abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:20:09 #226
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77568832
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:12 schreef Ticker het volgende:

[..]

Je hebt het over dit?
[ afbeelding ]

De staff van Shamash, toch?
Ja.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:31:18 #227
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77569364
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:20 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja.
quote:
In the Babylonian epic of Gilgamesh, Shamash offered the hero help and advice in carrying out a dangerous quest for immortality. In ancient art, Shamash was usually shown as a disk or wheel, although sometimes he appeared as a king holding a staff of justice and a whee l of truth.

Read more: Shamash - Myth Encyclopedia - mythology, god, ancient, hero, king, evil, culture, fire http://www.mythencyclopedia.com/Sa-Sp/Shamash.html#ixzz0ePc4WTNO
Hierboven staat hoe Shamash met regelmaat werd afgebeeld. Aangezien het object waar we het over hebben niet een 'disk or wheel' is, maar wel als the 'staff of justice and wheel of truth' naar voren, kunnen we dus stellen dat dit symbool synoniem staat voor Shamash of in ieder geval aanverwant is aan hem.

Hoewel ik betwijfel of beide objecten dezelfde zijn, is het grappig om te zien dat Shamash danwel de zon als hoogstverlicht is, of Saturnus is, hij die gevallen is en minder fel is. Google staat vol met verwijzingen waarin Shamash ofwel de zon ofwel Saturnus is. (iets wat tevens weer terug slaat op het hedendaagse feit met Satan(saturnus), die na God(zon), de hoogste Engel zou zijn)

We zijn dus nu op 2 verschillende wijze op Saturnus gekomen, het eerste was doordat het icoon gewoonweg op de planeet saturnus lijkt, maar indien dat niet wordt aangenomen en we stellen dat het de 'staff of justice and wheel of truth' is, komen we alsnog weer terug bij Saturnus.
quote:
"Diodorus Siculus was not the only writer of antiquity who stated that the Babylonians called Saturn the "sun star."(19) Hyginus also expressed his opinion that Saturn was called "the star of the sun.(20) Among modern Assyriologists, it seems as if Thompson was one of the first to notice that the Babylonians designated the planet Saturn as Shamash.(21) Yet Shamash, as a cursory glance through any work on Assyro-Babylonian mythology will show, was, very much like the Egyptian Ra, the usual Babylonian name for the Sun."[5]
En het wordt alsmaar interessanter.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:40:12 #228
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77569833
Maar hier heeft juist een figuur die staf vast. Dan zou die figuur toch Saturnus zijn?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:41:10 #229
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77569886
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:40 schreef Iblis het volgende:
Maar hier heeft juist een figuur die staf vast. Dan zou die figuur toch Saturnus zijn?

Volgens mij is het net als de overige planeten, iets wat zweeft. Hooguit de 'waterpijp' die wordt vastgehouden.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:42:28 #230
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77569964
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:41 schreef Ticker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Volgens mij is het net als de overige planeten, iets wat zweeft. Hooguit de 'waterpijp' die wordt vastgehouden.
Maar er zijn geen overige planeten volgens die vrouw van het Brits Museum.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:52:03 #231
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77570454
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:42 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar er zijn geen overige planeten volgens die vrouw van het Brits Museum.
Nouja.. planeten.. oké de zon is inderdaad geen planeet want het is een ster, en de maan, is een maan, maar we hebben we een duidelijk antwoord dat we naar hemellichamen kijken.

En ineens gaan we toch over op het symbool van Shamash, omdat de vrouw in kwestie moeilijk kan zeggen 'verrek het is Saturnus, inclusief zijn ringen'.

Kijk ook eens hoe deze mevrouw erg onzeker is over wat ze nu feitelijk verteld 'probably' en 'mysterious' worden aangenomen omdat er totaal geen kennis is van de astrologie door de dame in kwestie.
Ze probeert het te verklaren met de kennis die ze heeft..
quote:
No. 1 is probably a star but could be the sun. No. 3 is thought to be a sun-disc and moon crescent, but could be the full and crescent moons. No. 2 is probably two drill-holes as filling motifs, and a mysterious object referred to as the ball-staff which may have been used for drinking from a vessel, for weaving, for weighing or for none of these - depending on whose interpretation you go for. Normally it is much more carefully depicted and looks nothing like Saturn!
Op hetzelfde forum is er tevens iemand anders die wat dieper erop ingaat.
Het aanschrijven van een Museum zegt klaarblijkelijk niets over de 'gecertificeerde' kennis die in huis is, want de uitleg rammelt!

http://www.bautforum.com/(...)re-9.html#post215727

[ Bericht 5% gewijzigd door Ticker op 02-02-2010 22:34:33 ]
  † In Memoriam † dinsdag 2 februari 2010 @ 22:19:20 #232
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77571896
De overeenkomsten tussen deze topic en die overeenkomsten kunnen geen toeval zijn. Beide zijn los staand maar matig maar samen een prachtige symbiose!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:24:10 #233
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77572136
Hee je bent er weer!
Oh nee wacht ik ben het zelf die even buiten in het echte leven was gestapt.
Was het leuk op het internet? Nog veel mensen kunnen stalken? Misschien al gedacht eens langs de doc te gaan ivm. met opdringerig en stalkerig gedrag?
  † In Memoriam † dinsdag 2 februari 2010 @ 22:30:03 #234
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77572464
Ik wilde nog even de posts van JL lezen. Die hebben tenminste nog een beetje inhoud. Vooral je wijze van tegenargumentatie blijft leuk om te lezen.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:31:20 #235
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77572523
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:30 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik wilde nog even de posts van JL lezen. Die hebben tenminste nog een beetje inhoud. Vooral je wijze van tegenargumentatie blijft leuk om te lezen.
Als je zo onder de indruk bent; steek er wat van op zou ik zeggen, misschien dat je de volgende keer dan ook een discussie aan kan!

Dat was het weer, ik zet je op negeren.
  † In Memoriam † dinsdag 2 februari 2010 @ 22:34:20 #236
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77572673
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:31 schreef Ticker het volgende:

[..]

Als je zo onder de indruk bent; steek er wat van op zou ik zeggen, misschien dat je de volgende keer dan ook een discussie aan kan!
Mooie ninja edit! Verder beweer ik nergens dat ik ergens van onder de indruk ben, maar dat begrijpend lezen niet je sterkste punt is, had je al lang bewezen. Maar goed dat je mij negeert, hoef je hier dus mooi niet meer op in te gaan.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:40:04 #237
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77572926
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:52 schreef Ticker het volgende:
Nouja.. planeten.. oké de zon is inderdaad geen planeet want het is een ster, en de maan, is een maan, maar we hebben we een duidelijk antwoord dat we naar hemellichamen kijken.
Ja, voor die twee objecten bovenin het zegel wel.
quote:
En ineens gaan we toch over op het symbool van Shamash, omdat de vrouw in kwestie moeilijk kan zeggen 'verrek het is Saturnis, inclusief zijn ringen'.
Ook omdat er verder volgens mij niet bekend is dat men wist dat Saturnus ringen had.
quote:
Kijk ook eens hoe deze mevrouw erg onzeker is over wat ze nu feitelijk verteld 'probably' en 'mysterious' worden aangenomen omdat er totaal geen kennis is van de astrologie door de dame in kwestie.
Ze probeert het te verklaren met de kennis die ze heeft..
Ja, uiteraard, er is niet veel bekend, maar daarom is het ook zo verraderlijk om zelf maar verbanden te leggen. Dat men wist dat Saturnus ringen heeft, die je niet met het blote oog kunt zien, eist veel uitleg. Telescoopbouw bijvoorbeeld? Hoe weten ze het? Waarom is het verloren gegaan?
quote:
Op hetzelfde forum is er tevens iemand anders die wat dieper erop ingaat.
Het aanschrijven van een Museum zegt klaarblijkelijk niets over de 'gecertificeerde' kennis die in huis is, want de uitleg rammelt!

http://www.bautforum.com/(...)re-9.html#post215727
Ik kan niet echt stellen dat die poster nu wel de indruk heeft veel kennis te hebben, die beticht die vrouw er vooral van dat de mainstream niet genoeg out of the box denkt.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:42:34 #238
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77573059
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:40 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, voor die twee objecten bovenin het zegel wel.
[..]

Ook omdat er verder volgens mij niet bekend is dat men wist dat Saturnus ringen had.
[..]

Ja, uiteraard, er is niet veel bekend, maar daarom is het ook zo verraderlijk om zelf maar verbanden te leggen. Dat men wist dat Saturnus ringen heeft, die je niet met het blote oog kunt zien, eist veel uitleg. Telescoopbouw bijvoorbeeld? Hoe weten ze het? Waarom is het verloren gegaan?
[..]

Ik kan niet echt stellen dat die poster nu wel de indruk heeft veel kennis te hebben, die beticht die vrouw er vooral van dat de mainstream niet genoeg out of the box denkt.
Tja dat het onderwerp controversiëel is zal ik ook niet ontkennen.
Het is tevens al bizar dat men van Saturnus wist, deze is niet tot nauwelijks zichtbaar met het blote oog, naar het schijnt. Dan het verhaal dat Saturnus gelijk staat aan het Hexagram.. is dat ook niet al vreemd genoeg? Daar zie ik ook geen logische verklaring voor.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 23:29:03 #239
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77575374
  dinsdag 2 februari 2010 @ 23:37:46 #240
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77575732
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:42 schreef Ticker het volgende:

[..]

Het is tevens al bizar dat men van Saturnus wist, deze is niet tot nauwelijks zichtbaar met het blote oog, naar het schijnt. Dan het verhaal dat Saturnus gelijk staat aan het Hexagram.. is dat ook niet al vreemd genoeg? Daar zie ik ook geen logische verklaring voor.
Saturnus is prima zichtbaar met het blote oog en staat as we speak net boven de horizon in het oosten (iets richting zuiden).

Ja, en dat hexagram, dat volg ik nog niet helemaal, meer dan toeval. De kathedraal in Keulen is trouwens aardig (maar niet compleet) verwoest tijdens de oorlog, dus ik denk dat die glas-in-loodramen van na die tijd stammen.
  † In Memoriam † dinsdag 2 februari 2010 @ 23:46:30 #241
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77576069
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:42 schreef Ticker het volgende:

[..]

Saturn is juist goed waarneembaar met het blote oog!
quote:
Observing Saturn

Saturn is the furthest planet easily visible to the naked eye and must have been known since prehistoric times. It is much fainter than Jupiter and Venus but normally outshines Mars and often Mercury. Saturn is at its brightest when the rings are face-on to the Earth.
http://www.nmm.ac.uk/gcse(...)/saturn/*/viewPage/5
  dinsdag 2 februari 2010 @ 23:58:27 #242
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77576573
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:37 schreef Iblis het volgende:

[..]

Saturnus is prima zichtbaar met het blote oog en staat as we speak net boven de horizon in het oosten (iets richting zuiden).

Ja, en dat hexagram, dat volg ik nog niet helemaal, meer dan toeval. De kathedraal in Keulen is trouwens aardig (maar niet compleet) verwoest tijdens de oorlog, dus ik denk dat die glas-in-loodramen van na die tijd stammen.
Tja dat die afbeelding van Saturnus niet vanaf het begin van de bouw van de kerk (1200) aanwezig was, lijkt me wel logisch aangezien we (het uiterlijk van) Saturnus zelf pas sinds 1600 kennen.

Maar de hamvraag is.. wat doet hij in een kerk? Ach, het antwoord mag ondertussen wel duidelijk zijn.

Tevens goed om te weten dat Saturnus met het blote oog wel zichtbaar is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ticker op 03-02-2010 00:46:37 ]
  † In Memoriam † woensdag 3 februari 2010 @ 00:35:52 #243
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77577750
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:58 schreef Ticker het volgende:

[..]

Tja dat die afbeelding van Saturnus niet vanaf het begin van de bouw van de kerk (1200) aanwezig was, lijkt me wel logisch aangezien we Saturnus zelf pas sinds 1600 kennen.
Maar de hamvraag is.. wat doet hij in een kerk? Ach, het antwoord mag ondertussen wel duidelijk zijn.

Tevens goed om te weten dat Saturnus met het blote oog wel zichtbaar is.
Dat is niet correct. De mens kent Saturnus al sinds de prehistorie. De ringen zijn voor het eerst waargenomen in 1610 door Galileo en dat het inderdaad om ringen ging werd duidelijk aan de hand van de bevindingen van Huygens gepubliceerd in 1659.
  woensdag 3 februari 2010 @ 01:57:16 #244
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77579105
Voor de mensen die dit topic met een serieuse intentie hebben gevolgd, mag het ondertussen wel duidelijk zijn dat Saturnus een belangrijke rol speelt in de religies.
Niet alleen staat deze planeet gekoppelt aan de mythische Satan van de bijbel, maar komt het verhaal naar voren dat Saturnus/Satan de gevallen engel is, en ooit zo hoog was als God/Zon.

Om de verbazing nog wat verder op te wekken ben ik gaan kijken naar de achtergrond van de WWII.
Zoals vele weten stinkt het gehele zaakje aan alle kanten. Een opgefokte Fuhrer, een duizendjarig rijk, oeroude symbolen.. een Arisch goden ras.. het is vreemd.
Het meest vreemde is misschien nog wel dat dit ook nog eens de minst besproken kant is van de oorlog. Men praat liever over de hoeveelheid vliegtuigen.. bommenwerpers.. tanks en zelf verzonnen theoriën over waarom Hitler nou zo boos was op de Joden.. Nouja.. sommige Joden dan, want zeg nou zelf heeft Hitler bijvoorbeeld ooit de Rothschild's aangevallen? 'S wereld rijkste Joodse familie bloedlijn?
Genoeg daarover.

Het Wewelsburg kasteel was het SS hoofdkwartier waar Himler grootse plannen mee had. Dit speciale kasteel wat voor occultische doeleinde diende was het idee van Hitler en Himler.
In een van de vertrekken van het kasteel komen we wat meer te weten over de achterliggende gedachtes van Hitler en Himmler:

Het zonnen wiel embleem van de nazi's. Maar niet zomaar het zonnewiel, dit symbool heette 'the Black Sun'.
quote:
Allegedly, the design was drawn for Heinrich Himmler from an "old Aryan emblem", and was meant to mimic the Round table of Arthurian legend with each spoke of the sun wheel representing one "knight" or Officer of the "inner" SS. According to James Twining, "The symbol of the Black Sun unites the three most important symbols of Nazi ideology - the sun wheel, the swastika and the stylised victory rune." and that it is symbolic in its form representing "the twelve SS Knights of The Order of the Death's Head and their three retainers).

Erich Halik was the first to link the esoteric SS with the Black Sun roundel insignia carried by German aircraft in the polar region at the close of World War II.
In mijn zoektocht naar de achtergrond en mijn vermoeden dat dit symbool gelijkstond aan Saturnus, kwam ik het volgende tegen. Ditmaal geschreven door een Vrijmetselaar, het komt niet vaak voor dat ik een vrijmetselaar tegenkom die duidelijk een onthullend antwoord geeft:
quote:
The Big Dipper which revolves around Polaris looks like a Square. This Polar Square is a Swastika if you consider its stations in the cardinal points. The swastika was actually a symbol used in the Royal Arch degree before the Nazis came. It was retired from use for obvious reasons after they came. The Masonic swastica represents a double S (SS)...yet another sad thing were once shared with the nazis. Our double S stood for two things related to Freemasonry: Sanctum Sanctorum (Holy of Holies) which is the Chamber where we were made Master Masons and which housed the Ark; And it stood for "SIGILLUM SOLOMANIS"Â which means the Mark or Sign of Solomon...which is the swastika itself. Coincidently SS in german is SWARTS SON which mean Black Sun. The Black Son is a title of Saturn. This sigil of solomon represented the north pole. the same constellation in the Vedas is called Tula meaning a Balance or Scale and is said to represent the North Pole in the Vedis Scriptures. Why would a Mark of Solomon be associated with the North Pole, and why would our Temple of Solomon be associated with the same region? We'll have to search for the answers in Arabia where there is a legend concerining 72 King "Salumiens" who ruled the race of Djin from their throne in the north pole, before man was created.
http://staffs.proboards.com/index.cgi?board=esoterical&action=display&thread=1780

Maar de klap op de vuurpijl komt uit het boek, 'Saturn in transit: boundaries of mind, body and soul'.
quote:
Saturn is the solemn god of philosophers and poets, and can result in the inspired melancholy that the alchemists called the sol niger (the black sun, the 'darkness at noon')
Bron: Lees Online

Mijn achterliggende gedachten over dat The Black Sun, saturnus moest voorstellen komt puur door de informatie over saturnus die ik telkens tegenkom. De theorie dat Saturnus ooit veel feller en prominenter aan de hemel heeft gestaan dan vandaag, en dat er een astrologische catastrofe heeft plaats gevonden die zo belangrijk was dat we vandaag de dag nog steeds de symbolische uitingen ervan terug kunnen vinden.
Vergeet bijvoorbeeld niet menig wetenschapper onderzoek doet naar Binaire zonnenstelsels. Dit houden zonnestelsels in waar zich 2 sterren/zonnen bevinden. Wij hebben er naar weten maar 1.. dus waar is de ander? En waarom praten de oude culturen telkens over een tegenhanger van God, de Zon.

Het hele verhaal over Hitler en de WWII wordt nog vreemder als we gaan kijken naar Hitler zijn ideologie over een duizendjarig rijk. Waar haalde hij zijn ideeën vandaan? Je roept namelijk niet zomaar dat je een duizend jarig rijk gaat creëeren. Het enige wat ik hieraan kan koppelen is een voorspelling uit de bijbel.. en zo komen we weer terug bij religie:
quote:
Millennialism (from millennium, Latin for "thousand years"), or chiliasm in Greek, is a belief held by some Christian denominations that there will be a Golden Age or Paradise on Earth in which "Christ will reign" prior to the final judgment and future eternal state (the New Heavens and New Earth). This belief is derived primarily from the book of Revelation 20:1-6. Millennialism as such is a specific form of Millenarianism.

Among Christians who hold this belief, this is not the "end of the world", but rather the penultimate age, the age just prior to the end of the world when the present heavens and earth will flee away (Rev. 21:1). Some believe that between the millennium proper and the end of the world there will be a brief period in which a final battle with Satan will take place. After this follows the Last Judgment.

Millennialism is also a doctrine of medieval Zoroastrianism concerning successive thousand-year periods, each of which will end in a cataclysm of heresy and destruction, until the final destruction of evil and of the spirit of evil by a triumphant king of peace at the end of the final millennial age (supposed by some to be the year 2000). "Then Saoshyant makes the creatures again pure, and the resurrection and future existence occur" (Zand-i Vohuman Yasht 3:62).
http://en.wikipedia.org/wiki/Millennialism
quote:
The Bible is speaking about a period of 1000 years in which Jesus Christ will be the King and rule the whole world. All the nations of this world will then obey the government of Jesus Christ. The Devil will be then set into jail and over the whole world will be peace. The government of Jesus Christ will be in Jerusalem. The people of this world will then go to Jerusalem and listen to Jesus Christ and learn how to lead a life in agreement with the rules and laws of the Lord God. The passage in the Bible which describes the thousand years rein of Jesus Christ is written in revelation 20:1-4 where we read,, Then I saw an angel coming down from heaven, holding in his hand the key of the abyss and a heavy chain. He seized the dragon, that ancient serpent- that is, the Devil, or Satan- and chained him up for a thousand years. The angel threw him into the abyss, locked it, and sealed it, so that he could not deceive the nations any more until the thousand years were over "

http://www.aramnaharaim.org/English/thousand_years.htm

Vreemd? Ja zeker.. want wat is astrologische betekenis hiervan.
Het lijkt me logisch dat men een duizendjarig rijk kan voorspellen als dit symbolische verhaal, astrologisch bedoelt is.
pi_77579450
Ik denk dat het nieuwe testament sowieso weinig met astrologie te maken heeft. In het oude testament kan ik me er nog wel iets bij voorstellen, aangezien dat volgens mij vooral een verzameling oude mythen is waar alle goden veranderd zijn in de HEER. Deze mythen zijn hoogstwaarschijnlijk wel beinvloed door de astrologie. Het nieuwe testament staat hier denk ik helemaal los van.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  woensdag 3 februari 2010 @ 03:02:07 #246
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77579471
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 02:54 schreef peristilius het volgende:
Ik denk dat het nieuwe testament sowieso weinig met astrologie te maken heeft. In het oude testament kan ik me er nog wel iets bij voorstellen, aangezien dat volgens mij vooral een verzameling oude mythen is waar alle goden veranderd zijn in de HEER. Deze mythen zijn hoogstwaarschijnlijk wel beinvloed door de astrologie. Het nieuwe testament staat hier denk ik helemaal los van.
Ik denk dat je hier een goed punt bij hebt!
Het enige astrologische wat ik me wel weer kan voorstellen is de manier hoe de rooms katholieke kerk de mensen uit de bijbel presenteerd. De halo om de hoofden, Jezus in de davidster.. etc

Hier heb ik een nog een leuke:
quote:
“As mother-goddess, Ishtar has no male god who permanently corresponds to her. This is the reason why she is vaguely spoken of as the 'virgin' Ishtar.” - Primitive Christianity and its non-Jewish sources‎ by Carl Clemen, Robert George, p. 292

“In the inscription of Sargon (722-705 B.C.) she (Ishtar) is described as ‘the Lady of the Heavenly Crown, the Mother of the gods’; and in some of the older hymns, which have been already quoted, she speaks of herself as one time as mother and at another as maid: “Mother who knows lamentation,’ and ‘I am the Virgin-Goddess.’” – Greece and Babylon – A Comparative Sketch of Mesopotamian, Anatolian and .. by Lewis R. Farnell, p. 166
Heavenly Crown?

http://en.wikipedia.org/wiki/Queen_of_Heaven
pi_77579479
quote:
Meer zal volgen...
Hier stopte ik met lezen...
pi_77580698
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 03:02 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier een goed punt bij hebt!
Het enige astrologische wat ik me wel weer kan voorstellen is de manier hoe de rooms katholieke kerk de mensen uit de bijbel presenteerd. De halo om de hoofden, Jezus in de davidster.. etc

Hier heb ik een nog een leuke:
[..]

Heavenly Crown?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

http://en.wikipedia.org/wiki/Queen_of_Heaven
In dit licht:

Wees gegroet Maria,
vol van genade.
De Heer is met U.
Gij zijt de gezegende onder de vrouwen.
En gezegend is Jezus,
de Vrucht van Uw schoot.
Heilige Maria,
Moeder van God,
bid voor ons, zondaars,
nu en in het uur van onze dood.
Amen.

Hoe kan het dat god een moeder heeft?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:01:35 #249
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_77585453
Wie is eigenlijk die 'u' in de topictitel en wat verliest die persoon?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:10:58 #250
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77585743
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:02 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

In dit licht:

Wees gegroet Maria,
vol van genade.
De Heer is met U.
Gij zijt de gezegende onder de vrouwen.
En gezegend is Jezus,
de Vrucht van Uw schoot.
Heilige Maria,
Moeder van God,
bid voor ons, zondaars,
nu en in het uur van onze dood.
Amen.

Hoe kan het dat god een moeder heeft?
Enige wat ik zo zou kunnen bedenken is dat Jezus de vleesgeworden belichaming is van God.
Maar toch klopt dat ook niet helemaal, om de moeder van God te zijn moet je toch enigzins van gelijke kom af zijn lijkt me.

Ik las trouwens gister ergens een stuk waar in de bijbel staat dat Jezus van Koning David afstamt.. als dat zo is, is Jezus sowieso een bloedlijn.

Dit is nou weer het stuk waarin ik betwijfel of het astrologisch is. Dit is volgens mij de mix waarin de geschiedenis en symbologie zo nu en dan splitsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ticker op 03-02-2010 12:24:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')