abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77324991
Naam huisdieren: Peanut en Snipper
Soort: konijnen.
Ras: dwergkonijnen. Peanut is een grijs dwergkonijntje met oortjes omhoog en Snipper is een albino ook met de oortjes omhoog.
Leeftijd: Peanut is geboren op 18 augustus 2008 en Snipper is niet bekend, hij is nu ongeveer 2 jaar.
Dierenpaspoort beschikbaar: nee
Gechipt: nee
Gesteriliseerd/Gecastreerd:ja allebei
Datum laatste dierenartsbezoek: februari 2009.
Reden laatste dierenartsbezoek:sterilisatie
Aard van het beestje: Peanut en Snipper zijn allebei tam en je kan ze goed oppakken. Ik heb Snipper nu ongeveer een maand, hij komt uit een asiel. Ik heb hem voor Peanut gekocht omdat ik wegens tijdgebrek en ziektes van mijn katten geen tijd meer voor haar had, daarom wilde ik een vriendje geven zodat ze toch niet alleen zou zijn. Het klikt goed tussen die twee dus ik wil ze alleen weg doen als stel en niet apart.
Omgang met kinderen: goed.
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): niet
Volgt het dier een speciaal dieet?: nee
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen? Peanut komt uit de dierenwinkel en Snipper uit het asiel.:
Waarom wordt er afstand gedaan van het dier?: ik heb niet zoveel tijd meer voor ze en om eerlijk te zijn vind ik konijnen ook niet zo leuk als katten. Ik besteed meer tijd aan mijn katten dan aan de konijnen en nu ik graag nog een katje erbij wil, houd ik geen tijd meer voor de konijnen over. Ik vind het wel heel erg om ze weg te doen maar het is wel het beste. Ze verdienen ook aandacht. Ik wil ze alleen weg doen als ik zeker weet dat ze een heel lief baasje krijgen!
Verdere dingen: het hok van 1 bij 0.5 meter krijg je er gratis bij evenals het drinkflesje en hooiruifje.
  Boks-Chick woensdag 27 januari 2010 @ 10:40:16 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_77325126
waar eventueel op te halen is misschien handig om te melden
en speelt met de gedachte om konijn(en) te nemen, maar zat eerder te denken aan grote ipv kleine, eventjes nog over nadenken dus
lolwut
pi_77325388
heb je ze in huis gehad? Zo ja, knagen ze aan kabels etc? Stinken ze erg in huis?

goedkope (in onderhoud) huisdieren, wat is perfect voor mij? nav dit topic ben ik zeer zeker geinteresseerd
pi_77325435
Op te halen in Enschede. Op dit moment zijn het binnenkonijnen overigens.

Dit is Peanut:

Dit is Snipper:
pi_77325439
Volgens mij zocht iemand van de SC een konijntje. Ik heb daar al geroepen dat dit topic er is.

Zijn het binnen of buiten nijnen??
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_77325486
Ik heb ze dus inderdaad in huis gehad en tuurlijk knagen ze aan de kabels, het zijn immers knaagdieren. Maar ik heb mijn woonkamer konijnproof gemaakt, alle kabels in kabelgoten gedaan dus er valt hier niet aan de kabels te knagen.
Ik vind ze ook niet stinken in huis maar dat ligt natuurlijk aan jezelf. Als je het hok regelmatig verschoond zullen ze ook niet gaan stinken.
pi_77325503
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:48 schreef nieslief het volgende:
Volgens mij zocht iemand van de SC een konijntje. Ik heb daar al geroepen dat dit topic er is.

Wat is de SC? Binnennijntjes.
pi_77325549
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:50 schreef chocoladedrop het volgende:
Ik heb ze dus inderdaad in huis gehad en tuurlijk knagen ze aan de kabels, het zijn immers knaagdieren. Maar ik heb mijn woonkamer konijnproof gemaakt, alle kabels in kabelgoten gedaan dus er valt hier niet aan de kabels te knagen.
Ik vind ze ook niet stinken in huis maar dat ligt natuurlijk aan jezelf. Als je het hok regelmatig verschoond zullen ze ook niet gaan stinken.
ik ben geinteresseerd, maar doe er nog even over denken
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 27 januari 2010 @ 11:00:59 #9
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77325868
doe je Pinda dan nu ook weg?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 27 januari 2010 @ 11:02:33 #10
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_77325910
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:48 schreef nieslief het volgende:

zo lief van je !
Maar helaas zijn het binnennijntjes en zag ik ook een paar keer "hij" voorbij komen jammergenoeg

Succes met je zoektocht er is vast iemand die ze een geweldig huisje kan bieden !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator woensdag 27 januari 2010 @ 11:02:42 #11
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_77325915
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:00 schreef Ynske het volgende:
doe je Pinda dan nu ook weg?
Ja allebei blijkbaar, ik vind wel dat er dan ook even vermeld moet worden dat peanut of Pinda, nog medicijnen krijgt en dat er wat problemen zijn geweest met hem. Wel zo eerlijk tegenover hem en zijn toekomstige nieuwe baasjes.

Konijn eet en poept weinig.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 27 januari 2010 @ 11:04:12 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77325973
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:02 schreef senesta het volgende:

[..]

Ja allebei blijkbaar, ik vind wel dat er dan ook even vermeld moet worden dat peanut of Pinda, nog medicijnen krijgt en dat er wat problemen zijn geweest met hem. Wel zo eerlijk tegenover hem en zijn toekomstige nieuwe baasjes.

Konijn eet en poept weinig.
Peanut is volgens mij een ander konijn dan Pinda
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:45 schreef chocoladedrop het volgende:

[..]

Bedankt. Mijn andere konijn heet Peanut
Today is life -

Dale Carnegie
  Moderator woensdag 27 januari 2010 @ 11:05:18 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_77326022
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:04 schreef Ynske het volgende:

[..]

Peanut is volgens mij een ander konijn dan Pinda
[..]
Oh, sorry dan

* senesta is confused nu
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 27 januari 2010 @ 11:17:23 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77326490
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:05 schreef senesta het volgende:

[..]

Oh, sorry dan

* senesta is confused nu

maar ik zou graag willen weten waarom TS nu Peanut en Snipper bij Pinda weg wil doen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_77326548
quote:
Ik heb ze dus inderdaad in huis gehad en tuurlijk knagen ze aan de kabels, het zijn immers knaagdieren haasachtige. Maar ik heb mijn woonkamer konijnproof gemaakt, alle kabels in kabelgoten gedaan dus er valt hier niet aan de kabels te knagen.
Kleine correctie
  Moderator woensdag 27 januari 2010 @ 11:36:26 #16
155227 crew  Guppy
dus
pi_77327227
Peanut is niet Pinda inderdaad, Pinda is een hangoortje.

Ik kan ze geen huisje bieden, maar houd in ieder geval mijn oren en ogen open.

Overigens dacht ik dat je je nijnen nu toch wel wilde houden, of alleen Pinda?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_77333216
quote:

[..]

Wat is de SC? Binnennijntjes.
SC = Slowchat (bij F&F is dat speedchat)

Aha ik zie dat Nonneke al voorbij is komen waaien en dat het niet de nijntjes zijn die ze zoekt.

Succes met het vinden van een huisje.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_77342320
Op dit moment heb ik 3 konijntjes. Peanut en Snipper zitten in een hok en Pinda in een aparte. Eerst had ik namelijk alleen Peanut en voor haar heb ik Pinda gekocht. Peanut en Pinda kunnen echter alleen maar vechten dus die zitten apart. Inmiddels heeft Peanut dus een nieuw vriendje en Pinda zit alleen in een hok.
Peanut en Snipper zijn gezond en Pinda doe ik niet weg.

Duidelijk?
pi_77342456
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:02 schreef Nonneke het volgende:

[..]

zo lief van je !
Maar helaas zijn het binnennijntjes en zag ik ook een paar keer "hij" voorbij komen jammergenoeg

Succes met je zoektocht er is vast iemand die ze een geweldig huisje kan bieden !
Je ziet inderdaad hij voorbij komen maar ze zijn allebei gecastreerd/gesteriliseerd hoor
  PR/Manusje van alles woensdag 27 januari 2010 @ 20:53:04 #20
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_77351676
Jij doet je konijnen weg omdat je een kitten wil? En als je die zat bent dan? doe je die dan weg omdat je een puppy wil?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 27 januari 2010 @ 21:08:23 #21
163650 Greys
pi_77352590
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:29 schreef chocoladedrop het volgende:
Op dit moment heb ik 3 konijntjes. Peanut en Snipper zitten in een hok en Pinda in een aparte. Eerst had ik namelijk alleen Peanut en voor haar heb ik Pinda gekocht. Peanut en Pinda kunnen echter alleen maar vechten dus die zitten apart. Inmiddels heeft Peanut dus een nieuw vriendje en Pinda zit alleen in een hok.
Peanut en Snipper zijn gezond en Pinda doe ik niet weg.

Duidelijk?
Maar je zegt in je OP dat je katten leuker vindt dan konijnen en geen tijd genoeg meer hebt om aan je konijnen te besteden. Waarom wel aan Pinda dan?
Gewoon even uit nieuwsgierigheid hoor?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_77353141
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Jij doet je konijnen weg omdat je een kitten wil? En als je die zat bent dan? doe je die dan weg omdat je een puppy wil?
Die reactie had ik wel verwacht maar nee natuurlijk niet, zo zit ik totaal niet in elkaar.
Eind augustus heb ik 2 kittens gekregen en de ene is in oktober overleden en de andere in november. Ik heb 2 nieuwe kittens genomen omdat ik heel erg dol ben op katten. Sinds het overlijden van mijn 2 kittens ben ik meer tijd gaan besteden aan de nieuwe kittens omdat ik nog meer tijd met ze wil doorbrengen omdat ik weet hoe snel het afgelopen kan zijn. Doordat ik meer tijd aan de katten besteed heb ik niet zoveel tijd meer voor de konijnen en zijn ze op dit moment meer een last voor me dan een lust. Ik ben er achter gekomen dat ik konijnen eigenlijk niet zo heel leuk vind en ik wil iemand vinden die ze meer aandacht en bewegingsvrijheid kan geven. Het is erg lastig als je 36 uur per week werkt en je wilt je konijnen ook nog veel tijd buiten hun hok geven. Omdat ik niet 3 konijnen los kan laten lopen omdat ze niet met elkaar overweg kunnen ben ik zowat de hele avond kwijt aan het loslopen van mn konijnen (katten moeten uit de kamer en er moet achteraf poep en plas geruimd worden). Hierdoor heb ik geen tijd meer voor andere dingen.
En Pinda hou ik gewoon omdat dat een heel erg angstig konijn is en ik het zielig vind om haar uit haar vertrouwde omgeving te halen. Bovendien is ze erg ziek geweest en krijgt ze op dit moment nog medicijnen. Het is veel makkelijker om 1 konijn te hebben en die af en toe los te laten lopen dan 3 die niet met elkaar overweg kunnen.

Ik hecht me heel erg aan dieren dus het besluit valt me ook zwaar maar ik vind dat ik ook wel is aan mezelf mag denken en aan mijn eigen lol, hiermee denk ik tegelijkertijd aan mn konijnen die het verdienen om veel bewegingsvrijheid en aandacht te krijgen.
pi_77353223
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 21:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar je zegt in je OP dat je katten leuker vindt dan konijnen en geen tijd genoeg meer hebt om aan je konijnen te besteden. Waarom wel aan Pinda dan?
Gewoon even uit nieuwsgierigheid hoor?
Beetje dubbel maar goed. Pinda is heel bang dus die ga ik niet uit haar vertrouwde omgeving halen. Bovendien is Pinda op dit moment nog erg ziek en besteed ik wel veel aandacht aan haar zodat ze snel weer beter wordt. Je tijd aan 1 konijn besteden is veel makkelijker dan aan 3 die niet met elkaar overweg kunnen. Als Peanut en Snipper weg zijn kan ik Pinda gemakkelijk rond laten lopen ipv dat ik op de tijd moet letten want Peanut en Snipper moeten ook nog los kunnen lopen.
pi_78582915
Aanbod geldt nog steeds!
pi_78594946
Hoi

Je was ze toch al kwijt aan iemand van Fok! ?

Naja, er is hier vast wel een nieuw lief baasje te vinden
I am happy
pi_78610992
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:11 schreef Lord Katundro het volgende:
Hoi

Je was ze toch al kwijt aan iemand van Fok! ?

Naja, er is hier vast wel een nieuw lief baasje te vinden
Nee daar heb ik niks meer van gehoord.
pi_78680762
Het is dat ik een vriend heb die nogal allergisch is, en binnen konijnen houden dus echt geen optie is. (De katten gaan hier vaak nog nét, maar in de tijd dat ik nog ratjes hield piepte mijn vriend vaker dan die beestjes.....). En ik betwijfel of ik toestemming krijg om ze hier buiten in de tuin te mogen huisvesten (uiteraard na een wenperiode) Ik woon namelijk nog thuis...

Dus eh, hoewel ik spontaan verliefdheidgevoelens krijg hier, kan ik ze geen fijn huisje bieden. Dus dan maar even een gratis schopje, ook al was dat misschien nog niet echt nodig.
Succes in elk geval TS!
pi_78693642
Deze 2 hele lieve konijnen hebben gelukkig een super goed huisje gevonden!
  Moderator woensdag 3 maart 2010 @ 21:13:47 #29
155227 crew  Guppy
dus
pi_78701301
Dat is goed nieuws. Wel jammer dat je Pinda ook wegdoet nu...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')