quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
Wat bedoel je ermee?quote:
Nee, dinsdagnacht best veel gedronken, niet lang geslapen (dat was vooral het probleem), 's avonds nog hospiteren voor een kamer tot laat, toen terug naar huis, 12 uur ging ik slapen, 4x wakker geworden, 5:45 ging wekker om te werken voor roeivereniging, van 8 tot 17 uur panden ontruimd, begin van de avond thuis, vanochtend weer 5:45 opstaan, 7:50 in Zoetermeer voor dat werken, krijg ik te horen dat ik niet hoef te werkenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:36 schreef siddha het volgende:
[..]
Heb je gister te veel jonko`s gerookt of zo?
Na al het gestress, zou ik zeggen rook eréénquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:48 schreef Rookert het volgende:
[..]
Nee, dinsdagnacht best veel gedronken, niet lang geslapen (dat was vooral het probleem), 's avonds nog hospiteren voor een kamer tot laat, toen terug naar huis, 12 uur ging ik slapen, 4x wakker geworden, 5:45 ging wekker om te werken voor roeivereniging, van 8 tot 17 uur panden ontruimd, begin van de avond thuis, vanochtend weer 5:45 opstaan, 7:50 in Zoetermeer voor dat werken, krijg ik te horen dat ik niet hoef te werkenZe hadden gisteren voicemail ingesproken "of ik even terug wou bellen", maar daarna waren ze dicht en onbereikbaar, geen mailtje gestuurd of whatever. Voor niets zo vroeg opgestaan
![]()
Dus
Nee, 1x gedaan, trok me niet echtquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:56 schreef siddha het volgende:
[..]
Na al het gestress, zou ik zeggen rook eréén![]()
Verse sinasappelsap ÓÓK heel lekker met een jonkoquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:13 schreef Rookert het volgende:
[..]
Nee, 1x gedaan, trok me niet echt![]()
Ik zit nu aan 0,35 liter versgeperste sinaasappelsap
Wij noemden het toentertijd "spliff"quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:26 schreef Rookert het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)it_is_een_jonko.html
En de remix:
http://www.dumpert.nl/med(...)_jonko_is_terug.html
Ik kende dat woord niet eensquote:
Ey mattie pass die jonko dan, vriend, jwt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:36 schreef Rookert het volgende:
Ik noem het een joint, jonko is echt zo'n, with all due respect, allochtonenwoord
Als het de straattaal is, is het toch een geïntegreerde woord, maar wat is he,t Antilliaans?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:36 schreef Rookert het volgende:
Ik noem het een joint, jonko is echt zo'n, with all due respect, allochtonenwoord
Straattaal is geen Nederlandschquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef siddha het volgende:
[..]
Als het de straattaal is, is het toch een geïntegreerde woord, maar wat is he,t Antilliaans?![]()
Twents is Neder Saksischquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:52 schreef Rookert het volgende:
[..]
Straattaal is geen Nederlandsch![]()
Twents ook niet btw
Komt je moeder uit Twente?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:07 schreef IHVK het volgende:
Mijn moeder spreekt Nederlands met een Twents accent.
Al verteld zeker, maar blijft grappig.
Ik zou gewild hebben dat ik ABN kon zonder een accent, soms lijk ik Henk Kamp wel met miin accentquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:10 schreef wikwakka2 het volgende:
Dat is wel lollers dan. Maar een licht accent klinkt op zich bijna nooit verkeerd.
quote:
Kakkersquote:
nog steeds niet gedaan?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:14 schreef wikwakka2 het volgende:
Oh, kut, ik bedenk me net dat ik vandaag mijn abo voor mijn chipkaart op moet halen.
Is het Almelo waar je moeder vandaan komtquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:15 schreef IHVK het volgende:
Maar Twents klinkt sowieso leuker dan Rotterdams, of alle andere dialecten in de Randstad.
Als we even eerlijk zijn is dat gewoon niet om aan te horen.
Tokkie Rotterdamsquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:15 schreef IHVK het volgende:
Maar Twents klinkt sowieso leuker dan Rotterdams, of alle andere dialecten in de Randstad.
Als we even eerlijk zijn is dat gewoon niet om aan te horen.
Weet je wat ik nog erger van mezelf vind, dat ik Engels spreek met een Nederlandse accentquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:19 schreef wikwakka2 het volgende:
Maar ik blijf erbij: een licht accent klinkt over het algemeen oke, té sterke accenten zijn een beetje.
Hoe jonger je bent hoe makkelijker je jezelf een accent aan kan leren, helaas denk ik dat jij die leeftijd al lang hebt overschredenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:21 schreef siddha het volgende:
[..]
Weet je wat ik nog erger van mezelf vind, dat ik Engels spreek met een Nederlandse accentzelfs toen ik in Ierland woonde heb ik het niet weg kunnen krijgen
http://www.nu.nl/binnenla(...)udenten-ov-chip.htmlquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:17 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
vanaf de 22e kon het pas, maar ik zie net dat ik tot de 31e de tijd heb.
Nee Hengelo/Enschedequote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:17 schreef siddha het volgende:
[..]
Is het Almelo waar je moeder vandaan komt
Faalquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:24 schreef Rookert het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)udenten-ov-chip.html
Je hebt tot langer de tijd dus
Yep, hoe jonger je bent hoe sneller je een taal kunt leren. Ik zelf heb 5 talen moeten leren allemaal kan ik wel goed maar allemaal ook met een accentquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:22 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hoe jonger je bent hoe makkelijker je jezelf een accent aan kan leren, helaas denk ik dat jij die leeftijd al lang hebt overschreden. Heb ik even mazzel gehad met mijn Britse en Amerikaanse middelbare scholen
.
Hengelooo inderdaad.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:25 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je bedoelt Hengelóóóóóóóóóóó en Enschedééééééé natuurlijk?
welke talen?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:25 schreef siddha het volgende:
[..]
Yep, hoe jonger je bent hoe sneller je een taal kunt leren. Ik zelf heb 5 talen moeten leren allemaal kan ik wel goed maar allemaal ook met een accent
Iig je hebt ook Twentse familie, je bent niet helemaal verlorenquote:
Pff, was niet zo bedoeld. Ken er ongeveer 5 mensen en die zijn gewoon achterlijk.quote:
Ned\Dui\Eng\Tr\Arabischquote:
Spaans en Arabisch wilde ik toevallig ook leren, dan zou ik dezelfde talen kennen als jij.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:29 schreef siddha het volgende:
[..]
Ned\Dui\Eng\Tr\Arabisch
Ik ben pas met Spaans begonnen
IK KEN ER LEKKER MEER PUHquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:31 schreef Rookert het volgende:
Ik kan alleen Nederlands, Engels, beetje Duits (maar dat kan iedereen in Nederland) en beetje oud-Grieks lezen![]()
Ik vind het wel zonde dat ik vrij weinig meer met Grieks doe, zou eigenlijk weer eens teksten moeten vertalen
Spaans moet ik leren omdat ik ook ooit naar Zuid Amerika wil gaan maar een taal dat ik echt wil leren is Japansquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:30 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Spaans en Arabisch wilde ik toevallig ook leren, dan zou ik dezelfde talen kennen als jij.
Ik hoorde dat Spaans op Frans lijkt, klopt dat? Frans vind ik namelijk heel makkelijk om te leren.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:32 schreef siddha het volgende:
[..]
Spaans moet ik leren omdat ik ook ooit naar Zuid Amerika wil gaan maar een taal dat ik echt wil leren is Japans
Spaans schijnt echt makkelijk te zijn om te lerenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:33 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik hoorde dat Spaans op Frans lijkt, klopt dat? Frans vind ik namelijk heel makkelijk om te leren.
Frans, Italiaans en Spaans horen bij de latijnse talen maar Spaans is ook heel erg beïnvloedt door Arabischquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:33 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik hoorde dat Spaans op Frans lijkt, klopt dat? Frans vind ik namelijk heel makkelijk om te leren.
Dit is echt een vraag op cardioloog niveau Bilmi, hier kan ik echt niks op zeggen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:28 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Pff, was niet zo bedoeld. Ken er ongeveer 5 mensen en die zijn gewoon achterlijk.
ihvk ik had nog een vraagje voor je, of je ziet het over het hoofd of negeert het bewust, maar ik probeer het nog maar
stel er wordt eerst gezegd dat iemand na een hartaanval wel weer "goed" is en dat de rest van de vaten ook in orde zijn en niet eens een dag later, moet diegene ineens geopereerd worden. Dit is geen goed nieuws, maar kun je het ook goed opvatten, omdat een operatie ook redding kan betekenen?
Cool, misschien eens mee beginnen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:35 schreef Rookert het volgende:
[..]
Spaans schijnt echt makkelijk te zijn om te leren
Mooie combinatie dan om Spaans en Arabisch tegelijk te leren.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:35 schreef siddha het volgende:
[..]
Frans, Italiaans en Spaans horen bij de latijnse talen maar Spaans is ook heel erg beïnvloedt door Arabisch
Ok. tyquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:36 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dit is echt een vraag op cardioloog niveau Bilmi, hier kan ik echt niks op zeggen.
Allah sifa versin.
Het menselijk lichaam is ondoorgrondelijkquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:38 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ok. ty![]()
ik dacht eigk t kan toch niets zijn, want gister zeiden ze dat alles goed was.. en dat ze moest uitrusten enzo..
maar als er eerst wordt gezegd dat alle vaten rond het hart in orde zijn en niet eens een dag later een operatie?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:39 schreef Rookert het volgende:
[..]
Het menselijk lichaam is ondoorgrondelijk![]()
Voor siddha:
maar de eerste dag lag ze op kamer van hartbewaking, zouden ze dan niet alles gecontroleerd hebben.. snap niet hoe ze anders kunnen zeggen dat alle vaten in orde zijn, maar dat ze moet uitrusten en nu, nog geen dag later operatie?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:40 schreef IHVK het volgende:
artsen zijn ook mensen misschien zagen ze iets over het hoofd, of moesten ze even wachten op de uitslag?
Jay and silent Bobquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:39 schreef Rookert het volgende:
[..]
Het menselijk lichaam is ondoorgrondelijk![]()
Voor siddha:
Ik wacht op de eerste bewering van bilmiyorem dat alle ziekenhuizen in Turkije beter zijn dan die in Nederland.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:40 schreef IHVK het volgende:
artsen zijn ook mensen misschien zagen ze iets over het hoofd, of moesten ze even wachten op de uitslag?
Nee, je denkt zo verkeerd over me. Ik zei alleen dat ze vaak dingen sneller vinden in Turkije, misschien is het toeval, maar ik ben wel ontzettend blij dat m'n oma in Nederland een hartaanval heeft gekregen ipv in Turkije (natuurlijk het liefst helemaal niet).quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:43 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik wacht op de eerste bewering van bilmiyorem dat alle ziekenhuizen in Turkije beter zijn dan die in Nederland.
Nee, maar als je geld hebt kun je wel meestal een snellere en betere behandeling in Turkije krijgen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:43 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik wacht op de eerste bewering van bilmiyorem dat alle ziekenhuizen in Turkije beter zijn dan die in Nederland.
Oh zo, dat je naar een privekliniek of iets dergelijks gaat. Tsja, dat kan. Maar kost wel flink wat meer. Ik denk niet dat de gros van de turkse bevolking daar wat aan heeft.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:45 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee, maar als je geld hebt kun je wel meestal een snellere en betere behandeling in Turkije krijgen.
Hier is alles een beetje gelijkgesteld, waardoor het niveau gemiddeld is.
En het is ook zo dat artsen mensen vaak niet serieus nemen in Nederland.
Inderdaad, gelukkig hebben m'n oma en opa het geld wel, anders zou het helemaal een ramp zijn. Toch ben ik blij dat het hier is gebeurd, want de rest van de familie was er zelf al laat bij, moet je nagaan hoe het zou zijn als m'n oma alleen was.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:45 schreef IHVK het volgende:
Klopt in Turkije moet je 15 minuten wachten op de ambulance. Vaak meer.
Niet per se een privekliniek hoor.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:45 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Oh zo, dat je naar een privekliniek of iets dergelijks gaat. Tsja, dat kan. Maar kost wel flink wat meer. Ik denk niet dat de gros van de turkse bevolking daar wat aan heeft.
Ook als het haast heeft?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:47 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb meer vertrouwen in Turkse dokters dan in de Nederlandse.
Klopt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:45 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Oh zo, dat je naar een privekliniek of iets dergelijks gaat. Tsja, dat kan. Maar kost wel flink wat meer. Ik denk niet dat de gros van de turkse bevolking daar wat aan heeft.
Op basis waarvan?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:47 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb meer vertrouwen in Turkse dokters dan in de Nederlandse.
Naja, steekproef is dat natuurlijk. Wat Bilmi zegt, als je arm bent ben je hier niet de lulquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:48 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Op basis van eigen ervaringen in mijn omgeving.
Ik heb het puur over de dokters. Dus dat hun kennis en ervaring beter is.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:50 schreef Rookert het volgende:
[..]
Naja, steekproef is dat natuurlijk. Wat Bilmi zegt, als je arm bent ben je hier niet de lul
Is het een NEderlandse huisarts?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:50 schreef Bortecinem het volgende:
Onze huisarts zei een keer tegen mijn moeder dat ze zich beter kon laten behandelen in Turkije dan in Nederland.![]()
Ik ken wel meer van dit soort verhalen. Mijn moeder is ook zoiets overkomen, niet zo erg natuurlijk, maar sindsdien vertrouwt ze Nederlandse dokters al helemaaaal niet meer.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:50 schreef IHVK het volgende:
Ik kan weer dat verhaal vertellen over die kennis die volgens Nederlandse arsten, een 'bacterie had' die ze 'waarschijnlijk in Turkije was opgelopen'
Is ze naar Turkije gegaan, kreeg ze een scan, bleek ze een levertumor ter grootte van een mandarijn te hebben en binnen twee jaar was ze dood.
Jep.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:51 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Is het een NEderlandse huisarts?
Dat klopt wel echt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:50 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb het puur over de dokters. Dus dat hun kennis en ervaring beter is.
Mja, iedereen heeft natuurlijk het beste voor met zijn familielid, maar heeft daar ook een eigen opvatting over. Dat kan nog weleens botsen en dan worden mensen boos en gaan ze soms ook andere dingen erbij betrekken die er totaal niet mee te maken hebbenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:51 schreef Bilmiyorem het volgende:
Een vraagje aan de Turken (misschien ook Nederlanders?):
Als iemand een hartaanval krijgt in jullie familie, vind je het dan voorspelbaar dat er familieproblemen komen? Het schoot bij mij meteen al door m'n hoofd en het klopt ook nog eens.
Wat voor familieproblemen denk je aan?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:51 schreef Bilmiyorem het volgende:
Een vraagje aan de Turken (misschien ook Nederlanders?):
Als iemand een hartaanval krijgt in jullie familie, vind je het dan voorspelbaar dat er familieproblemen komen? Het schoot bij mij meteen al door m'n hoofd en het klopt ook nog eens.
Ik zal mijn zus naar Turkije sturen danquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:50 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb het puur over de dokters. Dus dat hun kennis en ervaring beter is.
Priveklinieken moet je bezoeken idd. Van staatsziekenhuizen hoef je niet veel te verwachten.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:53 schreef IHVK het volgende:
Maar in Turkije moet je dus geld hebben die goedkope ziekenhuizen daar zijn 100 miljoen keer erger.
Ik heb daar wel eens verhalen over gehoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |