abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:22:54 #201
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_77413894
Het grote probleem met flash-ondersteuning is volgens mij dat het Adobe er tot nu toe niet is gelukt een fatsoenlijke flash-player voor OS X te maken. De gemiddelde flash-banner kan een Core2Duo processor bijna plat trekken; flash-support op een mobiel apparaat dat nogal afhankelijk van de batterij is, lijkt me dan geen goed idee.
Verder zullen er ook wel allerlei politieke motieven meespelen, maar er zijn dus ook technische redenen.
pi_77414008
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 12:33 schreef menjo het volgende:
@Litpho: ik meen me toch te herinneren dat jij je in het verleden wat minder positief hebt uitgelaten over de producten van Apple inc. .
iTunes voor Windows, met name . En daar sta ik bij, zeker in de toenmalige versies .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:30:58 #203
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_77414216
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:22 schreef menjo het volgende:
Het grote probleem met flash-ondersteuning is volgens mij dat het Adobe er tot nu toe niet is gelukt een fatsoenlijke flash-player voor OS X te maken. De gemiddelde flash-banner kan een Core2Duo processor bijna plat trekken; flash-support op een mobiel apparaat dat nogal afhankelijk van de batterij is, lijkt me dan geen goed idee.
Verder zullen er ook wel allerlei politieke motieven meespelen, maar er zijn dus ook technische redenen.
Technische reden of een technisch excuus? Kan mij namelijk niet voorstellen dat dit probleem op te lossen is.

Als Flash wel goed zou werken, is het wel een (ongewenste)concurrent op de appstore.
  Redactie Games vrijdag 29 januari 2010 @ 13:32:27 #204
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_77414287
Als m'n Macbook al gaat opstijgen bij het laden van een Flash-filmpje dan wil ik niet weten wat het met een iPhone/iPad doet..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:32:39 #205
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_77414298
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:32 schreef EvilMarc het volgende:
Als je de iPad tof vind, check de
Ziet er wel wat lomper uit qua design. Maar verder ziet het er goed uit.
De A4 van Apple schijnt ook in de Tegra proccessor familie te zitten. Dus ben erg benieuwd als er echte iPad games gaan komen. Of het dan ook dezelfde Tegra2 kwaliteit laat zien.

pi_77414362
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:30 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Technische reden of een technisch excuus? Kan mij namelijk niet voorstellen dat dit probleem op te lossen is.

Als Flash wel goed zou werken, is het wel een (ongewenste)concurrent op de appstore.
Flash designs willen met regelmaat ook iets minder schalen dan een "pure" html-oplossing. Dat hoeft natuurlijk niet en er zijn altijd uitzonderingen, maar er zijn ook voldoende sites die beter bruikbaar zijn als je automatisch naar de html-backup wordt geleid met je iPhone dan wanneer je je door een op minimaal 800x600 hip flashmenu moet worstelen.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:35:43 #207
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_77414422
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:30 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Het probleem met die samenzeringstheorie is dat de flash-player door adobe wordt gemaakt, en niet door apple . Het lijkt mij vooral in het belang van adobe dat er een fatsoenlijke flash-player is, dus ik neem dat ze er alles aan doen om die te maken.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:40:28 #208
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_77414616
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:35 schreef menjo het volgende:

[..]

Het probleem met die samenzeringstheorie is dat de flash-player door adobe wordt gemaakt, en niet door apple . Het lijkt mij vooral in het belang van adobe dat er een fatsoenlijke flash-player is, dus ik neem dat ze er alles aan doen om die te maken.
Dat is nou juist de kern van het probleem: Adobe doet helemaal niet z'n best en is juist heel laks in het maken van een fatsoenlijke plugin. Ze zijn ook heel traag met het meegaan in veranderingen (denk aan Photoshop, wat 2 jaar duurde voordat er een Intel-versie van verscheen). Het zijn een stel corporate drones die liever geld besparen dan hun best doen iets moois te maken.
pi_77414654
quote:

[..]

Zo ver ik weet doen ze daar tot dusver nog niet alles aan. Ze willen in ieder geval niet voldoen aan verschillende aanvullende eisen/wensen die gesteld worden door andere partijen.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:02:50 #210
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_77415596
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:34 schreef Litpho het volgende:

[..]

Flash designs willen met regelmaat ook iets minder schalen dan een "pure" html-oplossing. Dat hoeft natuurlijk niet en er zijn altijd uitzonderingen, maar er zijn ook voldoende sites die beter bruikbaar zijn als je automatisch naar de html-backup wordt geleid met je iPhone dan wanneer je je door een op minimaal 800x600 hip flashmenu moet worstelen.
Lijkt mij niet de reden om het dan niet toe te laten. Als een site slecht te bekijken is, is het een probleem van de bouwer/eigenaar. Niet van apple.
quote:

[..]

Dat bedoel ik dus ook, als flash wel goed zou werken, dan zou dat betekenen dat er ook mogelijkheden zijn voor flash apps (al dan niet webbased). Is een verlies voor apple.
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:40 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat is nou juist de kern van het probleem: Adobe doet helemaal niet z'n best en is juist heel laks in het maken van een fatsoenlijke plugin. Ze zijn ook heel traag met het meegaan in veranderingen (denk aan Photoshop, wat 2 jaar duurde voordat er een Intel-versie van verscheen). Het zijn een stel corporate drones die liever geld besparen dan hun best doen iets moois te maken.
En dat idd Elk jaar maar een nieuw CS pakket moeten uitbrengen en vervolgens de oude niet meer ondersteunen
Ik vermoed ook niet dat Adobe en Apple de beste vriendjes zijn
pi_77415926
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:02 schreef koffiekoekje het volgende:
Lijkt mij niet de reden om het dan niet toe te laten. Als een site slecht te bekijken is, is het een probleem van de bouwer/eigenaar. Niet van apple.
Behalve dat de klachten natuurlijk naar wel naar Apple toe komen. Dat maakt het enigszins Apple's probleem .
pi_77416085
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:02 schreef koffiekoekje het volgende:

Ik vermoed ook niet dat Adobe en Apple de beste vriendjes zijn
Zeggen dat er wat oud zeer zit zou een understatement zijn .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_77418061
Weet iemand of die geen btw betalen actie bij de Mediamarkt ook geldt voor Apple producten?

Anders haal ik morgen even een nieuwe Nano.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:04:51 #214
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_77418368
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:57 schreef Jahr00n het volgende:
Weet iemand of die geen btw betalen actie bij de Mediamarkt ook geldt voor Apple producten?

Anders haal ik morgen even een nieuwe Nano.
Zie banners

Actievoorwaarden

Deze actie is geldig op de productgroepen: TV, Computer, Witgoed, Huishoudelijk, HiFi, MP3, Telecom, Navigatie, Foto, Video, Beauty & Wellness.

Uitgezonderd van deze actie zijn:
Entertainmentproducten: Muziek & Film, Games, Games Hardware, Computeraccessoires en Accessoires.

Tevens zijn uitgezonderd:
TV: Philips 9000 serie, Samsung 7000 serie, Samsung 8000 serie, Samsung 850 serie, Sharp XS serie, Panasonic NeoPDP modellen.
Hifi: Bose
Witgoed: Liebherr

Al onze artikelen zijn geprijsd inclusief 19% BTW. Het BTW-voordeel wordt aan de kassa in mindering gebracht op de verkoopprijs.
pi_77418601
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:04 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Zie banners

Actievoorwaarden

Deze actie is geldig op de productgroepen: TV, Computer, Witgoed, Huishoudelijk, HiFi, MP3, Telecom, Navigatie, Foto, Video, Beauty & Wellness.

Entertainmentproducten: Muziek & Film, Games, Games Hardware, Computeraccessoires en Accessoires.

TV: Philips 9000 serie, Samsung 7000 serie, Samsung 8000 serie, Samsung 850 serie, Sharp XS serie, Panasonic NeoPDP modellen.

Al onze artikelen zijn geprijsd inclusief 19% BTW. Het BTW-voordeel wordt aan de kassa in mindering gebracht op de verkoopprijs.
Oke mooi, dan haal ik er morgen even 1.
pi_77418752
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:04 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Zie banners

Actievoorwaarden

Ik heb via deze actie een witte macbook gekocht, dus wees gerust
Heb wel meteen een vraag. Heb net google chrome gedownload via safari maar nu staat chrome als schijf aangeduid. enig idee wat ik verkeerd heb gedaan? Heb in ieder geval geen locatie gegeven, dus het leek erop dat dit automatisch gedaan werd...
pi_77419172
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:14 schreef robbolo het volgende:

[..]

Ik heb via deze actie een witte macbook gekocht, dus wees gerust
Heb wel meteen een vraag. Heb net google chrome gedownload via safari maar nu staat chrome als schijf aangeduid. enig idee wat ik verkeerd heb gedaan? Heb in ieder geval geen locatie gegeven, dus het leek erop dat dit automatisch gedaan werd...
Als je in Programma's Chrome hebt staan, kun je die schijf wegklikken.
pi_77419419
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:24 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Als je in Programma's Chrome hebt staan, kun je die schijf wegklikken.
en wat bedoel je precies met wegklikken? Kan m zo te zien alleen maar verwijderen... Dit is trouwens mijn eerste mac, so bear with me
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:32:11 #219
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_77419494
Vanuit iCreate Magazine gaan wij (ik werk bij de Nederlandse uitgever ervan) een Apple Beurs organiseren op 8 mei in de Amsterdam RAI. Nu ben ik wel benieuwd naar de interesse vanuit de gemiddelde FOK!ker voor zoiets
pi_77419521
En hij staat trouwens niet bij programma's...?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:35:05 #221
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77419615
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:30 schreef robbolo het volgende:

[..]

en wat bedoel je precies met wegklikken? Kan m zo te zien alleen maar verwijderen... Dit is trouwens mijn eerste mac, so bear with me
Programma's die je download op een Mac komen vrijwel altijd op een 'virtuele schijf' te staan. Het bestand dat je download is die virtuele schijf, als je dat bestand geopend hebt wordt die schijf geopend alsof het een cd is, en daarop staat het daadwerkelijke programma. Als je een programma één keer wilt testen kun je het vanaf die virtuele schijf opstarten, als je het wilt houden moet je het op je Mac zelf zetten.
Het 'op de Mac zelf zetten' gebeurd door het slepen van het programma naar de map 'Applications' of 'Programma's'. Sommige programma's laten dit zien door hun virtuele schijf een soort achtergrond mee te geven die aangeeft dat je het programma naar de applicatie-map moet slepen:

Als je Chrome in je Applications of Programma's map hebt staan, kun je die virtuele schijf weggooien. Zo niet, eerst even er heen slepen, en dan weggooien
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_77419926
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:35 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Programma's die je download op een Mac komen vrijwel altijd op een 'virtuele schijf' te staan. Het bestand dat je download is die virtuele schijf, als je dat bestand geopend hebt wordt die schijf geopend alsof het een cd is, en daarop staat het daadwerkelijke programma. Als je een programma één keer wilt testen kun je het vanaf die virtuele schijf opstarten, als je het wilt houden moet je het op je Mac zelf zetten.
Het 'op de Mac zelf zetten' gebeurd door het slepen van het programma naar de map 'Applications' of 'Programma's'. Sommige programma's laten dit zien door hun virtuele schijf een soort achtergrond mee te geven die aangeeft dat je het programma naar de applicatie-map moet slepen:
[ afbeelding ]

Als je Chrome in je Applications of Programma's map hebt staan, kun je die virtuele schijf weggooien. Zo niet, eerst even er heen slepen, en dan weggooien
Danku En nog een vraagje, waar vind ik Ilife? die zit gewoon op de installatie cd?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:43:28 #223
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_77419932
Mening gevraagd...

Ik heb een iMac en wil daar een laptop bij. Zouden jullie dan voor een MBP gaan of het bij de nieuwe Macbook houden?
pi_77420012
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:43 schreef twentemeisje het volgende:
Mening gevraagd...

Ik heb een iMac en wil daar een laptop bij. Zouden jullie dan voor een MBP gaan of het bij de nieuwe Macbook houden?
Dat ligt aan je eisen. Als je twijfelt tussen de macbook en het instapmodel macbook pro, zou ik voor de macbook gaan. Wil je meer, dan kan je beter een MBP halen.
pi_77420398
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:43 schreef robbolo het volgende:

[..]

Danku En nog een vraagje, waar vind ik Ilife? die zit gewoon op de installatie cd?
Dat is al geïnstalleerd. Zie iWeb, iPhoto, iWeb en iMovie in Programma's.

Gisteren een lijstje met handige Mac-applicaties gemaakt: http://docs.google.com/Doc?docid=0AYKS3gNf-HzVZGh0dHQ2ejlfNzQ3Z3p0d3piN3E&hl=en
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:56:27 #226
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_77420446
Beeldbewerking (Adobe CS) en surfen zijn de belangrijkste activiteiten. Hoewel ik in de praktijk met name achter de iMac zit voor de CS-werkzaamheden...

De grootte van het scherm is een van mijn twijfelpunten. Ik ben een 15" laptopscherm gewend namelijk. Maar hoe truttig ook, ik vind de macbook eigenlijk mooier dan de MBP (ik snap niet waarom ze dat toetsenbord zwart hebben gemaakt...)
pi_77420590
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:55 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat is al geïnstalleerd. Zie iWeb, iPhoto, iWeb en iMovie in Programma's.

Gisteren een lijstje met handige Mac-applicaties gemaakt: http://docs.google.com/Doc?docid=0AYKS3gNf-HzVZGh0dHQ2ejlfNzQ3Z3p0d3piN3E&hl=en
dat dacht ik dus ook, maar ze staan niet in programma's. Misschien handig om erbij te vertellen, ik heb de macbook niet zelf geïnstalleerd...
pi_77420967
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:59 schreef robbolo het volgende:

[..]

dat dacht ik dus ook, maar ze staan niet in programma's. Misschien handig om erbij te vertellen, ik heb de macbook niet zelf geïnstalleerd...
Maar je hebt 'm wel nieuw gekocht toch?
pi_77421147
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:08 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Maar je hebt 'm wel nieuw gekocht toch?
Yep, maar ik heb m helaas niet zelf kunnen halen. Toen ik m in me handen kreeg was t voorwerk al gedaan...
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:19:31 #230
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_77421391
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:13 schreef robbolo het volgende:

[..]

Yep, maar ik heb m helaas niet zelf kunnen halen. Toen ik m in me handen kreeg was t voorwerk al gedaan...
Voorwerk door wie heb je dat dan laten doen, en heb je hem daartoe een bepaalde opdracht gegeven

Want alles is al geïnstalleerd bij aanschaf.
pi_77421561
De enige manier waarop er geen iLife op een nieuwe Mac kan staan is als iemand hem gekocht heeft, gebruikt heeft en daarna opnieuw geinstalleerd heeft ZONDER iLife.

Persoonlijk zou ik niet blij worden dan.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:40:09 #232
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_77422153
Ik heb eindelijk mijn Magic Mouse binnen en WAT (!) een verbetering. Ik ga gewoon de rest van de middag scrollen ! Zo.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_77422287
Mijn vader was er al mee bezig geweest voordat ik m kreeg. zal wel ff aan m vragen wat hij gedaan heeft. Maar kan je ilife nog installeren, of moet je een schone install doen?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 17:13:14 #234
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_77423336
Staat gewoon op een van de dvd's die je erbij kreeg, onder "Extra software" of zoiets dergelijks.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_77423763

Weet iemand hoe ik hier in iTunes dat album van Guus Meeuwis ook gewoon in 1 mapje kan krijgen? Ik pruts hier al een tijd mee maar het lukt me maar niet.
Dit is in Windows trouwens.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 29 januari 2010 @ 17:48:03 #236
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_77424376
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:26 schreef Jahr00n het volgende:
[ afbeelding ]

Weet iemand hoe ik hier in iTunes dat album van Guus Meeuwis ook gewoon in 1 mapje kan krijgen? Ik pruts hier al een tijd mee maar het lukt me maar niet.
Dit is in Windows trouwens.
Alle nummers selecteren, Rechtermuis, info tonen, opties, deel van verzameling aanvinken.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 29 januari 2010 @ 17:57:55 #237
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_77424621

Hoe registreer je een keynote
pi_77424719
Ik ben heel benieuwd naar de apps en games. Ik denk dat dit nog een grotere hit gaat worden dan de iPhone als het gaat om de apps, ze kunnen nu veeeel meer
pi_77424737
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:40 schreef elcastel het volgende:
Ik heb eindelijk mijn Magic Mouse binnen en WAT (!) een verbetering. Ik ga gewoon de rest van de middag scrollen ! Zo.
Ff de topics op 301 posts instellen dan .
pi_77424761
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:44 schreef robbolo het volgende:
Mijn vader was er al mee bezig geweest voordat ik m kreeg. zal wel ff aan m vragen wat hij gedaan heeft. Maar kan je ilife nog installeren, of moet je een schone install doen?
Ben erg benieuwd wat ie dan gedaan heeft. Veel meer dan aanzetten, je naam invoeren, registreren is niet nodig namelijk. Dat ís Mac.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 18:23:56 #241
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_77425312
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:02 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ben erg benieuwd wat ie dan gedaan heeft. Veel meer dan aanzetten, je naam invoeren, registreren is niet nodig namelijk. Dat ís Mac.
Waarschijnlijk kreeg hij een warm gevoel van de geluidjes "de prullenbak inslepen" en "prullenbak leegmaken"
pi_77425348
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:23 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kreeg hij een warm gevoel van de geluidjes "de prullenbak inslepen" en "prullenbak leegmaken"
!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 19:24:11 #243
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_77427006
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ff de topics op 301 posts instellen dan .
Puike tip.
.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_77427368
nvm
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
  vrijdag 29 januari 2010 @ 19:45:38 #245
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77427692
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:48 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Alle nummers selecteren, Rechtermuis, info tonen, opties, deel van verzameling aanvinken.
In dit geval niet, want het is één album van één artiest. De tags lijken alleen fout te staan: ieder nummer heet Guus Meeuwis Gewoon even de tags goed zetten dus.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_77429449
In ons studentenhuis hebben we een draadloos netwerk, daar zitten meerdere pc's op (zowel Mac als PC) en nu wil ik mijn server (oude MacBook) niet zichtbaar maken op dit netwerk. Is daar een manier voor?
Bram! Boterham!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 29 januari 2010 @ 20:54:49 #247
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_77429806
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:45 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

In dit geval niet, want het is één album van één artiest. De tags lijken alleen fout te staan: ieder nummer heet Guus Meeuwis Gewoon even de tags goed zetten dus.
Check, even de tags op Guus Meeuwis zetten en dan werkt het
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_77430368
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:59 schreef robbolo het volgende:

[..]

Bij aankoop Mac krijg je 2 DVD. iLife staat op de 2e. Als je deze niet hebt gehad 2e hands heb je er wel recht op vind ik. In het slechtste geval download je m vanaf torrent, is toch zonder serial geloof ik. Maar dat kan ook zijn omdat mijn 2009 vanaf iMac DVD kwam
graag verwijderen
pi_77430901
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:23 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Zoiets moet t zijn geweest Heb het nu met de 2e disk alsnog gevonden. Jammer dat garageband maar 1 oefening heeft. Had wel graag gitaar willen leren spelen.

Heb trouwens ook Iwork erbij gehaald. Was bij mekaar ¤800 kwijt

Zijn er nog dingen die echt handig zijn om te hebben? Naast de links die Roel_Jewel postte.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:38:10 #250
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_77431269
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 12:33 schreef menjo het volgende:
Applecare is ondertussen gekocht en geactiveerd... dat ging best soepel .

@Litpho: ik meen me toch te herinneren dat jij je in het verleden wat minder positief hebt uitgelaten over de producten van Apple inc. .
Ik heb hem overtuigd .
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:59:11 #251
11697 Junkie
pi_77432046
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:26 schreef robbolo het volgende:

[..]

Zoiets moet t zijn geweest Heb het nu met de 2e disk alsnog gevonden. Jammer dat garageband maar 1 oefening heeft. Had wel graag gitaar willen leren spelen.

Heb trouwens ook Iwork erbij gehaald. Was bij mekaar ¤800 kwijt

Zijn er nog dingen die echt handig zijn om te hebben? Naast de links die Roel_Jewel postte.
Je kan meer gratis lessen downloaden via de garageband store.

Lesson Store -> Basislessen
pi_77433001
iPad Flash nieuws:

http://www.ipadplanet.nl/(...)sh-voor-de-ipad-aan/
http://www.ipadplanet.nl/(...)omotiefilmpje-apple/

en de europeze prijzen zijn gelekt via de Duitse T-Mobile site, helaas 1:1
Is alleen nog niet helemaal zeker natuurlijk.
quote:
•16GB iPad alleen Wi-Fi – ¤499
•32GB iPad alleen Wi-Fi – ¤599
•64GB iPad alleen Wi-Fi – ¤699
•16GB iPad met Wi-Fi en 3G – ¤629
•32GB iPad met Wi-Fi en 3G – ¤729
•64GB iPad met Wi-Fi en 3G – ¤829

[ Bericht 2% gewijzigd door Semmm op 29-01-2010 23:01:13 ]
76.000.000 2009-12-24 01:28 Semmm
pi_77433061
De goedkoopste was toch 449 bij mail a mac?
pi_77433328
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:22 schreef Jarno het volgende:
De goedkoopste was toch 449 bij mail a mac?
Ja maar dat was waarschijnlijk ook een gok.
76.000.000 2009-12-24 01:28 Semmm
pi_77434261
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:20 schreef Semmm het volgende:
iPad Flash nieuws:

http://www.ipadplanet.nl/(...)sh-voor-de-ipad-aan/
http://www.ipadplanet.nl/(...)omotiefilmpje-apple/

en de europeze prijzen zijn gelek via de Duitse T-Mobile site, helaas 1:1
Is alleen nog niet helemaal zeker natuurlijk.
[..]
Ik wacht de definitieve prijzen wel ff af
pi_77434327
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:59 schreef Junkie het volgende:

[..]

Je kan meer gratis lessen downloaden via de garageband store.

Lesson Store -> Basislessen
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:41:05 #258
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_77444111
Ik heb spierpijn in mijn rechter wijsvinger van het scrollen de hele dag.
.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:50:48 #259
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_77444380
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:41 schreef elcastel het volgende:
Ik heb spierpijn in mijn rechter wijsvinger van het scrollen de hele dag.
.
Dan gebruik je nu een andere vinger
pi_77444435
Ik scroll altijd met m'n middelvinger.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:56:19 #261
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_77444512
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:50 schreef koffiekoekje het volgende:
Dan gebruik je nu een andere vinger
Ik scroll nu gewoon met mijn wijsteen gaat ook prima.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:33:30 #262
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_77445374
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:56 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik scroll nu gewoon met mijn wijsteen gaat ook prima.
Dan heb je de handen mooi vrij voor een iPad
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:50:04 #264
11697 Junkie
pi_77447466
Wat is er toch mis met die gast, Vincent Everts. Ik heb net tenenkrommend zijn iPad filmpje zitten kijken.
http://www.ipadplanet.nl/359/ipad-review-van-vincent-everts/ Ik denk echt dat er iets mis met hem is.
Doe mij dan maar een review door iJustine...

iPad UI gets ported to the iPhone and iPod touch

En die themes zijn toch best grappig.... Misschien toch maar een keertje Jailbreaken. Vreet dit niet extra batterij?
Heb mn iPhone gisteren officieel laten unlocken.

[ Bericht 15% gewijzigd door Junkie op 30-01-2010 14:58:28 ]
pi_77450255
Ipad ipad ipad iedereen praat erover, zelfs m'n ouders die amper een pc kunnen bedienen. Doen ze toch weer goed bij Apple.

Wel jammer dat je films alsnog moet omzetten zoals met de Apple tv, volgens mij gaan een hoop mensen dat niet snappen.
  Donald Duck held zaterdag 30 januari 2010 @ 15:42:21 #266
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_77450626
Apart vind ik dat er geen nieuwe MPB's zijn aangekondigd. De gemiddelde tijd die zat tussen de vorige updates is al ruim verstreken (te zien op macrumors)
Ik ben zelf aan het uitkijken naar een nieuwe laptop en die mag dan best high-end gaan zijn, ook qua prijs. Maar nu er enkel dus nog de oude Core 2 Duo's zijn te vinden in de macbooks, is dat minder interessant. De Vaio-lijn van Sony (die zich goed kan meten met de MPB's) is wel vernieuwd, over een paar weken zijn daarvan Core i5 modellen te koop. Dus Apple loopt zo wel een achterstand op. De relatief hoge prijs van de mpb's was voorheen altijd wel te rechtvaardigen op de specificaties, maar nu dus niet meer zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door __Saviour__ op 30-01-2010 20:56:31 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_77450627
Heb net een Ipod touch 32GB gekocht, hoe kan ik weten of het de nieuwste gen is? (32GB)

Overigens wel goedkoop. Maar 200 Euro, dacht altijd dat ze rond de 400 waren
pi_77454223
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:28 schreef nelisb het volgende:
Ipad ipad ipad iedereen praat erover, zelfs m'n ouders die amper een pc kunnen bedienen. Doen ze toch weer goed bij Apple.
Haha, inderdaad. M'n moeder heeft helemaal niks met technologie maar kwam vanmiddag hier op bezoek en het eerste wat ze zei: "je gaat nu zeker ook zo'n iPad kopen?". Ze had het item bij DWDD gezien.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 17:41:01 #269
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_77454348
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:36 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Haha, inderdaad. M'n moeder heeft helemaal niks met technologie maar kwam vanmiddag hier op bezoek en het eerste wat ze zei: "je gaat nu zeker ook zo'n iPad kopen?". Ze had het item bij DWDD gezien.
Hier ook inderdaad. Ze weet amper hoe de laptop werkt, maar ze wist wel dat er een iPad op de markt ging komen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_77455724
Welk programma gebruiken jullie om torrents te downloaden? Of zijn er betere alternatieven, ipv torrents?
pi_77455949
Nieuwsgroepen vind ik ideaal.
Maar is dat het gemiddeld 7,5¤ per maand kost.
Sneller downloaden, vaak sneller beschikaar n geen verplichte upload ratio's.

Maar goed dat is persoonlijk.
pi_77456871
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:25 schreef robbolo het volgende:
Welk programma gebruiken jullie om torrents te downloaden? Of zijn er betere alternatieven, ipv torrents?
Transmission.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 19:05:57 #273
11697 Junkie
pi_77456909
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:25 schreef robbolo het volgende:
Ik gebruik Vuze. Daar kan je tenminste een heleboel mee instellen.
pi_77457317
Toen ik dat filmpje zag van de ipad, en op het laatst die vent zag praten vond ik wel dat ie echt groot gelijk heeft.
Software / hardware / chip technology team zit in een bedrijf ze kunnen dus inderdaad alles opelkaar afstemmen.
Voordeel het werkt perfect, alles is op elkaar afgestemd, alleen weinig vrijheid tot uitbreiding. Dat is het grootste nadeel.
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
pi_77458068
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 19:05 schreef Junkie het volgende:

[..]

Ik gebruik Vuze. Daar kan je tenminste een heleboel mee instellen.
Niet nodig joh. En Transmission heeft zat instellingen
pi_77458095
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 19:18 schreef Antony1989 het volgende:
Toen ik dat filmpje zag van de ipad, en op het laatst die vent zag praten vond ik wel dat ie echt groot gelijk heeft.
Software / hardware / chip technology team zit in een bedrijf ze kunnen dus inderdaad alles opelkaar afstemmen.
Voordeel het werkt perfect, alles is op elkaar afgestemd, alleen weinig vrijheid tot uitbreiding. Dat is het grootste nadeel.
Daar is het ding dan ook niet voor bedoeld. Gewoon op de bank surfen, boek lezen, spelletje ofzo, en daar is dat ding ideaal voor.
  Donald Duck held zaterdag 30 januari 2010 @ 19:43:37 #277
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_77458134
Wat zijn de multimediale mogelijkheden van de iPad? Kun je de grote bekende algemene formaten gebruiken, of ben je beperkt tot Apple en Quicktime?
Een NAS bijvoorbeeld die volgepompt is met divx/xivd's van series, zou je dat kunnen benaderen en bekijken?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_77458215
Dit dus! Films moet je dus altijd omzetten!

Audio playback
Frequency response: 20Hz to 20,000Hz
Audio formats supported: AAC (16 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3, and 4), Apple Lossless, AIFF, and WAV
User-configurable maximum volume limit

TV and video
Support for 1024 by 768 pixels with Dock Connector to VGA Adapter; 576p and 480p with Apple Component AV Cable; 576i and 480i with Apple Composite Cable
H.264 video up to 720p, 30 frames per second, Main Profile level 3.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats
pi_77458418
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 19:46 schreef nelisb het volgende:
Dit dus! Films moet je dus altijd omzetten!

Audio playback
Frequency response: 20Hz to 20,000Hz
Audio formats supported: AAC (16 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3, and 4), Apple Lossless, AIFF, and WAV
User-configurable maximum volume limit

TV and video
Support for 1024 by 768 pixels with Dock Connector to VGA Adapter; 576p and 480p with Apple Component AV Cable; 576i and 480i with Apple Composite Cable
H.264 video up to 720p, 30 frames per second, Main Profile level 3.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats
Of je moet ze kopen
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
pi_77458518
Wordt lastig met de Nederlandse iTunes ;-)
pi_77459422
Is er ook een mogelijkheid om vanaf je PC/Mac bestanden naar de iPad te verzenden? Anders wordt het wel een hele tegenvaller.
pi_77460346
Net zoals je iPhone/iPod? Synchroniseren met iTunes.
pi_77460347
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:42 schreef __Saviour__ het volgende:
Apart vind ik dat er geen nieuwe MPB's zijn aangekondigd. De gemiddelde tijd die zat tussen de vorige updates is al ruim verstreken (te zien op macrumors)
Ik ben op zelf aan het uitkijken naar een nieuwe laptop en die mag dan best high-end gaan zijn, ook qua prijs. Maar nu er enkel dus nog de oude Core 2 Duo's zijn te vinden in de macbooks, is dat minder interessant. De Vaio-lijn van Sony (die zich goed kan meten met de MPB's) is wel vernieuwd, over een paar weken zijn daarvan Core i5 modellen te koop. Dus Apple loopt zo wel een achterstand op. De relatief hoge prijs van de mpb's was voorheen altijd wel te rechtvaardigen op de specificaties, maar nu dus niet meer zo.
+1

Hoop dat er binnen een paar weken een 'stille' update komt...
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_77460441
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 20:51 schreef nelisb het volgende:
Net zoals je iPhone/iPod? Synchroniseren met iTunes.
hopelijk dan ook met jailbreak?
pi_77460588
Misschien. Maar goed eerst dat ding op de markt.
  Moderator zaterdag 30 januari 2010 @ 23:43:39 #286
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77465659
2 keer 1gig naar 2 keer 2gig module voor mijn macbook: 140 euro.

Klootzakken!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 30 januari 2010 @ 23:45:40 #287
12221 Tijn