Vertel! Jij bent toevallig een expertquote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:48 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft nul verstand van zaken over vliegen.
hoezo zwart wit?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:49 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Vertel! Jij bent toevallig een expert
Mijn mening is gebaseerd op het voorlopig onderzoeksrapport en mijn kennis van vliegen en Boeing cockpits. En ja, de piloten valt heel wat te verwijten.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is niet altijd fout. Maar een onderzoek in twijfel trekken op grond van drie zinnetjes in de Telegraaf en zonder dat je er enig verstand van hebt, dát is wel fout.
En dat dit een forum is, wil nog niet zeggen dat je meteen blind overal op in moet hakken. Je kan het bericht bijvoorbeeld ook positief opvatten, zo van "Goh, dan hoef ik me de volgende keer dat ik naar het strand van Alanya vlieg niet druk te maken of de piloten wel goed kunnen vliegen." Of scheld voor mijn part Boeing uit, want dat is op grond van het onderzoek blijkbaar wel gerechtvaardigd.
Expert wil ik niet zeggen, ik zit wel dagelijks achter de knuppel van een Boeing toestel. En lees m'n eerste post in dit topic maar.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:49 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Vertel! Jij bent toevallig een expert
Een aerospace engineer die niet eens malfunction kan spellen....quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:55 schreef G.Fawkes het volgende:
Om een deel van het gesprek voor te zijn. Ik werk als aerospace engineer in Missouri (voor Boeing). Hebben we dat ook weer gehad. Ik kan me heel goed voorstellen dat het eenmail function was van de hoogtemeter(s). Vaak genoeg meegemaakt
Het zegt wel dat ik meer wat van welke problemen er zich in het verleden hebben voorgedaan dat type toestel en hoogtemeters. Helaas kan ik daar verder niet op in gaan...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:58 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Een aerospace engineer die niet eens malfunction kan spellen....
Ennuh, dat betekent niet dat je wat weet over vliegen.
Ik ben dan geen piloot, maar ik zou denken dat als je als piloot 2 hoogtemeters hebt, waarvan er 1 aan geeft dat je jezelf bijna in de grond boort, en de andere honderden meters als hoogte aan geeft, ik toch het zekere voor het onzekere zou nemenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:58 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Een aerospace engineer die niet eens malfunction kan spellen....
Ennuh, dat betekent niet dat je wat weet over vliegen.
Je moet me gelijk geven want ik weet alles maar ik mag het niet zeggenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:59 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Het zegt wel dat ik meer wat van welke problemen er zich in het verleden hebben voorgedaan dat type toestel en hoogtemeters. Helaas kan ik daar verder niet op in gaan...
Dat heeft niks met de B737 van Turkish Airlines te maken gehad. Het toestel was nog perfect te vliegen, de piloten hebben 'm alleen gewoon op de automatische piloot de grond in laten crashen zonder tijdig in te grijpen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:59 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Het zegt wel dat ik meer wat van welke problemen er zich in het verleden hebben voorgedaan dat type toestel en hoogtemeters. Helaas kan ik daar verder niet op in gaan...
Maar dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat in Turkije ook zomaar iedereen piloot kan worden.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:54 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Expert wil ik niet zeggen, ik zit wel dagelijks achter de knuppel van een Boeing toestel. En lees m'n eerste post in dit topic maar.
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat in Turkije ook zomaar iedereen piloot kan worden.
Ja, ik ben namelijk buschauffeur maar dat werk is me te afwisselend.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:19 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik deel dit soort reacties meestal maar in in de categorie 'jaloers'.
Je bent niet echt duidelijk. Je bent er niet blij mee dat je werk als buschauffeur te afwisselend is? Ik zie niet in hoe het werk van buschauffeur afwisselend kan zijn...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, ik ben namelijk buschauffeur maar dat werk is me te afwisselend.
dat mag je hier niet verkondigen, dan ben je een betweterige nep expert....quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:25 schreef rubje het volgende:
" Turkse piloten onschuldig bij Poldercrash "
Juist ja, en ik durf te wedden dat achter deze uitslag veel meer zit dan wij mogen vermoeden.
Ik zeg: Politiek geharrewar om Turkije vooral niet voor het hoofd te stoten en de goede betrekkingen
op het spel te zetten.
En ik wed dat jij dat alleen maar denkt omdat je als een dolle stier reageert op het woord "Turk".quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:25 schreef rubje het volgende:
" Turkse piloten onschuldig bij Poldercrash "
Juist ja, en ik durf te wedden dat achter deze uitslag veel meer zit dan wij mogen vermoeden.
Ik zeg: Politiek geharrewar om Turkije vooral niet voor het hoofd te stoten en de goede betrekkingen op het spel te zetten.
heeft meneer van Vollenhoven je dat zelf verteld?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:52 schreef Igen het volgende:
[..]
En ik wed dat jij dat alleen maar denkt omdat je als een dolle stier reageert op het woord "Turk".
Pieter van Vollenhoven is namelijk alom gerespecteerd voor zijn grondige en objectieve onderzoek bij dit soort ongevallen. Hij is absoluut niet iemand die z'n onderzoeksresultaten zomaar aanpast om de regering welgevallig te zijn.
Nouja, het is algemeen bekend dat Turken over het algemeen totaal niet tegen kritiek kunnen. Ik denk dat Van Vollenhoven extra voorzichtig is geweest om de Turkse piloten niet de schuld te geven.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:52 schreef Igen het volgende:
[..]
En ik wed dat jij dat alleen maar denkt omdat je als een dolle stier reageert op het woord "Turk".
Pieter van Vollenhoven is namelijk alom gerespecteerd voor zijn grondige en objectieve onderzoek bij dit soort ongevallen. Hij is absoluut niet iemand die z'n onderzoeksresultaten zomaar aanpast om de regering welgevallig te zijn.
Dit is niet het eerste onderzoek dat hij heeft uitgevoerd hè.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:03 schreef woid het volgende:
[..]
heeft meneer van Vollenhoven je dat zelf verteld?
hij wordt allom gerespecteerd idd, omdat ie zo lekker diplomatiek blijft.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Dit is niet het eerste onderzoek dat hij heeft uitgevoerd hè.
Ah, daar hebben we een Turkendeskundige die ook nog zoveel van vliegen weet dat die al weet dat de schuld wel bij de piloten lag.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:07 schreef Maverick_tfd het volgende:
Nouja, het is algemeen bekend dat Turken over het algemeen totaal niet tegen kritiek kunnen. Ik denk dat Van Vollenhoven extra voorzichtig is geweest om de Turkse piloten niet de schuld te geven.
Je kan ook gewoon meteen zeggen dat je tegen elke prijs de Turken de schuld wil kunnen geven. Dan hoeven we geen tijd te verspillen met dit soort onzindiscussies.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:10 schreef woid het volgende:
[..]
hij wordt allom gerespecteerd idd, omdat ie zo lekker diplomatiek blijft.
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we een Turkendeskundige die ook nog zoveel van vliegen weet dat die al weet dat de schuld wel bij de piloten lag.
leg me uit, haarlemmermeerders hebben een trauma opgelopen?quote:HAARLEMMERMEER - De gemeente Haarlemmermeer herdenkt op 25 februari de vliegramp met Turkish Airlines nabij Schiphol.
Het is dan precies een jaar geleden dat het toestel in een weiland neerstortte. Negen mensen kwamen om het leven. Ongeveer tachtig inzittenden raakten gewond.
Een woordvoerder van de gemeente bevestigde dinsdag dat er een herdenking komt. Hij kon nog niet zeggen waar die plaatsvindt en hoe laat dat zal zijn.
ik denk er niet aan, ik ben geen anti Turk.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon meteen zeggen dat je tegen elke prijs de Turken de schuld wil kunnen geven. Dan hoeven we geen tijd te verspillen met dit soort onzindiscussies.
Dat mag best.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:16 schreef woid het volgende:
[..]
ik denk er niet aan, ik ben geen anti Turk.
ik vind het alleen verwonderlijk dat de piloten (welk geslacht ras vormpje lichtgevend or what ever ze ook mogen hebben/zijn) dat ding tussen de knollen hebben laten vallen.
wat de bevindingen van van Vollenhoven en de zijne ook gaan zijn, leg mij eens uit.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat mag best.
Maar laten we dan eerst even wachten tot bekend is wat er nou precies in het onderzoeksrapport staat, alvorens de integriteit van de onderzoeksraad en van van Vollenhoven in twijfel te stellen en hun van stiekeme partijdigheid te beschuldigen.
Eensquote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:24 schreef woid het volgende:
[..]
wat de bevindingen van van Vollenhoven en de zijne ook gaan zijn, leg mij eens uit.
het is bekend dat ze op de hoogte waren van een soort storing.
het is bekend dat de kist op de autopiloot stond
het is bekend dat het zicht goed was.
hoe kan de piloot niet eindverantwoordelijk zijn?
Klinkt logisch inderdaad.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:24 schreef woid het volgende:
[..]
wat de bevindingen van van Vollenhoven en de zijne ook gaan zijn, leg mij eens uit.
het is bekend dat ze op de hoogte waren van een soort storing.
het is bekend dat de kist op de autopiloot stond
het is bekend dat het zicht goed was.
hoe kan de piloot niet eindverantwoordelijk zijn?
hoop dat je "...En dat dit een forum is, wil nog niet zeggen dat je meteen blind overal op in moet hakken..." bij deze herziet.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Klinkt logisch inderdaad.
Maar toch wil ik eerst het onderzoeksrapport zien. Wie weet staat daar wel een heel goed argument in waarom het toch aan het vliegtuig en niet aan de piloten heeft gelegen.
Kickje naar BNW?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:07 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Nouja, het is algemeen bekend dat Turken over het algemeen totaal niet tegen kritiek kunnen. Ik denk dat Van Vollenhoven extra voorzichtig is geweest om de Turkse piloten niet de schuld te geven.
Bullshit, is gewoon de keiharde waarheid. Begin tegen de gemiddelde Turk maar eens over Armenie, of over Ataturk, of over Koerden, of over mensenrechten, of over vrijheid van meningsuiting. Deze piloten werden in Turkije al helden genoemd toen er nog niks bekend was over de oorzaak.quote:
Straks begint men nog over een joods complot of de illimunati. Ongefundeerde theorieën horen thuis in BNW.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:03 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Bullshit, is gewoon de keiharde waarheid. Begin tegen de gemiddelde Turk maar eens over Armenie, of over Ataturk, of over Koerden, of over mensenrechten, of over vrijheid van meningsuiting. Deze piloten werden in Turkije al helden genoemd toen er nog niks bekend was over de oorzaak.
No way dat ze gaan accepteren dat ze (grove) fouten hebben gemaakt. Ik zeg niet dat het zo is, maar je moet het wel in het achterhoofd houden.
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:13 schreef Karamsar het volgende:
[..]
Straks begint men nog over een joods complot of de illimunati. Ongefundeerde theorieën horen thuis in BNW.
Welk punt?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:14 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.![]()
Turkish Airlines weet ik niet, maar ik zie de Turkse regering nog niet zo snel accepteren dat hun 'helden' fouten hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:15 schreef IHVK het volgende:
[..]
Welk punt?
Omdat jij drie Turken kent die niet tegen kritiek kunnen, ga je er vanuit dat Turkish Airlines ook niet tegen kritiek kan?
Hm. Heeft de Turkse regering enige inspraak in deze kwestie?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:19 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Turkish Airlines weet ik niet, maar ik zie de Turkse regering nog niet zo snel accepteren dat hun 'helden' fouten hebben gemaakt.
Geen idee, ik denk het niet. Waar het mij om gaat is dat ik me goed voor kan stellen dat het vanuit politiek oogpunt zo gespeeld wordt dat de piloten geen schuld hadden, om de Turkse regering/bevolking niet voor het hoofd te stoten. Deels ook omdat de piloten natuurlijk al overleden zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hm. Heeft de Turkse regering enige inspraak in deze kwestie?
Ja. Amerika wil een luchtmachtbasis in Turkije. Nederland is het slaafje van Amerika. Dus Nederland moet alles slikken en nemen wat Turkije zegt. Daarom ook geen kritiek op de piloten. Zij zijn de helden die niets fout hebben gedaan.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hm. Heeft de Turkse regering enige inspraak in deze kwestie?
Waar beschuldig ik de pilotenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 08:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Wauw, de helft van de conclusies uit (een vaag tweedehands nieuwsbericht over) het rapport overnemen en de andere helft negeren, om tóch lekker de Turkse piloten te kunnen beschuldigen. Balkenende zou het niet beter kunnen! Chapeau!
Ik zou die alu-hoedje maar af doen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ja. Amerika wil een luchtmachtbasis in Turkije. Nederland is het slaafje van Amerika. Dus Nederland moet alles slikken en nemen wat Turkije zegt. Daarom ook geen kritiek op de piloten. Zij zijn de helden die niets fout hebben gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |