81 keer vind ik nog steeds wel een beetje overdone.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:42 schreef mariox het volgende:
Om de bladzijde is wel overdreven. In totaal 81 keer.
Nee hoor. De Koran lees je niet in een keer uit. Je leest je hele leven lang een stukje uit de de Koran. Waardoor je geweten vaak genoeg geprikkeld wordt en continu bij de les blijft.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
81 keer vind ik nog steeds wel een beetje overdone.
Ook verkrijgbaar bij bol: http://www.bol.com/nl/p/n(...)002624133/index.htmlquote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:01 schreef mariox het volgende:
Nee hoor. De Koran lees je niet in een keer uit. Je leest je hele leven lang een stukje uit de de Koran. Waardoor je geweten vaak genoeg geprikkeld wordt en continu bij de les blijft.
De Koran is ongeveer 604 pagina's. Gemiddeld word 1-2 pagina's per dag gelezen denk ik zodat je de Koran 1 keer per jaar uit hebt. Maar dit hangt natuurlijk per persoon af. Er zijn geleerden die hem elke week of om de 2 weken uitlezen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ook verkrijgbaar bij bol: http://www.bol.com/nl/p/n(...)002624133/index.html
Maar hoe lang kun je nou over 879 pagina's doen?Zelfs als je 1 pagina per dag doet ben je er in 3 jaar meer dan doorheen.
Kun je de belangrijke dingen dan niet gewoon op uittypen en naast je bed / desktop of in de keuken hangen als reminder?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:41 schreef mariox het volgende:
[..]
De Koran is ongeveer 604 pagina's. Gemiddeld word 1-2 pagina's per dag gelezen denk ik zodat je de Koran 1 keer per jaar uit hebt. Maar dit hangt natuurlijk per persoon af. Er zijn geleerden die hem elke week of om de 2 weken uitlezen.
Maar voor de luilakken (zoals ik en misschien 90% anderen) is het ideaal dat je om de zoveel dagen word herinnerd aan de belangrijkere dingen.
Nu ik over je post nadenk: de leefregels in de koran kunnen, samengevat, best op een paar A4-tjes of zelfs in een boekje zo dun als de Donald Duck. Dat bedoel ik, i.t.t. tot de nationale rattenvanger, alleen als fysiek formaat, niet als geestelijk formaat.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kun je de belangrijke dingen dan niet gewoon op uittypen en naast je bed / desktop of in de keuken hangen als reminder?
De koran moet dan zoals het oude testament niet letterlijk meer worden genomen...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou en of! Daar krijg je kokend water te drinken en word je overgoten met vloeibaar metaal. Staat in de koran, bijna om de andere bladzijde.
Merkwaardige stelling: de koran is minder oud dan het nieuwe testament!quote:Op woensdag 24 februari 2010 00:26 schreef Heerda het volgende:
[..]
De koran moet dan zoals het oude testament niet letterlijk meer worden genomen...
Hoe dan ook... met God of Allah heeft de hel niets te maken... God is liefde!
Niet letterlijk meer? Moesten die twee ooit wel letterlijk genomen worden?quote:Op woensdag 24 februari 2010 00:26 schreef Heerda het volgende:
De koran moet dan zoals het oude testament niet letterlijk meer worden genomen...
Juist het ontbreken van de hel zou God zeer onrechtvaardig maken en dus een breuk doen op die liefde. Hoe slecht zouden de joodse slachtoffers zich niet voelen als Hitler niet zou worden gestraft?quote:Op woensdag 24 februari 2010 00:26 schreef Heerda het volgende:
[..]
Beste,quote:Op woensdag 24 februari 2010 07:18 schreef mariox het volgende:
[..]
Juist het ontbreken van de hel zou God zeer onrechtvaardig maken en dus een breuk doen op die liefde. Hoe slecht zouden de joodse slachtoffers zich niet voelen als Hitler niet zou worden gestraft?
Dan moeten die joodse slachtoffers toch ook nog wel een paar rondjes, als ze uit zijn op wraak.quote:Op woensdag 24 februari 2010 07:18 schreef mariox het volgende:
[..]
Juist het ontbreken van de hel zou God zeer onrechtvaardig maken en dus een breuk doen op die liefde. Hoe slecht zouden de joodse slachtoffers zich niet voelen als Hitler niet zou worden gestraft?
Ach, ieder mens wordt ooit wel eens onrecht aan gedaan. Wie wordt daarvoor gestraft? God zelf?quote:Op woensdag 24 februari 2010 07:18 schreef mariox het volgende:
[..]
Nee.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ach, ieder mens wordt ooit wel eens onrecht aan gedaan. Wie wordt daarvoor gestraft? God zelf?
quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee.
De mensheid is de idiote zwakke schakel.
Prima, maar dat maakt het bestaan van een hemel of hel dan ook overbodig en irrelevant.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee.
De mensheid is de idiote zwakke schakel.
Hoezo?quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Prima, maar dat maakt het bestaan van een hemel of hel dan ook overbodig en irrelevant.
Ja. ik geloof dat God mensen een keuzevrijheid heeft gegeven. En dat vraagt om als mens verantwoordelijkheid te nemen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat we het aan onszelf te danken hebben als ik jou mag geloven?
Tja.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja. ik geloof dat God mensen een keuzevrijheid heeft gegeven. En dat vraagt om als mens verantwoordelijkheid te nemen.
De Bijbel is helder hoe je moet leven. God is duidelijk om hem lief te hebben en je naaste als jezelf.
Makkelijker kan het niet. Maar het oordeel is aan God of je in de hemel of in de hel beland
Een leven in het hier en nu zonder je druk te maken over je bestemming.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Doe er je voordeel mee. Wat is er mooier dan een hemels hiernamaals?
Jij dobbert dus doelloos rond op zee?quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een leven in het hier en nu zonder je druk te maken over je bestemming.
We dobberen allemaal op zee, fact. Ik doe dat voor jou wellicht doelloos, en ik vind weer dat het een tamelijk doelloze bezigheid is om te hopen op een glorieuze redding om je op die manier in leven te houden. Ach, baat het niet dan schaadt het niet.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jij dobbert dus doelloos rond op zee?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |