Mooie keuze ook.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:09 schreef wallofdolls het volgende:
Ik heb een van de beste gitaarsolo's ooit nog bewaard. Ook geen bluesband, maar met een fabelachtig goede bluesgitarist:
5m45s
Wat maakt dit éen van de beste gitaarsolo's ooit? De fantastische toonkeuze die bij bluesgitaristen hoort. De abrubte tempowisselingen. Tempowisselingen zijn vaak fataal. De meeste gitaristen die gebruik maken van heftige tempowisselingen zijn prog of metallieden, die daarbij vaak een inferieur geluid, matig op elkaar aansluitende tonen of gewoon een niet passend tempo bezigen. De hele klankkleur/toon van zijn gitaar. Die magical touch die uit zn vingers komt die je overduidelijk hoort. Dat snijdende, maar tegeljikertijd heel romige geluid.
BB King? Heb totaal geen verstand van zijn platen of wat dan ook, maar dat lijkt mij de bekendste naam. Misschien ook iets van Buddy Guy ofzo.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:47 schreef OldJeller het volgende:
Ik zie hier eigenlijk meer rock voorbij komen die dan één improvisatie doen en dan blues maken. Ik dacht zelf meer aan het jazz-achtige, het melancholische, wat vaak ook overlap met jazz heeft, maar op een echte bluesmanier, dát.
Is het niet bij blues dat er een paar groten zijn, zoals bij Jazz (Davis, Coltrane, etc) die je zo even op kan noemen als het om het genre gaat?
Muddy Watersquote:Op maandag 8 februari 2010 18:47 schreef OldJeller het volgende:
Ik zie hier eigenlijk meer rock voorbij komen die dan één improvisatie doen en dan blues maken. Ik dacht zelf meer aan het jazz-achtige, het melancholische, wat vaak ook overlap met jazz heeft, maar op een echte bluesmanier, dát.
Is het niet bij blues dat er een paar groten zijn, zoals bij Jazz (Davis, Coltrane, etc) die je zo even op kan noemen als het om het genre gaat?
Buddy Guy mag er ook wel bij ja alhoewel ik dat persoonlijk niet zoveel vindquote:Op maandag 8 februari 2010 18:55 schreef BoerBert het volgende:
[..]
BB King? Heb totaal geen verstand van zijn platen of wat dan ook, maar dat lijkt mij de bekendste naam. Misschien ook iets van Buddy Guy ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |