abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 januari 2010 @ 09:31:28 #151
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_77170374
Wat een zalige pluizenbol

Klinkt alsof het gewoon ontzettend goed gaat. Top!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 09:33:16 #152
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_77170393
Geweldig Nok
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_77170426
Wauw
Mooie foto's!, fijn dat het allemaal zo goed verloopt

* HoneyPop Kan niet wachten tot ze wat ruimer woont, wilt meer poezels!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 09:39:40 #154
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_77170433
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 09:25 schreef nokwanda het volgende:

[..]

emo mag. Hier schat, geef ik je nog wat lekker jankmateriaal.
Donna heeft vannacht de kattenmuur gevonden. Die is helemaal Coonproof bevonden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met haar toffe oorpluimen en haar kekke neusje

Poeska doet net alsof ze hier al tijden woont. Ze staat als eerste bij de eetbakjes, drinkt gewoon en maakt er een zootje van. Ze loopt mijn man achterna en kletst tegen hem. Behalve als Joel in de keuken is Dan denkt ze dat er iets te jatten of te slijmen valt. Mevrouw Raccoon. Ze loopt door het hele huis heen met hog opgeheven staart.
Beide dames hebben gegeten en gebruiken de open kattenbak.Op de gesloten bak zijn ze nog niet geweest.

En we hebben zowaar geslapen. Kareltje waagde zich vanochtend weer beneden. Purrr heeft er nog wat moeite mee en Bijoux heeft als veilige haven Joel's hoogslaper.
Het was dus een goede eerste nacht.

Leuk ook dat het twee totaal verschillende karakters zijn en dat ze beide ook totaal verschillend zijn van alle anderen in huis.
Het zijn wel echt twee reuzinnen. De anderen zijn allemaal iniemienie. Van de kleine soort. Merlijn, die toch echt deels coon is, is net een gekrompen uitvoering van een coon naast de dames. Maar hij laat zich niet uit het veld slaan. Hij blies vanochtend naar Poeska toen die iets te brutaal werd Ze keek hem verbaasd aan, maar liet hem wel voorbij gaan.

Wat een ontzettend lief snoetje En wat een haar Benieuwd of onze coon ook nog zo harig wordt, vacht schijnt tot 3 jaar door te groeien.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_77170500
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 09:39 schreef Chanty het volgende:

[..]

Wat een ontzettend lief snoetje En wat een haar Benieuwd of onze coon ook nog zo harig wordt, vacht schijnt tot 3 jaar door te groeien.
Dat lijkt te verschillen per poes. De twee dames hebben ook echt ieder een andere vacht. Poeska veel korter en cypers/marmer, Donna grijs wit en lang en pluizig. Merlijn, als halve coon, heeft veel lang maar redelijk dun haar. En allemaal ongeveer 5 jaar.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_77171403
Prachtige Donna. En wat kijkt ze lekker rustig eigenwijs.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 23 januari 2010 @ 11:48:27 #157
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_77172237
Oh wat gaat het lekker
En die foto van Donna op de paal
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_77173005
Poeska heeft haar dikke kont in het kleinste mandje gewurmd en ligt daar heerlijk te slapen of zich te wassen. Die ging niet uit zichzelf de paalin. Maar ik wilde graag weten hoe zwaar ze was en tilde haar op. Dat vond ze prima, maar ze miauwde er wel bij (dat stemmetje ) en dus zette ik haar neer op het plankje aan de paal dat op die hoogte was. Ze had geen idee wat ze nou met die paal moest doen. Donna is wat dat betreft de slimmere, lijkt het.
Maar ze vond nou net dat ene mandje wel interessant en is er ook niet meer uitgekomen.

Wat een enorme klauwen trouwens. En wat een gigantische bekjes met tanden
Echt...roarrrr
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:29:51 #159
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_77173050
Enig idee wat ze wegen?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:33:27 #160
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_77173134
Super gaaf steeds de updates
Enne Donna is net een koninginnetje past net op het plankje
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_77173179
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:29 schreef Chanty het volgende:
Enig idee wat ze wegen?
geeeen idee. Maar de anderen zijn allemaal heel klein. Nou weegt Donna minder dan Poeska. Donna is vooral erg veeeeeel haar en Poeska is een tikkie aan de mollige kant.

Wat een mooie toevalligheid was, was dat ze eerder hetzelfde eten krijgen als ze hier krijgen. Dus geen gelazer met omschakelen en zo. En het eetgedrag van Poeska, waarvoor gewaarschuwd werd (eet alle bakjes leeg zodat anderen niets meer krijgen) valt reuze mee. Ze moet hier eten met anderen naast zich en dat lukt goed. Poeska is niet vervelend dominant te noemen. Ze is het wel, maar op ene heel vriendelijke manier.
Eigenlijk is de verlegen Donna naar de andere poezen dominanter.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_77173202
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:33 schreef MissHobje het volgende:
Super gaaf steeds de updates
Enne Donna is net een koninginnetje past net op het plankje
Dat IS ze ook
Zo gedraagt ze zich ook
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:36:28 #163
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_77173206
Je bent gek Nok.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_77173523
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:36 schreef Harajuku. het volgende:
Je bent gek Nok.
Ja. prettig kattig gestoord. En gelukkig niet de enige in dit huishouden.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  † In Memoriam † zaterdag 23 januari 2010 @ 14:05:34 #165
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_77175393
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 09:17 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Hij houdt van je en brengt je eten. Dat doen ze hier met wuppies, nepmuisjes en de rat uit de kringloop die wij hier Het Lijkje noemen
Helaas zit er hier niets anders op dan ze binnen te houden. Maar ooit, als we groot zijn, verhuizen we naar een klein huisje in het bos waar nauwelijks een weg is
Nou, dat betekent dus verhuizen naar een huis vlak bij waar ons huis woont!
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  † In Memoriam † zaterdag 23 januari 2010 @ 14:08:10 #166
72518 Strega
pi_77175471
Oh Nok, prachtig die foto's.
We hopen ze ook gauw eens in levende lijve te zien!
Bullie is thuis
pi_77176651
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:05 schreef Strega het volgende:

[..]

Nou, dat betekent dus verhuizen naar een huis vlak bij waar ons huis woont!
Alleen de werkgelegenheid, he. En ik hou erg erg erg van hoogteverschillen in het landschap. Mar goed... een stuk bos compenseert dat wel.

Poeska is me toch een kilo of 8 pure liefde. My god, wat een vrijdoos. Knorren als een dieselmotor en ik mag overal aankomen. Zelfs de intiemste buikplekjes en tussen de poezevoetkussens. Donna mag ik bij gods gratie aaien het is gewoon een soort sletje. Ze zegt nee, maar doet ja Dus kroelen we haar gewoon lekker toch. Ze zijn nu al een aanwinst hier. Dit is geen dankjewel naar ons toe waard, echt. Wij hebben er alleen maar lol van en het is gewoon voor ons bestwil WIJ moeten dank je wel zeggen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_77176656
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:08 schreef Strega het volgende:
Oh Nok, prachtig die foto's.
We hopen ze ook gauw eens in levende lijve te zien!
Graag
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_77183050
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 23:39 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Heb je toen ook gelijk gevoeld dat het niet de meest comfi bank is die je kunt hebben?
Het is alleen lastig om hier eenbank in huis te krijgen. Te kleine doorgang en zo. Maar ik ga er een keer zelf eentje maken.
Zo een waar wij op kunnen zitten EN tegelijk alle poezen op kunnen chillen. Mag het wel een brede zijn Poeska dondert bijna van haar kussen af.
Ze heeft net al de eerste liefdesbeten uitgedeeld in een stoeipartij met mijn man
mijn mister ging vanwege de kleurtjes meteen rennen ik vind hem erg leuk!
Moet het maar doen met de patchwork dekens hier
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  † In Memoriam † zaterdag 23 januari 2010 @ 18:37:28 #170
72518 Strega
pi_77183577
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:51 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Graag
Ja, zeker. Van de week net weer gemerkt hoe vluchtig het leven kan zijn.
Daarom de goede dingen koesteren en niet te vaak uitstellen.
Bullie is thuis
  † In Memoriam † zaterdag 23 januari 2010 @ 18:38:53 #171
72518 Strega
pi_77183613
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:20 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

mijn mister ging vanwege de kleurtjes meteen rennen ik vind hem erg leuk!
Moet het maar doen met de patchwork dekens hier
Ja, ik was meteen helemaal weg van die kleurtjes!
Ben sowieso nogal gesteld op een eclectisch huis!
Bullie is thuis
pi_77184880
Mooie foto's hoor.
pi_77185925
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:38 schreef Strega het volgende:

[..]

Ja, ik was meteen helemaal weg van die kleurtjes!
Ben sowieso nogal gesteld op een eclectisch huis!
Dat vond de oude "man" van Donna en Poeska ook

Alle poezebeesten hebben hier eindelijk net gegeten. Ik had nog twee bakjes Sheba staan en heb die beide in vieren gedeeld en ze allemaal op een eigen plekkie gegeven.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 23 januari 2010 @ 20:16:46 #174
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_77186461
Oh, wat zijn ze mooi.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_77201943
De tweede nacht was wat minder
Knokpartijen om 3.00 uur, half 5 en 8 uur. De rust is inmiddels wedergekeerd. etensbakjes gevuld en kattenbakken gedaan. De dames gaan alleen opd e kleinste open bak en hebben de enorme gesloten bak niet ontdekt. Dus nu is dat eventjes een enorme open bak.

Poeska heeft Mudhles schaal ontdekt om in te liggen en geeft iedereen een zwiep die voorbij komt. Ze heeft de eerste snuffels van Merlijn onder haar staart al te pakken.
Donna mogen we geen taartje noemen. Dan wordt ze boos en gaat ze kijken als een verwende pers. Ze wil veel kroel en ze lijkt telepathische talenten te hebben. Tenminste... mits het over haar gaat. Vogeltjes kijken vanuit de serre gaat bijvoorbeeld het makkelijkst al je hoger zit. Dus ik dacht: Donna zit net op de verkeerde hoogte. Twee plankjes hoger en ze heeft goed zicht op de meeuwen beneden. En terstond gaat ze twee plankjes hoger naar de meeuwen zitten kekkeren
Donna is gewoon een ontzettende Taart (oeps )
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_77201963
Wat handig is om te weten, is dat de katten met de minste dominantieproblemen die normaal ook overal tussendoor hobbelen en hun eigen gang gaan, nu ook het minste last hebben van de nieuwe situatie. Merlijn, Kay en Mudhle doen gewoon wat ze altijd doen. Kareltje trekt langzaam bij. Maar Purrr en Bijoux hebben het het moeilijkst.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  † In Memoriam † zondag 24 januari 2010 @ 16:01:34 #177
72518 Strega
pi_77212708
Ach, beter nu gelijk maar in het begin.
Tis voor allemaal natuurlijk even wennen.
Bullie is thuis
pi_77215875
Awwww wat een geweldig verhaal wat een leuke kroelerds zijn die twee Veel plezier ermee Nok!
♥ scars make us who we are ♥
pi_77217414
Het kan ook niet anders dan dat er een stukkie strijd moet zijn. Mudhle doet haar best om te bemiddelen, maar dat lukt niet altijd. Net zijn we even twee uurtjes weggeweest. Joel zou ook thuiskomen, dus ze zijn een uurtje alleen geweest. Toen we thuiskwamen lagen de dames lekker in de mandjes te ronken en kwamen er uit toen ze gekroeld werden. Donna ging toen pas naar boven en pofte Purrr van de trap af om daarna Mudhle en Bijoux in een hoekje te zetten. Manlief heeft haar streng naar beneden gestuurd. Daarna heb ik haar opgepakt en ze was best boos. Maar ze liet zich wel aaien en ik mocht ook gewoon haar klauw uit mijn kleren losmaken.
Nu ligt Poeska midden op de tafel om zich uitgebreid door man te laten kroelen rn fotograferen. mevrouw strikes a pose. Vindt ze nog leuk ook. Ze luisteren beide naar hun naam, maar de bijnaampjes komen al bovendrijven. Donna is gewoon Taartje En Poeska is: Hey, lekker wijf.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 25 januari 2010 @ 01:06:53 #180
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_77236355
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:19 schreef nokwanda het volgende:
Het kan ook niet anders dan dat er een stukkie strijd moet zijn. Mudhle doet haar best om te bemiddelen, maar dat lukt niet altijd. Net zijn we even twee uurtjes weggeweest. Joel zou ook thuiskomen, dus ze zijn een uurtje alleen geweest. Toen we thuiskwamen lagen de dames lekker in de mandjes te ronken en kwamen er uit toen ze gekroeld werden. Donna ging toen pas naar boven en pofte Purrr van de trap af om daarna Mudhle en Bijoux in een hoekje te zetten. Manlief heeft haar streng naar beneden gestuurd. Daarna heb ik haar opgepakt en ze was best boos. Maar ze liet zich wel aaien en ik mocht ook gewoon haar klauw uit mijn kleren losmaken.
Nu ligt Poeska midden op de tafel om zich uitgebreid door man te laten kroelen rn fotograferen. mevrouw strikes a pose. Vindt ze nog leuk ook. Ze luisteren beide naar hun naam, maar de bijnaampjes komen al bovendrijven. Donna is gewoon Taartje En Poeska is: Hey, lekker wijf.
Ja dat he. Ze kunnen uren onverstoord naar een blazende, uithalende kat kijken en dan komt er een moment dat ze het ineens zat zijn Dan moet het gewoon klaar zijn. Maar idd, de noor van m'n moeder had me een paar klauwen en je kon haar gewoon los maken als ze toch eens boos was. Met zo'n klauw kunnen ze je oog er in 1 ruk uittrekken, maar zijn dan toch zo beheerst dat ze rustig blijven
  maandag 25 januari 2010 @ 10:02:55 #181
176471 oh-oh
pi_77240308
Donna Tart
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_77240361
Over klauwtjes en pootjes gesproken

(zie die glimlach nou )

Afgelopen nacht was behoorlijk rustig. De beide dames beneden en de oude garde boven.
Men zegt tegenwoordig vaak dat een introductie moet plaatsvinden in gescheiden ruimtes. Maar hier merk ik wederom dat ze dat zelf wel bepalen en dat dat heel erg verschilt per poes. Donna bijvoorbeeld: die is pas nu echt in de woonkamer te vinden. Ze had zich de serre en Joel's kamer eerst eigen gemaakt. Poeska kwam in 2/3 van de woonkamer,maar inmiddels ook overal, behalve op de vensterbank. De poezen die er al waren reageren ook elk op hun eigen manier. Voordeel is dat de eerdere strijd tussen Bijoux en Purrr nu stil ligt. Ze zijn aardig tegen elkaar.
Ze ogen steeds beter en blijer en geven ons al echt lieve blikken en kleine blijkjes van liefde. Poeska vooral bij Man. Maar ook Donna begint los te komen. Die is trouwens echt slim. Plekjes om op te klimmen die via een andere plek gaan vindt zij uit zichzelf. Ook als het een complexe manier is. Ze kijkt naar de andere katten en imiteert. Poeska heeft dan meer aanmoediging nodig.
Vanochtend kwam Donna eerst boven toen ze me hoorde. Ze zat bij de trap te brommen tegen Mudhle. Dus ik zeg: Donna, kijk me eens aan. Dat deed ze. Ik deed mijn vinger voor mijn lippen en zei: sssst, niet doen. Even later bromde ze weer. Toe riep ik alleen: Donna! en deed mijn vinger alleen voor mijn lippen. En Donna was stil
Ik maak me nog een beetje zorgen om Donna's eetlust. Ze eet wel. Volgens Joel eet ze als wij gaan slapen. Maar net had ze wel trek en hapte in het bakje, om vervolgens het brokje weer uit te spugen. Gewoon zo van: bleeeh Heb je niks anders?
Maar dit is wat ze altijd al kregen. Ik zal het later eens proberen met een beetje water. Misschien dat ze ze zacht nu even lekkerder vindt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_77255761
En voor als de oude baasjes hier meelezen (link is verstuurd): Poeska heeft wel zin in ruige spelletjes, dus we zorgen wel dat ze veel beweging krijgt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 januari 2010 @ 17:20:12 #184
163650 Greys
pi_77255911
Wat een zalige tevreden bekkies op de foto's!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_77280990
Heerlijk zie ze eens genieten.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  dinsdag 26 januari 2010 @ 09:47:34 #186
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_77281032
Poezevoetjes
pi_77281078
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 09:47 schreef Ingetje79 het volgende:
Poezevoetjes
Voetjes?

POTEN!
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator dinsdag 26 januari 2010 @ 09:49:41 #188
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_77281080
Gelukkige poezen
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator dinsdag 26 januari 2010 @ 09:50:28 #189
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_77281101
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 09:49 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Voetjes?

POTEN!
Geweldig he, vooral op die laatste foto, beste klauwen hoor
  dinsdag 26 januari 2010 @ 10:54:44 #190
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_77282714
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 00:43 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Mag de foto niet in het topic?

[ afbeelding ]

Ik heb de indruk dat er rechtsboven eentje weggevallen is, maar het is in elk geval wat
Wat zijn ze mooi zeg!
Ik vind het wel sneu dat de dieren weggedaan (moeten) worden na een verbroken relatie, lijkt me voor de ex-eigenaren zelf ook naar
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_77283236
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:54 schreef Countess het volgende:

[..]

Wat zijn ze mooi zeg!
Ik vind het wel sneu dat de dieren weggedaan (moeten) worden na een verbroken relatie, lijkt me voor de ex-eigenaren zelf ook naar
Dat was ook niet makkelijk, maar ik weet heel zeker dat die beslissing is genomen voor het bestwil van de dames.

Afgelopen nacht was trouwens oorlognacht. Nauwelijks geslapen hier. Maar vandaag overdag wel aardige doorbraken. Kay en Poeska willen eigenlijk best spelen. Donna heeft het bed ingepikt en laat Kay er niet meer op. Darame maakt ze geen vrienden, maar Merlijn doet toch zijn uiterste kattebest om vrienden te worden. Hij is ook Bijoux van boven gaan halen en heeft haar overgehaald om zich op de bank door ons te laten knuffelen en niet gelijk weer naar boven te speren. Die zit nu lekker uit het raam te kijken.
Dus misschien is dat wilde nachtje ergens goed voor geweest.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  † In Memoriam † dinsdag 26 januari 2010 @ 14:57:53 #192
72518 Strega
pi_77291730
Oh, wat zijn ze toch mooi/
Ze hebben wel echt een heel lieve uitstraling ook!
Bullie is thuis
pi_77301096
Ze zijn ook heel lief. Donna heeft bijna hetzelfde karakter als Spicy, die in juli is overleden. Eigenlijk is ze solitair van karakter, hoewel ze gezelschap wel gewend is. Zij heeft dan ook de meeste moeite met aanpassen. Hoewel.....intussen regelt mevrouw wel wat ze wil. Lekker chillen in het zonnetje in de serre of gewoon languit op de vloer. Dus ze voelt zich heus op haar gemak. Maar in de omgang met de andere bezorgt ze ons wel letterlijk slapeloze nachten. Ze heeft nu Kay van Joel's bed af gemept en heeft het hele tweepersoonsbed ingepikt. Boven, onze slaapkamer, is dus nu het Bastion dat verdedigd dient te worden.
Poeska is nog een beetje schrikachtig, maar speels en ondernemend. Zij wil eigenlijk graag spelen met Merlijn en met Kay. Eigenlijk wil ze ook wel neuzen met Mudhle. Zij kan ook gewoon naast de anderen zitten om te eten en de anderen hebben nu geen moeite meer als zij daar ook zit te eten.

Merlijn heeft straks Bijoux opgehaald van boven. Hij ging naar boven en bleef een tijd weg. Darana kwam Bijoux opeens naar beneden, gevolgd door Merlijn die haar naar de bank loodste. Nu liggen ze de hele middag als vanouds samen te knuffen.
Dat is pas echt een doorbraak en daar ben ik hele blij mee.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 26 januari 2010 @ 18:35:59 #194
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77301224
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:33 schreef nokwanda het volgende:
Ze zijn ook heel lief. Donna heeft bijna hetzelfde karakter als Spicy, die in juli is overleden. Eigenlijk is ze solitair van karakter, hoewel ze gezelschap wel gewend is. Zij heeft dan ook de meeste moeite met aanpassen. Hoewel.....intussen regelt mevrouw wel wat ze wil. Lekker chillen in het zonnetje in de serre of gewoon languit op de vloer. Dus ze voelt zich heus op haar gemak. Maar in de omgang met de andere bezorgt ze ons wel letterlijk slapeloze nachten. Ze heeft nu Kay van Joel's bed af gemept en heeft het hele tweepersoonsbed ingepikt. Boven, onze slaapkamer, is dus nu het Bastion dat verdedigd dient te worden.
Poeska is nog een beetje schrikachtig, maar speels en ondernemend. Zij wil eigenlijk graag spelen met Merlijn en met Kay. Eigenlijk wil ze ook wel neuzen met Mudhle. Zij kan ook gewoon naast de anderen zitten om te eten en de anderen hebben nu geen moeite meer als zij daar ook zit te eten.

Merlijn heeft straks Bijoux opgehaald van boven. Hij ging naar boven en bleef een tijd weg. Darana kwam Bijoux opeens naar beneden, gevolgd door Merlijn die haar naar de bank loodste. Nu liggen ze de hele middag als vanouds samen te knuffen.
Dat is pas echt een doorbraak en daar ben ik hele blij mee.
t klinkt zo mooi he
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_77301295
Noem het maar mooi. Wij zijn echt bekaf van die gebroken nachten
Het ligt ook aan ons hoor. Joel slaapt er gewoon doorheen en merkt niets. Wij slapen er echt op.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 26 januari 2010 @ 18:38:18 #196
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77301317
dat is natuurlijk vervelend, maar k vind t gewoon mooi dat ze t toch maar allemaal samen doen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_77361712
Vandaag een goeie dag. De poezjes van de oude garde spelen weer en racen alweer door het huis
Zelfs Donna ging straks helemaal los met een muisje aan de kleine krabpaal

Owwww en en en.... Donna heeft de afgelopen nacht bij Joel geslapenen hem vanochtend gewekt met beetjes in zijn wang en zijn haren gelikt. Het is liefde

Poeska neust met Merlijn. Voorzichtige beginnetjes. Nieuwe fase in de introductie.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_77372847
Klinkt top!

En wat tof dat Donna met jouw gedachten gesynced lijkt te zijn!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_77373448
Heb net al mijn tweede omhelzing van Poeska gekregen. Letterlijk. Ze pakt mijn hoofd vast met haar klauwen en trekt het naar haar hoofd toe. Ze heeft iets met geurtjes en cosmetica, denk ik. Ze is erg Lushie. Als ik me net heb gedouched en iets in mijn haren heb gedaan kruipt ze zowat in me
De T for Toes van Lush vindt ze ook zaaaalig. Is tegen zweetpootjes
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:13:36 #200
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_77373523
Dat doet Melvin ook altijd
Fijn dat het allemaal zo lekker gaat
pi_77373525
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 12:55 schreef Morretje het volgende:
Klinkt top!

En wat tof dat Donna met jouw gedachten gesynced lijkt te zijn!
Joa, behalve als ik het wil. Vanochtend lag ze voor de plank waar Mudhle lag. Lekker uitdagend zodat Mudhle er niet meer af durfde. Of ze gaat op de trap zitten zodat de anderen niet meer naar beneden durven. Dan kan ik sychen wat ik wil, maar dat lijkt dan echt meer op zinken
Mekkerende Donna dus opgepakt en aan haar etensbakje gezet. Vond ze niet lief van me.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:41:15 #202
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_77419848
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 13:13 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Joa, behalve als ik het wil. Vanochtend lag ze voor de plank waar Mudhle lag. Lekker uitdagend zodat Mudhle er niet meer af durfde. Of ze gaat op de trap zitten zodat de anderen niet meer naar beneden durven. Dan kan ik sychen wat ik wil, maar dat lijkt dan echt meer op zinken
Mekkerende Donna dus opgepakt en aan haar etensbakje gezet. Vond ze niet lief van me.
Hehe tis wel een tantetje maar ze moet wel ff de regeltjes weten toch hehe, super gaaf om te lezen steeds die updates
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_77420903
Straks weer foto's uploaden. Helaas heb ik van Donna weinig foto's. Ze vindt het meestal niet leuk, dus doen we dat vaak maar niet.
Maar wel mooie van Donna bj mij op schoot. Moet ik nog uploaden
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_77430162
Fotoupdate!

Dit was gisteravond

En dit is van een half uurtje geleden

In een nieuwe post foto's van de andere poezekindjes. Staat nog te uploaden
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:06:46 #205
176471 oh-oh
pi_77430231
Wooow Nok, zo een klein vrouwke met zo een grote poes
( Groucho Marx )
pi_77430297
Wat een lekkere kroelert heb je daar!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_77430353
Donna (leave me alooooone)

Bijoux en Merlijn, de twee geliefden zijn weer uiterst relaxed

Ook Kareltje is wel redelijk relaxed

En Purrr heft vooral veel kroel nodig

De andere twee dames doen het ook prima, maar die hebben een hekel aan de camera
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_77430377
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:06 schreef oh-oh het volgende:
een onbeschaamde grote poes

De rest van de katten zijn allemaal uitgesproken klein. Alleen Karel heeft een normaal formaat. En dan deze reuzinnen erbij.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:12:12 #209
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_77430399
Mooooooi Nok
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:17:10 #210
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_77430571
* MissHobje smelt compleet hier wat een kjoeties!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_77430580
alleen jammer dat bijna alle foto's onscherp zijn. De telefoons liggen altijd dichtbij en de goede camera niet.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_77430626
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:17 schreef MissHobje het volgende:
* MissHobje smelt compleet hier wat een kjoeties!
* nokwanda veegt MissHobje bij elkaar en plaatst haar in een mal om te stollen
Met dank dat je dit topic ooit gestart bent
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:26:51 #213
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_77430909
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:18 schreef nokwanda het volgende:

[..]

* nokwanda veegt MissHobje bij elkaar en plaatst haar in een mal om te stollen
Met dank dat je dit topic ooit gestart bent
Lief
Zo heerlijk voor de poezels maar ook zo heerlijk voor jullie
(en uiteraard voor de ex baasjes waarvoor het ook prettig is om te weten hoe de poezels terecht zijn gekomen )
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_77431202
Wat een heerlijke foto's!!! En ik vind je tuniek helemaal leuk!!!!
And so the lion fell in love with the lamb
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:45:40 #215
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_77431544
Moooooooooi
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:49:24 #216
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_77431690
Wow
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 29 januari 2010 @ 21:52:42 #217
163650 Greys
pi_77431811
Ohhhhhhhhhh, de op schoot foto's!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 30 januari 2010 @ 08:43:56 #218
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_77441777
Ohhh, wat een leuke lieve foto's! En super dat het na zo'n korte tijd al zo goed gaat met alle poezels!

Is het niet een beetje druk, 8 katten of is het verschil niet zo erg merkbaar?
pi_77447250
Wat een mooie en tevreden foto's
pi_77450264
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 08:43 schreef baniekje het volgende:
Ohhh, wat een leuke lieve foto's! En super dat het na zo'n korte tijd al zo goed gaat met alle poezels!

Is het niet een beetje druk, 8 katten of is het verschil niet zo erg merkbaar?
Met de drukte valt het echt reuze mee. Er zijn tijden dat ze allemaal echt een beetje aan het rellen zijn. Dan maakt het weinig uit of er 6 of 8 katten rellen. Als ze liggen te ronken moet je op zoek naar de katten en vraag je je af waar je ze voor hebt omdat ze zo rustig zijn
Nee, nou, zo erg is het niet. Merlijn ligt meestal in onze buurt. Zijn we boven, dan is hij daar. Zijn wij beneden, dan ligt ie op de bank.
En ja, voor een week en voor twee tegelijke nieuwe poezen gata het vrij goed. Met Poeska beter dan met Donna. Die heeft meer tijd nodig en kan zich erg moeilijk overgeven. Noch aan ons, noch aan Poeska, en al helemaaaal niet aan andere katten. Haar grens is snel bereikt. Poeska begon haar net lekker in het zonnetje te wassen. Vindt ze heerlijk, maar ze heeft er ook snel genoeg van en gaat dan kattig mauwen. Poeska stopt even en gaat dan verder. Donna begint weer. Poeska geeft het dan maar op.
Een paar minuten later... Donna ligt op dezelfde plek. Ik zit naast haar op de vloer van de serre en raak haar pootje aan. Ze mauwt wat bozig en trekt haar poot terug, maar blijft wel op haar rug liggen. Dus ik leg mijn hand lichtjes op haar buik. Vindt ze dus erg lekker. Maar dan komt het te dichtbij en wordt ze weer boos. En dan doet ze mij niks, maar gaat ze op zoek naar Kay of Karel of Bijoux om het daarop uit te kuren.
En inmiddels hoeft ze maar te kijken of de rest sprint al weg.
Poeska heeft dat soort problemen niet. Die is voorzichtig, maar daagt niemand echt uit. Ze kunnen langs haar lopen zonder een lel te krijgen. Ze kunnen aan haar snuffelen zonder klappen. Een kleine grom of blaasje in een ernstig geval. Meer niet.
Maar aan Donna moeten we echt werken en dat is de enige toegenomen drukte op het moment.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_77450779
Wat fijn dat het zo goed gaat.

De foto's van jou met je poezekind op schoot zijn prachtig. Wat heb je daar veel poes vast om van te houden.
En met de rest komt het wel goed, als ik je verhalen zo lees.
pi_77451981
Het is inderdaad een hele berg poes
Ik wil hen allebei nog wegen.
Meestal duurt het wel een maand of 3 voordat je echt een goede verstandhouding hebt oin een kattengroep.
Als ik naar Merlijn kijk... dat ging wel gelijk goed, maar hij heeft er een jaar over gedaan om echt goed tot zijn recht te komen en ontwikelt zich nog steeds.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zaterdag 30 januari 2010 @ 16:27:06 #223
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_77452062
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:04 schreef nokwanda het volgende:
Fotoupdate!

Dit was gisteravond

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Oooooooooooooohh, die laatste 2.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  † In Memoriam † zaterdag 30 januari 2010 @ 17:57:40 #224
72518 Strega
pi_77454861
[quote]Op vrijdag 29 januari 2010 21:04 schreef nokwanda het volgende:
Fotoupdate!

Dit was gisteravond

Die zijn mooi! Die tweede, ze kijkt helemaal gelukzalig. En die eerste geweldig

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[/quot
Bullie is thuis
  † In Memoriam † zaterdag 30 januari 2010 @ 17:58:58 #225
72518 Strega
pi_77454899
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:06 schreef oh-oh het volgende:
Ja, geweldig hé! En ook zo veel haar!
Bullie is thuis
  zaterdag 30 januari 2010 @ 18:02:12 #226
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_77455000
Wat heb jij een grote harige poes!

Prachtig om jullie zo te zien, blij dat de dames zo goed terecht gekomen zijn.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_77455825
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:58 schreef Strega het volgende:

[..]

Ja, geweldig hé! En ook zo veel haar!
En jij!!!!! Bent vandaag geen Harige poes, maar een jarige poes
Hartelijk gefeliciteerd

En ik wil wat aan je vragen, als poezenfluisteraar. Mail ik wel over of zo
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Moderator zaterdag 30 januari 2010 @ 19:51:28 #228
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_77458423
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 16:24 schreef nokwanda het volgende:
Het is inderdaad een hele berg poes
Ik wil hen allebei nog wegen.
Meestal duurt het wel een maand of 3 voordat je echt een goede verstandhouding hebt oin een kattengroep.
Als ik naar Merlijn kijk... dat ging wel gelijk goed, maar hij heeft er een jaar over gedaan om echt goed tot zijn recht te komen en ontwikelt zich nog steeds.
Ik ben benieuwd, ik vind ze beiden echt prachtig! Hoeveel verschil zie je nu met Merlijn? Want dat is ook een Coon toch?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 19:57:24 #229
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_77458607
Dus Donna gedraagt zich af en toe als een echte madonna... Die dames heb je natuurlijk ook.
pi_77461171
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 19:51 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, ik vind ze beiden echt prachtig! Hoeveel verschil zie je nu met Merlijn? Want dat is ook een Coon toch?
Merlijn is een halve Coon en gemengd met iets heeeel erg kleins. Of hij had zo'n grote groeiachterstand opgelopen dat hij niet meer gegroeid is. Of beide. Ik denk beide. Hij is heel fijntjes gebouwd, maar heeft echt wel coon kenmerken. We noemen hem nu de Mini Coon
Hij is echt de helft kleiner dan de kleinste dame. Zo'n klein hoopje kat. het grootste aan Merlijn is zijn hoofd en zijn prachtige brede haakneus die ook echt uitsteekt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_77461229
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 19:57 schreef baniekje het volgende:
Dus Donna gedraagt zich af en toe als een echte madonna... Die dames heb je natuurlijk ook.
Ja. Maar ik denk dat daar een heleboel onzekerheid bij zit die zich zo uit. Dat zie je bij mensen, maar zeker ook bij katten. Ik weet alleen niet zo goed wat daar nou de remedie tegen is. Ik zie wel wat er is en waar het vandaan komt, maar weet nog niet wat ermee te doen.

Wat we nu doen, is haar heel vaak lief toespreken en kroelen. Ook als ze eens boos doet. Maar als ze als een dolle iemand aan het stalken is, grijpen we wel in. We willen ook het vertrouwen van de anderen niet schaden. We pakken haar dan op en zetten haar in een andere ruimte. Vervolgens geven we juist positieve aandacht aan de andere kat die gepakt werd.
Daarna gaan we weer naar haar toe en maken het goed met haar.
Alleen is zij intelligent. Echt intelligent. Zij trekt conclusies en redeneert heel ver. Verder dan de meeste mensen zich kunnen voorstellen. En die redenaties van haar zijn soms wat nadelig voor haarzelf en anderen. Als in: ik pak hen voor ze mij pakken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  † In Memoriam † zondag 31 januari 2010 @ 18:41:20 #232
72518 Strega
pi_77484125
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 21:16 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ja. Maar ik denk dat daar een heleboel onzekerheid bij zit die zich zo uit. Dat zie je bij mensen, maar zeker ook bij katten. Ik weet alleen niet zo goed wat daar nou de remedie tegen is. Ik zie wel wat er is en waar het vandaan komt, maar weet nog niet wat ermee te doen.

Wat we nu doen, is haar heel vaak lief toespreken en kroelen. Ook als ze eens boos doet. Maar als ze als een dolle iemand aan het stalken is, grijpen we wel in. We willen ook het vertrouwen van de anderen niet schaden. We pakken haar dan op en zetten haar in een andere ruimte. Vervolgens geven we juist positieve aandacht aan de andere kat die gepakt werd.
Daarna gaan we weer naar haar toe en maken het goed met haar.
Alleen is zij intelligent. Echt intelligent. Zij trekt conclusies en redeneert heel ver. Verder dan de meeste mensen zich kunnen voorstellen. En die redenaties van haar zijn soms wat nadelig voor haarzelf en anderen. Als in: ik pak hen voor ze mij pakken.

Misschien een Bach remedie?
Bullie is thuis
pi_77484709
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:41 schreef Strega het volgende:

[..]

Misschien een Bach remedie?
Doen we al. Combi met een combi. Rescue en Impatiens
Misschien heeft zij Holly nodig.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_77484788
De allereerste nacht was het erg rustig. Daarna iedere nacht wel gegrom of een catfight in de zeer zeer vroege ochtend. Afgelopen nacht is het helemaal goed gegaan. Geen geknok.
Het eten in een ruimte gaat nog niet. De oude garde wil boven eten en krijgt het nog daar. Iedere poging om dat te veranderen resulteerde in een terugval. Voor hun eigen gevoel van veiligheid laten we het gewoon zo. Helft van de bakjes boven, helft van de bakjes beneden. En langzaam gaat iedereen zich wat zekerder voelen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_77858618
Vandeweek weer een foto-update. Moet ze nog uploaden.
Het gaat prima met de dames. Ze zijn lekker op hun gemak en lopen en liggen waar ze maar willen. De oude garde is het daar nog niet helemaal mee eens en tonen nog wel eens protest.

Wij zijn een paar dagen weggegaan en lieten de poezen bij mijn zoon achter. Dat is prima gegaan. Alleen hebben we een foutje gemaakt. Ik wilde dat ze zich allemaal veilig voelden tijdens etenstijd, dus zette we de helft van de bakjes boven en de helft beneden zodat ze allemaal konden eten waar ze wilden.
De kattenbakken lieten we beneden zodat ze toch af en toe naar beneden moesten. Alleen was de kattenbak waarvan de oude garde het meest gebruik maakte overdekt. Zowel Poeska als Donna stoven dus naar die bak als ze hoorden dat er iemand op zat en gingen dan pontificaal voor de opening zitten zodat de ander er niet af kon. Gevolg: voor het eten hoefden ze niet naar beneden en voor de kattenbak durfden ze niet. dan maar niet en gewoon op de dekens piesen en poepen. Dan weten die mensen gelijk dat dit een stomme zet is

Dus op de avond van thuiskomst wilden we lekker in bedje duiken.....
Nu heb ik het omgedraaid. Een kattenbak staat boven op de badkamer. De andere die zij graag gebruiken is nu open en staat gewoon beneden. Het eten staat weer beneden. Als ze ongestoord willen poepen, dan kan dat, en als ze willen eten, dan komen ze maar lekker naar beneden.

Poeska en Donna willen gewoon spelen en zijn nieuwsgierige en intelligente poezen. Ze laten zich heus niet tegenhouden door wat gebrom en willen snuffelen aan de anderen en aan alles in huis. De anderen moeten gewoon nog van de brom af en dat gaat wel beter sinds we een paar dagen weg zijn geweest. Poeska en Karel spelen af en toe per ongeluk expres met elkaar. Voetballen met het rode balletje in de gang.

Donna is al een stuk toegankelijker. Ik mag haar al heel lang kroelen en ze komt er nu ook wel om vragen. Ze ligt ook graag bij ons in de buurt op een grote stoel. Dan mogen we haar niet te lang gaan kroelen, maar ze wil er gewoon graag bij zijn. Ze komen ook lekker boven op de slaapkamer en op het balkon zonder dat er echt krijsende vechtpartijen uitbreken.

Poeska is heel erg aanhankelijk. Ze heeft net meer dan een uur, compleet in katzwijm, bij mijn man gelegen. Helemaal weggezakt met al haar poten wijd, schokkend van de wilde kattendromen
Het zijn echt goeie poezen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 16:58:00 #236
72518 Strega
pi_77888844
Blij dat het toch al een stuk beter gaat!
Ja. die verrassingen in bed zijn niet leuk!
Tot gauw hé, enne pica's!
Bullie is thuis
pi_77890948
Ik ga nu maar eens kijken of het bed nog droog is. Ik had het toen echt niet moeten hebben over een natte droom
Purrr schijnt te denken dat zij daar wel voor moet zorgen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_78656439
Nu we een paar weken verder zijn blijft het bed wel droog. Ze zijn nog geen dikke vrienden, maar het aantal aanvaringen zijn nu tot een minimum beperkt. Het probleem van het besluipen van anderen op de kattenbak (uitgevoerd door vooral Poeska, maar soms ook i.s.m. Donna) is nog wel aan de orde, maar wordt opgelost door mijn mini-supersoaker
Alleen moet je steeds lang pompen voor er gespoten kan worden
Poeska kijkt dan zo gnagnagna, hij doetutnie, om vervolgens een flinke spriets over haar kop of lijf te krijgen
Het helpt wel en ze houdt nog steeds van ons.
Het is trouwens echt een obesicat. Ze vreet zoveel ze kan, en niet alleen uit haar eigen bakje, en kotst vervolgens alles uit en heeft dan honger. En dat maakt ze ook vooral luidruchtig kenbaar Ze mieauw echt de hele tijd. Als je haar aankijkt krijg je een miauw. Soms uit pure liefde en om aandacht, soms om eten.
Nu geef ik alle poezen en beetje en als ze uitgegeten zijn doe ik een half uur later een paar brokjes in alle bakjes. Die zet ik dan hoog neer zodat de anderen er wel bij kunnen. Poeska houdt niet van springen en komt niet op het aanrecht of op de plank bij de senseo.

Donna geef ik sowieso apart eten van Poeska, want ze laat zich gewoon wegschuiven en kijkt toe hoe haar eten wordt opgegeten. Die zeurt ook niet om meer. Dus zij krijgt af en toe een extraatje, want zij mag juist niet afvallen. Ze is een en al haar. Ze wordt trouwens steeds liever tegen ons en ze trekt zich steeds minder terug. Ook als er vrienden van zoonlief logeren en in zijn (en Donna's) bed slapen, worden zij getrakteerd op likjes en beetjes van Donna, midden in de nacht
Het is een echte lieve lady. 's Morgens komt ze naar boven en wil ze graag het balkon op. Dan springt ze op de tafel en gaat daar lekker zitten om de wind door haar prachtige haren te voelen. Dat is een machtig mooi gezicht. Ze geeft me vanuit daar dan zo'n lieve knipoog.
Ze heeft nog wel haar strubbels met de anderen. Vooral met Kay. Die wil haar oude plekje terug en bij Joel slapen. Maar inmiddels zijn we wel zover dat Kay dagelijks haar knuf komt halen bij Joel op zijn kamer.

Wat het aparte is, is dat ze luisteren. Vooral Poeska doet dat. Dan ga ik bij hara zitten als ze valsig kijkt naar een van de andere poezen en vertel ik haar dat ze zo niet mag denken, omdat ze allemaal speciaal zijn. En dan vertel ik haar zachtjes hoe ze allemaal bij ons zijn gekomen en hoe Kareltje, Kay en Mudhle uit Purrr zijn geboren en waarom dat zo speciaal was. Bij Merlijn begrepen ze dat ook onmiddellijk. Die is gewoon echt een beetje gehandicapt en daar houden ze ook rekening mee. Gister wilde Poeska Bijoux wel effe te grazen nemen. Maar nadat ik haar vertelde wat Bijoux voor me betekende hield ze zich steeds in. Ze kek wel, keek dan naar mij, en liet haar dan met rust
Dat werd natuurlijk steeds beloond met een knuf.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_78768867
Fotooooooo's . Eindelijk

Donna is lekker thuis nu
De kattenborrel

Mooi meisje

Wat is waar?

Poeska moet dus echt op dieet

Haar favo plekje, maar dan het liefst bijna IN de kachel

Het vriest

Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Moderator vrijdag 5 maart 2010 @ 13:01:24 #240
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_78770383
Wat zijn ze mooi Nok! En ze kunnen ook nooit normaal liggen he die coons

Fijn dat het zo goed gaat.
pi_78779870
Daaraan is oook te merken dat Merlijn coonbloed heeft. Die is alleen gekrompen in de was. Te heet en zo.
Die doet dat ook. Alleen laat die zich ook te pas en te onpas vallen.
Ik moet ook vaak zo lachen om die stemmetjes.
Poeska mauwt altijd en om alles. Die kletst heel wat af. Als je binnenkomt, als je weggaat, als je haar aait, als ze eten wilt, als ze al eten heeft.
Donna heeft een nuffig stemmetje dat vaak klinkt alsof ze ruzie maakt. Maar dat is het niet. Zij is meer een mioooow. Als ze speelt klinkt ze ook alsof ze verschrikkelijk krols is.
Poeska heeft eigenlijk de soort stem die je bij Donna zou verwachten

En Merlijn klinkt helemaal als een maf mietje. D ie heeft nog wel het meest uitgebreide arsenaal aan geluiden. Die kan niks stil doen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')