abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77279402
quote:
De piloten van het vorig jaar neergestorte vliegtuig van Turkish Airlines bij Schiphol valt weinig te verwijten. Dat concludeert de Onderzoeksraad voor de Veiligheid van Pieter van Vollenhoven in een voorlopig rapport over de crash. De raad legt de schuld vooral bij Boeing, schrijft De Telegraaf dinsdag.

De vliegtuigfabrikant wordt door de onderzoeksraad verantwoordelijk gehouden voor de defecte hoogtemeter. Die meter stuurde de automatische piloot aan. Die 'dacht' daardoor dat het vliegtuig te hoog zat, waardoor het snel de daling inzette en feitelijk uit de lucht viel. Bij crash voor de Polderbaan kwamen negen mensen om.

Onder de slachtoffers waren de piloten. Die hoorden voor het ongeluk weliswaar waarschuwingssignalen, maar kenden de defecte, tweede hoogtemeter in de cockpit van de Boeing 737 niet. Daardoor gingen ze uit van de eerste, wel werkende hoogtemeter en dachten dat er niks aan de hand was.

Volgens de krant haalt het rapport ook uit naar de Nederlandse luchtverkeersleiding. Die lieten het toestel volgens de regels landen, maar de raad vindt dat het vliegtuig voor de landing een te scherpe bocht moest maken.

Het definitieve rapport zal niet voor 25 februari, de datum van het ongeluk, verschijnen. Het wordt volgens een woordvoerder van de onderzoeksraad waarschijnlijk eind maart.
Bron

Dus de piloten kenden de tweede hoogtemeter niet? Wisten niet waar het ding voor diende? Wist niet dat het in het vliegtuig zat? Hoeven piloten hun vliegtuig niet eerst te leren kennen?

Ik zou zeggen dat het net zo goed de fout is van degene die er voor moet zorgen dat een piloot zijn vliegtuig kent.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 26-01-2010 19:56:22 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 08:02:44 #2
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_77279535
Weet jij waar de 2e hoogtemeter zit? Is hij eigenlijk wel leesbaar voor de piloten. Of is dat ding alleen bedoeld om de automatische systemen aan te sturen?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 08:09:45 #3
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_77279597
"Het waren helden, zeg ik. Helden!!!"

Tot zover de reactie van de Turkse gemeenschap.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 26 januari 2010 @ 08:20:27 #4
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_77279684
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 08:02 schreef G.Fawkes het volgende:
Weet jij waar de 2e hoogtemeter zit? Is hij eigenlijk wel leesbaar voor de piloten. Of is dat ding alleen bedoeld om de automatische systemen aan te sturen?
Als het ding alleen diende om de automatische systemen aan te sturen, kan je wel stellen dat beide hoogtemeters behoorlijk gefaald hebben.
pi_77279711
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 07:43 schreef paddy het volgende:

[..]

Dus de piloten kenden de tweede hoogtemeter niet? Wisten niet waar het ding voor diende? Wist niet dat het in het vliegtuig zat? Hoeven piloten hun vliegtuig niet eerst te leren kennen?

Ik zou zeggen dat het net zo goed de fout is van degene die er voor moet zorgen dat een piloot zijn vliegtuig kent.
Wauw, de helft van de conclusies uit (een vaag tweedehands nieuwsbericht over) het rapport overnemen en de andere helft negeren, om tóch lekker de Turkse piloten te kunnen beschuldigen. Balkenende zou het niet beter kunnen! Chapeau!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2010 08:24:32 ]
pi_77280416
Wat een onzin. Ten eerste hadden die Turkse piloten dus te weinig kennis over het toestel dat ze vliegen als ze niet eens weten dat ze een tweede radiohoogtemeter hebben.
Ten tweede hebben ze gefaald om de autopiloot goed te monitoren zoals een piloot hoort te doen. Als ze dat wel naar behoren hadden gedaan hadden ze simpelweg de autopiloot op tijd uit gezet en met de hand verder gevlogen.
Ten derde hebben ze dus ook gefaald op tijd gas te geven omdat ze waarschijnlijk met iets anders bezig waren dan met vliegen waardoor ze niet doorhadden dat ze de grond in vlogen. Dit is een gevalletje Controlled Flight Into Terrain, en dat is niet de schuld van Boeing, dat is de schuld van piloten die niet deden wat ze moesten doen: een vliegtuig vliegen.
pi_77280445
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 08:02 schreef G.Fawkes het volgende:
Weet jij waar de 2e hoogtemeter zit? Is hij eigenlijk wel leesbaar voor de piloten. Of is dat ding alleen bedoeld om de automatische systemen aan te sturen?
Rechtervleugel. Autopiloot haalt input uit radalt #1.
pi_77280541
quote:
Volgens de krant haalt het rapport ook uit naar de Nederlandse luchtverkeersleiding. Die lieten het toestel volgens de regels landen, maar de raad vindt dat het vliegtuig voor de landing een te scherpe bocht moest maken.
Is dit niet normaal voor die baan? Ik kan thuis de baan in de verte zien en veel vliegtuigen naderen de baan op deze manier.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 09:25:44 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_77280546
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 08:09 schreef DustPuppy het volgende:
"Het waren helden, zeg ik. Helden!!!"

