http://www.telegraaf.nl/b(...)ding_bedreigd__.htmlquote:Arts bij hulp na fatale aanrijding bedreigd
NIJMEGEN - De twee jongens die vrijdagavond in Nijmegen met hun scooter een voetganger aanreden op een zebrapad, blijken zich daarna in het Nijmeegse St Radboud Ziekenhuis ook nog eens zeer ernstig misdragen te hebben, dat meldt de regionale krant De Gelderlander.
De twee jongens van 18 en 19 jaar oud, bedreigden en beledigden een arts en verpleegkundige, terwijl die net bezig waren om het leven van de 50-jarige Arnhemmer die op de St. Canisiussingel omver was gereden te redden. Uiteindelijk overleed de man aan zijn zware verwondingen.
Het tweetal was net als het slachtoffer naar het ziekenhuis gebracht voor medische behandeling. Ze hadden de voetganger geschept terwijl ze op de vlucht waren voor de politie.
Omdat ze al door de politie waren aangehouden, stonden de twee voortdurend onder toezicht van twee agenten. Bij de ingang van de eerste hulp ontstond onrust nadat een groep van twintig jongeren, onder wie een aantal familieleden, niet werd binnengelaten. Negen politieagenten waren vervolgens nodig om samen met de Dienst Beveiliging van het ziekenhuis de groep buiten te houden.
Meer als dit hoef je toch niet te wetenquote:Op maandag 18 januari 2010 22:30 schreef rene90 het volgende:
Hoewel je nog geen ene reet weet van wat er nou gebeurd is verders, en je het vooral zelf invult en waarschijnlijk groter maakt dan wat het is.
Het maakt ook geen reet uit wat er verder gebeurd is. Je hoort hulpverleners gewoon hun werk te laten doen.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:30 schreef rene90 het volgende:
Hoewel je nog geen ene reet weet van wat er nou gebeurd is verders, en je het vooral zelf invult en waarschijnlijk groter maakt dan wat het is.
Nouquote:Op maandag 18 januari 2010 22:30 schreef rene90 het volgende:
quote:De twee jongens van 18 en 19 jaar oud, bedreigden en beledigden een arts en verpleegkundige
Vind je het niet genoeg?quote:Negen politieagenten waren vervolgens nodig om samen met de Dienst Beveiliging van het ziekenhuis de groep buiten te houden.
Het is ook totaal niet zo dat ik voor die jostis ben of iets, alleen wil ik even aanstippen dat mensen zich vaak blind laten leiden door de nieuwsberichten waarin feitelijk weinig / niks in staat.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:32 schreef donthate het volgende:
[..]
Meer als dit hoef je toch niet te weten
Arts bij hulp na fatale aanrijding bedreigd
NIJMEGEN - De twee jongens die vrijdagavond in Nijmegen met hun scooter een voetganger aanreden op een zebrapad, blijken zich daarna in het Nijmeegse St Radboud Ziekenhuis ook nog eens zeer ernstig misdragen te hebben, dat meldt de regionale krant De Gelderlander.
Er staat genoeg in om mijn conclusies te trekken hoor, wat zou er nog meer in moeten staan? Het staat er toch echt vrij duidelijk.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:34 schreef rene90 het volgende:
[..]
Het is ook totaal niet zo dat ik voor die jostis ben of iets, alleen wil ik even aanstippen dat mensen zich vaak blind laten leiden door de nieuwsberichten waarin feitelijk weinig / niks in staat.
Hmm ja je laat je wel blind leiden maar je ziet steeds meer van zulke berichtenquote:Op maandag 18 januari 2010 22:34 schreef rene90 het volgende:
[..]
Het is ook totaal niet zo dat ik voor die jostis ben of iets, alleen wil ik even aanstippen dat mensen zich vaak blind laten leiden door de nieuwsberichten waarin feitelijk weinig / niks in staat.
http://www.gelderlander.n(...)nde-bromfietsers.ecequote:Arhemmer komt om bij aanrijding met vluchtende bromfietsers
NIJMEGEN - Een 50-jarige Arnhemmer is vrijdagavond overleden nadat hij op een zebrapad door twee jongens op een bromfiets was aangereden op de kruising van de Berg en Dalseweg en de St.Canisiussingel in Nijmegen. De jongens probeerden op de scooter, die geen verlichting had, weg te komen voor de politie.
Het ontbreken van de verlichting en het rijgedrag van de 18-jarige uit Nijmegen en 19-jarige uit Beuningen, op de nabijgelegen Barbarossastraat, was aanleiding geweest voor de politie om het tweetal te stoppen. Vervolgens gingen de twee er vandoor, in richting van de Oranjesingel. Er was geen sprake van een achtervolging door de politie, die maakte gebruik van de reguliere rijbaan.
Op de kruising met de Berg en Dalseweg botsten de bromfietsers vervolgens op de voetganger. Daarna kwam de bromfiets tegen een auto tot stilstand. De Arnhemmer is zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht, waar hij later overleed.
Beide jongens op de brommer zijn aangehouden. Omdat ook zij gewond waren geraakt zijn ze naar het ziekenhuis gebracht. Na behandeling zijn ze in hechtenis genomen. Het verkeer werd na het ongeval ter plaatse omgeleid, om politie-onderzoek mogelijk te maken.
Het is de manier hoe je het leest inderdaad en het lastige met zulke berichten is dat het enorm gekleurd kan zijn. Vergelijk maar eens nieuwsberichten uit verschillende kranten met elkaar als voorbeeld.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:35 schreef donthate het volgende:
[..]
Hmm ja je laat je wel blind leiden maar je ziet steeds meer van zulke berichten
En vind het hinderen van zo iemand al zwaar ziekelijk dus laat staan dat het erger is als het gemaakt is er is iets gebeurd dat vind ik al genoeg:) Maarja begrijp jou kant ook wel hoor
Eens, context is uit dit soort korte berichtjes lastig af te leiden. Maar als je dan leest;quote:Op maandag 18 januari 2010 22:40 schreef rene90 het volgende:
[..]
Het is de manier hoe je het leest inderdaad en het lastige met zulke berichten is dat het enorm gekleurd kan zijn. Vergelijk maar eens nieuwsberichten uit verschillende kranten met elkaar als voorbeeld.
Zoals ik bovenstaande bericht lees is het inderdaad kutgedrag, maar het is denk ik ook de situatie. Die gasten zijn ladderzat (uiteraard geen excuus, laat dat duidelijk zijn) en die vrienden / familie weten misschien niks en zien hun zoon / broertje / weet ik het geboeid en bebloed het ziekenhuis in gaan.
Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat het zo contextafhankelijk is, een bedreiging is al als een van die gasten zegt van 'maak me los of ik doe je wat´.
dan kan ik mij toch niet aan de indruk onttrekken dat het hier om een stel onaangepasten gaat.quote:Bij de ingang van de eerste hulp ontstond onrust nadat een groep van twintig jongeren, onder wie een aantal familieleden, niet werd binnengelaten. Negen politieagenten waren vervolgens nodig om samen met de Dienst Beveiliging van het ziekenhuis de groep buiten te houden.
Is dit nu hetzelfde bericht?quote:Het slachtoffer (volgens de tekst in de link een man, maar volgens mij een vrouw wat ook in andere media wordt gemeld) werd op dat moment net de ambulance ingedragen. De wat later bleek gewonde scooterrijder lag in de andere ambulance, zijn bijrijder stond tegen de ambulance geleund met het hoofd naar beneden en duidelijk in verwarring.
Mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt met wat de user zegt en de pers beweert?quote:Het tweetal was net als het slachtoffer naar het ziekenhuis gebracht voor medische behandeling. Ze hadden de voetganger geschept terwijl ze op de vlucht waren voor de politie.
Omdat ze al door de politie waren aangehouden, stonden de twee voortdurend onder toezicht van twee agenten. Bij de ingang van de eerste hulp ontstond onrust nadat een groep van twintig jongeren, onder wie een aantal familieleden, niet werd binnengelaten. Negen politieagenten waren vervolgens nodig om samen met de Dienst Beveiliging van het ziekenhuis de groep buiten te houden.
Ja, dat is hetzelfde bericht.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:35 schreef paddy het volgende:
[..]
Is dit nu hetzelfde bericht?
Jongens op gestolen scooter rijden voetganger dood
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:04 schreef MaGNeT het volgende:
Blijft alleen de vraag waar die arts in dit verhaal past.
Ik begrijp het niet helemaal.
quote:De twee jongens van 18 en 19 jaar oud, bedreigden en beledigden een arts
Ik moest het eerst ook 2 keer lezen hoor.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ah, ik had alleen die verpleegkundige gezien.
Hans Anders enzo...
Om ze dan dood te maken gaat misschien iets ver. Kan de staat niet een stuk Siberië kopen en daar een strafkamp inrichten waar dit soort josti's een jaar zich helemaal de tering moeten werken op water en brood? Verder wel met de juiste verzorging, maar gewoon ze zo hard laten werken, zonder enige vorm van verder vermaak, dat ze nog jaren onder de indruk blijven.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:11 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Dat soort zaken flink bestraffen...doodstraf oid..
eens kijken of mensen het dan nog durven
Ok extreem...maar als voorbeeld niet.
Ze hebben tegenwoordig lak aan alles! Waarom?
Teveel drugs in de kop...? Geen opvoeding gehad?
Fikse straffen uitdelen is het beste!
Wat hoop je dan? Dat ze worden vrijgesproken???quote:Op dinsdag 19 januari 2010 08:50 schreef tliciouz het volgende:
Tja, het gaat hier helaas over familie van mij. Ben echt ontzettend woedend op die 2 kut gastjes. Misschien stom dat ik dit hier neerzet maar er zijn weinig getuigen, en ik weet dat er een paar mensen op fok dit ongeluk gezien hebben, je weet maar nooit.
Ze willen getuigen omdat ze willen weten hoe alles precies in elkaar steekt. Ze worden niet vrijgesproken geloof me.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 09:23 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Wat hoop je dan? Dat ze worden vrijgesproken???
Ah, dan begreep ik je verkeerd.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 09:33 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Ze willen getuigen omdat ze willen weten hoe alles precies in elkaar steekt. Ze worden niet vrijgesproken geloof me.
Ben je nou echt zo achterlijk om te denken dat ik wil dat de jongens worden vrijgesproken die een familielid hebben doodgereden?quote:
Je bent familie van het slachtoffer of van die twee pleuristokkies?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 08:50 schreef tliciouz het volgende:
Tja, het gaat hier helaas over familie van mij. Ben echt ontzettend woedend op die 2 kut gastjes. Misschien stom dat ik dit hier neerzet maar er zijn weinig getuigen, en ik weet dat er een paar mensen op fok dit ongeluk gezien hebben, je weet maar nooit.
Van het slachtoffer.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 09:41 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Je bent familie van het slachtoffer of van die twee pleuristokkies?
Ze zijn aangehouden, maar hadden ook medische behandeling nodig. Ze waren daar onder begeleiding van twee agenten.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 09:43 schreef LXIV het volgende:
Ik moest het 2 keer lezen:
Maar nu denk ik het toch begrepen te hebben:
Het zijn diegenen die doorreden bij een politiecontrole (vanwege strafblad en gevangenisstraf) en daarbij iemand zwaar verwondden die de stennis maakten bij het ziekenhuis! Het is echt zo.
Het waarom begrijp ik nog steeds niet helemaal. Je zou toch verwachten dat je jezelf kapotschaamt als je zoiets doet en zeker niet naar het ziekenhuis gaat om de artsen te verhinderen dat ze hun werk doen! En dan nog je werkeloze pauperfamilie en vrienden bellen om te komen assisteren!
Wat ik ook raar vind (ondanks dat ik al veel gewend ben in dit land) is dat een voortvluchtige crimineel iemand omverkan rijden en vervolgens in alle vrijheid naar het ziekenhuis kan gaan om aldaar de artsen die het leven van het slachtoffer proberen te redden te gaan hinderen met je roedel familieleden. Waarom wordt zo iemand niet aangehouden?
quote:Weet je wat ik niet snap?
De dood straf, Als zer er met 5 jaar vanaf komen dan?
Jaa wat dan? Denken jullie dat deze 2 jongens dit voor de lol hebben gedaan!
Het waren 2 goede vrienden van me!
Dus kom niet met je Ja hun dit hun dat, Tegenwoordig moet je hier je gezicht blanco sminken, en op een boederij met kippen gaan wonen! dan word je pas gerespecteerd!
Waar gaat dit toch naar toe? Zal de fout niet een groot deel bij de Politie liggen?
2 jongens opjagen op een scooter, Waarom hebben ze een kenteken achter op? stuur de boete naar hun huis, en dit ongeluk was niet gebeurd!!!!!!
Maarja tegenwoordig moet je eerst een mes tussen je ribben hebben, wilt de politie komen! of je zal een afspraak moeten maken om aangifte te komen doen!
Deze maatschappij word veel te erg! & ik vind niet dat je zulke erge dingen hier op moeten zetten! Ik denk echt niet dat deze jongens express even iemand dood rijden!
Zo zijn ze helemaal niet, maar ik zeg je wel, Als de politie t netjes hadden afgehandeld was dit heel anders afgelopen!
& omdat het buitenlanders waren, zal het verhaal zometeen wel nog erger worden!
Free M
Kroes - 17-01-2010 | 19:40
Waar heb je die reactie vandaan?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:00 schreef FreedonNadd het volgende:
Ook weer heerlijke reactie van een van de "vrienden" van deze scooterklootzakjes:
[..]
Stond bij de Gelderlander onder het artikel. Al vraag ik me af of die website straks niet plat ligt dankzij geenstijl en haar bezoekers.quote:
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:00 schreef FreedonNadd het volgende:
Ook weer heerlijke reactie van een van de "vrienden" van deze scooterklootzakjes:
[..]
Kunnen ze toch ook de boete en een afspraak om in de gevangenis te verschijnen versturen via de post? Zal de reactie wel weer zijn van deze "vriend". Nee hoor waren goede jongens.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]Hij vergeet dat 1 van zijn vrienden nog 2 jaar moest zitten en er daarvoor vandoor ging
Dank je. Kan er nog steeds niet over uit. Dat 2 van die kutjochies die hun hele jeugd sowieso al aan het vergallen zijn iemand moeten pakken die er echt iets van probeerde te maken. Hij had net een huisje gekocht hier bij mij in Arnhem.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:04 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Stond bij de Gelderlander onder het artikel. Al vraag ik me af of die website straks niet plat ligt dankzij geenstijl en haar bezoekers.
http://www.gelderlander.n(...)atale-aanrijding.ece
Nee, niet stom. Moedigquote:Op dinsdag 19 januari 2010 08:50 schreef tliciouz het volgende:
Wat ik niet snap is dat die agenten überhaupt het IQ van een visstick hebben en met die knakkers naar dezelfde EHBO gaan als waar het slachtoffer ligt, als er drie km verderop nog een EHBO is van een ander ziekenhuisquote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:15 schreef Ringo het volgende:
Dat het medisch personeel geen aangifte wil doen, snap ik nog wel. Geen tijd voor, waan van de dag, blik vooruit en kop d'r veur. Misschien niet handig, maar goed. Wat ik niet begrijp is dat er op zo'n moment geen stoere smeris beschikbaar is, of een hele kluit daarvan, die er nietsontziend en wetshandhavend op inhakt. Gewoon, korte metten maken met dit soort holeberengeboerte.
Dat dus. Zijn toch sowieso malloten als je het slachtoffer en de daders bij elkaar in de buurt latenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat die agenten überhaupt het IQ van een visstick hebben en met die knakkers naar dezelfde EHBO gaan als waar het slachtoffer ligt, als er drie km verderop nog een EHBO is van een ander ziekenhuis. En wat ik ook niet snap, is dat die omhooggevallen, machtswelluste éénstrepers zo goed zijn in parkeer- en ID-bonnen schrijven, maar dat ze op zo'n moment inderdaad niet keihard optreden en dit vól de kop in drukken. Arrestantenbus laten komen en afvoeren die handel.
Die kunnen ze toch ook wel thuis op komen halen ipv. hem achterna te zitten op zijn scooter! Het is allemaal de schuld van iedereen behalve de daders! Jeweettoch!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]Hij vergeet dat 1 van zijn vrienden nog 2 jaar moest zitten en er daarvoor vandoor ging
En terecht idd. Minder dan 20 jaar is een farce.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:19 schreef CartWOman het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)ten-laste-gelegd.ece
De aanklacht wordt doodslag. Terecht.
Ja klopt. Ik wist het al. En ergste van allemaal is dat ik de jongens nog ken.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:19 schreef CartWOman het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)ten-laste-gelegd.ece
De aanklacht wordt doodslag. Terecht.
Bah... sterkte!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:23 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik wist het al. En ergste van allemaal is dat ik de jongens nog ken.
Waar lees jij dat?quote:Op maandag 18 januari 2010 22:40 schreef rene90 het volgende:
Die gasten zijn ladderzat
De meeste agenten zijn veel te bang om over de schreef te gaan, hun boekje te buiten. Resultaat van decennialang de-politie-is-liev-beleidsmakerij. Je kan het ze haast niet kwalijk nemen; de politie is afgegleden naar een soort van geüniformeerde welzijnsclub.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat die agenten überhaupt het IQ van een visstick hebben en met die knakkers naar dezelfde EHBO gaan als waar het slachtoffer ligt, als er drie km verderop nog een EHBO is van een ander ziekenhuis. En wat ik ook niet snap, is dat die omhooggevallen, machtswelluste éénstrepers zo goed zijn in parkeer- en ID-bonnen schrijven, maar dat ze op zo'n moment inderdaad niet keihard optreden en dit vól de kop in drukken. Arrestantenbus laten komen en afvoeren die handel.
Klopt het dat ze jarenlang structureel zijn gediscrimineerd vanwege hun absurd grote piemels?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:23 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik wist het al. En ergste van allemaal is dat ik de jongens nog ken.
Jawel, het zijn wellicht schizofrene nazaten van Barbaren.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:28 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Bah... sterkte!![]()
Geen licht, geen helm, geen kenteken, met vol gas over de stoep.... Hier is geen enkel excuus voor te verzinnen.
Omdat er dan weer die discussie over buitenlanders gevoerd kan worden?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
Klopt het dat ze jarenlang structureel zijn gediscrimineerd vanwege hun absurd grote piemels?
Die discussie zijn we inmiddels wel voorbij. Maar allicht mag je deze vraag aan jou voorbij laten gaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:36 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Omdat er dan weer die discussie over buitenlanders gevoerd kan worden?
Redeneer eens vanuit familie van het slachtoffer.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:36 schreef zoalshetis het volgende:
waarom koesteren de jongens überhaupt wrok tegen iemand die ze net op het zebrapad hebben doodgereden? dus waarom zouden ze naar verschillende ziekenhuizen gebracht moeten worden?
ik denk ook dat die arts en verpleegkundige in een tshirt liepen van "wilders is onze held" en dat ze een koran voor de neus van die knaapjes kapot scheurden...quote:Op maandag 18 januari 2010 22:34 schreef rene90 het volgende:
[..]
Het is inderdaad hetzelfde bericht. Ik was kort na het incident ter plaatse en heb beschreven wat ik daar zag. Dat zag er niet uit als twee jongens die zich ernstig aan het verzetten waren. Eentje lag dus op de brancard in de ambulance en de ander stond daar tegenaan geleund. Degene in de wagen werd door de lokale snackbarhouder geďndentificeerd als 'Mo'. De problemen zullen inderdaad zijn ontstaan in het ziekenhuis nadat allerhande vrienden en familie kwamen opdagen.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:35 schreef paddy het volgende:
[..]
Is dit nu hetzelfde bericht?
Jongens op gestolen scooter rijden voetganger dood
Vreemd. Vooral het dikgedrukte impliceert iets anders dan dit bericht.
Ach gut ja dat is het, het ligt niet aan die capuchon klootzakjes maar aan de dienders.......quote:Op maandag 18 januari 2010 23:21 schreef rene90 het volgende:
Ik heb ook zo mijn vermoedens inderdaad, alleen de gemiddelde 1streper is nou niet echt bekwaam in de-escalerend werken
Jammer dat je niet meer reageerde op mijn PM. En een van de jongens heet inderdaad Mo. Natuurlijk de afkorting van. Mario werkte inderdaad in Lux in Nijmegen, en had net een nieuw huis gekocht in Arnhem.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:09 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het is inderdaad hetzelfde bericht. Ik was kort na het incident ter plaatse en heb beschreven wat ik daar zag. Dat zag er niet uit als twee jongens die zich ernstig aan het verzetten waren. Eentje lag dus op de brancard in de ambulance en de ander stond daar tegenaan geleund. Degene in de wagen werd door de lokale snackbarhouder geďndentificeerd als 'Mo'. De problemen zullen inderdaad zijn ontstaan in het ziekenhuis nadat allerhande vrienden en familie kwamen opdagen.
Ik schrik er wel van dat zo'n jongen gewoon nog twee jaar straf moet uitzitten. Toen ik daar stond was nog niet duidelijk wat er precies gebeurd is, maar ik mag toch hopen dat deze twee jongens een forse straf krijgen. Het slachtoffer zou bij het cultureel centrum Lux hebben gewerkt hoorde ik.
Verdiep je eens in andermans cultuur. Integreren moet van twee kanten komen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:07 schreef Mikkie het volgende:
Onvoorstelbaar. Daar rij je eerst iemand dood en daarna heb je nog het lef om bedreigingen te uiten ook.
Ik snap het niet.
"quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:13 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Verdiep je eens in andermans cultuur. Integreren moet van twee kanten komen.
Sorry, had je PM niet gezien. Heb nog nooit eerder een boodschap gehad op Fok. Heb je intussen een antwoord gestuurd.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:12 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Jammer dat je niet meer reageerde op mijn PM. En een van de jongens heet inderdaad Mo. Natuurlijk de afkorting van. Mario werkte inderdaad in Lux in Nijmegen, en had net een nieuw huis gekocht in Arnhem.
Welja, het is de schuld van de politiequote:Op maandag 18 januari 2010 23:21 schreef rene90 het volgende:
Ik heb ook zo mijn vermoedens inderdaad, alleen de gemiddelde 1streper is nou niet echt bekwaam in de-escalerend werken
Ik weet best wat van andere culturen en de plek van criminaliteit. Maar leg mij eens uit in welke culturen het dan wel gepast is om te vluchten voor de politie terwijl je nog celstraf open hebt staan om die celstraf plus een nieuwe boete te ontlopen, daarbij een onschuldige voorbijganger dood te rijden, en vervolgens je familie erbij te halen om in het ziekenhuis artsen te bedreigen?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:13 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Verdiep je eens in andermans cultuur. Integreren moet van twee kanten komen.
vanuit dat oogpunt begrijp ik het. maar dat was toch helemaal niet waarom het zo uit de hand gelopen is? het was toch juist familie en vrienden van de daders die door het lint gingen. of heb ik verkeerd gelezen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:41 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Redeneer eens vanuit familie van het slachtoffer.
Wat moeten die er van denken als hun familielid op sterven ligt terwijl tien meter verderop de daders zitten? Dat lijkt me an sich al niet prettig omdat je vanuit je emotie hun kop er wel af kan trekken. En als ze dan vervolgens ook nog het lef hebben om er lichtzinnig over te denken, familie op te bellen en stampij te maken, dan lijkt het me dat je als familie door het lint gaat. Daarom dus.
Het past in de cultuur waarbij mensen geen eigen verantwoordelijkheid meer kennen, maar bij alles wat er gebeurt naar anderen wijzen. Je ziet het in de reacties ook weer terugkomen, als de politie de jongens niet had aangehouden, was er niks gebeurd. Maar als de politie al geen onverzekerde scooters die zonder licht of kenteken rondrijden, mogen aanhouden...quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:23 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik weet best wat van andere culturen en de plek van criminaliteit. Maar leg mij eens uit in welke culturen het dan wel gepast is om te vluchten voor de politie terwijl je nog celstraf open hebt staan om die celstraf plus een nieuwe boete te ontlopen, daarbij een onschuldige voorbijganger dood te rijden, en vervolgens je familie erbij te halen om in het ziekenhuis artsen te bedreigen?
Klopt.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vanuit dat oogpunt begrijp ik het. maar dat was toch helemaal niet waarom het zo uit de hand gelopen is? het was toch juist familie en vrienden van de daders die door het lint gingen. of heb ik verkeerd gelezen.
Klopt, dat was achteraf zo. Maar het lijkt me überhaupt niet wenselijk voor beide partijen om bij elkaar in hetzelfde ziekenhuis te zijn, tenzij het niet anders kan. Dus los van wat nu de gevolgen waren, zou het sowieso mijn voorkeur hebben om in dit geval verschillende EHBO's te gebruiken.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vanuit dat oogpunt begrijp ik het. maar dat was toch helemaal niet waarom het zo uit de hand gelopen is? het waren toch juist familie en vrienden van de daders die door het lint gingen. of heb ik verkeerd gelezen.
ja. whatever. blijft mijn vraag waarom die inboorlingen zo agressief deden nadat ze iemand dood hadden gereden. ik kan daar met de beste wil van de wereld niet bij. ik vind jouw hele ehbo-discussie onnodig en riekt naar downplayen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:36 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klopt, dat was achteraf zo. Maar het lijkt me überhaupt niet wenselijk voor beide partijen om bij elkaar in hetzelfde ziekenhuis te zijn, tenzij het niet anders kan. Dus los van wat nu de gevolgen waren, zou het sowieso mijn voorkeur hebben om in dit geval verschillende EHBO's te gebruiken.
Zijn we dat niet allemaal?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Jawel, het zijn wellicht schizofrene nazaten van Barbaren.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben het volstrekt met je eens dat ik die agressiviteit niet vind kunnen, ik heb me er eerder in dit topic enorm over verbaasd. Zie hier: Arts bij hulp na fatale aanrijding bedreigdquote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja. whatever. blijft mijn vraag waarom die inboorlingen zo agressief deden nadat ze iemand dood hadden gereden. ik kan daar met de beste wil van de wereld niet bij. ik vind jouw hele ehbo-discussie onnodig en riekt naar downplayen.
quote:- Rond 23.00 uur krijgen twee surveillerende agenten een scooter in het vizier die vanaf de Reinaldstraat de Barbarossastraat oprijdt (zijkant Belvoir Hotel).
-Er zitten twee jongemannen op de scooter zonder helm, verlichting en kentekenplaat.
-De jongen achterop kijkt achterom naar de politie, die het tweetal wil aanspreken.
-De bestuurder zet vervolgens het gas vol open en rijdt heel hard het trottoir op aan rechterzijde van de Graadt van Roggenstraat.
-De scooter snelt linksaf het Keizer Traianusplein op richting St. Canisiussingel: tegen het verkeer in. Daar rijden ze op de rijbaan (niet de ventweg) stadinwaards.
-De twee agenten zetten niet de achtervolging in, maar zien de scooter nog wel wegrijden in de richting van de St. Canisiussingel.
-Als de agenten op de Canisiussingel komen, moeten ze wachten voor rood licht op de kruising met de Van der Brugghenstraat. Twee rijen auto's blokkeren het zicht.
-De agenten zien mensen de kruising oprennen en ontdekken dat de scooter een voetganger heeft aangereden. Die blijkt zwaar gewond; de man overlijdt later.
Volledig mee eens. En de enige manier om hier wat aan te doen, is veel hardere handhaving en zwaardere straffen, zowel celstraffen als geldboetes, voor mensen die zich misdragen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:36 schreef Dwersdriever het volgende:
Het past in de cultuur waarbij mensen geen eigen verantwoordelijkheid meer kennen, maar bij alles wat er gebeurt naar anderen wijzen. Je ziet het in de reacties ook weer terugkomen, als de politie de jongens niet had aangehouden, was er niks gebeurd. Maar als de politie al geen onverzekerde scooters die zonder licht of kenteken rondrijden, mogen aanhouden...
Het is wachten op de aanpassing van de hyves-profielen van allerhande vrienden en kennissen van de daders met 'Free....' en de nodige verwijzingen naar onrechtvaardig optreden van de politie, vermeend racisme en het onrecht dat deze twee jongens is aangedaan. Het zijn gewetenloze mensen zonder moreel of moraal. En daar word ik heel droevig van.
het waren toch juist geen autochtonen?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja. whatever. blijft mijn vraag waarom die inboorlingen zo agressief deden nadat ze iemand dood hadden gereden.
lees inboorling als barbaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:55 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
het waren toch juist geen autochtonen?
Maak je geen zorgen dit soort berichten zullen niet afnemen want wij boze westerlingen haten namelijk mensen met een kleurtje al dan niet met een heilig boekje in de hand.... toch !?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:15 schreef JohnLocke het volgende:
Maar goed dat er vandaag geen verkiezingen zijn, anders had ik uit kwaadheid PVV gestemd.
angst en woede zijn slechte raadgevers...quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:15 schreef JohnLocke het volgende:
Maar goed dat er vandaag geen verkiezingen zijn, anders had ik uit kwaadheid PVV gestemd.
Als het nou om een langlopend familieconflict, buurtvete of iets dergelijks gaat geef ik je gelijk. Maar die jongens en overleden man kenden elkaar niet. 2 idioten slaan op de vlucht op de politie en rijden iemand dood, wat hebben ze dan nog voor een recht om een beetje stennis te gaan schoppen? Ze mogen blij zijn dat ze eerst nog zelf netjes medisch behandeld worden ipv meteen de cel in gesmeten.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 09:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ze zijn aangehouden, maar hadden ook medische behandeling nodig. Ze waren daar onder begeleiding van twee agenten.
Wat ik dan niet snap, is dat ze niet gewoon naar de EHBO van het CWZ zijn gegaan, dat ligt 3 km verder. Dan voorkom je in elk geval dat dader en slachtoffer elkaar tegenkomen..
Waarschijnlijk dezelfde reden waarom ze in eerste instantie op de vlucht sloegen voor de politie. Een van die jongens had nog een celstraf open staan en de ander zal wel gevreesd hebben voor wat er nu gaat komen. Mijn speculatie is dan ook dat het een poging tot ontsnapping/ontzetting was. Een chaos scheppen en er dan vandoor gaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:01 schreef Zero2Nine het volgende:
2 idioten slaan op de vlucht op de politie en rijden iemand dood, wat hebben ze dan nog voor een recht om een beetje stennis te gaan schoppen? Ze mogen blij zijn dat ze eerst nog zelf netjes medisch behandeld worden ipv meteen de cel in gesmeten.
begrijp ik je goed? jij wilt de onvrede gooien op discriminatie of racisme?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:25 schreef incident het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen dit soort berichten zullen niet afnemen want wij boze westerlingen haten namelijk mensen met een kleurtje al dan niet met een heilig boekje in de hand.... toch !?
Was uitermate sarcastisch bedoelt komt niet helemaal over merk ik....quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
begrijp ik je goed? jij wilt de onvrede gooien op discriminatie of racisme?
nee, was niet duidelijk. gelukkig dat ik het vragend stelde.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:32 schreef incident het volgende:
[..]
Was uitermate sarcastisch bedoelt komt niet helemaal over merk ik....
Dat dus.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:01 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Als het nou om een langlopend familieconflict, buurtvete of iets dergelijks gaat geef ik je gelijk. Maar die jongens en overleden man kenden elkaar niet. 2 idioten slaan op de vlucht op de politie en rijden iemand dood, wat hebben ze dan nog voor een recht om een beetje stennis te gaan schoppen? Ze mogen blij zijn dat ze eerst nog zelf netjes medisch behandeld worden ipv meteen de cel in gesmeten.
Sjah... op wie moet je stemmen als je een hekel hebt aan Wilders en Verdonk, maar je wel graag ziet dat de straffen hoger komen te liggen, en er een wet komt die het mogelijk maakt om in dit soort gevallen een dubbele nationaliteit af te pakken?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:39 schreef Lavenderr het volgende:
Dat dus.
Straks is dit het zoveelste 'incident' wat bijgeschreven kan worden en waar door de politiek niet eens meer op gereageerd wordt.
Moedeloos en kwaad wordt je er van.
Op die partijen moet je alleen stemmen als je het land de afgrond in wil helpen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:12 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Sjah... op wie moet je stemmen als je een hekel hebt aan Wilders en Verdonk, maar je wel graag ziet dat de straffen hoger komen te liggen, en er een wet komt die het mogelijk maakt om in dit soort gevallen een dubbele nationaliteit af te pakken?
De PvdA? GroenLinks?
Dat vraag ik me ook af.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:12 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Sjah... op wie moet je stemmen als je een hekel hebt aan Wilders en Verdonk, maar je wel graag ziet dat de straffen hoger komen te liggen, en er een wet komt die het mogelijk maakt om in dit soort gevallen een dubbele nationaliteit af te pakken?
De PvdA? GroenLinks?
Wat dat betreft lopen de gevestigde partijen echt heel veel stemmen mis... het enge is dat Wilders een realistische optie is geworden wat betreft het aanpakken van criminaliteit.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |