Je bent niet de enige hoor, ik geef er ook he-le-maal niks om.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:02 schreef booo het volgende:
Tvp. Ookal doe ik niet aan carnaval.
Niets gemerkt van de agressie. Maar ik ga naar plekken waar mensen zich niet helemaal lam zuipen. Dus dat scheelt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:03 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik moet er echt voor in de mood zijn. Vaak heb ik gewoon geen zin in carnaval. Verder moet ik zeggen dat vorig jaar wel een dieptepunt was met al die agressie. Dus als ik het ga vieren, dan wellicht niet in Den Bosch.
Verder moet ik zeggen dat ik financieel er ook minder voor sta...
Was vooral op straat. Boulevard ed.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:39 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Niets gemerkt van de agressie. Maar ik ga naar plekken waar mensen zich niet helemaal lam zuipen. Dus dat scheelt.
Hmm de Boulevard, ik ken alleen het festival, waar mag dat zijn?quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:02 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Was vooral op straat. Boulevard ed.
Ook irritant: van die losers die denken dat ze alles kunnen maken. Vorig jaar nog ruzie gehad met een of andere grote kerel van een jaar of 40 die vond dat iedereen in zijn weg stond (dit was gewoon ergens binnen) en mensen gewoon opzij duwde. Maar goed, dit soort figuren kom je ook buiten carnaval om wel tegen.
Hij zal de parade waarschijnlijk bedoelen. En daar heb ik NOOIT last van dat soort mensen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Hmm de Boulevard, ik ken alleen het festival, waar mag dat zijn?
Je moet ook in die tent daar gaan staan, heb je sowieso nergens last van. Moet je wel lid zijn van de Oeteldonkse club. En dan haal je al een hoop van dat gajes eruit. (de irritante dronken mensen)quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:29 schreef Xaobotnik het volgende:
Fuck, inderdaad de parade.... Ik weet niet waarom in het de boulevard noemde.... Maar het was alleen tijdens carnaval vorig jaar. En niet alleen daar... Ikzelf zag daar gewoon het eea gebeuren. Meer niet. Het is geen niveau Breda (als je daar wel eens uitgaat, snap je wel wat ik bedoel) ofzo...
Daarom ga ik ook nooit naar de parade als ik uit ga. Maar dit ging over carnavalquote:Op donderdag 28 januari 2010 19:09 schreef booo het volgende:
Op de parade is het iedere week vechten man.
T was ook maar een aanvulling.quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:15 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Daarom ga ik ook nooit naar de parade als ik uit ga. Maar dit ging over carnaval
Bij Taveerne is het vaak ook wel ruzie eigenlijk. Eigenlijk vooral bij de tenten waar er macho's rond lopen.quote:
Taveerne is misschien wel het ergst inderdaadquote:Op donderdag 28 januari 2010 20:22 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Bij Taveerne is het vaak ook wel ruzie eigenlijk. Eigenlijk vooral bij de tenten waar er macho's rond lopen.
Waar kan je dan wel leuk stappen? Ben nieuw hier, weet niets. Ja, waar ik mijn boodschappen moet doenquote:Op donderdag 28 januari 2010 20:15 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Daarom ga ik ook nooit naar de parade als ik uit ga. Maar dit ging over carnaval
Leg uit.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Waar kan je dan wel leuk stappen? Ben nieuw hier, weet niets. Ja, waar ik mijn boodschappen moet doenOh en hoe mijn postwijk in elkaar zit
Euh, die heb ik vanmiddag voor het eerst gelopen.quote:
Wat vind je leuke muziek?quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Waar kan je dan wel leuk stappen? Ben nieuw hier, weet niets. Ja, waar ik mijn boodschappen moet doenOh en hoe mijn postwijk in elkaar zit
Oh zo.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:57 schreef Puala het volgende:
[..]
Euh, die heb ik vanmiddag voor het eerst gelopen.
jij begint ook meteen bovenaan, je woont er net en hebt nu al n krantenwijkquote:Op donderdag 28 januari 2010 21:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Lucky shot, ik solliciteer en een week later had ik mijn sollicitatiegesprekquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:05 schreef H1N1 het volgende:
[..]
jij begint ook meteen bovenaan, je woont er net en hebt nu al n krantenwijk
Pop/dance & Nederlandstalig (afwisseling hequote:
Ik zeg vast Pumpke.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:14 schreef Puala het volgende:
[..]
Lucky shot, ik solliciteer en een week later had ik mijn sollicitatiegesprek![]()
[..]
Pop/dance & Nederlandstalig (afwisseling he)
Pumpke kan nog zoals Booo zegt. De kroeg waar ik heen ga Lalalaa.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:14 schreef Puala het volgende:
[..]
Lucky shot, ik solliciteer en een week later had ik mijn sollicitatiegesprek![]()
[..]
Ze is 18, dus dan kom je niet binnen.quote:
Nouja, het lukt makkelijk. Maar je moet eigenlijk wel 21 zijn inderdaad.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:21 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Pumpke kan nog zoals Booo zegt. De kroeg waar ik heen ga Lalalaa.
[..]
Ze is 18, dus dan kom je niet binnen.
Cinq niet, Silva misschien wel. Daar wordt soms wel eens Nederlandstalig gedraaid. Maar je hoeft natuurlijk niet de hele avond in 1 kroeg te hangen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:23 schreef booo het volgende:
[..]
Nouja, het lukt makkelijk. Maar je moet eigenlijk wel 21 zijn inderdaad.
Misschien is de Cinq of Silva ook wel wat.
Hele avond in de Cinq lijkt me verschrikkelijkquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:24 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Cinq niet, Silva misschien wel. Daar wordt soms wel eens Nederlandstalig gedraaid. Maar je hoeft natuurlijk niet de hele avond in 1 kroeg te hangen.
Die komt wel terug, toen ik 16 was ging ik daar meestal heen. En een half jaar voor dat ik 18 werd ging ik steeds naar de 3 gezusters.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:28 schreef booo het volgende:
[..]
Hele avond in de Cinq lijkt me verschrikkelijk
Ik vind het nog steeds jammer dat de Gompie weg is
Lalalaa had ik over gehoord ja. Misschien binnenkort maar eens proberen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:21 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Pumpke kan nog zoals Booo zegt. De kroeg waar ik heen ga Lalalaa.
Ik ga met jongens van rond de 23-25, dus dan kom ik wel binnen gok ikquote:[..]
Ze is 18, dus dan kom je niet binnen.
Mocht je niet van carnaval houden (Oeteldonkse carnaval), doe het dan pas over 3 weken ongeveer.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:37 schreef Puala het volgende:
[..]
Lalalaa had ik over gehoord ja. Misschien binnenkort maar eens proberen.
Carnaval heb ik tot nu toe altijd in Druten/Lauwe gevierd en beviel prima. Gok dat dat hier in Den Bosch ook wel gaat bevallenquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:54 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Mocht je niet van carnaval houden (Oeteldonkse carnaval), doe het dan pas over 3 weken ongeveer.
Volgens mij willen ze het nog steeds samentrekken met de Saeck maar dat zou ik echt zwaar zonde vinden.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:33 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Die komt wel terug, toen ik 16 was ging ik daar meestal heen. En een half jaar voor dat ik 18 werd ging ik steeds naar de 3 gezusters.
Even terug gezocht. Die brand was al in mei. Dat is echt al een tijd geleden.![]()
Tweekeerbellen is misschien ook wel iets voor je.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:14 schreef Puala het volgende:
Weet ik iig wat al die heisa net was toen ik thuis kwam.quote:Een dode bij schietpartij Oude Engelenseweg
vrijdag 29 januari 2010 | 15:57 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 29 januari 2010 | 15:59
Tekstgrootte
Bij een schietpartij op de Oude Engelenseweg, naast de Brabanthallen, is vrijdagmiddag kort na 3 uur een dode gevallen.
Een mogelijke dader is nog voortvluchtig. De politie doet nu technisch onderzoek op de afgezettte plek en een helikopter speurt de wijk na, op zoek naar mogelijk betrokken personen. De politie doet nog geen uitspraken over de identiteit of leeftijd van het slachtoffer.
Wat heeft dat met carnaval te maken.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:02 schreef Ceased2Be het volgende:
Carnaval begint al goed!
[..]
Weet ik iig wat al die heisa net was toen ik thuis kwam.
Heb vlakbij de Brabanthallen gewerkt maar dat is alweer 20 jaar geleden. Zag er daar toen al niet zo fris uit.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:53 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Ook niet zo'n leuke buurt. Ligt achter Boschveld.
Weinig veranderd. En het slachtoffer kwam uit de coffeeshop. Nou dan is het niet erg, weer zo'n wiet figuur minder.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb vlakbij de Brabanthallen gewerkt maar dat is alweer 20 jaar geleden. Zag er daar toen al niet zo fris uit.
Want wietfiguren zijn de zwaarste criminelen die er zijn inderdaad!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:01 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Weinig veranderd. En het slachtoffer kwam uit de coffeeshop. Nou dan is het niet erg, weer zo'n wiet figuur minder.
Randje van Industrieterrein Rietvelden... Wijk is het niet echt te noemenquote:
Heerlijk genuanceerde reactie weerquote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:01 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Weinig veranderd. En het slachtoffer kwam uit de coffeeshop. Nou dan is het niet erg, weer zo'n wiet figuur minder.
Ja Michel, dat ben je.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:12 schreef shifto het volgende:
Ik ben criminieel?Is hier de straat uit
wel ecg, kon er net niet langs toen ik uit me werk kwam.
Ben je anders gewend?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:24 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Heerlijk genuanceerde reactie weer![]()
Opbokken.quote:
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:31 schreef Ceased2Be het volgende:
OMFG! MANNEN IN WITTE PAKKEN!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:31 schreef Ceased2Be het volgende:
OMFG! MANNEN IN WITTE PAKKEN!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:37 schreef shifto het volgende:
[..]Het ging om een antilliaan. Mss vanavond meer nieuws
Collega van mijn moeder moest rond 10 voor 4 ineens weg vanwege een ongeluk in de familie
Expres'zo is toch een kut shop.
Omdat ik er anders nog 100 bij kan zetten.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:02 schreef sportfreak het volgende:
Waarom staat deze klassieker niet in de OP?
Ja paar weken geleden nog geweest. Veel te druk, wel veel dames ja.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:35 schreef topdrob het volgende:
iemand die nieuwe tent al gechecked tegen over de carrousel, met de verschrikkelijke naam: ushiwawa.
Goede muziek, veel vrouwen alleen te druk. Zou er ook niet je jas ophangen
23+quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:20 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik ga zelden nog in de stad uit. Wat voor leeftijdscategorie gaan het om?
Dat ken ik ook niet. Waar zit dat? En hoe lang? (Ik ga nu zo'n 4 jaar niet meer uit in DB-centrum).quote:
Ook in de Karrenstraat, sinds 2003. Is net als Ushiwawa, de Buurvrouw en de Carrousel eigendom van Jan van Son.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:14 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Dat ken ik ook niet. Waar zit dat? En hoe lang? (Ik ga nu zo'n 4 jaar niet meer uit in DB-centrum).
Sowieso van de tap bij Terminus aan de Boschdijkstraat, de Rode Pimpernel in de Hinthamerstraat geef ik ook een goede kans. Verder zou ik het zo niet weten.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:53 schreef PimMerel het volgende:
Welke kroegen in Den Bosch serveren eigenlijk Guinness?.
Ze hadden het eerst ook bij Bar le Duc.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:20 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Sowieso van de tap bij Terminus aan de Boschdijkstraat, de Rode Pimpernel in de Hinthamerstraat geef ik ook een goede kans. Verder zou ik het zo niet weten.
En dat allemaal op nog geen steenworp afstand van elkaar. gelukkig zit de Zomers&Zomers er nog tussen als onafhankelijke tent, anders wordt het wel een enorme pauperstraat (voornamelijk de Carrousel zorgt daar voor).quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:20 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Ook in de Karrenstraat, sinds 2003. Is net als Ushiwawa, de Buurvrouw en de Carrousel eigendom van Jan van Son.
Ja want in de Jij En Ik komen alleen paupers hequote:Op donderdag 4 februari 2010 14:25 schreef Blik het volgende:
[..]
En dat allemaal op nog geen steenworp afstand van elkaar. gelukkig zit de Zomers&Zomers er nog tussen als onafhankelijke tent, anders wordt het wel een enorme pauperstraat (voornamelijk de Carrousel zorgt daar voor).
Mwoah, de Carrousel is inderdaad niet je van het, maar die andere kroegen zijn naar mijn mening goed te doen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:25 schreef Blik het volgende:
[..]
En dat allemaal op nog geen steenworp afstand van elkaar. gelukkig zit de Zomers&Zomers er nog tussen als onafhankelijke tent, anders wordt het wel een enorme pauperstraat (voornamelijk de Carrousel zorgt daar voor).
Valt wel mee in het Pumpke hoor. Absurd trouwens van Ma Oetel. Je bepaald verdomme toch zelf wie er binnen komt.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:52 schreef topdrob het volgende:
[..]
Ja want in de Jij En Ik komen alleen paupers he![]()
Anders moet je maar naar het Pumpke gaan, daar komen mensen die denken boven de rest te staan in het leven
ma oetel ?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:10 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Valt wel mee in het Pumpke hoor. Absurd trouwens van Ma Oetel. Je bepaald verdomme toch zelf wie er binnen komt.
DEN BOSCH - Tegen de 66-jarige eigenares van het Bossche jongerencafé Gompie is voor de rechtbank in Den Bosch 60 uur werkstraf geëist plus twee weken gevangenisstraf voorwaardelijk wegens discriminatie.quote:
Volgens mij stel ik duidelijk dat het door de Carrousel komt. Dus je reactie begrijp ik niet helemaal. Was zelf ook regelmatig in de Caprice (nu dan Ushi-Wawa) te vinden. En ben ook 2 weken geleden nog in de Buurvrouw geweest (ook nog in 't Pumpke overigensquote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:52 schreef topdrob het volgende:
[..]
Ja want in de Jij En Ik komen alleen paupers he![]()
Anders moet je maar naar het Pumpke gaan, daar komen mensen die denken boven de rest te staan in het leven
Nou, nee dus. Het is geen privé club oid, en op grond van huidskleur kun je niet mensen weigeren. Overigens is dit niet de eerste keer dat dit gebeurt hoor. Ik heb het wel eens vaker meegemaakt met haar in mijn middelbare school periode. Kennelijk is dat nog niet veranderd.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:10 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Valt wel mee in het Pumpke hoor. Absurd trouwens van Ma Oetel. Je bepaald verdomme toch zelf wie er binnen komt.
Ik vind toch dat ze wel gelijk hebben hoor. Het was niet normaal hoe je daar geweigerd kon worden om niks gewoonquote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:52 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
DEN BOSCH - Tegen de 66-jarige eigenares van het Bossche jongerencafé Gompie is voor de rechtbank in Den Bosch 60 uur werkstraf geëist plus twee weken gevangenisstraf voorwaardelijk wegens discriminatie.
Officier M. Groothuizen achtte bewezen dat de vrouw vorig jaar geen kaartje voor carnaval wilde verkopen aan een donkere jongen omdat hij volgens haar 'niet van de juiste soort was'. Ook achtte de officier bewezen dat de vrouw, naar haar andere jongerencafé vaak Ma Oetel genoemd, vier getinte jongeren niet bij Gompie wilde binnen laten vanwege hun huidskleur.
De vrouw gaf toe dat ze wel eens bezoekers weigert, maar volgens haar doet ze dat alleen als die in het verleden voor problemen hebben gezorgd of behoren tot groepen die dat gedaan hebben.
Als zij geen mensen binnen wil hebben, dan is het maar zo. Zij is de eigenares. En als zij denkt dat het de sfeer beïnvloed als die mensen binnenkomen. Dan moet je ze gewoon niet binnen laten.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:40 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Nou, nee dus. Het is geen privé club oid, en op grond van huidskleur kun je niet mensen weigeren. Overigens is dit niet de eerste keer dat dit gebeurt hoor. Ik heb het wel eens vaker meegemaakt met haar in mijn middelbare school periode. Kennelijk is dat nog niet veranderd.
Goed om te zien dat er wel iets tegen gedaan wordt. En aangezien het structureel beleid is, al jaren lang (mijn ervaring gaat iig meer dan tien jaar terug), stelt die 60 uur echt helemaal niets voor.
Wanneer je de reacties onder het artikel bij het Brabants Dagblad leest ben ik niet de enige met dit idee.
Wat de Carrousel betreft had je het voor de heropening een jaar of 8 geleden eens moeten zien. Dan was de voorwaarde om binnen te komen 21 jaar + strafblad, zo leek het.
Ben allang blij dat er in veel kroegen geen marokkanen binnen komen. Want ik heb wel eens gezien dat die mensen binnen kwamen. En dat er vaak ruzie uit voortkwam.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:14 schreef Xaobotnik het volgende:
Wanneer je stelt dat de sfeer minder wordt van donkere mensen, dan heb je die vrijheid gewoon niet, en terecht. Tenzij jij stelt dat rassendiscriminatie moet kunnen. Dan gaan we het ook nooit eens worden met elkaar.
Ik heb wel eens hollanders gezien die elkaar met kapotgeslagen bierflessen te lijf gingen, maar die mogen ook nog steeds de kroeg inquote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:26 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Ben allang blij dat er in veel kroegen geen marokkanen binnen komen. Want ik heb wel eens gezien dat die mensen binnen kwamen. En dat er vaak ruzie uit voortkwam.
Die mogen ze van mij ook weigeren.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:42 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik heb wel eens hollanders gezien die elkaar met kapotgeslagen bierflessen te lijf gingen, maar die mogen ook nog steeds de kroeg in
Dit is natuurlijk een drogreden. Verder zijn niet alle donkere mensen Marokkaan. Ik weet dat dat in Den Bosch voor een hoop mensen wel zo geldt (dus de redenatie: donker, geen kroeshaar --> Marokkaan), maar dat is nu eenmaal niet de waarheid. Als er moeilijk gedaan wordt over Marokkanen, kan ik dat ergens nog wel begrijpen. Maar dat neemt niet weg dat ook dat gewoonweg fout is. Immers dien je iemand niet op zijn afkomst te beoordelen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:26 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Ben allang blij dat er in veel kroegen geen marokkanen binnen komen. Want ik heb wel eens gezien dat die mensen binnen kwamen. En dat er vaak ruzie uit voortkwam.
Halloquote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:22 schreef DannyDenBosch het volgende:
Hallo
Ik zal mijzelf hier ook even melden
Die snap ik even niet sorry.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:07 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een drogreden. Verder zijn niet alle donkere mensen Marokkaan. Ik weet dat dat in Den Bosch voor een hoop mensen wel zo geldt (dus de redenatie: donker, geen kroeshaar --> Marokkaan), maar dat is nu eenmaal niet de waarheid. Als er moeilijk gedaan wordt over Marokkanen, kan ik dat ergens nog wel begrijpen. Maar dat neemt niet weg dat ook dat gewoonweg fout is. Immers dien je iemand niet op zijn afkomst te beoordelen.
En iemand die voor carnaval een kaartje koopt voor een tent als de Gompie, zegt dat je dat dat een randgroep Marokkaan is?
[..]
HalloWe vinden het altijd leuk als je vertelt waar je precies vandaan komt, wordt bijgehouden enzo... (noord, zuid, etc. evt. wijk).
Hm ja, dat is waar. Maar ik vind toch dat het haar tent is. En zij het bepaald. Mja daar wordt blijkbaar anders over gedacht.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:25 schreef Xaobotnik het volgende:
Nou, de gemiddelde randgroepmarokkaan zal geen kaartje kopen om carnaval te gaan vieren in de Gompie, aangezien dat toch meer publiek aantrekt dat zich in andere kringen begeeft dan waar de gemiddelde randgroepmarokkaan zich begeeft.
In mijn tijd was het iig zo dat het een beetje hockey-achtig publiek was, maar nog wat normaler / niet zo erg als in den Oetel.
Nou volgens mij mag jij wel mensen selectief aanrijden hoor. Er hangt alleen een straf aan. Net als mvr Oetel.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:33 schreef Xaobotnik het volgende:
Iedereen heeft zich nu eenmaal aan de wet te houden. En gelukkig is dat zo, dat dergelijke subjectieve kortzichtigheden, althans het handelen ernaar, de vrije loop krijgen. Al werkt dit in de dagelijkse praktijk nog wel zo. Dat er zo incidenteel een gevalletje uitgevist en aangepakt wordt, is puur een gelukje, en niet meer.
Het is haar tent, en zij heeft zich aan de regels te houden. Ik mag met mìjn auto ook niet harder dan toegestaan is, en ik mag met mìjn auto ook niet mensen selectief mensen nìet aanrijden en anderen wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |