Vooral Elmore James en Muddy Waters zijn denk artiesten die jij nu op het moment zoekt en je gaat dan vast langs enkele hele bekende nummers komenquote:Op maandag 8 februari 2010 19:12 schreef OldJeller het volgende:
BB King was inderdaad iets waar ik aan zat te denken en kan zijn muziek zeker waarderen.
Ga me nu ook even verdiepen in de muziek van de anderen.
Bedankt Nembrionic en BoerBert!
Eh nee.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:47 schreef OldJeller het volgende:
Ik zie hier eigenlijk meer rock voorbij komen die dan één improvisatie doen en dan blues maken. Ik dacht zelf meer aan het jazz-achtige, het melancholische, wat vaak ook overlap met jazz heeft, maar op een echte bluesmanier, dát.
Is het niet bij blues dat er een paar groten zijn, zoals bij Jazz (Davis, Coltrane, etc) die je zo even op kan noemen als het om het genre gaat?
Good callquote:Op maandag 8 februari 2010 20:23 schreef Gitaarmat het volgende:
De wat meer jazzy blues artiesten zijn volgens mij (iig die ik zo in itunes heb staan) :
Robben Ford
Larry Carlton
Qua blues meesters niet alleen BB King maar ook de twee andere kings. Freddie King en Albert King en als je iets meer funky artiets zoekt: Albert Collins.
Albert King- Overall Junction
En op Youtube staan (als je vooral goed doorzoekt) honderden sessies met SRV, en de drie kings.![]()
De laatste 10-15 posts zijn je dummie-cursus.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:22 schreef CaptainAhab het volgende:
Ik denk dat ik hier wel aan het goede adres ben met deze vraag....
Ik ben een beginner in de blues, maar kan ontzettend genieten van de rauwe donkere sound van deze muzieksoort.
Wat moet ik gaan kopen of downloaden om een begin te maken met deze stijl? Dus ik zou graag een bluespakket voor dummies willen?
Kan iemand mij hiermee helpen?!
Ik heb trouwens wel een artiest die ik geweldig vind en een beetje in het genre valt. Het is inderdaad meer spoken word en soul, maar zijn stem is om bij weg te dromen zo mooi en ik denk dat liefhebbers van blues dit ook wel kunnen waarderen.
Gil Scott Heron - Came from a broken home part 1/2
Gil Scott Heron - Where did the night go
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:27 schreef jimjim1983 het volgende:
weet er iemand nog een beetje uptempo blues nummers? moet wel van die ouwe negerblues zijn, geen rock
t mag nog wel wat kaler van mijquote:
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:27 schreef jimjim1983 het volgende:
weet er iemand nog een beetje uptempo blues nummers? moet wel van die ouwe negerblues zijn, geen rock
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:31 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
t mag nog wel wat kaler van mij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:59 schreef wallofdolls het volgende:
[..]bedoel meer met bijvoorbeeld alleen een gitaar en klappende mensenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
Weet niet van wanneer die clip is maar ik heb BB King live gezien toen hij nog zo kon spelen, voor mij zal dat altijd een van de beste concerten blijven die ik ooit heb gezien, was in de Doelen, begin jaren 80.quote:Op zondag 21 februari 2010 23:31 schreef blckbb het volgende:
Wat een heerlijke ziel voor bluesmuziek heeft deze man. De emotie die je op z'n gezicht ziet als hij speelt, dit is de echte blues.BB King
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Weet niet van wanneer die clip is maar ik heb BB King live gezien toen hij nog zo kon spelen, voor mij zal dat altijd een van de beste concerten blijven die ik ooit heb gezien, was in de Doelen, begin jaren 80.
Nah...ik heb hem op North Sea gezien vorig jaar en hij is geen schaduw meer van wat hij kon 20 jaar geleden, is ook logisch, hij heeft een aantal hartaanvallen gehad en hij is 85.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:35 schreef blckbb het volgende:
Maar hij is nu nog steeds heel goed op z'n 85ste
BB is inderdaad wat minder. Vind Buddy Guy nog wel steeds geweldig spelen ( is ook al >70)quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nah...ik heb hem op North Sea gezien vorig jaar en hij is geen schaduw meer van wat hij kon 20 jaar geleden, is ook logisch, hij heeft een aantal hartaanvallen gehad en hij is 85.
Gelukkig hebben we op YouTube aardig wat van zijn beste werk staan, het zou eeuwig zonde zijn als dat verloren ging.
quote:Op maandag 1 maart 2010 00:50 schreef Relmonder het volgende:
Vind Buddy Guy nog wel steeds geweldig spelen ( is ook al >70)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |