abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77406466
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 10:00 schreef jpg97 het volgende:

[..]

?

Neen.Ik ben noch blank, noch van het negroïde ras
Hoe dan ook ontgaat je reactie me volledig. Kun je die misschien toelichten?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:08:16 #152
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_77406600
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 10:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe dan ook ontgaat je reactie me volledig. Kun je die misschien toelichten?
Wellicht. Als ik straks zin heb
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  zondag 31 januari 2010 @ 14:27:40 #153
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_77477223
Die verschillen in gemiddeldes kennen we zo langzamerhand wel, ik ben eigenlijk wel geinteresseerd in eventuele verschillen in de standaarddeviatie. Zoals die ook verschilt tussen mannen en vrouwen.

Ik vraag me ook af of die standaarddeviatie niet steeds groter zal worden als gevolg van onze huidige maatschappij-indeling. Intelligentie (indirect ook via opleiding) blijkt van groot belang te zijn bij partnerkeuze. Waarbij hogere intelligentie's naar elkaar toetrekken en de lage ook. Waardoor je als het ware (overdreven ter illustratie) elke generatie twee verschillende populaties krijgt met verschillende gemiddelde (één hoog en één laag). Op die manier loopt de uitersten steeds verder weg van het gemiddelde.
pi_77478289
Dan zal het vast ook zo zijn dat de lager intelligenten meer kinderen krijgen dan de hoger intelligenten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 31 januari 2010 @ 15:18:41 #155
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_77478714
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:03 schreef waht het volgende:
Dan zal het vast ook zo zijn dat de lager intelligenten meer kinderen krijgen dan de hoger intelligenten.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  zondag 7 februari 2010 @ 00:15:51 #156
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_77719819
Dat niemand deze nog heeft gepost:
http://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_intelligence
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bell_Curve

Overigens klop de TT niet helemaal, mensen die van oorsprong uit centraal/oost azie komen hebben vaker een iets donkere huidskleur (Indiers bijvoorbeeld.)

Tevens staat er in de tekst dat de tests zijn ontworpen voor de "Euro-American culture" dus tel er bij de aziaten maar een paar iq puntjes bij op .

[ Bericht 11% gewijzigd door Drakire op 07-02-2010 04:18:15 ]
  zondag 7 februari 2010 @ 17:10:14 #157
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_77734244
quote:
Op zondag 7 februari 2010 00:15 schreef Drakire het volgende:
Dat niemand deze nog heeft gepost:
http://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_intelligence
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bell_Curve

Overigens klop de TT niet helemaal, mensen die van oorsprong uit centraal/oost azie komen hebben vaker een iets donkere huidskleur (Indiers bijvoorbeeld.)

Tevens staat er in de tekst dat de tests zijn ontworpen voor de "Euro-American culture" dus tel er bij de aziaten maar een paar iq puntjes bij op .
aziaten zijn heel goed in kopieren. Niet racistisch bedoeld maar aziaten kijken heel goed af en doen het dan vaak nog beter.

Trouwens in amerika was een keer een iq test gedaan tussen blanke en zwarte amerikanen met hetzelfde niveau en zelfde achtegrond/leeftijd. Toen hadden de zwarte amerikanen de test beter gemaakt. Maar zwarte mensen groeien vaak niet in een goede cultuur op waar leren en studeren niet bovenaan staat.
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_77741985
quote:
Op zondag 31 januari 2010 14:27 schreef Westerling het volgende:
Die verschillen in gemiddeldes kennen we zo langzamerhand wel, ik ben eigenlijk wel geinteresseerd in eventuele verschillen in de standaarddeviatie. Zoals die ook verschilt tussen mannen en vrouwen.

Ik vraag me ook af of die standaarddeviatie niet steeds groter zal worden als gevolg van onze huidige maatschappij-indeling. Intelligentie (indirect ook via opleiding) blijkt van groot belang te zijn bij partnerkeuze. Waarbij hogere intelligentie's naar elkaar toetrekken en de lage ook. Waardoor je als het ware (overdreven ter illustratie) elke generatie twee verschillende populaties krijgt met verschillende gemiddelde (één hoog en één laag). Op die manier loopt de uitersten steeds verder weg van het gemiddelde.
Waren het niet dat twee "hoge iq" mensen nog een best dom kind kunnen krijgen en twee lage nog een best slim kind. Normaalkrommes enzo

Mensen met een hoger IQ krijgen gemiddeld vaker kinderen met een lager IQ dan zijzelf, domme mensen krijgen gemiddeld vaker een kind met een hoger IQ dan zijzelf.
Op maandag 24 augustus 2009 11:04 schreef Salvad0R het volgende:
Aan alle chicks; eet/drink geen light producten, krijg je tumoren van.
  zondag 7 februari 2010 @ 23:04:21 #159
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_77751734
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:41 schreef squig het volgende:

[..]

Waren het niet dat twee "hoge iq" mensen nog een best dom kind kunnen krijgen en twee lage nog een best slim kind. Normaalkrommes enzo

Mensen met een hoger IQ krijgen gemiddeld vaker kinderen met een lager IQ dan zijzelf, domme mensen krijgen gemiddeld vaker een kind met een hoger IQ dan zijzelf.
Dat klopt zeker, maar intelligentie is wel degelijk in zekere mate erfelijk. Dat is een kansenkwestie, de kans dat een bovengemiddeld intelligent ouderpaar een bovengemiddeld intelligent kind op aarde zet is groter dan dat een ondergemiddeld intelligent ouderpaar dat doet.
Het voorbeeld ter illustratie was uiteraard een extreem voorbeeld voor de duidelijkheid, de separatie zal natuurlijk ook niet zo extreem zijn. Maar op de lange duur zou je het toch moeten merken lijkt me.

Overigens valt of staat het hele idee wel met de aanname dat in onze hedendaagse samenleving relevanter is bij de partnerkeuze dan vroeger "in de natuur". Het klinkt aannemelijk maar het blijft een aanname.
pi_77753680
quote:
Op zondag 7 februari 2010 23:04 schreef Westerling het volgende:

[..]

Dat klopt zeker, maar intelligentie is wel degelijk in zekere mate erfelijk. Dat is een kansenkwestie, de kans dat een bovengemiddeld intelligent ouderpaar een bovengemiddeld intelligent kind op aarde zet is groter dan dat een ondergemiddeld intelligent ouderpaar dat doet.
Het voorbeeld ter illustratie was uiteraard een extreem voorbeeld voor de duidelijkheid, de separatie zal natuurlijk ook niet zo extreem zijn. Maar op de lange duur zou je het toch moeten merken lijkt me.
Op de lange termijn krijg je dus geen separatie, aangezien de groepen eerder "naar elkaar toegroeien" dan andersom.

Als je twee groepen mensen op een onbewoond eiland zet, een groep met een iq van 80 een groep met een iq van 120. Mensen planten zich alleen voort met anderen die hoogstens 5 iq punten hoger of lager dan hen scoren. Binnen een aantal generaties zul je een groep hebben die een normaalkromme volgt met een gemiddelde van 100.

http://en.wikipedia.org/wiki/Regression_toward_the_mean
Op maandag 24 augustus 2009 11:04 schreef Salvad0R het volgende:
Aan alle chicks; eet/drink geen light producten, krijg je tumoren van.
pi_77763940
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:03 schreef ASroma het volgende:
dat Joden een hoog IQ hebben zou best kunnen hoor, maar dat ze nobelprijzen winnen komt door de vriendjespolitiek niet door hun IQ.
Achja.

Alfred Nobel gaven ze de prijs omdat hij dynamiet had en ze hem niet wilden provoceren.
'Put down the bomb Alfred! You might hurt someone!'
'No! I want something in return! something nice!'
  maandag 8 februari 2010 @ 16:53:13 #162
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_77773748
De Nobelprijs is sowieso een politiek spelletje, Lise Meitner heeft hem niet mogen ontvangen omdat ze joods was en haar uitvindingen deet in het nazi tijdperk men was bang om nazi Duitsland te provoceren.

En hoe kan het dat Obama (wat heeft ie eigenlijk gedaan niemand weet het?) de Nobelprijs voor de vrede wint en dat Gandhi deze niet heeft ontvangen .

[ Bericht 26% gewijzigd door Drakire op 08-02-2010 20:04:04 ]
  dinsdag 9 februari 2010 @ 23:33:14 #163
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77831271
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:29 schreef steef360 het volgende:
...who average 5 cubic inches more than Blacks.
Bij negers zitten de inches ergens anders... En laat dat nou net het ding zijn waar mannen mee nadenken
censuur :O
  dinsdag 9 februari 2010 @ 23:33:52 #164
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77831298
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:09 schreef Vengerr het volgende:

[..]

Achja.

Alfred Nobel gaven ze de prijs omdat hij dynamiet had en ze hem niet wilden provoceren.
'Put down the bomb Alfred! You might hurt someone!'
'No! I want something in return! something nice!'
Alfred Nobel heeft de prijs BEDACHT!
pi_77831434
4.Brain Size Differences. Studies using magnetic resonance imaging (MRI) find a correlation of brain size with IQ of about 0.40. Larger brains contain more neurons and synapses and process information faster. Race differences in brain size are present at birth. By adulthood, East Asians average 1 cubic inch more cranial capacity than Whites who average 5 cubic inches more than Blacks.

zou dit verschil er dan ook tussen mannen en vrouwen zijn? ik heb ooit geleerd dat het mannelijk brein zo'n 1400 gram weegt en het vrouwelijke 1300.
Sink or swim.
pi_77833473
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Alfred Nobel heeft de prijs BEDACHT!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 10 februari 2010 @ 09:24:15 #167
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77836132
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 00:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ga je schamen om je gebrek aan kennis!
http://en.wikipedia.org/wiki/Nobel_Prize
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nobelprijs
  woensdag 10 februari 2010 @ 18:44:57 #168
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_77854279
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:37 schreef steef360 het volgende:
4.Brain Size Differences. Studies using magnetic resonance imaging (MRI) find a correlation of brain size with IQ of about 0.40. Larger brains contain more neurons and synapses and process information faster. Race differences in brain size are present at birth. By adulthood, East Asians average 1 cubic inch more cranial capacity than Whites who average 5 cubic inches more than Blacks.

zou dit verschil er dan ook tussen mannen en vrouwen zijn? ik heb ooit geleerd dat het mannelijk brein zo'n 1400 gram weegt en het vrouwelijke 1300.
dus de grootte van de hersenpan zegt iets over slimheid??? Niet iets over hoeveelheid kennis die je krijgt naarmate je ouder word? Gemiddeld is het éne ras inderdaad slimmer dan het andere als je het zo bekijkt. Maar hoe kun je een koopman nou vergerlijken met een directeur? Is het dan ook zo dat sport en muziek beter in de genen ligt bij zwarte mensen, of is het gewoon de passie die meeweegt.

you tell me
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_77867832
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 09:24 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ga je schamen om je gebrek aan kennis!
http://en.wikipedia.org/wiki/Nobel_Prize
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nobelprijs
Ik moest alleen lachen om het feit dat je zo overduidelijk in een grap trapte.
Of denk je dat werkelijk iemand denkt dat Nobel die prijs kreeg omdat hij dynamiet had?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77892217
Meet een IQtest eigenlijk wel iets dat intelligentie genoemd mag worden? Het is nou niet bepaald zo dat wetenschap en techniek een onverdeeld genoegen zijn, vooral niet als je het Moeder Natuur vraagt. Intelligent gedrag is m.i. anders.....Wellicht zijn het wiel/wapens/chemie e.d. stommiteiten waar we nog grote spijt van krijgen, Pandora's doosje zogezegd. Dat hebben de Zwarten tenminste dichtgelaten...
pi_77896314
quote:
Op maandag 18 januari 2010 12:09 schreef Lundegaard het volgende:
Fijn stukje leesvoer.

Zwarten hebben een gemiddeld IQ van 70, blanken scoren 100 en Aziaten zelfs 106. Het zijn gegevens die de basis vormen voor een wetenschappelijke theorie over de evolutionaire verschillen tussen de rassen.

(...) Logisch nadenken leert immers dat bij een gemiddelde intelligentie van 70 de helft van alle Afrikanen een IQ ónder de 70 heeft.
Tellegen wijst op de classificatie van IQ-scores, die hij ook op een van zijn posters heeft afgedrukt. “Volgens de Nederlandse normen is iemand met een IQ tussen de 50 en de 69 licht zwakzinnig. Dus wanneer je zegt dat het gemiddelde IQ op het Afrikaanse continent 70 is, zeg je eigenlijk dat de helft van de bevolking zwakzinnig is.
Dan heb je het over een gigantisch maatschappelijk probleem.”

(...) Logisch nadenken leert immers dat bij een gemiddelde intelligentie van 70 de helft van alle Afrikanen een IQ ónder de 70 heeft.

Hmm, met mijn logisch nadenken kom ik toch niet tot dezelfde conclusie. Ik zet vraagtekens bij de rest van het artikel met zo'n uitspraak.
pi_77908173
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:32 schreef Nicap_tm het volgende:

[..]

Hmm, met mijn logisch nadenken kom ik toch niet tot dezelfde conclusie. Ik zet vraagtekens bij de rest van het artikel met zo'n uitspraak.
Exact. Dat hele IQ test moet je weinig aandacht aanbesteden. Het hele testen ervan gaat gebaseerd op: wat is jouw omgeving, wat acht jij als maatstaaf wat goed/slecht is, weet de persoon die getest wel wat ie doet en focust zijn brein wel daadwerkelijk op het oplossen van een probleem zoals jij dat bedoelt hebt. Ik zie mijzelf niet echt in menig Afrikaans land zelfstandig redden. En dan is maar de vraag hoe ver je het resultaat wilt door laten trekken naar andere gebieden. Het is logisch dat sommige mensen wat behendiger zijn in het aanleren van bepaalde dingen of het doen van bepaalde dingen, maar een enkele cijfer die voor een meestal eenmalig testje wordt afgenomen op basis van zoveel assumpties en een vrij kleine scope in verhouding tot wat het leven te bieden heeft (dus wat getest wordt) als DE maatstaaf te gebruiken om te zeggen wie beter is in het algemeen is gewoon sneu, heel sneu.

Gandhi geen nobelprijs? Wellicht omdat het schijnt dat ie ook niet helemaal zuivere koffie was, maja Obama was ook weer "right".
  vrijdag 12 februari 2010 @ 21:26:27 #173
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_77934954
Hoe zit het de gemiddelde slimheid van gemixte rassen dan? Bijv. Half blank en half afro of half afro en half aziatisch of als dat allemaal gemixed is?

Overigens ben ik niet zo thuis in de wetenschap, dus is dit voor sommige misschien een vreemde vraag.
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_77936831
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:26 schreef heartz het volgende:
Hoe zit het de gemiddelde slimheid van gemixte rassen dan? Bijv. Half blank en half afro of half afro en half aziatisch of als dat allemaal gemixed is?

Overigens ben ik niet zo thuis in de wetenschap, dus is dit voor sommige misschien een vreemde vraag.
Ik vind haar wel goed gevonden.

Ter aanvulling: als nou een neger zich met een blondje voortplant, hoe slim zijn de kinderen dan? Of zou dat van hun huids- en haarkleur afhangen?
pi_77939161
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 02:11 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Exact. Dat hele IQ test moet je weinig aandacht aanbesteden. Het hele testen ervan gaat gebaseerd op: wat is jouw omgeving, wat acht jij als maatstaaf wat goed/slecht is, weet de persoon die getest wel wat ie doet en focust zijn brein wel daadwerkelijk op het oplossen van een probleem zoals jij dat bedoelt hebt. Ik zie mijzelf niet echt in menig Afrikaans land zelfstandig redden. En dan is maar de vraag hoe ver je het resultaat wilt door laten trekken naar andere gebieden. Het is logisch dat sommige mensen wat behendiger zijn in het aanleren van bepaalde dingen of het doen van bepaalde dingen, maar een enkele cijfer die voor een meestal eenmalig testje wordt afgenomen op basis van zoveel assumpties en een vrij kleine scope in verhouding tot wat het leven te bieden heeft (dus wat getest wordt) als DE maatstaaf te gebruiken om te zeggen wie beter is in het algemeen is gewoon sneu, heel sneu.

Gandhi geen nobelprijs? Wellicht omdat het schijnt dat ie ook niet helemaal zuivere koffie was, maja Obama was ook weer "right".
Ik doelde meer op die redenering van: Het gemiddelde is 70, dus de helft heeft een IQ onder de 70.

Iemand die denkt dat je zo kunt rekenen kan niet zo'n stuk schrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')