Nee, der leraren. Meervoud. Of des leraars, enkelvoudquote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:58 schreef sp3c het volgende:
ah!!!
de smackdown der leraars!
maar Frutsels heeft het al gemod
Ja, maar 'leraars' kan alleen maar enkelvoud zijn, terwijl 'der' meervoud is. Dus 'der leraars' kan niet.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:01 schreef sp3c het volgende:
maar de smackdown der leraars is 1 evenement niet meerdere
daar zijn dan toevallig meerdere leraren bijj gewond geraakt maar dat doet er volgens mij niet toe
Leraars kan prima als meervoudsvorm. Het staat zelfs in de Van Dale.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Van Dale:
le·raar de; m,v -raren, -s iem die onderwijs geeft
Leraars kan wel, maar alleen als genetivus-vorm: Des leraars, en dan is het weer enkelvoud
de naamvallen .. nominatief, genitief, datief, accusatief ..quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:53 schreef sp3c het volgende:
de wat vorm???
je maakt het ingewikkelder!
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/498/quote:Beide vormen zijn correct. Het gebruik van de meervoudsvorm leraars is standaardtaal in België.
hoi moussie. alles kits? ?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:40 schreef moussie het volgende:
[..]
de naamvallen .. nominatief, genitief, datief, accusatief ..
maar dit zegt taaladvies ervan
[..]
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/498/
gaat wel .. beetje depri van dat koud, grijs en nat, van mij mag het wel zomer wordenquote:
die link kreeg je net van mij!!!!quote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:40 schreef moussie het volgende:
[..]
de naamvallen .. nominatief, genitief, datief, accusatief ..
maar dit zegt taaladvies ervan
[..]
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/498/
ben ook he-le-maal klaar met de winter.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:04 schreef moussie het volgende:
[..]
gaat wel .. beetje depri van dat koud, grijs en nat, van mij mag het wel zomer worden
Hier ook! Het wordt tijd weer wat tropische eilanden te koloniseren.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ben ook he-le-maal klaar met de winter.
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:42 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Hier ook! Het wordt tijd weer wat tropische eilanden te koloniserenfrequenteren.
Koloniseren moeten we niet meer willen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:02 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Frequenteren kost alleen maar geld. Koloniseren levert wat op!
He Drugshond, hoe is het, waar werk je tegenwoordig?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:05 schreef Drugshond het volgende:
Boven de rivier moeten ze terug schenken aan de Noordzee.
waarschijnlijk onder de rivieren.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
He Drugshond, hoe is het, waar werk je tegenwoordig?²
Ongetwijfeld, toen we nog collega's waren zaten we in Veldhoven.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:10 schreef zoalshetis het volgende:
waarschijnlijk onder de rivieren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tilburg, non-IT stuur wel een afdeling aan (20 man).
Collega's liggen in een deuk (schijn IRL goed keet te kunnen trappen, ze missen mij als ik vakantie opneem).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |