quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:32 schreef Q. het volgende:
Ik vind het vooral fascinerend hoe Apple rond 1997 zo goed als failliet was en hoe ze er nu weer bovenop zijn gekomen. Bizar.
Apple is voornamelijk bezig met onzinnige patentoorlogen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:57 schreef BlueRoom het volgende:
de truck is dat het bestuur van Apple zich focust op kwalitatief goede producten die mensen graag willen hebben, i.t.t. andere bedrijven waar het bestuur vooral met zichzelf of de volgende overname bezig is
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:57 schreef BlueRoom het volgende:
de truck is dat het bestuur van Apple zich focust op kwalitatief goede producten die mensen graag willen hebben, i.t.t. andere bedrijven waar het bestuur vooral met zichzelf of de volgende overname bezig is
Nou, kopen dan maar zou ik zeggenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:33 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Er wordt wel weer pijnlijk duidelijk hoe makkelijk de koers van een aandeel te manipuleren is. Slinger een ongefundeerd gerucht de wereld in en je hakt zo miljarden marktwaarde van een bedrijf af. De WSJ heeft haar artikel inmiddels al aangepast maar de schade is natuurlijk al gedaan. Erg slim van iemand, ik vermoed dat er een aantal grote partijen nog even goedkoop in willen slaan voordat Apple de Q1 earnings bekend maakt volgende week. Als die goed zijn (en dat zijn ze waarschijnlijk) zal het aandeel de weg omhoog wel weer vinden.
Ik heb niet genoeg verstand van aandelen en markten om dit artikel op waarde te schatten maar ik vond het wel interessant:quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:33 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Er wordt wel weer pijnlijk duidelijk hoe makkelijk de koers van een aandeel te manipuleren is. Slinger een ongefundeerd gerucht de wereld in en je hakt zo miljarden marktwaarde van een bedrijf af. De WSJ heeft haar artikel inmiddels al aangepast maar de schade is natuurlijk al gedaan. Erg slim van iemand, ik vermoed dat er een aantal grote partijen nog even goedkoop in willen slaan voordat Apple de Q1 earnings bekend maakt volgende week. Als die goed zijn (en dat zijn ze waarschijnlijk) zal het aandeel de weg omhoog wel weer vinden.
quote:Buy Apple On January 18
November 13, 2012
[...]
Conclusion
The Summer run-up Apple had correlated to a lot of call options being written, quite possibly reflecting money managers covering the calls they wrote by buying common stock, driving the share price higher.
But now, however, the gains of the Summer have come back in and Apple's share price has only to stay flat for the next two months for all those call options to expire worthless. The institutional money managers that wrote those options, if they were to try to manipulate Apple's share price, have a lot of incentive to keep Apple in place for a short time, then drive it higher.
Apple is getting a lot of buzz for being undervalued here, but there is an enormous amount of pressure on the price at these levels that will be lifted after options expiration. If you like Apple, consider having some patience here and making a buy at the end of the day on Friday, January 18th, 2013.
Dat artikel heb ik ook gelezen, erg interessant. Ik heb zelf in ieder geval geld klaar staan om de komende dagen in te stappen, Apple op $4xx is een koopje. Wat is er de afgelopen maanden fundamenteel veranderd dat een 30% daling zou rechtvaardigen? Helemaal niks. Enkel een hoop geruchten. Eerst kelderde het aandeel hard omdat Apple niet aan de grote vraag naar de iPhone 5 zou kunnen voldoen (suppy problems) en daarna kelderde het aandeel opnieuw toen het gerucht rondging dat Apple de orders voor componenten zou hebben gehalveerd (demand problems). Dat laatste is zó dubieus (WSJ heeft het artikel ook stilletjes aangepast en er wordt nergens meer over de oorspronkelijke 65 miljoen orders gerept), want dat gerucht was gebaseerd op het gegeven dat Apple ruim 2x zoveel componenten zou hebben besteld dan er vorig jaar in dat kwartaal iPhones verkocht zijn, en dat in het traditioneel zwakke Q2 van het fiscale jaar.quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik heb niet genoeg verstand van aandelen en markten om dit artikel op waarde te schatten maar ik vond het wel interessant:
http://seekingalpha.com/article/1002601-buy-apple-on-january-18
[..]
Je zou het natuurlijk ook op een andere manier kunnen lezen. Andere bedrijven, zoals Nokia krijgen marktaandeel terug, nieuwe producten zoals de goedkope nieuwe iPhone is misschien niet de juiste richting (Apple verdient immers het meeste aan de (dure) iPhone, marges daar het grootst). En daarom is het ballonetje Apple 30% wezen dalen afgelopen maanden.quote:Op woensdag 16 januari 2013 12:01 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Dat artikel heb ik ook gelezen, erg interessant. Ik heb zelf in ieder geval geld klaar staan om de komende dagen in te stappen, Apple op $4xx is een koopje. Wat is er de afgelopen maanden fundamenteel veranderd dat een 30% daling zou rechtvaardigen? Helemaal niks. Enkel een hoop geruchten. Eerst kelderde het aandeel hard omdat Apple niet aan de grote vraag naar de iPhone 5 zou kunnen voldoen (suppy problems) en daarna kelderde het aandeel opnieuw toen het gerucht rondging dat Apple de orders voor componenten zou hebben gehalveerd (demand problems). Dat laatste is zó dubieus (WSJ heeft het artikel ook stilletjes aangepast en er wordt nergens meer over de oorspronkelijke 65 miljoen orders gerept), want dat gerucht was gebaseerd op het gegeven dat Apple ruim 2x zoveel componenten zou hebben besteld dan er vorig jaar in dat kwartaal iPhones verkocht zijn, en dat in het traditioneel zwakke Q2 van het fiscale jaar.
Al met al verwacht ik dat Apple volgende week wederom sterke resultaten bekend zal maken en is $4xx een prijs waarvoor ik op de lange termijn gezien graag instap.
Dat marktaandeel dat Nokia terug wint is voorlopig te verwaarlozen, heb nog geen cijfers gezien die dat ondersteunen. Dat van die cheapere iPhone is precies zoals al die dingen die ik in m'n vorig post al zei: een gerucht, niks meer. Apple heeft nog niks bevestigd.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je zou het natuurlijk ook op een andere manier kunnen lezen. Andere bedrijven, zoals Nokia krijgen marktaandeel terug, nieuwe producten zoals de goedkope nieuwe iPhone is misschien niet de juiste richting (Apple verdient immers het meeste aan de (dure) iPhone, marges daar het grootst). En daarom is het ballonetje Apple 30% wezen dalen afgelopen maanden.
Kun je die eerste bewering staven?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, Apple gebruikers zijn actiever. Genoeg onderzoeken die aantonen dat Apple gebruikers meer apps kopen, ze meer gebruiken, meer browser op internet, etc. Zodoende zijn er ook meer vragen. Dat lijkt mij een veel logischere verklaring. Het is namelijk complete onzin dat Androd makkelijker werkt als je je email gaat instellen oid.
Wat verdient Apple eigenlijk aan de duurste iPhone 5, is dat bekend?quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je zou het natuurlijk ook op een andere manier kunnen lezen. Andere bedrijven, zoals Nokia krijgen marktaandeel terug, nieuwe producten zoals de goedkope nieuwe iPhone is misschien niet de juiste richting (Apple verdient immers het meeste aan de (dure) iPhone, marges daar het grootst). En daarom is het ballonetje Apple 30% wezen dalen afgelopen maanden.
Ligt eraan hoe je de kosten berekendquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat verdient Apple eigenlijk aan de duurste iPhone 5, is dat bekend?
Jij denkt dat de kosten van een iPhone alleen de prijs van de onderdelen is?quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:29 schreef Sloggi het volgende:
Zelf even gebingd (Google is uit):
http://www.thegadgetmaste(...)f-apple-responsible/
Doen ze goed, mochten de cijfers kloppen. Geniaal toch, de duurste versie kost Apple dertig dollar meer dan de goedkoopste terwijl ze 'm voor tweehonderd dollar meer verkopen.
Design, arbeid, transport, voorfinanciering, support, garantie, etc etc etcquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:35 schreef Sloggi het volgende:
Natuurlijk niet, je hebt wat R&D (ben wel benieuwd hoeveel ze daar aan uitgeven) en een flinke sloot marketing et cetera, maar ik vind het toch wel interessant om zo'n tabelletje te zien.
Vergeet de software en de Starbucks Cafè Lattes tijdens de koffiepauzes niet.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Design, arbeid, transport, voorfinanciering, support, garantie, etc etc etc
Uiteraard, maar het is lastig daar een inschatting van te maken. Apple heeft tevens het voordeel dat ze die kosten grotendeels kunnen uitsmeren over meerdere productcategorieën (met name over de iPad en iPod). Ik denk dus dat die kosten in verhouding met de onderdelen relatief laag liggen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Design, arbeid, transport, voorfinanciering, support, garantie, etc etc etc
Jij mag dat denken.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:39 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het is lastig daar een inschatting van te maken. Apple heeft tevens het voordeel dat ze die kosten grotendeels kunnen uitsmeren over meerdere productcategorieën (met name over de iPad en iPod). Ik denk dus dat die kosten in verhouding met de onderdelen relatief laag liggen.
Ik blijf dit plaatje herhalen voor iedere apple fanboy. Zo'n groot percentage winst uit iPhones, een telefoon! Ik had gehoopt dat het wat diverser was, maar dat is het niet. Helaas.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:45 schreef monkyyy het volgende:
Als ik mijn bedrijf 75% van hun winst maakt van 1 product (de iPhone) zou ik ook iedereen aanklagen die iets maakt dat er maar een beetje op lijkt. Rechtsonder.
[ afbeelding ]
Je wil natuurlijk niet dat 75% van je inkomen wegvalt omdat concurrenten je inhalen!
Ach, het gebruik van de uitdrukking apple fanboy laat wel zie hoe serieus we jou moeten nemen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik blijf dit plaatje herhalen voor iedere apple fanboy. Zo'n groot percentage winst uit iPhones, een telefoon! Ik had gehoopt dat het wat diverser was, maar dat is het niet. Helaas.
Het grappigste van dit plaatje vind ik toch echt wel dat ze Microsoft erin gestopt hebben. Alsof dat een goed voorbeeld is voor Google en Apple ofzoquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik blijf dit plaatje herhalen voor iedere apple fanboy. Zo'n groot percentage winst uit iPhones, een telefoon! Ik had gehoopt dat het wat diverser was, maar dat is het niet. Helaas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |