wat een joekel van een naald.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:07 schreef Brighteyes het volgende:
Niet helemaal, maar bijna wel.
Volgens StitchDiva's crochet tutorial (linkje gaat zo in de OP) is het hetvolgende:
"Think of the double treble crochet stitch as being 3 yarn overs before starting the stitch."
[ afbeelding ]
Goeie site volgens mij wel, mooie duidelijke foto's met stap voor stap uitleg erbij.
http://www.stitchdiva.com/custom.aspx?id=120
En uiteindelijk krijg je dan dit:
[ afbeelding ]
En dit is het begin van de crochet tutorial: http://www.stitchdiva.com/custom.aspx?id=53
Ehhhh, neequote:Op woensdag 27 januari 2010 10:27 schreef Brighteyes het volgende:
Dromen jullie ook wel eens over haken?
quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:42 schreef m@x het volgende:
[..]
Ehhhh, nee
Heb wel zin om vanavond het mutsje voor Tess af te maken. Nu maar hopen dat de maat goed is gegokt.
je bent toch niet zwanger hequote:Op woensdag 27 januari 2010 10:45 schreef Brighteyes het volgende:
Ik dus wel... al 2 nachten...![]()
![]()
Nu droom ik wel vaker achterlijke dingen hoor, maar dit was wel even heel erg ehm...![]()
quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:54 schreef Brighteyes het volgende:Daar dacht ik ook al aan. Nope, niet mogelijk.
Bumba??quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:14 schreef trui het volgende:
haha wat droomde je precies dan BE? nu willen we 't patroon er natuurlijk ook bij.
Op welke markt ben je geweest? Die in Amersfoort verkoopt geen wol/kamgaren.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:29 schreef SP22 het volgende:
hey dames!
Ben net op de markt geweest en heb katoen in 4 kleurtjes en nog wol in 3 nieuwe kleuren!!
Heb alleen geen internet meer! (typ dit vanaf mn mobiel)
gelukkig kan ik op dit ding ook youtube filmpjes kijken enzo!
Morgen ook in de trein even naar mn paps. Kan ik daar ff paar daagjes bijkomen.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:20 schreef Brighteyes het volgende:Ik heb er niet over gedroomd Vicky, maar ik heb wel zitten bedenken of het moeilijk zou zijn een Bumba poppetje te haken.
![]()
Ik weet niet meer precies wat ik gedroomd heb Trui, maar wel dat ik wakker werd met 'Haken!' in mijn hoofd.![]()
Ik was denk in mijn droom net zo fanatiek bezig als IRL.![]()
Ik droom de laatste tijd voornamelijk over oude liefdes. Doe mij maar hakenquote:Op woensdag 27 januari 2010 10:27 schreef Brighteyes het volgende:
Dromen jullie ook wel eens over haken?
quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:20 schreef Brighteyes het volgende:Ik heb er niet over gedroomd Vicky, maar ik heb wel zitten bedenken of het moeilijk zou zijn een Bumba poppetje te haken.
![]()
quote:Ik weet niet meer precies wat ik gedroomd heb Trui, maar wel dat ik wakker werd met 'Haken!' in mijn hoofd.![]()
Ik was denk in mijn droom net zo fanatiek bezig als IRL.![]()
Het wordt een kleintje en heeft inderdaad wel wat weg van jouw leeuwtje. De mijne krijgt echter een ledematen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:53 schreef trui het volgende:
ah! de grote of de kleine? ik heb ooit die kleine gemaakt, nog te zien in dit rijtje.
Zie hier het bewijs dat ik dus weer moet wennen aan Fok en dus aan typen, ik bedoelde uiteraard dat de mijne GEEN ledematen krijgtquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:57 schreef trui het volgende:
de mijne heeft ook heus wel een (zelfs meer!) ledematen!
quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:03 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Zie hier het bewijs dat ik dus weer moet wennen aan Fok en dus aan typen, ik bedoelde uiteraard dat de mijne GEEN ledematen krijgt
Groningen! Beetje uit de buurt dus!quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:57 schreef Poem het volgende:
[..]
Op welke markt ben je geweest? Die in Amersfoort verkoopt geen wol/kamgaren.
katoen gebruik ik catania voor. van pipoos maar ook van www.hobbydoos.nl en ook van bij een wolwinkeltje in heerlenquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:40 schreef NijntjesUk het volgende:
Dat zie ik alleen niet in de webwinkel.. Of zoek ik verkeerd? Edit: Laat maar, gevonden
Waarmee haken jullie? Want ik verdwaal een beetje in de wirwar van soorten garen die worden aangeboden op andere websites..
Kom gezellig naar Den Boschquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:51 schreef SP22 het volgende:
Ik heb bij de Pipoos in Groningen geen katoen en wol gezien..
had dat eerder gezegd, daar was ik vandaag... (vanuit de omgeving van Den Helder, dus daar ben ik niet iedere dag...quote:
Lijkt me heerlijk, haken in de trein. Helaas hoef ik maar 20 minuutjes met de trein en is ie altijd propvol. Dan is het me net teveel gedoe om alle spullen erbij te pakken. Zag vanmorgen wel een meisje breien. Leuk!quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:03 schreef Brighteyes het volgende:Ik had vanmorgen in de trein ook weer een paar opgetrokken wenkbrauwen. Totdat ik het slofje dat af was er even voor de vorm bij pakte.
Toen leek het ineens wel heel zinnig.
Ik vind het een heerlijk tijdverdrijf in de trein! Ik hoef maar een klein stukje en eig. is het ineens te kort naar mijn zin.
1 van de moccasins is af, de 2e bijna. Vanavond thuis even foto maken!
ja, zoiets heb ik ook geprobeerd, maar ik heb vaak meerdere kleuren en dan raakt het toch wel snel in de war allemaal. of ik raak m'n naald kwijt.quote:Op donderdag 28 januari 2010 09:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb er een speciaal tasje voor Trui!Tasje met haakspulletjes in een grotere tas, en dan hou ik mijn bolletje gewoon daarin.
quote:Op donderdag 28 januari 2010 09:55 schreef trui het volgende:
[..]
ja, zoiets heb ik ook geprobeerd, maar ik heb vaak meerdere kleuren en dan raakt het toch wel snel in de war allemaal. of ik raak m'n naald kwijt.
quote:Op donderdag 28 januari 2010 10:06 schreef trui het volgende:
weer een goed idee van knor!ik ga 't eens proberen. kan dat ook als je ze niet afknipt (dus aan 't haakwerk laat zitten)? of bedoel je dat juist.
haha BE, beetje doorslaan mag wel hoor!oja en door je ravelry naam noem ik je nu in gedachten 'tante Betje' trouwens. past mooi bij je handwerkmanie, toch?
m@x ik ben heel benieuwd!
Die is wel heel cute!quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:48 schreef trui het volgende:
en die groene variant dan, echt iets voor tessie's nieuwe beeb!![]()
Dat had ik ook gezien. Maar ik bedoel dit:quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:32 schreef trui het volgende:
mmascha, in een van de eerste reacties op die beschrijving staat ook dat ze de steken niet goed benoemt geloof ik. bedoel je dat?
quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:53 schreef Lijnloos het volgende:
Nice! En mooie kleuren oo kzo samen!
Ik heb het patroontje binnen voor BE's schoentjes. Ben heel benieuwd...
quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:11 schreef Lijnloos het volgende:
Oh oeps... Wampi's schoentjes patroon is binnen !
Ik heb je ge pm t BE... bedankt alvast!
moed bijeen aan t verzamelenquote:Op donderdag 28 januari 2010 19:39 schreef Eigenmijsje het volgende:
Wat is het rustig hier vanavond, iedereen druk aan het haken?
k heb een bobbeltje/ruwe plek op mn vinger, en die doet pijn als de haaknaald er steeds overheen gaatquote:
Oeh, klinkt niet zo fijn! Trotse bezitter van haakeelt?quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
k heb een bobbeltje/ruwe plek op mn vinger, en die doet pijn als de haaknaald er steeds overheen gaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |