abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 januari 2010 @ 00:32:25 #281
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_77437848
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 23:12 schreef okiokinl het volgende:
als je je baan kwijtraakt, kom je in de ww toch, niet in de bijstand. ja, uiteindelijk wel misschien. maar die zetten je dan gewoon aan de productie band hier.

trouwens, ik heb helemaal geen klachten over bijstand trekkers, ik bood alleen een praktische oplossing. iedereen die klaagt hier, doet dat voornamelijk over profiteurs. en denkt dat je door uitkereingen te verlagen, die profiteurs gaat afschrikken. onzin natuurlijk, daar pak je het meest de rest mee.

je kunt fraude zoveel mogelijk terugdringen. volgens mij gebeurt dat nu al heel behoorlijk, ik zie weinig in nog strenger, meer controle etc.

mensen moeten gewoon eens uit hun hoofd zetten dat bijstand trekkers profiteurs zijn.

Precies die profiteurs zijn waarschijnlijk ook de mensen die toch wel dik zwart bijklussen, die redden het wel ook met lagere uitkeringen. De brave uitkeringstrekker, of bijstandsgerechtigde klinkt in dat geval een stuk netter, heeft daar veel meer last van.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zaterdag 30 januari 2010 @ 00:34:02 #282
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_77437887
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:41 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

Volgens mij is dat al jaren zo. Oplossing is wellicht om de bijstand minder aantrekkelijk te maken. Dat ie te hoog is in vergelijking met een betaalde baan.

Wat is jullie mening?
Ik denk dat ze lonen eens wat hoger moeten maken want bijstand is al minimaal.
Snollebolt
  zaterdag 30 januari 2010 @ 00:43:17 #283
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77438149
Bijstand, als je daar in terecht komt is de vicieuze cirkel een feit. Daar kom je toch zelden beter uit?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_77440053
Ik zie hier heel veel stuurlui aan wal.

Als je de bijstand beter vindt dan een baan, zorg dan dat je in de bijstand komt. In plaats van hier te mekkeren.
En als je een baan beter vindt dan de bijstand, prijs je dan gelukkig. In plaats van hier te mekkeren.

De enigen die hier recht van spreken hebben zijn degenen die graag een baan zouden hebben, maar tot bijstand veroordeeld zijn. Om wat voor reden dan ook.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77440083
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:04 schreef moussie het volgende:

[..]

Dus je maakt je huiswerk maar op school, en als er veranderingen zijn in het rooster heb je gewoon pech gehad?
[..]

ooh gunst, nou dank je wel hoor
[..]

En gefeliciteerd, het is je gelukt om die mensen sociaal helemaal te isoleren, geen internet, geen telefoon, geen geld om ergens naar toe te gaan .. en wat voor voordeel moet dat opleveren? Erg leuk ook voor de zieke mens die minder dan 35% arbeidsongeschikt is, vrijwel onbemiddelbaar op de arbeidsmarkt maar voor een uitkering op WIA-basis komt die niet in aanmerking, daar zit je dan in de bijstand na een tijdje ziektewet/WW, te verpieteren op de bank met niets te doen.
[..]

Dus omdat jij een filmpie hebt gezien van 1 mevrouw die om welke reden dan ook haar auto mag blijven houden van de bijstandsverstrekker (ze was ziek, weet je nog), en een ander van een mevrouw die met een taxi kwam voorrijden (dat bleek dan later een ziekenfondstaxi te zijn, ze kwam net uit het ziekenhuis van haar behandeling) is het voor jou duidelijk .. ze krijgen teveel. Dat daar iets bijzonders aan de hand moet zijn, de voedselbank is erg streng in haar toekenningscriteria, zover denk je maar niet door ..

Maar ja, dat zijn er wel meer, die niet doordenken .. dat het iedereen kan overkomen, dat die morgen ziek wordt en voor 'maar' 34% arbeidsongeschikt, zit je na 2 jaar toch mooi in de bijstand als het je niet lukt om een werkgever te vinden.
Om te beginnen ben ik een voorstander van het verhogen van uitkeringsggerechtigen die écht een medisch probleem hebben waardoor ze niet of minder kunnen werken .

En voor huiswerk hebben kids helemaal geen internet nodig komop zeg . Ja om boekverslagen te downloaden zodat ze ze zelf niet hoeven schrijven
Maar eerlijk is eerlijk . Mocht blijken dat het écht van cruciaal belang is voor het al dan niet slagen van een opleiding dan KAN er een uitzondering gemaakt worden . Maar let wel: Eerst zelf een aanvraag doen en er niet langer vanuit gaan dat elke steuntrekker daadwerkelijk een internetverbinding nodig heeft alsof het een primaire levensbehoefte is.

En die vrouw die ik bedoelde had straatvrees Ze had wel een computer en een auto maar moest toch naar de voedselbank. Ze rookte ook nog eens 2 pakjes per dag . Kan het filmpje van de betreffende kansloze niet meer vinden maar zulk soort mensen die louter passief parasiteren moeten aangepakt worden.

Hoeft overigens niet louter negatief te zijn maar biedt mensen ook kansen .
Zoals het initiatief nu in Rotterdam waar iedereen met een bijstandsuitkering een baan aangeboden krijgt 'die past bij zijn kwaliteiten'.
Dat kan ook vrijwilligerswerk of een leerwerktraject zijn. Wie weigert, verliest zijn uitkering.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_77440232
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 02:06 schreef Winner_Taco het volgende:
En die vrouw die ik bedoelde had straatvrees Ze had wel een computer en een auto maar moest toch naar de voedselbank. Ze rookte ook nog eens 2 pakjes per dag . Kan het filmpje van de betreffende kansloze niet meer vinden maar zulk soort mensen die louter passief parasiteren moeten aangepakt worden.

Hoeft overigens niet louter negatief te zijn maar biedt mensen ook kansen .
Zoals het initiatief nu in Rotterdam waar iedereen met een bijstandsuitkering een baan aangeboden krijgt 'die past bij zijn kwaliteiten'.
Dat kan ook vrijwilligerswerk of een leerwerktraject zijn. Wie weigert, verliest zijn uitkering.
Vetten van mij.
Hoe past die kwalificatie bij de voorwaarde?

Je eigen veronderstelling dat die mensen louter parasiteren, ondermijnt al de aanbieding van een baan die past bij zijn kwaliteiten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77440308
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 02:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vetten van mij.
Hoe past die kwalificatie bij de voorwaarde?

Je eigen veronderstelling dat die mensen louter parasiteren, ondermijnt al de aanbieding van een baan die past bij zijn kwaliteiten.
Dat hele parasiteren stuk ging over de betreffende dame die (ook hier) regelmatig voorbij is gekomen en dus NIET over bijstandsgerechtigden an sig
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_77440645
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:47 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe hoog, maar recht op bijstand betekend vaak ook recht op aanvullende zooi waar je, als je werkt, geen recht op heb.

Netto minimum loon = 1.407,60 1186,85
Netto bijstand voor alleenstaande ouder = 863,86 per maand (70% van het minimumloon)
[..]

Excl. Zorgtoeslag, Huurtoeslag, en alle andere lokale subsidies en kortingen. Reken maar uit...
Voor de alleenstaande ouder met dat minimumloon gelden dezelfde potjes hoor
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_77440808
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 02:52 schreef paddy het volgende:

[..]

Voor de alleenstaande ouder met dat minimumloon gelden dezelfde potjes hoor
Je moet om in aamerking te komen toch onder de 16k bruto ofzo blijven?
Met het minimumloon kom je daar vaak net boven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')