De zin slaat ook echt nergens op (is wel een correcte zin) en als iemand dit ooit tegen me zou zeggen zou ik denken:quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:27 schreef ozzietukker het volgende:
@flammie, ik kan het niet verbeteren, dit wordt mij alleen verteld dat de zin eigenlijk nergens op slaat, maar een quote uit een film zou misschien wel kunnen, ik zal eens navragen.
Bij aankomst krijg je 30 dagen, let op dat als je langer wilt blijven je bij vertrek een vliegticket kunt laten zien dat je binnen 30 dagen uit Thailand vertrekt, want hoewel daar bij de gemiddelde Europese toerist niet op wordt gecontroleerd bij binnenkomst in Thailand, zal dit bij de vliegmaatschappij waarmee je reist vanuit Europa wel zo zijn. Naast een vliegticket zou je natuurlijk ook vooraf een visa kunnen aanschaffen waarmee je per keer langer in Thailand kan blijven, en welke ook zal worden gehonoreerd aan de grens als je per land die grens over gaat. Als je een toeristvisa van bijvoorbeeld 60 dagen wilt aanschaffen kan dat gratis als je dat voor 6 maart dit jaar zal doen, want zolang loopt de promotie gratis visa voor Thailand welke is gesponserd door de Thaise overheid.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:39 schreef Bombshell het volgende:
Hoe zit het nou precies met een visum in Thailand? Je krijg als je via de lucht het land inkomt een visum van 30 dagen. Als je het land verlaat en vervolgens weer terug gaat naar thailand krijg je een visum van 15 dagen. Hoe moet je dit aanpakken als je langer als 45 dagen in thailand wil blijven? Kan je een visum aanschaffen waar je langer mee kan blijven? En stel ik kom over lucht binnen maar vertrek na 5 dagen naar een ander land, als ik dan terug kom over land weer thailand in heb ik dan nog 25 dagen over of krijg je dan een visum van 15 dagen? Hopelijk is het nog te volgen wat ik bedoel!
mijn vriendin vindt hem HI-larischquote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:52 schreef Flammie het volgende:
[..]
De film in kwestie:
[ afbeelding ]aanrader want het is zo slecht dat het grappig is
quote:Op zondag 7 februari 2010 18:57 schreef pickup52 het volgende:
[..]
mijn vriendin vindt hem HI-larisch
Hahaha met deze filmposter sta ik nog op de foto.. in het MBK "stond" een levensechte versie ervan.. en je kon plaatsnemen in de koningsstoelquote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:52 schreef Flammie het volgende:
[..]
De film in kwestie:
[ afbeelding ]aanrader want het is zo slecht dat het grappig is
Hahah geweldigquote:Op maandag 8 februari 2010 13:45 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
[..]
Hahaha met deze filmposter sta ik nog op de foto.. in het MBK "stond" een levensechte versie ervan.. en je kon plaatsnemen in de koningsstoel
Dat is geen probleem, de 30 dagen teller begint elke keer weer opnieuw te lopen als je Thailand via het vliegveld binnenkomt.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:28 schreef Bombshell het volgende:
Snap het ongeveer. Maar stel ik vlieg naar BKK en ga vervolgens drie maanden rondreizen. BV eerst 20 dagen in thailand en vervolgens nog 2 maanden door andere landen. Vervolgens vlieg je terug vanuit BKK. Is het dan geen probleem dat je in totaal wel drie maanden bent weg geweest of zijn de stempels van andere landen dan voldoende om te bewijzen dat je dan niet drie maanden in thailand bent geweest?
vertel!quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:33 schreef Mert het volgende:
Brrrrrrrr......
Ik ga zeker nog een keer terug, alleen vlieg ik dan niet meer met China Airlines.
Het is een vliegtuig.Puntquote:
6 maanden bij vertrekquote:Op donderdag 11 februari 2010 15:50 schreef Knakker het volgende:
Weet iemand of het paspoort 6 maanden geldig moet zijn op het moment van binnenkomst of het moment van vertrek, en of dit secuur gecontroleerd wordt? Ik kom namelijk op 10 maart Thailand binnen en dan is mijn paspoort op de dag af nog 6 maanden geldig (toeval, overigens...).
Alvast bedankt!
Goed dat je dat zegt zit nog in de beginfase van planning maar had daar nog niet echt bij stil gestaan. Je moet dus een bewijs hebben dat je binnen 30 dagen Thailand verlaat en dan kan je later weer terug reizen naar Thailand voor de terugreis vanaf bangkok als ik het goed begrijp. Had ook al wat op andere sites gelezen maar vroeg me af of dit dan perse een vliegticket als bewijs moet zijn. Kan het ook bv een visum voor bv Laos of Cambodja zijn? Iemand ervaring hiermee?quote:Op maandag 8 februari 2010 19:34 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat is geen probleem, de 30 dagen teller begint elke keer weer opnieuw te lopen als je Thailand via het vliegveld binnenkomt.
Heb je al wel een vliegticket dat je binnen 30 dagen na aankomst in Thailand vanuit Europa weer Thailand uitgaat, want je kunt anders tijdens het inchecken problemen krijgen.
Al vond ik Air Berlin ook gaar.. We hadden een stel chaggo stewardessen, 20 uur vertraging en tv kijken op van die ini mini schermpjes her en der ophangen.. Mijn volgende keus gaat toch uit naar Emiratesquote:Op donderdag 11 februari 2010 15:50 schreef Mert het volgende:
[..]
Air Berlin vanaf Dusseldorf, heb je ook die schijtambtenaren van de Belastingdienst niet bij de uitgang staan.
Dat visa is niet echt een garantie, en veel maatschappijen nemen daar geen genoegen mee, waaronder Air Berlin, die je dan verplichten ter plekke een ticket terug te kopen binnen 30 dagen. (Mooie inkomstenbron, hoewel dat opzich wel meevalt als je een full flexible ticket koopt waar je de meeste kosten weer van terug kan krijgen, maar die zijn wel duurder in aanschaf, en zeker ter plekke).quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:16 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Goed dat je dat zegt zit nog in de beginfase van planning maar had daar nog niet echt bij stil gestaan. Je moet dus een bewijs hebben dat je binnen 30 dagen Thailand verlaat en dan kan je later weer terug reizen naar Thailand voor de terugreis vanaf bangkok als ik het goed begrijp. Had ook al wat op andere sites gelezen maar vroeg me af of dit dan perse een vliegticket als bewijs moet zijn. Kan het ook bv een visum voor bv Laos of Cambodja zijn? Iemand ervaring hiermee?
Je kan bij de immigration je visum verlengen voor 30 extra dagen (wat ik heb horen vertellen), dat kan althans hier in Jomtien...quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:39 schreef Bombshell het volgende:
Hoe zit het nou precies met een visum in Thailand? Je krijg als je via de lucht het land inkomt een visum van 30 dagen. Als je het land verlaat en vervolgens weer terug gaat naar thailand krijg je een visum van 15 dagen. Hoe moet je dit aanpakken als je langer als 45 dagen in thailand wil blijven? Kan je een visum aanschaffen waar je langer mee kan blijven? En stel ik kom over lucht binnen maar vertrek na 5 dagen naar een ander land, als ik dan terug kom over land weer thailand in heb ik dan nog 25 dagen over of krijg je dan een visum van 15 dagen? Hopelijk is het nog te volgen wat ik bedoel!
Dat ligt er denk ik aan wat je eisen zijn.quote:Op maandag 15 februari 2010 16:12 schreef Vasco09 het volgende:
TVP. Ben van plan om in december richting Thailand te gaan met een vriend.
Voor het eerst dat ik alles zelf ga uitzoeken dus dit is een handig topic.
Wat zijn de gemiddelde kosten voor een hotelkamer voor 2 personen per nacht?
mooie tijdquote:Op maandag 15 februari 2010 17:49 schreef JTB85 het volgende:
TVP
Dat ik ga staat vast. Nu op zoek naar een mooi retourtje. Ga van 16 nov. t/m 22 dec. 2010.
Kun je zo gek maken als je zelf wilt.. wij hebben in kamers van 20 euro p. nacht geslapen, en ook 4 nachten in eentje van 110 euro.. Maar dit was dan ook echt super deluxe.. met een eigen zwembad in de tuin, grenzend aan het strand van Chaweng Beach (het rustige gedeelte)... Samui Resotel.. echt een dikke aanrader!!quote:Op maandag 15 februari 2010 16:12 schreef Vasco09 het volgende:
Wat zijn de gemiddelde kosten voor een hotelkamer voor 2 personen per nacht?
ehh, dit geldt misschien alleen voor jou. Maar de gemiddelde backpacker die Thailand aandoet komt niet boven de 15 euro per nacht uit. Bij mij was het varierend van 250 baht tot 650 baht per nacht (Tussen 5 en 13 euro) voor een 2-persoonskamer.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:44 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
[..]
Kun je zo gek maken als je zelf wilt.. wij hebben in kamers van 20 euro p. nacht geslapen, en ook 4 nachten in eentje van 110 euro.. Maar dit was dan ook echt super deluxe.. met een eigen zwembad in de tuin, grenzend aan het strand van Chaweng Beach (het rustige gedeelte)... Samui Resotel.. echt een dikke aanrader!!![]()
![]()
Ik heb het ook erg goedkoop getroffen maar ik werd afgebrand toen ik dit verkondigdequote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:02 schreef Blik het volgende:
[..]
ehh, dit geldt misschien alleen voor jou. Maar de gemiddelde backpacker die Thailand aandoet komt niet boven de 15 euro per nacht uit. Bij mij was het varierend van 250 baht tot 650 baht per nacht (Tussen 5 en 13 euro) voor een 2-persoonskamer.
Ik wilde het gewoon gezegd hebben omdat er ook veel mensen gaan backpacken in Thailand en dat er met de range die in mijn gequote post gemeldt is er niet een eerlijk beeld gegeven wordt van de mogelijkheden.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:18 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik heb het ook erg goedkoop getroffen maar ik werd afgebrand toen ik dit verkondigdeHet kan inderdaad erg goedkoop maar ik ben in het vervolg liever voorzichtig met dit soort opmerkingen @ travel omdat mensen andere doelen//interesses en ook gewoon een heel ander uitgavenpatroon hebben als ikzelf.. Ook andere wensen overigens.
Hoeveel je uitgeeft in Thailand ligt gewoon helemaal aan jezelf. Ben je een toerist die het ervan wil nemen dan ben je logischerwijs meer kwijt als iemand die er wil wonen of iemand die gaat backpacken en in een guesthouse wil overnachten. Voor alle prijsklassen zijn puike kamers te vinden. Ook kan ik zeggen dat ik het in Chiang Mai over het algemeen goedkoper vond dan bijvoorbeeld @ bangkok of Samui ofzo..
In rural villages zal het vast nog cheaper kunnen maar ik denk niet dat dat iets is voor de gemiddelde toerist.
Wat Blik hierboven zegt kan zeker en is gewoon goed mogelijk. De kamer laat in veel gevallen ook niets te wensen over, 2 personen- airco - douche + toiletpot + tv en wireless..
Tsja.. verschil moet er zijn..quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:02 schreef Blik het volgende:
[..]
ehh, dit geldt misschien alleen voor jou. Maar de gemiddelde backpacker die Thailand aandoet komt niet boven de 15 euro per nacht uit. Bij mij was het varierend van 250 baht tot 650 baht per nacht (Tussen 5 en 13 euro) voor een 2-persoonskamer.
Dat hoeft ook echt niet hoorquote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:26 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
[..]
Tsja.. verschil moet er zijn..Ik ga niet op vakantie om tussen de kakkerlakken te slapen..
Komt ook even een stereotiep voorbij zeg... Beetje jammer. Als ik 5 weken op vakantie ga dan ga ik niet in dure hotels en hostels slapen. En al helemaal niet als student zijnde.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:26 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
[..]
Tsja.. verschil moet er zijn..Ik ga niet op vakantie om tussen de kakkerlakken te slapen..
Hahaha.. Nou, als je even terug leest, zie je dat ik ook in goedkopere hotels heb geslapen, maar als jij 20 euro duur vindt, en een vakantie afsluiten door lekker duur te doen vind ik niet jammerquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Komt ook even een stereotiep voorbij zeg... Beetje jammer. Als ik 5 weken op vakantie ga dan ga ik niet in dure hotels en hostels slapen. En al helemaal niet als student zijnde.
Wat ik al eerder aangaf, ik vond dat je een onvolledig beeld schetste van de slaapmogelijkheden in Thailand. Het enige wat ik dus probeerde aan te geven was dat er meer mogelijkheden zijn naast de categorie ¤20 - ¤110.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:20 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
[..]
Hahaha.. Nou, als je even terug leest, zie je dat ik ook in goedkopere hotels heb geslapen, maar als jij 20 euro duur vindt, en een vakantie afsluiten door lekker duur te doen vind ik niet jammer
Maar volgens mij voel je je een beetje beledigd. Je moet zelf weten waar die zijn geld aan uitgeeft. Ik vond toendertijd 20 euro uitgeven voor een slaapplek persoonlijk aardig veel geld als ik ook prima kunt slapen voor bijvoorbeeld 7 euro. Maar iedereen heeft een ander uitgavenpatroon tijdens vakantie. Ik wilde dus alleen voor de volledigheid aangeven dat je ook makkelijk slaapplaatsen kunt vinden voor onder de 20 euro.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:26 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
[..]
Nee hoor, zou niet weten waarom hahaquote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:50
Maar volgens mij voel je je een beetje beledigd. Je moet zelf weten waar die zijn geld aan uitgeeft. Ik vond toendertijd 20 euro uitgeven voor een slaapplek [b]persoonlijk aardig veel geld als ik ook prima kunt slapen voor bijvoorbeeld 7 euro. Maar iedereen heeft een ander uitgavenpatroon tijdens vakantie. Ik wilde dus alleen voor de volledigheid aangeven dat je ook makkelijk slaapplaatsen kunt vinden voor onder de 20 euro.
Je kunt ook wat regelenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:58 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
[..]
Nee hoor, zou niet weten waarom hahaIk weet dat je ook slaapplaatsen kunt vinden voor minder dan 20 euro, maar ik zou niet weten waarom ik minder moet uitgeven, als het hotels zijn die wij niet mooi vinden, niet direct aan het strand liggen, etc etc..
Maar goed, dit is een loze discussie, iedereen denkt anders ;-)
Blijkt onder andere aan, de opmerkingen die je maakt/de smileys die je gebruikt. Die zijn in beide gevallen nogal kansloos en nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:58 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
[..]
Nee hoor, zou niet weten waarom hahaIk weet dat je ook slaapplaatsen kunt vinden voor minder dan 20 euro, maar ik zou niet weten waarom ik minder moet uitgeven, als het hotels zijn die wij niet mooi vinden, niet direct aan het strand liggen, etc etc..
Maar goed, dit is een loze discussie, iedereen denkt anders ;-)
Dat je blijft happen, is ook nogal kansloos..quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Blijkt onder andere aan, de opmerkingen die je maakt/de smileys die je gebruikt. Die zijn in beide gevallen nogal kansloos en nergens voor nodig.
Ikzelf vind Koh Tao echt heel leuk, een lekkert relaxed backpacker eilandje, de laatste keer ben ik veel langer blijven hangen dan de bedoeling was.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:29 schreef HQ-Design het volgende:
Welk eiland is nou echt de moeite waard in Thailand?
We zijn van plan wat te gaan eilandhoppen.
Een must is Phi Phi eiland (vanuit Bangkok zullen we via Phuket daarnaartoe (vliegen, varen of met trein?)
Voor de rest Koh Samui, Koh Tao enzo, teveel Koh's, te weinig tijd! Wat is dus echt een aanrader als dagtrip of voor paar daagjes?
Is het de moeite om naar Koh Chang te gaan vanuit Phuket? Of zijn de eilandjes rondom Phuket ook soortgelijk (of zelfs beter!?)
quote:Op zondag 21 februari 2010 11:37 schreef cumcumber het volgende:
Koh Chang is voor mij veel te toeristisch geworden, zelfs de girlbars komen als paddestoelen uit de grond. Een scooter huren is noodzakelijk, de pick-up taxi's rijden liever niet naar waar je wilt zijn en droppen je op de doorgaande weg.
Maar er zijn nog wel mooie plekjes:
[ afbeelding ]
Dit was ons "duurdere" hotel.. Als je het bekijkt, is het nog geen geld, aangezien je voor een standaard kamer bij Van der Valk ook al gauw 100 euro betaald.quote:Op zondag 21 februari 2010 18:11 schreef Kontiki het volgende:
Ik las hier dat iemand 110 euro betaalde voor een hotel? Dan ben ik wel benieuwd waar je dan zit, en in wat voor hotel. Je kan in Thailand echt de tofste bungalows krijgen voor een tientje.
Alles zelf doen, gewoon kijken op sites waar ze pakketreizen aanbieden, waar ze overal naar toe gaan, en dan zelf alles gaan regelen, het is goedkoper, en leuker, omdat wanneer je het ergens tof vindt, gewoon langer kan blijven.quote:Op maandag 22 februari 2010 09:30 schreef Vasco09 het volgende:
Komende decembermaand wil ik naar Thailand. Een vriend van me wil het georganiseerd doen. Hij heeft de argumenten dat het dan allemaal geregeld is en dat je alles ziet. Verder is hij bang dat je, wanneer je niet georganiseerd reist, moeilijk de weg kan vinden daar.
Mijn vraag is: hoe is het met het vervoer geregeld daar? Is het land makkelijk te bereizen?
Kortom; iemand die zijn argumenten onderuit kan halen, want ik reis liever op eigen gelegenheid.
Koh Chang voor 200 tot 400 baht? Ik ben bang dat je dan toch echt in zo'n bamboo hutje zonder enig comfort ergens tussen White Sand Beach en Kai Bae terecht komt. Voor een minimaal comfort zou ik het budget toch maar tot 500 Bt bijstellen. En die scooters kun je niet bij de pier huren. Is ook niet zo heel handig als er eens wat aan die scooter zou mankeren tijdens je vakantie. Die Songtaw brengt je voor 50 Bt naar WSB en voor 100 Bt naar Kai Bae. Maar ja als 2 tot 4 euro het verschil op een hele vakantie moeten maken........quote:Op maandag 22 februari 2010 07:35 schreef pickup52 het volgende:
Heeft iemand nog aanraders kwa accomodatie op koh chang in de prijsklasse 200-400 baht?
Ik ga er op korte termijn een weekje heen. Graag aan het strand en het mag iets uit de loop liggen, ik huur toch een scooter. Kan je die scooters trouwens bij de pier al huren? Dat zou wel zo praktsich zijn m.b.t. terugbrengen enzo..
Moet volgens mij wel te doen zijn bij Independent Bo (op de rots op White Sand Beach.)quote:Op maandag 22 februari 2010 10:31 schreef buzz1291 het volgende:
Koh Chang voor 200 tot 400 baht? Ik ben bang dat je dan toch echt in zo'n bamboo hutje zonder enig comfort ergens tussen White Sand Beach en Kai Bae terecht komt.
Reizen op eigen gelegenheid is zeer goed te doen.quote:Op maandag 22 februari 2010 09:30 schreef Vasco09 het volgende:
Komende decembermaand wil ik naar Thailand. Een vriend van me wil het georganiseerd doen. Hij heeft de argumenten dat het dan allemaal geregeld is en dat je alles ziet. Verder is hij bang dat je, wanneer je niet georganiseerd reist, moeilijk de weg kan vinden daar.
Mijn vraag is: hoe is het met het vervoer geregeld daar? Is het land makkelijk te bereizen?
Kortom; iemand die zijn argumenten onderuit kan halen, want ik reis liever op eigen gelegenheid.
Ik zelf -weet niet hoe dat met andere zit- boek gewoon de vlucht. De rest doe ik ter plekke wel regelenquote:Op maandag 22 februari 2010 09:30 schreef Vasco09 het volgende:
Zelf regelen. Je reist er op je gemakje als backpacker en alles is goed geregeld. Daarnaast scheelt het geld en vind ik het wel leuk dat je lekker kunt afwisselen tussen simpel en goedkoop en wat luxer.quote:Op maandag 22 februari 2010 09:30 schreef Vasco09 het volgende:
Volgens mij valt er voor jou niet zoveel meer ter plekke te regelen als ik lees hoe gehandicapt jij bent en welke voorkeuren je er op na houdt.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:40 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik zelf -weet niet hoe dat met andere zit- boek gewoon de vlucht. De rest doe ik ter plekke wel regelen![]()
![]()
Kan je mij vertellen welk hotel dit is en waar? Ziet er namelijk wel erg gaaf uit!quote:Op maandag 22 februari 2010 09:59 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
[..]
Dit was ons "duurdere" hotel.. Als je het bekijkt, is het nog geen geld, aangezien je voor een standaard kamer bij Van der Valk ook al gauw 100 euro betaald.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit zijn foto's van de site van het hotel zelf, maar in het echt ziet het er hetzelfde uit.. *zucht*
[..]
Alles zelf doen, gewoon kijken op sites waar ze pakketreizen aanbieden, waar ze overal naar toe gaan, en dan zelf alles gaan regelen, het is goedkoper, en leuker, omdat wanneer je het ergens tof vindt, gewoon langer kan blijven.
laat maar, heb hem al gevondenquote:Op maandag 22 februari 2010 12:53 schreef Eggos het volgende:
[..]
Kan je mij vertellen welk hotel dit is en waar? Ziet er namelijk wel erg gaaf uit!
ik ga in Juli/Augustus eiland hoppen in Maleisie en Thailand en zoeken nog leuke hotelletjes en resorts
Euhr hoe bedoel je?quote:Op maandag 22 februari 2010 12:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij valt er voor jou niet zoveel meer ter plekke te regelen als ik lees hoe gehandicapt jij bent en welke voorkeuren je er op na houdt.
Sterker nog ... Ik DENK (maar dat weet ik niet zeker) dat je heel wat meer ziet dan toeristische trekpleisters als je dus NIET met een reisbureau//tour mee gaatquote:Op maandag 22 februari 2010 12:41 schreef Ripley het volgende:
[..]
Zelf regelen. Je reist er op je gemakje als backpacker en alles is goed geregeld. Daarnaast scheelt het geld en vind ik het wel leuk dat je lekker kunt afwisselen tussen simpel en goedkoop en wat luxer.
Wat betreft alles zien, waarom denkt hij dat dat niet kan op eigen gelegenheid?
Zoals je wss al had gevonden, Ko Samui, Chaweng Beach, en dan het rustige gedeelte van dit strand.. Aangezien juli augustus regenseizoen is, kun je proberen af te dingen, hebben wij ook gedaan, ze waren toen het hotel gedeelte aan het verbouwen, dus nog wat meer korting gehad.. mooie was, dat dit hotel gedeelte helemaal niet in de buurt van die huisjes was, dus lekker rustig, goedkoop en luxe geslapenquote:Op maandag 22 februari 2010 12:53 schreef Eggos het volgende:
[..]
Kan je mij vertellen welk hotel dit is en waar? Ziet er namelijk wel erg gaaf uit!
ik ga in Juli/Augustus eiland hoppen in Maleisie en Thailand en zoeken nog leuke hotelletjes en resorts
Precies ja, dat dus.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:56 schreef Flammie het volgende:
[..]
Euhr hoe bedoel je?(Ik heb al een vaag vermoeden
)
1. garantie tot de deur/eind van de straatquote:Op maandag 22 februari 2010 14:47 schreef reesie het volgende:
ok..nu iets anders , maar wel gerelateerd aan Thailand:
Hoe zit het met de illegal copies van DVD en Games (In Pantip Plaza / Bangkok):
1) Is de kwaliteit wel ok ?
(bijvoorbeeld in Jakarta merk ik van de 10 dvd's dat er thuis uiteindelijk maar 2 helemaal zonder haperen de eindtitel halen... PC games is beter: zo'n beetje 6 van de 10 doen het goed).
2) wat kosten ze per DVD (geen blueray) , en per PCgame (titels van 2009 bvb).
3) In hoeverre hebben jullie last ondervonden van de douane op schiphol ?
Wordt er meer dan anders passagiers uit bangkok er uit geplukt ?
(normaal = 2 teams van 2 douaniers die 1 op de tien passagiers/stellen eruit pikt en dan voornamelijk (1) single mannen (jong of oud) ).
Of toch meer gezinnen ? groepsreizigers ?
4) en in hoeverre pakken ze elke laptop af om het te inspecteren ?
Je mag tot 430 euro belastingvrij invoeren, alles daarboven moet je belasting over betalen. Maar als je de laptop nu koopt en over een aantal jaar pas meeneemt moet er geen probleem zijn, ook de douane is bij voorkeur opzoek naar nieuw spul, spul van een paar jaar oud wordt een discussiepunt en dat is ook helemaal niet het uitgangspunt van de invoerbeperking.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:17 schreef Flammie het volgende:
Ik heb er geen ervaring mee maar ik ben best benieuwd wat er dan zou gebeuren indien je een laptop vanuit Thailand mee zou nemen naar Nederland. Dat mag dus niet? Waarom niet? Waar inspecteren ze op? etc etc.
Ik had dus serieus plannen om een laptopje te kopen in Thailand einde deze zomer en die dan over x aantal jaar weer mee naar huis te nemen maar dat gaat dus niet of begrijp ik het fout? Thaise tekentjes zijn voor mij een aangename bonus overigens maar ik begrijp dat dat dan juist reden is om te onderzoeken ?
Gaarne wat uitleg..
Bij voorbaat dank![]()
![]()
Oh en BUzz heeft gelijk wat betreft de aanschafsprijs van Thaise laptops... maar ik merkte dat bij veel electronica dat het niet perse goedkoper is als in Europa ofzo... toch?
Je kan gewoon scooters bij de pier huren, das inderdaad erg practisch als je aankomt zodat je gelijk mobiel bent, en ook handig voor het inleveren.quote:Op maandag 22 februari 2010 07:35 schreef pickup52 het volgende:
Heeft iemand nog aanraders kwa accomodatie op koh chang in de prijsklasse 200-400 baht?
Ik ga er op korte termijn een weekje heen. Graag aan het strand en het mag iets uit de loop liggen, ik huur toch een scooter. Kan je die scooters trouwens bij de pier al huren? Dat zou wel zo praktsich zijn m.b.t. terugbrengen enzo..
Dat lijkt mij juist helemaal niet practisch.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:02 schreef ozzietukker het volgende:
Je kan gewoon scooters bij de pier huren, das inderdaad erg practisch als je aankomt zodat je gelijk mobiel bent, en ook handig voor het inleveren.
Transit in een EU-landquote:Op maandag 22 februari 2010 19:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Mocht je echt benauwd zijn voor de douane in Nederland, er zijn legio mogelijkheden met vluchten om dit te kunnen omzeilen.
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 01:19 schreef APK het volgende:
[..]
Dat lijkt mij juist helemaal niet practisch.
Je zit met baggage, zowel op de heen als de terugweg, en waarschijnlijk is het nog duurder ook.
Bovendien zit je dan je hele verblijf aan dat ding vast.
Alles is goed te bereiken per taxi en als je ergens iets langer wilt blijven dan kun je daar gewoon een paar keer een scooter huren om het eiland te verkennen.
Ieder z'n eigen ding natuurlijk.
Ja hetzelfde dus voor mij, ik hou van mobiliteit, de scooter wil ik toch de hele week, gezien je met 2 keer songthaew per dag het er al uit hebt. En baggage heb ik ook minimaalquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:27 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Ik vond het wel handig, maar ik reis dan ook altijd met weinig bagage, kan dan ook gemakkelijk mijn bagage ergens opslaan zodat ik echt weinig bagage bij me heb, niet meer dan een kleine handbagagetas, en zelfs dat vind ik vaak nog teveel.
Die songteaw taxi gaat inderdaad ook, en kost in principe niet zoveel. Maar ook het huren van de brommer is niet zo duur, voor 150 THB ben je klaar, en dat kost het op de rest van het eiland ook. Soms duurder uiteraard als je een nieuwer model brommer mee zou willen. Op het eiland zelf zal ik daar altijd mee rijden, je kan stoppen waar je wilt, en daarnaast zijn die hellingen opzich ook leuk om te rijden, daarnaast is eigen vervoer natuurlijk veel economischer dan steeds een taxi te moeten nemen.
Bangkok Airways is de enige maatschappij die op Koh Samui vliegt, je zou daar een ferry moeten pakken naar Koh Tao.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:24 schreef Knakker het volgende:
- Heeft iemand een lijstje met lowcost vliegtuigmaatschappijen binnen Thailand? Willen eerst naar Koh Tao maar ken eigenlijk alleen 12go en die vliegt daar niet in de buurt. Kan wellicht ook in de startpost.
Alvast bedankt
Volgens mij vliegt Thai inmiddels ook op Samui.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:36 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Bangkok Airways is de enige maatschappij die op Koh Samui vliegt, je zou daar een ferry moeten pakken naar Koh Tao.
De vlucht is alleen relatief duur, daar ze een monopoliepositie hebben.
Als ik jou was zou ik lekker de (nacht)trein naar Chumpon nemen, en vandaar met de ferry in een uurtje naar Koh Tao, dat is goedkoper en ook leuker
Thai Airways kost > 100 euro per ticket. Da's toch zondequote:Op zondag 28 februari 2010 12:47 schreef APK het volgende:
[..]
Volgens mij vliegt Thai inmiddels ook op Samui.
Hij kan ook naar Surat Thani vliegen en dan met de bus en de boot, duurt wel iets langer.
Met de nachttrein naar Koh Tao ging prima. Je wordt op tijd wakker gemaakt. Afgevoerd naar een verzamelcentrum en van daar massaal met de bus naar een boot gebracht. Netjes geregeld dus (al hadden wij wel al vooraf kaartjes gekocht).quote:Op zondag 28 februari 2010 17:24 schreef Knakker het volgende:
Nachttrein is natuurlijk ook een optie.... zijn deze nachttreinen goed te doen in Thailand, bijvoorbeeld ten op zichte van China (wat echt prima was)?
[..]
De lagere sois op sukhumvit zijn daar heel erg geschikt voor!quote:Op zondag 28 februari 2010 18:39 schreef Knakker het volgende:
Okee, dat klinkt prima. Wat kost zoiets in vergelijking tot het vliegtuig?
We blijven een dag of 3 in Bangkok, en ik heb géén idee waar ik eigenlijk wil zittenGa met mn vriendin en willen in een leuke buurt zitten van waaruit we overdag makkelijk naar de standaard bezienswaardigheden kunnen en waar we 's avonds lekker kunnen eten en daarna rustig kunnen slapen. Iemand ideeën?
Ik vond Vietnam juist mooier, minder verpest door toerisme (m.u.v. Halong Bay), en lekkerder eten hebben dan Thailandquote:Op maandag 22 februari 2010 13:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Precies ja, dat dus.
Ben net weer terug van een aantal weken Vietnam, maar uiteindelijk toch maar weer naar Thailand "gevlucht". Want qua natuurschoon haalt Vietnam het toch niet bij Thailand. Hoe mooi Halongbay ook mag zijn en hoe idyllisch Sapa en omgeving er ook uitzien, het blijft toch een land dat na 1975 grotendeels opnieuw is opgebouwd. En van de overblijfselen van de American War is ook niet zo heel veel meer te zien dan een paar standbeelden, monumenten en wat verroeste oorlogs prularia. En het eten in Vietnam haalt het niet bij de Thaise keuken.
Je zult nog gek gaan worden van "You want suiteee???? " Denk dat er wel een hoop goede in Bangkok te vinden zijn...quote:Op zondag 28 februari 2010 12:24 schreef Knakker het volgende:
Wij gaan over anderhalve week naar Thailand en heb twee vraagjes, hoop dat iemand me kan helpen
- Heeft iemand een betrouwbaar adresje om tegen een redelijke prijs één of twee goede pakken te laten maken?
Alvast bedankt
Wij hebben zelf in Bangkok in het Twin Tower hotel geslapen, vlakbij het MBK, dus shoppen shoppen shoppen, en je bent ook snel bij de skytrain.. Zorg gewoon dat je met een tuk tuk voor een leuk prijsje rond gereden wordt.. En ga niet op de verzoeken in, dat ze je langs bepaalde winkels willen rijden voor gratis benzine.quote:Op maandag 1 maart 2010 09:46 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
[..]
Je zult nog gek gaan worden van "You want suiteee???? " Denk dat er wel een hoop goede in Bangkok te vinden zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |