abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77325153
Regelmatig wordt er door de anti-Wilders mensen (mezelf incluis) gewezen op de overeenkomsten tussen de PVV (en Wilders) en de NSDAP (en Hitler). Deze vergelijkingen zijn veelal gestoeld op uitspraken van Dhr. Wilders.

Aangezien ik weinig weet van het programma van de PVV, vraag ik me eigenlijk af wat de verschillen zijn tussen de programma's van beide partijen.
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:42:03 #2
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_77325186
I am not impressed by your performance
pi_77325209
Ik vind het gejaag met alle middelen, al dan niet "koosjer" op de PPV behoorlijk op een vervolging lijken inmiddels.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_77325274
Dus weet je ook weinig van Wilders af, dus mag je hem niet vergelijken met Hitler

knuppel
pi_77325297
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:44 schreef jslavenburg het volgende:
Dus weet je ook weinig van Wilders af, dus mag je hem niet vergelijken met Hitler

knuppel
Als je goed leest, doet hij dat ook niet......
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:46:20 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_77325343
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:41 schreef RvLaak het volgende:
... anti-Wilders mensen (mezelf incluis) ...

... ik weinig weet van het programma van de PVV...
Je bent tegen iets waar je niks van af weet?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_77325360
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:42 schreef GSP het volgende:

Ik meen het eigenlijk serieus... Politiek vind ik interessant. En de laatste tijd valt het mij op dat de PVV-stemmers veelal in de media (ook op bijv. Geenstijl) worden "vertegenwoordigt" door de tokkie's die deze aanhang rijk is.

Nu hebben alle partijen zo hun tokkie's en het lijkt me niet dat deze mensen echt representatief kunnen zijn voor een aanhang van een partij met in potentie tientallen zetels in de tweede kamer.

Een dusdanige aanhang, impliceert een programma dat breder is dan enkel de uitspraken van Dhr. Wilders. Of een massa-psychose.
pi_77325464
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:46 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je bent tegen iets waar je niks van af weet?
helaas wordt mijn beeld van Dhr. Wilders vooral bepaald door wat er in de media komt. De laatste tijd heb ik geen tijd gehad om mezelf te verdiepen in de standpunten van de PVV, aangezien er andere zaken prioriteit hebben. Maar de uitspraken van Dhr. Wilders, als de kopvoddentaks, zorgen wel voor een behoorlijke aversie richting deze man en zijn partij.

Lijkt mij niet eerlijk tov de PVV. Aangezien ik niet mijn beeld wil baseren op een onderbuik gevoel, dit topic .
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:51:50 #9
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_77325538
Hitler was een vegetarier, Wilders lust hoofddoekjes rauw.
Wilders wil criminelen met familie en al uitzetten, Hitler haalde hele families juist op uit het buitenland.
Hitler schonk veel aandacht aan kust- en dijkbewaking, Wilders vindt klimaatverandering een hoax.
Géén kloon van tvlxd!
pi_77325855
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Lezen...
pi_77326061
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:51 schreef Montov het volgende:
Wilders wil criminelen met familie en al uitzetten, Hitler haalde hele families juist op uit het buitenland.
Hitler schonk veel aandacht aan kust- en dijkbewaking, Wilders vindt klimaatverandering een hoax.
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_77326402
Wilders heeft een zeemeeuw als symbool, Hitler een adelaar
Wilders heeft geen snor, Hitler wel
Hitler kwam van buiten Duitsland en trouwde een Duitse, Wilders kwam van Nederland en trouwde iemand van buiten Nederland
pi_77326489
quote:
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 27 januari 2010 @ 11:19:19 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77326554
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

quote:
Regelmatig wordt er door de anti-Wilders mensen (mezelf incluis) gewezen op de overeenkomsten tussen de PVV (en Wilders) en de NSDAP (en Hitler).
Ik zou terug gaan naar de opticien en het geld terug vragen van je bril.
Die werkt duidelijk niet.

OT.
Tot nu toe blijft het bij een hoop geschreeuw van Wilders waar Hitler de daar bij het woord voegde.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_77326646
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:19 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

[..]

Klopt, maar ik vergelijk de 2 waar de vergelijkingen, imo, terecht zijn.
quote:
OT.
Tot nu toe blijft het bij een hoop geschreeuw van Wilders waar Hitler de daar bij het woord voegde.
Veel geschreeuw en weinig daden is logisch natuurlijk. De PVV regeert immers niet. Net als de SP, Groen Links, PvdD, SGP, D66, TON, etc.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 27 januari 2010 @ 11:24:25 #16
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77326746
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:21 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Klopt, maar ik vergelijk de 2 waar de vergelijkingen, imo, terecht zijn.
[..]

Veel geschreeuw en weinig daden is logisch natuurlijk. De PVV regeert immers niet. Net als de SP, Groen Links, PvdD, SGP, D66, TON, etc.
Wilders zal nooit een staatsgreep uitvoeren omdat die nooit zal lukken.
Dus de vergelijking met Hitler strand daar al.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_77326801
NSDAP -> anti joden
PVV -> pro joden
pi_77326882
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:24 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wilders zal nooit een staatsgreep uitvoeren omdat die nooit zal lukken.
Dus de vergelijking met Hitler strand daar al.
Kan, kan ook zo maar wel gebeuren. Hetzelfde geldt voor de overige extremere partijen. SP, GL bijvoorbeeld.
pi_77326912
Een GroenLinks staatsgreep?
pi_77326915
Marokkaanse reljongeren zijn te vergelijken met nazi's hoe ze complete wijken zuiveren van transeksuelen en homo's zoals in Utrecht Zuilen en het Amsterdamse uitgaansleven verpesten door Nederlandse meisjes lastig te vallen door hen aan te raken en uit te schelden voor hoer. Makkelijk hoor vergelijkingen maken.
pi_77326975
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:28 schreef DrDentz het volgende:
Een GroenLinks staatsgreep?
Bij voorbeeld
pi_77326987
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:28 schreef Mylene het volgende:
Marokkaanse reljongeren zijn te vergelijken met nazi's hoe ze complete wijken zuiveren van transeksuelen en homo's zoals in Utrecht Zuilen en het Amsterdamse uitgaansleven verpesten door Nederlandse meisjes lastig te vallen door hen aan te raken en uit te schelden voor hoer. Makkelijk hoor vergelijkingen maken.
En daarom wil ik de verschillen weten .
  Forum Admin woensdag 27 januari 2010 @ 11:41:56 #23
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_77327423
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:30 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En daarom wil ik de verschillen weten .
Begin zelf eens met wat huiswerk. Zoek de partijpunten van de NSDAP eens op bijvoorbeeld. Zo is het nogal gelul in de ruimte. Verder zijn de mensen die graag de door jou genoemde vergelijking maken juist de tokkies.
Alles maar in hokjes plaatsen om een mening te kunnen vormen getuigt niet bepaald van intelligentie.
pi_77327738
Geert Wilders wordt door de extreem-rechtse Stefan Wijkamp een 'jodenknecht' genoemd en dit, een knecht zijn voor Joden, is toch niet iets dat men A. Hitler in de schoenen kan schuiven.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 27 januari 2010 @ 11:49:36 #25
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77327767
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:27 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Kan, kan ook zo maar wel gebeuren. Hetzelfde geldt voor de overige extremere partijen. SP, GL bijvoorbeeld.

Jij denk serieus dat hier een staatsgreep gedaan kan worden???
  woensdag 27 januari 2010 @ 11:50:18 #26
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_77327804
Ik zie meer overeenkomsten tussen de fundamentele Islam en de NSDAP.
pi_77327950
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:48 schreef damian5700 het volgende:
Geert Wilders wordt door de extreem-rechtse Stefan Wijkamp een genoemd en dit, een knecht zijn voor Joden, is toch niet iets dat men A. Hitler in de schoenen kan schuiven.
Ja, want een vergelijking met Hitler is alleen gerechtvaardigd als Wilders joden haat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_77328041
quote:
De dijkbewaking doet het hem!
Mensen die Wilders met Hitler vergelijken moeten eens geschiedenisles nemen... Als je toch de behoefte voeld om een politicus met Hitler te vergelijken neem dan iemand uit een ''linkse'' partij. Die hebben al miljoenen doden op hun naam met de biobrandstoffen hoax. In Haïti hadden ze vorig jaar voedselrellen door de mensen die hun land nu aan het kopen helpen zijn.
pi_77328123
quote:
Geert Wilders wordt door de extreem-rechtse Stefan Wijkamp een 'jodenknecht' genoemd en dit, een knecht zijn voor Joden, is toch niet iets dat men A. Hitler in de schoenen kan schuiven.
De joden hebben dankzij hem toch mooi een eigen land gekregen....
pi_77328188
Lol, dat Hitler-uiterlijk van hem. Wel reiskostenvergoeding vragen.
pi_77328284
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, want een vergelijking met Hitler is alleen gerechtvaardigd als Wilders joden haat.
Verschil tussen het antisemitisme van de NSDAP en de sympathie van Geert Wilders voor Israël is evident.
Een ander verschil vind ook de militaristische inslag van de NSDAP. Men was prat op de parades en ceremonies.
Dit is totaal niet aan de orde bij de PVV.
pi_77328358
Nou, de bruinhemden wil de PVV wel nieuw leven in blazen.

http://www.nu.nl/politiek(...)-stadscommandos.html
pi_77328390
Goede vraag van TS. Ik lees graag mee!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77328408
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:57 schreef baba117 het volgende:

[..]

De joden hebben dankzij hem toch mooi een eigen land gekregen....
Ik denk toch meer tot gevolg van in plaats van dankzij.
pi_77328483
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:00 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Verschil tussen het antisemitisme van de NSDAP en de sympathie van Geert Wilders voor Israël is evident.
Een ander verschil vind ook de militaristische inslag van de NSDAP. Men was prat op de parades en ceremonies.
Jij weet dondersgoed dat de vergelijkingen met Hitler worden gemaakt vanwege Wilders' dwingende behoefte om een bevolkingsgroep te stigmatiseren. In het geval van Hitler waren dat echter de joden terwijl Wilders zich richt op de moslims. Alleen is voor dat laatste nog geen chique woord bedacht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_77328486
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik denk toch meer tot gevolg van in plaats van dankzij.
Details....
pi_77328542
quote:
Als je die vergelijking op die manier maakt, bekijk je de zaak niet in perspectief. Hitler en Wilders hadden/hebben het beide gemunt op een bepaalde minderheid om zelf politieke aandacht te verkrijgen. Hitler wilde af van joden, Wilders heeft het liefst dat tientallen miljoenen moslims weg gaan. Jij stipt dus eigenlijk geen verschil aan, maar een overeenkomst en dat is niet waar de TS om gevraagd heeft.
pi_77328587
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:41 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Begin zelf eens met wat huiswerk. Zoek de partijpunten van de NSDAP eens op bijvoorbeeld. Zo is het nogal gelul in de ruimte. Verder zijn de mensen die graag de door jou genoemde vergelijking maken juist de tokkies.
Alles maar in hokjes plaatsen om een mening te kunnen vormen getuigt niet bepaald van intelligentie.
Huiswerk heb ik wel wat gedaan mbt de NSDAP. Echter mbt de PVV, kan ik zo snel niets vinden. De website biedt mij te weinig inhoudelijke informatie, of ik kijk verkeerd.

Zoals ik in de OP al aangaf, heeft elke partij zo zijn tokkies. Goed voorbeeld is de SP. De aanhangers van deze partij worden door de media vaak neergezet als werkloze, wat ongewassen mensen.
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:49 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Jij denk serieus dat hier een staatsgreep gedaan kan worden???
Alles is mogelijk, ook in NL. Met genoeg aanhang, kan elk willekeurig charismatisch persoon een staatsgreep plegen. In elk land.
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:55 schreef baba117 het volgende:

[..]

De dijkbewaking doet het hem!
Mensen die Wilders met Hitler vergelijken moeten eens geschiedenisles nemen... Als je toch de behoefte voeld om een politicus met Hitler te vergelijken neem dan iemand uit een ''linkse'' partij. Die hebben al miljoenen doden op hun naam met de biobrandstoffen hoax. In Haïti hadden ze vorig jaar voedselrellen door de mensen die hun land nu aan het kopen helpen zijn.
Laat mij dan de verschillen eens zien. Kom eens aan met onderbouwde verschillen. Je kan wel dom blijven afgeven op het grote kwaad (links), maar enige onderbouwing is jou blijkbaar vreemd.
pi_77328663
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij weet dondersgoed dat de vergelijkingen met Hitler worden gemaakt vanwege Wilders' dwingende behoefte om een bevolkingsgroep te stigmatiseren. In het geval van Hitler waren dat echter de joden terwijl Wilders zich richt op de moslims. Alleen is voor dat laatste nog geen chique woord bedacht.
De PvdA stigmatiseert de rijken! Wouter Bos = Hitler? Groenlinks stigmatiseert fabriekseigenaren! Femke = Hitler? Volgens jan Peter kunnen ongelovigen niet Functioneren. Jan Peter = Hitler? De reden dat Wilders zo wordt aangepakt is omdat de andere partijen graag de stem van de moslims willen hebben. Iedere partij is wel tegen een bevolkingsgroep.
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:09:45 #40
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_77328692
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:42 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind het gejaag met alle middelen, al dan niet "koosjer" op de PPV behoorlijk op een vervolging lijken inmiddels.
Dat dus.

Het is constant dat er vergelijkingen gemaakt worden tussen Wilders en dictators, veroordeelde racisten en de 'hooligans' die elke mogelijkheid aangrijpen om allochtonen nog verder de grond in te stampen.

Het is zo jammer dat de media niets gezegd mag worden wat eventueel goed voor Wilders zou kunnen uitpakken, het lijkt wel alsof het CDA de media bezit.

Verder heb ik niet het idee dat de meeste mensen serieus Wilders willen, maar ze willen wél iemand die eindelijk eens tegen de gevestigde verrotte orde aanschopt. Want de meeste mensen durven niet eens meer iets in het openbaar te zeggen omdat ze dan misschien racistisch kunnen zijn...
pi_77328803
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:05 schreef Karamsar het volgende:

[..]

Als je die vergelijking op die manier maakt, bekijk je de zaak niet in perspectief. Hitler en Wilders hadden/hebben het beide gemunt op een bepaalde minderheid om zelf politieke aandacht te verkrijgen. Hitler wilde af van joden, Wilders heeft het liefst dat tientallen miljoenen moslims weg gaan. Jij stipt dus eigenlijk geen verschil aan, maar een overeenkomst en dat is niet waar de TS om gevraagd heeft.
Ik zie dit anders. Het antisemitisme vind ik een ander karakter hebben dan criminele moslims Nederland of Europa uitzetten.
Bovendien resulteerde het antisemitisme van A. Hitler in de moord op 6 miljoen Joden.
Als ik dit beschouw:
quote:
‘Als je je aan de wet houdt, aan onze waarden, dan ben je erg welkom om te blijven en zullen we je zelfs helpen.’ Maar zo niet, als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je nationaliteit ontnemen.'
vind ik het verschil glashelder.
pi_77328872
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:00 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Kijk, dat vind ik nou een goed verschil . Dank.

Nog een paar overeenkomsten tussen de uitspraken van Wilders & het programma van de NSDAP, volgens de website verzet.org:
  • 4. Alleen zij die tot de natie behoren kunnen staatsburgers worden. Alleen zij die van Duitsen bloede zijn, ongeacht hun geloof, kunnen tot de natie behoren. Joden kunnen derhalve geen deel uitmaken van de natie.
  • 5. Een ieder die geen staatsburger is mag in Duitsland alleen als gast verblijven en moet worden beschouwd als ondergeschikt aan buitenlandse wetten.
  • 6. Het recht om te stemmen over regering en wetgeving is alleen de staat voorbehouden. Wij eisen derhalve dat ik alle officiële functies, van welke aard ook, zowel bij de rijksoverheid als in de deelstaten en de plaatstelijke overheden, uitsluitend staatsburgers worden benoemd.
  • 9. Alle staatsburgers moeten dezelfde rechten en plichten hebben.
  • 18. Wij eisen meedogenloze vervolging van hen wier daden indruisen tegen het gemeenschappelijk belang.
  • 24. Wij eisen vrijheid voor alle godsdienstige stromingen binnen de staat, voor zover ze deze niet in gevaar brengen en de morele gevoelens van het Duitse ras niet kwetsen.

De overige punten in het programma kan ik niet vergelijken, aangezien ik de standpunten van de PVV hierin niet ken.
  • pi_77328903
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:07 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Laat mij dan de verschillen eens zien. Kom eens aan met onderbouwde verschillen. Je kan wel dom blijven afgeven op het grote kwaad (links), maar enige onderbouwing is jou blijkbaar vreemd.
    Bush was ook grote voorstander van biobrandstoffen. Het grote kwaad is niet links maar de huidige elite die in NL vooral links is toevallig...
    1 Wilders heeft geen volksleger die moslims in elkaar slaat. Het is eerder omgedraaid.
    2 Wilders wil bezuinigen op militair spul.
    3 Wilders is tegen een verenigd Europa.
    4 Wilders is tegen de luiheid van veel moslims terwijl Hitler vond dat joden te rijk waren.
    pi_77328999
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:12 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik zie dit anders. Het antisemitisme vind ik een ander karakter hebben dan criminele moslims Nederland of Europa uitzetten.
    Bovendien resulteerde het antisemitisme van A. Hitler in de moord op 6 miljoen Joden.
    Als ik dit beschouw:
    [..]

Afgezien of het überhaupt wensbaar is om bepaalde denkbeelden te verbieden, kun je toch niet ontkennen dat Wilders de Islam diverse malen zwaar negatief heeft weggezet? Hij lijkt een hetze te leiden tegen de Islam. In dat opzicht, vind ik de vergelijking wel terecht.

Dat Hitler wel daad bij woord voegde, kwam enkel doordat hij aan de macht kwam.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 27 januari 2010 @ 12:17:52 #45
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_77329045
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:07 schreef RvLaak het volgende:

Alles is mogelijk, ook in NL. Met genoeg aanhang, kan elk willekeurig charismatisch persoon een staatsgreep plegen. In elk land.
    [..]

In het huidige klimaat is het onmogelijk dat iemand een staatsgreep succesvol kan uitvoeren.
    Alle staatsgrepen zijn uitgevoerd terwijl het slecht ging met het betreffende land.
    Duitsland was falliet vanwege Frankrijk die hun na de eerste WO financieel had uitgekleed en daardoor een voedingsbodem legde voor Hitler z'n propaganda om de joden de schuld te geven aangezien die wel geld hadden.
    Zolang wij in de huidige westerse maatschappij verkeren zal hier nooit en te nimmer een staatsgreep worden gepleegd.
    pi_77329054
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:14 schreef baba117 het volgende:

[..]

Bush was ook grote voorstander van biobrandstoffen. Het grote kwaad is niet links maar de huidige elite die in NL vooral links is toevallig...
    1 Wilders heeft geen volksleger die moslims in elkaar slaat. Het is eerder omgedraaid.
    2 Wilders wil bezuinigen op militair spul.
    3 Wilders is tegen een verenigd Europa.
    4 Wilders is tegen de luiheid van veel moslims terwijl Hitler vond dat joden te rijk waren.
    kijk, dat zijn duidelijke verschillen (muv punt 1 & 4, aangezien je daar de helft van gebruikt voor ongefundeerde verdachtmakingen).
    pi_77329094
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:17 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

In het huidige klimaat is het onmogelijk dat iemand een staatsgreep succesvol kan uitvoeren.
    Alle staatsgrepen zijn uitgevoerd terwijl het slecht ging met het betreffende land.
    Duitsland was falliet vanwege Frankrijk die hun na de eerste WO financieel had uitgekleed en daardoor een voedingsbodem legde voor Hitler z'n propaganda om de joden de schuld te geven aangezien die wel geld hadden.
    Zolang wij in de huidige westerse maatschappij verkeren zal hier nooit en te nimmer een staatsgreep worden gepleegd.
    Kom maar eens lezen in AEX . We zijn nog lang niet uit de crisis en jaren 30 taferelen zijn zeker een reële mogelijkheid.
    pi_77329117
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:12 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Als ik dit beschouw:
    [..]

Nu vergelijk je alweer appels met peren. Je vergelijkt een Hitler in zijn eindjaren met Wilders in zijn beginjaren. Je vergelijkt daden van een man die aan de macht is geweest als dictator met woorden van een partijleider met 9 zetels. Dit doet helemaal niet af aan de uitgangspunt dat beide heren een aversie hadden jegens een bepaalde minderheid en daar politiek gewin uit verkrijgen.
    pi_77329324
    Het enige verschil is toch het land
    Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
    Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
    pi_77329430
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:16 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Afgezien of het überhaupt wensbaar is om bepaalde denkbeelden te verbieden, kun je toch niet ontkennen dat Wilders de Islam diverse malen zwaar negatief heeft weggezet? Hij lijkt een hetze te leiden tegen de Islam. In dat opzicht, vind ik de vergelijking wel terecht.

Ligt eraan welke termen je bezigt, in mijn opinie.
    Je begint te stellen dat Geert Wilders de islam zwaar negatief heeft weggezet. Dit lijkt me een accurate constatering.
    Echter als je dan grote termen gaat bezigen zoals hetze, maar ook islamofobie, racisme, bruinhemden en wat dies meer zij is de stap naar nazipraktijken niet heel erg groot meer.
    Te meer Geert Wilders al eens vergeleken is met, Adolf Hitler, Joseph Goebbels, een nazi en een fascist.
    Ook in ogenschouw nemende dat voor het Hof de nazievergelijking (Koran, Mein Kampf) een belangrijke reden was om het Openbaar Ministerie te dwingen Wilders te vervolgen
    pi_77329566
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:27 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ligt eraan welke termen je bezigt, in mijn opinie.
    Je begint te stellen dat Geert Wilders de islam zwaar negatief heeft weggezet. Dit lijkt me een accurate constatering.
    Echter als je dan grote termen gaat bezigen zoals hetze, maar ook islamofobie, racisme, bruinhemden en wat dies meer zij is de stap naar nazipraktijken niet heel erg groot meer.
    Te meer Geert Wilders al eens vergeleken is met, Adolf Hitler, Joseph Goebbels, een nazi en een fascist.
    Ook in ogenschouw nemende dat voor het Hof de nazievergelijking (Koran, Mein Kampf) een belangrijke reden was om het Openbaar Ministerie te dwingen Wilders te vervolgen
    Jouw beeld van een Hitler/NSDAP vergelijking is in deze niet helemaal correct. Je kan Wilders helemaal niet met Hitler vergelijken als je denkt aan WO2. De vergelijkingen die wel hout snijden, hebben het immer over Hitler vóór dat deze de macht greep.

Zie ook deze post:
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:19 schreef Karamsar het volgende:

[..]

Nu vergelijk je alweer appels met peren. Je vergelijkt een Hitler in zijn eindjaren met Wilders in zijn beginjaren. Je vergelijkt daden van een man die aan de macht is geweest als dictator met woorden van een partijleider met 9 zetels. Dit doet helemaal niet af aan de uitgangspunt dat beide heren een aversie hadden jegens een bepaalde minderheid en daar politiek gewin uit verkrijgen.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2010 12:30:53 ]
    pi_77329686
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:19 schreef Karamsar het volgende:

Dit doet helemaal niet af aan de uitgangspunt dat beide heren een aversie hadden jegens een bepaalde minderheid en daar politiek gewin uit verkrijgen.
    Ik zie dit anders.
    Bovendien neem je een voorschot op de toekomst die suggereert dat Geert Wilders en de PVV per definitie richting pogroms en Endlösung op stuurt. Hierin ga ik niet in mee.
    Bovendien is hetgeen jij omschrijft simpelweg particularisme van politieke partijen. De PvdD heeft een aversie jegens de bio-industrie en probeert hiermee een politiek gewin uit te verkrijgen.
    pi_77329756
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:16 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Daarom is het ook onzinnig om de holocaust als uitgangspunt te nemen om de vergelijking te maken. We hebben namelijk geen vergelijkingsmateriaal van Wilders als dictator of van een Wilders aan de macht. Daarom is de vergelijking alleen maar te maken door de opkomst van beiden te betrekken in de vergelijking. Het zijn dan ook vaak Wilders-aanhangers die met de holocaust op de proppen komen om de vergelijking zogenaamd te ontkrachten.
    pi_77329813
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:30 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Jouw beeld van een Hitler/NSDAP vergelijking is in deze niet helemaal correct. Je kan Wilders helemaal niet met Hitler vergelijken als je denkt aan WO2. De vergelijkingen die wel hout snijden, hebben het immer over Hitler vóór dat deze de macht greep.
    Je gaat niet inhoudelijk in op hetgeen ik hier stelde, dat helemaal niet van invloed is op de accurate Hitler-vergelijkingen.
    Ik heb het over de gebezigde terminologie. Daarop verwacht ik van jouw inhoudelijke repliek.
    pi_77329893
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:33 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik zie dit anders.
    Bovendien neem je een voorschot op de toekomst die suggereert dat Geert Wilders en de PVV per definitie richting pogroms en Endlösung op stuurt. Hierin ga ik niet in mee.
    En wie zegt dat de PVV dat niet wil? De SP wil bijv. een sociale heilstaat, de NCPN een communistische staat, de CP'86 wil het gedachtegoed van Hitler doorvoeren.

De PVV is en blijft een partij aan de extreme kant van het politieke spectrum. Echter heb ik van niemand gehoord wat hun einddoel is. Daar is dus onduidelijkheid over, bij mij.
    quote:
    Bovendien is hetgeen jij omschrijft simpelweg particularisme van politieke partijen. De PvdD heeft een aversie jegens de bio-industrie en probeert hiermee een politiek gewin uit te verkrijgen.
    Er zijn ook partijen die juist richting een ideaal werken, zoals de CU en SGP. Deze partijen, in mindere mate ook het CDA, willen graag een staat inrichten gebaseerd op bijbelse wetgeving. Een christelijke sharia, zeg maar. Dat is een andere benadering dan het "wij willen hier van af"-principe van de PVV en PvdD.
    pi_77329925
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:35 schreef Karamsar het volgende:

[..]

Daarom is het ook onzinnig om de holocaust als uitgangspunt te nemen om de vergelijking te maken. We hebben namelijk geen vergelijkingsmateriaal van Wilders als dictator of van een Wilders aan de macht. Daarom is de vergelijking alleen maar te maken door de opkomst van beiden te betrekken in de vergelijking. Het zijn dan ook vaak Wilders-aanhangers die met de holocaust op de proppen komen om de vergelijking zogenaamd te ontkrachten.
    Uitgaande van de OP was dat de vraag helemaal niet. Het kader om de opkomst te vergelijkingen is pas naderhand toegevoegd.
    Bovendien is het gechargeerd te stellen dat de Holocaust als uitgangspunt is genomen. Dit is compleet irreëel.
    pi_77330009
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:36 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je gaat niet inhoudelijk in op hetgeen ik hier stelde, dat helemaal niet van invloed is op de accurate Hitler-vergelijkingen.
    Ik heb het over de gebezigde terminologie. Daarop verwacht ik van jouw inhoudelijke repliek.
    De terminologie is inderdaad vrij essentieel voor de vergelijking die iemand wil maken. Vandaar dat ik mijn woorden met zorg kies in deze discussie. Het woord "hetze" vind ik in deze op zijn plaats, gezien het feit dat Dhr. Wilders er alles aan lijkt te doen om in de media te komen met zijn negatieve houding tov de Islam.

Andere politici hebben dezelfde tactiek op andere onderwerpen. Hitler gebruikte deze tactiek bijv. tov de Joden. Maar bijvoorbeeld ook de PvdD die deze tactiek bezigt tov de bio-industrie. Zij zelfs geholpen door het programma Radar.
    pi_77330027
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:33 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik zie dit anders.

Ik neem helemaal geen voorschot op de toekomst, dat doe jij. Jij hebt in een voorgaande post gesuggereerd dat Wilders geen holocaust zal veroorzaken en dat heb je als een verschil aangemerkt. Je probeert dus een argument onderuit te halen, door jouw eigen verwachting van de toekomst als waarheid aan te nemen. Je zal begrijpen dat dat geen valide manier van argumenteren is.
    quote:
    Ik ben er in ieder geval al tevreden mee dat je mee gaat met mijn stelling dat Wilders zijn aversie jegens moslims gebruikt om politiek gewin te verkrijgen. Nu is het in de regel zo dat een aversie hebben jegens joden/moslims/andere bevolkingsgroep erger gevonden wordt dan een aversie jegens de bio-industrie. Marianne Thieme heeft geen aversie jegens een bepaalde religieuze/etnische groepering en daarom zal zij niet zo snel met Hitler vergeleken worden. Een politicus die dat wel heeft, zal eerder met Hitler vergeleken worden. Vrij logisch.
    pi_77330043
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Uitgaande van de OP was dat de vraag helemaal niet. Het kader om de opkomst te vergelijkingen is pas naderhand toegevoegd.
    Bovendien is het gechargeerd te stellen dat de Holocaust als uitgangspunt is genomen. Dit is compleet irreëel.
    Dan denk ik dat jij de OP nog eens moet lezen. Het uitgangspunt is juist het vinden van de verschillen tussen de PVV/Wilders & NSDAP/Hitler. Vergelijkingen zijn makkelijk te maken.
    pi_77330098
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:38 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En wie zegt dat de PVV dat niet wil? De SP wil bijv. een sociale heilstaat, de NCPN een communistische staat, de CP'86 wil het gedachtegoed van Hitler doorvoeren.

De PVV is en blijft een partij aan de extreme kant van het politieke spectrum. Echter heb ik van niemand gehoord wat hun einddoel is. Daar is dus onduidelijkheid over, bij mij.
    Ik heb ook nooit kunnen vernemen wat het einddoel is van de VVD en de PvdA, maar omdat Geert Wilders het heeft over buitenlanders moeten we ervan uitgaan dat er binnenkort pogroms plaats gaan vinden?
    Hierin ga ik niet mee.
    quote:
    Er zijn ook partijen die juist richting een ideaal werken, zoals de CU en SGP. Deze partijen, in mindere mate ook het CDA, willen graag een staat inrichten gebaseerd op bijbelse wetgeving. Een christelijke sharia, zeg maar. Dat is een andere benadering dan het "wij willen hier van af"-principe van de PVV en PvdD.
    De SP heeft zich jarenlang geprofileerd als tegenpartij om daar politiek gewin uit te halen.
    pi_77330162
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit kunnen vernemen wat het einddoel is van de VVD en de PvdA, maar omdat Geert Wilders het heeft over buitenlanders moeten we ervan uitgaan dat er binnenkort pogroms plaats gaan vinden?
    Hierin ga ik niet mee.
    Wederom ga jij uit van een toekomstbeeld.
    quote:
    [..]

De SP heeft zich jarenlang geprofileerd als tegenpartij om daar politiek gewin uit te halen.
    Vandaar dat de SP ook niet genoemd wordt in het rijtje met partijen die een positieve inslag hebben .
    pi_77330168
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat spreekt voor zich. Je kan een vergelijking alleen maken als er vergelijkingsmateriaal is. Als vergelijkingsmateriaal ontbreekt (we weten niet hoe Wilders zich zou gedragen in de positie van Hitler), kan je geen vergelijking maken op dat punt. Het enige wat te vergelijken valt, is de opkomst.
    quote:
    Het "argument" dat Wilders niet te vergelijken is met Hitler, omdat de laatste 6 miljoen dode joden op zijn geweten heeft, wordt anders veelvuldig ingebracht.
    pi_77330303
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:42 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dan denk ik dat jij de OP nog eens moet lezen. Het uitgangspunt is juist het vinden van de verschillen tussen de PVV/Wilders & NSDAP/Hitler. Vergelijkingen zijn makkelijk te maken.
    Ik heb een aantal verschillen geduid en ik heb aangegeven waarom ik vind dat er een verschil is tussen Geert Wilders en Adolf Hitler.
    Dit wordt onder andere weggewuifd door te stellen dat er wel degelijk overeenkomsten zijn als je niet naar de NSDAP kijkt, maar naar de opkomst daarvan.
    Het trekken van vergelijkingen gebeurt in elk geval niet door mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 27-01-2010 12:54:35 ]
    pi_77330554
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:48 schreef damian5700 het volgende:

[..]

ik heb een aantal verschillen geduid en ik heb aangegeven waarom ik vind dat er een verschil is tussen Geert Wilders en Adolf Hitler.
    Dit wordt onder andere weggewuifd door te stellen dat er wel degelijk overeenkomsten zijn als je niet naar de NSDAP kijkt, maar naar de opkomst daarvan.
    Het trekken van vergelijkingen gebeurt in elk geval niet door mij.
    Jou conclusie wordt getrokken op basis van een verkeerde vergelijking. Dit is al meermalen aangegeven.
    pi_77330765
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:41 schreef Karamsar het volgende:

Ik neem helemaal geen voorschot op de toekomst, dat doe jij. Jij hebt in een voorgaande post gesuggereerd dat Wilders geen holocaust zal veroorzaken en dat heb je als een verschil aangemerkt. Je probeert dus een argument onderuit te halen, door jouw eigen verwachting van de toekomst als waarheid aan te nemen. Je zal begrijpen dat dat geen valide manier van argumenteren is.
    Dit is niet helemaal correct.
    Ik heb gesteld dat er een verschil is tussen het karakter van het antisemitisme, ook in de opkomst van de NSDAP, en de retoriek van Geert Wilders criminele moslims uit Nederland en Europa te gooien.
    Ik heb dat geduid met een citaat, dat enerzijds stelde dat wanneer men zich aanpast men van harte welkom is en de nodige hulp zal kunnen verwachten, maar...etc.
    quote:
    Ik ben er in ieder geval al tevreden mee dat je mee gaat met mijn stelling dat Wilders zijn aversie jegens moslims gebruikt om politiek gewin te verkrijgen. Nu is het in de regel zo dat een aversie hebben jegens joden/moslims/andere bevolkingsgroep erger gevonden wordt dan een aversie jegens de bio-industrie. Marianne Thieme heeft geen aversie jegens een bepaalde religieuze/etnische groepering en daarom zal zij niet zo snel met Hitler vergeleken worden. Een politicus die dat wel heeft, zal eerder met Hitler vergeleken worden. Vrij logisch.
    Het is evident dat Geert Wilders het punt van islamisering heel belangrijk vindt en zijn overtuiging dat de islam een ideologie is en geen religie zoveel als mogelijk wil uitdragen. Dit heeft hem tot nog toe negen Kamerzetels opgeleverd.
    Praten over buitenlanders ligt sowieso heel erg gevoelig. Google maar eens op Buikhuizen of lees de reacties nog maar eens na op de publicatie van Paul Scheffer 'het multiculturele drama'.
    Of die vergelijkingen terecht zijn is wat anders dan de schijnbare ontembare neiging telkens in dit verband Tweede Wereldoorlog associaties te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 27-01-2010 13:07:03 ]
    pi_77330978
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:18 schreef RvLaak het volgende:

[..]

kijk, dat zijn duidelijke verschillen (muv punt 1 & 4, aangezien je daar de helft van gebruikt voor ongefundeerde verdachtmakingen).
    1 Ik kan me ene van Gogh herinneren en de Marokkaanse reljeugd is rederijk oververtegenwoordigd in de misdaad statistieken.
    4 Moslims zijn oververtegenwoordigd bij uitkeringen en Wilders is daar tegen. Dat is geen verdachtmaking en ik heb nooit beweerd moslims lui te vinden. Mocht je dat wel uit die zin opmaken kan dat betekenen dat je dat zelf vind of dat je ook denkt dat ik tegen joden ben.
    pi_77331020
    quote:
    Regelmatig wordt er door de anti-Wilders mensen (mezelf incluis) gewezen op de overeenkomsten tussen de PVV (en Wilders) en de NSDAP (en Hitler). Deze vergelijkingen zijn veelal gestoeld op uitspraken van Dhr. Wilders.

Aangezien ik weinig weet van het programma van de PVV, vraag ik me eigenlijk af wat de verschillen zijn tussen de programma's van beide partijen.
    lijkt mij een beetje een onzinnige oefening, ik wil graag dhr Wilders aanspreken op de woorden die hij zegt en de gevolgen daarvan en niet op de gevolgen van gelijkaardige woorden van Hitler. De tijden en omstandigheden in Nederland anno 2010 zijn wel iets anders dan Duitsland in de jaren 30
    Wanneer ik mijn rechter pols beweeg, gaat het landschap sneller
    pi_77331039
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:45 schreef Karamsar het volgende:

[..]

Dat spreekt voor zich. Je kan een vergelijking alleen maken als er vergelijkingsmateriaal is. Als vergelijkingsmateriaal ontbreekt (we weten niet hoe Wilders zich zou gedragen in de positie van Hitler), kan je geen vergelijking maken op dat punt. Het enige wat te vergelijken valt, is de opkomst.
    Je vindt dat de vergelijking in perspectief moet worden gebracht en naar de opkomst gekeken moet worden. Ik vind dit vergaande voorwaarden om tot vergelijkingen te komen, maar als je graag deze associaties bezigt zal het waarschijnlijk geen enkel probleem opleveren.
    quote:
    Het "argument" dat Wilders niet te vergelijken is met Hitler, omdat de laatste 6 miljoen dode joden op zijn geweten heeft, wordt anders veelvuldig ingebracht.
    Je hoeft het mij niet aan te wrijven.
    pi_77331390
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 13:04 schreef baba117 het volgende:

[..]

1 Ik kan me ene van Gogh herinneren en de Marokkaanse reljeugd is rederijk oververtegenwoordigd in de misdaad statistieken.
    Met alle respect voor Dhr. Van Gogh, maar dat is en blijft een incident in Nederland. Dat de Marokkaanse "reljeugd" oververtegenwoordigd zou zijn in de misdaad statistieken, weet ik niet. De laatste informatie die mij bereikt heeft (tijdje terug op BNR) is dat Antillianen, Turken, Surinamers en Autochtonen ook veelvuldig voorkomen in de lijst. In mijn herinnering, stonden de Antillianen nog altijd hoger dan de Marokkanen.
    quote:
    4 Moslims zijn oververtegenwoordigd bij uitkeringen en Wilders is daar tegen. Dat is geen verdachtmaking en ik heb nooit beweerd moslims lui te vinden. Mocht je dat wel uit die zin opmaken kan dat betekenen dat je dat zelf vind of dat je ook denkt dat ik tegen joden ben.
    Heb je daar cijfers van? Ik hoor idd dat allochtonen vaker een uitkering hebben, niet specifiek de Marokkanen.
    pi_77331392
    Een verschil en een overeenkomst: de PVV is geen partij, want je kunt niet lid worden en invloed uitoefenen op de standpunten van het PVV. Wilders bepaalt het beleid van de 'partij'.
    De NSDAP was in eerste instantie wel gewoon een partij waar je lid van kon worden en meedenken. Later, toen Hitler aan de macht was in Duitsland, bepaalde Hitler wat er gebeurde.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2010 13:14:55 ]
    pi_77331462
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 13:14 schreef Wombcat het volgende:
    Een verschil en een overeenkomst: de PVV is geen partij, want je kunt niet lid worden en invloed uitoefenen op de standpunten van het PVV. Wilders bepaalt het beleid van de 'partij'.
    De NSDAP was in eerste instantie wel gewoon een partij waar je lid van kon worden en meedenken. Later, toen Hitler aan de macht was in Duitsland, bepaalde Hitler wat er gebeurde.
    Belangrijk verschil, lijkt mij.
    pi_77331711
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 13:14 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Met alle respect voor Dhr. Van Gogh, maar dat is en blijft een incident in Nederland. Dat de Marokkaanse "reljeugd" oververtegenwoordigd zou zijn in de misdaad statistieken, weet ik niet. De laatste informatie die mij bereikt heeft (tijdje terug op BNR) is dat Antillianen, Turken, Surinamers en Autochtonen ook veelvuldig voorkomen in de lijst. In mijn herinnering, stonden de Antillianen nog altijd hoger dan de Marokkanen.
    [..]

Heb je daar cijfers van? Ik hoor idd dat allochtonen vaker een uitkering hebben, niet specifiek de Marokkanen.
    http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)39F04/0/pb01n187.pdf
    Niet-westerse allochtonen tweemaal zo vaak een uitkering.
    Niet-westerse allochtonen zijn allochtonen afkomstig uit Afrika, Azië (exclusief Japan en het voormalig Nederlands-Indië of Indonesië), Latijns-Amerika of Turkije. De belangrijkste groepen zijn Marokkanen, Turken, Surinamers en Antillianen/Arubanen.
    Gegevens op religie worden niet bijgehouden om duidelijke redenen.
    EDIT Er zijn ook tal van voorbeelden geweest het afgelopen jaar van homo's en andere mensen die werden weggepest door de lokale allochtone hangjeugd omdat ze anders waren.
    pi_77331808
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 13:16 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Belangrijk verschil, lijkt mij.
    Ja, als je er over nadenkt, was de NSDAP (in de beginjaren, dus de jaren waarin Wilders vergeleken wordt met Hitler) democratischer dan de PVV.
    pi_77331854
    @RvLaak wil eigenlijk niets anders zien dan dat zijn vooroordelen worden bevestigd. Dit blijkt practisch uit elke reactie van hem.
    pi_77331879
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 11:19 schreef Netsplitter het volgende:
    Dank voor de terechtwijzing. En vooral dank voor de gezellige manier waarop je dat doet. Ja, jij lijkt me echt een gezellige gozer..
    pi_77332005
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 13:22 schreef baba117 het volgende:

[..]

http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)39F04/0/pb01n187.pdf
    Niet-westerse allochtonen tweemaal zo vaak een uitkering.
    Niet-westerse allochtonen zijn allochtonen afkomstig uit Afrika, Azië (exclusief Japan en het voormalig Nederlands-Indië of Indonesië), Latijns-Amerika of Turkije. De belangrijkste groepen zijn Marokkanen, Turken, Surinamers en Antillianen/Arubanen.
    Gegevens op religie worden niet bijgehouden om duidelijke redenen.
    EDIT Er zijn ook tal van voorbeelden geweest het afgelopen jaar van homo's en andere mensen die werden weggepest door de lokale allochtone hangjeugd omdat ze anders waren.
    Merci
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 13:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
    @RvLaak wil eigenlijk niets anders zien dan dat zijn vooroordelen worden bevestigd. Dit blijkt practisch uit elke reactie van hem.
    Nee, ik wil een genuanceerder beeld van de PVV. Dat is heel moeilijk te bereiken als het enige dat je in de media hoort Wilders' zijn soundbites zijn. De tokkie's die op tv komen vertellen dat ze op de PVV gaan stemmen helpen ook niet echt mee in de beeldvorming van deze partij.
    pi_77332028
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 13:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
    Waarom reageer je niet inhoudelijk?
    There is a name for it:
    We call them Poor"
      woensdag 27 januari 2010 @ 13:32:48 #78
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_77332124
    Wat maakt het trouwens uit hoe een partij aan de stemmen komt? Zelfs als zou de PVV door de stemmen van "tokkies"heel groot worden, so what? De PVDA is groot door een enorm aantal allochtonen die erop stemmen .

Ik zeg net DAT de PVV het goed gaat doen perse hoor, maar al komen ze dus aan de "macht" door tokkiestemmers, als ze het daarna maar goed doen .
    Get woke, go broke!
    pi_77332185
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 13:32 schreef HeatWave het volgende:
    Wat maakt het trouwens uit hoe een partij aan de stemmen komt? Zelfs als zou de PVV door de stemmen van "tokkies"heel groot worden, so what? De PVDA is groot door een enorm aantal allochtonen die erop stemmen .

Ik zeg net DAT de PVV het goed gaat doen perse hoor, maar al komen ze dus aan de "macht" door tokkiestemmers, als ze het daarna maar goed doen .
    Dat maakt m.i. ook niet uit. Iedere stem weeg even zwaar als een willekeurige ander. En terecht.
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_77332258
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 13:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Waarom reageer je niet inhoudelijk?
    Waarom zou ik aan een nietes welles geleuter verder meedoen? Ik constateer zijn opvatting maar al te duidelijk en zie de zin er niet van. Ieder zijn mening.
      woensdag 27 januari 2010 @ 13:36:53 #81
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_77332316
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 13:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat maakt m.i. ook niet uit. Iedere stem weeg even zwaar als een willekeurige ander. En terecht.
    Daarom, er wordt nu gedaan alsof het een ramp is als de PVV aan de macht zou komen, puur en alleen OMDAT er tokkies op zouden stemmen .
    Get woke, go broke!
    pi_77332369
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 13:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Daarom, er wordt nu gedaan alsof het een ramp is als de PVV aan de macht zou komen, puur en alleen OMDAT er tokkies op zouden stemmen .
    Ach, de tokkie't moeten ook een partij hebben. En da's niet eens het punt . Er zijn genoeg lage-voorhoofden die op mijn partij stemmen, net als wat meer intelligente personen.
    pi_77332428
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 13:38 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ach, de tokkie't moeten ook een partij hebben. En da's niet eens het punt . Er zijn genoeg lage-voorhoofden die op mijn partij stemmen, net als wat meer intelligente personen.
    Het probleem bij de PVV is dat de laatste groep zwaar ondervertegenwoordigd is.
    pi_77332548
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 13:30 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Merci
    [..]

Nee, ik wil een genuanceerder beeld van de PVV. Dat is heel moeilijk te bereiken als het enige dat je in de media hoort Wilders' zijn soundbites zijn. De tokkie's die op tv komen vertellen dat ze op de PVV gaan stemmen helpen ook niet echt mee in de beeldvorming van deze partij.
    Als iemand in de media gedemoniseerd wordt moet je dat zeker doen omdat de zaken vaak net iets anders liggen dan de NOS naar voren brengt. Doe hetzelfde voor de grap ook eens met climategate en je gaat misschien zelfs een beetje twijfelen aan het beeld van de wereld dat de media met zijn allen schetsen.
    pi_77332606
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 13:42 schreef baba117 het volgende:

[..]

Als iemand in de media gedemoniseerd wordt moet je dat zeker doen omdat de zaken vaak net iets anders liggen dan de NOS naar voren brengt. Doe hetzelfde voor de grap ook eens met climategate en je gaat misschien zelfs een beetje twijfelen aan het beeld van de wereld dat de media met zijn allen schetsen.
    Doe ik al jaren .
      woensdag 27 januari 2010 @ 15:45:41 #86
    281402 Kardash
    [NSDAP] Leider / Voerer
    pi_77337621
    Even los van de inhoudelijke partijprogramma's, is het leuk om even voor de grap te kijken naar de externe effecten.

• We leven in een wereld die steeds meer geglobaliseerd wordt wat men langzaam doet vrezen voor het kwijtraken van de eigen (Hollandse) identiteit - dat kan je vergelijken met de manier waarop Moderne Kunst haar opmars deed in Europa en de 'traditionele' kunstvormen omver wierp, zo ook in Duitsland. Iedereen weet wel hoezeer de Nazi's waren gesteld op hun eigen traditionele kunst.
  • Hoewel men na de zoveelste gewapende conflict dolgraag alles met diplomatieke middelen wilt oplossen, zien we toch ook een trend wat betreft herbewapening en agressiviteit, men vreest elkaar (9/11, Irak, Afghanistan).
  • Er is een economische dipje, de grootste sinds de jaren 30 volgens sommige. Zoals bij zoveel economische terugvallen over de hele wereld te zien is - wordt voor de gelede schade vaak een minderheid aangewezen die zich uitdrukt d.m.v. een verschil in religie, klederdracht en gewoonten. Zij worden meestal (onterecht) beschuldigd als oorzaak, of de frustraties worden gewoon op hun afgereageerd.
  • Vaak is er ook iets wat men beschouwd als 'zedelijke verval' (Roaming Twenties), dit wordt eveneens aan bepaalde groepen toegeschreven. Men wilt dan graag terug naar 'hoe het eerst was'.

Al met al, zijn dit goede tijden voor een fascistische dictator
  • is getting his nerd on..
    .. en een vleugje moslim
      woensdag 27 januari 2010 @ 17:28:40 #87
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_77342276
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 13:42 schreef baba117 het volgende:

Doe hetzelfde voor de grap ook eens met climategate en je gaat misschien zelfs een beetje twijfelen aan het beeld van de wereld dat de media met zijn allen schetsen.
    Inderdaad, climategate was volop in het nieuws hoe dat de trend van opwarming zou tegenspreken, maar als je je erin verdiept kom je er alleen achter dat sommige wetenschappers wat ongenuanceerd praten in prive-emails of cryptisch wetenschappelijk aanvaarde methoden beschrijven zonde alle context. De media wil nog wel eens fout zitten als het om wetenschap zit, dat ben ik volledig met je eens.
    Géén kloon van tvlxd!
    pi_77347006
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 11:27 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wat is er nou zo extreem aan deze partijen?
    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
    pi_77352422
    Die vergelijking trekken alleen tegenstanders van wilders. Uit gebrek van kunde en tegenargumenten.
    'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
    'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
    We zullen je nooit, nooit vergeten
    1947-2016
    pi_77352985
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 19:30 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Wat is er nou zo extreem aan deze partijen?
    Twee communistische partijen.
      woensdag 27 januari 2010 @ 23:04:36 #91
    281402 Kardash
    [NSDAP] Leider / Voerer
    pi_77358696
    Word ik genegeerd?
    is getting his nerd on..
    .. en een vleugje moslim
    pi_77358784
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 11:15 schreef Dichtpiet. het volgende:
    Wilders heeft een zeemeeuw als symbool, Hitler een adelaar
    Wilders heeft geen snor, Hitler wel
    Hitler kwam van buiten Duitsland en trouwde een Duitse, Wilders kwam van Nederland en trouwde iemand van buiten Nederland
    Hitler had een hond (Blondi). Geen idee of Geert ook een hond heeft
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_77359099
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 23:06 schreef Stuart het volgende:

[..]

Hitler had een hond (Blondi). Geen idee of Geert ook een hond heeft
    Hitler had een hond die hem de krant bracht, Geert heeft Dion Graus.
      woensdag 27 januari 2010 @ 23:41:49 #94
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_77360381
    Overeenkomst: zowel Hitler als Wilders kunnen niet met verantwoordelijkheid omgaan.

Verschil: Hitler wilde maar al te graag in de Duitse regering en verantwoordelijkheid dragen, Wilders wil graag in de oppositie blijven zitten en een minderheidsregering steunen zodat hij geen verantwoordelijkheid hoeft te dragen.
    batman!
      woensdag 27 januari 2010 @ 23:43:25 #95
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_77360450
    quote:

[..]

Maar dat is toch ook zo

Zelfde als wanneer de SP aan de macht zou komen
    batman!
      woensdag 27 januari 2010 @ 23:44:05 #96
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_77360473
    Hitler had Leni Riefenstahl als buikspreekpop, Wilders heeft Dr.Nikita als buikspreekpop.
    batman!
    pi_77362561
    quote:

[..]

Nogmaals: Als je in 'het /ons' systeem gelooft, zijn alle stemmen evenveel waard.
    Ben je het daar niet mee eens, dan ben je revolutionair in dit systeem (ongeacht wat ik daar inhoudelijk van vind..).
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_77364356
    Het is vrij simpel. Wilders scheert een enorme groep mensen over één kam en vindt dat ze allemaal een gevaar zijn voor Nederland (moslims). Hitler vond exact hetzelfde over de Joden. Als er ooit een overeenkomst was met Hitler dan is het nu wel. Helaas zien veel PVV stemmers het niet, waarschijnlijk vanwege gebrek aan IQ.
    My soul is painted like the wings of butterflies
    pi_77364358
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 23:43 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook zo

Zelfde als wanneer de SP aan de macht zou komen
    Verschil is dat de SP niemand de schuld geeft van alle ellende in ons land en dat ze geen enkele groep over 1 kam scheren. Jouw opmerking slaat dus ABSOLUUT nergens op.
    pi_77364366
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 23:41 schreef thingamajig het volgende:
    Overeenkomst: zowel Hitler als Wilders kunnen niet met verantwoordelijkheid omgaan.

Verschil: Hitler wilde maar al te graag in de Duitse regering en verantwoordelijkheid dragen, Wilders wil graag in de oppositie blijven zitten en een minderheidsregering steunen zodat hij geen verantwoordelijkheid hoeft te dragen.
    FOUT! Wilders wil echt in de volgende regering komen en misschien zelfs wel als premir. Dan heb je hetzelfde als wat er in Duitsland gebeurde in de jaren 30. Hij doet een paar goede dingen en de mensen slikken alles wat hij zegt. En hij zegt dat alles wat aanhanger is van de islam een gevaar is voor dit land en heel veel mensen zullen dat dan als waar aannemen. Mensen leren blijkbaar niet van de geschiedenis. Roepen dat zoiets als in de jaren 30/40 nooit meer mag gebeuren is zinloos. Het gebeurt.... en wel NU!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')