abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76962984
Help me ik ben verdrietig.

Wat gebeurd er precies als een verzekering je auto financieel total loss verklaard?
pi_76963100
dan krijg je de dagwaarde terug, mits goed verzekerd
  Forum Admin maandag 18 januari 2010 @ 13:42:28 #3
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_76963159
Dan krijg je de dagwaarde terug. Meestal is dat niet zoveel dat je er een vervangende auto van kopen helaas.
Als je zelf (of een handige kennis hebt die) denkt de auto nog wel te kunnen repareren voor weinig, dan kan je nog overwegen het "wrak" te kopen. De verzekeraar gaat dan informeren bij slopers e.d. wat hij nog voor het wrak krijgt en dit kort dit dan op het dagwaarde bedrag wat je uitbetaald krijgt.
  maandag 18 januari 2010 @ 13:44:59 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_76963272
Dan kan je hem naar de sloop brengen.

De auto brengt dan bij verkoop minder op dan de dagwaarde, of reparatie van het wrak zou meer kosten dan de dagwaarde.

M.a.w. het is goedkoper om een andere te kopen dan deze weer aan het rijden te krijgen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_76963535
Ligt natuurlijk aan je verzekering en wiens schuld het was. Als jij WA verzekerd bent en je hebt dat ding door een stuurfoutje om een boom gevouwen dan kan je het wel vergeten. Iets meer informatie zou handig zijn dus.
pi_76963603
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:51 schreef Kudtstudent het volgende:
Ligt natuurlijk aan je verzekering en wiens schuld het was. Als jij WA verzekerd bent en je hebt dat ding door een stuurfoutje om een boom gevouwen dan kan je het wel vergeten. Iets meer informatie zou handig zijn dus.
Wat een ongelooflijke idioten! [inc. pic]
pi_76963633
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan kan je hem naar de sloop brengen.

De auto brengt dan bij verkoop minder op dan de dagwaarde, of reparatie van het wrak zou meer kosten dan de dagwaarde.

M.a.w. het is goedkoper om een andere te kopen dan deze weer aan het rijden te krijgen.
So I am royally screwed.
pi_76963688
Het ligt er aan hoe je verzekerd bent etc. Maar doorgaans krijg je dan de dagwaarde minus de restwaarde van je verzekeraar. De restwaarde is de waarde van het "wrak", dat bedrag krijg je van een opkoper. Tenzij je de auto wilt houden, dan krijg je enkel dagwaarde - restwaarde en blijft het "wrak" van jou.
Ben je er niet voor verzekerd (bijvoorbeeld alleen WA en dit was een eenzijdig ongeval) dan krijg je niets. Was je all risks verzekerd en was dit een eenzijdig ongeval, dan krijg je de uitkering zoal ik vertelde maar met verlies van schade vrije jaren en korting. Is de schade door een derde veroorzaakt dan moet je de schade daar verhalen

Edit: ik zie dat het om inbraak/vandalisme gaat. Afhankelijk van hoe je verzekeraar het behandeld is het of een beperkt casco schade (diefstal/inbraak) of all risk (vandalisme). In het eerste geval behoud je je korting.

En je kunt natuurlijk kijken of je met onderdelen van de sloop zelf je auto goedkoop kunt fixen/laten fixen?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_76963736
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:53 schreef jack4ya het volgende:

[..]

So I am royally screwed.
Vraag aan een monteur wat het kost om een nieuwe console en stuur te plaatsen? En bel wat slopen af met de vraag of ze een console en stuur hebben voor je auto? Het zal wel niet goedkoop zijn aangezien mensen er een auto voor openbreken, maar wie weet..
pi_76963828
quote:
Er is dus een hoop gejat. Geen zin om dat hele topic door te spitten om te kijken of daar staat hoe je verzekerd bent dus wellicht dat je dat nog even kan vermelden?
pi_76963884
WA en beperkt casco (diefstal). Zal wel weer op uit draaien dat we 1000-den euro's moeten gaan uitgeven.

Ik word het zoooo zat.... 1000den euro's schade... iedere jaar weer en elke keer wat anders.
pi_76963916
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:01 schreef jack4ya het volgende:
WA en beperkt casco (diefstal). Zal wel weer op uit draaien dat we 1000-den euro's moeten gaan uitgeven.

Ik word het zoooo zat.... 1000den euro's schade... iedere jaar weer en elke keer wat anders.
Als je verzekerd bent voor diefstal dan is er nog hoop toch? Heb je je verzekeringvoorwaarden er al bijgepakt?
  maandag 18 januari 2010 @ 14:03:26 #13
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_76963958
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:01 schreef jack4ya het volgende:

Ik zou het gewoon indienen en kijken wat de mogelijkheden zijn. Overleg ook even met de expert die zal komen kijken, die weten vaak hun weg wel in het autowereldje Succes in elk geval!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_76964075
Je moet wel onderhandelen met de verzekering. Het bedrag dat ze bieden is zeker niet het eindbedrag dat je kunt krijgen. Is de auto altijd bij de dealer in onderhoud geweest, dat soort zaken kan ook meetellen. Kijk op internet wat een vergelijkbare auto kost en probeer dat bedrag te krijgen.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_76964323
quote:
wtf waar parkeer jij je auto man
Ik ken echt geen plaats waar ze dat soort grappen uithalen Kan het zijn dat je jouw auto überhaupt makkelijk open kon krijgen? Of dat het dashboard bij dit bepaalde merk/type makkelijk los kan?
pi_76964458
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:02 schreef Kudtstudent het volgende:

[..]

Als je verzekerd bent voor diefstal dan is er nog hoop toch? Heb je je verzekeringvoorwaarden er al bijgepakt?
Niet als de schade de dagwaarde overtreft.
pi_76964501
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:57 schreef zuchtje het volgende:

Het zal wel niet goedkoop zijn aangezien mensen er een auto voor openbreken, maar wie weet..
Kan TS zijn eigen spullen weer terug kopen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_76964558
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:06 schreef Adfundum het volgende:
Je moet wel onderhandelen met de verzekering. Het bedrag dat ze bieden is zeker niet het eindbedrag dat je kunt krijgen. Is de auto altijd bij de dealer in onderhoud geweest, dat soort zaken kan ook meetellen. Kijk op internet wat een vergelijkbare auto kost en probeer dat bedrag te krijgen.
Ik kan wel janken...
quote:
Als er sprake is van total-loss (technisch of economisch)
of verlies van het motorrijtuig, zal de maatschappij
niet eerder tot schadevergoeding overgaan

dan nadat (de eigendom van) het verzekerde motorrijtuig
of het restant daarvan, inclusief de eventueel
door de maatschappij te vergoeden extra voorzieningen
en accessoires, aan de maatschappij of een
door haar aan te wijzen derde partij is overgedragen.
De verzekerde is verplicht alle delen van het bij het
verzekerde motorrijtuig behorende kentekenbewijs,
kentekenplaten (indien op de auto nieuwe kentekenplaten
volgens GAIK-regeling aanwezig zijn), sleutels,
codekaarten en boekjes etc. aan de maatschappij of
aan een door de maatschappij aan te wijzen derde
partij te overhandigen.
Ofwel er vált niets te willen....
pi_76964569
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Kan TS zijn eigen spullen weer terug kopen.
Het lachen is me inmiddels vergaan...
  maandag 18 januari 2010 @ 14:43:04 #20
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_76965538
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel ze je willen uitkeren en wat de schrootwaarde nog is.

Ik denk dat wanneer je het laat repareren zonder nieuwe airbags te plaatsen de kosten nog wel eens zouden kunnen meevallen.
pi_76965876
1600,- per 2 airbags
800,- voor het dashboard
1500,- voor de centrale kabelboom (en installatie)
300,- voor de uitlaatfilters

en dan de rest nog...
  maandag 18 januari 2010 @ 15:24:22 #22
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_76967308
Wat een waardeloze rotstreek!
Ik hoop dat je uitkering van de verzekering meevalt maar als ze total loss verklaren ben je waarschijnlijk inderdaad "royally screwed".

Sterkte!
pi_76967357
Thnx.
pi_76968478
quote:
Wat een lul in dat topic Zijn ze uiteindelijk coulant jegens hem wordt ie alsnog boos dat ie de auto niet meer hoeft en dat de verzekeringmaatschappij niet normaal met hem omgaat
pi_76969221
Het ging me meer om het feit dat we mogelijk de auto kwijt zijn.
Voor een vergelijkbare auto (type, leeftijd, km, regio etc) moeten we dan zeker ca 4000,- bijleggen.
pi_76978355
Ik ben er klaar mee
pi_76981678
In welke regio woon je eigenlijk?

Werk zelf bij een autoverhuur bedrijf en ze hadden in de regio zeist ook al een auto van ons op dezelfde manier leeggeroofd (toyota avensis).

Ze hadden zelfs 2 lantaarnpalen rondom de auto gesloopt/ tijdelijk uitgetrapt, zodat het minder opviel.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_76982862
We wonen in 't Gooi.
Echt heel voor de hand liggend.
pi_76984703
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:34 schreef jack4ya het volgende:
We wonen in 't Gooi.
Echt heel voor de hand liggend.
Wellicht is het voor jullie interessanter om de auto in onderdelen te verkopen
Wat een hufters, zeg! Echt sterkte hiermee.

P.S.: Je inboedelverzekering dekt geloof ik ook nog een X aantal euro aan spullen die in je huis horen maar in je auto lagen. Of je dus die 20 CD-tjes ook als gestolen opgeeft, laat ik aan jou over
Calm down, please!
pi_76986495
Wat een ontzettende rotstreek

Heb je een beetje een goede dealer? Mijn auto is ook total loss verklaard (vanwege 2 lullige deukjes), maar doordat de garagemensen de verzekeringmensen kennen, konden ze fijn onderhandelen. Het is in die business sowieso een en al handjeklap. Mijn auto is uiteindelijk toch gerepareerd van het 'total loss-geld' (verschil tussen waarde voor het incident en waarde van het 'wrak' dus). Er valt dus best wat te regelen. Zelf moet je niet proberen te overleggen met verzekeraars, daar word je alleen maar depressief van, maar die mensen kennen elkaar allemaal en weten nog best wat voor elkaar te krijgen!

Mocht het allemaal niet lukken: koop van het verzekeringsgeld een oude daihatsu, die zijn niet kapot te krijgen en niemand wil er iets uit/af jatten Maar dat dacht je van deze auto natuurlijk ook al
Sterkte, kapotte auto's zijn best rot
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_76999015
JudgementDay...
  Moderator dinsdag 19 januari 2010 @ 09:00:54 #33
155227 crew  Guppy
dus
pi_76999170
Wat een klootzakken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_76999394
Kut voor je.
pi_77007580
De expertise wordt nu uitgevoerd....
Ik zit enorm tegen de klok aan te kijken.

Ik haat het als andere mensen gaan beoordelen over ónze spullen... en ik er geen invloed op heb.
pi_77007947
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:20 schreef jack4ya het volgende:
De expertise wordt nu uitgevoerd....
Ik zit enorm tegen de klok aan te kijken.

Ik haat het als andere mensen gaan beoordelen over ónze spullen... en ik er geen invloed op heb.
Succes & sterkte!

P.S.: Die security-knop op het dashboard ... beetje ironish
Calm down, please!
pi_77009299
Grafbende...

Lig ik de hele ochtend al in de knoop, weet ik nog niets.

-Schadebedrag moet nog bepaald worden. (Had dat al even fijn gedaan ja!)
-Dagwaarde moet nog bepaald worden.
-Restwaarde moet nog bepaald worden.

Dagwaarde - Restwaarde > Schadebedrag
Dagwaarde - Restwaarde < Schadebedrag

That's the question....

Ik had nooit begrepen dat restwaarde al in die vergelijking zat.

Dus als er een hebberige handelaar tussen zit ben ik de pisang.
Zo begrijp ik het toch goed?
  Forum Admin dinsdag 19 januari 2010 @ 14:14:07 #38
Heeft een huisje.
pi_77009435
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:10 schreef jack4ya het volgende:

Als je de auto terug wil wel ja.
pi_77009587
Ik wil de auto graag terug.... nee... laat ik me beter formuleren.

Ik wil er niet slechter van worden, en de auto kwijt zijn betekent dat ik voor een gelijkwaardige auto 3 tot 4 duizend moet bijleggen. Die krengen blijven namelijk duur.

Dát is wat me woest maakt. Ik hoéf er niet beter van te worden, maar slechter worden ook niet!!
pi_77009929
En ook nog:

De leenauto mogen we zelf betalen.
pi_77010061
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:27 schreef jack4ya het volgende:
En ook nog:

De leenauto mogen we zelf betalen.
Da's niet zo'n beste verzekering Welke heb je?
Calm down, please!
pi_77010087
Begint met een D en eindigt op Elta...

Niet de minste dacht ik zo...

Maar wel de lulligste

Dus huren we nu maar bij de garage...
Als blijkt dat de auto gerepareerd mag worden, krijgen we het terug, maar inmiddels heb ik er geen vertrouwen meer in
pi_77017435
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:10 schreef jack4ya het volgende:
Grafbende...

Lig ik de hele ochtend al in de knoop, weet ik nog niets.

-Schadebedrag moet nog bepaald worden. (Had dat al even fijn gedaan ja!)
-Dagwaarde moet nog bepaald worden.
-Restwaarde moet nog bepaald worden.
Ehm...wat hebben ze dan al wel gedaan?
quote:
Dagwaarde - Restwaarde > Schadebedrag
Dagwaarde - Restwaarde < Schadebedrag

That's the question....

Ik had nooit begrepen dat restwaarde al in die vergelijking zat.

Yep.
Restwaarde is niet onderhandelbaar, dat is wat de gek ervoor geeft (laten we hopen dat ze drie tientjes bieden!).
Dagwaarde en schadebedrag zijn wel onderhandelbaar, dat gaat allemaal in overleg. Dus er is altijd nog hoop..

[ Bericht 3% gewijzigd door tuxepux op 19-01-2010 18:02:06 ]
pi_77017772
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 17:35 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Ehm...wat hebben ze dan al wel gedaan?
Dat vroeg ik me ook af. Maar ja, ik moet ze nog wel te vriend houden.
quote:
[..]

Yep.
Restwaarde is niet onderhandelbaar, dat is wat de gek ervoor geeft -knip-
Dagwaarde en schadebedrag zijn wel onderhandelbaar, dat gaat allemaal in overleg. Dus er is altijd nog hoop..
Ik weet niet hoor. Ik heb aangegeven dat we de auto graag willen behouden. Dat ik het niet zie zitten om een gelijkwaardige auto terug te moeten kopen omdat deze verder perfect is en we geen zin hebben om 3/4000 bij te leggen. Ik denk dat ik heel duidelijk gemaakt heb hoe we erin staan, maar het is afwachten.

Ik heb er niet veel fiducie meer in...

Zit die garagehouder net vrolijk te vertellen dat zo'n kabelboom (naar het paneel) toch al gauw 2500,- kost. Ja sufferd, dat weet ik nou wel. Fix het liever, en reken eens niet van de achterlijke tarieven.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 21:59:02 #45
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_77030320
Ai, wat een ellende.
Ik kan het niet echt uit de foto's halen, misschien heb ik er ook overheen gelezen. Wat voor een auto is het eigenlijk?
Vampire Romance O+
pi_77031581
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 17:43 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook af. Maar ja, ik moet ze nog wel te vriend houden.
[..]

Ik weet niet hoor. Ik heb aangegeven dat we de auto graag willen behouden. Dat ik het niet zie zitten om een gelijkwaardige auto terug te moeten kopen omdat deze verder perfect is en we geen zin hebben om 3/4000 bij te leggen. Ik denk dat ik heel duidelijk gemaakt heb hoe we erin staan, maar het is afwachten.

Ik heb er niet veel fiducie meer in...

Zit die garagehouder net vrolijk te vertellen dat zo'n kabelboom (naar het paneel) toch al gauw 2500,- kost. Ja sufferd, dat weet ik nou wel. Fix het liever, en reken eens niet van de achterlijke tarieven.
Een kabelboom van 2500,-? Nulletje teveel?
Calm down, please!
pi_77032249
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 22:20 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Een kabelboom van 2500,-? Nulletje teveel?
inclusief montage waarschijnlijk, als de volledige auto gedemonteerd moet worden dan kost het wel wat.

ps. de onderdelen van marktplaats halen en de kabelboom repareren door te gaan solderen is natuurlijk al een stuk goedkoper.
de airbag kan je eventueel laten vervallen door een stuur zonder airbag te plaatsen
namaste
pi_77032945
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 22:31 schreef Dulk het volgende:

[..]

inclusief montage waarschijnlijk, als de volledige auto gedemonteerd moet worden dan kost het wel wat.
Nou ... veel demontage is al gedaan lijkt me. Zelfs met een uurtarief van 80 euro is dat nog ERG duur. Lijkt alsof ze demontage en montage van dashboard en andere zaken mee- (of dubbel) rekenen (dus kabelboom = standaard tarief + dashboard vervangen = standaardtarief ... maar da' klop nie, natuurlijk).
quote:
ps. de onderdelen van marktplaats halen en de kabelboom repareren door te gaan solderen is natuurlijk al een stuk goedkoper.
de airbag kan je eventueel laten vervallen door een stuur zonder airbag te plaatsen
Ja, de reparatie kan echt stukken goedkoper maar het is geloof ik aan de verzekeraar waar de auto gerepareerd wordt (vreemd ... was niet toen ik schade had maar mijn schade was te verhalen).
Calm down, please!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:58:28 #49
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_77033768
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 22:44 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Nou ... veel demontage is al gedaan lijkt me. Zelfs met een uurtarief van 80 euro is dat nog ERG duur. Lijkt alsof ze demontage en montage van dashboard en andere zaken mee- (of dubbel) rekenen (dus kabelboom = standaard tarief + dashboard vervangen = standaardtarief ... maar da' klop nie, natuurlijk).
Moet wel haast. Het is wel veel werk, maar ook weer niet zo belachelijk veel. In 1,5 dag moet je een eind komen. Het hangt er trouwens ook erg vanaf hoever die kabelboom doorloopt.

Met name op dit punt kun je zelf flink besparen, als je zelf die kabelboom ombouwt. Vooral heel erg veel foto's maken bij het loshalen van het geheel, en de schroefjes goed bewaren. Dan komt het met wat geduld wel goed. Of eventueel dus solderen als dat nog kan. Lastig punt is vaak dat je de stekkertjes niet zomaar los kunt kopen.
Vampire Romance O+
pi_77034500
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 22:44 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

[..]

Ja, de reparatie kan echt stukken goedkoper maar het is geloof ik aan de verzekeraar waar de auto gerepareerd wordt (vreemd ... was niet toen ik schade had maar mijn schade was te verhalen).
het kan best dat het één grote kabelboom is van de achterlichten tot de koplampen en de motorruimte, en dan is het veeeeeeel werk
namaste
pi_77040733
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:12 schreef Dulk het volgende:

[..]

het kan best dat het één grote kabelboom is van de achterlichten tot de koplampen en de motorruimte, en dan is het veeeeeeel werk
Het is wel veel werk, klopt. Gelukkig gaan er doorgaans niet zoveel draden naar achteren Dat zijn vaak de dunne takjes van de boom.

Motorruimte & Dash is verreweg het rotste werk, imo

Maar als ik TS was zou ik toch even nagaan of bijv. demontage van het dashboard niet twee (of meer) keer onnodig is meegerekend. Dan gaat het schadebedrag de dagwaarde snel voorbij.

Nu is het gelukkig wel zo dat een schadebedrijf graag de reparatie wil uitvoeren dus een total loss is voor hun niet zo aantrekkelijk, denk ik. Maar het feit dat je dan niet je eigen hersteller mag uitkiezen blijft een nadeel.
Calm down, please!
pi_77040970
Iedereen heeft het maar over spullen van de sloop halen, maar dat kan helemaal nu niet.

Pas als de auto total loss blijkt kunnen we gaan rekenen/onderhandelen wat wel en wat niet onderhandelbaar is. Welke onderdelen van de sloop kunnen komen en welke niet.

Vergeet niet dat het (nu helaas) geavanceerde auto's zijn met ingewikkelde bedradingen en constructies. Niet iets voor Joop de Beun. Die zie ik niet zo'n geavanceerde kabelboom volledig doen. Bovendien mag het daar nu niet eens want het valt nu onder SchadeGarant.

Als de auto total loss is is het nog maar de vraag of we de auto kunnen houden, aangezien deze verzekering pas de dagwaarde uitbetaald na overdracht van de auto. Ofwel, we kunnen helemaal niet en de auto houden en 't verschil tussen restwaarde en dagwaarde laten uitbetalen.
  Forum Admin woensdag 20 januari 2010 @ 08:11:16 #53
Heeft een huisje.
pi_77040978
Het vervangen van een kabelboom in een redelijk recente auto is bijna niet te doen door een amateur. Ik zou wel benieuwd zijn hoe erg de huidige kabelboom beschadigd is. Zijn er veel kabels doorgesneden? Missen er dingen? Een aantal doorgesneden kabels zijn met wat solderen en krimpkous wel te repareren.
Als de kabelboom echt niet meer te repareren is en vervangen moet worden zou ik er niet meer aan beginnen.
pi_77041026
Het is de kabelboom die naar het instumentenpaneel gaat.
Dus de benzinemeters, snelheidsmeters, etc.

Ik zal idd eens navragen dat ze niet ook per ongeluk demontage rekenen. Ik heb aangegeven dat ik de opsomming wil zien voordat het naar de expert gaat.
Het is kl*te dat we het naar de dealer gebracht hebben. Aan de andere kant het is zoveel specialistisch materiaal dat ik denk dat een niet dealer dit helemaal niet voor elkaar krijgt.
pi_77041111
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 08:16 schreef jack4ya het volgende:
Het is de kabelboom die naar het instumentenpaneel gaat.
Dus de benzinemeters, snelheidsmeters, etc.

Ik zal idd eens navragen dat ze niet ook per ongeluk demontage rekenen. Ik heb aangegeven dat ik de opsomming wil zien voordat het naar de expert gaat.
Het is kl*te dat we het naar de dealer gebracht hebben. Aan de andere kant het is zoveel specialistisch materiaal dat ik denk dat een niet dealer dit helemaal niet voor elkaar krijgt.
Een niet-dealer bestelt gewoon de onderdelen bij de dealer of importeur

Anders kan geen enkel schade-herstel-bedrijf functioneren, helaas.
Calm down, please!
pi_77041366
Okay.. ik loop even vooruit op de zaken omdat ik beslagen ten ijs wil komen.

Hoe ga ik eerlijk en reeel de dagwaarde van de auto bepalen?
Als ik vergelijk wat de anwb doet en wat ik bij een gemiddelde verkoper betaal (voor een glijkwaardige auto) kom ik zeker op een verschil van 4000,-
Ik heb een andere 'dagwaardebepaal'site bekeken en die gaf 3500,- dat is natuurlijk je reinste kolder.
Tips hoe ik hier onderbouwd achterkom? Het is een keurige, dealer onderhouden auto, waar helemaal niets aan mankeert (muv van inmiddels wat ontbrekende onderdelen) Ik neem aan dat dat mee weegt?

Kan ik de expert mailen met een lijstje van dingen die onlangs gedaan zijn? Nieuwe remschijven en klauwen bijv. Nieuwe radiateur? Is dat zinvol? Om de dagwaarde zo hoog mogelijk te krijgen dus.

*edit* Ik denk dat ik dat beter achter de hand kan houden, als argument.
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:33:36 #57
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_77043534
Allereerst verschrikkelijk balen van je auto natuurlijk .

De dagwaarde wordt zover ik weet berekend aan de hand van de ouderdom en in ieder geval de kilometerstand. Dat je geld hebt uitgegeven aan onderhoud, zegt niets over de dagwaarde van de auto. Onderhoud hoort namelijk bij de auto, en zal ook niet zorgen dat de dagwaarde hoger is.
pi_77045087
Dat van onderhoud klinkt plausibel.

Maar ik zou zelf toch ook eeen beetje moeten kunnen berekenen wat dagwaarde is?
Als meneer de expert met een raar bedrag komt, dan wil ik weerwoord kunnen geven.
  Forum Admin woensdag 20 januari 2010 @ 11:26:51 #59
Heeft een huisje.
pi_77045240
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:22 schreef jack4ya het volgende:
Dat van onderhoud klinkt plausibel.

Maar ik zou zelf toch ook eeen beetje moeten kunnen berekenen wat dagwaarde is?
Als meneer de expert met een raar bedrag komt, dan wil ik weerwoord kunnen geven.
Ik zou in ieder geval eens uitzoeken wat voor prijzen gevraagd worden voor jouw type auto met vergelijkbare leeftijd en kilometerstand. De dagwaarde zal ongetwijfeld lager liggen maar je hebt een indicatie.
Wat voor type auto is het trouwens? Wellicht dat er hier users zijn die toegang hebben tot meer informatie?
pi_77045840
Valt te proberen:

- Corolla 1.6 16vvti uit 2002,
ik denk ca 135000km op de niet bestaande teller,
5drs, granietgrijs van kleur.
Sol uitvoering (meest luxe)
Airbags airco, centrale ontgrendeling, etc
bekleding is puntgaaf, nergens vlekken, gaten of scheuren.
Carroserie is puntgaaf, nergens deuken, krassen of beschadigingen.
Metallic lak
Motorisch 100% altijd dealer onderhouden geweest.
Lekt niets, verbruikt niets behalve benzine.
Banden zijn volgens mij 1 jaar/15000km
Stalen velgen ipv lichtmetaal, da's 't enige.

Nog meer info?
pi_77045892
Voor vergelijkbare auto's kom ik op ong 10500 uit.
pi_77062032
sodeju, dat ziet er ernstig uit.

Heel erg veel sterkte, ik ga dit topic volgen
pi_77072638
Volgens de koerslijst en Autoweek zou de dagwaarde 5800 moeten zijn. Wellicht zou je met de garagerekeningen en het feit dat ie schadevrij is nog iets meer kunnen krijgen. Voor dat geld kun je ze ook wel ergens kopen.

Bedenk dat nog wel wat korting krijgt als je geen inruiler hebt.

Kosten maak je helaas altijd met totalloss, maar het hoeft geen duizenden te kosten zoals jij zegt. Vaak hakt de afschrijving er erg in.

goedkoper repareren is denk ik lastig met deze schade, deuken zijn vaak wel goedkoper te maken als je geen perfect resultaat wenst. Hier zijn gewoon dure onderdelen nodig.

Veel succes
.
pi_77073306
5800 das lekker dan. Als ik gelijkwaardig terug koop moet ik 9500 tot 10000 betalen. Dat is dus wel degelijk duizenden bijleggen. Ik kan echt niet voor 5800 en een beetje bijleg een Corolla Sol 5drs terugkopen. I heb al uitgebreid gezocht. De goedkoopste Corolla 1.6 Sol 5drs in donkere kleur met gelijke km en gelijke leeftijd was 9950,- Praten we er misschien 750 af, misschien tot 9000...

Zie je 't probleem?
pi_77073814
Hopelijk krijg je er 7000 voor omdat ie schadevrij (deukvrij van buiten dan) en dealeronderhouden is. Kun je met wat pingelen deze terugkopen:

http://www.autowereld.nl/(...)-118951/details.html

Of deze, geen Sol maar wel airco:

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_detail.detail?p_spr_id=231571794&p_type_lijst=RL&o_id=6238761

Of deze bij een dealer, wat meer kilometers maar het is toch een Toyota:

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_detail.detail?p_spr_id=231571794&p_type_lijst=RL&o_id=4906424

[ Bericht 50% gewijzigd door Fer op 20-01-2010 22:23:22 ]
.
pi_77074161
So... goed gevonden! Is alleen geen Sol (de 1e) ondanks dat dat er wel bijstaat. En geen bovag oid.
Word er een beetje argwanend van

De middelste komt in de buurt...

Van die laatste is de koppeling niet goed.
pi_77084568
8500,- SCHADE
pi_77084973
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 08:14 schreef jack4ya het volgende:
8500,- SCHADE
Dat lijkt me wel erg sterk hoor ... Jezus.
Calm down, please!
pi_77085193
De prius had 10.000,- schade en de andere corolla is ook total loss verklaard.
Ik lieg niet hoor.... was het maar zo.
pi_77085201
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 08:14 schreef jack4ya het volgende:
8500,- SCHADE
Als je dat terug krijgt is het toch geen ramp.
Heb je OF goedkoop een nieuwe wagen, of je kan het mooi fixen
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_77085231
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 08:57 schreef Chinless het volgende:

[..]

Als je dat terug krijgt is het toch geen ramp.
Heb je OF goedkoop een nieuwe wagen, of je kan het mooi fixen
Hoezo? Terug...!?!?
Dat krijg ik toch niet terug.
Dagwaarde krijgen we terug.
pi_77085307
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 08:57 schreef jack4ya het volgende:
De prius had 10.000,- schade en de andere corolla is ook total loss verklaard.
Ik lieg niet hoor.... was het maar zo.
Ik weet dat je niet liegt maar 8500 euro schade is een beetje sterk.
Het wordt wel tijd voor een andere verzekering, denk ik.

PS.: Verkoop je foto (op StockXpert, ofzo)
Calm down, please!
pi_77085359
De kabelboom is al 2500 zonder kleinmateriaal. Die is niet te fixen, want dat zijn 25(?) doorgesneden ongelabelde draadjes.
Als we een tweedehands kabelboom zouden vinden dan is er misschien nog een ieniemienie kans
pi_77085373
Hoezo mijn foto op SrockXpert verkopen?
pi_77085389
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 09:06 schreef jack4ya het volgende:
De kabelboom is al 2500 zonder kleinmateriaal. Die is niet te fixen, want dat zijn 25(?) doorgesneden ongelabelde draadjes.
Als we een tweedehands kabelboom zouden vinden dan is er misschien nog een ieniemienie kans
En als jij nou een garage vindt die het goedkoper kan repareren?
Calm down, please!
pi_77085417
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 09:07 schreef jack4ya het volgende:
Hoezo mijn foto op SrockXpert verkopen?
Het is een goede foto (die van de schade, dus) Zo kun je aan je ongeluk wellicht nog wat verdienen.
Calm down, please!
pi_77085706
Ach ja... waarom ook niet. (foto)

Goedkoper repareren zal ws. wel kunnen maar ik vraag me af of het bedrag dan zooo veel lager is dat het dan niet total loss gaat. Schadebedrag zal echt terug gebracht moeten worden naar ca 4000 denk ik. Is wel een erg fors verschil.

Ik krijg zo de schadelijst.
pi_77088707
Schadelijst heb ik hier. Grote getallen her en der, maar het is toch echt voornamelijk de kabelboom.
Garage houder heeft ook goed uitgelegd wat het ding precies is, wat het doet, en wat nu het probleem er van is.
Voor deze uitvoering zijn er al 18(!) verschillende soorten kabelbomen, en je moet echt de juiste hebben. Repareren kan niet; alle kabeltjes zijn ongelabeld en het is niet door te meten welk kabeltje van wat is.
De kans dat we die tweedehands vinden lijkt me nihil.
pi_77089132
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:59 schreef jack4ya het volgende:
Schadelijst heb ik hier. Grote getallen her en der, maar het is toch echt voornamelijk de kabelboom.
Garage houder heeft ook goed uitgelegd wat het ding precies is, wat het doet, en wat nu het probleem er van is.
Voor deze uitvoering zijn er al 18(!) verschillende soorten kabelbomen, en je moet echt de juiste hebben. Repareren kan niet; alle kabeltjes zijn ongelabeld en het is niet door te meten welk kabeltje van wat is.
De kans dat we die tweedehands vinden lijkt me nihil.
Wat voor 'n auto / type / uitvoering / jaartal / motorinhoud hebben we het eigenlijk over?
Calm down, please!
pi_77089250
Een Toyota Corolla Hatchback 5-drs 1.6 Linea Sol 2 BC MM uit 2002
128.000 km op de teller (euh...)
Nog meer info nodig?

Je gaat er toch niet op bieden he
pi_77089319
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:13 schreef jack4ya het volgende:
Een Toyota Corolla Hatchback 5-drs 1.6 Linea Sol 2 BC MM uit 2002
128.000 km op de teller (euh...)
Nog meer info nodig?

Je gaat er toch niet op bieden he
lol, nee Maar effe kijken of een maat van me raad weet.
Calm down, please!
pi_77089466
Succes ermee! Zou erg leuk zijn.

Ik snap de reacties van mensen wel, dat van bij een beun. Maar ook een beun moet bepaalde onderdelen nieuw kopen.
De dealer garage is natuurlijk wel duurder dan een andere garage, maar ik denk echt niet dat een andere garage/beun de schade kan wel herstellen voor pak 'm beet 3/4000,- Een verschil kan groot zijn met een dealer, maar dan nog redt een beun het niet denk ik.
Ik bedoel airbags en dashboard zijn praktisch niet tweedehands te vinden (anders hoefde men ze niet te roven) en die kabelboom is ook een verhaal apart.

PS... we staan wel in de krant... dubieuze eer.
pi_77090666
Ja dit is echt klote, je zou er 1 moeten vinden met alleen achterschade, maar wel totalloss. Maar meestal heb ie dan ook wel voorschade lijkt me. Corrola's van minder dan 20 jaar oud vind je nog niet op de sloop. En kabelboom is vaak ook niet als imitatie te koop.
.
pi_77092826
Is de dagwaarde al vastgesteld dan?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_77093244
Maakt niet zoveel uit. Wel qua uitbetaling natuurlijk, maar gezien het schade bedrag kunnen we ervan uit gaan dat het total loss is.
Dagwaarde ligt hopelijk wat boven de 7000/7500
Marktwaarde/Gelijkwaardig zonder schade is 10000
Schadebedrag is nu 8500 (kan nog oplopen) maar dan moet er ook nog rekening gehouden worden met restwaarde.
Zelfs als de restwaarde heel laag ligt. Zeg 2000 (wat onwaarschijnlijk is, want corolla's zijn gewild)
Dan mag het schade bedrag niet meer dan dagwaarde - restwaarde mogen zijn.
Hypthetische 7000 dagwaarde - 2000 restwaarde = 5000...
dat had dus het schade bedrag mogen zijn bij een slecht bod van 2000. Is het bod op het wrak (= restwaarde) hoger dan 2000, stel 3500, (reeler bedrag) dan mag het schadebedrag max 3500 zijn.,,
pi_77095817
De kosten die de verzekeraar maakt is inderdaad het verschil bijlappen tussen de dagwaarde en waarde van het wrak.

Helaas zal dit wrak nog wel wat opleveren, aangezien er een compleet werkende motor + bak inzit. Alle plaatwerkdelen goed bruikbaar zijn. Complete voor- en achteras bruikbaar is.

Dagwaarde van een 8 jaar oude auto is altijd te laag, zeker als ie in goede staat is. Het is voor de verzekeraar VEEL goedkoper om dat verschil te betalen dan een hele reparatie.
.
pi_77096424
Ja leuk voor de verzekering dat ze behalve aan onze premie ook nog aan ons wrak verdienen.

Links om of rechts om. Ik zie niet meer hoe WIJ hier zonder al te grote schade onderuit komen.
Zelfs al we het wrak mochten houden om het te laten repareren met tweede hands onderdelen en een goedkopere garage, dan nog redden we het niet, denk ik. Het hangt niet op een paar honderd euro.

Hij zal wel voor de onderdelen verkocht worden. Ik denk ook dat het voor een sjacheraar net wel/niet net haalbaar is vanwege de kabelboom. Tenzij ze die hebben liggen.
pi_77105383
je moet het gewoon anders zien, lastig als je auto onklaar is gemaakt, maar je hebt een auto die 7000 euro waard is (dagwaarde) en nu nog maar 3500 (de restwaarde). Dat is de schade en dat verschil zal de verzekeraar vergoeden.

Jammergenoeg kun je vaak bij een oudere auto, die in goede staat is nooit dezelfde terugkopen.
.
pi_77105537
Ik mag hopen dat we de dagwaarde krijgen, want hoe ik je nu begrijp is dat we het verschil tussen rest waarde en dagwaarde krijgen. Dat zou helemaal niet kloppen.
pi_77113714
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:46 schreef jack4ya het volgende:
Ik mag hopen dat we de dagwaarde krijgen, want hoe ik je nu begrijp is dat we het verschil tussen rest waarde en dagwaarde krijgen. Dat zou helemaal niet kloppen.
Dat is meestal een optie, je mag je auto houden en dan krijg je het waardeverschil uitgekeerd (zou je in principe je auto kunnen verkopen zodat je de restwaarde ook nog hebt, en dan is je dagwaarde weer compleet). Of je staat je auto af en dan krijg je de dagwaarde.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 11:11:36 #92
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_77171578
Nog nieuws?

Er viel me nog een andere aanpak in als je hem zelf wil fixen. Ook al zijn er misschien detailverschillen, in grote lijnen komen die bomen overeen. Ze hebben echt niet ineens een andere stekker voor de kmtellerverlichting er op zitten ofzoiets. Zoek een schadeauto die aan puin ligt, trek daar het dashboard op dezelfde manier uit én knip de kabelboom van het wrak op dezelfde manier kapot. Sloperijen doen vaak toch niet de moeite om die eruit te halen. En terwijl je bezig bent, vooral veel foto's van het uitbouwen maken zodat je achteraf kunt zien hoe zaken vast zaten of waar kabeltjes naartoe liepen.

De restanten in je eigen dashboard zijn niet gecodeerd dmv labeltjes maar het zijn meestal wel duidelijk herkenbare 'bosjes', met allemaal een andere dikte en andere kleurencombi's. Die kun je vervolgens vergelijken met de trosjes die nog uit je donordash komen. En op die manier hoef je je gelijk niet druk te maken om het vinden van de juiste -vervangende- stekkertjes. Deze manier is een stuk minder riskant dan je eigen kapotte dashboard als uitgangspunt te nemen.

Als je dit zelf gedaan hebt kun je de airbags door de dealer laten monteren.
Vampire Romance O+
pi_77173554
Ik kan bij iemand op marktplaats een dashboard met airbaigs kopen.
Maar ik durf niet. Straks word ik hiermee ook nog een oor aan genaaid. Of verkeerd spul of defect spul

'Frappant' is dat ie 't spul oa voor een 2005-2008, een 2003 en een 2002 heeft liggen.
pi_77173607
-meestal wel duidelijk herkenbare 'bosjes', met allemaal een andere dikte en andere kleurencombi's-

Dit is een enkele tros in een krimpkous van ca 20-25 kabeltjes, allemaal even dik en of lichtblauw of wit. That's it
pi_77178067
ga met de advertentie naar de politie. Hoelang is het al geplaatst? (ik heb zelf mijn brommer door zoiets terug gekregen)
pi_77178092
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:38 schreef piepkuiken21 het volgende:
ga met de advertentie naar de politie. Hoelang is het al geplaatst? (ik heb zelf mijn brommer door zoiets terug gekregen)
Dit dus
Calm down, please!
  Moderator zaterdag 23 januari 2010 @ 15:45:41 #97
155227 crew  Guppy
dus
pi_77178312
Jaa, naar de politie ermee!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_77178778
Die man is al 3 jaar actief op MP. Ik mag toch hopen dat men hem wel eens 'beoordeeld' heeft.

Ik weet niet wanneer de advertentie geplaatst is. Want ik belde nav een ander (verkeerd) type en die datum was eerder.
pi_77193398
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:01 schreef jack4ya het volgende:
Die man is al 3 jaar actief op MP. Ik mag toch hopen dat men hem wel eens 'beoordeeld' heeft.

Ik weet niet wanneer de advertentie geplaatst is. Want ik belde nav een ander (verkeerd) type en die datum was eerder.
Kan natuurlijk ook dat die beste man die onderdelen uit sloopauto's heeft geplukt. Mss werkt ie wel bij een Toyotagarage ofzo.

Jouw spullen zijn waarschijnlijk allang ingebouwd in een leuke Poolse Corolla
  zondag 24 januari 2010 @ 16:11:17 #100
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_77212993
Na nog eens afwegen her en der... Het maakt ons inmiddels niet meer uit. Maar we willen wél volledig schadeloos gesteld worden. Dus als de voorgestelde dagwaarde het niet mogelijk maakt om dezelfde auto terug te kopen, dan gaat het een lang verhaal worden. Net zo lang totdat we schadeloos gesteld zijn. Het kán gewoon niet zo zijn dat wij moeten gaan bijleggen. Dat is niet de betekenis van schadeloosstellen.
  zondag 24 januari 2010 @ 16:30:37 #101
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_77213672
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:51 schreef jack4ya het volgende:
-meestal wel duidelijk herkenbare 'bosjes', met allemaal een andere dikte en andere kleurencombi's-

Dit is een enkele tros in een krimpkous van ca 20-25 kabeltjes, allemaal even dik en of lichtblauw of wit. That's it
Zo..

da's idd onbegonnen werk
Vampire Romance O+
  zondag 24 januari 2010 @ 16:56:15 #102
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_77214508
Yup...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: