken voor de anderen, goed?
Mwah de volledige eind pagina is aan hem toegewijdt.
Dus wanneer wordt het nou eens 'te veel' ToT?
pi_77591898
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:42 schreef Ticker het volgende:

[..]

Mwah de volledige eind pagina is aan hem toegewijdt.
Dus wanneer wordt het nou eens 'te veel' ToT?
Het lijkt me erg duidelijk dat netjes vragen niet werkt.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  † In Memoriam † woensdag 3 februari 2010 @ 15:28:03 #267
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77593411
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:02 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

In dit licht:

Wees gegroet Maria,
vol van genade.
De Heer is met U.
Gij zijt de gezegende onder de vrouwen.
En gezegend is Jezus,
de Vrucht van Uw schoot.
Heilige Maria,
Moeder van God,
bid voor ons, zondaars,
nu en in het uur van onze dood.
Amen.

Hoe kan het dat god een moeder heeft?
Omdat zij de moeder van Jezus is en volgens de triniteitsleer zijn Jezus, God en de Heilige Geest wel te onderscheiden, maar niet te scheiden van elkaar.

Dat Maria de moeder van God is betekent niet dat zij daarmee op gelijke voet staat als de Heilige Drie-eenheid. Het was immers God die via Maria vleesgeworden is. Daarmee was ze dus eigenlijk een doorgeefluik geweest van de vleeswording van God in de gedaante van de persoon Jezus Christus.

Overig is dit slechts de christelijke visie op Maria. In de Islam is Maria (Maryam) de moeder van Isa (Jezus), maar daar is Jezus een profeet en geen zoon van God en dus Maria geen moeder van God.

De genealogie van Jezus is te lezen in mat 1:17 en lucas 3:23-38 die overigens sterk van elkaar verschillen. Jezus had geen kinderen dus daarmee hield die lijn op.
quote:
1 Overzicht van de afstamming van Jezus Christus, zoon van David, zoon van Abraham.
2 Abraham verwekte Isaak, Isaak verwekte Jakob, Jakob verwekte Juda en zijn broers, 3 Juda verwekte Peres en Zerach bij Tamar, Peres verwekte Chesron, Chesron verwekte Aram, 4 Aram verwekte Amminadab, Amminadab verwekte Nachson, Nachson verwekte Salmon, 5 Salmon verwekte Boaz bij Rachab, Boaz verwekte Obed bij Ruth, Obed verwekte Isaï, 6 Isaï verwekte David, de koning.
David verwekte Salomo bij de vrouw van Uria, 7 Salomo verwekte Rechabeam, Rechabeam verwekte Abia, Abia verwekte Asaf, 8 Asaf verwekte Josafat, Josafat verwekte Joram, Joram verwekte Uzzia, 9 Uzzia verwekte Jotam, Jotam verwekte Achaz, Achaz verwekte Hizkia, 10 Hizkia verwekte Manasse, Manasse verwekte Amos, Amos verwekte Josia, 11 Josia verwekte Jechonja en zijn broers ten tijde van de Babylonische ballingschap.
12 Na de Babylonische ballingschap verwekte Jechonja Sealtiël, Sealtiël verwekte Zerubbabel, 13 Zerubbabel verwekte Abiud, Abiud verwekte Eljakim, Eljakim verwekte Azor, 14 Azor verwekte Sadok, Sadok verwekte Achim, Achim verwekte Eliud, 15 Eliud verwekte Eleazar, Eleazar verwekte Mattan, Mattan verwekte Jakob, 16 Jakob verwekte Jozef, de man van Maria. Bij haar werd Jezus verwekt, die Christus genoemd wordt.
17 Van Abraham tot David telt de lijst dus veertien generaties, van David tot de Babylonische ballingschap veertien generaties, en van de Babylonische ballingschap tot Christus veertien generaties.
quote:
Geslachtslijst van Jezus
23 Jezus begon zijn verkondiging toen hij ongeveer dertig jaar was. Hij was, zoals algemeen werd aangenomen, de zoon van Jozef, die de zoon was van Eli, 24 de zoon van Mattat, de zoon van Levi, de zoon van Melchi, de zoon van Jannai, de zoon van Josef, 25 de zoon van Mattatias, de zoon van Amos, de zoon van Naüm, de zoon van Hesli, de zoon van Naggai, 26 de zoon van Maät, de zoon van Mattatias, de zoon van Semeïn, de zoon van Josech, de zoon van Joda, 27 de zoon van Joanan, de zoon van Resa, de zoon van Zerubbabel, de zoon van Sealtiël, de zoon van Neri, 28 de zoon van Melchi, de zoon van Addi, de zoon van Kosam, de zoon van Elmadan, de zoon van Er, 29 de zoon van Jozua, de zoon van Eliëzer, de zoon van Jorim, de zoon van Mattat, de zoon van Levi, 30 de zoon van Simeon, de zoon van Juda, de zoon van Josef, de zoon van Jonan, de zoon van Eljakim, 31 de zoon van Melea, de zoon van Menna, de zoon van Mattatta, de zoon van Natan, de zoon van David, 32 de zoon van Isaï, de zoon van Obed, de zoon van Boaz, de zoon van Selach, de zoon van Nachson, 33 de zoon van Amminadab, de zoon van Admin, de zoon van Arni, de zoon van Chesron, de zoon van Peres, de zoon van Juda, 34 de zoon van Jakob, de zoon van Isaak, de zoon van Abraham, de zoon van Terach, de zoon van Nachor, 35 de zoon van Serug, de zoon van Reü, de zoon van Peleg, de zoon van Eber, de zoon van Selach, 36 de zoon van Kenan, de zoon van Arpachsad, de zoon van Sem, de zoon van Noach, de zoon van Lamech, 37 de zoon van Metuselach, de zoon van Henoch, de zoon van Jered, de zoon van Mahalalel, de zoon van Kenan, 38 de zoon van Enos, de zoon van Set, de zoon van Adam, de zoon van God.
De legendes over een eventuele bloedlijn die zou voortkomen uit Jezus en Maria Magdalena dateren pas uit de 20ste eeuw en daarvoor zijn geen enkele historische bewijzen voor gevonden die deze theorie onderbouwen.
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:44:31 #268
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77598683
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:28 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Omdat zij de moeder van Jezus is en volgens de triniteitsleer zijn Jezus, God en de Heilige Geest wel te onderscheiden, maar niet te scheiden van elkaar.

Dat Maria de moeder van God is betekent niet dat zij daarmee op gelijke voet staat als de Heilige Drie-eenheid. Het was immers God die via Maria vleesgeworden is. Daarmee was ze dus eigenlijk een doorgeefluik geweest van de vleeswording van God in de gedaante van de persoon Jezus Christus.

Overig is dit slechts de christelijke visie op Maria. In de Islam is Maria (Maryam) de moeder van Isa (Jezus), maar daar is Jezus een profeet en geen zoon van God en dus Maria geen moeder van God.

De genealogie van Jezus is te lezen in mat 1:17 en lucas 3:23-38 die overigens sterk van elkaar verschillen. Jezus had geen kinderen dus daarmee hield die lijn op.
[..]

[..]

De legendes over een eventuele bloedlijn die zou voortkomen uit Jezus en Maria Magdalena dateren pas uit de 20ste eeuw en daarvoor zijn geen enkele historische bewijzen voor gevonden die deze theorie onderbouwen.
Maar dan was het bloedlijn verhaal toch eigenlijk al bij de Islam bekend.
Immers zag de Islam, Jezus niet als een geboren God, maar een mens van vlees en bloed, geboren van een vader en een moeder. Dat houdt dus in dat deze theorie veel verder terug gaat.

Kijk het Dan Brown verhaal is natuurlijk de hedendaagse roman-variant ervan.

Edit: ik doel dus op de lijn tot aan Jezus.. na Jezus is puur speculatie voor mij dan.
  † In Memoriam † woensdag 3 februari 2010 @ 17:52:56 #269
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77598970
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:44 schreef Ticker het volgende:

[..]

Maar dan was het bloedlijn verhaal toch eigenlijk al bij de Islam bekend.
Immers zag de Islam, Jezus niet als een geboren God, maar een mens van vlees en bloed, geboren van een vader en een moeder. Dat houdt dus in dat deze theorie veel verder terug gaat.

Kijk het Dan Brown verhaal is natuurlijk de hedendaagse roman-variant ervan.

Edit: ik doel dus op de lijn tot aan Jezus.. na Jezus is puur speculatie voor mij dan.
De Koran is later geschreven dan de vorming van de Bijbel. Daarnaast zijn de verschillen te groot (zoals uit die Bijbelcitaten al bleek) om er een duidelijke genealogie uit te destilleren. Vermoedelijk is de genealogie van Jezus dan ook een poging geweest hem als directe nakomeling te maken van belangrijke andere figuren. Dat is in de geschiedenis een verre van zeldzaam fenomeen.
pi_77599195
Dit vond ik:

Christus: God en mens
Op de universele kalender van de Romeinse Ritus van de Katholieke Kerk wordt op 1 januari het hoogfeest gevierd van Maria, de Moeder Gods. De Heilige Maagd is de moeder van Christus, die zowel God de Zoon is als de mens Jezus van Nazaret.
  † In Memoriam † woensdag 3 februari 2010 @ 18:02:41 #271
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77599290
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:00 schreef Lavenderr het volgende:
Dit vond ik:

Christus: God en mens
Op de universele kalender van de Romeinse Ritus van de Katholieke Kerk wordt op 1 januari het hoogfeest gevierd van Maria, de Moeder Gods. De Heilige Maagd is de moeder van Christus, die zowel God de Zoon is als de mens Jezus van Nazaret.
Ja dat is de triniteitsleer dat heb ik hierboven al uitgelegd
Daarnaast: triniteitsleer
  woensdag 3 februari 2010 @ 18:05:35 #272
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77599407
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:52 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

De Koran is later geschreven dan de vorming van de Bijbel. Daarnaast zijn de verschillen te groot (zoals uit die Bijbelcitaten al bleek) om er een duidelijke genealogie uit te destilleren. Vermoedelijk is de genealogie van Jezus dan ook een poging geweest hem als directe nakomeling te maken van belangrijke andere figuren. Dat is in de geschiedenis een verre van zeldzaam fenomeen.
Ja, maar in mijn optiek is de Koran wel iets trouwer aan de originele wetten dan de bijbel.
Ook het idee dat Jezus geboren is zonder vader vind ik erg stug en dat is ook iets wat de Koran niet zegt. Gezien de bevindingen die ik de laatste tijd doe, is er een stuk wat voornamelijk terug komt en dat zijn de Nephilim en Elohim.

Diverse bijbels spreken bijvoorbeeld ook over God die met zijn 'zonen' naar de aarde kwam in het begin van het OT. Wat weer de Nephilim (wachters ofwel engelen) waren.
Als God inderdaad de Zon is, klopt er weer iets niet aan het verhaal.. ik probeer te achterhalen wanneer God de zon (astrologisch is) en wanneer God de vleesgeworden bloedlijn is van Jezus.
  † In Memoriam † woensdag 3 februari 2010 @ 18:11:22 #273
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77599625
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:05 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ja, maar in mijn optiek is de Koran wel iets trouwer aan de originele wetten dan de bijbel.
Ook het idee dat Jezus geboren is zonder vader vind ik erg stug en dat is ook iets wat de Koran niet zegt. Gezien de bevindingen die ik de laatste tijd doe, is er een stuk wat voornamelijk terug komt en dat zijn de Nephilim en Elohim.

Diverse bijbels spreken bijvoorbeeld ook over God die met zijn 'zonen' naar de aarde kwam in het begin van het OT. Wat weer de Nephilim (wachters ofwel engelen) waren.
Als God inderdaad de Zon is, klopt er weer iets niet aan het verhaal.. ik probeer te achterhalen wanneer God de zon (astrologisch is) en wanneer God de vleesgeworden bloedlijn is van Jezus.
Welke originele wetten?
pi_77599765
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:05 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nu gaat de Koran natuurlijk niet hoofdzakelijk over Jezus maar over de Profeet Mohammed, dus die geven hun eigen invulling aan Jezus.
  † In Memoriam † woensdag 3 februari 2010 @ 18:21:05 #275
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77599954
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nu gaat de Koran natuurlijk niet hoofdzakelijk over Jezus maar over de Profeet Mohammed, dus die geven hun eigen invulling aan Jezus.
Dat is niet correct. De Koran gaat over hoe een gelovige dient te leven volgens Allah. De profeet Mohammed is de boodschapper, de Koran het woord Gods. Bij het NT gaat het over (het leven van) Jezus als het woord van God. Dat is heel wat anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')