Dat ben ik niet want ik heb geen auto meer.quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:51 schreef francis998 het volgende:
[..]
ach..zolang je geen gevaar op de weg bent..maakt het niet uit. Maar ik heb in totaal denk ik meer dan 80 lessen gehad..was ruim 2500¤ kwijt..
Jah, als ik op de bewuste plek van de foto kom, dan gaat het wel goed. Anders improviseer ik.quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:43 schreef Maeghan het volgende:
[..]
En hoe wil je dat gebruiken voor verkeerssituaties in de praktijk? Ik vind het nogal gevaarlijk klinken namelijk. Als je de theorie niet snapt hoor je wmb toch echt niet op de weg thuis.
Ja, ik zit nu tegen de 50 praktijklessen aan. Ik ben ook een langzame leerlingquote:Op donderdag 28 januari 2010 18:19 schreef francis998 het volgende:
[..]
oe...spannend.
en al praktijk lessen gedaan? en is er al een examendatum bekend?
Ik heb in totaal 3x afgereden en 3e keer was raak..na meer dan 60 lessen..een beetje langzame leerling was ik
oke, ik heb wat van Visual Basic geleerd op het mbo, java weet ik nul vanaf. En afgelopen jaar in het buitenland c(++) geleerd, we moesten o.a. superrekenmachine maken..wat echt onzin was..zelf de wiskundeleraren wisten bepaalde berekeningen niet te doen!quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:10 schreef Perico het volgende:
Qua programmeren ben ik uit de tijd van Basic en Qbasic (waarmee je in DOS ook programma's kunt maken). Dat vond ik het leukste dat er is, programmaatjes maken. De commando's en structuren zijn logisch, volstrekt helder en je kon er prima mee uit de weg en er werd ook steeds precies aangegeven welke fout erin zat.
Javascript groeit me dan echt al boven het hoofd. Het liefst zou ik de COCOA TOUCH programmeertaal voor de iPhone leren. Een goede applicatie bedenken, daar 99 eurocent per download uit de Apple store voor krijgen, en je loopt binnen. Maja, ik weet nu al dat dat te ingewikkeld voor mij is.
Ik heb net de wikipediapagina over hypomanie gelezen, en ik zou willen dat ik dat had. Ik kan m'n onzekerheid en al helemaal m'n angst niet goed verbergen. Dus als ik bang ben ziet iedereen dat zo. :/quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:39 schreef robuust89 het volgende:
goed, even een heel weirde post, maar ik las net een artikeltje over manie en hypomanie, en ik vind het toch een beetje herkenbaar. mijn gemoedstoestand schommelt inderdaad, maar het is dan op zn hoogst een hypomanie.
symptomen:
Een kind dat zijn onzekerheid en angst verbergt achter druk en overmatig vrolijk gedrag benadert die van een manie.
hm, nee, niet echt
ongeremd functioneren: heeeel soms handel ik impulsief, het is dan niet zelfdestructief of zoiets. er is geen spraken van verhoogt alcoholgebruik of dope![]()
Gevoelens laat men de vrije loop, waardoor ook de diepere gevoelens en gedachten worden uitgedragen en men zich erg 'blootgeeft'.
eh, ja, dat doe ik wel, wat een beetje minder is. zelf weet ik dat ik het doe, maar er iets tegen doen is op dat moment niet van toepassing
ik ben niet depressief or the like, heb wel af en toe een dipje, dat heeft iedereen toch?
hm, ik lees even verder, en volgens mij is het loos alarm. but still, die stemmingswisselingen vind ik vaag.
ik schrijf hier gewoon wat van me af
Tja..hypomanie is aan de ene kant wel prettig...maar je moet er toch goed over denken, aangezien ik iemand ken die er duidelijk last van heeft. En er ontstaan stemmingwisselingen..en die zijn totaal onprettig...quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:11 schreef KingOfMystery het volgende:
[..]
Ik heb net de wikipediapagina over hypomanie gelezen, en ik zou willen dat ik dat had. Ik kan m'n onzekerheid en al helemaal m'n angst niet goed verbergen. Dus als ik bang ben ziet iedereen dat zo. :/
Ja, maar als je sowieso al stemmingswisselingen (door bijvoorbeeld bipolaire stoornis) hebt, is het nog altijd beter als je die goed kunt verbergen. Daarnaast heb je ook veel zelfvertrouwen en veel meer durvend als je hypomanie hebt. Eigenschappen die ik zelf goed zou kan gebruiken.quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:21 schreef francis998 het volgende:
[..]
Tja..hypomanie is aan de ene kant wel prettig...maar je moet er toch goed over denken, aangezien ik iemand ken die er duidelijk last van heeft. En er ontstaan stemmingwisselingen..en die zijn totaal onprettig...
Tja, het klopt wel wat je zegt van als je al stemmingswisselingen hebt door borderline. Toevallig heb ik een neef die daar last van heeft...en pfffff..totaal geen pretje. En door hypomanie komt hij in gigantische schulden..doordat hij zich als het ware deels van de realiteit losmaakt, en denkt de wereld aan te kunnen en gaat dingen doen en kopen..en vervolgens heb je weer de daling omlaag, want hypomanie helpt veel zolang je in een positieve spiraal zit, maar het kan ook ervoor zorgen dat "het zwarte gat" waar je in terecht komt, weer "zwarter" word. maar zoals met alles voor/na delen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:40 schreef KingOfMystery het volgende:
[..]
Ja, maar als je sowieso al stemmingswisselingen (door bijvoorbeeld bipolaire stoornis) hebt, is het nog altijd beter als je die goed kunt verbergen. Daarnaast heb je ook veel zelfvertrouwen en veel meer durvend als je hypomanie hebt. Eigenschappen die ik zelf goed zou kan gebruiken.
hulpverlening: wat is je probleem?quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:12 schreef Autidude het volgende:
[..]
Maar wat vindt jij dan wel leuk in de IT? Hardware installeren vind ik bijvoorbeeld ook heel leuk.
Ik zat te denken wat ik nou eigenlijk heel erg leuk vind in het leven en waar ik heel veel van kan genieten en gelukkig wordt maar wat ook gewoon haalbaar is. En toen ik dacht ik dat ik eigenlijk het allergelukkigst ben als ik schnitzel heb gekocht en dat ik dat dan helemaal ga bereiden met cayun kruiden en paneren enzo, en dat als het dan ook supergoed gelukt is, dat ik daar dan echt super van geniet en helemaal gelukkig wordt.
Maar supergoede schnitzels eten is zo'n raar doel in het leven![]()
En dan denk ik weer, dat is mijn grootste probleem.. ik moet een doel hebben, en nu heb ik dan wel hulp gezocht om het te vinden maar dat loopt nog niet helemaal lekker.. maar in de tussentijd ben ik dus wel een beetje een soort dwalende, en dat wil ik eigenlijk helemaal niet meer
tja, zo loopt het ongeveer vaak.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:29 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
hulpverlening: wat is je probleem?
ik: Kijk, daarvoor kom ik dus hier. Als ik wist wat het probleem was, hoefde ik namelijk ook niet hier te komen.
hulpverlening: tja, dan kunnen wij ook niet veel doen
Zoals Autidude het al aangeeft: als je een doel hebt, is het probleem veel kleiner (of is er eigenlijk geen probleem meer)quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:37 schreef francis998 het volgende:
[..]
tja, zo loopt het ongeveer vaak.
Of je weet niet wat je daar komt doen, en blijft gaan..en blijft gaan. Maar meestal gebeurd er niet echt veel..of tenminste iets waar je weet wat gebeurd.
Of als er echt iets specifieks is dan is het makkelijker..maar meestal ben je zelf niet helemaal bewust van je daar gaat doen of wat nou precies het probleem is.
Volgens mij gaat het dan niet echt goed met de hulpverlening, en een doel maakt het probleem minder duidelijk en makkelijker te overwinnen, maar idd zonder doel..gaat het lastig.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:52 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Zoals Autidude het al aangeeft: als je een doel hebt, is het probleem veel kleiner (of is er eigenlijk geen probleem meer)
Vaak gehoorde vraag: wat vind je leuk?
Ik: eigenlijk alles.
Zij: ja, daar kan ik niets mee.
En dan 'stopt het'
Je bedoelt mensen die overdreven doen wat betreft het zoveel mogelijk mogelijk in gesprek willen zijn met andere mensen, zonder daarbij genoeg rustpauzes te nemen?quote:Op zondag 24 januari 2010 15:47 schreef sempron2400 het volgende:
Kortom: Autisme is vervelend, als je niet de lichtste vorm hebt, komt je gewoon overal problemen tegen.
Ik denk dat ik binnenkort lid ga worden van de personeelsvereniging voor mensen onder de 40. Het schijnt een leuke groep te zijn, waarvan ik ook al een aantal mensen ken. En niet indereen is er extravert.
Misschien nog wel beter dan bij de kerkgemeente, waar "iedereen" tijdens het koffiedrinken het liefst zoveel mogelijk mensen wil aanspreken. Ik heb er weleens het idee dat mijn interesses niet interessant genoeg zijn (zit eigenlijk wel wat in) en dat je met een sociaal beroep beter in het gesprek ligt. Meestal worden mijn gesprekken afgekapt. Kudt Asperger
SHIT! daar ben ik te oud voorquote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:06 schreef Maanvis het volgende:
http://uden.kliknieuws.nl(...)sign-voor-autist-uit
Hihihi..is wel een goed idee, en ook nog leuk. Designen kwa IT zou me ook wel leuk lijken.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:06 schreef Maanvis het volgende:
http://uden.kliknieuws.nl(...)sign-voor-autist-uit
c++ vind ik geen prettige taal om mee te werken, hoewel het niet al te moeilijk is.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:23 schreef robuust89 het volgende:
[..]
SHIT! daar ben ik te oud voor![]()
qua programmeren, ben ik heer en meester met javaniet dat het zo'n leuke taal is, ik doe het gewoon veel
![]()
zit tegenwoordig meer met C en C++ te prutsen, echt duizenden manieren om jezelf in de voet te schieten![]()
owja, ik probeer tegenwoordig ook met Dvorak te werken (een ander soort toetsenbordlayout, in plaats van qwerty krijg je dan ',.pyf) tricky shit![]()
In het kader van bezigheidstherapie?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:23 schreef robuust89 het volgende:
[..]
owja, ik probeer tegenwoordig ook met Dvorak te werken (een ander soort toetsenbordlayout, in plaats van qwerty krijg je dan ',.pyf) tricky shit![]()
waha, nee gewoon, dit valt onder de categorie "jezelf nuttige skills aanleren"quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:43 schreef DeepChord het volgende:
[..]
In het kader van bezigheidstherapie?.
Ik heb gebeld, ze waren mij vergetenquote:Op donderdag 28 januari 2010 17:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Gewoon zelf psych bellen en proberen nieuwe afspraak te maken. Idee? Dan heb je tenminste duidelijkheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |