quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zijn al die mensen wel schuldvrij naar 30 jaar? De aflossingsvrije hypotheek heeft volgens mij een enorm hoog aandeel. Die mensen kiezen volgens mij voor deze vorm omdat ze anders geen huis kunnen kopen.
Ik zie zelf de reden er eigenlijk ook niet van in om 100% af te lossen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Net alsof je met een aflossingsvrije hypotheek niet kan aflossen
Mijn hypotheek is ook 50% aflossingsvrij maar ik denk dat ik meer aflos als iemand met een 100% spaarhypotheek.
Ach ik heb zelf een stuk aflossingsvrij. Als je hurt betaal je ook de rest van je leven huur. Waarom zou ik dan na 30 jaar ineens geen woonlasten moeten hebben? Ik vind het niet erg om ovr 30 jaar nog maandelijks iets te betalen aan woonlasten.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zijn al die mensen wel schuldvrij naar 30 jaar? De aflossingsvrije hypotheek heeft volgens mij een enorm hoog aandeel. Die mensen kiezen volgens mij voor deze vorm omdat ze anders geen huis kunnen kopen.
Da's enerzijds niet zo moeilijk, omdat de persoon met een spaarhypotheek per definitie niet aflost als hij alleen z'n premie betaalt. Anderzijds kun je niet méér aflossen, omdat hij z'n volledige hypotheek aflost aan het einde van de looptijd. (maar goed: een spaar-, leven-, beleggings- of bankspaarhypotheek zijn net zo goed aflossingsvrije hypotheken)quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Mijn hypotheek is ook 50% aflossingsvrij maar ik denk dat ik meer aflos als iemand met een 100% spaarhypotheek.
Nee, maar mijn aannamens zijn wel gewoon goed, niet enkel op gebied van vastgoed, ook op gebied van aandelen, ooit nog wat onces goud gekocht aan 320$ toen geen hond er wat aan vond. Mijn vermogen vaart er alleen maar wel bijquote:Op donderdag 21 januari 2010 20:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Aannames zijn geen onderbouwing
Tuurlijk kan dat, waarom niet?quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:35 schreef Emu het volgende:
[..]
Vraagje trouwens, kan je in Nederland zelf bouwen, of gebeurt dat gewoon erg weinig?
Heb je wel eens gezien hoe vet de dijken zijn die er om Flevoland gebouwd zijn? Je zit daar een stuk veiliger dan in de randstadquote:Op donderdag 21 januari 2010 22:40 schreef Emu het volgende:
Met alle respect, maar Almere is de laatste plaats in Europa waar ik zou willen wonen, zeespiegel je weet wel
Ik gaf enkel antwoord op je vraag. Geen kwaliteitsoordeel.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:40 schreef Emu het volgende:
Met alle respect, maar Almere is de laatste plaats in Europa waar ik zou willen wonen, zeespiegel je weet wel
Haha nooit gezien, enkel naar Neeltje Jans geweest met de school ooitquote:Op donderdag 21 januari 2010 22:44 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Heb je wel eens gezien hoe vet de dijken zijn die er om Flevoland gebouwd zijn? Je zit daar een stuk veiliger dan in de randstad
quote:Slimme huizenverkoper belt actienummer
HILVERSUM - Een slimme huizenverkoper probeert donderdag gebruik te maken van de enorme aandacht voor de hulpactie voor Haïti via radio en tv. Hij belde naar 0800 - 1112 om te vertellen dat hij al heel lang een huis te koop heeft staan voor 468.000 euro. Als het huis donderdag wordt verkocht, wil de verkoper zelf 425.000 euro vangen. Het eventuele bedrag daarboven is voor de Haïti-actie.
Ik verwacht dat je dan alleen in almere gekeken hebt. De grondprijs in nederland is ongeveer 300 euro per vierkant meter. Maar kan in sommige provincies nog een stuk hoger liggen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:46 schreef Emu het volgende:
[..]
Haha nooit gezien, enkel naar Neeltje Jans geweest met de school ooit
Trouwens, die grondprijzen zijn erg goedkoop in NL zie ik. Je kan daar nog veel kopen onder de 100.000 euro, dat is hier in België momenteel praktisch onmogelijk, en die toch onder de 100.000 euro zijn hebben erg slechte ligging of andere gebreken zoals gelegen in overstromingsgebied of naast vervuilende industrie.
Dat laat nog maar eens zien, dat mensen gewoon kopen wat ze maximaal kunnen betalen met hun spaargeld, inkomen en de hypotheek die ze kunnen krijgen van de bank.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 09:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Leuk om dan te zien dat de gemiddele kavelgrote omgekeerd evenredig is aan de prijs.
http://www.ruimtemonitor.nl/kennisportaal/default.aspx?menucomid=26&pid=34&id=4624&themeId=330
Volgens die nietszeggende grafiek kunnen we ook net zo goed nog in de first sell off zitten aangezien we die ook nergens in de huisprijsgrafieken terug zien.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:12 schreef Emu het volgende:
Volgens die grafiek zou ik zeggen, dat we in de return to normal fase zitten overigens, zulke scherpe daling verwacht ik trouwens niet, want de overheid zal wel interveniëren...
sterker nog, de echt vrij gelegen panden zijn vaak in Belgie zelfs duurder dan in Zuid Nederland, omdat dit soort panden er vanwege de strikte ruimtelijke ordening in NL er meer zijn dan in Belgie waar ze langs elke weg lintbebouwing pleegden te bouwen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:12 schreef Emu het volgende:
Ik weet nog goed dat tot voor enkele jaren veel Nederlanders in Noord-België gingen wonen, omdat het prijsverschil zo gigantisch was, ik heb aan de hand van dit topic ook eens op funda en jaap zitten kijken. Ik kan je zeggen dat dit verschil de laatste 3-5 jaar toch een pak kleiner geworden is. Het is er nog dat niet, maar de vrijstaande woning van 200.000 euro, dat is sinds enkele jaren ook verleden tijd, want die gaat nu gewoon 350.000 euro.
Lijkt me dat jij het sws moet wetenquote:Op donderdag 21 januari 2010 22:35 schreef Emu het volgende:
[..]
Nee, maar mijn aannamens zijn wel gewoon goed, niet enkel op gebied van vastgoed, ook op gebied van aandelen, ooit nog wat onces goud gekocht aan 320$ toen geen hond er wat aan vond. Mijn vermogen vaart er alleen maar wel bijTrouwens maakt het voor mijn persoonlijk echt geen zak uit of de prijzen nu stijgen of dalen. Ik heb een reeds een bouwgrond, waar ik zelf op ga laten bouwen, volledig wat IK wil tegen de juiste, niet overgewaardeerde prijs
![]()
Vraagje trouwens, kan je in Nederland zelf bouwen, of gebeurt dat gewoon erg weinig?
En ik zeg dat we in de 'Bull Trap' zitten, met het gevoel dat de storm over isquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens die nietszeggende grafiek kunnen we ook net zo goed nog in de first sell off zitten aangezien we die ook nergens in de huisprijsgrafieken terug zien.
Ik adviseer iedereen om zijn koopkot met extra scheerlijnen vast te zettenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:33 schreef Resistor het volgende:
[..]
En ik zeg dat we in de 'Bull Trap' zitten, met het gevoel dat de storm over is
Mijn koopkot? LOLquote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik adviseer iedereen om zijn koopkot met extra scheerlijnen vast te zetten
En twee houten blokjes voor de wielen leggen....quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik adviseer iedereen om zijn koopkot met extra scheerlijnen vast te zetten
Ik denk niet dat alles in kannen en kruiken is maar die afbeelding heeft meer betrekking op een hype, en een hype is er op de huizenmaakrt niet geweest. Wel zijn de prijzen belachelijk hard gestegen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:33 schreef Resistor het volgende:
[..]
En ik zeg dat we in de 'Bull Trap' zitten, met het gevoel dat de storm over is
Jij kan dat misschien wel, maar er zijn genoeg mensen die dat NIET kunnen. NL kent ook een hoog gehalte subprime hypotheken.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
relatief weinig zelfs. Het aantal defaults zijn in internationaal perspectief erg laag namelijk.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij kan dat misschien wel, maar er zijn genoeg mensen die dat NIET kunnen. NL kent ook een hoog gehalte subprime hypotheken.
Als gevolg van een hype, je moest immers wel een echte tokkie zijn als je geen huis kon kopenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:32 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik denk niet dat alles in kannen en kruiken is maar die afbeelding heeft meer betrekking op een hype, en een hype is er op de huizenmaakrt niet geweest. Wel zijn de prijzen belachelijk hard gestegen.
als van schaarste, als gevolg dat wonen belangrijker gevonden werd, als gevolg van scherp gestegen salarissen voor velen........quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als gevolg van een hype, je moest immers wel een echte tokkie zijn als je geen huis kon kopen
Heb je daar cijfers van? Want volgens mij valt het aardig mee.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij kan dat misschien wel, maar er zijn genoeg mensen die dat NIET kunnen. NL kent ook een hoog gehalte subprime hypotheken.
En zonder HRA, koopsubsidie, startersleningen maar mét binnen 30 jaar aflossen? Hoeveel mensen kunnen hun hypotheek dan nog wel betalen?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
relatief weinig zelfs. Het aantal defaults zijn in internationaal perspectief erg laag namelijk.
Euh, wij...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
En zonder HRA, koopsubsidie, startersleningen maar mét binnen 30 jaar aflossen? Hoeveel mensen kunnen hun hypotheek dan nog wel betalen?
Echt niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als gevolg van een hype, je moest immers wel een echte tokkie zijn als je geen huis kon kopen
Zou geen probleem op hoeven te leveren hierquote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
En zonder HRA, koopsubsidie, startersleningen maar mét binnen 30 jaar aflossen? Hoeveel mensen kunnen hun hypotheek dan nog wel betalen?
Ja, dat waren en zijn de voorwaarden. Dus beetje vreemd om heel deze topic reeks in het als te blijvne praten. De huizenmarkt zou instorten vanwege de kredtiecrisis. Leverage was hier een grote speler in volgens jou.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Handiger om even het hele artikel te plaatsen. Want uit de 2 zinnen die je nu plaatst lijkt een heel ander beeld naar voren te komen dan uit de rest van het artikelquote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:24 schreef corus het volgende:
Omvang hypotheekmarkt liefst tien jaar terug in tijd AMSTERDAM - De totale hypotheekomzet is vorig jaar dramatisch gedaald. De omvang van de hypotheekmarkt is bijna tien jaar terug in de tijd geworpen.
http://www.telegraaf.nl/d(...)n_tijd__.html?p=18,1
Er zijn vorig jaar veel minder woningen verkocht en dus ook minder hypotheken. Goh wat een nieuws...quote:Omvang hypotheekmarkt liefst tien jaar terug in tijd
AMSTERDAM - De totale hypotheekomzet is vorig jaar dramatisch gedaald. De omvang van de hypotheekmarkt is bijna tien jaar terug in de tijd geworpen.
In 2000 lag de hypotheekmarkt ongeveer op hetzelfde niveau. Vorig jaar daalde de omzet naar ¤65,6 miljard, een daling van maar liefst 33% ten opzichte van 2008. Het aantal verkochte hypotheken laat met een terugval van 32% een vergelijkbare trend zien.
De dip in de hypotheekmarkt is één-op-één gelieerd aan de slechte situatie op de woningmarkt. Het aantal verkochte huizen is vorig jaar gedaald met ruim 30% en de gemiddelde verkoopprijs kromp met bijna 7%, zo blijkt uit de Hypothekenupdate van IG&H Consulting.
De hypotheekmarkt liet in het laatste kwartaal van 2009 de eerste voorzichtige tekenen van herstel zien; de daling ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2008 was met 21% minder fel dan de kwartalen ervoor.
De verwachtingen voor dit jaar zijn neutraal; zowel de hypotheekmarkt als de huizenmarkt zal hoogstwaarschijnlijk pas op de plaats maken op het huidige niveau. Herstel op kapitaalmarkten kan mogelijkheden tot financiering verruimen, maar in 2010 zal securitisatie (het verkopen van pakketten leningen) waarschijnlijk nog moeizaam blijven. De belangrijkste banken wisten hun hoge marktaandeel op de hypotheekmarkt vast te houden, maar alleen Rabobank wist garen te spinnen in de lastige markt.
Het ging om de vraag of hypo's in Nederland wel of niet sub-prime zouden zijn. Als in de VS dezelfde regelingen zouden gelden als hier kon daar ook bijna iedereen zijn hypo betalen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:25 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ja, dat waren en zijn de voorwaarden. Dus beetje vreemd om heel deze topic reeks in het als te blijvne praten. De huizenmarkt zou instorten vanwege de kredtiecrisis. Leverage was hier een grote speler in volgens jou.
Nu kom je ineens met bepaalde subsidieregelingen en ga je die in twijfel trekken.
Als die subsidies blijven bestaan wat wordt dan je volgende strohalm?
Als ze een systeem zouden hebben zoals de NHG-voorwaarden (10 jaar rentevast, minstens 50% aflossen etc) waaraan je moet voldoen in Nederland om voor veel van die regelingen in aanmerking te komen wel, dat geeft een aardige waarborg dat men kan blijven betalen. Echter dat was niet het geval, het ging in de VS voor een groot deel om hypotheken met rare voorwaarden en flexibele rente.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het ging om de vraag of hypo's in Nederland wel of niet sub-prime zouden zijn. Als in de VS dezelfde regelingen zouden gelden als hier kon daar ook bijna iedereen zijn hypo betalen.
Maar die gelden daar niet dus is het daar een sub-prime.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het ging om de vraag of hypo's in Nederland wel of niet sub-prime zouden zijn. Als in de VS dezelfde regelingen zouden gelden als hier kon daar ook bijna iedereen zijn hypo betalen.
Ten eerste, als mijn tante een pik had was het m'n oom (pardon my french, capricia...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die worden door de banken vakkundig in de kluis gehouden, ze willen niet dat de paniek naar de buitenwereld overslaat.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb je daar cijfers van? Want volgens mij valt het aardig mee.
Dan formuleer ik het anders.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Die worden door de banken vakkundig in de kluis gehouden, ze willen niet dat de paniek naar de buitenwereld overslaat.
Wederom, de banken trekken alles uit de kast om maar niet tot executie over te gaan. Want als er een schaap over de dam, enfin de lijken kunnen nu nog in de kast gehouden worden, maar de zomer komt eraan dan gaan ze vast een stuk harder stinken.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat blijkt ook wel: zie jij al een kraterlandschap van executieveilingen? Het grootste deel van de veilingkavels zijn de laaste 6 maanden nog geeneens ter veiling gegaan, het aantal wat wel geveild is, is minimaal.
Nee, maar ik ken wel een insider bij de Rabo die weet te vertellen dat het aantal wanbetalers enorm is gestegen in 2009. Tot executieverkoop wil men eigenlijk niet overgaan want dat gaat waarschijnlijk voor een domino effect zorgen in de markt.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan formuleer ik het anders.
Kan je een goed gefundeerde uiteenzetting van je stelling aanleveren? Want vooralsnog klinkt het me vrij onzinnig in de oren.
Ah dus we moeten maar afgaan op jouw onderbuikgevoel?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee, maar ik ken wel een insider bij de Rabo die weet te vertellen dat het aantal wanbetalers enorm is gestegen in 2009. Tot executieverkoop wil men eigenlijk niet overgaan want dat gaat waarschijnlijk voor een domino effect zorgen in de markt.
Hoeft niet, maar doe er je voordeel mee, dump je aandelen en ga in goudquote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:20 schreef du_ke het volgende:
Ah dus we moeten maar afgaan op jouw onderbuikgevoel?
Goede onderbouwing
ow ja, die baliemedewerker van de Rabo Schubbekutteveenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee, maar ik ken wel een insider bij de Rabo die weet te vertellen dat het aantal wanbetalers enorm is gestegen in 2009. Tot executieverkoop wil men eigenlijk niet overgaan want dat gaat waarschijnlijk voor een domino effect zorgen in de markt.
Of ze zeggen het om xeno para te maken...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ow ja, die baliemedewerker van de Rabo Schubbekutteveen
volgens mij lul je gewoon uit je nek
Dat heet bronbeschermingquote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
volgens mij lul je gewoon uit je nek
ach, er zijn toch veel locale Rabo vestigingen, je kunt toch wel zeggen hoe hoog je bron in de boom zit?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat heet bronbescherming![]()
Zo meteen is 'deep debt' zijn baan kwijt in de bancaire sector, daar kom je dan in de huidige situatie de komende 30 jaar niet meer aan de bak. Dan moet hij nog gaan werken ook voor zijn centjes
Sinds mijn laatste opname heb ik medicijnen die dat moeten voorkomenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Of ze zeggen het om xeno para te maken...
(wat een mooie user naam!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |