Ik heb het dan ook niet over een huidige partij, maar eventueel in de toekomst.quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn islamitische partijen. Geen van de partijen heeft dat als programmapunt. Ironisch gezien zijn het vooral Christenen (in de vorm van de SGP) die bepaalde maatregelen specifiek gericht tegen vrouwen wil doorvoeren.
Over welke belediging heb je het nu?quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:44 schreef Mutant01 het volgende:
De belediging in kwestie betreft niet de godsdienst, maar de moslims zelf.
aha, zo.quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo de partij? Wilders staat in persoon terecht.
Misschien is het een groot comploot van advocaten die dromen van een claimcultuur in Nederland. Geldbedragen zoals in de V.S. zijn niet haalbaar, dan maar het argument “belediging” aanvoeren. Dat is immers zo subjectief als de pest. Joh! Misschien betaald Mosco Wilders wel in plaats van omgekeerd!quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over een huidige partij, maar eventueel in de toekomst.
En het SGP mag net zo goed die mening hebben.
Overigens, als dit tot een veroordeling komt, dan krijgen de rechters het nog druk. Zoveel moslims die haatzaaiende teksten verkondigen! Plus een partij die oproept een politicus te stoppen. Dat is aanzetten tot een geweldsdelict. Als er nou stond "Stop PVV nu", dan ging het nog over de partij, maar het is direct tegen de persoon Wilders gericht.
Als ik Wilders was zou ik de oprichters van die partij aanklagen.
Je geeft geen enkele antwoord op mijn vraag. Een aangifte vergelijking met een poging tot moord is al helemaal vreemd. Het OM is een openbaar aanklager en dient dus de aangiftes te behandelen zoals ieder andere aangifte. De politiek heeft er voor de rest vrij weinig mee te maken en we hebben afgesproken dat we geschillen via de rechtbank of rechtspraak oplossen, ter voorkoming van daadwerkelijke eigenrichting.quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:54 schreef Strolie75 het volgende:
Dat het überhaupt geprobeerd wordt vind ik al eng. Is een poging tot moord op Balkenende niet erg omdat de kans dat het lukt nihil is?
Ten eerste, er worden rechtszaken gevoerd om zoiets benulligs als kraaiende hanen. De rechtbank is dus wel wat ergere zaken gewend. Ten tweede valt het aantal aangespannen processen van moslims jegens beledigers vies tegen. Je projecteert heel veel, maar als we kijken naar de daadwerkelijke situatie dan zien we dat het eigenlijk helemaal nergens over gaat. Het OM heeft voor de rest de mogelijkheid om de aanklacht uit te breiden, dat klopt - dat behoort tot een van de taken van het OM. MinvanJus is inderdaad verantwoordelijk voor het OM, echter het verband tussen deze twee constateringen en een politiek proces is daarmee niet bewezen. Ten vierde gaat het niet om "prive" of "politieke" standpunten, maar om uitspraken en in welke hoedanigheid ze zijn gedaan. In de kamer is anders als daarbuiten.quote:Ten eerste. Belediging is en blijft subjectief. Moslims staan sowiezo al bekend om hun lange tenen. Als er elke keer een rechtszaak moest worden gevoerd als een moslims zich beledigd voelt, dan zou de rechterlijke macht aan weinig anders toekomen. Ken je het boek "Peter en de Wolf"? Of beledig ik nu weer moslims? Ingewikkeld hoor. Ten tweede heeft het OM toch besloten om de aanklacht uit te breiden? En bij mijn weten verantwoord het OM zich bij de minister van justitie? Ten derde. Het valt te bediscussieren of een (bekende) politicus ooit politicus af is? Dus ook zijn privé-mening kan geven. Het is wederom een heelend vlak als we uitspraken van politici moeten gaan schiften in politieke standpunten en privé-standpunten.
Gezien de europese wet en regelgeving en internationale verdragen, heeft de Islam of de toetreding van de Islamzuil hier bar weinig mee te maken.quote:Het is wel een mooi streven waar Nederland na de ontzuiling hard na op weg was. Met de toetreding van de nieuwe Islamzuil zijn we helaas weer terug aan het krabbelen.
Ik ben van mening dat bij een veroordeling het klimaat wordt geschapen waarbij men elkaar om de haverklap voor de rechter daagt.quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Overigens, als dit tot een veroordeling komt, dan krijgen de rechters het nog druk. Zoveel moslims die haatzaaiende teksten verkondigen! Plus een partij die oproept een politicus te stoppen. Dat is aanzetten tot een geweldsdelict. Als er nou stond "Stop PVV nu", dan ging het nog over de partij, maar het is direct tegen de persoon Wilders gericht.
Je hebt volkomen gelijk dat het kneuzen zijn omdat ze langs legaal democratisch recht hun ongenoegen uiten middels demonstraties terwijl de linker intelligencia dit meestal doet met geweld, messen, bedreigingen en kogels.quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:21 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn god wat een kneuzen.
Eventueel in de toekomst is niet aan de orde. Ik vind dit een typisch voorbeeld van hoe mensen een bepaalde waan creeeren en deze dan tot "Islamisering" bestempelen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:56 schreef Gia het volgende:
Zoveel moslims inderdaad, niet normaal meer.quote:Overigens, als dit tot een veroordeling komt, dan krijgen de rechters het nog druk. Zoveel moslims die haatzaaiende teksten verkondigen!
Wie zegt dat dat niet gaat gebeuren? Bovendien is "Stop Wilders Nu' gewoon mogelijk hoor, ook wettelijk gezien. Vrij recentelijk is er iemand vrijgesproken die een spandoek had opgehangen met daarop "Stop het gezwel dat de Islam heet", of iets in die trend. Context is gewoon zeer belangrijk, als je dat niet begrijpt dan is dit proces inderdaad niet te bevatten.quote:Plus een partij die oproept een politicus te stoppen. Dat is aanzetten tot een geweldsdelict. Als er nou stond "Stop PVV nu", dan ging het nog over de partij, maar het is direct tegen de persoon Wilders gericht.
Dit krijg je er dus van.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:04 schreef Kwaliteit het volgende:
aah daar hebben we wilders, hij heeft er in ieder geval een stem bij
Ach in discussies zeg ik ook wel eens dat mocht er ooit een derde wereld oorlog komen dan begint die in het Midden Oosten. Wat is daar nou erg aan? Die kans is gewoon heel erg groot.quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:33 schreef Mutant01 het volgende:
Bovendien spreekt Wilders over "een strijd" en over het onderschrijven van een "derde wereldoorlog". Gevaarlijke multi-interpretabele uitspraken als je het mij vraagt.
Grappig, werd nog even net bevestigd door het OM.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
Gezien de europese wet en regelgeving en internationale verdragen, heeft de Islam of de toetreding van de Islamzuil hier bar weinig mee te maken.
Alleen zei Wilders dat niet, bovendien is hier wederom de context van belang.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ach in discussies zeg ik ook wel eens dat mocht er ooit een derde wereld oorlog komen dan begint die in het Midden Oosten. Wat is daar nou erg aan? Die kans is gewoon heel erg groot.
quote:
De Islam is geen persoon. Stop de Islam nu, is niet tegen een persoon gericht. Stop Wilders nu, wel.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:08 schreef Mutant01 het volgende:
Wie zegt dat dat niet gaat gebeuren? Bovendien is "Stop Wilders Nu' gewoon mogelijk hoor, ook wettelijk gezien. Vrij recentelijk is er iemand vrijgesproken die een spandoek had opgehangen met daarop "Stop het gezwel dat de Islam heet", of iets in die trend. Context is gewoon zeer belangrijk, als je dat niet begrijpt dan is dit proces inderdaad niet te bevatten.
In dit geval had het OM trouwens toch geadviseerd om de aanklacht niet in behandeling te nemen? De rechtbank heeft echter anders besloten. En je kunt niet ontkennen dat er in bestuurlijke Nederland een klimaat heerst dat Wilders de mond moet worden gesnoerd. Ambtenaren horen ook partijonafhankelijk te zijn, maar die laten hun politieke voorkeuren duidelijk merken. De rechtbank is niet anders, ze laten bijvoorbeeld middels strafmaten toch zien aan welk kant van het spectrum hun voorkeuren liggen. Ik verwacht overigens ook dat Wilders wordt vrijgesproken, maar het is belachelijk dat hij überhaupt voor de rechter moet verschijnen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
Je geeft geen enkele antwoord op mijn vraag. Een aangifte vergelijking met een poging tot moord is al helemaal vreemd. Het OM is een openbaar aanklager en dient dus de aangiftes te behandelen zoals ieder andere aangifte. De politiek heeft er voor de rest vrij weinig mee te maken en we hebben afgesproken dat we geschillen via de rechtbank of rechtspraak oplossen, ter voorkoming van daadwerkelijke eigenrichting.
Dit maakt de stap makkelijker voor elke groepering of persoon die zich enigszins beledigd voelt (of ze nu moslim zijn of niet) om naar de rechter te stappen. En zijn politici zo gauw ze het gebouw van de Tweede Kamer verlaten vogelvij? Nou, dat zal leuk campagnevoeren worden straks! Ik voel me bijvoorbeeld als werkende Nederlander beledigd door Wouter Bos door zijn voorstel om 60% inkomensbelasting te gaan betalen. Misschien moet ik hem ook maar aanklagen?quote:Ten eerste, er worden rechtszaken gevoerd om zoiets benulligs als kraaiende hanen. De rechtbank is dus wel wat ergere zaken gewend. Ten tweede valt het aantal aangespannen processen van moslims jegens beledigers vies tegen. Je projecteert heel veel, maar als we kijken naar de daadwerkelijke situatie dan zien we dat het eigenlijk helemaal nergens over gaat. Het OM heeft voor de rest de mogelijkheid om de aanklacht uit te breiden, dat klopt - dat behoort tot een van de taken van het OM. MinvanJus is inderdaad verantwoordelijk voor het OM, echter het verband tussen deze twee constateringen en een politiek proces is daarmee niet bewezen. Ten vierde gaat het niet om "prive" of "politieke" standpunten, maar om uitspraken en in welke hoedanigheid ze zijn gedaan. In de kamer is anders als daarbuiten.
Ja, het verbaasd me ook hoe snel Europa bepaalde rechten en vrijheden opzij zet waar in de loop der eeuwen toch behoorlijk wat bloed voor vergoten is.quote:Gezien de europese wet en regelgeving en internationale verdragen, heeft de Islam of de toetreding van de Islamzuil hier bar weinig mee te maken.
Dat klopt, maar wat kan jij uit de context "Stop Wilders Nu" halen. Er blijkt geenszins sprake van een actieve bedreiging. Stop moslims nu is (zonder enige andere context) ook niet strafbaar.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:12 schreef Gia het volgende:
[..]
De Islam is geen persoon. Stop de Islam nu, is niet tegen een persoon gericht. Stop Wilder nu, wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |