Grapje toch?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Sinds mijn laatste opname heb ik medicijnen die dat moeten voorkomen
Jij ook al, wat slik jij?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Sinds mijn laatste opname heb ik medicijnen die dat moeten voorkomen
Hoger dan een baliemedewerker, lager dan de directiequote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ach, er zijn toch veel locale Rabo vestigingen, je kunt toch wel zeggen hoe hoog je bron in de boom zit?
quote:
quote:
als je had gezegd dat ie niet bij een locale bank werkte, maar op het hoofdkantoor had ik je serieus kunnen nemen. Geen enkele locale bank die een hypotheek in de boeken heeft staan of serviced namelijk, noch zich iets bekommerd om achterstand of bijzonder beheer. Als je geen lulkoek verkondigt begrijp je waarom, en hoe hypotheken binnen het Rabo concern gestructureerd zijnquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoger dan een baliemedewerker, lager dan de directie
Ik beweer ook niet te begrijpen hoe de structuur van die bank in elkaar steekt, dat is niet interessant. Interessant is om te weten dat Rabobank zijn vuile was binnen wil houden en te doen alsof er een klein regenbuitje boven de markt hangt, terwijl de realiteit is dat de paniek begint op te lopen. Maar laat je oordeel niet van mijn stabiliteit afhangen, maar van die van de Rabobankquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
als je had gezegd dat ie niet bij een locale bank werkte, maar op het hoofdkantoor had ik je serieus kunnen nemen. Geen enkele locale bank die een hypotheek in de boeken heeft staan of serviced namelijk, noch zich iets bekommerd om achterstand of bijzonder beheer. Als je geen lulkoek verkondigt begrijp je waarom, en hoe hypotheken binnen het Rabo concern gestructureerd zijn
Trolleke
interessant is te begrijpen dat iemand op een locale rabobank geen weet heeft van de vuile was, omdat die daar niet opgevouwen wordt, en dat je dus bluftquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet te begrijpen hoe de structuur van die bank in elkaar steekt, dat is niet interessant. Interessant is om te weten dat Rabobank zijn vuile was binnen wil houden en te doen alsof er een klein regenbuitje boven de markt hangt, terwijl de realiteit is dat de paniek begint op te lopen. Maar laat je oordeel niet van mijn stabiliteit afhangen, maar van die van de Rabobank![]()
Althans dat is de gedachte, dat is het idee
Het is dat ik niet paranoia ben maar anders zou ik haast gaan denken dat je voor de Rabobank werkt en hier ter werk gesteld bent om de gemoederen prettig gestemd te houdenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
interessant is te begrijpen dat iemand op een locale rabobank geen weet heeft van de vuile was, omdat die daar niet opgevouwen wordt, en dat je dus bluft
dan heb ik in ieder geval één streepje op je voor, en weet ik wel wat de stand van zaken echt isquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het is dat ik niet paranoia ben maar anders zou ik haast gaan denken dat je voor de Rabobank werkt en hier ter werk gesteld bent om de gemoederen prettig gestemd te houden
Ik heb overigs nog meer indicatoren natuurlijk. Ik heb even navraag gedaan bij de locale schrijfwaren handelaar en deze bevestigde dat de verkoop van rode inkt vullingen in de lift zit. Of zou dat enkel te maken hebben met de bezuinigingen op het ICT budgetquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dan heb ik in ieder geval één streepje op je voor, en weet ik wel wat de stand van zaken echt is
neuh, da's meer omdat sommige mensen erop kicken om bloed te zien, en nu hun toevlucht tot kroontjespennen nemen, omdat het enige bloedbad in hun dromen blijkt voor te komen. Gratis tv tip van flip trouwens: resident evil vanavond. Voor alle hel en verdoemenis adepten.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik heb overigs nog meer indicatoren natuurlijk. Ik heb even navraag gedaan bij de locale schrijfwaren handelaar en deze bevestigde dat de verkoop van rode inkt vullingen in de lift zit. Of zou dat enkel te maken hebben met de bezuinigingen op het ICT budget
Dus die miljarden van WB zijn pure fantasiequote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
neuh, da's meer omdat sommige mensen erop kicken om bloed te zien, en nu hun toevlucht tot kroontjespennen nemen, omdat het enige bloedbad in hun dromen blijkt voor te komen.
quote:Extra potje vrijgemaakt voor schrijnende gevallen
Rabobank komt over de brug
door Natasja de Groot
AMSTERDAM - Banken nemen steeds verdergaande maatregelen om huiseigenaren te hulp te schieten om te voorkomen dat ze in betalingsproblemen geraken en uiteindelijk hun huis worden uitgezet.
Dinsdag maakte de Rabobank bekend - behalve een compensatieregeling voor álle klanten met een OpMaat Hypotheek - óók nog een speciaal potje in het leven te roepen voor 'schrijnende gevallen'. De bank schiet huizenbezitters te hulp die door allerlei onvoorziene omstandigheden zoals arbeidsongeschiktheid of werkloosheid hun maandelijkse hypotheeklasten niet meer kunnen betalen.
De extra regeling wordt voor een periode van vijf jaar opengesteld en is beschikbaar voor de 200.000 klanten met een OpMaat Hypotheek. Als klanten betalingsproblemen hebben, wordt gezamenlijk gezocht naar een passende oplossing. Komen de partijen er niet uit, dan kunnen gedupeerden terecht bij een speciale commissie.
In dit orgaan neemt een afgevaardigde van de Stichting Woekerpolis Claim (WPC) zitting, iemand van de Rabobank en een onafhankelijke voorzitter. Als een klant wordt bestempeld als schrijnend geval, kan hij rekenen op extra compensatie. "We staan altijd al naast onze klanten om problemen op te lossen. Maar in dit geval gaat het ook nog eens om klanten die aan het eind van alle mogelijkheden zijn en die er niet meer uitkomen. We willen door deze regeling voorkomen dat deze mensen met een restschuld achterblijven. We zullen dan ook naar een gepaste oplossing zoeken", stelt directeur particulieren Rik Op den Brouw van de Rabobank.
De verwachting van de bank is echter dat slechts een beperkt aantal klanten een beroep zal doen op de regeling.
Schikking
Gisteren maakten WPC en Rabobank bekend een schikking te hebben getroffen over de zogeheten OpMaat Hypotheek. Begin deze maand kondigde de bank een compensatieregeling aan voor 100.000 klanten, met een bepaalde variant van dit product. Nu is deze regeling uitgebreid naar álle klanten: mensen die zowel een B- als een C-variant hebben.
Begin december kwam financieel ombudsman Jan Wolter Wabeke al met een aanbeveling voor een compensatieregeling op de proppen. Volgens hem had de Rabobank klanten niet voldoende geïnformeerd over de werking en de risico's van de hypotheekvorm. Huiseigenaren hebben daardoor minder vermogen opgebouwd dan zij dachten. Zij krijgen nu de kans hun hypotheekconstructie kosteloos te verbeteren en worden gecompenseerd voor renteverliezen.
Hiermee komt de bank tegemoet aan de eisen die WPC twee jaar geleden al stelde. De Rabobank reserveert boven op de eerder aangekondigde ¤50 tot ¤75 miljoen nu nog eens tientallen miljoenen.
Volgens partner Matthijs Mons van IG&H Consulting & Interim past de aankondiging van het extra potje voor 'schrijnende gevallen' door de Rabobank in de strategie van algemene banken om klanten te hulp te schieten bij mogelijke betalingsproblemen. In bankenland wordt er rekening mee gehouden dat nogal wat klanten in zwaar weer kunnen geraken in de loop van 2010 en 2011.
"Hoewel we wel steeds meer een positieve ondertoon beluisteren bij bankdirecteuren, wat bijvoorbeeld ook wordt onderstreept door berichten van het Centraal Planbureau, houden desalniettemin de geluiden aan dat er volgend jaar meer mensen werkloos raken en de huizenprijzen dalen. Daardoor lopen banken ook meer risico's. Zij zijn daarom heel bereidwillig om mee te denken met klanten en zullen als het mogelijk is alles uit de kast trekken om te voorkomen dat een klant zijn woning gedwongen moet verkopen. Dat is niet alleen uit liefdadigheid, maar ook uit eigenbelang", reageert Mons.
Helpende hand
Ook woordvoerder Kees Verhagen van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) bevestigt het beeld dat banken genegen zijn om hun klanten de helpende hand toe te steken. Volgens hem is zowel de bank als de klant er niet bij gebaat dat het misgaat. "Als er betalingsachterstanden optreden, dan kan een bank een veelheid aan maatregelen aanbieden. Zo kan een klant bijvoorbeeld voor een bepaalde periode een vrijstelling van rentebetaling krijgen of een tijdelijke vrijstelling voor de premie van een kapitaalverzekering. Soms is de tijdelijke verhuur van een woning een optie. Wat vooral van belang is, is dat de consument en de bank met elkaar in gesprek gaan en tezamen kijken naar een gepaste oplossing."
Laatst nog een artikel gelezen waarin werd verteld dat de huizenprijzen in Amerika nog verder moeten dalen omdat er nog een grote hoeveelheid ''shadow inventory'' van de markt wordt gehouden. Blijkbaar gaat dat ook hier op. Ik vraag me af hoelang de bank het kan uitstellen dat deze mensen eruit geknikkerd worden.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:21 schreef LXIV het volgende:
Dat de boerenleenbank zijn best doet te voorkomen dat er een "lawine" van executieverkopen op gang komt klopt wel:
http://www.telegraaf.nl/d(...)_over_de_brug__.html
[..]
Met HRA ligt het in de planning dat ik in mijn eentje mijn hypotheek binnen 20 jaar afgelost heb. Ow en dan ben ik natuurlijk ook in de optiek van velen een dief van mijn eigen portemennee. Zonder HRA moet het in 30 jaar ook wel lukken.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
En zonder HRA, koopsubsidie, startersleningen maar mét binnen 30 jaar aflossen? Hoeveel mensen kunnen hun hypotheek dan nog wel betalen?
Zolang er HRA is is aflossen het domste wat je kunt doen! Spaar dan geld naast je hypotheek.quote:Op zondag 24 januari 2010 09:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Met HRA ligt het in de planning dat ik in mijn eentje mijn hypotheek binnen 20 jaar afgelost heb. Ow en dan ben ik natuurlijk ook in de optiek van velen een dief van mijn eigen portemennee. Zonder HRA moet het in 30 jaar ook wel lukken.
Dat kan rekentechnisch wel zo zijn, maar mijn gevoel zegt toch wat anders. Dus los ik toch af, en krijg als bonus jaarlijks mindere hypotheek lasten waardoor ik weer meer kan aflossen of consumeren.quote:Op zondag 24 januari 2010 09:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zolang er HRA is is aflossen het domste wat je kunt doen! Spaar dan geld naast je hypotheek.
Dat is ook de reden dat de HRA steeds meer bekritiseerd wordt: het is nooit de bedoeling geweest dat mensen een maximale lening namen die ze nooit meer aflosten, terwijl ze ook nog tonnen op de bank hadden staan.
Lees eens de aanhef Opmaathypotheek. Da's een hypotheek die weliswaar slechts aan een beperkt aantal klanten verkocht is, maar waar Scheringa zich nog voor geschaamd zou hebben. Bepaald niet illustratief voor het brede beeld. Je suggereert dat dit algemene geldigheid heeft. Die suggestie is onzin. Niet zo raar dat een potje beschikbaar stellen voor probleemgevallen agv de 'opmaathypotheek'. En enkel voor die gevallen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:21 schreef LXIV het volgende:
Dat de boerenleenbank zijn best doet te voorkomen dat er een "lawine" van executieverkopen op gang komt klopt wel:
http://www.telegraaf.nl/d(...)_over_de_brug__.html
[..]
ook niet waar. Ik betaal thans netto meer aan hypotheek dan ik netto op spaargeld beur. Zelfde looptijd.quote:Op zondag 24 januari 2010 09:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zolang er HRA is is aflossen het domste wat je kunt doen! Spaar dan geld naast je hypotheek.
Dat is ook de reden dat de HRA steeds meer bekritiseerd wordt: het is nooit de bedoeling geweest dat mensen een maximale lening namen die ze nooit meer aflosten, terwijl ze ook nog tonnen op de bank hadden staan.
Die stiekum toch niet zo doorzichtige opmaat hypotheek welke ook redelijk wat rabomedewerkers zelf afgesloten hebben. Van de medewerkers zouden we toch wel verwacht mogen hebben dat hun wel hadden kunnen doorzien wat ze nu weer afgesloten hadden.quote:Op zondag 24 januari 2010 10:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Lees eens de aanheb. Opmaathypotheek. Da's een hypotheek die weliswaar slechts aan een beperkt aantal klanten verkocht is, maar waar Scheringa zich nog voor geschaamd zou hebben. Bepaald niet illustratief voor het brede beeld. Je suggereert dat dit algemene geldigheid heeft. Die suggestie is onzin.
direct onder de raad van bestuur zat ook iemand die vol in de aandelenlease gestapt wasquote:Op zondag 24 januari 2010 10:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die stiekum toch niet zo doorzichtige opmaat hypotheek welke ook redelijk wat rabomedewerkers zelf afgesloten hebben. Van de medewerkers zouden we toch wel verwacht mogen hebben dat hun wel hadden kunnen doorzien wat ze nu weer afgesloten hadden.![]()
Daarom zoals ik hierboven al stelde alleen nog maar HRA voor simpele hypotheekconstructies, en op de schop met de rest van die financiele geëngineerde rotzooi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |