abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:53:07 #151
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_76849598
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:51 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Dat iemand bij je aanbelt en heel je huis door gaat om te kijken of het wel terecht is dat je kinderbijslag krijgt.
Als ik iets van kinderbijslag zou krijgen, en als men eraan twijfelde of het terecht was (wat men pas zou doen als mijn kind in allerlei andere systemen niet terug te vinden was), dan zijn ze van harte welkom om een kijkje te komen nemen hoor. Ik ontvang dan toch ook geld van ze? Daar mag best wat tegenover staan.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:53:58 #152
38496 Perrin
pi_76849626
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:52 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Volgend mij ben je er niet in geinterreseerd dat ze bezig zijn grondwettelijke rechten af te breken.
Wat, je grondwettelijke recht om uitkeringsfraude te plegen en verborgen te houden?
pi_76849676
Tja, als je er zo over denkt heeft deze discussie weinig zin. Ik ben zoals de meeste mensen heel erg gesteld op mijn private zone, ook al heb ik niets te verbergen en wens geen ongenode bezoekers in huis, en al helemaal niet van de overheid.

Wat er tegenover staat dat je die kinderbijslag hebt is dat je aan de regels voldoet. En als ik dat aangeef, dan hebben ze dat maar te geloven.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 15 januari 2010 @ 13:55:38 #154
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76849686
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:53 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als ik iets van kinderbijslag zou krijgen, en als men eraan twijfelde of het terecht was (wat men pas zou doen als mijn kind in allerlei andere systemen niet terug te vinden was), dan zijn ze van harte welkom om een kijkje te komen nemen hoor. Ik ontvang dan toch ook geld van ze? Daar mag best wat tegenover staan.
En waarom moeten ze daarvoor binnenkomen dan? We hebben net van Gia uitgelegd gekregen dat ze daardoor geen enkele duidelijkheid krijgen. Binnenkomen is niet nodig dus...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:57:20 #155
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_76849764
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

En welke maatregelen gaan mij als normale burger precies treffen?
Als jij in de toekomst oud en versleten genietend van je AOW'tje een jonge jenever naar binnen slaand, plotseling de bel gaat en je verplicht een aantal jokers je huis moet door laten zoeken om te kijken of er niet toevallig nog een persoon op dat adres woont.
pi_76850340
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:40 schreef Gia het volgende:

[..]

In geval er dus meteen al een vermoeden van fraude is, dus. Er zijn gevallen bekend van mensen die al jarenlang een gekorte bijstandsuitkering ontvangen omdat ze al eens gepakt zijn voor 'illegaal' samenwonen. Wanneer die mensen een AOW uitkering krijgen en er een vermoeden is dat ze weer samenwonen, zonder dit door te geven, dan worden ze gewoon weer gecontroleerd en direct aangepakt. Dat scheelt dan in de hoogte van het terug te betalen bedrag.
Hoe langer een fraude voortduurt, hoe hoger het fraude bedrag wordt en hoe vervelender dit is voor de fraudeur.
Je verzint er van alles en nog wat bij, maar dat staat er dus niet .. er staat dat mensen die de ambtenaren niet binnen laten hun kinderbijslag geheel of hun uitkering voor de helft kwijtraken .. ik lees niets over 'verdacht zijn', wel over de mogelijkheid om al bij de aanvraag onaangekondigd binnen mogen vallen.
quote:
Ik weet dat er bij de SVB heel integere ambtenaren dit soort werk uitvoeren en dat zo'n controle nooit zomaar plaatsvindt. Mijn man doet dit werk gelukkig niet, want zo'n inspecteur komt vaak in bedreigende situaties terecht.
En jij kan in de toekomst kijken, zijn die ambtenaren over 10 jaar ook nog integer, of is dat gedeelte van het werk inmiddels uitbesteed aan minder integere particuliere bedrijven, je brengt immers de ambtenaar in gevaar?

Zou jij het normaal vinden als een medewerker van het ziekenfonds in jouw keukenkasten mag kijken of je geen ongezond voedsel eet nadat je een hartaanval hebt gehad, en dan op basis van de inhoud van dat kastje gaat bepalen of je wel recht hebt op de volledige vergoeding van je operatie? Als je hem niet binnenlaat betaal je je operatie maar lekker zelf?
pleased to meet you
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:17:51 #157
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:22:22 #158
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_76850924
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Je verzint er van alles en nog wat bij, maar dat staat er dus niet .. er staat dat mensen die de ambtenaren niet binnen laten hun kinderbijslag geheel of hun uitkering voor de helft kwijtraken .. ik lees niets over 'verdacht zijn', wel over de mogelijkheid om al bij de aanvraag onaangekondigd binnen mogen vallen.
Dat is aan Gia wel toevertrouwd.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:30:28 #159
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_76851371
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:
U betaald geen hondenbelasting, dat gaan we even controleren.
Ik heb een week of twee geleden zo'n mevrouw aan de deur gehad. Heeft u een hond? Nee? Goedenavond dan maar!

En dat terwijl de kinderen een zó grote speelgoedhond hebben dat zelfs de katten er bang voor zijn... Maar goed: die poept niet op straat.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:40:14 #160
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_76851823
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:11 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

En jij kan in de toekomst kijken, zijn die ambtenaren over 10 jaar ook nog integer, of is dat gedeelte van het werk inmiddels uitbesteed aan minder integere particuliere bedrijven, je brengt immers de ambtenaar in gevaar?

Zou jij het normaal vinden als een medewerker van het ziekenfonds in jouw keukenkasten mag kijken of je geen ongezond voedsel eet nadat je een hartaanval hebt gehad, en dan op basis van de inhoud van dat kastje gaat bepalen of je wel recht hebt op de volledige vergoeding van je operatie? Als je hem niet binnenlaat betaal je je operatie maar lekker zelf?
Je hebt volkomen gelijk, ik heb dit verhaaltje ook zo vaak gehouden. Maar het komt niet aan. Veel mensen hebben niet het vermogen om bovenstaande consquenties te overzien

"ooh dat gebeurt toch niet" is een veel gehoord antwoord

Deze mensen kunnen alleen dingen zien in het perspectief zoals het er nu aan toe toegaat. Vragen om wat verder na te denken dan hun neus lang is, zal in veel gevallen teveel gevraagt zijn.

Sad but true
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:44:52 #161
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_76852055
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:53 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mensen zoals jij zijn een even groot gevaar voor een vrije samenleving als de ambtenaren die dergelijke wetten verzinnen. Ze rekenen er op dat je zonder protesteren aan alles meewerkt en steeds meer vrijheid inlevert omdat je toch niks te verbergen hebt. Mensen zoals jij zijn er mede verantwoordelijk voor dat vrijheidsbeperkende wetten ingevoerd kunnen worden.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:45:54 #162
83951 rashudo
project 2501
pi_76852103
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:40 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je hebt volkomen gelijk, ik heb dit verhaaltje ook zo vaak gehouden. Maar het komt niet aan. Veel mensen hebben niet het vermogen om bovenstaande consquenties te overzien

"ooh dat gebeurt toch niet" is een veel gehoord antwoord

Deze mensen kunnen alleen dingen zien in het perspectief zoals het er nu aan toe toegaat. Vragen om wat verder na te denken dan hun neus lang is, zal in veel gevallen teveel gevraagt zijn.

Sad but true
Ik raak depri van dit topic.
Their eyes opaque.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:48:00 #163
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_76852201
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Met alleen een klikker is er nog geen reden voor huisbezoek. De SVB heeft nog andere middelen om een vermoeden van fraude aannemelijk te krijgen. Bij elkaar opgeteld volgt dan nu óf een onaangekondig bezoek in de hoop op medewerking óf ze staan wekenlang te posten.
Komen ze onaangekondigd en mogen ze niet binnen dan bevestigd dat alleen het vermoeden nog meer.
Er zijn genoeg andere redenen om ze niet binnen te laten. Wat dacht men bv van schaamte omdat men net bezig was met een SM spelletje en vrouwlief of manlief ligt naakt op bed of zit naakt op een stoel met tepelringen, ball-gag om en stockings.
Het is dus wel degelijk een grove inbreuk op de eigen privacy.

Ik dacht er in het verleden anders over en was ook zo ene gast die riep van "als je niks te verbergen hebt is er niks aan de hand". Ik ben daar toch echt op teruggekomen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_76852246
Ben in ieder geval blij dat er mensen hier zijn die dit ook allemaal zo eng vinden. Ik word bijvoorbeeld ook heel akelig van van die razia's waarbij ze honderden auto's aanhouden en doorzoeken. Ik denk dat als ik dat mee zou maken ik ook heel boos zou worden. Heb altijd haast en word dan weer opgehouden voor zoiets, waarbij andere mensen met hun fikken aan mijn spullen zitten.

Mensen in de omgeving begrijpen dat nooit als ik dat zeg, je hebt toch niets te verbergen, zeggen ze dan.....
  † In Memoriam † vrijdag 15 januari 2010 @ 14:49:18 #165
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76852275
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:28 schreef Gia het volgende:
Ze gaan echt niet willekeurige burgers controleren wb de kinderbijslag.
Hoe weet je dat zo zeker?
Carpe Libertatem
pi_76852349
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:49 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Precies, dan noemen ze het een steekproef.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:52:34 #167
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76852393
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:26 schreef SpecialK het volgende:
Je HOEFT de ambtenaren niet binnen te laten, TS. Je hebt alle recht om ze te toegang te weigeren.
Omgekeerde wereld. Met dat argument kan je elk handelen van de overheid goedpraten
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76852412
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:49 schreef Boze_Appel het volgende:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:28 schreef Gia het volgende:
Ze gaan echt niet willekeurige burgers controleren wb de kinderbijslag.
[..]

Inderdaad. En dan nog, het is het argument van u als brave burger laten we met rust. Maar wie laten ze dan niet met de rust? De burger die niks doet wat niet mag, maar misschien toch niet braaf genoeg is naar de zin van de overheid. Het geeft een machtsmiddel, dat is juist het probleem.

Controleer iedereen maar op dezelfde manier, dan krijg je dit soort wetten niet, want dan zijn ook de familie en vrienden van degenen die dit soort regels verzinnen aan de beurt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:57:03 #169
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76852567
en we glijden weer van de schaal naar beneden. De glijdende schaal onder leiding van het CDA.

Ze rekken de boel steeds een beetje verder op. Zo ook met de indentificatie plicht en het afstaan van DNA. Men probert de samenleving bang te maken voor een regering wilders, maar dit soort maatregelen zijn nog veel gevaarlijker. Ze beperken de vrijheid duurzaam in.
Maar gezien de reacties van de meeste nederlanders omtrend privacy en vrijheid verbaasd mij het allemaal niks.
Misschien kunnen we een extra definitie van vrijheid gaan maken. De nederlandse vrijheid ofzo. Waarbij je eigenlijk niks in vrijheid doet maar mensen altijd meekijken. via camera of digitale hulpmiddelen.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:58:36 #170
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76852631
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Inderdaad. En dan nog, het is het argument van u als brave burger laten we met rust. Maar wie laten ze dan niet met de rust? De burger die niks doet wat niet mag, maar misschien toch niet braaf genoeg is naar de zin van de overheid. Het geeft een machtsmiddel, dat is juist het probleem.

Controleer iedereen maar op dezelfde manier, dan krijg je dit soort wetten niet, want dan zijn ook de familie en vrienden van degenen die dit soort regels verzinnen aan de beurt.
Mensen begrijpen al jaren niet dat je een overheid niet teveel machtsmiddelen moet geven. Ze hebben een ideaal beeld bij de overheid. Maar de overheid bestaat ook alleen maar uit mensen. Daar zitten dus ook mensen met eigen belang, schadelijke bedoelingen en incompetentie.
And that is the news.''
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:05:26 #171
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_76852905
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:58 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Mensen begrijpen al jaren niet dat je een overheid niet teveel machtsmiddelen moet geven. Ze hebben een ideaal beeld bij de overheid. Maar de overheid bestaat ook alleen maar uit mensen. Daar zitten dus ook mensen met eigen belang, schadelijke bedoelingen en incompetentie.
Laten we niet vergeten dat macht corrumpeert en absolute macht corrumpeert absoluut. Het is alleen zo jammer dat de mensen die roepen dat ze niks te verbergen hebben er pas achter komen dat ze hun vrijheid kwijt zijn als het te laat is.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:06:21 #172
83951 rashudo
project 2501
pi_76852946
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:58 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Misschien moet het weer eens een keer flink fout gaan willen mensen dat snappen. Kijk maar eens naar GB, daar zijn ze al veel verder met deze onzin.
Their eyes opaque.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:19:03 #173
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_76853490
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:06 schreef rashudo het volgende:

[..]

Misschien moet het weer eens een keer flink fout gaan willen mensen dat snappen. Kijk maar eens naar GB, daar zijn ze al veel verder met deze onzin.
aar rijden zezelfs met zgn "peilwagens" rond om te kijken wie er wel of niet een TV in huis heeft staan. Gelinked aan een datasysteem weten ze zo iemand er uit te pikken die zijn kijk - en luistergeld niet heeft betaald.
In Duitsland waar mijn ouders wonen, in de oude DDR nabij Jena, durven die inspeceurs het zelfs aan om spelende kinderen te vragen hoeveel TV's en radio's de ouders wel niet hebben.
In het dorp waar mijn ouders wonen werden ze letterlijk weggejaagd door de bewoners, veelal allemaal die ook bewust het DDR tijdperk hadden meegemaakt.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:20:02 #174
38496 Perrin
pi_76853536
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:44 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Mensen zoals jij zijn een even groot gevaar voor een vrije samenleving als de ambtenaren die dergelijke wetten verzinnen. Ze rekenen er op dat je zonder protesteren aan alles meewerkt en steeds meer vrijheid inlevert omdat je toch niks te verbergen hebt. Mensen zoals jij zijn er mede verantwoordelijk voor dat vrijheidsbeperkende wetten ingevoerd kunnen worden.
Gelukkig heeft de vrije samenleving jou nog, er is nog hoop!

pi_76853655
De PVV gaat het nog niet ver genoeg,

http://parlis.nl/pdf/kamerstukken/KST131822.pdf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')