abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121720193
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:22 schreef TC03 het volgende:

Vanaf maandag zal de Apple koers waarschijnlijk weer gestaag gaan stijgen.
Als je daar zo zeker van bent heb je al gekocht nu neem ik aan?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121720209
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:49 schreef TC03 het volgende:
Gezien de winsten die Apple maakt is de huidige koers zeer conservatief. Dat vind ik echt het tegenovergestelde van een hype.
Het gaat om toekomstige winsten.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:56:56 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121720254
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:53 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Kijk naar de koersgrafiek. Wat was er begin 2012 fundamenteel anders dan in september, terwijl de koers van 400 naar 700 dollar ging? Dat bedoel ik met een hype.
Interessant stukje
http://online.barrons.com(...)066630560659950.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:56:56 #229
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_121720255
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:55 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Eens, maar de huidige koers is tot stand gekomen na speculatie op toekomstige winsten (wat nu dus behaalde winsten zijn). Is dat dan ook een hype geweest? Had AAPL nooit mogen stijgen?
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:58:55 #230
53267 TC03
pi_121720339
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Als je daar zo zeker van bent heb je al gekocht nu neem ik aan?
Ik geef toe, ik ben ben er niet 100% zeker van. Toch klinkt het erg logisch en denk ik dat het klopt. Echter, ik ben nog student en ga daarom sowieso niet shorten, dat is simpelweg teveel risico, ongeacht de omstandigheden. Niks in het leven is zeker.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:59:13 #231
45206 Pietverdriet
pi_121720355
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:55 schreef Kowloon het volgende:

[..]

En als ik het goed heb, heeft Apple in 2012 meer winst gemaakt dan welk beursgenoteerd ondernemen dan ook
pi_121720365
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:45 schreef TC03 het volgende:

[..]

Kan je uitleggen hoe je dat wiskundig kan bewijzen? Het lijkt me logisch dat er een limiet zit aan de groei, alleen is die wiskundig te bepalen? :?
Stel dat apple een jaarlijkse groei van 10% laat zien en ze maken nu een 50% van de totale wereldBNP uit , het wereld BNP groeit maar met 5% per jaar, dan kun je toch zo bereken wanneer beide curves elkaar kruisen en is dat de limiet.

Maar we kunnen natuurlijk nooit voorspellen of de groei hetzelfde blijft als we dat wel zouden kunnenn doen waren we heel rijk geworden met de juiste aandelen op de juiste momenten te kopen.

Apple is en blijft in mijn optiek een bedrijf met een heel kleine assortiment producten die bij het grote publiek aangeslagen zijn (iphones en ipads) waarvan ik me echt afvraag hoelang ze dit vol blijven houden.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:00:31 #233
53267 TC03
pi_121720410
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Stel dat apple een jaarlijkse groei van 10% laat zien en ze maken nu een 50% van de totale wereldBNP uit , het wereld BNP groeit maar met 5% per jaar, dan kun je toch zo bereken wanneer beide curves elkaar kruisen en is dat de limiet.

Maar we kunnen natuurlijk nooit voorspellen of de groei hetzelfde blijft als we dat wel zouden kunnenn doen waren we heel rijk geworden met de juiste aandelen op de juiste momenten te kopen.

Apple is en blijft in mijn optiek een bedrijf met een heel kleine assortiment producten die bij het grote publiek aangeslagen zijn (iphones en ipads) waarvan ik me echt afvraag hoelang ze dit vol blijven houden.
Ik snap wat je bedoelt, maar Apple zit toch nog lang niet aan die 50%. Eerder 0,5%. De komende 30 jaar kan Apple nog wel blijven groeien zonder dat er paradoxale economische situaties ontstaan lijkt me.
pi_121720462
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:58 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik geef toe, ik ben ben er niet 100% zeker van. Toch klinkt het erg logisch en denk ik dat het klopt. Echter, ik ben nog student en ga daarom sowieso niet shorten, dat is simpelweg teveel risico, ongeacht de omstandigheden. Niks in het leven is zeker.
Zo rond de 350 lijkt me een doodnormale koers, die nog steeds veel lucht in zich heeft, want die stijging sinds eind 2011 slaat nergens op, die is alleen maar gebaseerd geweest op enorme verwachtingen van modellen die telkens tegen vielen. Daarom zakt het nu ook terug, zowel de verwachte 5 (wat de 4S werd) als de 5 hebben de verwachtingen niet waar kunnen maken.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121720506
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:59 schreef Basp1 het volgende:

De markt voor tablets zal straks verzadigd zijn, maar dat kan nog wel even duren. Die gaan gewoon voor een groot gedeelte laptops vervangen.

Maar de iPhone gaat alleen maar omlaag.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:03:00 #236
53267 TC03
pi_121720523
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zo rond de 350 lijkt me een doodnormale koers, die nog steeds veel lucht in zich heeft, want die stijging sinds eind 2011 slaat nergens op, die is alleen maar gebaseerd geweest op enorme verwachtingen van modellen die telkens tegen vielen. Daarom zakt het nu ook terug, zowel de verwachte 5 (wat de 4S werd) als de 5 hebben de verwachtingen niet waar kunnen maken.
350 is erg laag, aangezien de P/E dan ongeveer 4x lager is dan het gemiddelde. Ik snap dat verwachte winsten al in de koers verwerkt zitten, maar $350 is simpelweg veel te laag. Dan doe je net alsof de winsten van Apple 'geluk' zijn o.i.d., terwijl Apple al jaar in jaar uit groei laat zien.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:03:08 #237
45206 Pietverdriet
pi_121720531
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Waar baseer je 350 op? Hoe bereken je dat?
pi_121720583
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:00 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar Apple zit toch nog lang niet aan die 50%. Eerder 0,5%. De komende 30 jaar kan Apple nog wel blijven groeien zonder dat er paradoxale economische situaties ontstaan lijkt me.
Het is al paradoxaal dat apple zich binnen een heel beperkte tijd zich tot zo'n grote speler ontwikkeld heeft, dan kan het net zo snel weer bergaf gaan. Zoals ik al eerder betoogde is het ook met nokia zo verlopen omdat ze toevallig niet op het juist technologie ingezet hadden.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:04:33 #239
53267 TC03
pi_121720593
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De markt voor tablets zal straks verzadigd zijn, maar dat kan nog wel even duren. Die gaan gewoon voor een groot gedeelte laptops vervangen. Maar de iPhone gaat alleen maar omlaag.
Koffiedik kijken. Ooit zal de markt voor tablets verzadigd zijn ja, maar wanneer? Dat is toch niet te bepalen. Ook de iPhone kan nog groeien, met name in China en India. En in de VS groeien ze ook gewoon nog steeds, wie zegt dat ze het tij in Europa niet kunnen keren? Niks is zeker.
pi_121720596
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:03 schreef TC03 het volgende:

[..]

350 is erg laag, aangezien de P/E dan ongeveer 4x lager is dan het gemiddelde. Ik snap dat verwachte winsten al in de koers verwerkt zitten, maar $350 is simpelweg veel te laag. Dan doe je net alsof de winsten van Apple 'geluk' zijn o.i.d., terwijl Apple al jaar in jaar uit groei laat zien.
Neuh, nog veels te hoog eigenlijk

Zelfs na de intro vd iPhone ging het na eerst hard omhoog te zijn gegaan keihard omlaag. Verder zie je dan typisch een verloop dat men verkoopt en de boel gaat dalen, waardoor instappers denken hun kans te hebben en de koers weer omhoog schiet waarna het zelfde weer gebeurd. Typisch hype-verloop waarbij men elkaar gek loopt te maken.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:06:20 #241
53267 TC03
pi_121720679
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het is al paradoxaal dat apple zich binnen een heel beperkte tijd zich tot zo'n grote speler ontwikkeld heeft, dan kan het net zo snel weer bergaf gaan. Zoals ik al eerder betoogde is het ook met nokia zo verlopen omdat ze toevallig niet op het juist technologie ingezet hadden.
Nu kijk je simpelweg naar de cijfers, je gaat voorbij aan het feit dat Apple de markt veel beter begreep dan Nokia. Je denkt nu dat Apple gaat dalen simpelweg omdat ze hard gestegen zijn, zonder te kijken naar het bedrijf zelf.

Hier wordt het goed beschreven:
quote:
I honestly believe people read their gut and say it can’t be possible therefore it isn’t. Apple can’t be this successful. It’s not possible. And I know that because my gut tells me so.

I had lunch today with one of my old college professors and his attitude was almost “about time.” Apple had its day in the sun, it did well for a while, but it’s time for market realities to catch up to the company. Apple has been a fad for a decade now — since the iPod launched in 2001 — and it is time for it to fade into the sunset like some hokey 1950s western.

Which I think leads to the last unfathomable point that makes Apple’s case so gut-wrenching. There is no way, the gut tells folks, that Apple can continue growing at the current rate. There’s no way! But what the gut can’t fathom is that the markets Apple is playing in are so ridiculously large that there are only a handful of other things that play at that scale, and all of those are at the base level of Maslow’s Hierarchy of Needs. I mean how in the world is it possible that smartphones could play at a seven billion unit market scale? After all, everyone needs air, water and food. Not everyone needs a cell phone.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:07:58 #242
45206 Pietverdriet
pi_121720742
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zelfs na de intro vd iPhone ging het na eerst hard omhoog te zijn gegaan keihard omlaag. Verder zie je dan typisch een verloop dat men verkoopt en de boel gaat dalen, waardoor instappers denken hun kans te hebben en de koers weer omhoog schiet waarna het zelfde weer gebeurd. Typisch hype-verloop waarbij men elkaar gek loopt te maken.
Vertel eens, wat vind je een correcte prijs en hoe bereken je die?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:08:27 #243
53267 TC03
pi_121720770
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Je weet dat er in 2008 een gigantische financiële crisis was waardoor alle koersen kelderden hè? :?

Ten tweede vind ik je andere argument weinig overtuigend. Het feit blijft: andere bedrijven met veel lagere winsten hebben een veel hogere koers. En dat is al jaren zo. Apple is dus al jaren ondergewaardeerd. Klaar.
pi_121720837
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel eens, wat vind je een correcte prijs en hoe bereken je die?
Er is geen correcte prijs in aandelen heden ten dage, zeker niet bij zo'n gehypt aandeel. Het gaat helemaal niet om uitkeren van dividend, het gaat puur om de winsten die te maken zijn met het aandeel zelf.
Of wil je beweren dat apple's aandeel gezien de uitgiftewaarde en hun winst correct is?
pi_121720852
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:08 schreef TC03 het volgende:

[..]

Je weet dat er in 2008 een gigantische financiële crisis was waardoor alle koersen kelderden hè? :?

Ten tweede vind ik je andere argument weinig overtuigend. Het feit blijft: andere bedrijven met veel lagere winsten hebben een veel hogere koers. En dat is al jaren zo. Apple is dus al jaren ondergewaardeerd. Klaar.
We zullen zien.
pi_121720863
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:56 schreef TC03 het volgende:
Eens, maar de huidige koers is tot stand gekomen na speculatie op toekomstige winsten (wat nu dus behaalde winsten zijn). Is dat dan ook een hype geweest? Had AAPL nooit mogen stijgen?
Men moet de prijs betalen die men er voor over heeft, kennelijk zijn er marktpartijen geweest die 700 USD per aandeel wilde betalen en kennelijk zijn er ook marktpartijen geweest die er voor die prijs wel vanaf wilden (dat laatste vergeet men nog wel eens). Wie ben ik om te zeggen dat mensen die prijs niet mogen betalen? :+ Kijk ik voor mijzelf dan vind ik een verdubbeling van de koers in een jaar tijd veel terwijl er volgens mij niet zoveel aan Apple is veranderd het afgelopen jaar. In bestaande lijnen werden nieuwe producten gepresenteerd, maar dat doet iedere elektronicafabrikant.

Voorheen was men dus of overdreven pessimistisch of men is het afgelopen jaar overdreven optimistisch geweest. In beide gevallen is er sprake geweest van een hype, wat ik zou willen typeren als een collectief verkeerde interpretatie van informatie.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:11:35 #247
53267 TC03
pi_121720906
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Er is geen correcte prijs in aandelen heden ten dage, zeker niet bij zo'n gehypt aandeel. Het gaat helemaal niet om uitkeren van dividend, het gaat puur om de winsten die te maken zijn met het aandeel zelf.
Of wil je beweren dat apple's aandeel gezien de uitgiftewaarde en hun winst correct is?
Enkel in het VOC-tijdperk werden koersen met name bepaald door dividend. Dat is al jaren niet meer zo'n issue.
pi_121720928
De vraag bij apple moet voornamelijk zijn, hoe lang kunnen ze de zeer hoge marges bij de Iphone nog aanhouden, het marktsegement wordt ondertussen volwassen, en de marges zullen naar beneden gaan bij concurrenten. Apple zal op een gegeven moment gedwongen worden te volgen als concurrenten iets gelijkaardigs aanbieden aan de helft van de prijs of minder.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:12:12 #249
45206 Pietverdriet
pi_121720936
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh, dus je roept maar wat uit de onderbuik, je vind het gewoon, en dat je toevallig de schurft hebt aan apple kleurt je mening geheel niet, is het niet?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:14:41 #250
45206 Pietverdriet
pi_121721034
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:11 schreef TC03 het volgende:

[..]

Enkel in het VOC-tijdperk werden koersen met name bepaald door dividend. Dat is al jaren niet meer zo'n issue.
VOC is een interessant aandeel

http://www.lodewijkpetram.nl/proefschrift.html
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:15:07 #251
53267 TC03
pi_121721054
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:10 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Men moet de prijs betalen die men er voor over heeft, kennelijk zijn er marktpartijen geweest die 700 USD per aandeel wilde betalen en kennelijk zijn er ook marktpartijen geweest die er voor die prijs wel vanaf wilden (dat laatste vergeet men nog wel eens). Wie ben ik om te zeggen dat mensen die prijs niet mogen betalen? :+ Kijk ik voor mijzelf dan vind ik een verdubbeling van de koers in een jaar tijd veel terwijl er volgens mij niet zoveel aan Apple is veranderd het afgelopen jaar. In bestaande lijnen werden nieuwe producten gepresenteerd, maar dat doet iedere elektronicafabrikant.

Voorheen was men dus of overdreven pessimistisch of men is het afgelopen jaar overdreven optimistisch geweest. In beide gevallen is er sprake geweest van een hype, wat ik zou willen typeren als een collectief verkeerde interpretatie van informatie.
Inhoudelijk klopt het wat je zegt, alleen de toon is dermate generiek dat je dit over elk aandeel kan zeggen. De P/E van Apple is al jaren twee keer onder het gemiddelde, en dus is de koers al jaren onder gewaardeerd.

Of de koers NU over- of ondergewaardeerd is kan je niet zeggen, aangezien verwachte toekomstige winsten in de prijs verwerkt zitten en die zijn nog niet bekend.

De winst is de afgelopen jaren bijna elke twee jaar verdubbeld, en datzelfde geldt voor de koers. Zoals ik het zie is het koersverloop gewoon in lijn met de winstontwikkeling.
pi_121721073
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh, dus je roept maar wat uit de onderbuik, je vind het gewoon, en dat je toevallig de schurft hebt aan apple kleurt je mening geheel niet, is het niet?
Ik kan hetzelfde tegen jou zeggen maar dan vanuit je apple-fanboy-gedrag.

De tijd zal het zeggen.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:16:26 #253
45206 Pietverdriet
pi_121721107
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:12 schreef Emu het volgende:
De vraag bij apple moet voornamelijk zijn, hoe lang kunnen ze de zeer hoge marges bij de Iphone nog aanhouden, het marktsegement wordt ondertussen volwassen, en de marges zullen naar beneden gaan bij concurrenten. Apple zal op een gegeven moment gedwongen worden te volgen als concurrenten iets gelijkaardigs aanbieden aan de helft van de prijs of minder.
Ja, daarom gaan BMW en Mercedes ook hun prijzen verlagen omdat de tjing tjongs uit china zo goedkoop zijn, niet?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:17:00 #254
45206 Pietverdriet
pi_121721129
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik kan hetzelfde tegen jou zeggen maar dan vanuit je apple-fanboy-gedrag.

De tijd zal het zeggen.
Ah, kijk, geen argumenten, dus komt de fanboy knuppel uit de zak.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:17:20 #255
53267 TC03
pi_121721150
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, daarom gaan BMW en Mercedes ook hun prijzen verlagen omdat de tjing tjongs uit china zo goedkoop zijn, niet?
BMW komt wel met de BMW 1-serie ja, Audi komt ook met de A1.

Maar ik heb een broertje dood aan vergelijkingen met de auto-industrie, het land van tablets en smartphone is niet zodanig abstract dat je met metaforen en vergelijkingen moet gaan werken.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:20:35 #256
45206 Pietverdriet
pi_121721281
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:17 schreef TC03 het volgende:

[..]

Maar ik heb een broertje dood aan vergelijkingen met de auto-industrie, het land van tablets en smartphone is niet zodanig abstract dat je met metaforen en vergelijkingen moet gaan werken.
IWC is hebben de prijs van hun horloges verlaagd?
Interluebke is goedkoper geworden nadat Ikea op de markt kwam?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:21:42 #257
53267 TC03
pi_121721318
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

IWC is hebben de prijs van hun horloges verlaagd?
Interluebke is goedkoper geworden nadat Ikea op de markt kwam?
Weet ik niet, maar dat is toch niet zo relevant? Jij hebt het over prijzen verlagen, ik heb het over nieuwe producten aanbieden op een laag prijsniveau. Dat laatste is iets wat vele fabrikanten wereldwijd vaak doen. Ook Apple (MacBook Air 11", iPad mini, iPod shuffle/nano).
pi_121721330
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:17 schreef TC03 het volgende:

[..]

Maar het consumenten electronica land is ook van dermate snelheid dat ik niet voor de huidge prijs in apple zou durven te stappen. Blijkbaar vind jij het wel heel betaalbaar, waarom sluit je dan niet bij duo een extra lening erbij af als je zo zeker van je zaak bent. ;)
pi_121721389
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, kijk, geen argumenten, dus komt de fanboy knuppel uit de zak.
Ik zie van jou enorm veel argumenten ja :')

Jij voelt je gewoon persoonlijk beledigd als iemand je heilige apple bekritiseert he? _O-
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:24:04 #260
45206 Pietverdriet
pi_121721417
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:21 schreef TC03 het volgende:

[..]

Weet ik niet, maar dat is toch niet zo relevant? Jij hebt het over prijzen verlagen, ik heb het over nieuwe producten aanbieden op een laag prijsniveau. Dat laatste is iets wat vele fabrikanten wereldwijd vaak doen. Ook Apple (MacBook Air 11", iPad mini, iPod shuffle/nano).
Dan begreep ik je verkeerd.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:24:07 #261
53267 TC03
pi_121721420
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar het consumenten electronica land is ook van dermate snelheid dat ik niet voor de huidge prijs in apple zou durven te stappen. Blijkbaar vind jij het wel heel betaalbaar, waarom sluit je dan niet bij duo een extra lening erbij af als je zo zeker van je zaak bent. ;)
Ik heb wel degelijk aandelen Apple (helaas sta ik nu dus op verlies :')). Extra aandelen aanschaffen is voor mij een onaanvaardbaar risico, ook omdat ik dat geld op korte termijn misschien nodig heb, dat laatste weegt voor mij zwaarder dan een mogelijke stijging van vermogen (hoe beperkt het ook is :P).
pi_121721460
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:24 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik heb wel degelijk aandelen Apple (helaas sta ik nu dus op verlies :')). Extra aandelen aanschaffen is voor mij een onaanvaardbaar risico, ook omdat ik dat geld op korte termijn misschien nodig heb.
Durf je maandag wel af te wachten?

Ik weet niet wanneer je ingestapt bent, maar ik zou ze nu van de hand doen voordat je nog meer geld verliest.
pi_121721474
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:15 schreef TC03 het volgende:
Inhoudelijk klopt het wat je zegt, alleen de toon is dermate generiek dat je dit over elk aandeel kan zeggen. De P/E van Apple is al jaren twee keer onder het gemiddelde, en dus is de koers al jaren onder gewaardeerd.
De toon is generiek omdat het ook generiek is wat ik beschrijf, ieder bedrijf waarvan de koers in een jaar verdubbeld vind ik een signaal voor een hype want zo snel veranderen bedrijven helemaal niet (tenzij er sprake is van fraude, een fabriek die afbrandt of iets dergelijks). Dus voorheen was er sprake van onderwaardering of in het afgelopen jaar is er sprake geweest van overwaardering. Ik ken Apple verder niet en financiële economie is ook niet direct het gebied waarop ik echt thuis ben, dus een specifiekere toon kan ik ook niet aanslaan.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:26:40 #264
53267 TC03
pi_121721539
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Durf je maandag wel af te wachten?

Ik weet niet wanneer je ingestapt bent, maar ik zou ze nu van de hand doen voordat je nog meer geld verliest.
Ik durf maandag zeker af te wachten, mijn verwachting is dat Apple vanaf maandag langzaamaan richting de $600-$650 gaat klimmen. En als ze kelderen, ach ja so be it. Dat is nou eenmaal het risico wat ik genomen heb.

(Wat is er trouwens op maandag? De financiële resultaten worden woensdag besproken.)
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:26:58 #265
45206 Pietverdriet
pi_121721551
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik zie van jou enorm veel argumenten ja :')

Jij voelt je gewoon persoonlijk beledigd als iemand je heilige apple bekritiseert he? _O-
Neuh, ik wilde gewoon even aantonen dat jij zoals gewoonlijk iets roept zonder het te kunnen onderbouwen. Ik vraag me trouwens af hoe je over apple zou posten als het een islamitisch product was. Krijg je dan een epileptische aanval waar je een vliegtuigbrand mee kan blussen?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:27:18 #266
53267 TC03
pi_121721569
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:25 schreef Kowloon het volgende:

[..]

De toon is generiek omdat het ook generiek is wat ik beschrijf, ieder bedrijf waarvan de koers in een jaar verdubbeld vind ik een signaal voor een hype want zo snel veranderen bedrijven helemaal niet. Dus voorheen was er sprake van onderwaardering of in het afgelopen jaar is er sprake geweest van overwaardering. Ik ken Apple verder niet en financiële economie is ook niet direct het gebied waarop ik echt thuis ben, dus een specifiekere toon kan ik ook niet aanslaan.
Maar je haalt steeds de winst er niet bij. De winst is ook verdubbeld in die periode. De koersstijging is niet gebaseerd op lucht.
pi_121721641
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:27 schreef TC03 het volgende:
Maar je haalt steeds de winst er niet bij. De winst is ook verdubbeld in die periode. De koersstijging is niet gebaseerd op lucht.
Maar dan was de koers dus voorheen ondergewaardeerd.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:29:22 #268
53267 TC03
pi_121721659
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:28 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ja, en dus geen hype. (hype = overmatige waardering zonder inhoudelijk goede redenen)
pi_121721689
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:15 schreef TC03 het volgende:

[..]

Of de koers NU over- of ondergewaardeerd is kan je niet zeggen, aangezien verwachte toekomstige winsten in de prijs verwerkt zitten en die zijn nog niet bekend.

[ afbeelding ]

De winst is de afgelopen jaren bijna elke twee jaar verdubbeld, en datzelfde geldt voor de koers. Zoals ik het zie is het koersverloop gewoon in lijn met de winstontwikkeling.
Maar je ziet ook dat het vrijwel volledig op het conto van de iPhone te schrijven is. En als die zoals nu het geval lijkt te zijn aan het dalen is, dan zal het hard gaan met de koers als ze niet met iets nieuws komen.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:30:05 #270
45206 Pietverdriet
pi_121721696
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:28 schreef Kowloon het volgende:

[..]

De koers reflecteerd gewoon wat de markt denkt wat het aandeel op gaat leveren aan winst.
pi_121721757
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:29 schreef TC03 het volgende:
Ja, en dus geen hype.
Een hype kan ook in negatieve zin voorkomen hoor. Het is interessant om te weten waarom men kennelijk niet in staat is de waarde van het aandeel op waarde te schatten.
pi_121721767
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De koers reflecteerd gewoon wat de markt denkt wat het aandeel op gaat leveren aan winst.
Nee de koers reflecteert wat men denkt dat men kan verdienen aan de aandelenhandel.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:32:23 #273
53267 TC03
pi_121721783
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Maar je ziet ook dat het vrijwel volledig op het conto van de iPhone te schrijven is. En als die zoals nu het geval lijkt te zijn aan het dalen is, dan zal het hard gaan met de koers als ze niet met iets nieuws komen.
Ja, behalve dat de winst van de iPhone voorlopig helemaal niet daalt. Maar dat weten we pas woensdag echt zeker.
pi_121721806
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom was dat in het verleden dan zoveel lager?
pi_121721811
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:32 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, behalve dat de winst van de iPhone voorlopig helemaal niet daalt. Maar dat weten we pas woensdag echt zeker.
Zoals je zelf aangaf kapt T-Mobile al met het sponsoren ervan en is nu bekend geworden dat de orders door apple zwaar verminderd worden.
pi_121721863
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neuh, ik wilde gewoon even aantonen dat jij zoals gewoonlijk iets roept zonder het te kunnen onderbouwen. Ik vraag me trouwens af hoe je over apple zou posten als het een islamitisch product was. Krijg je dan een epileptische aanval waar je een vliegtuigbrand mee kan blussen?
De Halalphone.
pi_121721889
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:33 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Piet schijnt te denken dat aandelenhandel een rationele handel is die aandelen 1 op 1 waardeert op winstgevendheid van het bedrijf.

Apple heeft nb bijna 20 jaar geen dividend uitgekeerd tot afgelopen jaar, dus dat maakte sowieso al geen moer uit. 90% vd aandeelhouders koopt apple omdat men verwacht dat het gaat stijgen OMDAT apple zo'n hype is.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:36:20 #278
53267 TC03
pi_121721947
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zoals je zelf aangaf kapt T-Mobile al met het sponsoren ervan en is nu bekend geworden dat de orders door apple zwaar verminderd worden.
Dat laatste is dus sterk uit zijn verband getrokken. Apple had voor de maand januari 19 miljoen schermen besteld, en dat gereduceerd naar 11-14 miljoen. Het is echter normaal dat de initiele order hoger is dan wat er daadwerkelijk nodig is, en een order van 11-14 miljoen per maand na het holiday season is gewoon prima. In feite is er dus niks aan de hand. Lees dit, dit en dit maar eens.

Ten tweede is T-Mobile geen grote iPhone-partner en zijn AT&T, Verizon en Sprint voorlopig nog sterk afhankelijk van de iPhone, dus op korte termijn zal dat geen rol spelen.
pi_121722115
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:53 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Kijk naar de koersgrafiek. Wat was er begin 2012 fundamenteel anders dan in september, terwijl de koers van 400 naar 700 dollar ging? Dat bedoel ik met een hype.
Dit dus.

Naar mijn mening ligt de hype hier aan ten grondslag. Onder leiding van Jobs heeft Apple een enorme groei doorgemaakt mede door de zeer innovatieve iPhone. Zelf heb ik nooit een smartphone gehad, maar afgelopen jaar dacht ik dat de iPhone 5 mijn eerste iPhone zou worden. Toen deze uiteindelijk werd geïntroduceerd besloot ik deze niet aan te schaffen. Waarom? Omdat het meer een ''mid-life update'' is dan een een nieuwe generatie.

Apple profiteert momenteel van de hype die de iPhone uiteindelijk is geworden. De afgelopen jaren moest vrijwel iedereen een iPhone hebben, waarom? Om er bij te horen, want laten we wel wezen, de technologische voorsprong die Apple in eerste instantie had is inmiddels flink terug gelopen. Helaas voor Apple kunnen ze hun huidige marktpositie niet behouden op basis het verkopen van goede toestellen. Er is meer voor nodig dan dat om klanten de premium te doen blijven betalen.

Zoals ik aangaf, profiteren ze nu nog van de reputatie die ze in de afgelopen jaren hebben opgebouwd maar ik verwacht dat hun merkwaarde de komende jaren flink zal afnemen als ze doorgaan op de huidige koers. MS werd na een decennia-lange monopoliepositie ook ''lui'' en daar ondervinden ze nu nog steeds de rampzalige gevolgen van.

Vergelijk het met de tulpen-mania. Als de iPhone niet een innovatieve voorloper blijft, dan gaan mensen zich op een gegeven moment afvragen of een iPhone wel werkelijk de waarde vertegenwoordigt die de premium rechtvaardigt.

Ik zeg overigens niet dat het aandeel is overgewaardeerd, maar ik verwacht niet dat deze in de huidige economische situatie en het zwakkere beleid van Apple nog veel winst zal boeken.

En dan hebben we het nog niet eens over de concurrentie uit Azië en met name China.
pi_121722491
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:33 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Omdat de Fed toen de economie nog niet verzoop met biljoenen in geldverruiming. Dat geld moet ergens naar toe en daarom lijkt het alsof de indexes het ook vrij aardig doen.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:49:54 #281
53267 TC03
pi_121722513
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:40 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Dit dus.

Naar mijn mening ligt de hype hier aan ten grondslag. Onder leiding van Jobs heeft Apple een enorme groei doorgemaakt mede door de zeer innovatieve iPhone. Zelf heb ik nooit een smartphone gehad, maar afgelopen jaar dacht ik dat de iPhone 5 mijn eerste iPhone zou worden. Toen deze uiteindelijk werd geïntroduceerd besloot ik deze niet aan te schaffen. Waarom? Omdat het meer een ''mid-life update'' is dan een een nieuwe generatie.

Apple profiteert momenteel van de hype die de iPhone uiteindelijk is geworden. De afgelopen jaren moest vrijwel iedereen een iPhone hebben, waarom? Om er bij te horen, want laten we wel wezen, de technologische voorsprong die Apple in eerste instantie had is inmiddels flink terug gelopen. Helaas voor Apple kunnen ze hun huidige marktpositie niet behouden op basis het verkopen van goede toestellen. Er is meer voor nodig dan dat om klanten de premium te doen blijven betalen.

Zoals ik aangaf, profiteren ze nu nog van de reputatie die ze in de afgelopen jaren hebben opgebouwd maar ik verwacht dat hun merkwaarde de komende jaren flink zal afnemen als ze doorgaan op de huidige koers. MS werd na een decennia-lange monopoliepositie ook ''lui'' en daar ondervinden ze nu nog steeds de rampzalige gevolgen van.

Vergelijk het met de tulpen-mania. Als de iPhone niet een innovatieve voorloper blijft, dan gaan mensen zich op een gegeven moment afvragen of een iPhone wel werkelijk de waarde vertegenwoordigt die de premium rechtvaardigt.

Ik zeg overigens niet dat het aandeel is overgewaardeerd, maar ik verwacht niet dat deze in de huidige economische situatie en het zwakkere beleid van Apple nog veel winst zal boeken.

En dan hebben we het nog niet eens over de concurrentie uit Azië en met name China.
Ik ben het met je eens dat de iPhone 5 niet zó vernieuwend is, maar wat maakt het uit? Moet je niet gewoon kijken naar het eindresultaat? De iPhone 5 is qua snelheid, accuduur, schermkwaliteit, bouwkwaliteit, camera en OS nog steeds uitstekend. Alle reviews bevestigen dit. Ten tweede: welke telefoon wil je dan wel? Ook de SGS3 is gewoon een SGS2 maar dan met groter scherm. Dit geldt voor alle fabrikanten.

De iPhone wordt niet gekocht 'om erbij te horen', mensen vinden de iPhone gewoon fijner werken. Onderzoeken bevestigen dit.
quote:
Okay, this may not come as that big of a surprise to some of you, but a recent survey conducted by ChangeWave Research shows that iOS leaves an impressive 70% of its users very satisfied with the experience of using it and holds a solid first spot in that category. In comparison, only 50% of Android users say that they are very satisfied with the platform, which ranks Google's mobile platform in third place.
Of kijk hier eens.

Het feit dat iOS-apparaten meer gebruikt worden dan Android-apparaten zegt ook iets. Blijkbaar nodigen iOS-apparaten meer uit tot daadwerkelijk gebruik. Deze kwaliteit zit ingebakken in de combinatie van software en hardware en heeft niks met imago te maken.

Met 'erbij horen' heeft het weinig te maken, de goede verkoopcijfers zijn een resultaat van goede hardware en software, NIET van 'goede marketing' of 'erbij horen'.

[ Bericht 1% gewijzigd door TC03 op 18-01-2013 15:04:40 ]
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:00:47 #282
53267 TC03
pi_121723002
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:49 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Omdat de Fed toen de economie nog niet verzoop met biljoenen in geldverruiming. Dat geld moet ergens naar toe en daarom lijkt het alsof de indexes het ook vrij aardig doen.
Ik snap niet waarom niemand in ziet dat de winst gewoon sterk gestegen is en dus ook de koers. Natuurlijk is het koersverloop niet gelijk aan de winstontwikkeling, maar waarom doe je net alsof de winst helemaal niks met het koersverloop te maken heeft? Dat is raar hoor.
pi_121723190
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:49 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat de iPhone 5 niet zó vernieuwend is, maar wat maakt het uit? Moet je niet gewoon kijken naar het eindresultaat? De iPhone 5 is qua snelheid, accuduur, schermkwaliteit, bouwkwaliteit, camera en OS nog steeds uitstekend. Alle reviews bevestigen dit. Ten tweede: welke telefoon wil je dan wel? Ook de SGS3 is gewoon een SGS2 maar dan met groter scherm. Dit geldt voor alle fabrikanten.

De iPhone wordt niet gekocht 'om erbij te horen', mensen vinden de iPhone gewoon fijner werken. Onderzoeken bevestigen dit.

[..]

Of kijk hier eens.

[ afbeelding ]

Het feit dat iOS-apparaten meer gebruikt worden dan Android-apparaten zegt ook iets. Blijkbaar nodigen iOS-apparaten meer uit tot daadwerkelijk gebruik. Met 'erbij horen' heeft het weinig te maken, de goede verkoopcijfers zijn een resultaat van goede hardware en software, NIET van 'goede marketing' of 'erbij horen'.
Ja maar jij kijkt weer alleen de VS. Terwijl dit een wereldwijde markt is en daar gebeurt iets heel anders:
quote:
New data shows that Android nabbed 75 percent of the world's smartphone market share, while iOS trailed with 14.9 percent and BlackBerry brought up the rear with just 4 percent.
http://news.cnet.com/8301(...)tphone-market-share/

Buiten dat is je staatje van nov. 2011. En in de tussentijd is er een hele, hele hoop veranderd.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:06:08 #284
53267 TC03
pi_121723245
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja maar jij kijkt weer alleen de VS. Terwijl dit een wereldwijde markt is en daar gebeurt iets heel anders:

[..]

http://news.cnet.com/8301(...)tphone-market-share/

Buiten dat is je staatje van nov. 2011. En in de tussentijd is er een hele, hele hoop veranderd.
Jij kijkt nu naar verkoop. Marktaandeel. Dat is iets heel anders dan waar ik naar kijk. Ik zie dus niet in hoe dat te maken heeft met wat ik zeg, namelijk dat het succes van de iPhone is gebaseerd op een goed product, en niet op goede marketing of het imago. De reden waarom ik statistieken uit de VS erbij pak is omdat de enige statistieken voorhanden zijn. Maar als het over 'user satisfaction' gaat denk ik niet dat elders heel erg zal verschillen.

Om op jouw post in te gaan, het verschil in marktaandeel in Europa t.o.v. de VS heeft met namelijk met de proposities van providers te maken, in feite gaat het om de prijs (de iPhone is gewoon veel duurder). Maar door subsidies is dat prijsverschil in de VS veel kleiner.

Ten tweede vergeet je dat Apple actief is in de high-end markt, terwijl een groot deel van de smartphone markt mid-end en low-end is. Zolang Apple geen budget iPhone heeft, vind ik het onzinning om de hele smartphone markt erbij te pakken. De iPhone 5 is geen directe concurrent van de Samsung Galaxy Ace.

Wat wel een gevaar is, zoals ik al eerder aangaf, is dat de markt verschuift van high-end naar low-end/mid-end. Maar dat lijkt niet in hard tempo te gebeuren, mensen houden van dure en goede smartphones.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:06:58 #285
45206 Pietverdriet
pi_121723285
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:06 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jij kijkt nu naar verkoop. Marktaandeel. Dat is iets heel anders dan waar ik naar kijk. Ik zie dus niet in hoe dat te maken heeft met wat ik zeg, namelijk dat het succes van de iPhone is gebaseerd op een goed product, en niet op goede marketing of het imago.
Ik voorspel dat HSG weer schuimbekkend Fan Boy gaat roepen
pi_121723376
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:06 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jij kijkt nu naar verkoop. Marktaandeel. Dat is iets heel anders dan waar ik naar kijk. Ik zie dus niet in hoe dat te maken heeft met wat ik zeg, namelijk dat het succes van de iPhone is gebaseerd op een goed product, en niet op goede marketing of het imago. De reden waarom ik statistieken uit de VS erbij pak is omdat de enige statistieken voorhanden zijn. Maar als het over 'user satisfaction' gaat denk ik niet dat elders heel erg zal verschillen.

Om op jouw post in te gaan, het verschil in marktaandeel in Europa t.o.v. de VS heeft met namelijk met de proposities van providers te maken, in feite gaat het om de prijs (de iPhone is gewoon veel duurder). Maar door subsidies is dat prijsverschil in de VS veel kleiner.
Maar het gaat toch over de verkopen? Dat is waar de centen mee verdiend worden.
pi_121723403
TC03 het is wel opvallend dat veel van je bronnen van iphone gerelateerd websites komen, dat geeft mijns inziens nu niet altijd een objectieve kijk op de dingen. :D

Zoals die survey uit 2011 van de voglens website af komt: http://www.iphonehacks.co(...)th-their-iphone.html

En dan kom ik bij http://www.changewaveresearch.com/ uit en vinden we als nieuwste artikel het volgende:

quote:
Mobile Wars: Samsung Bursts Out of the Gate to Start the New Year

BETHESDA, MD – January 15, 2013 – A new survey from 451 Research's ChangeWave service finds an explosive wave of momentum is catapulting Samsung to an all-time high in the North American smart phone market.

"Consumer buying intent for Samsung smart phones has been extraordinary to start the year. Considering the Galaxy S III has been out for several months we'd normally expect a slowdown by now – but it’s still red hot," said Paul Carton of 451 Research's ChangeWave service. "We’re also seeing strong interest in Samsung’s large-screen phone – the Galaxy Note II. Super-sized smart phones are taking the industry by storm in 2013
pi_121723404
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik voorspel dat HSG weer schuimbekkend Fan Boy gaat roepen
He dikke relnicht, je enige posts in dit topic zijn persoonlijke zure sneren, dus kijk eerst even lekker naar jezelf en flikker lekker op of post iets on-topics.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:11:13 #289
45206 Pietverdriet
pi_121723465
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

He dikke relnicht, je enige posts in dit topic zijn persoonlijke zure sneren, dus kijk eerst even lekker naar jezelf en flikker lekker op of post iets on-topics.
Had ik al verteld dat ik Moslim ben?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:12:22 #290
53267 TC03
pi_121723517
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:09 schreef Basp1 het volgende:
TC03 het is wel opvallend dat veel van je bronnen van iphone gerelateerd websites komen, dat geeft mijns inziens nu niet altijd een objectieve kijk op de dingen. :D

Zoals die survey uit 2011 van de voglens website af komt: http://www.iphonehacks.co(...)th-their-iphone.html

En dan kom ik bij http://www.changewaveresearch.com/ uit en vinden we als nieuwste artikel het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Het onderzoek komt van ChangeWave Research, dat is geen iPhone-blog. Je bent nu onwaarheden aan het verkopen. Ik haal niks van Apple-sites, maar het is wel zo dat Apple-sites vaker bericht doen over onderzoeken die positief zijn van Apple, maar de onderliggende bron is NOOIT Apple-minded.

Rectificeer jezelf eens a.u.b. want dit slaat echt nergens op. Ik doe mijn best om de discussie te voorzien van bronnen met linkjes (niemand anders doet dat), en dan krijg ik ineens als kritiek dat mijn bornnen niet goed genoeg zijn terwijl je zelf gewoon niet goed kijkt. Ja dáág. :')

Als je je niet wil rectificeren, moet je even met de bronnen komen die niet juist zijn en dan precies uitleggen waarom ze niet juist zijn, want ál mijn bronnen zijn zo objectief mogelijk gekozen.
pi_121723573
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Had ik al verteld dat ik Moslim ben?
En weer een post die er geen ruk mee te maken heeft. Chapeau, dat maakt de score 100% :')
Zelfs hier moslims/islam bij betrekken. :')

Maar goed, ik zal wel de wijste (en degene zonder obesitas en suikerziekte) van ons twee zijn en je vanaf nu hier compleet negeren.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:15:20 #292
53267 TC03
pi_121723670
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat klopt. En weet je, op high-end smartphones zit meer marge, daar wordt het geld verdiend. En wie denk je dat er verreweg marktleider is als het gaat om winst in de smartphonemarkt? Apple.

quote:
Though it holds only around 9 percent of the global mobile phone market, Apple raked in 75 percent of all profits across the industry last quarter, according to Asymco analyst Horace Dediu.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:16:05 #293
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_121723695
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Vertel dat aan Motorola, HTC, RIM en Nokia. Het maakt niet uit wat je marktaandeel is, het maakt uit hoeveel winst je binnensleept.

http://www.asymco.com/201(...)-of-two-disruptions/
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_121723727
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:15 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat klopt. En weet je, op high-end smartphones zit meer marge, daar wordt het geld verdiend. En wie denk je dat er verreweg marktleider is als het gaat om winst in de smartphonemarkt? Apple.

[..]

Nu ja, nu zie je hoe overpriced hun producten zijn natuurlijk. Dat hebben ze een tijd vol kunnen houden omdat ze min of meer de 1e ermee waren en kwalitatief voorop stonden, maar die tijden zijn voorbij en dat zal hun mi dwingen de prijzen te laten zakken.
Niet voor niets was er erg veel commentaar op de prijs van de iPhone 5.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:17:48 #295
45206 Pietverdriet
pi_121723776
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Vertel dat aan Motorola, HTC, RIM en Nokia. Het maakt niet uit wat je marktaandeel is, het maakt uit hoeveel winst je binnensleept.

[ afbeelding ]
Bingo!
Wombat gaat door voor de koelkast!
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:18:04 #296
53267 TC03
pi_121723788
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nu ja, nu zie je hoe overpriced hun producten zijn natuurlijk. Dat hebben ze een tijd vol kunnen houden omdat ze min of meer de 1e ermee waren en kwalitatief voorop stonden, maar die tijden zijn voorbij en dat zal hun mi dwingen de prijzen te laten zakken.
Niet voor niets was er erg veel commentaar op de prijs van de iPhone 5.
Die tijden zijn helemaal niet voorbij, dat denk jij maar. En denk nou maar niet dat er zoveel minder marge op een SGS3 zit dan op een iPhone 5 hoor.

Bij nader inzien, wat jij zegt is een mogelijkheid, maar het is simpelweg koffiedik kijken. De schattingen tonen aan dat de iPhone 5 beter verkoopt dan de 4S, dus moet de marge echt omlaag? Zo ja, waarom?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:24:13 #297
45206 Pietverdriet
pi_121724116
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:18 schreef TC03 het volgende:

[..]

Die tijden zijn helemaal niet voorbij, dat denk jij maar. En denk nou maar niet dat er zoveel minder marge op een SGS3 zit dan op een iPhone 5 hoor.

Bij nader inzien, wat jij zegt is een mogelijkheid, maar het is simpelweg koffiedik kijken. De schattingen tonen aan dat de iPhone 5 beter verkoopt dan de 4S, dus moet de marge echt omlaag? Zo ja, waarom?
Dan kan hij er ook eentje kopen.
pi_121724216
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:18 schreef TC03 het volgende:

[..]

Omdat de verkopen nogal tegen blijken te vallen. Wat zich dus ook geuit heeft in het aandeel de afgelopen weken.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:27:20 #299
53267 TC03
pi_121724247
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Omdat de verkopen nogal tegen blijken te vallen. Wat zich dus ook geuit heeft in het aandeel de afgelopen weken.
Dat weet je dus helemaal niet. De iPhone 5 lijkt beter te verkopen dan de 4S, de kans dat het afgelopen kwartaal 'het beste kwartaal ooit' is van Apple is ongeveer 99%... Dus wat valt er precies tegen? :{
pi_121724288
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:27 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat weet je dus helemaal niet. De iPhone 5 lijkt beter te verkopen dan de 4S, de kans dat het afgelopen kwartaal 'het beste kwartaal ooit' is van Apple is ongeveer 99%... Dus wat valt er precies tegen? :{
Nou we zullen het maandag zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')