Dat gaat mij veel te ver, maar het is wel een duidelijke indicatie van de degeneratie van de maatschappij. De slappe knieën van De Gelderlander zijn typisch voor de manier waarop allerhande straatterroristen door middel van intimidatie de macht grijpen. Dit moet gestopt worden.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:16 schreef JohnLocke het volgende:
Nou, gefeliciteerd Wilders, je hebt er weer een stem bij.
Ik ben het gewoon moe met (de uitwassen van) die cultuur. Ik verwacht echt niet dat de PVV iets zal oplossen, maar ik zie geen andere uitlaatklep voor mijn frustratie.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:28 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dat gaat mij veel te ver, maar het is wel een duidelijke indicatie van de degeneratie van de maatschappij. De slappe knieën van De Gelderlander zijn typisch voor de manier waarop allerhande straatterroristen door middel van intimidatie de macht grijpen. Dit moet gestopt worden.
Het wordt tijd voor een law & orderpartij zonder de anti-Islam-trauma's en racistische neigingen van de PVV. Zo'n partij zou op mijn stem kunnen rekenen.
De PVV werkt in mijn visie contraproductief omdat men onvoldoende onderscheid maakt tussen 'goede' allochtonen en criminele allochtonen. De eerste groep wordt in de hoek gezet tegen de andere groep aan. Het gezanik over de islam doet de partij in mijn ogen ook al geen goed. Ik ken talloze moslims die prima meedoen in onze maatschappij en op een eerlijke manier de kost verdienen. De voortdurende harde kritiek op hun religie zorgt voor verwijdering van onze maatschappij en dat is niet iets waar ik naar streef.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:38 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik ben het gewoon moe met (de uitwassen van) die cultuur. Ik verwacht echt niet dat de PVV iets zal oplossen, maar ik zie geen andere uitlaatklep voor mijn frustratie.
quote:Gelderlander publiceert niet na bedreiging (3)
Dinsdag, 09 februari 2010 / 12:26
N i e u w bericht, meer informatie
NIJMEGEN (ANP) - Dagblad de Gelderlander heeft besloten een interview met de familie van een verdachte van het dodelijke scooterongeval in Nijmegen niet te publiceren na bedreiging van een journalist. Dat meldde de krant dinsdag. Een 18-jarige jongen bedreigde een redacteur met de dood. De jongen is aangehouden, aldus de politie.
De Gelderlander wilde een interview plaatsen met de moeder en zus van een van de verdachten die op 15 januari een voetganger doodreden met hun scooter. De twee uitten vervolgens doodsbedreigingen tegen het medisch personeel van het Universitair Medisch Centrum St Radboud (UMC) in Nijmegen. De twee zitten vast wegens doodslag.
De broer van een van de verdachten kwam vrijdag naar de redactie van de Gelderlander en eiste dat de krant zou afzien van publicatie. De jongen bedreigde daarbij een redacteur. De zus en moeder hebben hun medewerking aan het interview inmiddels ingetrokken, aldus de krant.
,,We hadden natuurlijk het liefst wel gepubliceerd'', zegt hoofdredacteur Kees Pijnappels. ,,Maar we zijn moreel schatplichtig aan de zus en moeder. Door hun besluit om hun medewerking in te trekken kunnen we nu niet publiceren.'' De motieven voor dat besluit laten zich ,,wel raden'', aldus de hoofdredacteur. ,,Het is in hun belang dat wij niet publiceren.'
'De 18-jarige uitte zijn bedreiging vrijdag in de receptiehal tegen een redactiechef. Indirect bedreigde hij ook de journalist die het interview schreef, stelt Pijnappels. ,,Omdat het in de hal gebeurde, waren een hoop mensen getuige. De kwestie zorgt voor onrust. Dit kan absoluut niet door de beugel.'' De redactiechef deed maandag aangifte.
De jongen zit voor drie dagen vast en wordt verhoord, aldus de politie.
De Gelderlander publiceerde eerder een excuusbrief van familieleden van een verdachte van het scooterongeval. Het gaat nu om de familie van de andere verdachte, aldus Pijnappels.
De Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) spreekt van een ,,zeldzame, zeer ernstige bedreiging''. Over het besluit om niet te publiceren, wil de vereniging niets zeggen. ,,Het is goed dat er aangifte is gedaan'', aldus een woordvoerster, die eraan toevoegt dat de NVJ een meldpunt heeft voor geweld tegen of bedreiging van journalisten.
Ik ken ook best wat moslims en stuk voor stuk zijn dat schijnheiligen (vergelijkbaar met gereformeerden overigens). Dubbele moraal en als het puntje bij paaltje komt heeft het gros schijt aan Nederlanders en hun cultuur. Ik ken maar twee (niet westerse) allochtonen die goed mee willen doen en zich zelfs graag aan willen passen en dat zijn beide mensen die niets met het geloof of het land van herkomst te maken willen hebben en ook kotsen op de landgenoten die hier zitten. Rara hoe komt dat toch.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:50 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
De PVV werkt in mijn visie contraproductief omdat men onvoldoende onderscheid maakt tussen 'goede' allochtonen en criminele allochtonen. De eerste groep wordt in de hoek gezet tegen de andere groep aan. Het gezanik over de islam doet de partij in mijn ogen ook al geen goed. Ik ken talloze moslims die prima meedoen in onze maatschappij en op een eerlijke manier de kost verdienen. De voortdurende harde kritiek op hun religie zorgt voor verwijdering van onze maatschappij en dat is niet iets waar ik naar streef.
Ik wil gewoon een partij die van de bestrijding van hufterigheid, straatcultuur en de oprukkende criminaliteit zijn speerpunten maakt zonder alle ballast van de PVV.
Tja. Denk niet dat dat stuk er komt.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:36 schreef Boldface het volgende:
Jammer dat de krant niet alsnog publiceert. Geweld en bedreiging moeten niet beloond worden.
Welkom in 2010.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:36 schreef Boldface het volgende:
Jammer dat de krant niet alsnog publiceert. Geweld en bedreiging moeten niet beloond worden.
Yep.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:45 schreef paddy het volgende:
Mmm..er moet gewoon iets aan dat bedreigen gedaan worden.
Wanneer de moeder achteraf toch liever haar mond had gehouden is niet plaatsen wel netjes.
Ik begin langzamerhand maar in één remedie te geloven. Je tanden even laten zien tegen dat schorriemorrie (daar bedoel ik dus degene mee die iedereen maar zit te bedreigen en daar steeds mee weg komt).
De wet praat blijkbaar alles recht wat krom is?
Dat steun ik ook. Sociale controle FTW!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:14 schreef WallOfStars het volgende:
Duitsland heeft hier hele goede oplossingen voor.
Als je x keer in aanraking komt met justitie, en je bent meermaals schuldig bevonden.
gaat je hele gezin het land uit.
Wedden dat papa zoon lief in het gareel houd!
Ik post dit hier, via 2 verwijzingen naar andere topics, nog maar een keertje.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:43 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Wat een bange poeperd die journalist.
Nou ja, van een regionaal krantje moet je misschien ook niet te veel verwachten.
Dit bewijst alleen wel weer dat mensen die volstrekt niet weerbaar zijn en ruggegraat missen met één simpel telefoontje buitenspel worden gezet.
Leer je les, zou ik zeggen
Bron voor dit ongenuanceerde geblaat?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:14 schreef WallOfStars het volgende:
Als je x keer in aanraking komt met justitie, en je bent meermaals schuldig bevonden.
Bron voor deze goede oplossing?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:14 schreef WallOfStars het volgende:
Volgens mij is dat Zwitserland of Oostenrijkquote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:14 schreef WallOfStars het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |