abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 februari 2010 @ 17:08:35 #181
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78145599
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 16:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

vandaag een brief gekregen van de RET dat ik niet meer in aanmerking kom voor vergoeding voor het niet uitchecken van 2 jaar geleden.
Oh? Volgens mij verlopen vorderingen pas na minimaal 5 jaar. Ik begrijp niet waar de RET het lef vandaan haalt om dit af te wijzen.
pi_78146102
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 17:08 schreef Zelva het volgende:

[..]

Oh? Volgens mij verlopen vorderingen pas na minimaal 5 jaar. Ik begrijp niet waar de RET het lef vandaan haalt om dit af te wijzen.
Ik vind het gewoon onbeschoft, omdat ik hier pas achter kwam toen ik de OV kaart ging activeren.
Ook op OV chipkaart.nl kon ik de transactie niet vinden,ergo hij heeft niet plaatsgevonden

Hoe zal ik er dan achter moeten komen, als ik een OV kaart helemaal niet gebruik, alleen als voordeelurenkaart.

De NS stuurt me overigens ook terug naar de RET, dus het lijkt mij dat de NS maar over de brug moet komen.
Zij hebben mij deze kaart ongevraagd toegestuurd.

Het laatste woord is hier echt nog niet over gevallen.
pi_78147401
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:16 schreef Ravvie het volgende:
Ik ben er ook compleet klaar mee, heb door het debacle nu al voor meer dan 400 Euro aan overbodige kosten gemaakt en ga echt voor elke Euro Cent die ik teveel heb betaalt mijn geld terug eisen.
Zo zag ik gisteren dat ik de afgelopen weken iedere dag voor exact hetzelfde ritje met de bus van Schiphol Plaza naar kantoor, telkens een ander bedrag betaal aan connexxion. Varierend van 0,88 Cent tot 1,40. Bel je vervolgens op naar Connexxion hoe dat kan, zegt een tamelijk onvriendelijke man aan de telefoon dat hij daar niks aan kan doen en geen idee heeft hoe dat komt. Op de vraag waar ik mijn teveel betaalde geld terug kan halen, zegt hij doodleuk dat je daarvoor bij de NS(?!?) moet zijn, die op hun beurt weer zeggen niks met connexxion te maken te hebben. Ook is het me al meerdere malen overkomen dat tijdens een rit de uitcheck paaltjes gewoon uitvielen of gingen updaten, waardoor er dus gewoon weer 4 Euro wordt afgeschreven, waar je dan weer zelf achteraan moet


Maar gewoon doorgaan met invoeren hoor, het werkt fantastisch.
Heel erg herkenbaar dit! Ik ga vaak vanaf huis met de zuidtangent naar de arena, filmpje pakken... en elke keer een ander bedrag! Er zit totaal geen lijn in. UItvallende uitcheck apparatuur ook al heel veel ervaren. Ik heb overigens na mijn ervaring van de week een klacht ingediend en ik krijg gewoon een standaard mail met een link naar een claim formulier!
Verder ook opvallend dat een ritje met de Metro van Amstelveen naar Amsterdam vaak rond de 1,80 euro zit terwijl ik voor een enkeltje met de zuidtangent naar Haarlem afgelopen weekend 2,50 euro betaalde... GVB is kennelijk een stuk duurder!
pi_78147874
http://www.rover.nl/chipkaart/zorgpuntenlijst.pdf

38 argumenten om maar met de auto te gaan ipv het OV

Het wordt nog veel erger straks, abonnementen worden afgeschaft, als je overstapt op de trein na bus,tram of metrorit in een stad, ben je veel duurder uit dan nu

En dan te bedenken dat een goede economie afhankelijk is van mobiliteit.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:37:35 #185
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78205284
quote:
Chipkaart studenten vanaf 16 maart verplicht
Uitgegeven: 19 februari 2010 18:40 /// Laatst gewijzigd: 19 februari 2010 21
DEN HAAG - Studenten kunnen vanaf 16 maart alleen nog met het openbaar vervoer reizen als zij in het bezit zijn een ov-chipkaart die is opgeladen. De vervoerders hebben daarover vrijdag overeenstemming bereikt met het ministerie van Onderwijs.

Studenten moesten aanvankelijk vanaf 1 januari met de ov-chipkaart kunnen reizen.
Die deadline werd al een maand opgeschoven, maar door technische problemen met het computersysteem slaagden lang niet alle studenten erin hun kaart tijdig te activeren.

Onderwijsminister Ronald Plasterk besloot vorige maand dat eerst alle problemen moesten worden opgelost. Pas daarna mochten de vervoerders in overleg met het ministerie een nieuwe uiterste datum vaststellen.

Papieren kaart
In totaal moeten 650.000 studenten hun ov-chipkaart activeren. Van hen heeft 80 procent dat inmiddels gedaan.
De rest reist nog met een papieren ov-studentenkaart of met een ov-chipkaart die nog niet is geactiveerd. Vanaf 16 maart mag dat niet meer.

Loterij
Om studenten extra te motiveren, hebben de vervoersbedrijven een loterij gekoppeld aan het activeren van de ov-chipkaart. Studenten die hun kaart opladen, kunnen onder meer een wintersportvakantie winnen. De verloting is eveneens op 16 maart.
© ANP
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:45:33 #186
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78205707
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:07 schreef Zelva het volgende:
Gisteren ook weer leuk. Ik stapte een Arriva-bus in op Zuidplein, Rotterdam, checkte in en bedacht iets leuks. Ik had het briljante plan om mijn strippen dan maar eens op te maken. Ik checkte derhalve meteen maar weer uit. Kosten: 17 cent. Huh?

Zal dat iets te maken hebben met dat het uitstappunt op Zuidplein wat verder ligt dan het punt waar je instapt? Ik weet het niet, maar wat een ^%$#*&-systeem.

Die 17 cent wil ik natuurlijk vanzelfsprekend uiteraard terughebben, maar bij een claimformulier moet je een bonnetje uit de automaat met je laatste reizen bijleveren ( , ze houden álle reisgegevens toch volautomatisch bij?)

Kan dat ook bij de NS-automaat, of moet ik dan weer helemaal vanuit Ede naar Rotterdam reizen?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:49:55 #187
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78205935
Oh laat maar, zit ik die link van Macca te lezen, kom ik dit tegen:
quote:
Bij (geschikte) NS-automaten kunnen laatste 10 transacties wel van beeldscherm worden afgelezen, maar niet worden afgedrukt.

  dinsdag 23 februari 2010 @ 13:25:42 #188
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78341167
quote:

Alle dagen gratis OV voor studenten

UTRECHT - Door een fout bij het activeren van de nieuwe OV-chipkaart voor studenten is het mogelijk alle dagen van de week gratis te kunnen reizen.

Afschaffen strippenkaart?
Bij de Landelijke Studentenvakbond (LSVb) én De Telegraaf zijn meerdere meldingen gekomen van studenten die tot hun verbazing en blijdschap op hun chipkaart zowel de weekeind- als de weekvariant zien staan na het activeren van de reisrechten bij een oplaadpunt. Officieel zou er maar één reismogelijkheid moeten staan.

De Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO), de voormalige IB-groep, kent dit probleem en bij de gezamenlijke vervoersbedrijven wordt tamelijk laconiek gereageerd: „Nou, maar dat is toch geweldig voor deze studenten. Gratis reizen, wat wil je nog meer. Dit is echter hooguit het geval tot 16 maart, dan kan het technisch gezien niet meer,” stelt woordvoerder Charlotte Schoenmakers van de vervoersbedrijven.

Volgens Schoenmakers is het ’alle dagen gratis reizen’ gewoonweg mazzel voor die studenten die eerst een tijdelijk reisrecht hadden voor bijvoorbeeld de week-variant en nu bij het activeren van het officiële product overstappen naar de weekeind-variant en andersom: „Dan staan beide mogelijkheden tijdelijk naast elkaar op de kaart. Maar de student is wel strafbaar als hij buiten het officiële product om reist.”

Die ervaring heeft studente en LSVb-medewerker Sara Struik, die ook opeens een kaart heeft die geschikt is voor weekeind én week, helemaal niet. „Bij mij raadde de conducteur juist aan -toen hij beide mogelijkheden op één kaart zag staan- vooral er gebruik van te maken! Hij zei niks over boetes of dat ik strafbaar was. Ik maak er vooral gebruik van in de bus, daar is geen conducteur die er iets van kan zeggen.”

Lek
Voorzitter Gerard Oosterwijk van de LSVb vindt het hele chipkaart-systeem „zo lek als een mandje. Alle dagen gratis kunnen reizen is een leuke bijkomstigheid, maar we krijgen ook veel klachten van studenten die eigenlijk een weekvariant hebben, zo staan geregistreerd en bij het activeren bij de paal hiervoor hebben gekozen, maar dat bij het reizen in de trein en bus opeens blijkt dat er een weekeind-variant op de kaart staat. Heel vervelend.”

Volgens Schoenmakers is dat technisch echter onmogelijk: „Dan moeten ze bij de paal op een verkeerde knop hebben gedrukt. We hebben wél technische problemen met het wisselen van week naar weekeind en omgekeerd. Als je wisselt kan je dat aanvragen op de site en zou binnen 2 dagen dit geregeld moeten zijn. Maar het duurt wel tien dagen. Als je vóór die tien dagen toch gaat ophalen, activeer je weer de oude. Maar we hebben nog tot 16 maart om alle euvels eruit te halen. Op die datum moeten alle 650.000 studenten hun nieuwe OV-chipkaart geactiveerd hebben.”
Het blijven ook eindeloos incompetente loosers daar.
'technisch onmogelijk' 'fout van de gebruiker' 'enkele problemen'
Jammer dat deze (&9786(*-bende blijft bestaan bij de val van het kabinet.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_78356024
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:25 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Het blijven ook eindeloos incompetente loosers daar.
'technisch onmogelijk' 'fout van de gebruiker' 'enkele problemen'
Jammer dat deze (&9786(*-bende blijft bestaan bij de val van het kabinet.
Wat mij blijft irriteren is dat ze de schuld bij de gebruiker blijven liggen

Ik heb nog steeds mijn 4 euro niet terug van mijn voordeelurenkaart
pi_78358253
topic niet gelezen..mijn excuses!

ff snel een vraagje. Ik heb een ov chipkaart(student). Is het mogelijk dat een vriend met korting mee kan reizen? Is dat dan gewoon 40%? Zoja, hoe gaat dat in zijn werk?
De enige echte.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:55:27 #191
141482 Q.
JurassiQ
pi_78360623
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:14 schreef Rnie het volgende:
topic niet gelezen..mijn excuses!

ff snel een vraagje. Ik heb een ov chipkaart(student). Is het mogelijk dat een vriend met korting mee kan reizen? Is dat dan gewoon 40%? Zoja, hoe gaat dat in zijn werk?
Papieren kaartje kopen.
For great justice!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:07:55 #192
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78371699
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:55 schreef Q. het volgende:

[..]

Papieren kaartje kopen.
En als die niet meer bestaan, God verbiede het, dan is het einde verhaal voor die kortingsregeling.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:16:20 #193
141482 Q.
JurassiQ
pi_78372571
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:07 schreef Zelva het volgende:

[..]

En als die niet meer bestaan, God verbiede het, dan is het einde verhaal voor die kortingsregeling.
Dat was al jaren bekend.
For great justice!
pi_78374555
[Het zou toch MAKKELIJKER worden ??

Nu moet ik dus ipv 2 kaartjes tegelijk kopen voor mij en mijn vriendin, 1x inchecken en 1 kaartje kopen.

En kon dat nog maar bij dezelfde automaat, maar nee laten we het nog makkelijker maken en die verweg van elkaar zetten ( ij R'dam Lombardijen in elk geval wel)

En voor de terugweg natuurlijk weer hetzelfde
pi_78374717
Off topic maar ook leuk

Ik kreeg van de NS een overgangs kaart ter compensatie van de vele vertragingen.
Dat houdt in dat je met een 2de klas kaartje in de 1e klasse mag zitten.

Erg leuk, samen treinen, ik in de 1ste en mijn vriendin in de 2de klas.
Nou bedankt hoor NS
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:52:40 #196
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78375557
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:16 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat was al jaren bekend.
Onder insiders wel ja. De gemiddelde reiziger moet er nog achter komen welke kortingsregelingen, gunstige overstapvoorwaarden en dergelijke allemaal gaan vervallen.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:53:21 #197
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78375604
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:39 schreef macca728 het volgende:
[Het zou toch MAKKELIJKER worden ??
Zou ja. Wanneer was dat ongeveer? Oh ja, 1993 of ergens daaromtrent.
  zondag 28 februari 2010 @ 12:26:58 #198
141482 Q.
JurassiQ
pi_78547933
Ik was vannacht vergeten uit te checken toen ik half dood uit de nachttrein strompelde, net even naar het station gefietst en kon alsnog uitchecken. Tot wanneer kan ik eigenlijk uitchecken als ik het vergeten ben? Iemand?
For great justice!
  zondag 28 februari 2010 @ 12:27:20 #199
141482 Q.
JurassiQ
pi_78547947
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:39 schreef macca728 het volgende:
[Het zou toch MAKKELIJKER worden ??
Ja, maar niet voor de betalende klanten natuurlijk! Het idee alleen al!
For great justice!
pi_78549136
Ik controleerde net mijn ov-chipkaart en idd ik heb dus zowel een week als een weekend ov abbo erop staan (vorige week mijn weekendproduct afgehaald). Betekend dit dat ik tot en met januari 2011 de gehele week gratis kan reizen?
  zondag 28 februari 2010 @ 13:10:11 #201
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78549294
Dat is toch schandalig, moet je ook gewoon nog een postzegel op je claimformulier plakken. Het is hún fout. Tuig van de richel, meer is het niet. Ik hoop voor hun dat ze die 44 cent erbij overmaken, want anders zie ik ze voor de rechter en krijg ik vanzelfsprekend gelijk.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 28 februari 2010 @ 13:14:38 #202
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78549454
er staan 3 incheckpoortjes in de Noordertunnel in Utrecht
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_78549567
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:14 schreef Ynske het volgende:
er staan 3 incheckpoortjes in de Noordertunnel in Utrecht
nou bij Den Haag HS liefst 2, 1 bij elke uitgang van het station, waarbij die bij de hoofdingang precies achter een pilaar staat waar je de schuifdeuren doorgaat.

TOTAAL ONZICHTBAAR dus voor reizigers die vertrekken vanuit Den Haag HS, lekker handig weer
Iedere mongool zou ze bij de kaartautomaten neerzetten, maar de NS niet.

Zou weleens willen weten wie zoiets bedenkt
  zondag 28 februari 2010 @ 13:18:31 #204
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78549572
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:26 schreef Q. het volgende:
Ik was vannacht vergeten uit te checken toen ik half dood uit de nachttrein strompelde, net even naar het station gefietst en kon alsnog uitchecken. Tot wanneer kan ik eigenlijk uitchecken als ik het vergeten ben? Iemand?
quote:
De klantenservice kon mij overigens niet vertellen na hoeveel tijd het ov-chipkaart systeem je reis als ‘vergeten uit te checken’ registreert. Volgens de algemene voorwaarden reizen op saldo NS dien je uit te checken op dezelfde dag als je bent ingecheckt. Ik heb van meerdere mensen gehoord, dat dit inderdaad het geval is (zie ook de reacties), zolang je in de tussentijd niet met de chipkaart hebt gereisd. Dus even terug naar het station om alsnog uit te checken loont! Houdt er wel rekening mee, dat het daarna een paar minuten duurt voor je weer kunt inchecken.
Van Vergetenuittechecken.

Vanzelfsprekend weet ook de klantenservice de antwoorden niet.. Only in Chipkaartland.

Maar sowieso, wat daar ook weer staat:
quote:
Het is op dit moment 3 keer per jaar mogelijk gebruik te maken van restitutie. Maar “dit kan worden teruggebracht naar 1 keer”, aldus de klantenservice.
WTF?
pi_78549642
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:18 schreef Zelva het volgende:

[..]


[..]

Van Vergetenuittechecken.

Maar sowieso, wat daar ook weer staat:
[..]

WTF?
daarom ga ik ook legaal zwart rijden, ze stelen van mij, dus ik van hen
Gisteren weer perfect gegaan, kan mijn voordeelurenkaart eigenlijk wel inleveren
pi_78549698
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:10 schreef Zelva het volgende:
Dat is toch schandalig, moet je ook gewoon nog een postzegel op je claimformulier plakken. Het is hún fout. Tuig van de richel, meer is het niet. Ik hoop voor hun dat ze die 44 cent erbij overmaken, want anders zie ik ze voor de rechter en krijg ik vanzelfsprekend gelijk.

raar bij RET kan je het nog naar een antwoordnummer sturen
pi_78549767
NS heeft toch helemaal geen restitutieformulier toch

Helemaal belachelijk, moet je een nummer belen van 0,10 per minuut
  zondag 28 februari 2010 @ 13:36:54 #208
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78550168
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:22 schreef macca728 het volgende:

[..]

raar bij RET kan je het nog naar een antwoordnummer sturen
Bij Connexxion ook, maar daar staat dit hilarische zinnetje
quote:
Connexxion, GVU, Hermes en Novio geven geen geld terug... ... in bijzondere gevallen van overmacht
Dus als het vervoersbedrijf er toevallig niets aan kon doen dat ik teveel betaald heb, moet ik mijn verlies maar nemen?
  zondag 28 februari 2010 @ 13:39:38 #209
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78550255
Ha ha, en als er bij de HTM wat mis is gegaan moet je naar het loket op Centraal Station of Hollandsch Spoor.

Benieuwd of je de extra reiskosten ook terug krijgt. En kan ik ook mijn uurtarief in rekening brengen?
pi_78550258
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:36 schreef Zelva het volgende:

[..]

Bij Connexxion ook, maar daar staat dit hilarische zinnetje
[..]

Dus als het vervoersbedrijf er toevallig niets aan kon doen dat ik teveel betaald heb, moet ik mijn verlies maar nemen?
]

hahaha wat is dat nou weer ?
Als de bus een ongeluk krijgt en alle automaten kapot zijn gegaan ?
Een bus met hooligans die alle automaten kapot slaan ?

Ja dat lijkt me wel bijzonder overmacht
pi_78552873
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:26 schreef Q. het volgende:
Tot wanneer kan ik eigenlijk uitchecken als ik het vergeten ben?
Ik denk dat het bij de trein dezelfde dag nog kan. Dat soort informatie is nergens te vinden, want men wil juist voorkomen dat mensen niet uitchecken ("men hoeft dit soort dingen niet te weten"). In dezelfde categorie valt overigens het aantal keer dat je mag vergeten uit te checken voordat je kaart geblokkeerd wordt; het precieze aantal heb ik nog nergens echt officieel zien staan.
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:05 schreef Ludacriss het volgende:
Betekend dit dat ik tot en met januari 2011 de gehele week gratis kan reizen?
Aangezien vanaf 16 maart alleen een geactiveerde studenten-OV-chipkaart als geldig vervoersbewijs telt, zou het tijdelijke reisrecht vanaf die datum niet meer geldig zijn. Persoonlijk ben ik nogal benieuwd hoe ze dat willen gaan regelen, maar in principe kan het dus vanaf 16 maart niet meer.
  zondag 28 februari 2010 @ 15:47:06 #212
141482 Q.
JurassiQ
pi_78554359
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:00 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Ik denk dat het bij de trein dezelfde dag nog kan.
En als je de trein van 23:59 pakt? Dan kan je dezelfde dag niet meer uitchecken. Misschien is het 24 uur. Nou ja, toch niemand die het weet. Wie wil het een keer gaan testen?
For great justice!
pi_78555950
Papieren vervoerbewijzen zijn geldig op de dag die op het vervoerbewijs staat en tot 4:00 de volgende dag. Zoiets zal ook wel bij de OV-chipkaart geïmplementeerd zijn.
pi_78556501
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:30 schreef Tochjo het volgende:
Papieren vervoerbewijzen zijn geldig op de dag die op het vervoerbewijs staat en tot 4:00 de volgende dag. Zoiets zal ook wel bij de OV-chipkaart geïmplementeerd zijn.
Op de papieren studenten versie stond ook dat je 3 (?) mensen mee mocht nemen met korting. Is dat nog steeds zo? Als het niet gratis voor mij zou zijn momenteel dan zou ik een rijbewijs gaan halen...
pi_78557954
De samenreiskorting geldt nog altijd. Je reisgenoten kunnen voorlopig een papieren vervoerbewijs met korting kopen. Niemand weet nog hoe (en of) de samenreiskorting zal worden geïmplementeerd als iedereen met een OV-chipkaart moet reizen.
pi_78559406
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:22 schreef Tochjo het volgende:
De samenreiskorting geldt nog altijd. Je reisgenoten kunnen voorlopig een papieren vervoerbewijs met korting kopen. Niemand weet nog hoe (en of) de samenreiskorting zal worden geïmplementeerd als iedereen met een OV-chipkaart moet reizen.
lijkt mij onmogelijk, dus dat zal wel verdwijnen.
  zondag 28 februari 2010 @ 18:47:33 #217
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78560545
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:22 schreef Tochjo het volgende:
Niemand weet nog hoe (en of) de samenreiskorting zal worden geïmplementeerd als iedereen met een OV-chipkaart moet reizen.
Is al eeuwen bekend dat die gaat verdwijnen, vanaf het prille begin. En logisch, want je kunt niet de ene chipkaart met de andere laten communiceren
pi_78560566
Ongelooflijk, ik snap er niks meer van! Als ik kijk wat er op mijn ov studenten kaart staat via een NS automaat dan geeft ie aan dat ik alleen een weekproduct heb, kijk ik via een automaat van de RET dan geeft ie aan dat ik zowel een week als weekendproduct er op heb staan. Ik heb net ook gekeken of het niet verkeerd staat bij het DUO maar daar staat gewoon een weekend product aangeven wat ik dus ook moet hebben (btw pas een week geleden mijn product op kunnen halen). Snap er de ballen van, zolang de conducteurs maar niet moeilijk gaan doen.
  zondag 28 februari 2010 @ 19:29:31 #219
141482 Q.
JurassiQ
pi_78562093
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:30 schreef Tochjo het volgende:
Papieren vervoerbewijzen zijn geldig op de dag die op het vervoerbewijs staat en tot 4:00 de volgende dag. Zoiets zal ook wel bij de OV-chipkaart geïmplementeerd zijn.
En als je met een nachttrein rond 4:00 reist zoals ik vannacht? Ik was ingechecked rond 3:10 op Amsterdam CEntraal en zonder problemen rond 12:30 uitgechecked in Utrecht.
For great justice!
pi_78572470
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:47 schreef Zelva het volgende:

[..]

Is al eeuwen bekend dat die gaat verdwijnen, vanaf het prille begin.
Dat is een interessante uitspraak. Heb je daar een bron bij? Ik baseer me op de informatie hier (het IkChip forum is voor NS-reizigers en het IkChip team bestaat dus uit medewerkers van NS).
quote:
Op zondag 28 februari 2010 19:29 schreef Q. het volgende:

[..]

En als je met een nachttrein rond 4:00 reist zoals ik vannacht? Ik was ingechecked rond 3:10 op Amsterdam CEntraal en zonder problemen rond 12:30 uitgechecked in Utrecht.
Als je om 3:00 een papieren treinkaartje had gekocht voor die reis, dan had je dat kaartje tot 4:00 de volgende dag (25 uur lang) kunnen gebruiken. Mogelijk had je dus tot 4:00 op 1 maart kunnen uitchecken, maar dat weet ik niet zeker.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 maart 2010 @ 06:48:54 #221
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_78579457
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:42 schreef macca728 het volgende:

9292 is dat een nieuwe website ofzo ? wij noemen dat ov9292.nl misschien makkelijker opzoeken
ondanks dat je vaak terechte klachten hebt, moet je misschien toch eerst even www.9292.nl proberen voordat je dit als argument gebruikt.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_78594515
volgens cijfers van het GVB is het aantal zwartrijders in de metro gedaald van 13% tot 4%

RET maakte vorig jaar ook dergelijke cijfers bekend, recente cijfers zijn niet bekend.
pi_78596525
Overigens waren zelfs de dranghekken niet genoeg en moest ik helemaal langs de rijen omlopen om door de poortjes te gaan vanmiddag bij metrostation Beurs

Was er iets gebeurd ofzo ? Of hebben mensen nieuwe hoop dat hun problemen opgelost worden ?

[ Bericht 5% gewijzigd door macca728 op 01-03-2010 22:04:16 ]
  maandag 1 maart 2010 @ 21:51:38 #224
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78612073
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:23 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat snap ik ook niet helemaal, er is toch allang bekend dat dit het geval is?
Ja. Staat genoeg over op de website.
  maandag 1 maart 2010 @ 21:52:25 #225
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78612122
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:01 schreef macca728 het volgende:
volgens cijfers van het GVB is het aantal zwartrijders in de metro gedaald van 13% tot 4%

RET maakte vorig jaar ook dergelijke cijfers bekend, recente cijfers zijn niet bekend.
laat ze eerst dat rapport maar openbaar maken
pi_78613853
Ik reis veel met de Randstadrail in Den Haag maar daar kan je niet eens in of uit checken want het is meestal "buiten dienst". Laat ze eerst eens maar hun apparatuur fixen.
  maandag 1 maart 2010 @ 22:22:14 #227
141482 Q.
JurassiQ
pi_78614184
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:17 schreef Bostonian het volgende:
Ik reis veel met de Randstadrail in Den Haag maar daar kan je niet eens in of uit checken want het is meestal "buiten dienst". Laat ze eerst eens maar hun apparatuur fixen.
Één van de grotere praktische problemen van de OV Chipkaart: de belachelijk idioot lage betrouwbaarheid van de apparatuur. .
For great justice!
  maandag 1 maart 2010 @ 22:45:27 #228
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78615760
5000 jaar terug werkte papier prima, en over 5000 jaar zou dat ook zo zijn.
  Moderator donderdag 4 maart 2010 @ 08:42:51 #229
9859 crew  Karina
Woman
pi_78718176
Ik heb me rotgezocht, maar ik kan het nergens vinden. Hoeveel kost een anonieme ov chipkaart (eentje die je bij de sigarenwinkel koopt)? Ik ga maar af en toe met het OV, dus een persoonlijke, oplaadbare kaart heb ik niet nodig.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_78719306
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 08:42 schreef Karina het volgende:
Ik heb me rotgezocht, maar ik kan het nergens vinden. Hoeveel kost een anonieme ov chipkaart (eentje die je bij de sigarenwinkel koopt)? Ik ga maar af en toe met het OV, dus een persoonlijke, oplaadbare kaart heb ik niet nodig.
Volgens mij 7,50.
pi_78720060
Er is 10 euro verdwenen van mijn kaart Naar het NS loket geweest en volgens de persoon achter de balie stond die 10 euro er 'toch echt nooit op hoor'. De transactie bij de automaat zou 'nooit hebben plaatsgevonden', ook al heb ik een pinbonnetje (waarvan het transactienummer 'niet terug te vinden is in het systeem') en een bankafschrift.

Alles net opgestuurd naar de NS klantenservice, kijken wat die er mee gaan doen maar ik vermoed dat ik weer eens bestolen ben van 10 euro
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:44:30 #232
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78726524
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:02 schreef RubenK het volgende:
Er is 10 euro verdwenen van mijn kaart Naar het NS loket geweest en volgens de persoon achter de balie stond die 10 euro er 'toch echt nooit op hoor'. De transactie bij de automaat zou 'nooit hebben plaatsgevonden', ook al heb ik een pinbonnetje (waarvan het transactienummer 'niet terug te vinden is in het systeem') en een bankafschrift.

Alles net opgestuurd naar de NS klantenservice, kijken wat die er mee gaan doen maar ik vermoed dat ik weer eens bestolen ben van 10 euro
Sorry meneer, het systeem zegt van niet, hij heeft zich vast vergis..
pi_78726567
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:02 schreef RubenK het volgende:
Er is 10 euro verdwenen van mijn kaart Naar het NS loket geweest en volgens de persoon achter de balie stond die 10 euro er 'toch echt nooit op hoor'. De transactie bij de automaat zou 'nooit hebben plaatsgevonden', ook al heb ik een pinbonnetje (waarvan het transactienummer 'niet terug te vinden is in het systeem') en een bankafschrift.

Alles net opgestuurd naar de NS klantenservice, kijken wat die er mee gaan doen maar ik vermoed dat ik weer eens bestolen ben van 10 euro
Je hebt toch bewijs ? Gewoon de manager erbij roepen.
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:21:56 #234
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78735041
Het ligt ook áltijd aan de klant.
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:41:54 #235
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78735986
Aan Arriva:
quote:
U heeft mij bestolen van 17 cent door kosten in rekening te brengen voor een incheck en een directe uitcheck op hetzelfde station. Dat geld wil ik hoe dan ook terug. Helaas bent als een van de weinige vervoerders zo asociaal, een ander woord is er niet voor, om een postbusnummer te gebruiken voor het terugsturen van het claimformulier. Aan die wettelijk compleet onrechtmatige onzin doe ik dus niet mee. Ik eis van u dat ik zonder verdere kosten mijn geld terug kan vragen. Dat houdt in dat u of a) mij een antwoordnummer geeft of b) u mij de schriftelijke garantie geeft dat die 44 cent voor een postzegel ook vergoed worden.

Bij geen of onvoldoende reactie waarschuw ik u alvast dat alle juridische kosten voor het terugkrijgen van de 17 cent, die nu onrechtmatig in uw bezit zijn, voor uw rekening komen. Van dit soort geniepige verrijking ben ik in ieder geval absoluut niet gediend en ik zal het er dan ook niet bij laten zitten. Ik weet in ieder geval dat ik het recht volledig achter mij heb staan.

Hoogachtend,

Zelva
Benieuwd of ik een reactie krijg.
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:26:56 #236
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78748604
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:41 schreef Zelva het volgende:
Aan Arriva:
[..]

Benieuwd of ik een reactie krijg.
  donderdag 4 maart 2010 @ 23:52:01 #237
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78755706
quote:
Oplaadautomaten OV-chipkaart geskimd
Uitgegeven: 4 maart 2010 21:44 /// Laatst gewijzigd: 4 maart 2010 21:46
AMSTERDAM - Onbekenden hebben in Amsterdam twee automaten voor het opladen van de OV-chipkaart geskimd. Een woordvoerster van het Gemeentelijk Vervoerbedrijf Amsterdam bevestigde donderdag een bericht hierover van RTV Noord-Holland.
© ANP

Met de geplaatste skimapparatuur kunnen criminelen de gegevens van pinpassen aflezen om vervolgens de rekeningen van de gedupeerden te plunderen.

De skimapparatuur op de twee Amsterdamse oplaadautomaten werd ontdekt tijdens onderhoud. Het GVB gaat nu alle automaten controleren.

Opzetstukken
De schade door skimmen bedroeg in 2008 zo'n 31 miljoen euro. Banken hebben sindsdien maatregelen genomen om de plaatsing van skimapparatuur te voorkomen.

Ook de kaartjesautomaten van de Nederlandse Spoorwegen waren vaak doelwit van skimmers. De NS heeft vorig jaar speciale opzetstukken geïnstalleerd om skimmen te voorkomen. Of het GVB dat ook gaat doen, kon de woordvoerster nog niet zeggen. ''De zaak is in onderzoek''.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 4 maart 2010 @ 23:55:10 #238
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78755816
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:52 schreef Stupendous76 het volgende:

"De zaak is in onderzoek".
Hoezo de zaak is in onderzoek? Je weet toch vantevoren dat er geskimd gaat worden. Daar hou je toch rekening mee?
  donderdag 4 maart 2010 @ 23:57:15 #239
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78755887
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:55 schreef Zelva het volgende:

[..]

Hoezo de zaak is in onderzoek? Je weet toch vantevoren dat er geskimd gaat worden. Daar hou je toch rekening mee?
In de normale wereld wel, niet in de wondere wereld van de chipkaart, daar is alles mogelijk, zo lang het maar niet ten gunste van de reiziger is.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 00:01:45 #240
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78756076
Daar houden ze inderdaad wel rekening mee, op hun jaaroverzicht, niet voor de consument. Voor banken evengoed, gaan er vanuit dat er x miljoen verdwijnt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')