Het is vandaag week van de paupers ofzo
Bij de aldi, van de week, gigantische rij en 1 kassa open. Een man van een jaar of 70, vrijwel lege kar. Komt er een vrouw, zelfde leeftijd, aanlopen met dr armen vol met boodschappen. Dat mens loopt dus drie keer heen en weer om het karretje te vullen terwijl haar man al in de rij staat
Bij de action net een antiliaanse vrouw ofzo, met een mandje met een paar dingen. Schuift er ineens zo'n kont van 1m
3 door de rij heen om met een bom vol mandje bij die vrouw te gaan staan. Paar subtiele opmerkingen hadden geen zin.
Zojuist lekker over de markt aan het struinen, hoor ik achter mij "Pardon!". Oude man in een electrische rolstoel. Voor mij tientallen mensen, dus aan de kant gaan was haast onmogelijk en vrij zinloos. "Pardon!", nog steeds druk, dus ik liep gewoon met de stroom mee. "Pardon!", rijdt die idioot over mn enkels heen

Ik heb hem toen vriendelijk de situatie uitgelegd
("Ik kan toch moeilijk over al die mensen heen lopen, achterlijke mongool!") Zaten we bij Guliano's, onze favoriete Italiaanse voedselverstrekker. Zitten er 2 echte Rotterdammerts naast ons. Na drie keer de kaart te hebben doorgelezen kwamen ze tot de ontdekking dat er geen eens tosti's op stonden! Dus gingen ze vragen naar tosti's. Uiteindelijk hebben ze gehaktbrood besteld. Toen wij onze Rustico's kregen (Focaccia met geitenkaas, coppa di parma, zongedroogde tomaatjes

) kreeg Isegrim de vraag of dat soms een tosti was
Overigens mijn positieve verbazing dat de dame haar gehaktbroodbroodje wel heerlijk vond. Alleen had ze het eerste beste theezakje uit de Dilmah-theedoos gepakt, wat dus "thee met een smaakje" was. Daar liep ze nog wel een kwartier over te emmeren