abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78381089
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:26 schreef Heerda het volgende:

[..]

De koran moet dan zoals het oude testament niet letterlijk meer worden genomen...
Hoe dan ook... met God of Allah heeft de hel niets te maken... God is liefde!
Juist het ontbreken van de hel zou God zeer onrechtvaardig maken en dus een breuk doen op die liefde. Hoe slecht zouden de joodse slachtoffers zich niet voelen als Hitler niet zou worden gestraft?
---o---
pi_78409407
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 07:18 schreef mariox het volgende:

[..]

Juist het ontbreken van de hel zou God zeer onrechtvaardig maken en dus een breuk doen op die liefde. Hoe slecht zouden de joodse slachtoffers zich niet voelen als Hitler niet zou worden gestraft?
Beste,
Kwaad straft zichzelf! Waarom God daarmee belasten? Hitler moet nog duizend levens lijden om ooit de hemelsche sferen te bereiken.
pi_78412826
quote:

[..]

Dan moeten die joodse slachtoffers toch ook nog wel een paar rondjes, als ze uit zijn op wraak.
Hoe stel je je dat trouwens voor: 6 miljoen doden verhalen op een persoon?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_78412931
quote:

[..]

Ach, ieder mens wordt ooit wel eens onrecht aan gedaan. Wie wordt daarvoor gestraft? God zelf?
pi_78413001
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ach, ieder mens wordt ooit wel eens onrecht aan gedaan. Wie wordt daarvoor gestraft? God zelf?
Nee.

De mensheid is de idiote zwakke schakel.
pi_78413217
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee.

pi_78413887
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee.

Prima, maar dat maakt het bestaan van een hemel of hel dan ook overbodig en irrelevant.
pi_78416503
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Prima, maar dat maakt het bestaan van een hemel of hel dan ook overbodig en irrelevant.
Hoezo?
pi_78416702
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hoezo?
Omdat we het aan onszelf te danken hebben als ik jou mag geloven?
pi_78417187
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat we het aan onszelf te danken hebben als ik jou mag geloven?
Ja. ik geloof dat God mensen een keuzevrijheid heeft gegeven. En dat vraagt om als mens verantwoordelijkheid te nemen.

De Bijbel is helder hoe je moet leven. God is duidelijk om hem lief te hebben en je naaste als jezelf.

Makkelijker kan het niet. Maar het oordeel is aan God of je in de hemel of in de hel beland
pi_78417396
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja. ik geloof dat God mensen een keuzevrijheid heeft gegeven. En dat vraagt om als mens verantwoordelijkheid te nemen.

De Bijbel is helder hoe je moet leven. God is duidelijk om hem lief te hebben en je naaste als jezelf.

Makkelijker kan het niet. Maar het oordeel is aan God of je in de hemel of in de hel beland
Tja.
pi_78417800
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja.
Doe er je voordeel mee. Wat is er mooier dan een hemels hiernamaals?
pi_78417956
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Doe er je voordeel mee. Wat is er mooier dan een hemels hiernamaals?
Een leven in het hier en nu zonder je druk te maken over je bestemming.
pi_78418047
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een leven in het hier en nu zonder je druk te maken over je bestemming.
Jij dobbert dus doelloos rond op zee?
pi_78418460
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jij dobbert dus doelloos rond op zee?
We dobberen allemaal op zee, fact. Ik doe dat voor jou wellicht doelloos, en ik vind weer dat het een tamelijk doelloze bezigheid is om te hopen op een glorieuze redding om je op die manier in leven te houden. Ach, baat het niet dan schaadt het niet.
pi_78418780
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

We dobberen allemaal op zee, fact. Ik doe dat voor jou wellicht doelloos, en ik vind weer dat het een tamelijk doelloze bezigheid is om te hopen op een glorieuze redding om je op die manier in leven te houden. Ach, baat het niet dan schaadt het niet.
Hhmm. Ik zou je eigenlijk tekort doen om te zeggen dat je doelloos leeft, want dat is niet waar.

Een goede keuze heb je denk ik al gedaan, door te kiezen voor een opleiding van maatschappelijk werk. Je wil dus mensen helpen, dat is een vorm van naastenliefde.

Jij bent verstandiger dan ik ben geweest.
pi_78421083
Grappig, dit.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_78423877
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:12 schreef Heerda het volgende:

[..]

Beste,
Kwaad straft zichzelf! Waarom God daarmee belasten? Hitler moet nog duizend levens lijden om ooit de hemelsche sferen te bereiken.
Dat is toch geen straf of rechtvaardigheid. Als je niet weet wat hemelse sferen zijn dan weet je toch nooit wat je mist? In dat opzicht is dat dus ook geen straf. Mensen willen het leed dat hun of hun familie is aangedaan terugzien bij de persoon die het leed heeft veroorzaakt. Dat is rechtvaardigheid. Als je dat nooit terugziet kan je dan nog spreken over rechtvaardigheid?
---o---
pi_78424008
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:13 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan moeten die joodse slachtoffers toch ook nog wel een paar rondjes, als ze uit zijn op wraak.
Hoe stel je je dat trouwens voor: 6 miljoen doden verhalen op een persoon?
Eeuwige hel voor Hitler en een beloning van God voor jezelf omdat je veel leed hebt ervaren op een aardse leven.
Dat zou bijvoorbeeld mij wel voldoening geven. Maar vergeven is natuurlijk een nobelere actie. Maar niet iedereen is even nobel en daar houd God dan rekening mee.
Volgens mij is wraak ook slecht omdat je dan je eigen rechtertje wil spelen wat natuurlijk een soort van terrorisme is in de maatschappij. Maar er is niks mee mee dat je hem veroordeelt wilt zien in een rechtbank. Hem vergeven zou juist een tiran van je maken omdat je hem nogmaals de vrijheid geeft om nog meer tirannie te veroorzaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door mariox op 25-02-2010 10:22:44 ]
---o---
pi_78425887
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hoe stel je je God eigenlijk voor?
De mens is een druppel en God is de oceaan.
Wij zijn allen samen God ieder mens heeft een Goddelijke vonk.
En kwaad straft zichzelf: oorzaak en gevolg.
Ik vind de uitspraak van Socrates nog steeds geweldig: de mens is goed want geschapen naar het evenbeeld van God. Er zijn echter mensen die het goede niet kennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')