youtube filmpjes, zoeken op crochetquote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:28 schreef Hubbol het volgende:
Hoi allemaal,
Ik heb vandaag bedacht dat ik wil leren hakenHet lijkt me opeens ontzettend leuk, en ik wil het liefst NU beginnen, maar ik heb nog helemaal geen attributen natuurlijk.. vandaar wilde ik jullie een paar (extreme) beginnersvraagjes stellen!
- Kan ik het mezelf aanleren mbv internetsites (welke?) of boeken ofzo, of is dat te moeilijk?
3.5 naald.quote:- Ik heb begrepen dat je haaknaalden in allerlei diktes hebt, moet ik meteen van alles wat aanschaffen of kunnen jullie mij een bepaalde dikte aanraden die goed is om te beginnen?
k gebruik heel veel die 3.5 en voor sommige andere projecten een andere naald, maar wissel niet per project van naaldquote:- Haak je met 1 naald of gebruik je er meerdere tegelijk?![]()
nee dat gaat best. vaak bestaan ze uit stokjes, als je die snapt lukt t welquote:- Nadat ik alle steken geoefend heb op oefenlapjes, dacht ik een sjaal te gaan haken.. is dat te hoog gegrepen?
staat meestal in t patroon. zoals hier bv http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=109&d_id=7&lang=nlquote:Zo nee wat voor materiaal heb ik daarvoor nodig (als in wol, katoen en hoe dik moet de draad zijn)?
succesquote:Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, het is iig erg leuk om te zien dat jullie zo fanatiek zijn!
Nee hoor, niet te moeilijk. Ik heb het mezelf ook zo aangeleerd en volgens mij de meesten hier wel.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:28 schreef Hubbol het volgende:
Hoi allemaal,
Ik heb vandaag bedacht dat ik wil leren hakenHet lijkt me opeens ontzettend leuk, en ik wil het liefst NU beginnen, maar ik heb nog helemaal geen attributen natuurlijk.. vandaar wilde ik jullie een paar (extreme) beginnersvraagjes stellen!
- Kan ik het mezelf aanleren mbv internetsites (welke?) of boeken ofzo, of is dat te moeilijk?
Dat hangt een beetje af van de wol/katoen die je gaat gebruiken.quote:- Ik heb begrepen dat je haaknaalden in allerlei diktes hebt, moet ik meteen van alles wat aanschaffen of kunnen jullie mij een bepaalde dikte aanraden die goed is om te beginnen?
Met eentje tegelijk.quote:- Haak je met 1 naald of gebruik je er meerdere tegelijk?![]()
Nee hoor, dat is niet te hoog gegrepen. Helemaal niet als het een rechttoe-rechtaan steek is, maar als het volgens een patroontje is zou je dat best moeten kunnen volgen als jew at geoefend hebt.quote:- Nadat ik alle steken geoefend heb op oefenlapjes, dacht ik een sjaal te gaan haken.. is dat te hoog gegrepen? Zo nee wat voor materiaal heb ik daarvoor nodig (als in wol, katoen en hoe dik moet de draad zijn)?
Anytime, zo hebben we elkaar hier allemaal geholpen.quote:Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, het is iig erg leuk om te zien dat jullie zo fanatiek zijn!
Klopt. Volgens google is dat een vaste die je gebruikt om 2 steken bij elkaar te nemen. Een manier van minderen dusquote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:57 schreef StefanieV het volgende:
Hé dames, ik heb een steek in mijn poppetje en die noemt sc2tog, wat bedoelen ze daar mee? Ik moet dus het volgende doen:
Round 16 sc in next 4 sts, sc2tog, sc in next 3 sts, change to flesh
color, sc, sc2tog, sc in next 4 sts, sc2tog, sc in next 3
sts, change back to reddish pink, sc, sc2tog, sc in next
4 sts, sc2tog ----- 25 sts.
Ik kom dan uit op, 4 steken, sc2tog, 3 steken, veranderen naar flesh kleur, 1 gewone steek, sc2tog, 4 gewone steken, sc2tog, 3 gewone steken, veranderen naar rood, gewone steek, sc2tog, 3 gewone steken, sc2tog.. Is die sc2tog dan dat je 2 steken samen moet nemen?
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:57 schreef StefanieV het volgende:
Hé dames, ik heb een steek in mijn poppetje en die noemt sc2tog, wat bedoelen ze daar mee? Ik moet dus het volgende doen:
Round 16 sc in next 4 sts, sc2tog, sc in next 3 sts, change to flesh
color, sc, sc2tog, sc in next 4 sts, sc2tog, sc in next 3
sts, change back to reddish pink, sc, sc2tog, sc in next
4 sts, sc2tog ----- 25 sts.
Ik kom dan uit op, 4 steken, sc2tog, 3 steken, veranderen naar flesh kleur, 1 gewone steek, sc2tog, 4 gewone steken, sc2tog, 3 gewone steken, veranderen naar rood, gewone steek, sc2tog, 3 gewone steken, sc2tog.. Is die sc2tog dan dat je 2 steken samen moet nemen?
k geloof dat trui die ergonomische gebruikt en erg tevreden is. ik heb de gewone metalen (deels van mams) en vind die ook fijn in gebruikquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:02 schreef Hubbol het volgende:
Wat voor haaknaald is eigenlijk het beste om mee te beginnen? Zo'n ergonomische, bamboe of metalen?
Oke dankjewel!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:03 schreef Ynske het volgende:
[..]
k geloof dat trui die ergonomische gebruikt en erg tevreden is. ik heb de gewone metalen (deels van mams) en vind die ook fijn in gebruik
wat een joekel van een naald.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:07 schreef Brighteyes het volgende:
Niet helemaal, maar bijna wel.
Volgens StitchDiva's crochet tutorial (linkje gaat zo in de OP) is het hetvolgende:
"Think of the double treble crochet stitch as being 3 yarn overs before starting the stitch."
[ afbeelding ]
Goeie site volgens mij wel, mooie duidelijke foto's met stap voor stap uitleg erbij.
http://www.stitchdiva.com/custom.aspx?id=120
En uiteindelijk krijg je dan dit:
[ afbeelding ]
En dit is het begin van de crochet tutorial: http://www.stitchdiva.com/custom.aspx?id=53
Ehhhh, neequote:Op woensdag 27 januari 2010 10:27 schreef Brighteyes het volgende:
Dromen jullie ook wel eens over haken?
quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:42 schreef m@x het volgende:
[..]
Ehhhh, nee
Heb wel zin om vanavond het mutsje voor Tess af te maken. Nu maar hopen dat de maat goed is gegokt.
je bent toch niet zwanger hequote:Op woensdag 27 januari 2010 10:45 schreef Brighteyes het volgende:
Ik dus wel... al 2 nachten...![]()
![]()
Nu droom ik wel vaker achterlijke dingen hoor, maar dit was wel even heel erg ehm...![]()
quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:54 schreef Brighteyes het volgende:Daar dacht ik ook al aan. Nope, niet mogelijk.
Bumba??quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:14 schreef trui het volgende:
haha wat droomde je precies dan BE? nu willen we 't patroon er natuurlijk ook bij.
Op welke markt ben je geweest? Die in Amersfoort verkoopt geen wol/kamgaren.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:29 schreef SP22 het volgende:
hey dames!
Ben net op de markt geweest en heb katoen in 4 kleurtjes en nog wol in 3 nieuwe kleuren!!
Heb alleen geen internet meer! (typ dit vanaf mn mobiel)
gelukkig kan ik op dit ding ook youtube filmpjes kijken enzo!
Morgen ook in de trein even naar mn paps. Kan ik daar ff paar daagjes bijkomen.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:20 schreef Brighteyes het volgende:Ik heb er niet over gedroomd Vicky, maar ik heb wel zitten bedenken of het moeilijk zou zijn een Bumba poppetje te haken.
![]()
Ik weet niet meer precies wat ik gedroomd heb Trui, maar wel dat ik wakker werd met 'Haken!' in mijn hoofd.![]()
Ik was denk in mijn droom net zo fanatiek bezig als IRL.![]()
Ik droom de laatste tijd voornamelijk over oude liefdes. Doe mij maar hakenquote:Op woensdag 27 januari 2010 10:27 schreef Brighteyes het volgende:
Dromen jullie ook wel eens over haken?
quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:20 schreef Brighteyes het volgende:Ik heb er niet over gedroomd Vicky, maar ik heb wel zitten bedenken of het moeilijk zou zijn een Bumba poppetje te haken.
![]()
quote:Ik weet niet meer precies wat ik gedroomd heb Trui, maar wel dat ik wakker werd met 'Haken!' in mijn hoofd.![]()
Ik was denk in mijn droom net zo fanatiek bezig als IRL.![]()
Het wordt een kleintje en heeft inderdaad wel wat weg van jouw leeuwtje. De mijne krijgt echter een ledematen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:53 schreef trui het volgende:
ah! de grote of de kleine? ik heb ooit die kleine gemaakt, nog te zien in dit rijtje.
Zie hier het bewijs dat ik dus weer moet wennen aan Fok en dus aan typen, ik bedoelde uiteraard dat de mijne GEEN ledematen krijgtquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:57 schreef trui het volgende:
de mijne heeft ook heus wel een (zelfs meer!) ledematen!
quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:03 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Zie hier het bewijs dat ik dus weer moet wennen aan Fok en dus aan typen, ik bedoelde uiteraard dat de mijne GEEN ledematen krijgt
Groningen! Beetje uit de buurt dus!quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:57 schreef Poem het volgende:
[..]
Op welke markt ben je geweest? Die in Amersfoort verkoopt geen wol/kamgaren.
katoen gebruik ik catania voor. van pipoos maar ook van www.hobbydoos.nl en ook van bij een wolwinkeltje in heerlenquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:40 schreef NijntjesUk het volgende:
Dat zie ik alleen niet in de webwinkel.. Of zoek ik verkeerd? Edit: Laat maar, gevonden
Waarmee haken jullie? Want ik verdwaal een beetje in de wirwar van soorten garen die worden aangeboden op andere websites..
Kom gezellig naar Den Boschquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:51 schreef SP22 het volgende:
Ik heb bij de Pipoos in Groningen geen katoen en wol gezien..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |