abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77285495
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:05 schreef eleusis het volgende:
De echte conspiracy zijn al die posters hier die TS lopen te dissen met zijn volkomen logisch verhaal.
Het verhaal van TS is niet compleet logisch en zwabbert alle kanten op. Maar kunnen we daar doorheen prikken en oppikken wat relevant is. Of doorvragen op wat je zelf eventueel relevant acht.
Omdat je iemand niet direct snapt, wil dat niet zeggen dat je dan alles overboord moet flikkeren.

Ik ben het bijvoorbeeld niet eens met stelling van TS: we gaan allemaal naar de klote. Ja, we gaan allemaal dood ja. Lijkt me logisch. Maar dat we als burgers erg vaak belazerd en bespeeld worden lijkt me toch ook wel duidelijk. En dat er iets stinkt aan het hele 9/11 verhaal is iets waar een boel mensen een mening over hebben.
Kan daar dan niet (weer) over gediscussieerd worden?

Vraag aan TS: zijn er nog andere bronnen die meer info geven over de ziektes waar de hulpverleners van 9/11 ziek van worden?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_77285570
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:16 schreef WeGaanNaarDeKlote het volgende:
Dit is mijn punt:

De mensen met het geld, miljardairs, (olie, wapenhandel, farma-pilletjes, media, bankwezen),
die zichzelf blijven verrijken ten koste van alles, hebben door de jaren heen een systeem ontwikkelt dat als volgt werkt:

- Bespioneer alles en iedereen die je tegenspreekt, en zorg ervoor dat deze mensen hun mond houden.
- Creeer een probleem waar het volk een oplossing voor wil zien.
- Laat de media maar 1 kant van dat verhaal tonen.
- Cash in ze moneyz: Het geld van het volk, dat moet betalen om hun probleem op te lossen.

Dus een voorbeeld, stel dat de Aarde niet opwarmt (dus geen global warming), maar we toch belasting moeten gaan betalen om het milieu te beschermen.

Of een simpel voorbeeld, je vermoord 3000 mensen in het WTC, zegt dat een man in een grot dat heeft gedaan, wat een goed excuus is om miljoenen anderen om te leggen met gepantserd speelgoed.

You catch my drift
I do. Maar wat is volgens jou de motivatie? Geld zeg je. Is dat het enige? Wat doet geld volgens jou?
Denk jij dat er niet meer is dan dat?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_77285791
geld = macht.
Je kan lezen hoe je het wilt.
Dit in combinatie met de Federal Reserve Bank en Obama's Wall Street administration, ze gaan ervoor.
Total Control.
En de meerderheid van de amerikanen kan er ook niks aan doen, als je gasten ziet zoals Bill o' Reilly, die blijven vastgeroest hun leugens verdedigen.
Wat je in de VS ziet is het nazi-systeem dat helaas zijn weg heeft gevonden.
Na JFK was er geen houden meer aan. Daarna heeft elke president moeten luisteren naar de Illuminati.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 12:49:45 #54
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_77286678
De OP. hoeft eigenlijk niet uitgebreider vind ik de feiten spreken voor zich. Filmpje heb ik niet gezien maar ik weet wel waar het over gaat.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_77291203
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:27 schreef WeGaanNaarDeKlote het volgende:
geld = macht.
Je kan lezen hoe je het wilt.
Dit in combinatie met de Federal Reserve Bank en Obama's Wall Street administration, ze gaan ervoor.
Total Control.
En de meerderheid van de amerikanen kan er ook niks aan doen, als je gasten ziet zoals Bill o' Reilly, die blijven vastgeroest hun leugens verdedigen.
Wat je in de VS ziet is het nazi-systeem dat helaas zijn weg heeft gevonden.
Na JFK was er geen houden meer aan. Daarna heeft elke president moeten luisteren naar de Illuminati.
De nazi's hadden totale controle over het bankwezen, en dat is nou juist wat er niet was voorafgaand aan deze crisis? Total control door wie/wat dan? En geld is inderdaad macht, totdat diegenen zonder geld het niet meer pikken.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_77291353
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:49 schreef Schenkstroop het volgende:
De OP. hoeft eigenlijk niet uitgebreider vind ik de feiten spreken voor zich. Filmpje heb ik niet gezien maar ik weet wel waar het over gaat.
Normaal is het wel wenselijk dat er wat meer bijgezet wordt, anders kan het gewoon in het docu-topic.
pi_77291535
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:44 schreef fruityloop het volgende:

[..]

De nazi's hadden totale controle over het bankwezen, en dat is nou juist wat er niet was voorafgaand aan deze crisis? Total control door wie/wat dan? En geld is inderdaad macht, totdat diegenen zonder geld het niet meer pikken.
Als jij een fabriek ownt die geld produceert, kun je dat mooi in scene zetten
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:01:41 #58
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_77291885
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:16 schreef WeGaanNaarDeKlote het volgende:
Dit is mijn punt:

De mensen met het geld, miljardairs, (olie, wapenhandel, farma-pilletjes, media, bankwezen),
die zichzelf blijven verrijken ten koste van alles, hebben door de jaren heen een systeem ontwikkelt dat als volgt werkt:

- Bespioneer alles en iedereen die je tegenspreekt, en zorg ervoor dat deze mensen hun mond houden.
- Creeer een probleem waar het volk een oplossing voor wil zien.
- Laat de media maar 1 kant van dat verhaal tonen.
- Cash in ze moneyz: Het geld van het volk, dat moet betalen om hun probleem op te lossen.

Dus een voorbeeld, stel dat de Aarde niet opwarmt (dus geen global warming), maar we toch belasting moeten gaan betalen om het milieu te beschermen.

Of een simpel voorbeeld, je vermoord 3000 mensen in het WTC, zegt dat een man in een grot dat heeft gedaan, wat een goed excuus is om miljoenen anderen om te leggen met gepantserd speelgoed.

You catch my drift
Gelukkig ben ik niet de enige die 'wakker' is. Ik hoop dat de rest ook snel wakker wordt
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_77294218
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:07 schreef WeGaanNaarDeKlote het volgende:
Oke ik heb een paar vragen:

Bilderberg Group, wat is hun beleid naast genocide?

Building 7 WTC, waarom moest dat gebouw ook naar beneden?

Bill o'Reilly, Waarom hij apenballen zuigt.

Is dit genoeg?? Ik heb nog meer vragen
Zeg popie, we gaan toch hier niet weer het conspiracy verhaal erop los laten he!
Ik word een beetje moe van gasten zoals jij die er weer gelijk opduiken om hun
bekend 'conspiracy' riedel af te steken.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_77296703
Ik dacht dat we van de idioot DeWaarheidDoetPijn af waren. Maar schijnbaar genoeg nieuwe users die ons met conspiracies gaan bestoken. Maar ik ben uiteraard een onwetend schaap dat zich door de rest van de meute laat leiden, iemand die geniet van het huidige systeem en geen kritische vragen stelt.

Niets is minder waar. Met kritische vragen stellen en met het bekijken van dubieuze filmpjes op internet moet men heel voorzichtig zijn. Men moet meer een beschouwend karakter aannemen. Kijken naar deugdelijke argumenten en feiten, beschouwend terugkijken naar wat de afgelopen jaren aan de gang is en wie nu de macht heeft. En niet statements a la Dylan Avery, een geflopte student die op zijn zolderkamer de hele 9/11 conspiracy documentaire hetse begonnen is, een flinke cent er aan verdiend heeft en talloze onschuldige mensen van massamoord beschuldigde.

Het gaat om inhoud, zaken van meerdere kanten bekijken en niet gelijk een oppervlakkig statement innemen!

Ik hoop dat mensen er hun les uit trekken.
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:52:18 #61
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_77297129
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:55 schreef rubje het volgende:

[..]

Zeg popie, we gaan toch hier niet weer het conspiracy verhaal erop los laten he!
Ik word een beetje moe van gasten zoals jij die er weer gelijk opduiken om hun
bekend 'conspiracy' riedel af te steken.
Je zal er ws. toch aan moeten geloven. 9/11 stinkt gewoon. En de voortschreidende ontwikkelingen mbt anti-terrorisme moet daar toch wel bewijs van zijn. Een onderbroeken-poeper, een media-circus en extra scanners en zulks. Wat een slecht opgezette show denk ik dan.
Ik vermoed sterk dat de Amerikaanse overheid 9/11 heeft bewerkstelligd en willens en wetens burger doden op hun geweten ebben. incl de 9/11 reddingswerkers die stierven/sterven aan de longkanker.
En ook de rest van de wereld incl Nederland dat zich achter Amerika en haar eindeloze terreur schaart.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_77300227
right on
  dinsdag 26 januari 2010 @ 18:45:12 #63
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77301636
pi_77331480
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_77332148
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:33 schreef WeGaanNaarDeKlote het volgende:
Jammer dat jullie allemaal zo

DUMB & IGNORANT zijn.

Flame, Bash en Troll.

Ooit van Obama-jugend gehoord? nee?
Ik verbaas me over het feit dat er zoveel domme mensen op FOK! zijn.
Als je er nou van maakt ->

"Wat vinden jullie nou van het fenomeen Obama Jugend, op internet duiken allerlei filmpjes op over scholieren die in volledig oorlogs tenue trouw zweren aan Obama. Wat ernstig veel lijkt op de persoonsverheerlijking die plaatsvond in maoïstisch China en nazi Duitsland.

Of neem de speech van vorig jaar die hij gegeven heeft over internet voor alle scholieren van Amerika. Diverse onderwijsexperts bekritiseren de speech als onderdeel van een indoctrinatieprogramma dat gericht is op verheerlijking van de president en onderdanigheid aan de Staat! Het lijkt wel of Obama de Fuhrer van het vierde rijk probeert te worden het lijkt er in ieder geval op dat hij zijn jeugd al aan het klaarstomen is!. Ik ben benieuwd naar jullie visie hierop"

Persoonlijk vind ik het meer een hetze van de republikeinen die uit alle macht Obama zwart proberen te maken ( )
pi_77334252
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:52 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Je zal er ws. toch aan moeten geloven. 9/11 stinkt gewoon. En de voortschreidende ontwikkelingen mbt anti-terrorisme moet daar toch wel bewijs van zijn. Een onderbroeken-poeper, een media-circus en extra scanners en zulks. Wat een slecht opgezette show denk ik dan.
Ik vermoed sterk dat de Amerikaanse overheid 9/11 heeft bewerkstelligd en willens en wetens burger doden op hun geweten ebben. incl de 9/11 reddingswerkers die stierven/sterven aan de longkanker.
En ook de rest van de wereld incl Nederland dat zich achter Amerika en haar eindeloze terreur schaart.
Ik denk dat je het mis hebt, iets waar m.i. ook blijkt uit de overgrote meerderheid van het bewijs. De verschillende "alternatieven" voor 9/11 zijn allemaal zeer slecht onderbouwt, verwijzen allemaal naar elkaar als "bewijs", en zo verder. Sowieso is dat al vaag, als we even aannemen dat de Amerikaanse overheid liegt, moet er dus 1 andere waarheid zijn, maar daar zijn er dan weer een stuk of wat vage alternatieven voor. Mini-nukes, nano-thermiet, ingebouwde explosieven in de torens, vliegtuig hologrammen etc etc.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_77334556
Mensen willen gewoon niet meer geloven dat hun overheid '"zo evil zou kunnen zijn".

Dus ik krijg reacties zoals, luister kerel, met je praatjes, ik heb er schoon genoeg van, je denkt toch niet dat deze shit ECHT gaat gebeuren?
Fuck off met je bullshit.

Korte lontjes omdat hun hoofdjes het niet aankunnen, dat we naar de klote gaan.
Doe maar normaal dan doe je gek genoeg was ik het vroeger mee eens.
Maar in 2010 normaal zijn is de valkuil, als je echt wil dat ook Nederland verandert in een politiestaat.
Als makke lammetjes achter de VS aan lopen met alles wat ze doen, zelfs meewerken aan leugens zoals de Detroit-vlieger.
NOS 6 uur journaal, het eerste item was een Osama Bin Laden reactie. Geloof je het zelf??
DIT IS TRIEST OM TE ZIEN.
  woensdag 27 januari 2010 @ 14:41:51 #68
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_77335083
kerel

Drugs are bad mmmmkay?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_77335213
Vraag jezelf af waarom Nederland 'neutraal' was tussen 1914 en 1918.
Is dit niet boeiend? Dan heb je iets gemist in je opvoeding.

En als dit niks te maken heeft met:
- Bismarck
- Napoleon
- of Sinterklaas

kom dan nog maar eens terug.
  woensdag 27 januari 2010 @ 14:58:38 #70
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_77335760
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:45 schreef WeGaanNaarDeKlote het volgende:
- Bismarck
- Napoleon
- of Sinterklaas

De betekenis van deze passage ontgaat mij volledig.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  woensdag 27 januari 2010 @ 15:15:37 #71
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_77336459
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:29 schreef WeGaanNaarDeKlote het volgende:
Mensen willen gewoon niet meer geloven dat hun overheid '"zo evil zou kunnen zijn".

Dus ik krijg reacties zoals, luister kerel, met je praatjes, ik heb er schoon genoeg van, je denkt toch niet dat deze shit ECHT gaat gebeuren?
Fuck off met je bullshit.

Korte lontjes omdat hun hoofdjes het niet aankunnen, dat we naar de klote gaan.
Doe maar normaal dan doe je gek genoeg was ik het vroeger mee eens.
Maar in 2010 normaal zijn is de valkuil, als je echt wil dat ook Nederland verandert in een politiestaat.
Als makke lammetjes achter de VS aan lopen met alles wat ze doen, zelfs meewerken aan leugens zoals de Detroit-vlieger.
NOS 6 uur journaal, het eerste item was een Osama Bin Laden reactie. Geloof je het zelf??
DIT IS TRIEST OM TE ZIEN.
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_77336935
Alleen maar generaliserende statements en veroordelend naar mensen toe die twijfelen of mensen die niet alles serieus nemen.

truthers, het lijkt soms op een nieuwe religie of sekte.
pi_77337828
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 15:26 schreef poldergeist het volgende:
Alleen maar generaliserende statements en veroordelend naar mensen toe die twijfelen of mensen die niet alles serieus nemen.

truthers, het lijkt soms op een nieuwe religie of sekte.
Normaal ben ik het met je eens maar deze meneer schijnt toch echt wel ergens een punt te hebben. Net zoals zeggen dat wij allen sterrenstof zijn, is het ergens wel een beetje waar
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 27 januari 2010 @ 16:01:00 #74
235357 TitusPullo
pi_77338271
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:12 schreef WeGaanNaarDeKlote het volgende:
Ja he, echt een KUT topic.

Over een paar maanden gaat Jemen naar de klote, lees dan nog eens dit topic door.
Waar inderdaad een uitgebreide ontleding van het geval-Jemen te bewonderen valt.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_77343438
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 16:01 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Waar inderdaad een uitgebreide ontleding van het geval-Jemen te bewonderen valt.
De NOS en RTL4 zullen u vriendelijk te woord staan.
  woensdag 27 januari 2010 @ 18:03:58 #76
235357 TitusPullo
pi_77343495
Daar twijfel ik niet aan. Maar wat bedoel je nu met:
quote:
- Bismarck
- Napoleon
- of Sinterklaas

?
pi_77343571
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:52 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Waarom geloof je dat? Of anders gevraagd, waar komt die behoefte toch vandaan om er Amerika de schuld van te geven? Ik begrijp dat niet.
Kun je niet accepteren dat Osama Bin Laden er achter zat? Bewijzen zeggen je niets?
Echt, ik vraag me dat steeds vaker af waarom mensen Amerika van álles maar dan ook álles wat er fout gaat in de wereld de schuld geven, tot aan de aardbeving op Haïti aan toe.
pi_77343668
Die bewijzen worden hier onder de loep genomen he!
Sowieso zijn er sterke aanwijzingen dat niet iedere "Bin Laden" waarvan een opname op tv komt, telkens dezelfde man zou zijn. De ene keer heeft hij een veel donkerdere huidskleur dan de andere keer, en de ene keer is zijn neus weer breder dan de andere keer enz.
  woensdag 27 januari 2010 @ 18:12:58 #79
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77343798
Ok WeGaanNaarDeKlote, blijkbaar heb jij inzicht in de supergeheime illuminatiebilderbergnwo agenda, dus wat zal 2010 ons brengen?
  woensdag 27 januari 2010 @ 18:15:55 #80
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_77343884
Ik raak er steeds meer van overtuigd dat mensen die in deze theorieën geloven, want het is een geloof, zelf totaal het spoor bijster zijn en in ieder geval hun hersenen niet gebruiken.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_77343937
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:08 schreef WeGaanNaarDeKlote het volgende:
Dit BNW forum is ervoor gemaakt.
Wake up peoplz

Ik ben geen relkloon, gewoon iemand met een naald. En ik poke een keer in je zij.
Je zou wat minder de naald in je aders moeten zetten
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
pi_77343962
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:09 schreef ToT het volgende:
Die bewijzen worden hier onder de loep genomen he!
Sowieso zijn er sterke aanwijzingen dat niet iedere "Bin Laden" waarvan een opname op tv komt, telkens dezelfde man zou zijn. De ene keer heeft hij een veel donkerdere huidskleur dan de andere keer, en de ene keer is zijn neus weer breder dan de andere keer enz.
Dan heeft ie te lang in zijn grot gezeten, dan krijg je dat. Tijd voor een zonnebankje.
Die neus kan ik dan weer niet verklaren

Ja, ik weet dat hier de bewijzen onder de loep genomen worden, het valt me alleen zo op dat sommige mensen blijkbaar graag wíllen dat Amerika het zelf heeft gedaan, en dat begrijp ik niet zo goed.
pi_77343971
Vergis je niet; veel mensen die in deze zaken geloven, steken er ongelooflijk veel tijd en moeite in en trekken JUIST deze conclusies omdat ze er veel over nadenken.
Ik heb echter wel het gevoel dat Ockham's scheermes niet vaak genoeg toegepast wordt en dat er regelmatig te voorbarige conclusies worden getrokken.
  woensdag 27 januari 2010 @ 18:20:47 #84
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_77344046
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:18 schreef ToT het volgende:
Vergis je niet; veel mensen die in deze zaken geloven, steken er ongelooflijk veel tijd en moeite in en trekken JUIST deze conclusies omdat ze er veel over nadenken.
Ik heb echter wel het gevoel dat Ockham's scheermes niet vaak genoeg toegepast wordt en dat er regelmatig te voorbarige conclusies worden getrokken.
Ik heb nog geen enkele conspiracy daadwerkelijk bewezen zien worden.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_77345214
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:18 schreef ToT het volgende:
Noem het alsjeblieft Ockham's razor... dit klinkt echt niet.
pi_77345364
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:53 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Noem het alsjeblieft Ockham's razor... dit klinkt echt niet.
I know! Alleen telkens als ik dat doe, is er weer één of andere taalpurist die me daarover weer op de vingers tikt.
pi_77347307
2010: Jemen
2011: Pakistan
2012: Iran
Maar de volgorde weet ik niet zeker.

Sinterklaas heeft niks met de eerste wereldoorlog te maken, maar dat was wel duidelijk.

Tijd voor koffie.
pi_77347342
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:20 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Doe je ogen open
  woensdag 27 januari 2010 @ 19:42:11 #89
235357 TitusPullo
pi_77347552
Goed, weer een megalomane bromsnor. Vaarwel!
pi_77347644
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 19:42 schreef TitusPullo het volgende:
Goed, weer een megalomane bromsnor. Vaarwel!
Bromsnor?
pi_77347985
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:05 schreef eleusis het volgende:
De echte conspiracy zijn al die posters hier die TS lopen te dissen met zijn volkomen logisch verhaal.
Is ook duidelijk
pi_77348047
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:20 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Die zijn er maar zat, alleen moet je dan iets verder teruglezen in de geschiedenis. Alleen zijn het geen conspiracy theories meer als ze inmiddels in de openbaarheid zijn gekomen. Op dat moment is het geschiedenis en MAG je het gewoon geloven.
En er is een verschil tussen het eten van alle informatie die je op je bordje krijgt en kritisch zijn.
Zowel mensen die alle conspiracy theories naar het land van fabelen verwijzen en alleen alles geloven wat de mainstream media en overheden hun voorschotelen, als de mensen die ieder geroep over samenzwering en doem geloven zijn makke schapen die een massa volgen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_77348248
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 19:50 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Zowel mensen die alle conspiracy theories naar het land van fabelen verwijzen en alleen alles geloven wat de mainstream media en overheden hun voorschotelen, als de mensen die ieder geroep over samenzwering en doem geloven zijn makke schapen die een massa volgen.
Ja bij die tweede groep hoor ik niet, ik heb ook tijd voor andere dingen.
Maar van die eerste groep dat zijn er schrikbarend veel.
pi_77349409
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:21 schreef fruityloop het volgende:

[..]

maar daar zijn er dan weer een stuk of wat vage alternatieven voor. Mini-nukes, nano-thermiet, ingebouwde explosieven in de torens, vliegtuig hologrammen etc etc.
Heel simpel,
- bom in de kelder, fundering weg
- thermiet om de core te smelten
- explosieven om het neer te halen

En dan neem ik een redelijk beschouwend karakter aan.

- Toevallig was NORAD die dag niet beschikbaar
- Blijft Bush rustig in de kleuterklas zitten
- en oja, geef me videobeelden van het Pentagon dat er een vliegtuig in vloog.

De VS zoekt altijd een reden om oorlogje te voeren, iemand een idee hoe Vietnam begonnen is?
Ik durf te beweren dat Pearl Harbor hetzelfde trucje was, gewoon om het volk achter een oorlog te scharen.
pi_77349902
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:16 schreef WeGaanNaarDeKlote het volgende:

[..]

Heel simpel,

De VS zoekt altijd een reden om oorlogje te voeren, iemand een idee hoe Vietnam begonnen is?
Ik durf te beweren dat Pearl Harbor hetzelfde trucje was, gewoon om het volk achter een oorlog te scharen.
Je gaat te fur, veelste fur.
pi_77352430
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:16 schreef WeGaanNaarDeKlote het volgende:

[..]

Heel simpel,

Heel simpel inderdaad,
-Een heel demolition team van tevoren inschakelen en laten opereren in drie World Trade Center torens. Maandenlange zo niet jarenlange voorbereiding met zeker tientallen werknemers.
-World Trade Center personeel en gasten, met een maximum van 10.000 mensen per dag waren toevallig in de koffiekamer en hebben niks opgemerkt.
-Laat een speciaal team alle restanten van explosieven na het instorten zorgvuldig opruimen, zodat de brandweermensen en politie niets vinden wat op bewijsmateriaal lijkt voor bommen. Denk bijvoorbeeld aan kabels die niet snel branden, dynamietstaven die niet zijn afgegaan.
-Ook simpel om een paar ton aan thermite te plaatsen over het hele gebouw, zonder dat iemand het opmerkt. Thermite is in een dergelijk gebouw alleen effectief bij een grote hoeveelheid.
quote:
Grapjas, je neemt gewoon duidelijk standpunten in, zonder het goed te onderbouwen.

Op NORAD heb ik geen antwoord inderdaad.

Bush die in het klaslokaal blijft zitten. Die gast is gewoon een dwaas, hij zat er ook verdwaasd bij, met grote ogen voor zich uit starend. Ik geloof niet dat hij dat geacteerd heeft. Reagan was het misschien wel gelukt.
Het is gewoon een dwaas en een bijkomstige omstandigheid.

Het Pentagon is inderdaad vreemd dat er nooit echt goede beelden van zijn vrijgegeven.
quote:
Met het Tonkin incident ja, wat nooit eigenlijk opgehelderd is. Maar de vergelijking met 9/11? Niet helemaal, het is wel een aanleiding geweest om een oorlog te beginnen, ik denk dat Tonkin is uitgelokt inderdaad. 9/11 Misschien ook. Het verschil met 9/11:
-9/11 heeft plaatsgevonden in een grote stad, in een tijd van grote technische vooruitgang, met duizenden getuigen, verschillende media en amateurs die de beelden vastleggen. De aanval in Tonkin is nooit echt goed gedocumenteerd. Daarom is dat verhaal juist extra goed gemanipuleerd geworden, aangezien er maar weinig getuigen waren die werkelijk wisten wat gebeurde. Ik denk dat er wel degelijk voorkennis aanwezig was mbt 9/11, dat er of nooit goed gekeken is naar de informatie die verschillende inlichtingendiensten (uit het buitenland) gaven met betrekking tot Al Qaeda en Osama Bin Laden, of erger: er bewust niet gekeken is naar die intelligentie, zodat er mogelijk een aanleiding zou plaatsvinden, waarna de Amerikaanse militaire machine meer invloed zou kunnen uitoefenen in het Midden-Oosten.

Een ander scenario is, dat men de informatie niet goed bekeken heeft, dat er iets ernstigs gebeurde, waarna het misbruikt werd door de Bush administration.

Maar ik kan me niet inbeelden dat de Bush administration dit van A tot Z voorbereid en uitgevoerd heeft. Niet omdat ik het me niet wil inbeelden, omdat ik een angstig schaapje ben, maar omdat het bijna onmogelijk is om alle betrokkenen er in het geheim erbij te betrekken en hen te laten zwijgen. Of zonder dat er info naar buiten kwam.

Dit soort gebeurtenissen kunnen een aanleiding worden om een oorlog te kunnen beginnen. Het ergste is dat de dood van 3000 mensen misbruikt is om een militaire, politieke en economische invloed te kunnen uitoefenen in het Midden-Oosten, zonder dat er werkelijk problemen zijn opgelost met betrekking tot het terrorisme. Er is alleen maar nieuwe haat gezaaid vanuit Amerika op de grond waar het terrorisme kan groeien.
  woensdag 27 januari 2010 @ 21:10:18 #97
235357 TitusPullo
pi_77352693
De Vietnamoorlog begon niet met dat incident. Vraag je eens af waarom er daar al een Amerikaanse vloot was.
Vraag je ook eens af of de VS in respectievelijk Japan, de Vietcong en Al-Kaida niet met levensgevaarlijke vijanden te maken hadden.

[ Bericht 39% gewijzigd door TitusPullo op 27-01-2010 21:18:21 ]
pi_77353182
Ik ben ook iemand die soms graag standpunten inneemt. Naar mijn mening is het goed om rekening te houden met meerdere standpunten. Ook standpunten die een bepaald verhaal onderuit kunnen halen.
Ik denk dat de waarheid veel ingewikkelder is dan de meeste mensen op internet posten.

Dat er iets niet klopt met 9/11 daar twijfel ik niet aan. Maar ik kijk ook met name naar hetgeen dat voorafgaand gebeurd is en politiek gezien opgesteld is geworden (PNAC) en hetgeen dat na 9/11 gebeurde. Nogmaals 9/11 is misbruikt na de gebeurtenis, dat is mijn visie.

Voor de rest ben ik gewoon een student op een zolderkamer die niet werkelijk weet wat er die dag allemaal gebeurde. Die het slechts moet doen met beelden en zogenaamde getuigen die allemaal iets anders menen te hebben ervaren. Maar met 'getuigen' en beelden die op een bepaalde manier geïnterpreteerd worden moet je heel voorzichtig zijn.

Hier bijvoorbeeld een docu die met een ander licht kijkt naar WTC7. Ik vond het een heldere docu die deugdelijk argumenten naar voren bracht waar ik me ook goed in kan vinden. Het is eens wat anders dat de 'pull it' en 'crimp' bewijzen, en de analyse van Danny Jowenko die hij in tien seconden opstelde, waar hij reageerde op een filmpje dat hij nog nooit gezien had en dat acht seconden duurde. Hij had nog nooit van WTC7 gehoord, of er beelden van gezien. Logisch dat hij meteen vanuit zijn beleving en werkveld reageert: controled demolition. Ik vraag me af of hij na een heldere analyse hetzelfde gezegd zou hebben. Maar ja, hij is een demolition expert, dus hij zal wel gelijk hebben...

[ Bericht 4% gewijzigd door poldergeist op 27-01-2010 21:30:45 ]
pi_77353514
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 21:10 schreef TitusPullo het volgende:
De Vietnamoorlog begon niet met dat incident. Vraag je eens af waarom er daar al een Amerikaanse vloot was.
Vraag je ook eens af of de VS in respectievelijk Japan, de Vietcong en Al-Kaida niet met levensgevaarlijke vijanden te maken hadden.
Uitgelokt inderdaad. Het heeft te maken met invloedsfeer uitoefenen op meerdere delen van de wereld. De Japanners die waren op zich gevaarlijk. Een sterke vechtlust, met een groot leger bereid zich op te offeren, dat bondgenoot van Duitsland was en veel veroverd had in het Oosten.
De Vietcong was misschien minder bijzonder, maar zij kregen financiële en militaire steun vanuit Moskou en een nieuw communistisch regime in het Oosten was voor de Amerikanen een doorn in het oog. Zij hadden een aanleiding nodig om Vietnam binnen te vallen om het communisme te voorkomen.

Al Qaeda bestrijden met conventionele manieren van oorlog voeren is natuurlijk stupide. Het gaat hier om een groep, een netwerk van mensen die verspreid zijn over de hele wereld. Het heeft geen zin om twee landen binnen te vallen en gebouwen met burgerbevolking plat te gooien en het land vervolgens te bezetten. Andere belangen spelen in een rol.
pi_77355236
Varkensbaai iemand?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')