abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 februari 2010 @ 08:12:23 #241
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_77796457
De Gelderlander heeft de reactiemogelijkheid onder het artikel op de site stevig ingeperkt. Reacties moeten nu eerst worden gekeurd voor ze worden gepubliceerd. Ik heb een redelijk uitgebreide repliek geschreven zonder scheldwoorden, zonder ook maar iets te zeggen over de afkomst van de daders, dus ik ben benieuwd of ik er doorheen kom en of de krant kritiek op de eigen beslissing accepteert.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_77796495
Nou, gefeliciteerd Wilders, je hebt er weer een stem bij.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:28:38 #243
79262 Dwersdriever
pi_77797633
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 08:16 schreef JohnLocke het volgende:
Nou, gefeliciteerd Wilders, je hebt er weer een stem bij.
Dat gaat mij veel te ver, maar het is wel een duidelijke indicatie van de degeneratie van de maatschappij. De slappe knieën van De Gelderlander zijn typisch voor de manier waarop allerhande straatterroristen door middel van intimidatie de macht grijpen. Dit moet gestopt worden.

Het wordt tijd voor een law & orderpartij zonder de anti-Islam-trauma's en racistische neigingen van de PVV. Zo'n partij zou op mijn stem kunnen rekenen.
We Came A Long Time Ago
pi_77797875
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:28 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dat gaat mij veel te ver, maar het is wel een duidelijke indicatie van de degeneratie van de maatschappij. De slappe knieën van De Gelderlander zijn typisch voor de manier waarop allerhande straatterroristen door middel van intimidatie de macht grijpen. Dit moet gestopt worden.

Het wordt tijd voor een law & orderpartij zonder de anti-Islam-trauma's en racistische neigingen van de PVV. Zo'n partij zou op mijn stem kunnen rekenen.
Ik ben het gewoon moe met (de uitwassen van) die cultuur. Ik verwacht echt niet dat de PVV iets zal oplossen, maar ik zie geen andere uitlaatklep voor mijn frustratie.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:50:45 #245
79262 Dwersdriever
pi_77798229
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:38 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ik ben het gewoon moe met (de uitwassen van) die cultuur. Ik verwacht echt niet dat de PVV iets zal oplossen, maar ik zie geen andere uitlaatklep voor mijn frustratie.
De PVV werkt in mijn visie contraproductief omdat men onvoldoende onderscheid maakt tussen 'goede' allochtonen en criminele allochtonen. De eerste groep wordt in de hoek gezet tegen de andere groep aan. Het gezanik over de islam doet de partij in mijn ogen ook al geen goed. Ik ken talloze moslims die prima meedoen in onze maatschappij en op een eerlijke manier de kost verdienen. De voortdurende harde kritiek op hun religie zorgt voor verwijdering van onze maatschappij en dat is niet iets waar ik naar streef.

Ik wil gewoon een partij die van de bestrijding van hufterigheid, straatcultuur en de oprukkende criminaliteit zijn speerpunten maakt zonder alle ballast van de PVV.
We Came A Long Time Ago
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:14:06 #246
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_77798842
Duitsland heeft hier hele goede oplossingen voor.

Als je x keer in aanraking komt met justitie, en je bent meermaals schuldig bevonden.
gaat je hele gezin het land uit.

Wedden dat papa zoon lief in het gareel houd!
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:26:31 #247
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_77805446
Die moeder en zus willen dat interview dus niet meer geplaatst hebben, zouden ze misschien ook de excuusbrief willen intrekken?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:26:35 #248
79262 Dwersdriever
pi_77805449
Hieronder het ANP-bericht over de zaak.
quote:
Gelderlander publiceert niet na bedreiging (3)

Dinsdag, 09 februari 2010 / 12:26

N i e u w bericht, meer informatie

NIJMEGEN (ANP) - Dagblad de Gelderlander heeft besloten een interview met de familie van een verdachte van het dodelijke scooterongeval in Nijmegen niet te publiceren na bedreiging van een journalist. Dat meldde de krant dinsdag. Een 18-jarige jongen bedreigde een redacteur met de dood. De jongen is aangehouden, aldus de politie.

De Gelderlander wilde een interview plaatsen met de moeder en zus van een van de verdachten die op 15 januari een voetganger doodreden met hun scooter. De twee uitten vervolgens doodsbedreigingen tegen het medisch personeel van het Universitair Medisch Centrum St Radboud (UMC) in Nijmegen. De twee zitten vast wegens doodslag.

De broer van een van de verdachten kwam vrijdag naar de redactie van de Gelderlander en eiste dat de krant zou afzien van publicatie. De jongen bedreigde daarbij een redacteur. De zus en moeder hebben hun medewerking aan het interview inmiddels ingetrokken, aldus de krant.

,,We hadden natuurlijk het liefst wel gepubliceerd'', zegt hoofdredacteur Kees Pijnappels. ,,Maar we zijn moreel schatplichtig aan de zus en moeder. Door hun besluit om hun medewerking in te trekken kunnen we nu niet publiceren.'' De motieven voor dat besluit laten zich ,,wel raden'', aldus de hoofdredacteur. ,,Het is in hun belang dat wij niet publiceren.'

'De 18-jarige uitte zijn bedreiging vrijdag in de receptiehal tegen een redactiechef. Indirect bedreigde hij ook de journalist die het interview schreef, stelt Pijnappels. ,,Omdat het in de hal gebeurde, waren een hoop mensen getuige. De kwestie zorgt voor onrust. Dit kan absoluut niet door de beugel.'' De redactiechef deed maandag aangifte.

De jongen zit voor drie dagen vast en wordt verhoord, aldus de politie.

De Gelderlander publiceerde eerder een excuusbrief van familieleden van een verdachte van het scooterongeval. Het gaat nu om de familie van de andere verdachte, aldus Pijnappels.

De Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) spreekt van een ,,zeldzame, zeer ernstige bedreiging''. Over het besluit om niet te publiceren, wil de vereniging niets zeggen. ,,Het is goed dat er aangifte is gedaan'', aldus een woordvoerster, die eraan toevoegt dat de NVJ een meldpunt heeft voor geweld tegen of bedreiging van journalisten.
We Came A Long Time Ago
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:32:45 #249
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_77805678
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:50 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

De PVV werkt in mijn visie contraproductief omdat men onvoldoende onderscheid maakt tussen 'goede' allochtonen en criminele allochtonen. De eerste groep wordt in de hoek gezet tegen de andere groep aan. Het gezanik over de islam doet de partij in mijn ogen ook al geen goed. Ik ken talloze moslims die prima meedoen in onze maatschappij en op een eerlijke manier de kost verdienen. De voortdurende harde kritiek op hun religie zorgt voor verwijdering van onze maatschappij en dat is niet iets waar ik naar streef.

Ik wil gewoon een partij die van de bestrijding van hufterigheid, straatcultuur en de oprukkende criminaliteit zijn speerpunten maakt zonder alle ballast van de PVV.
Ik ken ook best wat moslims en stuk voor stuk zijn dat schijnheiligen (vergelijkbaar met gereformeerden overigens). Dubbele moraal en als het puntje bij paaltje komt heeft het gros schijt aan Nederlanders en hun cultuur. Ik ken maar twee (niet westerse) allochtonen die goed mee willen doen en zich zelfs graag aan willen passen en dat zijn beide mensen die niets met het geloof of het land van herkomst te maken willen hebben en ook kotsen op de landgenoten die hier zitten. Rara hoe komt dat toch.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_77805837
Jammer dat de krant niet alsnog publiceert. Geweld en bedreiging moeten niet beloond worden.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 13:37:35 #251
249559 crew  Lavenderr
pi_77805904
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:36 schreef Boldface het volgende:
Jammer dat de krant niet alsnog publiceert. Geweld en bedreiging moeten niet beloond worden.
Tja. Denk niet dat dat stuk er komt.
pi_77806000
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:36 schreef Boldface het volgende:
Welkom in 2010.
pi_77806278
Mmm..er moet gewoon iets aan dat bedreigen gedaan worden.

Wanneer de moeder achteraf toch liever haar mond had gehouden is niet plaatsen wel netjes.

Ik begin langzamerhand maar in één remedie te geloven. Je tanden even laten zien tegen dat schorriemorrie (daar bedoel ik dus degene mee die iedereen maar zit te bedreigen en daar steeds mee weg komt).

De wet praat blijkbaar alles recht wat krom is?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 13:47:36 #254
249559 crew  Lavenderr
pi_77806349
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:45 schreef paddy het volgende:
Mmm..er moet gewoon iets aan dat bedreigen gedaan worden.

Wanneer de moeder achteraf toch liever haar mond had gehouden is niet plaatsen wel netjes.

Ik begin langzamerhand maar in één remedie te geloven. Je tanden even laten zien tegen dat schorriemorrie (daar bedoel ik dus degene mee die iedereen maar zit te bedreigen en daar steeds mee weg komt).

De wet praat blijkbaar alles recht wat krom is?
Yep.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:54:24 #255
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_77806633
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:14 schreef WallOfStars het volgende:

Als je x keer in aanraking komt met justitie, en je bent meermaals schuldig bevonden.

Dat steun ik ook. Sociale controle FTW!
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:42:54 #256
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77808352
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:43 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Wat een bange poeperd die journalist.

Nou ja, van een regionaal krantje moet je misschien ook niet te veel verwachten.

Dit bewijst alleen wel weer dat mensen die volstrekt niet weerbaar zijn en ruggegraat missen met één simpel telefoontje buitenspel worden gezet.

Leer je les, zou ik zeggen
Ik post dit hier, via 2 verwijzingen naar andere topics, nog maar een keertje.
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:43:32 #257
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77808382
quote:

Bron voor dit ongenuanceerde geblaat?
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:57:29 #258
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_77808915
Ik heb meer het vermoeden dat die vrouw en dochter door diezelfde broer zijn bedreigd dat als ze medewerking verlenen hen ook iets te wachten staat. Misschien dat ze hun medewerking daarom ook hebben teruggetrokken. Ik vind het wel wantrouwig dat ze eerst wel een interview geven en naderhand ineens terugtrekken. Als hiervan sprake is, zou ik niet zo snel twijfelen aan de oprechtheid van die vrouw en dochter...
put
your
clothes
on!
pi_77809111
quote:

Bron voor deze goede oplossing?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:00:51 #260
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_77818159
quote:

Volgens mij is dat Zwitserland of Oostenrijk
Ik ben inmiddels overleden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')