abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 januari 2010 @ 15:20:58 #201
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77450021
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 01:41 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Heb je ook nog een bron voor dit geblaat, of roep je zoals 90 % hier maar iets om "geloofwaardiger" over te komen ?

En je kunt zien dat jij geen ondernemer bent bent .
Stel dat jij een winkel zou hebben en je mag geen camera's meer mogen ophangen ben je aan derving aan winkeldiefstal zwaar de sigaar. Kun je dit logischerwijs wel weer doorrekenen naar de consument natuurlijk , maar dan moet je niet raar staan te kijken als jij straks astronomische bedragen moet aftikken voor je dagelijks levensonderhoud.
Dit is dus EXACT NIET waar deze discussie over gaat. Jezus hee, je kunt tenminste even serieus proberen het te begrijpen
quote:
Men reageert hier net alsof de overheid zojuist besloten heeft om bij de aanschaf van een woning het verplicht is webcams in een ieders badkamer te bevestigen en de beelden wekelijks moeten worden geupload naar een centrale overheidsserver.

Blijkt wel weer hoe overspannen en totaal irrationeel bepaalde lieden schijnbaar in het leven staan.
Je hebt inderdaad dát soort mensen, en mensen als jij. Die echt geloven dat sommige mensen onfeilbaar zijn en inherent goed.

Kinderlijk naief ben je. En het erge is, je hebt nog het idee dat je best wijs bent ook.
Intelligent, but fucked up.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 15:22:02 #202
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77450055
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:22 schreef JohnLocke het volgende:
Overigens, alle privacy-huilies, jullie doen toch niet aan Hyves en dergelijke onzin he?
Jep.

Kan prima anoniem overigens.

Heeft ook geen zak met deze discussie te maken. Snap je de kern van deze zaak écht niet of doe je nu alsof?
Intelligent, but fucked up.
pi_77450124
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Jep.

Kan prima anoniem overigens.

Heeft ook geen zak met deze discussie te maken. Snap je de kern van deze zaak écht niet of doe je nu alsof?
Ik vind het altijd grappig als mensen zonder schroom hun hele leven op internet zetten maar moeilijk gaan doen als hun kenteken geregistreerd wordt. En als jij echt denkt dat dat anoniem kan heb je er zelf niets van gesnapt.
pi_77450153
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:24 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ik vind het altijd grappig als mensen zonder schroom hun hele leven op internet zetten maar moeilijk gaan doen als hun kenteken geregistreerd wordt.
Ik gebruik geen Hyves, maar ik zie het bezwaar niet. Of je je gegevens op Hyves zet beslis je zelf, terwijl die beslissing je in dit geval uit handen wordt genomen door de overheid. Je hebt er zelf geen enkele controle meer op.
pi_77450168
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:22 schreef JohnLocke het volgende:
Overigens, alle privacy-huilies, jullie doen toch niet aan Hyves en dergelijke onzin he?
Dus als je vriendin met haar vinger in je kont heeft gezeten dan mag de wijkagent dat ook?

Jij snapt niet dat privacy gaat om het recht zelf te bepalen wat je van jezelf aan wie wilt laten zien?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_77450198
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus als je vriendin met haar vinger in je kont heeft gezeten dan mag de wijkagent dat ook?

Jij snapt niet dat privacy gaat om het recht zelf te bepalen wat je van jezelf aan wie wilt laten zien?
Als je aan die zooi meedoet heb je je privacy al zelf opgegeven, dan moet je verder ook niet zeuren.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 15:37:45 #207
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77450492
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:27 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Als je aan die zooi meedoet heb je je privacy al zelf opgegeven, dan moet je verder ook niet zeuren.
Wat een gelul.... je geeft je privacy niet per definitie op als je een hyves profiel hebt.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 15:39:36 #208
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_77450553
quote:
Als je aan die zooi mee doet geef je vrijwillig je privacy op. Dat is nou juist het verschil. Maar goed, mensen zoals jij zullen dat verschil nooit snappen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_77450653
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:37 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Wat een gelul.... je geeft je privacy niet per definitie op als je een hyves profiel hebt.
Als ik een gemiddeld hyves-profiel bekijk, heb ik een andere indruk.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 15:47:19 #210
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77450786
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:43 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Als ik een gemiddeld hyves-profiel bekijk, heb ik een andere indruk.
En wordt de gemiddelde hyver daartoe gedwongen?

En je hebt het nu over een gemiddeld profiel terwijl je eerder pretendeert dat je je privacy opgeeft als je aan hyves doet.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_77450792
quote:

[..]

Een keer een vinger in je kont, elke wijkagent een vinger in je kont?
pi_77450940
En wat betreft het 'we weten niet wat machthebbers in de toekomst met die info doen'-argument; als er een kwaadwillende overheid opstaat ben je de privacy sowieso kwijt. Het enige wat burgers mogelijk kan helpen tegen een dergelijk regime:

pi_77450965
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een keer een vinger in je kont, elke wijkagent een vinger in je kont?
Kennelijk vind je het lekker, dus wat maakt het jou uit?
pi_77451041
Jij zit liever met je hoofd in je kont, see no evil, hear no evil.
pi_77451089
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Jij zit liever met je hoofd in je kont, see no evil, hear no evil.
Natuurlijk niet, hoe moet ik dan mijn buren in de gaten houden?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 16:01:27 #216
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77451255
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:52 schreef JohnLocke het volgende:
En wat betreft het 'we weten niet wat machthebbers in de toekomst met die info doen'-argument; als er een kwaadwillende overheid opstaat ben je de privacy sowieso kwijt.
Als alle privacy beperkende voorstellen ingevoerd worden wel ja. Zo niet dan is het nog maar de vraag, het zal in ieder geval lastiger zijn voor die kwaadwillende overheid.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 16:02:00 #217
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77451279
dubbel
pi_77451300
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 16:01 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Als alle privacy beperkende voorstellen ingevoerd worden wel ja. Zo niet dan is het nog maar de vraag, het zal in ieder geval lastiger zijn voor die kwaadwillende overheid.
Hoelang denk je dat die wachten met het opleggen van dergelijke maatregelen? Die doen echt geen voorstellen.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 16:07:42 #219
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77451510
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 16:02 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Hoelang denk je dat die wachten met het opleggen van dergelijke maatregelen? Die doen echt geen voorstellen.
Een kwaadwillende overheid heb je dan ook echt niet in 1 dag....
pi_77470113
Deze hele discussie heeft eigenlijk niks te maken met het feit wat een "foute" regering allemaal met deze gegevens zou kunnen doen. Het gaat er simpelweg om dat hoewel ik niks crimineels te verbergen heb, het gaat de staat geen flinker aan hoe ik mijn leven leef. Wat ik dus te verbergen heb net als ieder ander in dit land is mijn persoonlijke leven en mijn persoonlijke keuze hoe ik dat leven wil. Daar heeft de staat niks mee te maken.
Vrijwel alle privacy beperkende wetten en maatregelen voegen vrijwel niks toe, de afweging privacy vs "veiligheid" zal altijd scheef zijn. Privacy is niet in het belang van de regering, hoe meer ze weten des te beter. Vrijwel alle maatregelen die worden doorgevoerd gaan onder het motto veiligheid of terrorisme, zodra die woorden worden genoemd maakt het de hersendode burgers blijkbaar niks uit en slikken ze alles. Of die maatregelen ook werkelijk effectief zijn is niet eens belangrijk, als de makke schapen maar een vals gevoel van meer veiligheid krijgen gaan ze akkoord.
pi_77470267
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:52 schreef JohnLocke het volgende:
En wat betreft het 'we weten niet wat machthebbers in de toekomst met die info doen'-argument; als er een kwaadwillende overheid opstaat ben je de privacy sowieso kwijt. Het enige wat burgers mogelijk kan helpen tegen een dergelijk regime:

[ afbeelding ]
Er was toch ook die hele discussie omtrent Google? M.a.w. vraag jezelf eens af n hoeverre privacy überhaupt nog bestaat.
Op welk vlak dan ook.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_77470290
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Dit is dus EXACT NIET waar deze discussie over gaat. Jezus hee, je kunt tenminste even serieus proberen het te begrijpen
[..]

Je hebt inderdaad dát soort mensen, en mensen als jij. Die echt geloven dat sommige mensen onfeilbaar zijn en inherent goed.

Kinderlijk naief ben je. En het erge is, je hebt nog het idee dat je best wijs bent ook.
Ik vraag je om ARGUMENTEN en FEITELIJKE onderbouwing voor je eerdere kwebbels, en het enige dat jij daar tegen in kan brengen zijn wat flauwe, persoonlijke beledigingen?

Zoek je maar iemand anders voor . Toi toi en tot nooit .
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_77470575
Waarom wordt hier, met het al of niet gebruiken van hyves ed .als inzet, op de man gespeeld?
Of iemand die klaagt over onwettige praktijken met opgeslagen kentekengegevens van auto's door de politie, wel of geen hyves heeft, heeft er geen zak mee te maken, lijkt me.
  zondag 31 januari 2010 @ 09:46:17 #224
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_77470686
quote:

[..]

Maar er zit wel een verschil in het bekend maken van je naam en wat foto's, of het bekend maken van complete biometrische gegevens.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 31 januari 2010 @ 09:53:14 #225
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77470735
quote:
Op zondag 31 januari 2010 07:58 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Ik vraag je om ARGUMENTEN en FEITELIJKE onderbouwing voor je eerdere kwebbels, en het enige dat jij daar tegen in kan brengen zijn wat flauwe, persoonlijke beledigingen?

Zoek je maar iemand anders voor . Toi toi en tot nooit .
Lees eens wat posts van jezelf terug in dit topic...... wat je nu doet is een stevig potje zelfreflectie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')