ze heeft leuke tikjes en hersentjes...quote:Op donderdag 25 februari 2010 08:19 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Nou vind haar niet zo bijzonder, beetje "kaal"
Het wordt ook uitgemolken door de marketingafdelingenquote:Op donderdag 25 februari 2010 14:18 schreef Sj0rs het volgende:
Dat duurzaam wordt nu wel uitgemolken door de redactie.
Mensen weten niet eens meer hoe vanille smaakt. We weten hoe het product dat als vanille in de markt wordt gezet smaakt.quote:Op donderdag 25 februari 2010 08:50 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Een voedingsdeskundige van zo'n bedrijf (een echte, uit het lab, met een witte jas, geen voorlichtingstruus) heeft ook wel eens bij de KDvW gezegd: Mensen willen voedsel dat lekker, makkelijk lang houdbaar en goedkoop is. Dan moeten wij het wel op deze manier produceren.
Dat was die man die de smaakjes jus maakte toch?quote:Op donderdag 25 februari 2010 08:50 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Een voedingsdeskundige van zo'n bedrijf (een echte, uit het lab, met een witte jas, geen voorlichtingstruus) heeft ook wel eens bij de KDvW gezegd: Mensen willen voedsel dat lekker, makkelijk lang houdbaar en goedkoop is. Dan moeten wij het wel op deze manier produceren.
Doet me gelijk denken aan die aflevering met de tonijn die dolfijnvriendelijk gevangen zou zijn. Kwam er op neer dat er gewoon op de zelfde manier werd gevangen maar dat nu een kapitein ergens een handtekening zettequote:Op donderdag 25 februari 2010 13:29 schreef golfer het volgende:
Op vrijdag eet de Keuringsdienst vis. Maar als we het journaal en de krant moeten geloven, is die traditie geen lang leven meer beschoren. De vis wordt duur betaald.
Straks is de zee leeg, en moeten we van vrijdag ook gehaktdag maken. Of is er hoop? Bij de grootgrutter is er nu ook duurzame vis te koop. Maar wat is dat dan, duurzame vis? De Keuringsdienst van Waarde vist naar de betekenis van duurzaam en vindt de mazen in het net.
Duurzaam is een ander woord voor 'milieuvriendelijker dan ...'quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:19 schreef StephanL het volgende:
Gister ook lekkerbek gehaald van AH. Staat er op "Duurzame vangst" Vroeg mij echt af hoe je een vis duurzaam vangt.
Was wel zoquote:Op donderdag 25 februari 2010 20:35 schreef NoCigar het volgende:
Zei die vrouw aan de telefoon nou Jezus, zeikerd voordat ze even ging informeren over de paling?
- Zal wel niet trouwens, anders hadden ze het wel drie keer herhaald.
Vroeger heeft zijn moeder hem gezegd: ‘Met twee woorden spreken!’quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:39 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Was wel zo![]()
Die visverkoper nu dan: ja mevrouw, dat is zo mevrouw, kabeljauw mevrouw, het is veel lekkerder mevrouw. juist mevrouw
Maar in elke zinquote:Op donderdag 25 februari 2010 20:47 schreef Iblis het volgende:
[..]
Vroeger heeft zijn moeder hem gezegd: ‘Met twee woorden spreken!’
Ach, leuk om het ook eens te 'zien', maar die conclusie had ik zelf al lang wel getrokken. Helaaschquote:Op donderdag 25 februari 2010 20:53 schreef kawotski het volgende:
Conclusie, duurzaam in de huidge vorm is nep.. feel good.. emoti-food..
Ja, voor het bodemleven helpt het misschien wat, maar qua aantallen vissen die uit de zee verdwijnen verandert er niets.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:53 schreef kawotski het volgende:
Als alle vissers zich ook netjes aan het seizoen houden dan kan de vis beter reproduceren, zodat er met dezelfde vangst meer vis overblijft. Dat speelt volgens mij ook mee.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:56 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, voor het bodemleven helpt het misschien wat, maar qua aantallen vissen die uit de zee verdwijnen verandert er niets.
Maar dat is denk ik haast niet te doen, zolang de consument op elk gewenst moment een bepaald vissoort wil consumeren...quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Als alle vissers zich ook netjes aan het seizoen houden dan kan de vis beter reproduceren, zodat er met dezelfde vangst meer vis overblijft. Dat speelt volgens mij ook mee.
"tikjes" "hersentjes"quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:55 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
ze heeft leuke tikjes en hersentjes...
Ja, tenzij ze quotum kunnen verhandelen natuurlijk.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Als alle vissers zich ook netjes aan het seizoen houden dan kan de vis beter reproduceren, zodat er met dezelfde vangst meer vis overblijft. Dat speelt volgens mij ook mee.
Het kwam heel snel voorbij en er werd verder niet op ingegaan, maar die viswinkelier zei dat er ook gekeken wordt naar wáár er gevist wordt. Als dat klopt, lijkt me dat nog wel een relevant aspect. Dat er gevist wordt op plaatsen waar zat vis zit en niet op plekken waar al een dreigend tekort bestaat.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:56 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, voor het bodemleven helpt het misschien wat, maar qua aantallen vissen die uit de zee verdwijnen verandert er niets.
Die man spoorde sowieso niet. Duurzaam is dus gewoon een ander woord voor lekker? "Ja, mevrouw."quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:39 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Was wel zo![]()
Die visverkoper nu dan: ja mevrouw, dat is zo mevrouw, kabeljauw mevrouw, het is veel lekkerder mevrouw. juist mevrouw
Haha, geweldig was dat.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:39 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Was wel zo![]()
Ja ik lag ook dubbel bij dat stukjequote:Op donderdag 25 februari 2010 22:35 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Haha, geweldig was dat.
verkoper: "De natuur regelt z'n eigen"
Marijn: "De natuur regelt zichzelf?"
verkoper: "Juist, die regelt z'n eigen"
![]()
verkoper: "De bioloog in de krant die brengen de leugens in het land, begrijpt u?"
Marijn: "Nee, dat snap ik niet helemaal"
verkoper: "Nou, ik ook helemaal niet meer, maar zo zit het in mekaar"
Zeker wel, het was ook ondertiteld trouwens.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:35 schreef NoCigar het volgende:
Zei die vrouw aan de telefoon nou Jezus, zeikerd voordat ze even ging informeren over de paling?
- Zal wel niet trouwens, anders hadden ze het wel drie keer herhaald.
Ik zat achter de pc half te luisteren en dacht dat ik het me verbeeldde.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:56 schreef Frollo het volgende:
[..]
Zeker wel, het was ook ondertiteld trouwens.
Ja, dit was erg grappig (en ook wel een beetje triest).quote:Op donderdag 25 februari 2010 22:35 schreef Tourniquet het volgende:
Haha, geweldig was dat.
verkoper: "De natuur regelt z'n eigen"
Marijn: "De natuur regelt zichzelf?"
verkoper: "Juist, die regelt z'n eigen"
![]()
verkoper: "De bioloog in de krant die brengen de leugens in het land, begrijpt u?"
Marijn: "Nee, dat snap ik niet helemaal"
verkoper: "Nou, ik ook helemaal niet meer, maar zo zit het in mekaar"
Nee, volgens mij is deze conclusie niet volledig.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:53 schreef kawotski het volgende:
ze hebben maar een half uur he..quote:Op dinsdag 2 maart 2010 08:08 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Nee, volgens mij is deze conclusie niet volledig.
Keurmerkvissers vissen inderdaad net zoveel als niet-keurmerkvissers, maar wél via methodes die het ecosysteem minder aantasten, waardoor de visstand zich sneller en eenvoudiger kan herstellen.
En inderdaad kan één en dezelfde visser 's winters/lente (als de vis kuit heeft) zonder keurmerk vissen en bijv 's zomers (vis heeft geen kuit) wel een keurmerk krijgen en is dit keurmerk niet afhankelijk van wat hij in de winter heeft uitgespookt. Dat is vreemd en ik ben het dus deels wel met je eens: er is wat af te dingen op deze keurmerken. Maar... de consument heeft met een keurmerk wel een keuze en zonder keurmerk zou die keuze er niet zijn. En de consument kan er wel voor kiezen om in de kuitperiode alleen ingevroren keurmerk vis te kopen en zo ervoor zorgen dat vissers vanuit marktwerking wel ecologischer moeten gaan vissen. Daar werd in het programma m.i. te weinig op ingegaan.
Hee pssst... Kijk eens hier danquote:Op woensdag 3 maart 2010 15:39 schreef FUFR het volgende:
Mijn favo programmaen tvp!
uiteraard kijkt de echte KVW' er op woensdag naar Klootzakwijk in De Wilde Keuken
Sara is geweldig inderdaad.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:09 schreef Impry het volgende:
Leuk!
Ik was eerst een beetje huiverig voor De Kinderen van de Keuringsdienst, maar ben ze inmiddels stuk voor stuk aan het terugkijken. Zijn leuke afleveringen! Zitten een paar geweldige kids tussen, vooral die Sarah doet het wel leuk/enthousiast.
dank, ik kan natuurlijk niet alles in mn eentje bijhoudenquote:
* klaar zit om 20:25quote:
En natuurlijk het "melt" van smelten op z'n Engels...quote:Op donderdag 4 maart 2010 20:57 schreef UncleSam het volgende:
Melta dus.
Goede naam.
Beetje Melba toast en het eilandje Malta door elkaar. Zou ook in andere landen goed uit te spreken zijn.
Ehm, je hebt niet gezien dat ze bij het Europees parlement waren?!quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:47 schreef Killer_Mom het volgende:
die namaak-kaas krijgt voorlopig geen eigen naam, er zit kaas in, 5% , en dat mag van de EU
de kaasboeren krijgen geen gelijk.
misschien moeten de starre regels in de EU eens aangepast worden.
Daar ging de uitzending dan toch ook over?quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:47 schreef Killer_Mom het volgende:
die namaak-kaas krijgt voorlopig geen eigen naam, er zit kaas in, 5% , en dat mag van de EU
de kaasboeren krijgen geen gelijk.
misschien moeten de starre regels in de EU eens aangepast worden.
De nepkaas heeft als doel te lijken op kaas. Ik vind dus dat je kaas + nepkaas samen moet nemen, en pas wanneer er >50% echte kaas inzit, dat het dan echte kaas mag heten. Dan bestaat het grootste deel uit echte kaas.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:23 schreef golfer het volgende:
Kijk, die fabrikanten en groot-grutters zijn natuurlijk niet gek.
Al zit er maar 1% kaas in een product dan mag je op de voorkant van de verpakking al zetten: met kaas bereid.
dat de overige 99% uit nep-kaas bestaat hoeft niet op de verpakking vermeld te worden, zolang ze maar op de ingrediëntenlijst die palmolie vermelden
Hebben die luxe pizza's van de AH in het koelvak geen echte kaas? Morgen eens kijkenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 08:18 schreef Walter81 het volgende:
[..]
De nepkaas heeft als doel te lijken op kaas. Ik vind dus dat je kaas + nepkaas samen moet nemen, en pas wanneer er >50% echte kaas inzit, dat het dan echte kaas mag heten. Dan bestaat het grootste deel uit echte kaas.
Maar dan nog, al staat het er duidelijk op, als al die pizzafabrieken op de doos zetten dat er melta inzit, gaan mensen die producten dan minder kopen? Ga je dan pizza met échte kaas in de supermarkt vinden? Is die er wel? Zolang de fabrikanten de melta blijven gebruiken, en je geen keus hebt, zal er niks veranderen voor de melkboeren.
Geen idee.. ik eet dat nooit, maar het zal vast niet,..quote:Op vrijdag 5 maart 2010 08:22 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Hebben die luxe pizza's van de AH in het koelvak geen echte kaas? Morgen eens kijken
Wacht, die heb ik hier eentje liggen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 08:22 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Hebben die luxe pizza's van de AH in het koelvak geen echte kaas? Morgen eens kijken
in de bonus he?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Wacht, die heb ik hier eentje liggen.
Ingrediënten:Tarwebloem, Tomaat (23% tomaat, 2% San Marzano tomaat), 5,5% Mozzarella, 5% Coppa di Parma (varkensvlees, zout, aroma, conserveermiddel E 252, antioxidant E 300), Ui, 4% Ham (varkensvlees, zout, gemodificeerd aardappelzetmeel, suiker, melkeiwit, stabilisatoren E 451, E 452, kruiden, aroma, antioxidanten E 301, E 331, smaakversterker E 621, conserveermiddelen E 250, E 252, E 262), Ruccola Olijfolie 2% Spek (varkensvlees, etc....
Wel 'echte' ingrediënten dus.
Nee,quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:23 schreef fespo het volgende:
ik las ergens dat echte kaas even gezond is als nep kaas, maar dat is toch chemische troep?
zeg maar gerust ongezondquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:23 schreef fespo het volgende:
ik las ergens dat echte kaas even gezond is als nep kaas, maar dat is toch chemische troep?
Wat bedoel je nu eigenlijk met 'chemische troep'?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:23 schreef fespo het volgende:
En echte kaas is geen chemische troep?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:23 schreef fespo het volgende:
quote:De kunst van kaasmaken is het stremmen: het zorgvuldig laten samenklonteren van eiwitten in melk. Kaasmakers beheersen dit proces al eeuwen, maar wetenschappers kunnen het pas sinds enkele decennia verklaren op basis van chemische, natuurkundige en microbiologische kennis. Daardoor is kaasmaken tegenwoordig een kwestie van wetenschap.
Hier hebben ze het zelfs over analoogkaas als broodbeleg... Ik mag toch hopen dat mijn gewone jong belegen kaas (of die nou van de Appie of van de Lidl is) we gewoon echte kaas is?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee,
http://nl.wikipedia.org/wiki/Analoogkaas
denk het wel, maar stel dat.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:34 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Hier hebben ze het zelfs over analoogkaas als broodbeleg... Ik mag toch hopen dat mijn gewone jong belegen kaas (of die nou van de Appie of van de Lidl is) we gewoon echte kaas is?
Volgens mij bestaat er nog steeds een melkoverschot. Dat zal niet kleiner worden als er steeds minder echte melk gebruikt gaat worden.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:36 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
denk het wel, maar stel dat.
het smaakt hetzelfde, ruikt hetzelfde en vooral consequenter van inhoud.
zou je het niet meer kopen? het is immers de kaas die je altijd lekker hebt gevonden.
Ja, kijk maar op de ingrediëntenlijst.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:34 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Hier hebben ze het zelfs over analoogkaas als broodbeleg... Ik mag toch hopen dat mijn gewone jong belegen kaas (of die nou van de Appie of van de Lidl is) we gewoon echte kaas is?
Nou ja, 'echt'? Dat weet je dus niet... er zit misschien wel 25% analoogkaas in, verhuld in de andere ingrediënten.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Wacht, die heb ik hier eentje liggen.
Ingrediënten:Tarwebloem, Tomaat (23% tomaat, 2% San Marzano tomaat), 5,5% Mozzarella, 5% Coppa di Parma (varkensvlees, zout, aroma, conserveermiddel E 252, antioxidant E 300), Ui, 4% Ham (varkensvlees, zout, gemodificeerd aardappelzetmeel, suiker, melkeiwit, stabilisatoren E 451, E 452, kruiden, aroma, antioxidanten E 301, E 331, smaakversterker E 621, conserveermiddelen E 250, E 252, E 262), Ruccola Olijfolie 2% Spek (varkensvlees, etc....
Wel 'echte' ingrediënten dus.
Nee, want er staat geen palmolie bij de ingredientenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:06 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Nou ja, 'echt'? Dat weet je dus niet... er zit misschien wel 25% analoogkaas in, verhuld in de andere ingrediënten.
Dan zullen die boeren ander werk moeten zoeken.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:40 schreef Pandora73 het volgende:
Volgens mij bestaat er nog steeds een melkoverschot. Dat zal niet kleiner worden als er steeds minder echte melk gebruikt gaat worden.
Natuurlijk kun je dan zeggen dat we te veel melkkoeien hebben, maar het is een vicieuze cirkel want met minder koeien kunnen de boeren weer niet genoeg geld verdienen om rond te kunnen komen.
We hebben het toch over melkboeren, en niet over kaasboeren?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Die boeren zouden ook gewoon allerlei smakelijke kazen kunnen gaan maken, en die direct aan de boerderij verkopen. En dan niet alleen maar van het goudse model, maar lekker zachte kazen. Waarom eten we Franse en Italiaanse zachte kazen, als we in NL Melk genoeg hebben, kunnen ze toch ook hier maken?
En melkboeren klagen dat ze te weinig geld krijgen. Dan kan je in problemen gaan denken, maar je kan ook in oplossingen gaan denken. Meerwaarde aan je melk geven, ergo, maar er kaas van en verkoop die.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:30 schreef Walter81 het volgende:
[..]
We hebben het toch over melkboeren, en niet over kaasboeren?
Zij hebben koeien, die melk geven. Deze melk moet verkocht worden aan kaasmakers.
En waar halen ze nu met de lage melkprijs (mede veroorzaakt door de overschotten) het geld vandaan om te investeren in (VWA-goedgekeurde) kaasmaak-apparatuur? De tijd dat moeder de vrouw dat met een ouwe theedoek in een emmer deed is denk ik al een tijdje voorbij...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En melkboeren klagen dat ze te weinig geld krijgen. Dan kan je in problemen gaan denken, maar je kan ook in oplossingen gaan denken. Meerwaarde aan je melk geven, ergo, maar er kaas van en verkoop die.
Waar denk je dat een ondernemer geld vandaan haalt voor investeringen?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:47 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
En waar halen ze nu met de lage melkprijs (mede veroorzaakt door de overschotten) het geld vandaan om te investeren in (VWA-goedgekeurde) kaasmaak-apparatuur? De tijd dat moeder de vrouw dat met een ouwe theedoek in een emmer deed is denk ik al een tijdje voorbij...
Maar goed, da's weer een andere discussie. Back on topic...
Vreemd vermogen, zo'n mooie uitvinding van de moderne tijdquote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:47 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
En waar halen ze nu met de lage melkprijs (mede veroorzaakt door de overschotten) het geld vandaan om te investeren in (VWA-goedgekeurde) kaasmaak-apparatuur? De tijd dat moeder de vrouw dat met een ouwe theedoek in een emmer deed is denk ik al een tijdje voorbij...
Maar goed, da's weer een andere discussie. Back on topic...
Als bank zou ik meer vertrouwen hebben in ondernemende boeren met een offensief plan dan huilie huilie boeren met defensieve houding.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:58 schreef Pandora73 het volgende:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat een bank gaat investeren in iemand die kaas wil gaan maken als die bank ook weet dat die boer het al moeilijk heeft om rond te komen en bovendien de markt voor kaas terugloopt, juist door die nepkazen.
Geld maakt geld. Maar als je geen geld hebt, kan je ook nooit investeren.....quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar denk je dat een ondernemer geld vandaan haalt voor investeringen?
Jeez
1 boer hier maakt al jaren kaas, de ander ijs en weer een ander heeft een melktapquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Die boeren zouden ook gewoon allerlei smakelijke kazen kunnen gaan maken, en die direct aan de boerderij verkopen. En dan niet alleen maar van het goudse model, maar lekker zachte kazen. Waarom eten we Franse en Italiaanse zachte kazen, als we in NL Melk genoeg hebben, kunnen ze toch ook hier maken?
Nee ik denk een soort jenever met whisky kleur. Wel mooi dat die directeur zei dat je sterke drank tussen 11 en 12u s morgens moet drinkenquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat dronken ze aan het eind, die Belg en de reporter? Was dat pure moutwijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |