Mwah. Ik vind t een beetje kinderlijk. Een ontwerp moet krachtig zijn. Dat zie ik daarin totaal niet terug. Het is een beetje eh... er gebeurt wel veel en het ziet er allemaal heel flitsend en cool uit, maar het leidt er tegelijk vanaf dat het gewoon een matig design is.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:21 schreef Desunoto het volgende:
[ afbeelding ]
Even serieus, iets artiestieks als bijvoorbeeld dit:
[ afbeelding ]
Is tenminste mooi als cover. Staat leuk in je collectie. Een cover met 1 kleurtje niet.
Evenals dit.. er is we lveel te zien, maar ze proberen meer te prikkelen dan dat er echt iets eh, moois staat.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:37 schreef Desunoto het volgende:
Oh je vindt de cover niet mooi? Ach het heeft in ieder geval wat.
Deze ook:
[ afbeelding ]
Juist...en? Dus de Beatles waren groter dan hun hoezen. Dat zeg ik al een tijdje...quote:Op maandag 22 februari 2010 16:19 schreef DO2 het volgende:
Een 13 in een dozijn band uit de jaren 60 kon zich zo'n hoes destijds helemaal niet permitteren.
Dat is nu juist het punt.
En het is fucking bullshit om te zeggen dat iets waar minder te zien is minder knap gemaakt is dan iets waar veel te zien is. Dat zeg ik al een tijdje.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Juist...en? Dus de Beatles waren groter dan hun hoezen. Dat zeg ik al een tijdje...
Uiteraard, daarom zijn albumhoezen ook doorgaans niet van verbijsterend veel kwaliteitquote:Op dinsdag 23 februari 2010 01:13 schreef Desunoto het volgende:
edit: maar niet dat de hoes super belangrijk is natuurlijk, want dat is het dan ook weer niet. Het draait om de muziek, en de hoes is slechts een bonus. Hoewel het leuker is als je mooie hoezen in je collectie hebt staan dan lelijke natuurlijk. Dus bij het kopen weegt het een heel klein beetje mee.
Ja. En dat brul je dus zo hard dat je andere argumenten niet wil horen. Het white album heeft in mijn opinie gewoon geen goed artwork. Het zegt niets en doet niets.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:07 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
En het is fucking bullshit om te zeggen dat iets waar minder te zien is minder knap gemaakt is dan iets waar veel te zien is. Dat zeg ik al een tijdje.
Ik zou ze allemaal als even slecht of goed willen beschouwen. Dat scheelt een hoop gezeur.quote:Kwaliteit heeft niks te maken met veel of weinig en er zijn honderden, zo niet duizenden, hoezen waarop een egale kleur als achtergrond dient voor een klein stukje tekst. Die zijn toch allemaal net niet zo goed als The White Album.
Ok je bent dus niet zo'n verblinde Beatlesfan als ik dacht, wat dat betreft stel ik m'n mening over je smaak bij...maar het is duidelijk dat we op het gebied van hoezen nog topics vol kunnen ruzienquote:Overigens is het totaal onredelijk om te roepen dat The Beatles groter dan hun hoezen waren; ze waren namelijk geen hoezenband, maar een muziekband.
....
zo veel bijzondere hoezen hebben The Beatles nou ook weer niet in hun collectie. En de meeste worden dan ook terecht niet mooi gevonden.
Geef mij een onderwerp en ik kan er dagen, weken, maanden of jaren over ruziënquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ok je bent dus niet zo'n verblinde Beatlesfan als ik dacht, wat dat betreft stel ik m'n mening over je smaak bij...maar het is duidelijk dat we op het gebied van hoezen nog topics vol kunnen ruzien
Die 2 die ik zie vind ik mooi (Fink en Editors). Waarom zie ik de rest nietquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:34 schreef zodiakk het volgende:
Wat een hoop spuuglelijke hoezen komen hier langs zeg... Ikzelf vind dit mooie hoezen:
[ afbeelding ]
Fink - Distance And Time
[ afbeelding ]
Charles Webster - Born On the 24th Of July
[ afbeelding ]
Pjusk - Sart
[ afbeelding ]
Blue States - Nothing Changes Under The Sun
[ afbeelding ]
Editors - In This Light And On This Evening
[ afbeelding ]
Ryoji Ikeda - Test Pattern
Maar om nog éen keer mijn statement duidelijk te maken... het gaat mij er dus niet om dat mensen het niet mooi vinden... het gaat mij erom dat mensen als argument aandragen dat er weinig te zien is en dat het dáarom slecht is. Snap je?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ja. En dat brul je dus zo hard dat je andere argumenten niet wil horen. Het white album heeft in mijn opinie gewoon geen goed artwork. Het zegt niets en doet niets.
Was inderdaad niet de beste tijd voor hoezen. Toch zaten er wel mooie bij.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:35 schreef wallofdolls het volgende:
Hé, jammer, mist er alleen 1 van de jaren '80
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |