abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77064331
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:10 schreef Gia het volgende:
Maakt ook helemaal niet uit. Als je daar een x-aantal personen neerzet die allemaal extreme uitspraken doen of daden plegen en zich daarbij baseren of beroepen op de koran, dan bewijst dat dat de koran mensen aanzet tot extremistische daden en uitspraken. Dat niet elke moslim hier extremistisch van wordt, wil niet zeggen dat dit niet kan gebeuren.
Deze redenering kun je ook op het partijprogramma van de PVV loslaten.
  woensdag 20 januari 2010 @ 19:17:59 #62
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77064539
quote:

[..]

Maakt ook helemaal niet uit. Als je daar een x-aantal personen neerzet die allemaal extreme uitspraken doen of daden plegen en zich daarbij baseren of beroepen op de koran, dan bewijst dat dat de koran mensen aanzet tot extremistische daden en uitspraken. Dat niet elke moslim hier extremistisch van wordt, wil niet zeggen dat dit niet kan gebeuren.

Zodra een Christen een homo doodt, omdat hij gelooft dat het OT hem daartoe aanzet, mag wmb de desbetreffende passage eruit gescheurd worden.
Begin maar te scheuren dan

Erg ondoordacht idee.
quote:
Zodra dus waar ook ter wereld moslims strijden tegen niet-moslims omdat ze die zien als vijanden van de islam en omdat in de koran staat dat vijanden van de islam vervolgd en bestreden moeten worden, zouden goede, vreedzame moslims moeten zeggen: Okay, dan scheuren we de passages waar dat in voorkomt uit de koran. Want we willen niet hebben dat onze geloofsgenoten deze misdaden plegen uit naam van de koran.
Ja, want zo simpel werkt het ook allemaal echt

Sjeezus hee... Ik zou met deze post echt niet eens meer weten waar ik moet beginnen, weet je dat?
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 20 januari 2010 @ 19:23:38 #63
3542 Gia
User under construction
pi_77064770
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Begin maar te scheuren dan

Erg ondoordacht idee.
[..]

Ja, want zo simpel werkt het ook allemaal echt

Sjeezus hee... Ik zou met deze post echt niet eens meer weten waar ik moet beginnen, weet je dat?
Waar het om gaat is dat er passages in zowel de bijbel als in de koran staan die kunnen aanzetten tot geweld tegen andere mensen.
Sommige gelovigen geven hier gehoor aan, anderen niet. Dat er moslims zijn die niet over gaan tot het gebruik van geweld, wil dus niet zeggen dat de koran een vreedzaam boekje is.

Nu ken ik Mein Kampf niet, maar als daar zaken in staan als: 'Joden zijn de vijand van het derde rijk en moeten vernietigd worden', dan is dat in mijn optiek niet veel anders als 'vijanden van de islam moeten vervolgd en vernietigd worden, waar je ze maar vindt.'
pi_77065011
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat er passages in zowel de bijbel als in de koran staan die kunnen aanzetten tot geweld tegen andere mensen.
Sommige gelovigen geven hier gehoor aan, anderen niet. Dat er moslims zijn die niet over gaan tot het gebruik van geweld, wil dus niet zeggen dat de koran een vreedzaam boekje is.

Nu ken ik Mein Kampf niet, maar als daar zaken in staan als: 'Joden zijn de vijand van het derde rijk en moeten vernietigd worden', dan is dat in mijn optiek niet veel anders als 'vijanden van de islam moeten vervolgd en vernietigd worden, waar je ze maar vindt.'
En in het PVV-programma staat niet veel anders als 'Islamieten zijn de vijand van Europa en moeten vernietigd worden'
pi_77065030
quote:

[..]

zouden goede, vreedzame moslims moeten zeggen: Okay, dan scheuren we de passages waar dat in voorkomt uit de koran. Want we willen niet hebben dat onze geloofsgenoten deze misdaden plegen uit naam van de koran.
De Koran is het woord van Allah, je kunt er niet zomaar in gaan knippen en plakken. Dat de christenen een mens aanbidden en het geen probleem vinden om allerlei verzen uit hun sprookjesboek te knippen en plakken betekent niet dat de moslims dat ook moeten doen.
pi_77065194
Hoeveel mensen zijn er wel niet in de naam van de bijbel vermoord. Denk je dat de christenen lieverdjes zijn geweest in de geschiedenis? Absoluut niet.
  woensdag 20 januari 2010 @ 19:43:53 #67
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77065530
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:31 schreef DelBosque het volgende:

[..]

De Koran is het woord van Allah, je kunt er niet zomaar in gaan knippen en plakken. Dat de christenen een mens aanbidden en het geen probleem vinden om allerlei verzen uit hun sprookjesboek te knippen en plakken betekent niet dat de moslims dat ook moeten doen.
Jij hebt wel verstand van het Christendom zie ik al.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_77065701
Hoorde net op de wereld draait door dat er 3 pittige dames achter Moskowitz zaten. Iemand hier toevallig beelden van
pi_77066177
quote:
Extreem-rechts demonstreert voor Wilders
PVV-leider riep achterban op naar rechtbank te komen
Onder de demonstranten die zich bij aanvang van de rechtszaak tegen Geert Wilders voor het gerechtsgebouw in Amsterdam verzamelden bevonden zich notoire extreemrechtse figuren.

Geert Wilders had zijn achterban opgeroepen naar het gerechtsgebouw te komen. Schattingen van ooggetuigen liepen uiteen van enige tientallen tot honderden demonstranten. Onder hen bekende neo-nazi's en andere extreemrechtse figuren. De onderzoeksgroep Kafka ontwaarde onder meer Martijn Jansen, een Rotterdammer die zich op internet bedient van de nick 'Ziekvanjoden' en al langer betrokken is bij extreemrechtse partijen als de Nationale Alliantie. Ook aanwezig was de antisemiet Joseph Adolf Heitmann, zelf reeds veroordeeld omdat hij homo's en zwarten op internet uitmaakte voor 'kruipende dieren'. Ook ex-leden van de verboden CentrumPartij en andere neo-nazi groeperingen kwamen op het proces af.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 20 januari 2010 @ 19:57:21 #70
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_77066223
Ik hoorde dat het OM gisteren al weer aanstuurde op een vrijspraak, dat zou ook de enige rechtvaardige conclusie van deze wanvertoning zijn. Als Geert veroordeeld wordt, dan ook graag al die haatzaaiende imams het land uit.
pi_77066245

Het valt me op dat alle borden en spandoeken dezelfde opmaak kennen. Zou me niet verbazen als ze al voorgeprepareerd waren door de PVV.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_77066277
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:57 schreef thewishmaster het volgende:
Ik hoorde dat het OM gisteren al weer aanstuurde op een vrijspraak, dat zou ook de enige rechtvaardige conclusie van deze wanvertoning zijn. Als Geert veroordeeld wordt, dan ook graag al die haatzaaiende imams het land uit.
Heb je daar een bron van?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 20 januari 2010 @ 20:01:06 #73
144262 thewishmaster
pi_77066413
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?
Gisteren bij het NOS Journaal zag ik iemand van het OM aan een journalist vertellen dat vrijspraak een reeele optie was.
  woensdag 20 januari 2010 @ 20:03:40 #74
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77066554
Vraagje aan de Wilders-adapten:

Hoe voelt het nou om op een partij te stemmen waardoor je bij voorbaat al wordt uitgekotst?

batman!
  woensdag 20 januari 2010 @ 20:04:32 #75
144262 thewishmaster
pi_77066604
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:03 schreef thingamajig het volgende:
Vraagje aan de Wilders-adapten:

Hoe voelt het nou om op een partij te stemmen waardoor je bij voorbaat al wordt uitgekotst?

Als je achter de schermen gaat meelopen bij een willekeurige politieke partij zullen er regelmatig dat soort "harde" opmerkingen vallen, ik voel me ook niet aangesproken.
  woensdag 20 januari 2010 @ 20:06:56 #76
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77066718
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:04 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Als je achter de schermen gaat meelopen bij een willekeurige politieke partij zullen er regelmatig dat soort "harde" opmerkingen vallen, ik voel me ook niet aangesproken.
Jij bent een mooi bewijs dat Van Rooij gelijk heeft over de kiezers van de PVV. Zelfs als er over je heen wordt gekotst vind je het lekker. Dan moet je wel idioot zijn
batman!
pi_77066755
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:01 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Gisteren bij het NOS Journaal zag ik iemand van het OM aan een journalist vertellen dat vrijspraak een reeele optie was.
Okay, dus vrijspraak is een optie. Maar niet dat ze daar op aan het aansturen zijn? Want dat begreep ik uit jouw post.. En dat verbaasde me.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 20 januari 2010 @ 20:07:51 #78
144262 thewishmaster
pi_77066766
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:06 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Jij bent een mooi bewijs dat Van Rooij gelijk heeft over de kiezers van de PVV. Zelfs als je over je heen wordt gekotst vind je het lekker. Dan moet je wel idioot zijn
Ik voel mij niet aangesproken wanneer hij het heeft over simpel volk dat achter hem aanloopt, gezien mijn achtergrond, maar goed oordeel jij maar over iemand die je niet eens kent.
  woensdag 20 januari 2010 @ 20:08:34 #79
144262 thewishmaster
pi_77066796
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Okay, dus vrijspraak is een optie. Maar niet dat ze daar op aan het aansturen zijn? Want dat begreep ik uit jouw post.. En dat verbaasde me.
Er werd in ieder geval een duidelijke opening gecreerd richting vrijspraak.
pi_77066961
quote:

Zodra dus waar ook ter wereld moslims strijden tegen niet-moslims omdat ze die zien als vijanden van de islam en omdat in de koran staat dat vijanden van de islam vervolgd en bestreden moeten worden, zouden goede, vreedzame moslims moeten zeggen: Okay, dan scheuren we de passages waar dat in voorkomt uit de koran. Want we willen niet hebben dat onze geloofsgenoten deze misdaden plegen uit naam van de koran.
Het probleem ligt natuurlijk niet in de Koran. Dat bewijst de vele interpretatie mogelijkheden wel. En dat kan je ook afleiden aan de hand van de bijbel. In naam van de bijbel zijn er ook slechte dingen gedaan/worden gedaan maar dat er verandering optreed kwam niet om zomaar stukken uit de bijbel te halen. Het gaat om de mensen die er wat mee doen.
Luther bv was niet tegen het geloof, maar vooral tegen bepaalde handelingen in naam van het geloof.

Ook al scheur je passages eruit, welke? Dat is altijd onderhevig aan de invalshoek. Daarnaast haal je een stukje geloof van mensen weg. Je gaat ook niet de minder leuke passage;s uit de bijbel weghalen omdat er in nigeria wat idioten er misbruik van maken. Waarom bij de Koran dan wel? Omdat er meer problemen zijn? De macht van het getal lijkt mij geen argument waarmee je alle moslims mee kan overtuigen een stukje van hun geloof af te staan.
De gematigde moslims geven dan toe aan de extremen die dan alleen maar winnen. De extremen gebruiken de Koran alleen maar voor hun eigen zaak en je kan de tekst wel schrappen, maar hoe geloofwaardig is dat? Je vind altijd wel ergens een kopie van het origineel. Of moeten ze maar gewoon doen alsof het er niet is? Net of je daarmee bepaalde gedachtegangen uit mensen kan halen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')