quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
Ik had er eens een topic over geopend:quote:
Het komt in ieder geval van de Joodse kalender.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:55 schreef TheMagnificent het volgende:
Les 3 - Dagen van de week en maanden
Wat betreft dagen en maanden is er veel geleend van de Perzen, Joden en Romeinen.
Maandag: Pazartesi = ''na zondag'' (Pazar + ertesi [= ''erna''])
Dinsdag: Salı
Woensdag: Çarşamba = ''4 dagen na Shabbat'' (uit het Perzisch)
Donderdag: Perşembe = ''5 dagen na Shabbat'' (uit het Perzisch)
Vrijdag: Cuma = ''reünie'' (Arabisch/islamitisch)
Zaterdag: Cumartesi = ''na vrijdag'' (Cuma + ertesi [= ''erna''])
Zondag: Pazar = ''markt''
Januari: Ocak = ''kachel'' (Turks)
Februari: Şubat = 11e maand van de Joodse kalender
Maart: Mart = ''Mars'' (Romeinse god)
April: Nisan = 1e maand van de Joodse kalender
Mei: Mayıs = ''Maia'' (Romeinse godin)
Juni: Haziran
Juli: Temmuz = 4e maand van de Joodse kalender
Augustus: Ağustos = ''Augustus'' (Romeinse keizer)
September: Eylül = 6e maand van de Joodse kalender
Oktober: Ekim = ''zaaien (winteroogst)'' (Turks)
November: Kasım
December: Aralık = ''onderbreking'' (Turks)
Tsja, ik heb het niet verzonnen.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:48 schreef IHVK het volgende:
@TM ik vind Aralik wel flauw hoor.
Klinkt alsof ze geen andere naam hadden kunnen verzinnen.
Pazartesi en Cumartesi vind ik ook niet kunnen eigenlijk, als ik eerlijk ben.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:49 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Tsja, ik heb het niet verzonnen.
quote:Op maandag 18 januari 2010 22:50 schreef IHVK het volgende:
[..]
Pazartesi en Cumartesi vind ik ook niet kunnen eigenlijk, als ik eerlijk ben.
Kunnen we samen klagen over alles.quote:
Deze Turken niet.quote:
Ah de nieuwe is uit he.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:51 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Kunnen we samen klagen over alles.
Net als Kabouter Wesley.
Wij allemaal?quote:Op maandag 18 januari 2010 22:51 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik vraag me af of jullie vrienden zouden kunnen zijn in het echt.
O, ook even kijken dan.quote:
Leeftijd bij leeftijd ofzo, dus TM, GB en jij.quote:
F'nie?quote:Op maandag 18 januari 2010 22:52 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Inderdaad, wat denkt die IHVK wel niet
Behalve jij, jij bent puur.quote:
quote:
Sana noluyo?quote:
Hier ben je inderdaad een agressieve, onhandelbare user.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:56 schreef TheMagnificent het volgende:
In het echt ben ik trouwens niet zo. Dan ben ik best verlegen en rustig.![]()
Aaah.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:56 schreef TheMagnificent het volgende:
Wat aandoenlijk.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:56 schreef TheMagnificent het volgende:
Je bent hier ook rustig.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:56 schreef TheMagnificent het volgende:
quote:
lijkt me vet grappig om te zien.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:58 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Wat aandoenlijk.
Ik ben vrijwel hetzelfde.
ik heb meer een beeld van jou dat je lief oogt, maar een grote bek hebt tegen iedereenquote:Op maandag 18 januari 2010 22:57 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Aaah.![]()
Je bent hier ook rustig. In het echt ben ik ook niet zo. Ik zal minder snel zeggen: hahaha jullie hebben geen manieren. Of sana noluyor (wel onder vrienden). Of hey mongolen, dat zeg ik ook niet. En nog vele andere dingen.
Hoezo?quote:Op maandag 18 januari 2010 22:59 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
lijkt me vet grappig om te zien.
dat ik onbeschofer ben dan ik lijk?quote:Op maandag 18 januari 2010 22:59 schreef Gratau het volgende:
[..]
ik heb meer een beeld van jou dat je lief oogt, maar een grote bek hebt tegen iedereen
Maar het was grappig.quote:
jajajaquote:Op maandag 18 januari 2010 23:01 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
dat ik onbeschofer ben dan ik lijk?![]()
Nee, eigenlijk het tegenovergestelde. Ik ben juist heel rustig, soms maak ik rare grapjes. ECht soms.
Ik ken hem niet hoor. Wel regelmatig hier gezien, maar van ver. 1x op bruiloft van zn neef gezien en een keer toen zn ma met mijn ma stond te praten. Ik weet niets over hem.quote:
Schattigquote:Op maandag 18 januari 2010 23:01 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat een fokkker (mocht je die ooit tegenkomen) zegt: hey gb en jij dan:![]()
Reageer ik "quote:Op maandag 18 januari 2010 23:01 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat een fokkker (mocht je die ooit tegenkomen) zegt: hey gb en jij dan:![]()
dan niet hoor.quote:
Nee, maar je zei dat je in het eht verlegen bent?quote:Op maandag 18 januari 2010 23:03 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Reageer ik "![]()
" als iemand mij hier groet dan?
Je ziet er anders wel brutaat uit, hoor!quote:Op maandag 18 januari 2010 23:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
dan niet hoor.Het is echt zo, volgens mij hebben de turken in dit topic een echt opstandig meisjes beeld van mj voor hun. ALS ze een beeld vormen.
Wanneer?quote:Op maandag 18 januari 2010 23:04 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nee, maar je zei dat je in het eht verlegen bent?
ik houd niet van brutale meisjes met een grote bek en vinden dat ze overal commentaar moeten hebbenquote:Op maandag 18 januari 2010 23:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
dan niet hoor.Het is echt zo, volgens mij hebben de turken in dit topic een echt opstandig meisjes beeld van mj voor hun. ALS ze een beeld vormen.
wtf.. nee hoor.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:04 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je ziet er anders wel brutaat uit, hoor!
Jij zei "ik ben vrijwel hetzelfde". bedoel je vrijwel hetzelfde als op fok of als tm?quote:
quote:Op maandag 18 januari 2010 23:04 schreef Bilmiyorem het volgende:
Weet je wie vet schattig is uit dit topic?
Eeh ben napim?quote:Op maandag 18 januari 2010 23:05 schreef Gratau het volgende:
[..]
ik houd niet van brutale meisjes met een grote bek en vinden dat ze overal commentaar moeten hebben
Als op Fok, drop.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:06 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jij zei "ik ben vrijwel hetzelfde". bedoel je vrijwel hetzelfde als op fok of als tm?
Ze had het niet over een schattig handschrift, maar over een schattig persoon.quote:
quote:Op maandag 18 januari 2010 23:07 schreef Rookert het volgende:
[..]
Kan jij van die pretoogjes opzetten?
ik zou er 1 stompen of waquote:Op maandag 18 januari 2010 23:08 schreef IHVK het volgende:
ze zegt alweer dat ik schattig ben, dat dit kan in Nederland.
Hé, morgen niet wéér falen hè op theorie!quote:Op maandag 18 januari 2010 23:08 schreef IHVK het volgende:
ze zegt alweer dat ik schattig ben, dat dit kan in Nederland.
O ja?! Da moe je hier 'ns vor me neus komme zegge!quote:Op maandag 18 januari 2010 23:07 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ze had het niet over een schattig handschrift, maar over een schattig persoon.
Klopt.quote:
Wss wel, maar weet nog niet hoeveel. Jij?quote:Op maandag 18 januari 2010 23:09 schreef IHVK het volgende:
Gaan jullie geld geven aan Haïti?
Ik stoor me een beetje aan de 'kan me niet schelen want ik ben stoer' reacties van veel mensen.
Echt he.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hé, morgen niet wéér falen hè op theorie!
Als ze met een collectebus langskomen geeef ik meestal wel wat.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:09 schreef IHVK het volgende:
Ik stoor me een beetje aan de 'kan me niet schelen want ik ben stoer' reacties van veel mensen.
<200 mquote:Op maandag 18 januari 2010 23:10 schreef wikwakka2 het volgende:
IHVK, bij hoeveel meter zicht (in de mist) moet je je mistlampen aanzetten?
Kom dan! Met je studentenOV ben je zo in Rotterda,, kunnen we vechtenquote:Op maandag 18 januari 2010 23:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
O ja?! Da moe je hier 'ns vor me neus komme zegge!
Leugenaar!quote:Op maandag 18 januari 2010 23:11 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je straalt een bonk attitude en agressie uit.
Dan ken je onze Kirsehirboys nog niet.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:11 schreef Gratau het volgende:
[..]
jawel hoor, yozgat volk staat bekend om meisjes te slaan
Sommige Nederlanders.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:09 schreef IHVK het volgende:
Jij bent verstandig. Of je bent gewoon een oude vent..quote:Op maandag 18 januari 2010 23:13 schreef TheMagnificent het volgende:
Iedereen heeft hier elkaar volgens mij gezien. Ik heb nog niemand gezien.
ik heb niemand gezienquote:Op maandag 18 januari 2010 23:13 schreef TheMagnificent het volgende:
Iedereen heeft hier elkaar volgens mij gezien. Ik heb nog niemand gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |