Ik bedoelde technische kennis, met name ict..quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:06 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Technocratie? Of bedoel je wat anders?
Vooralsnog niet waarschijnlijk, maar dat kan zomaar veranderen. Kijk maar naar onze geschiedenis. En wat leert men van de geschiedenis? Nietsquote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:21 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik kan me prima redden in een BB wereld .
En weet je waarom?
Ik heb NIETS te verbergen
Dat we in een meer en meer gestoord land leven ben ik bang.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:43 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Vooralsnog niet waarschijnlijk, maar dat kan zomaar veranderen. Kijk maar naar onze geschiedenis. En wat leert men van de geschiedenis?
Privacy, vrijheid, burgerrechten, dat zijn de fundamenten van de Nederlandse rechtsstaat. Dat is waar Nederland voor staat stond. De huidige regering is al deze dingen -en dus waar Nederland voor staat- aan het afbreken en het enige wat jij doet is schaapachtig roepen dat je niks te verbergen hebt? Heb je nou echt zo'n enorm blok beton voor je hoofd dat je niet inziet wat er gebeurd? Alles waar vorige generaties voor hebben gevochten wordt ondermijnt en het doet je helemaal niks?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:21 schreef Winner_Taco het volgende:
Ik kan me nu nog prima redden in een BB wereld .
En weet je waarom?
Ik heb nu nog NIETS te verbergen
Ja, daar maak ik me ook druk om. Ik betaal ook nooit met pin (maar dat kunnen ze met bankbiljetnr's uit de pinautomaat vast wel weer achterhalen). Vergeet niet dat sommige mensen nu pas doorkrijgen hoe ver we aan het doorslaan zijn en er dus ook nu pas op reageren. En sommigen zien het zelfs nu nog niet... kan je nagaan.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:21 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
En weet je waarom?
Elke keer als jij in je lokale winkelcentrum een kratje bier gaat halen sta je ook 10x op de kiek. Maak je je hier ook zo druk om ? ga je hierom ook al jaren met petitie's langs de deur ? Nou?
Wacht maar tot die informatie bij je zorgverzekeraar terecht komt en je premie omhoog gaat omdat je bier drinkt. En terwijl jij je kratje bier was halen, heeft de gestapo je voordeur ingetrapt omdat je vervelende buurjongetje het wel grappig vond om een anonieme tip te geven over meurende wietplanten.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:21 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
En weet je waarom?
Elke keer als jij in je lokale winkelcentrum een kratje bier gaat halen sta je ook 10x op de kiek. Maak je je hier ook zo druk om ? ga je hierom ook al jaren met petitie's langs de deur ? Nou?
Als je dat al zou leren dan zou dat zijn van het heden en niet van het verleden.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:47 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dat we in een meer en meer gestoord land leven ben ik bang.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:48 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Privacy, vrijheid, burgerrechten, dat zijn de fundamenten van de Nederlandse rechtsstaat. Dat is waar Nederland voor staat stond. De huidige regering is al deze dingen -en dus waar Nederland voor staat- aan het afbreken en het enige wat jij doet is schaapachtig roepen dat je niks te verbergen hebt? Heb je nou echt zo'n enorm blok beton voor je hoofd dat je niet inziet wat er gebeurd? Alles waar vorige generaties voor hebben gevochten wordt ondermijnt en het doet je helemaal niks?
Sommige mensen zijn echt te dom voor woorden en verdienen het met zo'n instelling om keihard onderdrukt te worden.
Ik pas je post ook ff aan zodat het met de werkelijkheid correspondeert.
Haha laat me niet lachen man huilie . De werkelijke peilers van de rechtsstaat zijn het Calvinistisch bestel en de kolonisatie die ons een dermate luxe positie verschaft heeft dat de democratie een geschikte voedingsbodem hadquote:Privacy, vrijheid, burgerrechten, dat zijn de fundamenten van de Nederlandse rechtsstaat.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:12 schreef Winner_Taco het volgende:
De werkelijke peilers van de rechtsstaat zijn het Calvinistisch bestel en de kolonisatie die ons een dermate luxe positie verschaft heeft dat de democratie een geschikte voedingsbodem had
Nee, dat zeg ik nietquote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:28 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Oh my...
Dat als-dan-misschien geblaat is zó vermoeiend.
In jouw perfecte wereld kunnen we dus misschien ook beter het bevolkingsregister deleten en alle paspoorten vernietigen ?
En dat het een complete chaos wordt maar als "colleteral damage" aanvaarden?
Een voedingsbodem is nog steeds wat anders dan een peiler.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:12 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
[..]
Haha laat me niet lachen man huilie . De werkelijke peilers van de rechtsstaat zijn het Calvinistisch bestel en de kolonisatie die ons een dermate luxe positie verschaft heeft dat de democratie een geschikte voedingsbodem had
Het 1 sluit het ander niet uit he. En om een antwoord op je vraag te geven. Laat de politie echte criminelen opsporen ipv achter een bosje zitten flitsen. En het aller belangrijkste is dat de wetshandhavers zelf niet de wet overtreden. En daar gaat/ging het over in dit topic.quote:Tegelijkertijd wil 60% dat er repressiever opgetreden wordt tegen overtreders en dat straatterrorisme meer wordt aangepakt.
Hoe de neuk denk je dat dat gaat werken zonder intensieve hulp van technische hulpmiddelen ??
Mensen beledigen is een teken van zwakte....quote:Wees blij dat die middelen er zijn om over jouw veiligheid te waken . Of heb je zaken te verbergen?
Overigens erg interessant dat juist jij die het nodig vindt om mijn post aan te passen aan DE (lees jouw) werkelijkheid, het zo verschrikkelijk nauw neemt met ethische normen en burgervrijheid .
Hypocriet geval
Onze huidige luxe terugvoeren op het kolonialisme gaat wat ver. Onze voorsprong op de rest is er deels waarschijnlijk wel mee te verklaren, al komt daarin ook weer het calvinisme terug idd.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:12 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
[..]
Haha laat me niet lachen man huilie . De werkelijke peilers van de rechtsstaat zijn het Calvinistisch bestel en de kolonisatie die ons een dermate luxe positie verschaft heeft dat de democratie een geschikte voedingsbodem had
Gewoon je werk doen zou een goed begin zijn. Zet die techniek in om agenten op straat snel een standaard stuk papierwerk in te laten voeren dat ze later snel kunnen afwikkelen.quote:Tegelijkertijd wil 60% dat er repressiever opgetreden wordt tegen overtreders en dat straatterrorisme meer wordt aangepakt.
Hoe de neuk denk je dat dat gaat werken zonder intensieve hulp van technische hulpmiddelen ??
Zo lang de toekomst niet vast ligt hebben we allemaal zaken te verbergen. Je bent vast slim genoeg om dit te snappen.quote:Wees blij dat die middelen er zijn om over jouw veiligheid te waken . Of heb je zaken te verbergen?
Zoals ik al eerder aan gaf blijken projecten zoals CCTV en nieuwe paspoorten met vingerafdrukken etc vrijwel niks bij te dragen aan het oplossen van criminaliteit. Dit soort systemen moeten worden afgewogen op effectiviteit in verhouding met de schending van de privacyrechten van onschuldige mensen. Resultaten en hoeveel mensen worden gepakt tov van onschuldige mensen die worden geflitst/getapt etc worden achtergehouden. Gegevens en statistieken over het bizarre aantal telefoontaps worden achtergehouden, de kamer die om uitleg vraagt word geweigerd.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:12 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
[..]
Tegelijkertijd wil 60% dat er repressiever opgetreden wordt tegen overtreders en dat straatterrorisme meer wordt aangepakt.
Wees blij dat die middelen er zijn om over jouw veiligheid te waken . Of heb je zaken te verbergen?
quote:Eurocommissaris: voer bodyscanners niet overhaast in
Viviane Reding, de nieuwe Eurocommissaris voor justitie, wil dat bodyscanners niet overhaast worden ingevoerd. De gevolgen voor de volksgezondheid zijn niet volledig uitgezocht en het nut van de scanners moet nog worden bewezen, zegt ze.
Reding, die in de nieuwe Europese Commissie de justitieportefeuille heeft, deed haar uitspraken donderdag op Data Protection Day. De politica vindt dat er moet worden gekeken naar concreet bewijs voor het nut van bodyscanners, en dat er niet op basis van emotie mag worden gereageerd. Ze zegt het zich 'niet voor te kunnen stellen' dat deze techniek zonder een gedegen onderzoek zal worden ingevoerd, gezien de gevolgen voor de privacy.
Haar zorg geldt ook het delen van gegevens over financiële transacties met de Verenigde Staten. Dat gebeurt waarschijnlijk weer vanaf 1 februari, op aandringen van de Amerikaanse overheid, die zegt deze gegevens nodig te hebben voor de strijd tegen terrorisme. Reding zegt echter nog niet overtuigd te zijn dat het delen van de transacties in de strijd tegen het terrorisme 'nodig en proportioneel' is. De Eurocommissaris zegt hier kritisch naar te zullen kijken.
Reding ageerde ook tegen behavioural advertising, oftewel het aanpassen van advertenties aan internetters op basis van hun surfgedrag. Wat Reding betreft kunnen persoonsgegevens van internetters 'nooit worden gebruikt zonder toestemming van de gebruiker'. Bovendien zouden de gebruikers een goed geïnformeerde beslissing moeten kunnen maken. Het is onbekend of Reding hiermee bedoelt dat ze een opt-in-beleid wil invoeren, waarbij internetters vooraf toestemming moeten geven voor het verzamelen van hun informatie. Internetbedrijven pleiten meestal voor opt-out-regelingen.
Tweakers
Zoals in Engeland waar 4 miljoen camera's hangen waarmee de politie maar 3% van de misdaden oplost? Ja, echt zeer effectief. En of ik wel of niet iets te verbergen heb is irrelevant. De overheid heeft niks in mijn prive leven te zoeken. Maar goed, dat is iets wat jij toch niet snapt.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:12 schreef Winner_Taco het volgende:
Tegelijkertijd wil 60% dat er repressiever opgetreden wordt tegen overtreders en dat straatterrorisme meer wordt aangepakt.
Wees blij dat die middelen er zijn om over jouw veiligheid te waken . Of heb je zaken te verbergen?
Al die honderden figuren die in de weer zijn om de technische kant van het verhaal in bedrijf te houden kun je beter laten patrouilleren in probleemgebieden. Maar nogmaals, kom nou eens een keer met cijfers waaruit blijkt dat al die camera's etc. daadwerkelijk helpen tegen de criminaliteit, want zelfs in de UK zijn ze erachter dat het geen ruk uitmaakt.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:12 schreef Winner_Taco het volgende:
Er is 3% van de misdaden mee opgelost, als jij bij die 3% had gehoord zou jij het genoeg vinden.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Al die honderden figuren die in de weer zijn om de technische kant van het verhaal in bedrijf te houden kun je beter laten patrouilleren in probleemgebieden. Maar nogmaals, kom nou eens een keer met cijfers waaruit blijkt dat al die camera's etc. daadwerkelijk helpen tegen de criminaliteit, want zelfs in de UK zijn ze erachter dat het geen ruk uitmaakt.
Hoe heet dat toverwoord ook alweer hier op Fok? Drogreden volgens mij.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:02 schreef JohnLocke het volgende:
Er is 3% van de misdaden mee opgelost, als jij bij die 3% had gehoord zou jij het genoeg vinden.
Heb je ook nog een bron voor dit geblaat, of roep je zoals 90 % hier maar iets om "geloofwaardiger" over te komen ?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:05 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Zoals in Engeland waar 4 miljoen camera's hangen waarmee de politie maar 3% van de misdaden oplost? Ja, echt zeer effectief. En of ik wel of niet iets te verbergen heb is irrelevant. De overheid heeft niks in mijn prive leven te zoeken. Maar goed, dat is iets wat jij toch niet snapt.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het verkeerd heb verwoord. Van alle straatroven on Londen wordt 3% met behulp van camera's opgelost.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 01:41 schreef Winner_Taco het volgende:
Heb je ook nog een bron voor dit geblaat, of roep je zoals 90 % hier maar iets om "geloofwaardiger" over te komen ?
Het is in Engeland gebleken dat criminelen simpelweg niet bang zijn voor camera's, komt wel aardig overeen met de cijfers. Dag dag preventieve werkingquote:En al zouden die cijfers van je kloppen is er nog steeds geen rekening gehouden met de preventieve werking die uitgaat van het aanwezig zijn van technische hulpmiddelen.
Observeren van verkeersstromen om real time de snelheid aan te passen is heel wat anders dan het opslaan van gegevens.quote:Dan heb ik het niet eens alleen over criminaliteit maar ook bijvoorbeeld over het monitoren van verkeersstromen om zo dmv matrixborden bij drukte of ongevallen actief te kunnen anticiperen ten tijde van drukte of ongevallen.
Je kunt een systeem waarbij kleine of grotere inbreuken worden gemaakt op de persoonlijke levenssfeer ten bate van de opsporing best misbruikbestendig maken. Maar het ontbreekt dus aan elke wil daartoe. Het misbruik wordt beloond met het legaliseren ervan, door een wet die hopeloos tekort zal schieten in de misbruikbestendigheid.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat werkt alleen in een systeem dat niet corrupt is, anders zijn die waarborgen alleen maar een façade.
Nee men probeert hier uit te leggen waarom dergelijke maatregelen ¨gevaarlijk¨ kunnen zijn in de toekomst. En waarom je vanuit dat oogpunt sceptisch moet zijn tegen privacy beperkende middelen. Immers wie weet wat voor regering we in de toekomst krijgen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 01:41 schreef Winner_Taco het volgende:
Men reageert hier net alsof de overheid zojuist besloten heeft om bij de aanschaf van een woning het verplicht is webcams in een ieders badkamer te bevestigen en de beelden wekelijks moeten worden geupload naar een centrale overheidsserver.
Ik begrijp niet hoe je een systeem dat zich makkelijk leent voor misbruik, misbruikbestendig wil maken.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt een systeem waarbij kleine of grotere inbreuken worden gemaakt op de persoonlijke levenssfeer ten bate van de opsporing best misbruikbestendig maken. Maar het ontbreekt dus aan elke wil daartoe. Het misbruik wordt beloond met het legaliseren ervan, door een wet die hopeloos tekort zal schieten in de misbruikbestendigheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |