abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77383457
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 14:05 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Hoeveel mensen wonen er dan?
100/10=10
  donderdag 28 januari 2010 @ 17:23:53 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_77383543
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 13:08 schreef Maanvis het volgende:
Hier een linkje naar het topique waarin de filmpjes van Andy, de autistische jongen die bij Jaap te gast was, staat: Cliquez ici
Niemand interesseert zich in Andy. Arme Andy.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_77383695
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Jawel! sorry dat ik er niet op gereageerd had.. maar ik heb het gekeken vanmiddag, ben alleen vergeten te reageren. Maar ik herkende mijzelf wel in bepaalde dingetjes en een beetje in de soort van houding.
Andy kijkt Jaap ook regelmatig aan, dat doe ik ook.. gewoon normaal, maar je "ziet" hem ook heel veel denken en dat heb ik ook.

Het was wel een goed stukje, maar ik vond het vrij standaard en erg neutraal.. niet diep genoeg of geen bijzondere klikgevoel. Maar dat is mijn mening heh.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_77383721
quote:

[..]

Niemand interesseert zich in Jaap.

Dat manneke had beter naar een ander programma gekund.
pi_77384006
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mooi.
[..]

Gewoon zelf psych bellen en proberen nieuwe afspraak te maken. Idee? Dan heb je tenminste duidelijkheid.
[..]

Wat maakt jou zo slapeloos. Waar komt die onrust vandaan?
[..]

Moet je dit wel doen als je zelf niet prettig in je vel zit
Slapeloosheid heb ik eigenlijk altijd al last van gehad, maar het wordt erger. Ik slaap gemiddeld 3 tot 4 uur per nacht. En soms doe ik overdag een tukkie, maar dat lukt ook vrijwel nooit en helpt ook niet.
Daarnaast heb ik de laatste tijd last van dromen, normaal droom ik nooit.. en ik raak daar ook van in de war want ik weet niet wat ik heb gedroomd en wat echt is gebeurd. Ik ga het ook met mijn psych over hebben en misschien dat ik dan wel naar zo'n speciaal centrum ga voor slaapstoornissen.

Want zware slaappillen zijn sowieso niet goed, maar ik reageer raar op (sommige) medicijnen en ik ben van meerdere medicijnen erg suicidaal geweest, dus dat is een hele lastige optie. Al kan ik er wel mee omgaan, maar dan moet ik ook weer het vertrouwen van mijn psych hebben, ik weet niet of hij akkoord gaat.
Het gaat dan namelijk om diazepam 10mg (valium) oxazepam 50mg (seresta forte) en Flurazepam 15mg op eigen inzicht.. En dat is niet iets waar ze makkelijk over doen. Maar ze krijgen mij ook niet 123 plat op de Operatie tafel onder narcose Dus.. Als ik maar normaal kan slapen, dat zou al zoveel schelen.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_77384042
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:12 schreef Autidude het volgende:

[..]

Maar wat vindt jij dan wel leuk in de IT? Hardware installeren vind ik bijvoorbeeld ook heel leuk.

Ik zat te denken wat ik nou eigenlijk heel erg leuk vind in het leven en waar ik heel veel van kan genieten en gelukkig wordt maar wat ook gewoon haalbaar is. En toen ik dacht ik dat ik eigenlijk het allergelukkigst ben als ik schnitzel heb gekocht en dat ik dat dan helemaal ga bereiden met cayun kruiden en paneren enzo, en dat als het dan ook supergoed gelukt is, dat ik daar dan echt super van geniet en helemaal gelukkig wordt.
Maar supergoede schnitzels eten is zo'n raar doel in het leven

En dan denk ik weer, dat is mijn grootste probleem.. ik moet een doel hebben, en nu heb ik dan wel hulp gezocht om het te vinden maar dat loopt nog niet helemaal lekker.. maar in de tussentijd ben ik dus wel een beetje een soort dwalende, en dat wil ik eigenlijk helemaal niet meer
Ik weet eigenlijk niet precies wat ik leuk vind aan de it, eigenlijk wat van alles. De mogelijkheden die je ermee kan, simpel programmeren is ook wel leuk. Hardware installeren en verwijderen uit ene pc vind ik ook leuk.
Over het algemeen problemen oplossen met functies van de pc ook wel..alleen raak ik het om de zoveel tijd ook wel beu.

Het probleem bij mi is dat ik mij vanaf de brugklas geficceerd heb op computers enzo, en ik krijg me daar niet los van. Het liegst zou ik iets anders doen, maar het is net alsof it het enige is op de wereld wat bij mij hoort.
En zowieso mijn doel is om (miss dit jaar) of over 3 jaar te vertrekken naar het buitenland en IT is een werelwijd beroep...overal zijn pcç enzo.
Maar verder trek ik ook meer richtin BI(bedrijfkundige informatica).

En een doel hebben is redelijk nodig, ik heb er wel 1 naar het buitenland vertrekken..maar ik heb doelen nodig op korte termijn..anders stort ik in..en vind ik hetmeeste zowat nutteloos

oww..enne ik heb een aantal van die filmpjes gezien..heb er alleen niet zo superveel over te melden of vertellen
pi_77384403
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:37 schreef Autidude het volgende:

[..]

Slapeloosheid heb ik eigenlijk altijd al last van gehad, maar het wordt erger. Ik slaap gemiddeld 3 tot 4 uur per nacht. En soms doe ik overdag een tukkie, maar dat lukt ook vrijwel nooit en helpt ook niet.
Daarnaast heb ik de laatste tijd last van dromen, normaal droom ik nooit.. en ik raak daar ook van in de war want ik weet niet wat ik heb gedroomd en wat echt is gebeurd. Ik ga het ook met mijn psych over hebben en misschien dat ik dan wel naar zo'n speciaal centrum ga voor slaapstoornissen.

Want zware slaappillen zijn sowieso niet goed, maar ik reageer raar op (sommige) medicijnen en ik ben van meerdere medicijnen erg suicidaal geweest, dus dat is een hele lastige optie. Al kan ik er wel mee omgaan, maar dan moet ik ook weer het vertrouwen van mijn psych hebben, ik weet niet of hij akkoord gaat.
Het gaat dan namelijk om diazepam 10mg (valium) oxazepam 50mg (seresta forte) en Flurazepam 15mg op eigen inzicht.. En dat is niet iets waar ze makkelijk over doen. Maar ze krijgen mij ook niet 123 plat op de Operatie tafel onder narcose Dus.. Als ik maar normaal kan slapen, dat zou al zoveel schelen.
Zeker. Slaap is erg belangrijk om je beter te voelen. 3 a 4 uur is echt veel te weinig (gemiddeld slaap mens 7 a 8 uur, sommigen kunnen met minder aan toe)

Inderdaad, slaappillen is geen structurele oplossing en volgens mij zeer verslavend.

Heb je zelf een idee waarom je zo slecht slaapt? Pieker je constant?
pi_77384886
Auti...zijn er miss bepaalde onderwerpen die telkens terugkomen in de dromen, want meestal droom je over dingen je dwars zitten. En dit kan ook onbewust zijn.
Dus mischien dat er een bepaald onderwerp is waar je constant over piekert die terugkomen in je dromen.
EN medicatie is soms handig als ff snel tijdelijke oplossingen maar is niet altijd aan te raden.
Kan je miss niet via de mail de mail ofzo je psych bellen..en ff uitleggen dat het niet helemaal lekker loopt op dit moment..en miss tips vragen ofzo wat je er aan kan doen..

het zijn maar ideen..verder kan iki niet veel zeggen behalve sterkte!!
ow..nog een tip die me ff te binnen schoot..miss is er bepaalde muziek waardoor je je wat meer ontspant...miss als je die ff aanzet voor je slaapt..en evt. ermee in slaap valt dat het je helpt.
Als ik slecht slaap of overstuur bent is muziek voor mij meestal een redelijk goed hulpmiddel om tot rust te komen
pi_77384892
Net terug van de bieb, heb daar sinds 1 uur vanmiddag 600 theorievragen zitten maken uit zo'n boek met 10 theorieexamens, dus 1000 vragen. En morgen weer leren
Children of the night. What music they make.
pi_77385013
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 18:04 schreef DeHovenier het volgende:
Net terug van de bieb, heb daar sinds 1 uur vanmiddag 600 theorievragen zitten maken uit zo'n boek met 10 theorieexamens, dus 1000 vragen. En morgen weer leren
En mag ik ook miss weten waar die teorievragen voor zijn? Rijbewijs ofzo????
pi_77385076
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 18:07 schreef francis998 het volgende:

[..]

En mag ik ook miss weten waar die teorievragen voor zijn? Rijbewijs ofzo????
Ja
Children of the night. What music they make.
pi_77385356
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 18:09 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ja
oe...spannend.
en al praktijk lessen gedaan? en is er al een examendatum bekend?
Ik heb in totaal 3x afgereden en 3e keer was raak..na meer dan 60 lessen..een beetje langzame leerling was ik
pi_77385494
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:48 schreef Perico het volgende:
Autist me wat. Volgens mij is deze terugvindcoupon nog geen 48 uur geldig
Autist me wat humor
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:59 schreef Perico het volgende:
Ow en Cassandra, ik had ook een 3 voor Wiskunde waarvan ik nog een 4 heb kunnen maken op 3 VWO, maar op 4 VWO bleef het een 3 (voor Wi-A), maar ging ik toch over omdat ik 1 van de weinigen was die het vak helemaal liet vallen.

Niemand begreep dat, omdat mijn broer een wiskundig genie is die een autoriteit is op het gebied van speltheorie in de hogere wiskunde en universitair docent is. Ik heb daar veel onbegrip en ook spot voor moeten accepteren. Vernederend ook. Niettemin ben ik heel goed met getallen en getallenreeksen afmaken, maar da's geen wiskunde.

Naja ik zeg maar altijd tegen mijn broer, dat ik een wetenschap die met de wortel uit negatieve getallen aan de slag gaat, niet serieus kan nemen...
Toen ik t eenmaal doorhad vond ik t echt serieus leuk! Maar kan er nu niets van maken, knetterdruk op t werk, merk gewoon dat ik superwazig ben. Niet grappig maar goed.. heb half toestemming voor een week vrij (laatste week op mn huidige functie) ze kunnen me wat, ik neem gewoon vrij! En dan kan ik hopelijk in amsterdam blijven die week zodat ik ook geen gezeur met ouders heb en echt lekker kan rusten.
Maar dat t in de familie zit.. frustrerend he? Doet me eraan denken dat ze tegen mij zeiden dat ik op mn zusje moest lijken en andersom. Dat we t zelfde DNA hebben ok maar mogen we nog een béétje verschillen?
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:00 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ja, ik hou er dus ABSOLUUT niet van om te zeggen, en ik moet er nog altijd een beetje aan wennen hoe mee om te gaan, maar dát is dus echt een typisch onderdeel van mijn ASS.. BAH! Ik vind het zelf niet eens eens een excuus en zelfs dat zel wel vanuit mijn ASS komen, maar het is dus wel zo... Ik ben soms niet zo heel tactisch in mijn uitspraken en dan kom ik verkeerd over.. Ik bedoel het niet slecht, het komt er alleen soms een beetje rot uit
Maakt niet uit, ik ken je al een beetje langer dan vandaag Kon er zelf nog wel de humor van inzien.
En verder ben ik ongetwijfeld met andere dingen wél -een beetje- intelligent dus ik zal er niet te zwaar aan tillen
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:30 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ik hou er meer van om fouten in codes te vinden en dat op te lossen.. Dat is super nerdy, maar ik hou van codes lezen, als ik dan ga hyperfocussen dan ben ik in de hemel
Ik hou ook heel erg van Sudoku's.. dat is een beetje meer mijn richting en kant. Maar dat is ook op andere gebieden toepasbaar.. ik ben ook heel goed in camerabeelden in de gaten houden, of afwijkend gedrag signaleren enzo. Dat kwam ook uit die persoontype test, dat ik een soort inspecteur ben.
Apart. Ik kijk wel eens mee met programmeren maar snap er geen jota van. Kun je de logica er niet van uitleggen/ (programmeren dus maar ik quote half verkeerd)
Van wat je schrijft, ik houd dan wél weer van analyseren. Ben ook erg goed in mensen 'lezen' en aanvoelen. Maar bijv. ook gek van voetbal, het spel analyseren, of bij de psych analyseren waarom stoelen in welke opstelling staan om maar wat stoms te noemen.

En over technologie, ik ben wel goed met systemen, van centric hebben we er bijv. een aantal die heb ik binnen een kwartier door, erg handig, zeker omdat ik straks op mijn nieuwe functie weer een aantal systemen krijg, en ik dus geen cursussen hoef te volgen maar wel vraagbaak kan spelen. Applicatie heeft een lijntje met mijn leiding, en een vriend van me wilt er voor zorgen dat ik een deel procesbeheer onder mn snufferd krijg. Ik ben echt véél meer mensgericht maar vind t wel erg fijn als ik iets ingewikkelds onder mijn hoede krijg waar ik dan weer in uitblink. Maar laat het dan vooral ingewikkeld blijven.. anders is de lol weg..
Maar bovenal ben ik lui... Mijn vriend is heel snel en handig in excel dus ik vind t oh zo makkelijk om ff te bellen of ie wat kan fixen voor me maar vaak heb ik t binnen een kwartier zelf ook uitgezocht, alleen is dit wel zo makkelijk Moet bekennen dat ik dat wel vaker flik bij de systeembeheerders op mijn werk gelukkig hebben ze nog niet door dat ik zelf ook geen blondje ben
Al heb ik soms met excel wel ruzie moet ik toegeven.. Maar html etc gaat me de pet te boven
quote:

[..]

Geen tijd gehad Na t eten maar

Reageer straks verder, ga ff snel koken
  donderdag 28 januari 2010 @ 18:26:43 #64
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_77385545
TVP!
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_77386013
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:11 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ok mijn rekensom klopte niet. Er vanuitgaande dat er in een doorsnee gezin 4 mensen wonen, heeft elk gezin dus 50,- om een nieuw huis te bouwen én moet er nog wat overblijven om het land zelf op te bouwen (huizen, scholen, infrastructuur etc) Hier kan ik dus wel heel erg somber van worden Arme mensen..
Ik hoop inderdaad dat er heel goed wordt nagedacht over hoe dit gedaan wordt, en de juiste prioriteiten worden gesteld. 100 miljoen lijkt enorm veel maar als je t zo uitrekent valt dit dus erg tegen..
Misschien dat het relatief gezien meevalt, in Nederland is het namelijk weinig maar daar misschien niet..
Dus ik hoop dat er nog voldoende aan wordt gewerkt om die inwoners een nieuw bestaan te geven én dat t niet van de radar verdwijnt zoals bij de tsunami..
???
Daar zijn we nog twee jaar lang mee doodgegooid, inclusief de documentaires na de tsunami, de terugblik op de documentaire, de terugblik op de terugblik, etc. etc.
Sanity is (not) statistical
pi_77386234
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:12 schreef Autidude het volgende:

[..]

Maar wat vindt jij dan wel leuk in de IT? Hardware installeren vind ik bijvoorbeeld ook heel leuk.

Ik zat te denken wat ik nou eigenlijk heel erg leuk vind in het leven en waar ik heel veel van kan genieten en gelukkig wordt maar wat ook gewoon haalbaar is. En toen ik dacht ik dat ik eigenlijk het allergelukkigst ben als ik schnitzel heb gekocht en dat ik dat dan helemaal ga bereiden met cayun kruiden en paneren enzo, en dat als het dan ook supergoed gelukt is, dat ik daar dan echt super van geniet en helemaal gelukkig wordt.
Maar supergoede schnitzels eten is zo'n raar doel in het leven

En dan denk ik weer, dat is mijn grootste probleem.. ik moet een doel hebben, en nu heb ik dan wel hulp gezocht om het te vinden maar dat loopt nog niet helemaal lekker.. maar in de tussentijd ben ik dus wel een beetje een soort dwalende, en dat wil ik eigenlijk helemaal niet meer

Prachtige quote!

Enne Auti, als het niet gaat of je moet wat kwijt, je mag altijd PM'en.
pi_77386383
Goeiendag wat een tempo
TVP dus.
pi_77386450
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 18:03 schreef francis998 het volgende:
ow..nog een tip die me ff te binnen schoot..miss is er bepaalde muziek waardoor je je wat meer ontspant...miss als je die ff aanzet voor je slaapt..en evt. ermee in slaap valt dat het je helpt.
Als ik slecht slaap of overstuur bent is muziek voor mij meestal een redelijk goed hulpmiddel om tot rust te komen
Dat helpt bij mij nog weleens.

En ontspanningsoefeningen, die ik heb geleerd van de slaapcursus van Teleac (en nee dat is geen grapje). Ademhalingsoefeningen zijn dat, en daarmee heb ik geleerd om m'n hoofd leeg te maken.

Verder zijn er twee soorten slapeloosheid: kwalitatieve (te weinig slapen) en kwantitatieve. Kwalitatieve kun je wel oplossen, maar dan is het nog niet gezegd dat je problemen over zijn. Ik had het aanvankelijk allebei, dus toen ik eenmaal kon slapen, werd ik nog steeds vermoeider wakker dan dat ik naar bed ging. Daar heb ik nooit een oplossing voor gevonden, ging pas over toen ik behandeld ben voor een depressie.
pi_77390689
quote:

[..]

Ja
Nog meer gevaar op de weg

Rijbewijs halen heeft mij erg veel moeite en stress bezorgt. Maar gelukkig heb ik het nu al bijna 4 jaar.

Wiskunde daar snap ik niets van

Het is bijna zinloos om terug te lezen zo snel gaat het.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  donderdag 28 januari 2010 @ 20:41:05 #70
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_77391487
quote:

[..]

Ja
De oefeningen van de anwb zijn ook goed. Kosten een tientje op dvd geloof ik. Ik snapte niet veel van de theorie, dus heb ik gewoon alle plaatjes die ik kon vinden uit mijn hoofd geleerd
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_77391603
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:41 schreef ikke043 het volgende:

[..]

De oefeningen van de anwb zijn ook goed. Kosten een tientje op dvd geloof ik. Ik snapte niet veel van de theorie, dus heb ik gewoon alle plaatjes die ik kon vinden uit mijn hoofd geleerd
En hoe wil je dat gebruiken voor verkeerssituaties in de praktijk? Ik vind het nogal gevaarlijk klinken namelijk. Als je de theorie niet snapt hoor je wmb toch echt niet op de weg thuis.
pi_77391664
quote:

[..]

De Theorie niet snappen Wat snap je dan niet?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_77391806
quote:

[..]

oke..teorie vond ik vrij makkelijk..heb het wel 4x moeten doen..omdat ik de 1e x gezakt was...8 fout..en je mocht er 7 hebben. 2e x geslaagd met 3 fout. Tussendoor praktijk gedaan enzo, maar na mijn 2e praktijkexamen is teorie verlopen, weer teorie moeten doen, en die 1e x weer gezakt met 8 fout... en de 2e keer daarna geslaagd ..en daarna weer praktijk..en wel geslaagd.

Tussen mijn 2e en 3e praktijkexamen zat ong. een week...

En vorig jaar januari weer praktijk en teorie gedaan maar dan in Chili..jeetje teorie gehaald met 1 fout en praktijk in 1x maar was de meest makkelijk praktijk. Gewoon blokje om, met een bord waardoor je voorang moet verlenen op een kleine helling, en een plek waar 3 containers achter elkaar op de 1e rijbaan stonden en nog eens een stopbord bij het afdalen van de helling.
In totaal waren het geloof ik 6 min. rijden
pi_77391908
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:47 schreef francis998 het volgende:

[..]

oke..teorie vond ik vrij makkelijk..heb het wel 4x moeten doen..omdat ik de 1e x gezakt was...8 fout..en je mocht er 7 hebben. 2e x geslaagd met 3 fout. Tussendoor praktijk gedaan enzo, maar na mijn 2e praktijkexamen is teorie verlopen, weer teorie moeten doen, en die 1e x weer gezakt met 8 fout... en de 2e keer daarna geslaagd ..en daarna weer praktijk..en wel geslaagd.

Tussen mijn 2e en 3e praktijkexamen zat ong. een week...
Voor mijn theorie ben ik in 4 keer geslaagd. Te veel domme fouten gemaakt de eerste 3 keer
Praktijk in 5 keer. Aantal lessen te veel
14 SHADES OF GREY
pi_77392053
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:49 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Voor mijn theorie ben ik in 4 keer geslaagd. Te veel domme fouten gemaakt de eerste 3 keer
Praktijk in 5 keer. Aantal lessen te veel
ach..zolang je geen gevaar op de weg bent..maakt het niet uit. Maar ik heb in totaal denk ik meer dan 80 lessen gehad..was ruim 2500¤ kwijt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')