abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133182411
Jongen uit mijn klas was een lulverhaal aan het ophangen over een chick en toen kwam de welbekende vraag hoe ze heet. Een ongemakklijke stilte volgde, ik had in mijn hoofd de naam Linda en jawel, hij zegt Linda..
  woensdag 13 november 2013 @ 13:22:23 #127
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_133215107
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 21:56 schreef Atmosphere72 het volgende:
Ik zat een keer s'nachts in het donker naar Joy Division te luisteren. Vind dat sowieso een hele goeie band. Had de cd Closer opstaan (wat al best duistere en deprimerende muziek is, maar wel ontzettend mooi naar mijn mening) Toen ik bij het laatste nummer Decades aankwam. Kreeg ik opeens hele koude rillingen over m'n lijf, ik had steeds het gevoel dat er iemand achter me stond. Dus ik de muziek op pauze, lampje aan, niks te zien. Ik start de muziek weer en weer dit gevoel, de hele tijd het gevoel alsof er iemand achter me stond luidruchtig te ademen. Heel weird en scary. Heb dit ook op een ander forum toen gemeld en toen zei iemand dat hij exact hetzelfde had meegemaakt bij dat nummer. Dat vond ik nog wel het meest enge van allemaal.

En deze tekst ben ik ook nog een keer tegengekomen: (Bron: Rolling Stone)

The members of the band would sleep all day and work through the night, undisturbed, until dawn, when twittering birds would sometimes find their way onto the studio tapes. Sumner says that while they were recording a room sound, they picked up a phantom whistling the tune of Decades. Odd, since the building was otherwise deserted. Figuring it was a bad omen, they left it off the record.

Ik weet nog steeds niet wat het nou precies was en of dat er echt een duistere aanwezigheid was in m'n kamer, maar dit vergeet ik echt nooit meer, en zal dat nummer ook nooit meer kunnen beluisteren zonder hieraan te moeten denken.
Hee, nog een fan van Joy Division hier! ;)
Ik kan me zo'n gebeurtenis helemaal voorstellen bij dat nummer! :o

De onverklaarbare zaken die ik recent heb meegemaakt:

- Vrijdagavond op 1 november had ik een CD van Lou Reed gedraaid op zolder. Ik wist zeker dat ik de stereo had afgezet en de volumeknop omlaag had gedraaid. De volgende dag werd ik wakker om te gaan werken bij de post. Familieleden waren niet op zolder geweest zeiden ze, echter stond de radio boven keihard aan. Op die avond daarvoor had ik niet eens radio geluisterd!
Een paranormale collega (en vriend) zei dat het met Allerzielen te maken had. Dan is het extra 'druk' volgens hem.
- Zondagavond op 3 november hadden we brood gesmeerd. De kanten met boter lagen ineens omgedraaid toen we even uit de woonkamer waren.

:?
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_133453186
Ik paste een nachtje op mijn neefje, oom en tante bleven bij vrienden van hun slapen na een avondje stappen dus ik de hele avond alleen met het hummeltje (4 jaar). Hele avond en nacht niets aan de hand, 's ochtends eigenlijk ook niet.

Vertelt mijn neefje bij het ontbijt 'ik zag de oma van Bruno op de maan vannacht'. Bruno is een vriendje van hem maar zijn oma had hij (dat wist ik zeker) nog nooit ontmoet. Dus ik vragen 'hoe weet je dat het de oma van Bruno was, Flo, die ken je toch niet?' 'Nee maar toch is het zo.'

Half uurtje later neefje naar school brengen, was Bruno niet op school omdat zijn oma die nacht onverwachts overleden was.. Niets echt engs maar ik vond het een onverklaarbaar iets.
  † In Memoriam † zaterdag 23 november 2013 @ 01:24:46 #129
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_133538434

[ Bericht 100% gewijzigd door Ratelslangetje op 23-11-2013 04:35:45 ]
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_133692150
quote:
11s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:22 schreef Atmosphere82 het volgende:

- Vrijdagavond op 1 november had ik een CD van Lou Reed gedraaid op zolder. Ik wist zeker dat ik de stereo had afgezet en de volumeknop omlaag had gedraaid. De volgende dag werd ik wakker om te gaan werken bij de post. Familieleden waren niet op zolder geweest zeiden ze, echter stond de radio boven keihard aan. Op die avond daarvoor had ik niet eens radio geluisterd!
Een paranormale collega (en vriend) zei dat het met Allerzielen te maken had. Dan is het extra 'druk' volgens hem.

:?
Ik heb dit heel lang met mijn dvd-speler gehad toen ik nog thuis woonde.
Die was aangesloten op mijn speakers omdat ik nogal eens cd's draaide op de dvd-speler.
Kwam regelmatig voor dat midden in de nacht (altijd 's nachts, nooit overdag) de boel ineens aanstond. Dan werd ik wakker van harde muziek. Na een paar keer zorgde ik dat de speakers altijd uitstonden, als de speler dan ging afspelen, had je dus geen geluid. Wel werd ik dan wakker van het felle lichtje van de speler.
Nu staat de speler in het huis met mijn man maar heb het hier nooit meegemaakt.
pi_133718794
Al een aantal weken,wordt ik regelmatig getrakteerd op flitsen in de lucht. Vaak ben ik dan niet in mijn eentje,een enkele keer wel. Het begint me nu wel een beetje bezig te houden. Helaas geen andere ervaringen van dorpsgenoten,zover ik weet.
I am the hour,freaks devour
pi_133724542
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:40 schreef Twelveonclock het volgende:
Al een aantal weken,wordt ik regelmatig getrakteerd op flitsen in de lucht.
Loopt er een spoorlijn op minder dan zo'n 3 km van waar je dat waarnam? Bij nat en vooral koud weer (nachtvorst sinds 11 nov) veroorzaken treinen sterke flitsen doordat hun stroomafnemer dan minder goed contact maakt met de bovenleiding. De stroom beweegt zich dan door ijs, water en/of lucht en dat gaat met flitsen gepaard.
pi_133725009
Ja er loopt een spoorlijn op korte afstand. Bedankt voor de info! Mysterie opgelost!
I am the hour,freaks devour
  donderdag 28 november 2013 @ 21:54:35 #134
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_133725200
Misschien een spooktrein :P
pi_133748240
Zojuist: er stond 1 wijnglas zomaar uit het niets, tussen andere glazen, te trillen. :? En ik ben niet eens in die kast geweest om iets te verplaatsten ofzo. Ik zat op de bank toen het begon! :o
  zondag 15 december 2013 @ 20:39:24 #136
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_134304605
Ik heb ooit mijn studiefinanciering in 1 dag opgezopen !
  zondag 15 december 2013 @ 20:44:25 #137
203039 pirlo444
pi_134304924
Welk hotel dat word een nachtje boeken dus :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 04:35 schreef Luuksor het volgende:
Werk in een hotel waar wel vaker geestverschijningen worden gemeld, maar dacht mezelf altijd te nuchter om dit te geloven. Tot vanavond..

We zitten rustig na te borrelen wanneer een Japanse dame naar beneden komt gerend in haar badjas, helemaal overstuur. Huilend schrijf ze (want haar Engelse uitspraak was niet erg sterk) vanalles op. "There is someone in my room" "he touched my arm" "I hear people talk" en dat soort dingen. Opzich nog een redelijk algemene 'trip' van iemand die verkeerd gedroomd heeft.

Tot ze vanalles begon op te schrijven wat ze hoorde. Dingen die ze nooit had kunnen weten, van interne telefoonnummers tot 2 namen van medewerkers die ze nooit heeft kunnen achterhalen. "De geest" had deze aan haar verteld. Ook zei ze dat ze niet in gevaar was, en zich veilig voelde in het hotel maar gewoon compleet overstuur was.

Wij zijn naar boven gegaan om de kamer te checken en het was er werkelijk waar bloedheet, terwijl het vandaag niet boven de 15 graden is uitgekomen EN de verwarming koud was. Ook had mijn collega erg veel moeite om de deur open te krijgen, het voelde alsof iemand deze tegenhield. Verder hoorden of zagen we niks op de kamer (hoewel een schilderij van een 17e eeuwse vrouw ineens heel creepy kan zijn)...

De dame is uiteindelijk gewoon weer naar haar kamer gegaan dus ik verwacht morgen een vervolg op dit verhaal te hebben!

(andere verhalen die gaan zijn de geest van een klein meisje op een andere kamer, iemand die zich schijnbaar heeft verhangen in nog een andere kamer (wat niet gebeurd is voor zover we kunnen terughalen) en een bed op de kamer onder de kamer van vanavond waar het bed de hele avond scheen te bewegen..)

Nogmaals, normaal ben ik helemaal niet van dit soort dingen, maar nu ik het opschrijf voel ik weer precies hetzelfde beklemmende gevoel..
  zondag 15 december 2013 @ 20:47:22 #138
203039 pirlo444
pi_134305090
Ja heb ook ooit zoiets gehad ik en vriend stonden buiten te kletsen, en ineens moesten we naar de lucht kijken en zagen we iets heel groots overtrekken en het was geluidsloos, maar gigantisch we hadden ook de sterrenwacht gebeld maar we kregen niets, schijnbaar was er die dag een sateliet zichtbaar ofzo maar het was voor mijn gevoel veel groter en gewoon anders dan het beeld dat ik heb van een sateliet...
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:41 schreef BlackLodge het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik het beter weet dan het KNMI, maar er was die nacht geen onweer bij mij in de buurt. Zeker geen onweer wat van de grond af kwam. Het was trouwens ook een heldere nacht. En over aliens heb ik helemaal niks gezegd, het was alleen een gebeurtenis die voor ons niet te verklaren was.
En als iemand mij kan vertellen wat 'droog onweer' precies is, zou dat heel fijn zijn.

Na even navragen bleek dat mijn moeder die nacht de politie gebeld heeft om te vragen of er iets aan de hand was, en de politie vertelde dat het 'droog onweer' was. Het KNMI zei vervolgens de volgende dag dat, toen ze vroeg of er de afgelopen nacht onweer in onze woonplaats geweest is, dat ze daar niks over mochten vertellen, en alleen aan de verkeerstoren van schiphol informatie mochten geven. Het KNMI heeft haar toen doorverwezen naar de sterrenwacht die vertelde dat het te maken het met atomen in het gras die soms oplichten als er ergens anders in de buurt onweer was. Wat dan in Den Haag zou moeten zijn geweest, waar die nacht wel onweer was, maar wat zo'n 40 - 50 km bij ons vandaan is.

Ik vertel alleen wat er toen gebeurd is. Ik trek geen conclusies en zeg ook niet dat er een E.T. in de achtertuin zit. Alleen dat het vreemd was wat er gebeurde.
  zondag 15 december 2013 @ 20:52:52 #139
203039 pirlo444
pi_134305458
Was je toen aan het poepen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:14 schreef Tulpjeroos26 het volgende:
Onverklaarbare gebeurtenissen zat..

Het zal ongeveer negen jaar terug zijn, ik zat met mijn vriend bij hem thuis op de bank. We waren tv aan het kijken en ik had al een tijdje een beetje een ongemakkelijk gevoel. Het werd eigenlijk steeds ook een beetje sterker.
En toen opeens voelde ik de dreigende sfeer groter worden en ik wilde net tegen mn vriend zeggen dat ik me zo bekeken voelde toen knalde er een lamp uit elkaar. Niet het peertje, maar de "kap" zeg maar. Dan zou je nuchter kunnen vaststellen dat het lampje te heet was voor de kap, of het kapje kapot..Mijn vriend is elektricien en die sloot die mogelijkheden allemaal al direct uit. De lamp was ongeveer vijf minuten aan, het peertje voelde niet extreem heet aan. Zijn ouders waren een week niet thuis dus de lamp was ook niet eerder aangeweest. Het blijft voor altijd iets geks. De kap was in kleine deeltjes uiteen gespat..dus dat konden we mooi opruimen.

Enkele jaren verder in de tijd, laat ik zeggen dat het nu denk ik wel een jaar of 3 geleden moet zijn geweest, waren we op de camping. De oude eigenaresse was net overleden, en maakte altijd het toiletgebouw schoon (even ter info he). Ik en een goede vriendin van mij, die ik elk jaar op de camping ontmoet, moesten zo rond 00.31 ontzettend naar de wc. Dus zijn we samen naar het toiletgebouw gegaan. We zaten naast elkaar, toen opeens de douches aangingen en ook de kranen in de wasbak begonnen te lopen...Ik grapte nog "goh wat gezellig, zo nachtelijk douchen..en iedereen moet ook opeens zijn handen wassen zeker". We kwamen eigenlijk tegelijk de wc's uit en keken even of de douches op slot waren, nee dus...en ze waren leeg. Ook de kranen waren vol open, terwijl er niemand was. En in de tussentijd is er ook niemand binnengeweest om dat te doen als grap zijnde, want A) iedereen was bij een kampvuur...zoals elk jaar, niemand uitgezonderd. B) de deur die toegang geeft tot t toiletgebouw kraakt als een malle, die hoor je ten allen tijde. Dat heeft vroeger, toen we nog verstoppertje speelden menigeen opgebroken. Er is ook echt jaren niks aan de deur gedaan.
C) Het lijkt me tamelijk onmogelijk ALLE kranen TEGELIJK aan te zetten. We zijn maar, ons toch wat ongemakkelijk voelend terug gegaan naar het kampvuur...verder niks meer over gezegd...behalve zij tegen haar moeder en ik tegen mn vriend. Maar goed we wilden toch echt niet als knettergek te boek staan he..

Wat nu vooral onverklaarbaar is, en dat vind ik zelf oprecht ook gek..is dat hier thuis met regelmaat vreemde dingen gebeuren. Mijn tv springt uit zichzelf aan (nee ik ga niet op de afstandsbediening zitten) terwijl hij totaal uit staat, dus ook van de stand-by af....net als mijn radio. ik heb al honderden verklaringen bedacht waarom dit gebeurd. Ik gaf voorheen mijn katten de schuld. Maar op een morgen, mijn katten beiden op schoot, afstandsbediening voor me op tafel, tv niet op stand-by dus uit..FLOEP....

Ik ben heel nuchter en ga vooral elke aardse verklaring af, en zelfs mijn vriend (die wel wat weet van apparaten en elektriciteit....) kan me geen verklaring geven.
Tegenwoordig gebeurd het ook in bijzijn van hem. Gisteren flikkerde er een boek uit de boekenkast..het stomme was, dat dat boek niet KAN vallen, hij staat helemaal achterin de kast..dus hij moet eerst naar voren schuiven en dan vallen :S

Ik kan nog uren doorgaan hoor...maar hier laat ik het bij :)
  zondag 15 december 2013 @ 21:49:42 #140
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_134308920
Ongeveer een jaar of wat geleden werd ik s'nachts opeens wakker, klaarwakker ook. Even eruit gegaan, wat achter de pc gezeten, naar de badkamer gegaan, plens water in m'n gezicht gegooid, en naar beneden gegaan. Op het moment toen ik het lampje bij de voordeur aandeed zag ik opeens iemand in de tuin staan, kon geen gezicht gezien alleen een schaduw en binnen 2 tellen was die weer weg. Heel weird, ik nog de tuin in gelopen daarna, pleintje op gelopen, maar nergens te bekennen, die nacht heel vreemd geslapen daarna.

Nog iets langer geleden, toen ik nog op m'n oude kamer zat, zat ik uit het raam een sigaretje te roken, toen opeens midden in de nacht de deurbel ging. Ik denk what the fuck, maar ik kon niemand zien omdat er een afdakje voor onze deur zit, maar het gekke was ook dat ik niemand zag wegrennen of voetstappen of geluiden hoorde. Best creepy...
Try to save myself but myself keeps slipping away
  maandag 16 december 2013 @ 19:52:07 #141
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_134339873
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:44 schreef pirlo444 het volgende:
Welk hotel dat word een nachtje boeken dus :D

[..]

The College Hotel kamer 208 :)
  dinsdag 24 december 2013 @ 02:07:36 #142
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_134637624
Allemaal enge verhalen zo om te lezen in de nacht.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_134775672
90 procent van de dingen hier zijn gewoon hele simpel verklaarbaar.
pi_134788531
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 03:04 schreef RetRy32 het volgende:
90 procent van de dingen hier zijn gewoon hele simpel verklaarbaar.
We wachten vol spanning af! :)
pi_134849474
Ik heb ook wat meegemaakt.

Mijn oma overleed 6 jaar geleden op de dag dat ik jarig zou zijn.
Die nacht voorafgaand van mijn verjaardag vergeet ik niet meer. Ik was de dag voor mijn verjaardag bij mijn oma geweest die was al 1 week grieperig ik zei die dag van uit het niets wij houden met zijn allen van u. Ze zei we gaan er morgen een top feest van maken waarop ik zei zeker dat wij dat gaan doen en toen ging ik naar huis. Die avond begon het zeurderige gevoel dat er wat mis ging gaan. Ik ging douchen en naar mijn bed maar t gevoel bleef. Vervolgens had ik een soort van zweef ervaring die ik niet thuis kon brengen. Die ochtend belt de buurvrouw dat t mis was en mijn ouders moesten komen helaas wist ik toen al dat het om mijn oma ging. Toen mijn ouders thuis kwamen zeiden ze dat ik mee moest want oma was dood gevonden op de wc. Ze had een hersenbloeding gekregen door het overgeven en daardoor met haar wang hard op de wc terecht gekomen. Die week liep ik met dezelfde plek rond op dezelfde plaats, daarnaast konden we de kachel zo hoog zetten maar t bleef koud zelfs in bed me elektrische deken aan. Totdat mijn oma gecremeerd is heeft dit aangehouden. verder was mijn zusje diezelfde week ook ziek met dezelfde symptomen als mijn oma en toen ze dood was spontaan weer fit.
pi_134849919
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 21:56 schreef Atmosphere72 het volgende:
Ik zat een keer s'nachts in het donker naar Joy Division te luisteren. Vind dat sowieso een hele goeie band. Had de cd Closer opstaan (wat al best duistere en deprimerende muziek is, maar wel ontzettend mooi naar mijn mening) Toen ik bij het laatste nummer Decades aankwam. Kreeg ik opeens hele koude rillingen over m'n lijf, ik had steeds het gevoel dat er iemand achter me stond. Dus ik de muziek op pauze, lampje aan, niks te zien. Ik start de muziek weer en weer dit gevoel, de hele tijd het gevoel alsof er iemand achter me stond luidruchtig te ademen. Heel weird en scary. Heb dit ook op een ander forum toen gemeld en toen zei iemand dat hij exact hetzelfde had meegemaakt bij dat nummer. Dat vond ik nog wel het meest enge van allemaal.

En deze tekst ben ik ook nog een keer tegengekomen: (Bron: Rolling Stone)

The members of the band would sleep all day and work through the night, undisturbed, until dawn, when twittering birds would sometimes find their way onto the studio tapes. Sumner says that while they were recording a room sound, they picked up a phantom whistling the tune of Decades. Odd, since the building was otherwise deserted. Figuring it was a bad omen, they left it off the record.

Ik weet nog steeds niet wat het nou precies was en of dat er echt een duistere aanwezigheid was in m'n kamer, maar dit vergeet ik echt nooit meer, en zal dat nummer ook nooit meer kunnen beluisteren zonder hieraan te moeten denken.
The film control al eens gezien van Anton Corbijn? Die film gaat over Ian Curtis en Joy Division.
  maandag 30 december 2013 @ 01:17:38 #147
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_134861269
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 21:51 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

The film control al eens gezien van Anton Corbijn? Die film gaat over Ian Curtis en Joy Division.
Nope... Staat nog wel steeds op m'n lijstje..
Try to save myself but myself keeps slipping away
  woensdag 1 januari 2014 @ 19:07:41 #148
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_134957462
- weg -

[ Bericht 95% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 02-01-2014 15:26:59 ]
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_135038460
-Ik wist dat het slecht ging met mijn opa, maar had die avond een verplichting. Bij het naar binnen gaan van het gebouw waar ik die verplichting zou hebben voelde ik dat ik naar huis moest gaan. Ik zette de film 'Tree of Life' op. Ongeveer toen die film was afgelopen is mijn opa overleden.

-Het is niet geheel 'onverklaarbaar', maar de vorige keer dat ik naar Costa Rica ging (ben dan vrij zenuwachtig over ernaartoe gaan), haalde ik mijn paspoort op bij het gemeentehuis, bleek de ambtenaar een Costa Ricaan.
Ik ga binnenkort weer naar Costa Rica: ik liep samen met een vriend (die met mij naar Costa Rica gaat) naar de coffeeshop, we gingen het een beetje over de reis hebben. We raakten met een willekeurige vent aan de praat,en ja hoor, een Costa Ricaan.
Laatst was ik ergens op een feest aan 't nadenken over Costa Rica, en ik vroeg aan de gozer die naast mij zat waar die vandaan kwam (doe ik normaal nooit), en ja hoor, een Costa Ricaan. Hoe veel lopen er in Nederland rond???
Dit heb ik altijd met Costa Rica, heel apart. De eerste keer zag ik het al als een teken, de tweede en derde keer des te sterker.

-Twee keer een UFO gezien vlak voor het beginnen van de schemering. Allebei de keren op ongeveer dezelfde plek.

-Mijn kat was een keer twee weken zoek. Ik droomde op een gegeven moment dat hij onder water leefde, ik zag hem zwemmen en hij was helemaal nat. De volgende dag kwam die helemaal nat en vermagerd thuis. Mijn vader bleek ook zoiets gedroomd te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')