waarom dan? Mensen zeggen dat alle afrikanen dom zijn. Ik ben echt niet dom en ken echt veel slimmem afrikanen, maar mensen hebben nou eenmaal het beeld van de rapnegert en corrupte leider in de hollequote:Op donderdag 28 januari 2010 22:05 schreef JohnLocke het volgende:
Toch lullig dat aychelle hier de intelligentie van Afrikanen aan het verdedigen is
Nou, je staat toch bekend als een van de meer achterlijke personen op fok. Misschien moet je eerst leren spellen voordat je verder gaat in deze discussie?quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:12 schreef aychelle het volgende:
[..]
waarom dan? Mensen zeggen dat alle afrikanen dom zijn. Ik ben echt niet dom en ken echt veel slimmem afrikanen, maar mensen hebben nou eenmaal het beeld van de rapnegert en corrupte leider in de holle
spelling is in deze tijd niet meer belangrijk. Ik typ snel en dat zegt niks over inteligentie. Ik ben niet achterlijk ik ben speciaal, een fok!prinsesjequote:Op donderdag 28 januari 2010 22:13 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Nou, je staat toch bekend als een van de meer achterlijke personen op fok. Misschien moet je eerst leren spellen voordat je verder gaat in deze discussie?
Goede samenvatting.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:03 schreef Molurus het volgende:
Er zijn wel raciale verschillen, zowel intellectueel als lichamelijk. Gemiddeld gesproken kun je zeggen dat de Afrikaanse rassen lichamelijk het sterkst en intellectueel het zwakst zijn. Aziaten precies omgekeerd, en blanke westerlingen op beide er ergens tussenin.
Die constatering op zich lijkt me geen racisme. Het wordt pas racisme als je individuen beoordeelt op ras en op basis daarvan je conclusies trekt. Gemiddelden zeggen niets over een individu.
quote:en blanke westerlingen op beide er ergens tussenin
?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:43 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Europeanen ( blanken ) blinken inderdaad uit in agressief gedrag ja. Oh ja en grootheidswaan.
?quote:
Onderbouw dit als je wilt, anders kan het ook weg.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:43 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Europeanen ( blanken ) blinken inderdaad uit in agressief gedrag ja. Oh ja en grootheidswaan.
Hoe dan ook ontgaat je reactie me volledig. Kun je die misschien toelichten?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:00 schreef jpg97 het volgende:
[..]
?
Neen.Ik ben noch blank, noch van het negroïde ras
Wellicht. Als ik straks zin hebquote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe dan ook ontgaat je reactie me volledig. Kun je die misschien toelichten?
quote:Op zondag 31 januari 2010 15:03 schreef waht het volgende:
Dan zal het vast ook zo zijn dat de lager intelligenten meer kinderen krijgen dan de hoger intelligenten.
aziaten zijn heel goed in kopieren. Niet racistisch bedoeld maar aziaten kijken heel goed af en doen het dan vaak nog beter.quote:Op zondag 7 februari 2010 00:15 schreef Drakire het volgende:
Dat niemand deze nog heeft gepost:
http://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_intelligence
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bell_Curve
Overigens klop de TT niet helemaal, mensen die van oorsprong uit centraal/oost azie komen hebben vaker een iets donkere huidskleur (Indiers bijvoorbeeld.)
Tevens staat er in de tekst dat de tests zijn ontworpen voor de "Euro-American culture" dus tel er bij de aziaten maar een paar iq puntjes bij op.
Waren het niet dat twee "hoge iq" mensen nog een best dom kind kunnen krijgen en twee lage nog een best slim kind. Normaalkrommes enzoquote:Op zondag 31 januari 2010 14:27 schreef Westerling het volgende:
Die verschillen in gemiddeldes kennen we zo langzamerhand wel, ik ben eigenlijk wel geinteresseerd in eventuele verschillen in de standaarddeviatie. Zoals die ook verschilt tussen mannen en vrouwen.
Ik vraag me ook af of die standaarddeviatie niet steeds groter zal worden als gevolg van onze huidige maatschappij-indeling. Intelligentie (indirect ook via opleiding) blijkt van groot belang te zijn bij partnerkeuze. Waarbij hogere intelligentie's naar elkaar toetrekken en de lage ook. Waardoor je als het ware (overdreven ter illustratie) elke generatie twee verschillende populaties krijgt met verschillende gemiddelde (één hoog en één laag). Op die manier loopt de uitersten steeds verder weg van het gemiddelde.
Dat klopt zeker, maar intelligentie is wel degelijk in zekere mate erfelijk. Dat is een kansenkwestie, de kans dat een bovengemiddeld intelligent ouderpaar een bovengemiddeld intelligent kind op aarde zet is groter dan dat een ondergemiddeld intelligent ouderpaar dat doet.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:41 schreef squig het volgende:
[..]
Waren het niet dat twee "hoge iq" mensen nog een best dom kind kunnen krijgen en twee lage nog een best slim kind. Normaalkrommes enzo
Mensen met een hoger IQ krijgen gemiddeld vaker kinderen met een lager IQ dan zijzelf, domme mensen krijgen gemiddeld vaker een kind met een hoger IQ dan zijzelf.
Op de lange termijn krijg je dus geen separatie, aangezien de groepen eerder "naar elkaar toegroeien" dan andersom.quote:Op zondag 7 februari 2010 23:04 schreef Westerling het volgende:
[..]
Dat klopt zeker, maar intelligentie is wel degelijk in zekere mate erfelijk. Dat is een kansenkwestie, de kans dat een bovengemiddeld intelligent ouderpaar een bovengemiddeld intelligent kind op aarde zet is groter dan dat een ondergemiddeld intelligent ouderpaar dat doet.
Het voorbeeld ter illustratie was uiteraard een extreem voorbeeld voor de duidelijkheid, de separatie zal natuurlijk ook niet zo extreem zijn. Maar op de lange duur zou je het toch moeten merken lijkt me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |