abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77629132
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:14 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Dat ken ik ook niet. Waar zit dat? En hoe lang? (Ik ga nu zo'n 4 jaar niet meer uit in DB-centrum).
Ook in de Karrenstraat, sinds 2003. Is net als Ushiwawa, de Buurvrouw en de Carrousel eigendom van Jan van Son.
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:53 schreef PimMerel het volgende:
Welke kroegen in Den Bosch serveren eigenlijk Guinness? .
Sowieso van de tap bij Terminus aan de Boschdijkstraat, de Rode Pimpernel in de Hinthamerstraat geef ik ook een goede kans. Verder zou ik het zo niet weten.
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:23:32 #77
62913 Blik
The one and Only!
pi_77629230
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:20 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Sowieso van de tap bij Terminus aan de Boschdijkstraat, de Rode Pimpernel in de Hinthamerstraat geef ik ook een goede kans. Verder zou ik het zo niet weten.
Ze hadden het eerst ook bij Bar le Duc.
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:25:12 #78
62913 Blik
The one and Only!
pi_77629285
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:20 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Ook in de Karrenstraat, sinds 2003. Is net als Ushiwawa, de Buurvrouw en de Carrousel eigendom van Jan van Son.

En dat allemaal op nog geen steenworp afstand van elkaar. gelukkig zit de Zomers&Zomers er nog tussen als onafhankelijke tent, anders wordt het wel een enorme pauperstraat (voornamelijk de Carrousel zorgt daar voor).
pi_77670189
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:25 schreef Blik het volgende:

[..]

En dat allemaal op nog geen steenworp afstand van elkaar. gelukkig zit de Zomers&Zomers er nog tussen als onafhankelijke tent, anders wordt het wel een enorme pauperstraat (voornamelijk de Carrousel zorgt daar voor).
Ja want in de Jij En Ik komen alleen paupers he
Anders moet je maar naar het Pumpke gaan, daar komen mensen die denken boven de rest te staan in het leven
pi_77670694
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Mwoah, de Carrousel is inderdaad niet je van het, maar die andere kroegen zijn naar mijn mening goed te doen.
pi_77671001
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:52 schreef topdrob het volgende:

[..]

Anders moet je maar naar het Pumpke gaan, daar komen mensen die denken boven de rest te staan in het leven
Valt wel mee in het Pumpke hoor. Absurd trouwens van Ma Oetel. Je bepaald verdomme toch zelf wie er binnen komt.
pi_77671874
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:10 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Valt wel mee in het Pumpke hoor. Absurd trouwens van Ma Oetel. Je bepaald verdomme toch zelf wie er binnen komt.
ma oetel ?
pi_77672749
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:31 schreef topdrob het volgende:

[..]

ma oetel ?
DEN BOSCH - Tegen de 66-jarige eigenares van het Bossche jongerencafé Gompie is voor de rechtbank in Den Bosch 60 uur werkstraf geëist plus twee weken gevangenisstraf voorwaardelijk wegens discriminatie.

Officier M. Groothuizen achtte bewezen dat de vrouw vorig jaar geen kaartje voor carnaval wilde verkopen aan een donkere jongen omdat hij volgens haar 'niet van de juiste soort was'. Ook achtte de officier bewezen dat de vrouw, naar haar andere jongerencafé vaak Ma Oetel genoemd, vier getinte jongeren niet bij Gompie wilde binnen laten vanwege hun huidskleur.

De vrouw gaf toe dat ze wel eens bezoekers weigert, maar volgens haar doet ze dat alleen als die in het verleden voor problemen hebben gezorgd of behoren tot groepen die dat gedaan hebben.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 16:47:18 #84
62913 Blik
The one and Only!
pi_77674887
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:52 schreef topdrob het volgende:

[..]

Volgens mij stel ik duidelijk dat het door de Carrousel komt. Dus je reactie begrijp ik niet helemaal. Was zelf ook regelmatig in de Caprice (nu dan Ushi-Wawa) te vinden. En ben ook 2 weken geleden nog in de Buurvrouw geweest (ook nog in 't Pumpke overigens ).
pi_77685233
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:10 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Nou, nee dus. Het is geen privé club oid, en op grond van huidskleur kun je niet mensen weigeren. Overigens is dit niet de eerste keer dat dit gebeurt hoor. Ik heb het wel eens vaker meegemaakt met haar in mijn middelbare school periode. Kennelijk is dat nog niet veranderd.

Goed om te zien dat er wel iets tegen gedaan wordt. En aangezien het structureel beleid is, al jaren lang (mijn ervaring gaat iig meer dan tien jaar terug), stelt die 60 uur echt helemaal niets voor.

Wanneer je de reacties onder het artikel bij het Brabants Dagblad leest ben ik niet de enige met dit idee.

Wat de Carrousel betreft had je het voor de heropening een jaar of 8 geleden eens moeten zien. Dan was de voorwaarde om binnen te komen 21 jaar + strafblad, zo leek het.
pi_77685551
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:52 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

DEN BOSCH - Tegen de 66-jarige eigenares van het Bossche jongerencafé Gompie is voor de rechtbank in Den Bosch 60 uur werkstraf geëist plus twee weken gevangenisstraf voorwaardelijk wegens discriminatie.

Officier M. Groothuizen achtte bewezen dat de vrouw vorig jaar geen kaartje voor carnaval wilde verkopen aan een donkere jongen omdat hij volgens haar 'niet van de juiste soort was'. Ook achtte de officier bewezen dat de vrouw, naar haar andere jongerencafé vaak Ma Oetel genoemd, vier getinte jongeren niet bij Gompie wilde binnen laten vanwege hun huidskleur.

De vrouw gaf toe dat ze wel eens bezoekers weigert, maar volgens haar doet ze dat alleen als die in het verleden voor problemen hebben gezorgd of behoren tot groepen die dat gedaan hebben.
Ik vind toch dat ze wel gelijk hebben hoor. Het was niet normaal hoe je daar geweigerd kon worden om niks gewoon

Maar natuurlijk wel chill dat je door mocht lopen als je er vaak kwam
pi_77686492
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:40 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Nou, nee dus. Het is geen privé club oid, en op grond van huidskleur kun je niet mensen weigeren. Overigens is dit niet de eerste keer dat dit gebeurt hoor. Ik heb het wel eens vaker meegemaakt met haar in mijn middelbare school periode. Kennelijk is dat nog niet veranderd.

Goed om te zien dat er wel iets tegen gedaan wordt. En aangezien het structureel beleid is, al jaren lang (mijn ervaring gaat iig meer dan tien jaar terug), stelt die 60 uur echt helemaal niets voor.

Wanneer je de reacties onder het artikel bij het Brabants Dagblad leest ben ik niet de enige met dit idee.

Wat de Carrousel betreft had je het voor de heropening een jaar of 8 geleden eens moeten zien. Dan was de voorwaarde om binnen te komen 21 jaar + strafblad, zo leek het.
Als zij geen mensen binnen wil hebben, dan is het maar zo. Zij is de eigenares. En als zij denkt dat het de sfeer beïnvloed als die mensen binnenkomen. Dan moet je ze gewoon niet binnen laten.
pi_77686733
Wanneer je stelt dat de sfeer minder wordt van donkere mensen, dan heb je die vrijheid gewoon niet, en terecht. Tenzij jij stelt dat rassendiscriminatie moet kunnen. Dan gaan we het ook nooit eens worden met elkaar.
pi_77697240
Hallo
Ik zal mijzelf hier ook even melden
pi_77697314
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:14 schreef Xaobotnik het volgende:
Wanneer je stelt dat de sfeer minder wordt van donkere mensen, dan heb je die vrijheid gewoon niet, en terecht. Tenzij jij stelt dat rassendiscriminatie moet kunnen. Dan gaan we het ook nooit eens worden met elkaar.
Ben allang blij dat er in veel kroegen geen marokkanen binnen komen. Want ik heb wel eens gezien dat die mensen binnen kwamen. En dat er vaak ruzie uit voortkwam.
pi_77702692
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:26 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Ben allang blij dat er in veel kroegen geen marokkanen binnen komen. Want ik heb wel eens gezien dat die mensen binnen kwamen. En dat er vaak ruzie uit voortkwam.
Ik heb wel eens hollanders gezien die elkaar met kapotgeslagen bierflessen te lijf gingen, maar die mogen ook nog steeds de kroeg in
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_77702899
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 14:42 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik heb wel eens hollanders gezien die elkaar met kapotgeslagen bierflessen te lijf gingen, maar die mogen ook nog steeds de kroeg in
Die mogen ze van mij ook weigeren.
pi_77704989
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:26 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een drogreden. Verder zijn niet alle donkere mensen Marokkaan. Ik weet dat dat in Den Bosch voor een hoop mensen wel zo geldt (dus de redenatie: donker, geen kroeshaar --> Marokkaan), maar dat is nu eenmaal niet de waarheid. Als er moeilijk gedaan wordt over Marokkanen, kan ik dat ergens nog wel begrijpen. Maar dat neemt niet weg dat ook dat gewoonweg fout is. Immers dien je iemand niet op zijn afkomst te beoordelen.

En iemand die voor carnaval een kaartje koopt voor een tent als de Gompie, zegt dat je dat dat een randgroep Marokkaan is?
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:22 schreef DannyDenBosch het volgende:
Hallo
Ik zal mijzelf hier ook even melden
Hallo We vinden het altijd leuk als je vertelt waar je precies vandaan komt, wordt bijgehouden enzo... (noord, zuid, etc. evt. wijk).
pi_77705297
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:07 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een drogreden. Verder zijn niet alle donkere mensen Marokkaan. Ik weet dat dat in Den Bosch voor een hoop mensen wel zo geldt (dus de redenatie: donker, geen kroeshaar --> Marokkaan), maar dat is nu eenmaal niet de waarheid. Als er moeilijk gedaan wordt over Marokkanen, kan ik dat ergens nog wel begrijpen. Maar dat neemt niet weg dat ook dat gewoonweg fout is. Immers dien je iemand niet op zijn afkomst te beoordelen.

En iemand die voor carnaval een kaartje koopt voor een tent als de Gompie, zegt dat je dat dat een randgroep Marokkaan is?

[..]

Hallo We vinden het altijd leuk als je vertelt waar je precies vandaan komt, wordt bijgehouden enzo... (noord, zuid, etc. evt. wijk).
Die snap ik even niet sorry.
pi_77705484
Nou, de gemiddelde randgroepmarokkaan zal geen kaartje kopen om carnaval te gaan vieren in de Gompie, aangezien dat toch meer publiek aantrekt dat zich in andere kringen begeeft dan waar de gemiddelde randgroepmarokkaan zich begeeft.

In mijn tijd was het iig zo dat het een beetje hockey-achtig publiek was, maar nog wat normaler / niet zo erg als in den Oetel.
pi_77705550
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:25 schreef Xaobotnik het volgende:
Nou, de gemiddelde randgroepmarokkaan zal geen kaartje kopen om carnaval te gaan vieren in de Gompie, aangezien dat toch meer publiek aantrekt dat zich in andere kringen begeeft dan waar de gemiddelde randgroepmarokkaan zich begeeft.

In mijn tijd was het iig zo dat het een beetje hockey-achtig publiek was, maar nog wat normaler / niet zo erg als in den Oetel.
Hm ja, dat is waar. Maar ik vind toch dat het haar tent is. En zij het bepaald. Mja daar wordt blijkbaar anders over gedacht.
pi_77705743
Iedereen heeft zich nu eenmaal aan de wet te houden. En gelukkig is dat zo, dat dergelijke subjectieve kortzichtigheden, althans het handelen ernaar, de vrije loop krijgen. Al werkt dit in de dagelijkse praktijk nog wel zo. Dat er zo incidenteel een gevalletje uitgevist en aangepakt wordt, is puur een gelukje, en niet meer.
Het is haar tent, en zij heeft zich aan de regels te houden. Ik mag met mìjn auto ook niet harder dan toegestaan is, en ik mag met mìjn auto ook niet mensen selectief mensen nìet aanrijden en anderen wel, of in mijn winkel mensen van de ene etniciteit nìet van dienst zijn en anderen wel.

Ze mag mensen best weigeren, maar wel met een legitieme reden. Maar daar denk jij kennelijk anders over. En iemands afkomst is sowieso geen legitieme reden. Sterker nog rassendiscriminatie is bij de wet verboden, en terecht wat mij betreft.
pi_77705800
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:33 schreef Xaobotnik het volgende:
Iedereen heeft zich nu eenmaal aan de wet te houden. En gelukkig is dat zo, dat dergelijke subjectieve kortzichtigheden, althans het handelen ernaar, de vrije loop krijgen. Al werkt dit in de dagelijkse praktijk nog wel zo. Dat er zo incidenteel een gevalletje uitgevist en aangepakt wordt, is puur een gelukje, en niet meer.
Het is haar tent, en zij heeft zich aan de regels te houden. Ik mag met mìjn auto ook niet harder dan toegestaan is, en ik mag met mìjn auto ook niet mensen selectief mensen nìet aanrijden en anderen wel.
Nou volgens mij mag jij wel mensen selectief aanrijden hoor. Er hangt alleen een straf aan. Net als mvr Oetel.
pi_77792035
Het feit dat aan een bepaald handelen sancties hangen betekent per definitie dat het niet mag.
pi_77794035
Wordt er vrijdagavond ook carnaval gevierd in Oeteldonk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')