Tot zover de reactie van de Turkse gemeenschap.
Over de doden niets dan goeds, ik ken nog wel een paar doden....
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 26 januari 2010 @ 09:38:37 #10
215628 woid
let's get Friendly
pi_77280845
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 09:19 schreef Lightning_NL het volgende:
...knip

dat is de schuld van piloten die niet deden wat ze moesten doen: een vliegtuig vliegen.
ik geniet van mn biertje

maar moet toch wel zeggen dat ik als no know op vliegtuig gebied hier het wel een beetje mee eens ben.
what ever de technische rede is..., uiteidelijk hebben de piloten de eindverantwoording, anders kan je ze net zo goed thuis laten. als ik het vergelijk met mn auto op de actieve cruise control en dat ding op een gegeven moment niet remt en zich in mn voorganger boort, ben ik schuld, dan hoef ik echt niet naar BMW te stappen om mn recht te halen.
pi_77280935
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 09:38 schreef woid het volgende:

[..]

....
als ik het vergelijk met mn auto op de actieve cruise control en dat ding op een gegeven moment niet remt en zich in mn voorganger boort, ben ik schuld, dan hoef ik echt niet naar BMW te stappen om mn recht te halen.
Zo is het precies.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:24:11 #12
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_77283625
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 09:38 schreef woid het volgende:

[..]

ik geniet van mn biertje

maar moet toch wel zeggen dat ik als no know op vliegtuig gebied hier het wel een beetje mee eens ben.
what ever de technische rede is..., uiteidelijk hebben de piloten de eindverantwoording, anders kan je ze net zo goed thuis laten. als ik het vergelijk met mn auto op de actieve cruise control en dat ding op een gegeven moment niet remt en zich in mn voorganger boort, ben ik schuld, dan hoef ik echt niet naar BMW te stappen om mn recht te halen.
Maar stel dat jij wel remt, maar hij remt niet! Wat dan!
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:30:45 #13
215628 woid
let's get Friendly
pi_77283826
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:24 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Maar stel dat jij wel remt, maar hij remt niet! Wat dan!
dat was hier niet aan de orde, de basale functies van het vliegtuig waren in orde.

en om antwoord te geven, als ie om welke rede dan ook niet remt, kan ik altijd nog sturen. en geenzins mn verhaal bij BMW halen.
pi_77284063
Toch wel typisch dat zowat iedere kneus hier meer verstand van vliegtuigen en van het werk van piloten en luchtverkeersleiders denkt te hebben dan de Onderzoeksraad voor Veiligheid.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:40:48 #15
215628 woid
let's get Friendly
pi_77284178
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:37 schreef Igen het volgende:
Toch wel typisch dat zowat iedere kneus hier meer verstand van vliegtuigen en van het werk van piloten en luchtverkeersleiders denkt te hebben dan de Onderzoeksraad voor Veiligheid.
geen enkele kneus hier hoeft iemands hachie te redden
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:43:42 #16
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_77284281
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:37 schreef Igen het volgende:
Toch wel typisch dat zowat iedere kneus hier meer verstand van vliegtuigen en van het werk van piloten en luchtverkeersleiders denkt te hebben dan de Onderzoeksraad voor Veiligheid.
Mijn reet heeft meer verstand van vliegtuigen dan Pieter van Vollenhoven.
pi_77284425
Op NU.nl staat niets over dat de piloten de tweede hoogte meter niet zouden kennen:
quote:
Onder de slachtoffers waren de piloten. Die hoorden voor het ongeluk weliswaar waarschuwingssignalen, maar dachten dat er niks aan de hand was omdat de tweede hoogtemeter in de cockpit van de Boeing 737 niets vreemds aangaf.
pi_77284770
Laten we nu eerst het rapport maar eens afwachten in plaats van voorbarige conclusies te trekken. En een artikel in de Telegraaf als 'bron' vertrouw ik voor geen hoogtemeter.
pi_77284780
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:47 schreef magnifor het volgende:
Op NU.nl staat niets over dat de piloten de tweede hoogte meter niet zouden kennen:
[..]
Zo zie je maar weer! En dit is toch een belabberd geschreven stuk:
quote:
Onder de slachtoffers waren de piloten. Die hoorden voor het ongeluk weliswaar waarschuwingssignalen, maar kenden de defecte, tweede hoogtemeter in de cockpit van de Boeing 737 niet. Daardoor gingen ze uit van de eerste, wel werkende hoogtemeter en dachten dat er niks aan de hand was.
Ze 'kenden' de tweede DEFECTE hoogtemeter niet dus gingen uit van een WERKENDE hoogtemeter dus ging het fout? Ik ben blij dat jullie er wel conclusies uit kunnen trekken.
Oh, and that's a bad miss!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 12:00:12 #20
215628 woid
let's get Friendly
pi_77284860
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:58 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer! En dit is toch een belabberd geschreven stuk:
[..]

Ze 'kenden' de tweede DEFECTE hoogtemeter niet dus gingen uit van een WERKENDE hoogtemeter dus ging het fout? Ik ben blij dat jullie er wel conclusies uit kunnen trekken.
werkende meters of niet, als piloot zie je toch dat je (te) laag vliegt...
pi_77285198
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:58 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer! En dit is toch een belabberd geschreven stuk:
[..]

Ze 'kenden' de tweede DEFECTE hoogtemeter niet dus gingen uit van een WERKENDE hoogtemeter dus ging het fout? Ik ben blij dat jullie er wel conclusies uit kunnen trekken.
Ik weet niet of Danny dat ergens anders vandaan heeft gecopy-paste, maar op nu.nl staat het als volgt:
quote:
Onder de slachtoffers waren de piloten. Die hoorden voor het ongeluk weliswaar waarschuwingssignalen, maar dachten dat er niks aan de hand was omdat de tweede hoogtemeter in de cockpit van de Boeing 737 niets vreemds aangaf.
pi_77285687
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 08:09 schreef DustPuppy het volgende:
"Het waren helden, zeg ik. Helden!!!"

Tot zover de reactie van de Turkse gemeenschap.
Ze hebben turken vermoord..
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_77286511
Dat vind ik nou zo mooi aan Fok, er duiken altijd weer mensen op die zowel deskundig zijn op het gebied van de luchtvaart als op het gebied van de Turken, en die kennis dan weten te combineren om tot een goede analyse van de situatie te komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_77286803
Ik denk dat we de conclusie van de onderzoeksraad wel kunnen volgen in deze, vooral omdat ik 0 verstand heb van vliegtuigen.

Als de piloten niet op de hoogte waren van wat ze wel hadden moeten weten dan zou men niet stellen dat de piloten niks te verwijten viel toch?
pi_77286830
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:00 schreef woid het volgende:

[..]

werkende meters of niet, als piloot zie je toch dat je (te) laag vliegt...
Ah nog zo'n vliegdeskundige.
pi_77286949
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:53 schreef IHVK het volgende:
Ik denk dat we de conclusie van de onderzoeksraad wel kunnen volgen in deze, vooral omdat ik 0 verstand heb van vliegtuigen.

Als de piloten niet op de hoogte waren van wat ze wel hadden moeten weten dan zou men niet stellen dat de piloten niks te verwijten viel toch?
Dat is één manier om hier mee om te gaan. Je kan ook zeggen ik heb 0 verstand van zaken, verstandige mensen zeggen misschien wel dat de piloten niets te verwijten valt, maar toch ben ik van mening dat de piloten iets te verwijten valt.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 12:58:47 #27
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_77287012
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:57 schreef Karamsar het volgende:

[..]

Dat is één manier om hier mee om te gaan. Je kan ook zeggen ik heb 0 verstand van zaken, verstandige mensen zeggen misschien wel dat de piloten niets te verwijten valt, maar toch ben ik van mening dat de piloten iets te verwijten valt.
En waarom denk jij dat dat zo is? Misschien beter nog: Waarom denk jij dat jouw mening boeit als verstandige mensen en deskundigen geen verwijten maken richting de piloten.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 12:59:03 #28
215628 woid
let's get Friendly
pi_77287023
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:53 schreef IHVK het volgende:
...

Als de piloten niet op de hoogte waren van wat ze wel hadden moeten weten dan zou men niet stellen dat de piloten niks te verwijten viel toch?
kijk , alweer zo'n deskundige
pi_77287159
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:58 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

En waarom denk jij dat dat zo is? Misschien beter nog: Waarom denk jij dat jouw mening boeit als verstandige mensen en deskundigen geen verwijten maken richting de piloten.
Ironie.
pi_77287202
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:59 schreef woid het volgende:

[..]

kijk , alweer zo'n deskundige
Waar heb je het over?

IHVK zegt alleen, dat de onderzoeksraad het wel had gezegd als de piloten daadwerkelijk iets te verwijten valt, zoals jullie beweren. Is dat zo'n gekke gedachte?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:04:32 #31
215628 woid
let's get Friendly
pi_77287248
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Waar heb je het over?

IHVK zegt alleen, dat de onderzoeksraad het wel had gezegd als de piloten daadwerkelijk iets te verwijten valt, zoals jullie beweren. Is dat zo'n gekke gedachte?
hij verwijt mij van "deskundig" zijn... ik zeg, "pot verwijt de ketel"
pi_77287251
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:58 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

En waarom denk jij dat dat zo is? Misschien beter nog: Waarom denk jij dat jouw mening boeit als verstandige mensen en deskundigen geen verwijten maken richting de piloten.
Die post was niet zo serieus volgens mij.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:05:49 #33
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_77287296
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:04 schreef IHVK het volgende:

[..]

Die post was niet zo serieus volgens mij.
Ach, ik verbaas mij wel vaker over de bunkers die sommige mensen voor hun hoofd hebben, hier op fok
pi_77287525
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:04 schreef woid het volgende:

[..]

hij verwijt mij van "deskundig" zijn... ik zeg, "pot verwijt de ketel"
Snap je nou echt niet, dat het niet betweterig is om het onderzoek te vertrouwen, maar dat het wel betweterig is om met nul verstand van zaken het onderzoek in twijfel te trekken?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2010 13:11:45 ]
pi_77287549
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:04 schreef woid het volgende:

[..]

hij verwijt mij van "deskundig" zijn... ik zeg, "pot verwijt de ketel"
Niks mee te maken. Hij herhaalt enkel de conclusie van het rapport, uitgevoerd door deskundigen. Waar baseer jij je op, behalve op je onderbuik?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:16:47 #36
215628 woid
let's get Friendly
pi_77287746
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:11 schreef Karamsar het volgende:

[..]

Niks mee te maken. Hij herhaalt enkel de conclusie van het rapport, uitgevoerd door deskundigen. Waar baseer jij je op, behalve op je onderbuik?
nou, niet op mn onderbuik
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:19:55 #37
215628 woid
let's get Friendly
pi_77287873
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Snap je nou echt niet, dat het niet betweterig is om het onderzoek te vertrouwen, maar dat het wel betweterig is om met nul verstand van zaken het onderzoek in twijfel te trekken?
tuurlijk is dat betweterig, is dat altijd fout dan om iets in twijfel te trekken? kunnen we direct wel stoppen met ieder forum.
pi_77288329
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:19 schreef woid het volgende:

[..]

tuurlijk is dat betweterig, is dat altijd fout dan om iets in twijfel te trekken? kunnen we direct wel stoppen met ieder forum.
Het is niet altijd fout. Maar een onderzoek in twijfel trekken op grond van drie zinnetjes in de Telegraaf en zonder dat je er enig verstand van hebt, dįt is wel fout.

En dat dit een forum is, wil nog niet zeggen dat je meteen blind overal op in moet hakken. Je kan het bericht bijvoorbeeld ook positief opvatten, zo van "Goh, dan hoef ik me de volgende keer dat ik naar het strand van Alanya vlieg niet druk te maken of de piloten wel goed kunnen vliegen." Of scheld voor mijn part Boeing uit, want dat is op grond van het onderzoek blijkbaar wel gerechtvaardigd.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2010 13:32:12 ]
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:36:59 #39
215628 woid
let's get Friendly
pi_77288577
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is niet altijd fout. Maar een onderzoek in twijfel trekken op grond van drie zinnetjes in de Telegraaf en zonder dat je er enig verstand van hebt, dįt is wel fout.

En dat dit een forum is, wil nog niet zeggen dat je meteen blind overal op in moet hakken. Je kan het bericht bijvoorbeeld ook positief opvatten, zo van "Goh, dan hoef ik me de volgende keer dat ik naar het strand van Alanya vlieg niet druk te maken of de piloten wel goed kunnen vliegen." Of scheld voor mijn part Boeing uit, want dat is op grond van het onderzoek blijkbaar wel gerechtvaardigd.
maar ik mag het niet bekrompen vinden , zonder inderdaad enig "verstand" van vliegtuigen te hebben, dat de piloten niet de eindverantwoording hebben?
nogmaals, waarom zitten ze dan überhaubt nog in zo'n cokpit?
en nogmaals, hoevaak in het verleden is het niet boventafel gekomen dat er hachjes gered zijn in onderzoeken?

edit: overigens.., waar loop ik "blind te hakken"?
pi_77288612
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:36 schreef woid het volgende:

[..]

maar ik mag het niet bekrompen vinden , zonder inderdaad enig "verstand" van vliegtuigen te hebben, dat de piloten niet de eindverantwoording hebben?
nogmaals, waarom zitten ze dan überhaubt nog in zo'n cokpit?
en nogmaals, hoevaak in het verleden is het niet boventafel gekomen dat er hachjes gered zijn in onderzoeken?
hachjes van dode mensen?

Het hachje van Boeing is toch groter dan die van Turkish Airlines, dus ik denk dat als men hachjes ging redden, dat men toch die van Boeing had gered.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:40:34 #41
215628 woid
let's get Friendly
pi_77288705
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:38 schreef IHVK het volgende:

[..]

hachjes van dode mensen?

Het hachje van Boeing is toch groter dan die van Turkish Airlines, dus ik denk dat als men hachjes ging redden, dat men toch die van Boeing had gered.
sorry, kan er bij mij niet in, dat als een piloot uit zn doppen kijkt en met volle aandacht bij "z'n landing" is, dat ie niet ziet dat het mis gaat.
noem me dan maar een betweter, what ever. overigens denk ik niet dat ik de enige ben die die mening heeft.
pi_77288753
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:40 schreef woid het volgende:

[..]

sorry, kan er bij mij niet in, dat als een piloot uit zn doppen kijkt en met volle aandacht bij "z'n landing" is, dat ie niet ziet dat het mis gaat.
noem me dan maar een betweter, what ever. overigens denk ik niet dat ik de enige ben die die mening heeft.
Nee geen betweter, ik zou je eerder betichten van een bunker voor je kop. Maar goed..
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:44:12 #43
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_77288844
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:41 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nee geen betweter, ik zou je eerder betichten van een bunker voor je kop. Maar goed..
Hey! Dat is mijn tekst
pi_77288847
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:40 schreef woid het volgende:

[..]

sorry, kan er bij mij niet in, dat als een piloot uit zn doppen kijkt en met volle aandacht bij "z'n landing" is, dat ie niet ziet dat het mis gaat.
Dat is jouw beperking.
quote:
noem me dan maar een betweter, what ever. overigens denk ik niet dat ik de enige ben die die mening heeft.
Daar ben ik ook bang voor, hoewel je het begrip mening wel devalueert.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_77288910
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:44 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Hey! Dat is mijn tekst
Beter goed gestolen dan slecht bedacht.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:46:07 #46
215628 woid
let's get Friendly
pi_77288929
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is jouw beperking.
[..]

Daar ben ik ook bang voor, hoewel je het begrip mening wel devalueert.
nee, beperking van de piloot
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:46:27 #47
215628 woid
let's get Friendly
pi_77288947
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:41 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nee geen betweter, ik zou je eerder betichten van een bunker voor je kop. Maar goed..
gaap
pi_77288970
damn.
Ik word hier wel een beetje verdrietig van hoor.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:47:32 #49
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_77288984
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:45 schreef IHVK het volgende:

[..]

Beter goed gestolen dan slecht bedacht.
PM maar als je weer een goede oneliner nodig hebt
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:48:16 #50
215628 woid
let's get Friendly
pi_77289014
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:47 schreef IHVK het volgende:
damn.
Ik word hier wel een beetje verdrietig van hoor.
*proest*
pi_77289028
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Snap je nou echt niet, dat het niet betweterig is om het onderzoek te vertrouwen, maar dat het wel betweterig is om met nul verstand van zaken het onderzoek in twijfel te trekken?
Niet iedereen heeft nul verstand van zaken over vliegen.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:49:41 #52
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_77289061
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:48 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft nul verstand van zaken over vliegen.
Vertel! Jij bent toevallig een expert
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:50:32 #53
215628 woid
let's get Friendly
pi_77289091
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:49 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Vertel! Jij bent toevallig een expert
hoezo zwart wit?
pi_77289105
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is niet altijd fout. Maar een onderzoek in twijfel trekken op grond van drie zinnetjes in de Telegraaf en zonder dat je er enig verstand van hebt, dįt is wel fout.

En dat dit een forum is, wil nog niet zeggen dat je meteen blind overal op in moet hakken. Je kan het bericht bijvoorbeeld ook positief opvatten, zo van "Goh, dan hoef ik me de volgende keer dat ik naar het strand van Alanya vlieg niet druk te maken of de piloten wel goed kunnen vliegen." Of scheld voor mijn part Boeing uit, want dat is op grond van het onderzoek blijkbaar wel gerechtvaardigd.
Mijn mening is gebaseerd op het voorlopig onderzoeksrapport en mijn kennis van vliegen en Boeing cockpits. En ja, de piloten valt heel wat te verwijten.
pi_77289229
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:49 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Vertel! Jij bent toevallig een expert
Expert wil ik niet zeggen, ik zit wel dagelijks achter de knuppel van een Boeing toestel. En lees m'n eerste post in dit topic maar.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:55:37 #56
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_77289287
Om een deel van het gesprek voor te zijn. Ik werk als aerospace engineer in Missouri (voor Boeing). Hebben we dat ook weer gehad. Ik kan me heel goed voorstellen dat het eenmail function was van de hoogtemeter(s). Vaak genoeg meegemaakt
pi_77289394
Wat natuurlijk wel zo is; als dit onderzoek de turkse piloten als (mede-)schuldigen aanwijst, dan staat Turkije natuurlijk op de achterste poten. Misschien wordt zo'n conflict niet geriskeerd.
pi_77289415
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:55 schreef G.Fawkes het volgende:
Om een deel van het gesprek voor te zijn. Ik werk als aerospace engineer in Missouri (voor Boeing). Hebben we dat ook weer gehad. Ik kan me heel goed voorstellen dat het eenmail function was van de hoogtemeter(s). Vaak genoeg meegemaakt
Een aerospace engineer die niet eens malfunction kan spellen....
Ennuh, dat betekent niet dat je wat weet over vliegen.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:59:27 #59
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_77289462
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:58 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Een aerospace engineer die niet eens malfunction kan spellen....
Ennuh, dat betekent niet dat je wat weet over vliegen.
Het zegt wel dat ik meer wat van welke problemen er zich in het verleden hebben voorgedaan dat type toestel en hoogtemeters. Helaas kan ik daar verder niet op in gaan...
pi_77289510
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:58 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Een aerospace engineer die niet eens malfunction kan spellen....
Ennuh, dat betekent niet dat je wat weet over vliegen.
Ik ben dan geen piloot, maar ik zou denken dat als je als piloot 2 hoogtemeters hebt, waarvan er 1 aan geeft dat je jezelf bijna in de grond boort, en de andere honderden meters als hoogte aan geeft, ik toch het zekere voor het onzekere zou nemen
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:01:31 #61
215628 woid
let's get Friendly
pi_77289534
dat gelul over wel of geen expert..

we hoeven niet allemaal schumacher te heten om te weten dat we bij een bocht in de auto aan het stuur moeten draaien.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:04:43 #62
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_77289662
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:59 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Het zegt wel dat ik meer wat van welke problemen er zich in het verleden hebben voorgedaan dat type toestel en hoogtemeters. Helaas kan ik daar verder niet op in gaan...
Je moet me gelijk geven want ik weet alles maar ik mag het niet zeggen
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_77289712
Voor de nabestaanden van de piloten is het prettig om te weten dat de piloten geen schuld hadden aan het neerstorten van het vliegtuig. Maar daar hebben ze hun dierbaren niet mee terug. De nabestaanden van de andere slachtoffers trouwens evenmin.

Mensen koppelen veel sentiment aan een onthulling als deze. Waar het werkelijk om gaat is hoe dit soort ongevallen in de toekomst kan worden voorkomen.
pi_77289751
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:59 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Het zegt wel dat ik meer wat van welke problemen er zich in het verleden hebben voorgedaan dat type toestel en hoogtemeters. Helaas kan ik daar verder niet op in gaan...
Dat heeft niks met de B737 van Turkish Airlines te maken gehad. Het toestel was nog perfect te vliegen, de piloten hebben 'm alleen gewoon op de automatische piloot de grond in laten crashen zonder tijdig in te grijpen.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:14:54 #65
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_77290089
=edit= bagger

[ Bericht 93% gewijzigd door paddy op 26-01-2010 20:03:26 ]
pi_77290180
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:54 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Expert wil ik niet zeggen, ik zit wel dagelijks achter de knuppel van een Boeing toestel. En lees m'n eerste post in dit topic maar.
Maar dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat in Turkije ook zomaar iedereen piloot kan worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_77290256
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat in Turkije ook zomaar iedereen piloot kan worden.


Ik deel dit soort reacties meestal maar in in de categorie 'jaloers'.
pi_77290366
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:19 schreef Lightning_NL het volgende:

Ik deel dit soort reacties meestal maar in in de categorie 'jaloers'.
Ja, ik ben namelijk buschauffeur maar dat werk is me te afwisselend.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_77290498
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, ik ben namelijk buschauffeur maar dat werk is me te afwisselend.
Je bent niet echt duidelijk. Je bent er niet blij mee dat je werk als buschauffeur te afwisselend is? Ik zie niet in hoe het werk van buschauffeur afwisselend kan zijn...
  Moderator dinsdag 26 januari 2010 @ 14:30:32 #70
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_77290701
Stel er vallen systemen uit of de hoogte/snelheidsmeters werken niet (goed) dan blijft het GWCS/GPWS systeem altijd gewoon werken, dus als de piloten PULL UP, TERRAIN, PULL UP, TERRAIN horen dan moet er toch al wel een belletje gaan rinkelen en niet denken dat door andere storingen ook dit systeem in de war is, want dat staat los van de hoogte/snelheidsmeters.
Nu ben ik geen expert natuurlijk, maar heb een hoop geleerd via ACI en Crashed that changed flying
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_77292933
" Turkse piloten onschuldig bij Poldercrash "

Juist ja, en ik durf te wedden dat achter deze uitslag veel meer zit dan wij mogen vermoeden.
Ik zeg: Politiek geharrewar om Turkije vooral niet voor het hoofd te stoten en de goede betrekkingen
op het spel te zetten.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:46:00 #72
215628 woid
let's get Friendly
pi_77293761
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:25 schreef rubje het volgende:
" Turkse piloten onschuldig bij Poldercrash "

Juist ja, en ik durf te wedden dat achter deze uitslag veel meer zit dan wij mogen vermoeden.
Ik zeg: Politiek geharrewar om Turkije vooral niet voor het hoofd te stoten en de goede betrekkingen
op het spel te zetten.
dat mag je hier niet verkondigen, dan ben je een betweterige nep expert....
pi_77297145
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:25 schreef rubje het volgende:
" Turkse piloten onschuldig bij Poldercrash "

Juist ja, en ik durf te wedden dat achter deze uitslag veel meer zit dan wij mogen vermoeden.
Ik zeg: Politiek geharrewar om Turkije vooral niet voor het hoofd te stoten en de goede betrekkingen op het spel te zetten.
En ik wed dat jij dat alleen maar denkt omdat je als een dolle stier reageert op het woord "Turk".

Pieter van Vollenhoven is namelijk alom gerespecteerd voor zijn grondige en objectieve onderzoek bij dit soort ongevallen. Hij is absoluut niet iemand die z'n onderzoeksresultaten zomaar aanpast om de regering welgevallig te zijn.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 17:03:23 #74
215628 woid
let's get Friendly
pi_77297585
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:52 schreef Igen het volgende:

[..]

En ik wed dat jij dat alleen maar denkt omdat je als een dolle stier reageert op het woord "Turk".

Pieter van Vollenhoven is namelijk alom gerespecteerd voor zijn grondige en objectieve onderzoek bij dit soort ongevallen. Hij is absoluut niet iemand die z'n onderzoeksresultaten zomaar aanpast om de regering welgevallig te zijn.
heeft meneer van Vollenhoven je dat zelf verteld?
pi_77297771
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:52 schreef Igen het volgende:

[..]

En ik wed dat jij dat alleen maar denkt omdat je als een dolle stier reageert op het woord "Turk".

Pieter van Vollenhoven is namelijk alom gerespecteerd voor zijn grondige en objectieve onderzoek bij dit soort ongevallen. Hij is absoluut niet iemand die z'n onderzoeksresultaten zomaar aanpast om de regering welgevallig te zijn.
Nouja, het is algemeen bekend dat Turken over het algemeen totaal niet tegen kritiek kunnen. Ik denk dat Van Vollenhoven extra voorzichtig is geweest om de Turkse piloten niet de schuld te geven.
pi_77297791
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:03 schreef woid het volgende:

[..]

heeft meneer van Vollenhoven je dat zelf verteld?
Dit is niet het eerste onderzoek dat hij heeft uitgevoerd hč.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 17:10:02 #77
215628 woid
let's get Friendly
pi_77297877
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit is niet het eerste onderzoek dat hij heeft uitgevoerd hč.
hij wordt allom gerespecteerd idd, omdat ie zo lekker diplomatiek blijft.
pi_77297955
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:07 schreef Maverick_tfd het volgende:
Nouja, het is algemeen bekend dat Turken over het algemeen totaal niet tegen kritiek kunnen. Ik denk dat Van Vollenhoven extra voorzichtig is geweest om de Turkse piloten niet de schuld te geven.
Ah, daar hebben we een Turkendeskundige die ook nog zoveel van vliegen weet dat die al weet dat de schuld wel bij de piloten lag.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_77297990
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:10 schreef woid het volgende:

[..]

hij wordt allom gerespecteerd idd, omdat ie zo lekker diplomatiek blijft.
Je kan ook gewoon meteen zeggen dat je tegen elke prijs de Turken de schuld wil kunnen geven. Dan hoeven we geen tijd te verspillen met dit soort onzindiscussies.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2010 17:13:21 ]
pi_77298003
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ah, daar hebben we een Turkendeskundige die ook nog zoveel van vliegen weet dat die al weet dat de schuld wel bij de piloten lag.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 17:14:07 #81
215628 woid
let's get Friendly
pi_77298063
Haarlemmermeer herdenkt vliegramp
quote:
HAARLEMMERMEER - De gemeente Haarlemmermeer herdenkt op 25 februari de vliegramp met Turkish Airlines nabij Schiphol.


Het is dan precies een jaar geleden dat het toestel in een weiland neerstortte. Negen mensen kwamen om het leven. Ongeveer tachtig inzittenden raakten gewond.
Een woordvoerder van de gemeente bevestigde dinsdag dat er een herdenking komt. Hij kon nog niet zeggen waar die plaatsvindt en hoe laat dat zal zijn.
leg me uit, haarlemmermeerders hebben een trauma opgelopen?
dat in Turkije een herdenking plaats vindt snap ik... en bij die boer dat die een paar mollen will vereren kan ik me ook nog voorstellen.
maar Haarlemmermeer..?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 17:16:13 #82
215628 woid
let's get Friendly
pi_77298160
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon meteen zeggen dat je tegen elke prijs de Turken de schuld wil kunnen geven. Dan hoeven we geen tijd te verspillen met dit soort onzindiscussies.
ik denk er niet aan, ik ben geen anti Turk.

ik vind het alleen verwonderlijk dat de piloten (welk geslacht ras vormpje lichtgevend or what ever ze ook mogen hebben/zijn) dat ding tussen de knollen hebben laten vallen.
pi_77298342
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:16 schreef woid het volgende:

[..]

ik denk er niet aan, ik ben geen anti Turk.

ik vind het alleen verwonderlijk dat de piloten (welk geslacht ras vormpje lichtgevend or what ever ze ook mogen hebben/zijn) dat ding tussen de knollen hebben laten vallen.
Dat mag best.

Maar laten we dan eerst even wachten tot bekend is wat er nou precies in het onderzoeksrapport staat, alvorens de integriteit van de onderzoeksraad en van van Vollenhoven in twijfel te stellen en hun van stiekeme partijdigheid te beschuldigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2010 17:20:52 ]
  dinsdag 26 januari 2010 @ 17:24:33 #84
215628 woid
let's get Friendly
pi_77298511
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat mag best.

Maar laten we dan eerst even wachten tot bekend is wat er nou precies in het onderzoeksrapport staat, alvorens de integriteit van de onderzoeksraad en van van Vollenhoven in twijfel te stellen en hun van stiekeme partijdigheid te beschuldigen.
wat de bevindingen van van Vollenhoven en de zijne ook gaan zijn, leg mij eens uit.


het is bekend dat ze op de hoogte waren van een soort storing.
het is bekend dat de kist op de autopiloot stond
het is bekend dat het zicht goed was.

hoe kan de piloot niet eindverantwoordelijk zijn?
pi_77298831
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:24 schreef woid het volgende:

[..]

wat de bevindingen van van Vollenhoven en de zijne ook gaan zijn, leg mij eens uit.


het is bekend dat ze op de hoogte waren van een soort storing.
het is bekend dat de kist op de autopiloot stond
het is bekend dat het zicht goed was.

hoe kan de piloot niet eindverantwoordelijk zijn?
Eens
Wat er ook mis is met een vliegtuig, een piloot hoort te zien dat de techniek hem in de steek laat, en moet actie ondernemen. Daarom zit hij daar: hij vliegt en is verantwoordelijk.
Daarom is deze conclusie zeer opvallend te noemen, en ik ben benieuwd wat verder in dat rapport staat
pi_77299347
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:24 schreef woid het volgende:

[..]

wat de bevindingen van van Vollenhoven en de zijne ook gaan zijn, leg mij eens uit.

het is bekend dat ze op de hoogte waren van een soort storing.
het is bekend dat de kist op de autopiloot stond
het is bekend dat het zicht goed was.

hoe kan de piloot niet eindverantwoordelijk zijn?
Klinkt logisch inderdaad.

Maar toch wil ik eerst het onderzoeksrapport zien. Wie weet staat daar wel een heel goed argument in waarom het toch aan het vliegtuig en niet aan de piloten heeft gelegen.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 17:53:23 #87
215628 woid
let's get Friendly
pi_77299545
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Klinkt logisch inderdaad.

Maar toch wil ik eerst het onderzoeksrapport zien. Wie weet staat daar wel een heel goed argument in waarom het toch aan het vliegtuig en niet aan de piloten heeft gelegen.
hoop dat je "...En dat dit een forum is, wil nog niet zeggen dat je meteen blind overal op in moet hakken..." bij deze herziet.
pi_77302300
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:07 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Nouja, het is algemeen bekend dat Turken over het algemeen totaal niet tegen kritiek kunnen. Ik denk dat Van Vollenhoven extra voorzichtig is geweest om de Turkse piloten niet de schuld te geven.
Kickje naar BNW?
pi_77302470
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:59 schreef Karamsar het volgende:

[..]

Kickje naar BNW?
Bullshit, is gewoon de keiharde waarheid. Begin tegen de gemiddelde Turk maar eens over Armenie, of over Ataturk, of over Koerden, of over mensenrechten, of over vrijheid van meningsuiting. Deze piloten werden in Turkije al helden genoemd toen er nog niks bekend was over de oorzaak.

No way dat ze gaan accepteren dat ze (grove) fouten hebben gemaakt. Ik zeg niet dat het zo is, maar je moet het wel in het achterhoofd houden.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 19:09:34 #90
8369 speknek
Another day another slay
pi_77302727
Tsja hoogtes inschatten is op zich best lastig, maar als je zo dicht bij de grond bent en je hoogtemeter geeft iets anders aan, dan zou je dat moeten zien. Als ik het goed heb was het niet slechts enkele meters voor de landingsbaan, maar toch een paar kilometer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_77302893
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:03 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Bullshit, is gewoon de keiharde waarheid. Begin tegen de gemiddelde Turk maar eens over Armenie, of over Ataturk, of over Koerden, of over mensenrechten, of over vrijheid van meningsuiting. Deze piloten werden in Turkije al helden genoemd toen er nog niks bekend was over de oorzaak.

No way dat ze gaan accepteren dat ze (grove) fouten hebben gemaakt. Ik zeg niet dat het zo is, maar je moet het wel in het achterhoofd houden.
Straks begint men nog over een joods complot of de illimunati. Ongefundeerde theorieėn horen thuis in BNW.
pi_77302938
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:13 schreef Karamsar het volgende:

[..]

Straks begint men nog over een joods complot of de illimunati. Ongefundeerde theorieėn horen thuis in BNW.
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
pi_77302992
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:14 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Welk punt?
Omdat jij drie Turken kent die niet tegen kritiek kunnen, ga je er vanuit dat Turkish Airlines ook niet tegen kritiek kan?
pi_77303180
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:15 schreef IHVK het volgende:

[..]

Welk punt?
Omdat jij drie Turken kent die niet tegen kritiek kunnen, ga je er vanuit dat Turkish Airlines ook niet tegen kritiek kan?
Turkish Airlines weet ik niet, maar ik zie de Turkse regering nog niet zo snel accepteren dat hun 'helden' fouten hebben gemaakt.
pi_77303213
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:19 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Turkish Airlines weet ik niet, maar ik zie de Turkse regering nog niet zo snel accepteren dat hun 'helden' fouten hebben gemaakt.
Hm. Heeft de Turkse regering enige inspraak in deze kwestie?
pi_77303324
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:20 schreef IHVK het volgende:

[..]

Hm. Heeft de Turkse regering enige inspraak in deze kwestie?
Geen idee, ik denk het niet. Waar het mij om gaat is dat ik me goed voor kan stellen dat het vanuit politiek oogpunt zo gespeeld wordt dat de piloten geen schuld hadden, om de Turkse regering/bevolking niet voor het hoofd te stoten. Deels ook omdat de piloten natuurlijk al overleden zijn.

Ik zeg niet dat dit meegespeeld heeft met dit onderzoek, maar ik kan het me wel voorstellen.
pi_77303381
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:20 schreef IHVK het volgende:

[..]

Hm. Heeft de Turkse regering enige inspraak in deze kwestie?
Ja. Amerika wil een luchtmachtbasis in Turkije. Nederland is het slaafje van Amerika. Dus Nederland moet alles slikken en nemen wat Turkije zegt. Daarom ook geen kritiek op de piloten. Zij zijn de helden die niets fout hebben gedaan.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 19:51:15 #98
215628 woid
let's get Friendly
pi_77304747
mijn hemel waarom voelen die turken zich hier zo te kort gedaan.
het gaat er om dat die piloten een fout hebben gemaakt en of ze turks zijn of dat ze van mars komen is totaal niet belangrijk.
pi_77305081
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 08:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Wauw, de helft van de conclusies uit (een vaag tweedehands nieuwsbericht over) het rapport overnemen en de andere helft negeren, om tóch lekker de Turkse piloten te kunnen beschuldigen. Balkenende zou het niet beter kunnen! Chapeau!
Waar beschuldig ik de piloten
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:13:47 #100
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_77305863
Man, Fok barst van de experts.

Ook al heb je ervaring met een vliegtuig, men kent de precieze gang van zaken niet. Kent niet dat wat er gebeurde in het vliegtuig en de handelingen van de piloten op dat moment.
Crashen kan op vele manieren met vele oorzaken. Kleine details kunnen het verschil maken tussen schuld of geen schuld.
En er is nog een groot gebied daar tussen. Soms is het een bepaalde samenloop van technische mankementen en gemaakte keuze's. Keuze's waar je achteraf met meer kennis van technische mankementen anders op had gereageerd.
Wie weet hoe de technische mankementen tot uiting kwamen voor de piloten? Je het ongetwijfeld meerdere verschillende mankementen met dezelfde symptomen. Misschien kon het onderscheidt niet gemaakt worden.

Er zijn zoveel mogelijke scenario's te schrijven met info die wij niet kennen en die verschillende uitslagen laten zien, expert of geen expert.

Volgens mij kenmerkt de expert zich door op de juiste momenten even je mond te houden omdat je weet dat wat je zegt nog hoogst onbetrouwbaar is. In ieder geval zijn er hier al een paar zichzelf benoemde kenners door de mand gevallen op dit punt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')