Een paar jaar terug heb ik een periode gehad waarin mij behoorlijk vaak vreemde dingen overkwamen, de meest bijzondere ervaring (deze is dus ook nog is bevestigd door mijn moeder) zal ik hier neer plempen.
Zo'n 4 jaar terug woonde ik in wassenaar met een aantal vrienden, op een middag werd ik gebeld door mijn moeder die mij vertelde dat ze een beetje grieperig was, en mij vroeg of ik de hond kon ophalen en een paar dagen voor de hond kon zorgen. Zo gezegd zo gedaan, er leek niets aan de hand te zijn.
Diezelfde avond lig ik in mijn bed flink te malen (weet niet eens meer waarover, is ook niet relevant) en kom ik niet in slaap. Na een flinke tijd val ik toch in een soort halve slaap waaruit ik na enkele minuten behoorlijk bruut ontwaakte, ik voelde namelijk dat iets aan "mij" "trok" dwz aan mijn energie, mijn bestaan, etc. Ik zag schuin boven mijn rechterknie een zwarte schim hangen die energie uit mij trok, ik was compleet verlamd en in schok. Na enkele minuten, die voor mij een eeuwigheid leken te duren, kon ik bewegen en verdween de schim. Ik ben compleet in paniek naar de kamer van mijn zusje gerend (die woonde toendertijd even bij mij in) en heb de hond op mijn kamer gelegd om mijzelf enigzins te kalmeren. Ik heb daarna nog heel vreemd gedroomd.
De volgende dag belde mijn moeder mij op met de boodschap dat ze direct opgenomen moest worden in het ziekenhuis, ze had namelijk een bacterie-infectie in haar urineweg haar nierbekken en haar bloedwegen. Ze heeft een tijdje op de intensive care gelegen maar heeft het godzijdank gehaald, haar complete herstel duurde meer dan 3 maanden.
Ergens aan het einde van haar herstelperiode vertelde ik haar over de schim, zij vroeg mij hoe laat ik de schim ongeveer gezien had. Ik vertelde haar dat dat tussen 2 en 3 ongeveer geweest was. Waarop zij zei dat ze rond diezelfde tijd ook een zwarte schim gezien had, aan haar raam. En dat ze daarna gedroomd had dat de huisarts haar niet kon bereiken met de resultaten van het bloedonderzoek (mijn moeder had net een nieuw nummer) en dat het daardoor ernstig fout zou aflopen. Het eerste wat ze deed toen ze wakker werd was de huisarts bellen om haar nieuwe nummer door te geven, binnen nog geen half uur werd ze gebeld dat ze direct naar het ziekenhuis moest. Had ze dat niet gedaan dan weet ik zeker dat ze nu niet meer hier rond zou lopen.