De zin slaat ook echt nergens op (is wel een correcte zin) en als iemand dit ooit tegen me zou zeggen zou ik denken:quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:27 schreef ozzietukker het volgende:
@flammie, ik kan het niet verbeteren, dit wordt mij alleen verteld dat de zin eigenlijk nergens op slaat, maar een quote uit een film zou misschien wel kunnen, ik zal eens navragen.
Bij aankomst krijg je 30 dagen, let op dat als je langer wilt blijven je bij vertrek een vliegticket kunt laten zien dat je binnen 30 dagen uit Thailand vertrekt, want hoewel daar bij de gemiddelde Europese toerist niet op wordt gecontroleerd bij binnenkomst in Thailand, zal dit bij de vliegmaatschappij waarmee je reist vanuit Europa wel zo zijn. Naast een vliegticket zou je natuurlijk ook vooraf een visa kunnen aanschaffen waarmee je per keer langer in Thailand kan blijven, en welke ook zal worden gehonoreerd aan de grens als je per land die grens over gaat. Als je een toeristvisa van bijvoorbeeld 60 dagen wilt aanschaffen kan dat gratis als je dat voor 6 maart dit jaar zal doen, want zolang loopt de promotie gratis visa voor Thailand welke is gesponserd door de Thaise overheid.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:39 schreef Bombshell het volgende:
Hoe zit het nou precies met een visum in Thailand? Je krijg als je via de lucht het land inkomt een visum van 30 dagen. Als je het land verlaat en vervolgens weer terug gaat naar thailand krijg je een visum van 15 dagen. Hoe moet je dit aanpakken als je langer als 45 dagen in thailand wil blijven? Kan je een visum aanschaffen waar je langer mee kan blijven? En stel ik kom over lucht binnen maar vertrek na 5 dagen naar een ander land, als ik dan terug kom over land weer thailand in heb ik dan nog 25 dagen over of krijg je dan een visum van 15 dagen? Hopelijk is het nog te volgen wat ik bedoel!
mijn vriendin vindt hem HI-larischquote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:52 schreef Flammie het volgende:
[..]
De film in kwestie:
[ afbeelding ]aanrader want het is zo slecht dat het grappig is
quote:Op zondag 7 februari 2010 18:57 schreef pickup52 het volgende:
[..]
mijn vriendin vindt hem HI-larisch
Hahaha met deze filmposter sta ik nog op de foto.. in het MBK "stond" een levensechte versie ervan.. en je kon plaatsnemen in de koningsstoelquote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:52 schreef Flammie het volgende:
[..]
De film in kwestie:
[ afbeelding ]aanrader want het is zo slecht dat het grappig is
Hahah geweldigquote:Op maandag 8 februari 2010 13:45 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
[..]
Hahaha met deze filmposter sta ik nog op de foto.. in het MBK "stond" een levensechte versie ervan.. en je kon plaatsnemen in de koningsstoel
Dat is geen probleem, de 30 dagen teller begint elke keer weer opnieuw te lopen als je Thailand via het vliegveld binnenkomt.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:28 schreef Bombshell het volgende:
Snap het ongeveer. Maar stel ik vlieg naar BKK en ga vervolgens drie maanden rondreizen. BV eerst 20 dagen in thailand en vervolgens nog 2 maanden door andere landen. Vervolgens vlieg je terug vanuit BKK. Is het dan geen probleem dat je in totaal wel drie maanden bent weg geweest of zijn de stempels van andere landen dan voldoende om te bewijzen dat je dan niet drie maanden in thailand bent geweest?
vertel!quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:33 schreef Mert het volgende:
Brrrrrrrr......
Ik ga zeker nog een keer terug, alleen vlieg ik dan niet meer met China Airlines.
Het is een vliegtuig.Puntquote:
6 maanden bij vertrekquote:Op donderdag 11 februari 2010 15:50 schreef Knakker het volgende:
Weet iemand of het paspoort 6 maanden geldig moet zijn op het moment van binnenkomst of het moment van vertrek, en of dit secuur gecontroleerd wordt? Ik kom namelijk op 10 maart Thailand binnen en dan is mijn paspoort op de dag af nog 6 maanden geldig (toeval, overigens...).
Alvast bedankt!
Goed dat je dat zegt zit nog in de beginfase van planning maar had daar nog niet echt bij stil gestaan. Je moet dus een bewijs hebben dat je binnen 30 dagen Thailand verlaat en dan kan je later weer terug reizen naar Thailand voor de terugreis vanaf bangkok als ik het goed begrijp. Had ook al wat op andere sites gelezen maar vroeg me af of dit dan perse een vliegticket als bewijs moet zijn. Kan het ook bv een visum voor bv Laos of Cambodja zijn? Iemand ervaring hiermee?quote:Op maandag 8 februari 2010 19:34 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat is geen probleem, de 30 dagen teller begint elke keer weer opnieuw te lopen als je Thailand via het vliegveld binnenkomt.
Heb je al wel een vliegticket dat je binnen 30 dagen na aankomst in Thailand vanuit Europa weer Thailand uitgaat, want je kunt anders tijdens het inchecken problemen krijgen.
Al vond ik Air Berlin ook gaar.. We hadden een stel chaggo stewardessen, 20 uur vertraging en tv kijken op van die ini mini schermpjes her en der ophangen.. Mijn volgende keus gaat toch uit naar Emiratesquote:Op donderdag 11 februari 2010 15:50 schreef Mert het volgende:
[..]
Air Berlin vanaf Dusseldorf, heb je ook die schijtambtenaren van de Belastingdienst niet bij de uitgang staan.
Dat visa is niet echt een garantie, en veel maatschappijen nemen daar geen genoegen mee, waaronder Air Berlin, die je dan verplichten ter plekke een ticket terug te kopen binnen 30 dagen. (Mooie inkomstenbron, hoewel dat opzich wel meevalt als je een full flexible ticket koopt waar je de meeste kosten weer van terug kan krijgen, maar die zijn wel duurder in aanschaf, en zeker ter plekke).quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:16 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Goed dat je dat zegt zit nog in de beginfase van planning maar had daar nog niet echt bij stil gestaan. Je moet dus een bewijs hebben dat je binnen 30 dagen Thailand verlaat en dan kan je later weer terug reizen naar Thailand voor de terugreis vanaf bangkok als ik het goed begrijp. Had ook al wat op andere sites gelezen maar vroeg me af of dit dan perse een vliegticket als bewijs moet zijn. Kan het ook bv een visum voor bv Laos of Cambodja zijn? Iemand ervaring hiermee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |