Troel heeft t boek, ik heb de kopieënquote:Op maandag 25 januari 2010 14:21 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Het hoofdje van mijn hondHet is zowaar rond geworden
[ afbeelding ]
en een probeerseltje met losse
Ynske, jij hebt toch ook dat boekje met die minihondjes?
had je weer alle maten bij elkaar opgeteld?quote:Op maandag 25 januari 2010 14:18 schreef Ynske het volgende:
mn eerste want is een ovenhandschoen geworden
eerst een ketting gemaakt en toen verder gegaanquote:Op maandag 25 januari 2010 14:25 schreef trui het volgende:
vicky dat gaat goed! maar wat bedoel je met losse? je hebt hier toch meer dan lossen gehaakt?
nee, gefoeteld met de naald. die wibra naalden weggegooid, dus had alleen nog een 3.5 en een 5 en 7quote:Op maandag 25 januari 2010 14:26 schreef trui het volgende:
[..]
had je weer alle maten bij elkaar opgeteld?
ja hoezoquote:Op maandag 25 januari 2010 14:27 schreef Vicky het volgende:
[..]
eerst een ketting gemaakt en toen verder gegaan
ben nog nie zo in die termen hoor
Troel/Yns, heb je er al eentje geprobeerd te maken?
das waar, maar voor een pan afschudden ofzo moet toch wel gaan denk ikquote:Op maandag 25 januari 2010 14:29 schreef trui het volgende:
maar pas op, zitten er geen gaatjes in, waardoor je je evengoed zult branden?
was benieuwd naar het resultaat.quote:
zit nog niet in elkaar genaaidquote:
misschien kun je 'm voeren met fleece oid.quote:Op maandag 25 januari 2010 14:30 schreef Ynske het volgende:
das waar, maar voor een pan afschudden ofzo moet toch wel gaan denk ik
quote:Op maandag 25 januari 2010 19:21 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik heb op het Boekenfestijn een half uur met een haakboekje in mn handen gestaan maar snapte er helemaal niets vanMaar ik wil het zo graag..
Misschien toch maar ns proberen....
waar was t boekenfestijn?quote:Op maandag 25 januari 2010 19:21 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik heb op het Boekenfestijn een half uur met een haakboekje in mn handen gestaan maar snapte er helemaal niets vanMaar ik wil het zo graag..
Misschien toch maar ns proberen....
ik heb maandenlang mijn breiwerk meegenomen als ik ergens heenmoest (die sjaal moest en zou afquote:Op zondag 24 januari 2010 19:08 schreef m@x het volgende:Haai
![]()
Ik heb vandaag het toppunt van vertrutting meegemaakt. Een hakende Vicky in zo'n mega overdekte kinderspeeltuin. Het was gewoon schattig
Youtube is your friend, en ook http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.phpquote:Op maandag 25 januari 2010 20:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
waar was t boekenfestijn?
gewoon proberen, eventueel samen met Youtube en dan komt t wel goed
youtube filmpjes, zoeken op crochetquote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:28 schreef Hubbol het volgende:
Hoi allemaal,
Ik heb vandaag bedacht dat ik wil leren hakenHet lijkt me opeens ontzettend leuk, en ik wil het liefst NU beginnen, maar ik heb nog helemaal geen attributen natuurlijk.. vandaar wilde ik jullie een paar (extreme) beginnersvraagjes stellen!
- Kan ik het mezelf aanleren mbv internetsites (welke?) of boeken ofzo, of is dat te moeilijk?
3.5 naald.quote:- Ik heb begrepen dat je haaknaalden in allerlei diktes hebt, moet ik meteen van alles wat aanschaffen of kunnen jullie mij een bepaalde dikte aanraden die goed is om te beginnen?
k gebruik heel veel die 3.5 en voor sommige andere projecten een andere naald, maar wissel niet per project van naaldquote:- Haak je met 1 naald of gebruik je er meerdere tegelijk?![]()
nee dat gaat best. vaak bestaan ze uit stokjes, als je die snapt lukt t welquote:- Nadat ik alle steken geoefend heb op oefenlapjes, dacht ik een sjaal te gaan haken.. is dat te hoog gegrepen?
staat meestal in t patroon. zoals hier bv http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=109&d_id=7&lang=nlquote:Zo nee wat voor materiaal heb ik daarvoor nodig (als in wol, katoen en hoe dik moet de draad zijn)?
succesquote:Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, het is iig erg leuk om te zien dat jullie zo fanatiek zijn!
Nee hoor, niet te moeilijk. Ik heb het mezelf ook zo aangeleerd en volgens mij de meesten hier wel.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:28 schreef Hubbol het volgende:
Hoi allemaal,
Ik heb vandaag bedacht dat ik wil leren hakenHet lijkt me opeens ontzettend leuk, en ik wil het liefst NU beginnen, maar ik heb nog helemaal geen attributen natuurlijk.. vandaar wilde ik jullie een paar (extreme) beginnersvraagjes stellen!
- Kan ik het mezelf aanleren mbv internetsites (welke?) of boeken ofzo, of is dat te moeilijk?
Dat hangt een beetje af van de wol/katoen die je gaat gebruiken.quote:- Ik heb begrepen dat je haaknaalden in allerlei diktes hebt, moet ik meteen van alles wat aanschaffen of kunnen jullie mij een bepaalde dikte aanraden die goed is om te beginnen?
Met eentje tegelijk.quote:- Haak je met 1 naald of gebruik je er meerdere tegelijk?![]()
Nee hoor, dat is niet te hoog gegrepen. Helemaal niet als het een rechttoe-rechtaan steek is, maar als het volgens een patroontje is zou je dat best moeten kunnen volgen als jew at geoefend hebt.quote:- Nadat ik alle steken geoefend heb op oefenlapjes, dacht ik een sjaal te gaan haken.. is dat te hoog gegrepen? Zo nee wat voor materiaal heb ik daarvoor nodig (als in wol, katoen en hoe dik moet de draad zijn)?
Anytime, zo hebben we elkaar hier allemaal geholpen.quote:Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, het is iig erg leuk om te zien dat jullie zo fanatiek zijn!
Klopt. Volgens google is dat een vaste die je gebruikt om 2 steken bij elkaar te nemen. Een manier van minderen dusquote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:57 schreef StefanieV het volgende:
Hé dames, ik heb een steek in mijn poppetje en die noemt sc2tog, wat bedoelen ze daar mee? Ik moet dus het volgende doen:
Round 16 sc in next 4 sts, sc2tog, sc in next 3 sts, change to flesh
color, sc, sc2tog, sc in next 4 sts, sc2tog, sc in next 3
sts, change back to reddish pink, sc, sc2tog, sc in next
4 sts, sc2tog ----- 25 sts.
Ik kom dan uit op, 4 steken, sc2tog, 3 steken, veranderen naar flesh kleur, 1 gewone steek, sc2tog, 4 gewone steken, sc2tog, 3 gewone steken, veranderen naar rood, gewone steek, sc2tog, 3 gewone steken, sc2tog.. Is die sc2tog dan dat je 2 steken samen moet nemen?
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:57 schreef StefanieV het volgende:
Hé dames, ik heb een steek in mijn poppetje en die noemt sc2tog, wat bedoelen ze daar mee? Ik moet dus het volgende doen:
Round 16 sc in next 4 sts, sc2tog, sc in next 3 sts, change to flesh
color, sc, sc2tog, sc in next 4 sts, sc2tog, sc in next 3
sts, change back to reddish pink, sc, sc2tog, sc in next
4 sts, sc2tog ----- 25 sts.
Ik kom dan uit op, 4 steken, sc2tog, 3 steken, veranderen naar flesh kleur, 1 gewone steek, sc2tog, 4 gewone steken, sc2tog, 3 gewone steken, veranderen naar rood, gewone steek, sc2tog, 3 gewone steken, sc2tog.. Is die sc2tog dan dat je 2 steken samen moet nemen?
k geloof dat trui die ergonomische gebruikt en erg tevreden is. ik heb de gewone metalen (deels van mams) en vind die ook fijn in gebruikquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:02 schreef Hubbol het volgende:
Wat voor haaknaald is eigenlijk het beste om mee te beginnen? Zo'n ergonomische, bamboe of metalen?
Oke dankjewel!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:03 schreef Ynske het volgende:
[..]
k geloof dat trui die ergonomische gebruikt en erg tevreden is. ik heb de gewone metalen (deels van mams) en vind die ook fijn in gebruik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |