ah, das misschien wel een idee om thuis ook bij te houdenquote:Op woensdag 20 januari 2010 10:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En toch..als je je geluid super instelt op je buizenbak en je neemt daar mee op, dan gaan ze toch bepaalde frequenties eraf hakken. Niet omdat jij iets fout hebt gedaan, maar omdat de mix daardoor beter wordt. Onze gitarist Jurgen (die in Excess heeft gewerkt) liet het mij eens horen hoe dat werkt. Ze hakken lage frequenties er af zodat je een best schel, snerpend gitaargeluid overhoudt. Toen liet hij mij de losse bastrack horen, wat erg vuig klonk. Toen liet hij mij de drums horen (met de welbekende metaltik)...klonk helemaal niet vet. Toen gooide hij alles samen en het klonk SUPERDIK en gedefiniëerd! Tja, dat zijn de technieken. Maar dat zijn de dingen die je niet zomaar leert en dan heb je nog een hoop mensen die thuis muziek opnemen en waar het steeds modderig blijft klinken en zij maar niet snappen waarom. Ik was er ook niet opgekomen of frequentiereeksen te gaan killen. Maar ja, dat is waarom het technici zijn en niet allen maar knoppenbedienden
.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En toch..als je je geluid super instelt op je buizenbak en je neemt daar mee op, dan gaan ze toch bepaalde frequenties eraf hakken. Niet omdat jij iets fout hebt gedaan, maar omdat de mix daardoor beter wordt. Onze gitarist Jurgen (die in Excess heeft gewerkt) liet het mij eens horen hoe dat werkt. Ze hakken lage frequenties er af zodat je een best schel, snerpend gitaargeluid overhoudt. Toen liet hij mij de losse bastrack horen, wat erg vuig klonk. Toen liet hij mij de drums horen (met de welbekende metaltik)...klonk helemaal niet vet. Toen gooide hij alles samen en het klonk SUPERDIK en gedefiniëerd! Tja, dat zijn de technieken. Maar dat zijn de dingen die je niet zomaar leert en dan heb je nog een hoop mensen die thuis muziek opnemen en waar het steeds modderig blijft klinken en zij maar niet snappen waarom. Ik was er ook niet opgekomen of frequentiereeksen te gaan killen. Maar ja, dat is waarom het technici zijn en niet allen maar knoppenbedienden
.
Goed LP trouwens en zeker waar.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:40 schreef Aresdreams het volgende:
voor thuis vind ik een beetje midscoop wel lekker, maar heb wel liefst dat de gitaar zelf ook een redelijk breed spectrum uitstuurt, zonder midscoop dus.
[..]
ah, das misschien wel een idee om thuis ook bij te houden
maar hoe zit het dan met drums? metaltik? ik nie snap nog
dank je, weet ik dat ook weerquote:Op woensdag 20 januari 2010 10:43 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Goed LP trouwens en zeker waar.
Met de metaltik wordt vaak de kickdrum EQ-boost op 8khz of 10kz bedoeld die er voor zorgt dat de kick een klikkend geluid krijgt, maar daardoor ook op kleine speakers gedefinieerd klinkt.
Het is sowieso wel handig om voor jezelf eens bezig te gaan met frequenties. Gewoon om te zien hoe ze je geluid beïnvloeden.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:40 schreef Aresdreams het volgende:
voor thuis vind ik een beetje midscoop wel lekker, maar heb wel liefst dat de gitaar zelf ook een redelijk breed spectrum uitstuurt, zonder midscoop dus.
[..]
Drums moeten niet alleen maar BOEM doen. Drums, vooral in Metal, EQ'en ze vaak zo dat er een tik in het geluid zit, vooral in de basdrum hoor je dit. Om dit te helpen worden basdrums met meerdere microfoons opgenomen. De tik halen ze geloof ik vooral uit een speciaal soort mic die ze ín de basdrum leggen. Hierdoor krijg je bovenop de BOEM ook een soort tik te zitten, waardoor het geluid wat scherper wordt en beter door de mix heen prikt.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:40 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Ik hoor sowieso niet zo heel veel dynamiek in death metalquote:Op woensdag 20 januari 2010 10:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Drums moeten niet alleen maar BOEM doen. Drums, vooral in Metal, EQ'en ze vaak zo dat er een tik in het geluid zit, vooral in de basdrum hoor je dit. Om dit te helpen worden basdrums met meerdere microfoons opgenomen. De tik halen ze geloof ik vooral uit een speciaal soort mic die ze ín de basdrum leggen. Hierdoor krijg je bovenop de BOEM ook een soort tik te zitten, waardoor het geluid wat scherper wordt en beter door de mix heen prikt.
Zo'n beetje alle metalbands worden zo gemixt tegenwoordig. Luister maar naar de nieuwste Annihilator bijv.
Soms wil men nog weleens cheaten en een gefabriceerd geluid uit een module halen met triggers. Vooral bij niet erg goede drummers helpt dat. Maar ja, dat is een beetje nep natuurlijk. Je mist ook elke dynamiek dan, maar voor Metal (vooral death metal enzo) is dat helemaal niet erg. Dan zie je vaak dat élke tom getriggered is live, omdat dat makkelijker is om de zaal in te sturen.
Witch, ik zal je even uit een droom helpenquote:Op woensdag 20 januari 2010 10:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Drums moeten niet alleen maar BOEM doen. Drums, vooral in Metal, EQ'en ze vaak zo dat er een tik in het geluid zit, vooral in de basdrum hoor je dit. Om dit te helpen worden basdrums met meerdere microfoons opgenomen. De tik halen ze geloof ik vooral uit een speciaal soort mic die ze ín de basdrum leggen. Hierdoor krijg je bovenop de BOEM ook een soort tik te zitten, waardoor het geluid wat scherper wordt en beter door de mix heen prikt.
Zo'n beetje alle metalbands worden zo gemixt tegenwoordig. Luister maar naar de nieuwste Annihilator bijv.
Soms wil men nog weleens cheaten en een gefabriceerd geluid uit een module halen met triggers. Vooral bij niet erg goede drummers helpt dat. Maar ja, dat is een beetje nep natuurlijk. Je mist ook elke dynamiek dan, maar voor Metal (vooral death metal enzo) is dat helemaal niet erg. Dan zie je vaak dat élke tom getriggered is live, omdat dat makkelijker is om de zaal in te sturen.
de kelderquote:Op woensdag 20 januari 2010 11:07 schreef Witchfynder het volgende:
Welke zaal van Dynamo is dat?
Nee, dat is echt niet waar. Dat is geheel afhankelijk van de opvattingen van de technici. Of het groepje technici dat ik kennen en de metalalbums die ik ken horen allemaal bij die 1%.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:06 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Witch, ik zal je even uit een droom helpen: 99% van de metalplaten die je tegenwoordig hoort zijn gesampelde drums met triggers of een combi van het eigen geluid met samples erover gemixt.
Je hebt ook niet echt speciale mic nodig voor een kickdrum. echter de laatste tijd zie je dat er gebruik wordt gemaakt van een luidspreker (een luidspreker is eigenlijk een omgekeerde microfoon) die voor de kick wordt gelegd en in de console wordt geprikt. De conus van deze speaker gaat dan bewegen en produceert idd een soort kartonnig geluid met veel sub-laag wat je makkelijk kan e'q-en. yamaha heeft hierop ingespeeld en de "subkick"geproduceerd, die hetzelfde doet!
Nouja, over elkaar dus. Dat gebeurt inderdaad best vaak.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:11 schreef Aresdreams het volgende:
ik vind het wel interessant. echter, samples ipv echte drums... das wel lame eigenlijk...
Dat vinden een hoop drummers en geluidstechnici dus ook en weigeren daarom ermee te werkenquote:Op woensdag 20 januari 2010 11:11 schreef Aresdreams het volgende:
ik vind het wel interessant. echter, samples ipv echte drums... das wel lame eigenlijk...
Ik heb het over de grote jongens dan hequote:Op woensdag 20 januari 2010 11:13 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee, dat is echt niet waar. Dat is geheel afhankelijk van de opvattingen van de technici. Of het groepje technici dat ik kennen en de metalalbums die ik ken horen allemaal bij die 1%.
Op onze demo is het basdrumgeluid vervangen door een sample, omdat er opgenomen is met zo'n omgekeerde conus en dat klonk te crappy.
Op onze CD heeft de technicus een of andere platte microfoon in de basdrum gebruikt. Lijkt net een soort ding wat je gebruikt om dingen in de pan om te draaien (weet ff niet hoe dat heet).
Het vervelende is dat je het dan vervolgens wel productioneel vaak gaat afleggen tegen albums waar zoiets wel is gebeurd.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:17 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat vinden een hoop drummers en geluidstechnici dus ook en weigeren daarom ermee te werken.
Ja, dat zijn echt de grote jongens (hoe fan ik van Testament ook ben)quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:21 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik heb het over de grote jongens dan he
Bullet for my Valentine, Killswitch Engage, Trivium, Testament, dat soort jongens. Dat is dus allemaal met samples gebeurd.
De grote jongens in het genre hequote:Op woensdag 20 januari 2010 11:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, dat zijn echt de grote jongens (hoe fan ik van Testament ook ben).
Ik durf te wedden dat Iron Maiden en Judas Priest het niet doen. Ik bedoel; als Nicko een snare uit begin jaren '70 gebruikt, omdat die het tofste geluid geeft, denk ik niet dat hij toelaat dat iemand er een sample overheen gooit
.
iddquote:
Ik denk dat het een verloop is. Ik denk dat echt héél grote mensen in die wereld het wel ambachtelijk doen en bands in de rij staan bij zo'n persoon omdat zij dát geluid willen. Feit is ook dat bij sommige band je het verschil toch niet gaat horen, omdat ze voornamelijk veel geluid maken, zonder ook maar enige nuance. Ja, dan zou je het liefst alles willen triggeren als dat zou kunnenquote:Op woensdag 20 januari 2010 11:23 schreef Cynic het volgende:
[..]
Het vervelende is dat je het dan vervolgens wel productioneel vaak gaat afleggen tegen albums waar zoiets wel is gebeurd.
Ik denk dat er bij de top van de metalbands flink geknipt en geplakt wordt. En dat gebeurt dan ook meestal in hele dikke studio's. Studio's waar die muzikanten en geluidstechnici die jij en ik kennen met alle respect niet werken...
Voor gitaar is dat dan best wel weer lastig...Dat zal je toch echt zo strak mogelijk moeten inspelen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:29 schreef Aresdreams het volgende:
toch is een beetje strak trekken soms best handig voor die slordige gitaristen
Tuurlijk. Maar live weten ze het wel waar te maken (tussen het struikelen door). Ik zeg alleen maar; fouten correctie is prima. Ik speel ook niet foutloos in en mijn voorbeelden vast ook niet. Dat kun je van niemand verwachten. Maar als je met crappy muzikanten te maken hebt en je moet elk nummer volledig recht trekken dan is er een grens overschreden denk ik. Plus, zo perfect hoeft het misschien niet. Een album waar ik dol op blijf is 'Power & Pain' van Whiplash. Soms hoor je gewoon dat de drummer de snare niet netjes haalt, maar dat heeft z'n charme wel. Dan hoor je dat het door een mens is ingespeeldquote:Op woensdag 20 januari 2010 11:29 schreef Cynic het volgende:
Wat dacht je trouwens van Dragonforce....daar wordt ook echt wel het nodige rechtgetrokken
dat gaat trouwens tegenwoordig ook prima. De nieuwe steinberg platforms (cubase 5 full/nuendo) bieden ook voor melodische wavevormen beat detective en timestretch aan, wat helemaal niet verkeerd klinkt. Het blijft echter wel lastiger dan drums, dat wel!quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:32 schreef Cynic het volgende:
[..]
Voor gitaar is dat dan best wel weer lastig...Dat zal je toch echt zo strak mogelijk moeten inspelen.![]()
Maargoed, dat kan je dus ook eindeloos overnieuw doen (mits het budget dat toelaat)
Ook voor Nicko. Zoals die live af en toe zwabbertquote:Op woensdag 20 januari 2010 11:29 schreef Aresdreams het volgende:
toch is een beetje strak trekken soms best handig voor die slordige gitaristen
Da dat eerder gezegd, had me zoveel werk gescheeld in de studioquote:Op woensdag 20 januari 2010 11:40 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
dat gaat trouwens tegenwoordig ook prima. De nieuwe steinberg platforms (cubase 5 full/nuendo) bieden ook voor melodische wavevormen beat detective en timestretch aan, wat helemaal niet verkeerd klinkt. Het blijft echter wel lastiger dan drums, dat wel!
Had jij de Melodyne toolset al eens bekeken? In het kader van studioknutselwerkquote:Op woensdag 20 januari 2010 11:40 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
dat gaat trouwens tegenwoordig ook prima. De nieuwe steinberg platforms (cubase 5 full/nuendo) bieden ook voor melodische wavevormen beat detective en timestretch aan, wat helemaal niet verkeerd klinkt. Het blijft echter wel lastiger dan drums, dat wel!
Dat was toch wel de reden waarom ze Blaze Bayley hadden aangenomen destijds?quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ook voor Nicko. Zoals die live af en toe zwabbert.
Het klinkt tof als je er bij bent, maar ik heb bootlegs waar het toch wel heel erg lijkt alsof Steve hem heeft aangenomen omdat hij een potje kon voetballen.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:42 schreef Cynic het volgende:
[..]
Da dat eerder gezegd, had me zoveel werk gescheeld in de studio
Ja even, maar ik heb hem zelf niet. Wel bruut dat je daarme complete gitaaraccoorden kan omzetten in midi en dan helemaal kan omzetten in andere accoorden. Zie ook dit meesterlijke filmpje:quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
Had jij de Melodyne toolset al eens bekeken? In het kader van studioknutselwerk.
Tja, Blaze was de wrong man at the wrong place. Ze hadden dan nog beter iemand als Jeff Scott Soto aan kunnen nemen (al is dat geen Brit en dat zou een vereiste zijn).quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:45 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat was toch wel de reden waarom ze Blaze Bayley hadden aangenomen destijds?
Die vorige soloplaat van hem vond ik trouwens wel erg goed.
Die kenden ze dan natuurlijk ook al.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:51 schreef Witchfynder het volgende:
Adrian moest bij zijn auditie een paar nummers spelen, een pint bier in zoveel seconde opdrinken en een voetbal x meter ver kunnen schoppen.
Ik heb Cubase 5, dat hoef je mij niet te vertellenquote:Op woensdag 20 januari 2010 11:50 schreef --H-I-M-- het volgende:
dat is ook wel mooi hoor:)
Goed zo!quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik heb Cubase 5, dat hoef je mij niet te vertellen.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:52 schreef Witchfynder het volgende:
Blech, Pulling Teeth op HardRadio. Sinds ik veel andere bassisten gehoord heb, vind ik het lang niet meer zo indrukwekkend.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:04 schreef Witchfynder het volgende:
Gatver, wat klinkt Shadows Fall ontzettend gay. Emo gekerm....
Wie?quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:05 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Jeff Schmidt, die maakt mooie bassolo's.
Het enige wat ik hoor is "zeur zeur zeur schreeuw zeur zeru schreeuw zeur"quote:
Huur je Jurgen inquote:Op woensdag 20 januari 2010 12:06 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wie?
Maar door deze verhalen durf ik thuis niet meer op te nemen man
Is dat incl JVM?quote:
Begint er een solo, denk ik "yeah! eindelijk!", gaan ze weer een beetje loos zitten wah'enquote:Op woensdag 20 januari 2010 12:07 schreef The_Dean het volgende:
SLLAAAAAYYYUUUUURRRRRRR
Ja, dat is het. Het is alleen niet het meest intuitieve programma out-of-the-box en op MacOSX prijzen ze zich ernstig uit de markt tegenover Logic. Voor het puur opnemen van audio en hier en daar wat rechttrekken/mixen is het vermoedelijk overkill, maar zo gauw je er VST's bij gaat gebruiken (al is het maar voor drums) begint de meerwaarde al duidelijker naar voren te komen. Daarnaast zijn ze innovatief (VST is oorspronkelijk een Steinberg standaard). Ik verwacht bijvoorbeeld ook in de volgende versies van alle direkte concurrenten een implementatie van VST Expression te zien.quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:04 schreef Aresdreams het volgende:
cubase had ik meegeleverd gekregen met mij geluidskaart, misschien dan toch eens installeren om te kijken of het iets is
Gewoon gaan regelen!quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Begint er een solo, denk ik "yeah! eindelijk!", gaan ze weer een beetje loos zitten wah'en.
Kon ik maar regelen dat mijn droombandproject opgestart werd...maar ja, I don't carry that weight (zeker niet nu ik aan het afvallen ben)
.
*boekt een zaterdagquote:Op woensdag 20 januari 2010 12:10 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wellicht. In zijn nieuwe huis gaat hij een studio'tje bouwen. Wordt supervet!
.
Wat zou dat moeten gaan worden dan?quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Kon ik maar regelen dat mijn droombandproject opgestart werd...maar ja, I don't carry that weight (zeker niet nu ik aan het afvallen ben)
.
gebruik nu reaper, werkt op zich ook wel voor hetgeen ik doe... gebruik een VST plugin voor drums, en als het er in zit gebruik ik een VST om piano orso er uit te krijgen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, dat is het. Het is alleen niet het meest intuitieve programma out-of-the-box en op MacOSX prijzen ze zich ernstig uit de markt tegenover Logic. Voor het puur opnemen van audio en hier en daar wat rechttrekken/mixen is het vermoedelijk overkill, maar zo gauw je er VST's bij gaat gebruiken (al is het maar voor drums) begint de meerwaarde al duidelijker naar voren te komen. Daarnaast zijn ze innovatief (VST is oorspronkelijk een Steinberg standaard). Ik verwacht bijvoorbeeld ook in de volgende versies van alle direkte concurrenten een implementatie van VST Expression te zien.
Ja, ik ookquote:Op woensdag 20 januari 2010 12:33 schreef brother52 het volgende:
Nu ik dit zo allemaal lees, wil ik ook weer de studio in
Stap 1:quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:19 schreef Cynic het volgende:
[..]
Wat zou dat moeten gaan worden dan?
Lijkt me dat je in ieder geval alvast een beetje met voorbereidingen bezig kan gaan.
quote:
Jullie hadden trouwens een keer zo'n heel concert online staan. Staat dat nog ergens of was dat op die site die uit de lucht is?quote:
Reaper is zeker voor de prijs dan ook helemaal niet slecht.quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:21 schreef Aresdreams het volgende:
gebruik nu reaper, werkt op zich ook wel voor hetgeen ik doe...
Welke?quote:gebruik een VST plugin voor drums, en als het er in zit gebruik ik een VST om piano orso er uit te krijgen.
Ja klopt. Uh, weet ff niet meer hoe die site heet, iets met een V. Daar kon je redelijk goede HQ uploaden, maar mensen begonnen malware meldingen te krijgen op een moment en toen hebben wij het maar offline gegooid. Ik geloof dat kort erop die hele site naar de klote was. Misschien is dat wel dezelfde als waar jij aan denkt ja.quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:46 schreef Cynic het volgende:
[..]
Jullie hadden trouwens een keer zo'n heel concert online staan. Staat dat nog ergens of was dat op die site die uit de lucht is?
quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:13 schreef genakt het volgende:
jezus wat gaat het snel tvp
Fabchannel!? Rip!quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:46 schreef Cynic het volgende:
[..]
Jullie hadden trouwens een keer zo'n heel concert online staan. Staat dat nog ergens of was dat op die site die uit de lucht is?
Ja, eeuwig zonde dat die site uit de lucht is.quote:
quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:30 schreef brother52 het volgende:
Voor het geval iemand nog bouwplannen heeft, ik kwam wel een aardig pdfje tegen.
http://www.fileden.com/fi(...)r_Building_Plans.pdf
Ik ken het ik ken het!quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:33 schreef brother52 het volgende:
Nu ik dit zo allemaal lees, wil ik ook weer de studio in
Daar komen meestal ook de meest geniale ideeën uit voort.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:36 schreef Witchfynder het volgende:
Ja maar...gekke dingen in studio's is leuk!.
Precies. O.a. een van Deep Purple's grootste hitsquote:Op woensdag 20 januari 2010 13:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Daar komen meestal ook de meest geniale ideeën uit voort.
haha das waar!!quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:36 schreef Witchfynder het volgende:
Ja maar...gekke dingen in studio's is leuk!.
reaper is zeker goed voor de door mij betaalde prijsquote:Op woensdag 20 januari 2010 12:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Reaper is zeker voor de prijs dan ook helemaal niet slecht.
[..]
Welke?
Dat zijn idd wel erg bezopen handelingenquote:Op woensdag 20 januari 2010 13:44 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
haha das waar!!
Maar ik bedoelde meer dat ik er niet naartoe hoef te rijden of sleutels regelen ofzo
We all came down the mountain....quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Precies. O.a. een van Deep Purple's grootste hits.
Native Instruments zou brute software hebben voor synths. Ik heb ze zelf nog niet gehoord, maar hun andere pakketten schoppen ook kont. Als je luistert naar ons nummer 'Seasons of a Warrior' (zie MySpace); de Hammond is met B4 gedaan, want de Hammond van Korg is lang niet bruut genoegquote:Op woensdag 20 januari 2010 13:45 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
reaper is zeker goed voor de door mij betaalde prijs![]()
voor drums ezdrummer dfh
piano geen idee, moek weer eens eentje gaan zoeken tzt
'We all came out to Montreux'quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:47 schreef The_Dean het volgende:
[..]
We all came down the mountain....
Massive en Absynth hebben allebei een uniek geluid. Alhoewel ik vooralsnog voldoende heb aan de synths + modulatiemogelijkheden in Kontakt. Maar Native Instruments maakt verdomd goede software, ja.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Native Instruments zou brute software hebben voor synths. Ik heb ze zelf nog niet gehoord, maar hun andere pakketten schoppen ook kont. Als je luistert naar ons nummer 'Seasons of a Warrior' (zie MySpace); de Hammond is met B4 gedaan, want de Hammond van Korg is lang niet bruut genoeg.
De tekst is helemaal niet zo krankzinnig. Vergeleken met Space Truckin', Strange Kind Of Woman of Maybe I'm A Leo. Om maar een paar voorbeelden te noemen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:50 schreef Witchfynder het volgende:
Nee, ik doelde op 'Black Night'. Dat nummer wilden ze zelf helemaal niet uitbrengen, omdat het maar als geintje was bedoeld. Vandaar dat de tekst ook zo krankzinnig is. Maar ja, inhoud is nu eenmaal nooit een vereiste voor een hit.
Ah ja, dat bedoel ikquote:Op woensdag 20 januari 2010 13:50 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
'We all came out to Montreux'
Ongetwijfeld moesten zij daarvoor een berg af, ja.
Nee, ik doelde op 'Black Night'. Dat nummer wilden ze zelf helemaal niet uitbrengen, omdat het maar als geintje was bedoeld. Vandaar dat de tekst ook zo krankzinnig is. Maar ja, inhoud is nu eenmaal nooit een vereiste voor een hit.
Ik bedoelde meer in de zin dat alle zinnen rijmen en gemaakt zijn om te rijmen en de tekst verder compleet geen samenhang heeft. Dit is expres gedaan door Gillan, omdat het toch maar een geintje was.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
De tekst is helemaal niet zo krankzinnig. Vergeleken met Space Truckin', Strange Kind Of Woman of Maybe I'm A Leo. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Niemand schrijft zoiets serieusquote:Black night it's not right,
I don't feel so bright,
I don't care to sit tight.
Maybe I'll find on the way down the line
that I'm free, free to be me.
Black night is a long way from home.
I don't need a dark tree,
I don't want a rough sea,
I can't feel, I can't see.
Black knight is a long way from home.
Black night, black night,
I don't need black night,
I can't see dark night.
Black night is a long way from home.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:04 schreef Witchfynder het volgende:
Niemand schrijft zoiets serieus.
quote:1-2-3-4
Walking like a man, hitting like a hammer
She's a juvenile scam, never was a quitter
Tasty like a raindrop, she's got the look
Heavenly bound cos heaven's got a number
When she's spinning me around, kissing is a colour
Her loving is a wild dog, she's got the look
She's got the look (she's got the look)
What in the world can make a brown-eyed girl turn blue
When everything I'll ever do I'll do for you
And I go la la la la la
She's got the look
Fire in the ice, naked to the T-bone
Is a lover's disguise, banging on the head drum
Shaking like a mad bull, she's got the look
Swaying to the band, moving like a hammer
She's a miracle man, loving is the ocean
Kissing is the wet sand, she's got the look
What in the world can make a brown-eyed girl turn blue
When everything I'll ever do I'll do for you
And I go la la la la la
She's got the look
Walking like a man, hitting like a hammer
She's a juvenile scam, never was a quitter
Tasty like a raindrop, she's got the look
And she goes....
quote:
In verdediging van Gessle, dat was de guide vocal waarvan het management dacht "dit is het! niet herschrijven" terwijl hij dat zelf toch echt nog wel van plan was.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:11 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een legendarisch nietszeggende tekst. Dat was me eigenlijk nooit zo opgevallen.
Wel een gaaf nummer trouwens.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:11 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een legendarisch nietszeggende tekst. Dat was me eigenlijk nooit zo opgevallen.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
In verdediging van Gessle, dat was de guide vocal waarvan het management dacht "dit is het! niet herschrijven" terwijl hij dat zelf toch echt nog wel van plan was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |