abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76625675
Hoi,

mijn eenjarige konijntje, Pinda, eet sinds 2 dagen bijna niet. Normaal moet ik om de dag haar voerbakje bijvullen maar nu is er nog geen brokje uitgegeten evenals het hooi. Zelfs de andijvie waar ze zo gek op is eet ze niet. Verder zit ze een beetje stil in haar hok.

Iemand enig idee wat er met haar kan zijn?
pi_76625704
ze heeft het koud
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 januari 2010 @ 11:34:31 #3
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76625753
tis niet goed als ze niet meer eten, dan gaan de darmen stil liggen.
probeer eens of ze wel witlof wil. is ze al gesteraliseerd? dat kan pijn opleveren als de baarmoeder neit verwijderd is, t kan ook zijn dat ze last van haakjes aan de tanden heeft

wat voor voer krijgt ze?

voel eens aan dr buik, voelt die hard aan?

ik zou toch maar even naar de dokter met dr gaan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76625778
Nouja, als ie weinig eet zal ie ook niet veel schijten dunkt me.

Wat dat aangaat werkt dus alles zo ales het zou moeten.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 10 januari 2010 @ 11:35:55 #5
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_76625805
is het een binnen, of een buitenkonijn?
pi_76625826
WTF, heb je daar serieus verschillende types in, in konijnen?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 10 januari 2010 @ 11:40:37 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_76625945
Weinig in, weinig uit ==> Wet van behoud van massa weer aangetoond
censuur :O
pi_76626029
Ze is al gesterilliseerd en het is een binnenkonijn. Ik zal zo even aan haar buikje voelen maar ze is een beetje wild dus dat wordt nog wat. Ze krijgt als voer brokjes van Selective dus dat lijkt me wel goed.
  zondag 10 januari 2010 @ 11:43:49 #9
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_76626049
Kan idd een tanden/kiezen probleem zijn, dit komt heel veel voor. Wacht niet te lang met naar de DA gaan. De darmen van een konijn mogen niet "stilliggen".
pi_76626093
Heb ik ook gehad met mijn konijn, twee dagen later was het echt hartstikke dood...

Mjah, dat is niet wat je moeder vannacht zei.
  zondag 10 januari 2010 @ 11:48:12 #11
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_76626193
quote:
Op zondag 10 januari 2010 11:36 schreef vosss het volgende:
WTF, heb je daar serieus verschillende types in, in konijnen?
Als je m binnen opsluit, is t een binnenkonijn
Als je m buiten opsluit, is t een buitenkonijn
Als ie op 27 december niet meer in zn hokje zit, is t een kerstkonijn
pi_76626260
quote:
Op zondag 10 januari 2010 11:48 schreef DABAMaster het volgende:

[..]

Als je m binnen opsluit, is t een binnenkonijn
Als je m buiten opsluit, is t een buitenkonijn
Als ie op 27 december niet meer in zn hokje zit, is t een kerstkonijn
'

Hup! Naar de dierenarts ermee.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_76626338
Ik vrees dat dat vandaag niet gaat lukken. De dienstdoende dierenarts zit verweg waarschijnlijk en de bussen rijden niet en ik heb geen auto
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 januari 2010 @ 11:54:28 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76626394
quote:
Op zondag 10 januari 2010 11:52 schreef chocoladedrop het volgende:
Ik vrees dat dat vandaag niet gaat lukken. De dienstdoende dierenarts zit verweg waarschijnlijk en de bussen rijden niet en ik heb geen auto
heb je dwangvoer in huis? meteen starten met geven, contact opnemen met DierenArts en gaan zo snel als kan.
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 10 januari 2010 @ 11:57:31 #15
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_76626509
Waar is hier? Fok heeft zich al vele malen bewezen als ultiem dierenvriendenforum, dus wellicht dat er iemand met je mee kan rijden?
  zondag 10 januari 2010 @ 12:17:04 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76627265
Heeft ze altijd voer en hooi?

Als ze niet eet naar de dierenarts, helemaal als ze ook niet poept. Het maag-darmstelsel van een konijn moet namelijk altijd actief zijn.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_76627403
Zodra ze niet meer eten is het vaak een aflopend verhaal... Niet om negatief te zijn maar het is echt heel gevaarlijk voor een konijn en een slecht teken. Je zou kunnen dwangvoeren met een spuit (zonder naald natuurlijk) met daarin een papje van haar brokjes, of een beetje olvarit babyvoeding met wortel bijvoorbeeld. Lees ook even dit topic over een ziek konijn voor eventuele tips (al loopt dat helaas niet goed af). veel sterkte...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_76629051
Dat je geen poep ziet, kan ook zijn omdat konijnen altijd hun 1e batch keutels opeten he? In feite zijn het een soort externe herkauwers. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 januari 2010 @ 13:04:21 #19
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76629104
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:02 schreef Misstique het volgende:
Dat je geen poep ziet, kan ook zijn omdat konijnen altijd hun 1e batch keutels opeten he? In feite zijn het een soort externe herkauwers. .
dat doen ze alleen met de nattere ketting poep
Today is life -

Dale Carnegie
pi_76629221
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:04 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat doen ze alleen met de nattere ketting poep
Ja dat zeg ik, met de 1e batch dus.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_76629297
Ik kan heel goed wanneer ze wel en niet poept. Ik heb vrijdag haar hok verschoond en nu zitten er nog maar een paar drolletjes in terwijl het normaal een paar keer zoveel zou zijn. Maar goed ik heb net gezien dat ze wat hooi at, niet veel maar toch. Zolang ze iets eet maak ik me maar nog niet zoveel zorgen al drinkt ze ook wel weinig :S
pi_76629337
Gewoon zsm naar de dierenarts gaan. .
pi_76630819
Om 10 over 3 ga ik met haar naar de dierenarts. Achterlijke weekendtarief van 53,00 euro :S en een dierenarts die er eigenlijk geen zin in heeft
pi_76633003
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:45 schreef chocoladedrop het volgende:
Om 10 over 3 ga ik met haar naar de dierenarts. Achterlijke weekendtarief van 53,00 euro :S en een dierenarts die er eigenlijk geen zin in heeft
jammer voor de DA, maar hij wordt er (ruim) voor betaald moet je maar denken. Lijkt me een verstandige keus om toch even met je nijn naar de DA te gaan hoor, als ze al zo duidelijk niet lekker te pas zijn (niet of heel weinig eten, stilletjes zijn) voelen ze zich echt al behoorlijk ziek en kan het heel snel mis gaan.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 15:22:50 #25
155227 crew  Guppy
dus
pi_76635596
goed dat je gaat ik hoop voor je dat t meevalt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_76638014
Net terug van de dierenarts. Pinda is opgenomen omdat ze toch wel wat haakjes aan haar kiezen had en ze was al wat gassig (darmpjes lagen dus al een beetje stil). Nu maar hopen dat ze het haalt!
pi_76638114
Succes ermee, ik hoop dat het allemaal goed komt. .
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 16:29:39 #28
155227 crew  Guppy
dus
pi_76638587
Ik hoop met je mee! Goed dat je gegaan bent, niet eten bij konijnen is meestal zoiets naars. Nu maar afwachten.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 10 januari 2010 @ 16:30:27 #29
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_76638620
Sterkte met Pinda
Leuke naam trouwens!
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_76639252
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:30 schreef ChipsZak. het volgende:
Sterkte met Pinda
Leuke naam trouwens!
Bedankt. Mijn andere konijn heet Peanut
pi_76641299
Pff, je hebt wel erg veel pech met je beestjes Beterschap voor Pinda!
I am happy
pi_76641418
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:32 schreef Lord Katundro het volgende:
Pff, je hebt wel erg veel pech met je beestjes Beterschap voor Pinda!
Inderdaad. De wereld is niet eerlijk.
pi_76684641
Pinda mag helaas nog niet naar huis omdat ze nog niet uit haarzelf eet. Ze is gister onder narcose geweest en hebben de haakjes van haar kiezen verwijderd. Nu krijgt ze dwangvoeding/astronautenvoeding en mag ik morgen bij haar langs.

Vandaag ook de uitslag gekregen van mijn twee katten want die zijn al 1.5 maand aan de diarree. Ze hebben allebei een bacterie en moeten daarvoor twee weken aan de antibioticapillen, 2x per dag. In oktober is mn ene kat overleden en in november mijn andere. Allebei ongeveer een half jaar oud.

Wat een gezeur allemaal met mijn huisdieren
pi_76684947
Goed dat je actie hebt ondernomen! Naar de DA is vaak het beste. Konijnen hebben zo gauw last van gas.
pi_76694225
Jij hebt echt wel pech zeg.
Even een vraag voor de kenners hoe komt het dat konijnen zovaak haakjes op de kiezen hebben? hebben ze hier in de natuur ook last van?

Welke bacterie hebben je katten giuardia?
pi_76695025
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:42 schreef ferrari_rood het volgende:
Even een vraag voor de kenners hoe komt het dat konijnen zovaak haakjes op de kiezen hebben? hebben ze hier in de natuur ook last van?

Eerlijk gezegd weet ik niet wat voor bacterie ze hebben. Het is iig een bacterie die goed te bestrijden is met antibiotica. De antibiotica die ik heb heet: Clavubactin.
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 22:11:15 #37
155227 crew  Guppy
dus
pi_76699356
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:42 schreef ferrari_rood het volgende:

tandproblemen komen van doorfokken helaas...
pi_76729113
Voor diegenen die het interessant vinden:
Pinda mag nog steeds niet naar huis omdat ze nagenoeg niet eet uit haarzelf. De assistentes dienen haar antibiotica en dwangvoeding toe. Maar erg tevreden over de gang van zaken ben ik niet. De assistente is erg onaardig of ze weten niks. Pinda is zondagavond onder narcose gebracht en toen zouden haar haakjes van de kiezen worden geknipt en dan is het wel zo netjes, vind ik zelf, om naderhand even te bellen met de eigenaar hoe het gegaan is en wat ze precies hebben aangetroffen maar ik hoorde niks.
Maandagochtend rond half 11 belde ik op maar de assistente kwam net binnen en had de dierenarts nog niet gesproken. Om 2 uur moest ik terug bellen. Dus ik bel om 2 uur weer, krijg ik een andere assistente aan de lijn. Deze wist niks en kwam ook net binnen, ook zij had de dierenarts nog niet gesproken en ik zou teruggebeld worden.
Naja alsof dit nog niet genoeg onprofessioneel gedrag was heb ik twee uur later weer teruggebeld om te vragen hoe het nou ging met Pinda. Toen ik dit vroeg zei de assistente meteen "heb je een moment?" en toen werd ik in de wacht gezet. Blijkbaar hadden ze de dierenarts nog steeds niet gesproken. Toen kwam ze uiteindelijk met een half verhaal waarop ik weer een vraag stelde. Ook dat moest ze even aan de dierenarts vragen
Ik vind het zo onpersoonlijk en onprofessioneel gaan. Die dierenarts is gewoon veel te groot om persoonlijk te kunnen zijn of dit is gewoon hoe ze te werk gaan maar dat vind ik erg slecht.

Vandaag ben ik bij Pinda langsgegaan en ook toen wisten de assistentes niks en de dierenarts hadden ze nog niet gesproken. Ik moest om 4 uur maar weer terugbellen want dan had ze de dierenarts gesproken. Het was half 2 toen ik daar was en als Pinda naar huis mocht had ik haar na 4 uur weer op moeten komen halen. De dierenarts zagen we later gewoon rondlopen dus ze hadden ook gewoon even met elkaar kunnen overleggen. Maar niks van dat alles.
Toen ben ik de assistente maar wat vragen gaan stellen maar die stond daar niet echt voor open. Ze gaf zo kort mogelijke antwoorden en echt verstand van zaken had ze ook niet. Ik kreeg ook het idee dat ze zo snel mogelijk wou dat we weggingen. Het enige dat ze zei was dat Pinda nog moest blijven. En ik snap niet waarom. Ik kan Pinda ook dwangvoeren en medicijnen geven ipv dat ze daar in dat koude hok zit. Maar ja dat bedacht ik toen we weer weg waren.

Zondag toen we Pinda brachten, zei de dierenarts na 1 minuut "ja Pinda moet worden opgenomen" en zonder dat we nog een moment hadden om te vragen waarom precies en wat er precies ging gebeuren deed ze al de deur open zodat we naar buiten gingen. Echt heel vreemd!

- edit: gegevens verwijderd -

Einde betoog.

[ Bericht 1% gewijzigd door ElisaB op 21-01-2010 18:48:11 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 januari 2010 @ 17:55:09 #39
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76729223
k weet niet of t wel zo eerlijk is om de naam van de dierenarts te vermelden.

kzelf heb er geen ervaring mee. maar weet wel dat mijn da altijd heel betrokken is.
k hoop voor je dat Pinda snel opknapt en weer thuis kan komen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_76729404
Wat een rare manier van omgaan met klanten en dieren.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Moderator dinsdag 12 januari 2010 @ 18:01:04 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_76729492
Wat een rare gang van zaken inderdaad... Kan me voorstellen dat je er geen goed gevoel bij hebt. Wat ik je aanraad is om dit zo snel mogelijk aan te kaarten bij de dierenarts en d assistentes, zodat het geen mosterd na de maaltijd verhaal gaat worden. Je bent daar klant, en een ontevreden klant ook nog.
Als dat niks oplevert zou ik eens een tweede dierenarts bellen en daar uitleggen wat er aan de hand is. Misschien dat zij iets meer voor je kunnen betekenen? Sterkte ermee!
pi_76730299

[ Bericht 100% gewijzigd door chocoladedrop op 12-01-2010 18:25:52 ]
pi_76730444
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een rare gang van zaken inderdaad... Kan me voorstellen dat je er geen goed gevoel bij hebt. Wat ik je aanraad is om dit zo snel mogelijk aan te kaarten bij de dierenarts en d assistentes, zodat het geen mosterd na de maaltijd verhaal gaat worden. Je bent daar klant, en een ontevreden klant ook nog.
Als dat niks oplevert zou ik eens een tweede dierenarts bellen en daar uitleggen wat er aan de hand is. Misschien dat zij iets meer voor je kunnen betekenen? Sterkte ermee!
Ik vind het een beetje lastig om het aan te kaarten bij de dierenarts/assistentes. Ik ben daar niet zo goed in, zeker omdat ze zich niet open opstellen.
Gelukkig is deze dierenarts niet mijn eigen dierenarts, deze had zondag toevallig dienst. Ik weet ook niet of het wel zo verstandig is om Pinda naar mijn eigen dierenarts te brengen omdat de huidige haar vanaf het begin af aan gezien heeft en weten hoe ze er toen uitzag...
  Moderator dinsdag 12 januari 2010 @ 18:40:19 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_76730943
Ik begrijp dat je het lastig vind, maar je kunt het gewoon zeggen wanneer j ergens niet tevreden over bent. Dat is je goed recht. En nu kan er nog iets aan veranderd worden. Succes!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:53:57 #45
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76740740
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:55 schreef Ynske het volgende:
k weet niet of t wel zo eerlijk is om de naam van de dierenarts te vermelden.
Waarom niet? Het is toch haar ervaring met die dierenarts? Wat is er niet eerlijk aan?
Ik was niet weggegaan na steeds zo van het kastje naar de muur te zijn gestuurd.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_76741147
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:53 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Waarom niet? Het is toch haar ervaring met die dierenarts? Wat is er niet eerlijk aan?
Ik was niet weggegaan na steeds zo van het kastje naar de muur te zijn gestuurd.
Ik vind ook wel dat ik de naam mag noemen. Anderen mogen ook wel weten wat de ervaringen zijn van mensen met verschillende dierenartsen.
Btw ben ik nog niet weg bij die dierenarts.
pi_76741348
Misschien een klachtenbrief schrijven?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:05:39 #48
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76741399
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:01 schreef chocoladedrop het volgende:

[..]

Ik vind ook wel dat ik de naam mag noemen. Anderen mogen ook wel weten wat de ervaringen zijn van mensen met verschillende dierenartsen.
Btw ben ik nog niet weg bij die dierenarts.
Schrijf een uitgebreide review voor in het REV forum.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:46:25 #49
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_76746958
Ik heb ooit met een kat (met dwarsleasie) meegemaakt dat ze me een maand (en 2000 gulden) lang aan het lijntje hebben gehouden. Als je uiteindelijk verhaal gaat halen, krijg je te horen "ach ja, dat gaat meestal zo in dit soort gevallen"........ Dat zal ik me dus niet meer laten gebeuren (want je kunt klachten indienen wat je wilt, het heeft allemaal geen zin) . Het is jouw dier, zij werken in jou opdracht en heb je het volste recht om te weten waar je aan toe bent. Desnoods (als het dier het aan kan) verplaats je hem naar je eigen dierenarts.

Je hebt wel pech zeg met je dieren. Een konijn met haken zal dit de rest van zijn leven houden. Steeds weer groeien die haken terug en moeten ze verwijdert worden, of de "slechte" kiezen moeten verwijdert worden (een definitievere oplossing). Dat kan veel leed voor je nijn voorkomen, mits'ie dan nog wel wat kiezen en iig zijn tanden overhoudt om te eten.
pi_76758300
Wat een pech zeg, en wat stom dat die dierenarts zo tegenvalt! Ik zou als ik jou was denk ik wel liever naar je eigen DA gaan, haken op de kiezen is niet iets heel uitzonderlijks, dus ik zou denken dat je eigen DA daar ook wel verder mee kan. Hopelijk mag Pinda snel weer naar huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')