Stiekem?quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:30 schreef IHVK het volgende:
Hehe Zg had toch gelijk wat internet betreft, er zat hier gewoon een torrentprogramma stiekem met 500 kb/s te uploaden, daarom viel het steeds uit.
Schijt, het is nu één geworden met de cultuur van Turkije. De Grieken hebben ook onze Zeybek afgepakt en omgedoopt in Zeybekiskos ofzoiets.quote:
Hahaha ja zeibekikos.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:35 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Schijt, het is nu een geworden met de cultuur van Turkije. Zij hebben ook onze Zeybek afgepakt en omgedoopt in Zeybekiskos ofzoiets.
Wij hebben in het zuiden des lands (Abadan) ook donkere ''Perzen'' rondlopen. Ook een land als Israel kent bijvoorbeeld een grote Ethiopische bevolkingsgroep die zichzelf als Joden beschouwen en ook door de regering als Joden worden beschouwd, maar in Israel wel erg gediscrimineerd worden.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:29 schreef IHVK het volgende:
Men zegt toch juist dat Izmir heel racistisch is.
Israëliërs.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:36 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wij hebben in het zuiden des lands (Abadan) ook donkere ''Perzen'' rondlopen. Ook een land als Israel kent bijvoorbeeld een grote Ethiopische bevolkingsgroep die zichzelf als Joden beschouwen en ook door de regering als Joden worden beschouwd, maar in Israel wel erg gediscrimineerd worden.
[ afbeelding ]
Dat kan best. Grieken hebben sowieso aardig veel cultuurelementen van de Perzen afgekeken of 'gestolen'. Zo zouden de Iraniers ongeveer duizenden/honderden jaren geleden hebben gedanst:quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:35 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hahaha ja zeibekikos.![]()
![]()
Wikipedia zegt dat Horon van oorsprong Perzisch is.
Klopt niet. In Adana wordt juist Ciftetelli gedanst en geen halay.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:38 schreef IHVK het volgende:
Een danskaart.![]()
http://upload.wikimedia.o(...)_Volkst%C3%A4nze.png
De volgende keer dat een Griek roept dat Horon een Griekse dans is roep ik dat het Perzisch is.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat kan best. Grieken hebben sowieso aardig veel cultuurelementen van de Perzen afgekeken of 'gestolen'.
Igdir: zowel Halay als Lezginka. Klopt wel.quote:
Ik denk dat het een beetje grof geschetst is eigenlijk.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Klopt niet. In Adana wordt juist Ciftetelli gedanst en geen halay.
Hmm. Vind het plaatje toch onzin. In provincies als Amasya enzo kennen ze niet eens halay.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:41 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik denk dat het een beetje grof geschetst is eigenlijk.
Maar ik zit in Halay gebied en dat klopt.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:40 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
De volgende keer dat een Griek roept dat Horon een Griekse dans is roep ik dat het Perzisch is.
Çiftetelli ftw...quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Klopt niet. In Adana wordt juist Ciftetelli gedanst en geen halay.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat kan best. Grieken hebben sowieso aardig veel cultuurelementen van de Perzen afgekeken of 'gestolen'. Zo zouden de Iraniers ongeveer duizenden/honderden jaren geleden hebben gedanst:
quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:42 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Çiftetelli ftw...![]()
Ga jij ook helemaal los op dügüns?
Neuhj. Ik dans echt never nooit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
Ik ga niet naar je bruiloft, want je zou me op kunnen vegen, sorryquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:45 schreef Bortecinem het volgende:
Deze dans wordt ALTIJD bij ons op bruiloften gedanst.
Kazen zijn dan ook niet welkom.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:47 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik ga niet naar je bruiloft, want je zou me op kunnen vegen, sorry
Zijn dit zigeuners?quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:47 schreef IHVK het volgende:
Halay is veel gezelliger.
Alleen bij ons gaan de jongens en meisjes wel samen.
Jumpen op z'n Turks.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:45 schreef Bortecinem het volgende:
LOL dat ziet er grappig uit.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:45 schreef Bortecinem het volgende:
Ze zien er ook niet echt Turks uit, vandaar. En er staat trakya, dus volgens mij zijn het gewoon gypsys.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik weet niet, het klinkt niet echt Turks he.
Maar er stond yozgat, sarkiya dus ik was helemaal blij.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:50 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ze zien er ook niet echt Turks uit, vandaar. En er staat trakya, dus volgens mij zijn het gewoon gypsys.
Jij mag ook niet op mijn partijtje komenquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Kazen zijn dan ook niet welkom.
Duydum ki bizi bırakmaya azmediyorsun etme.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:51 schreef Bortecinem het volgende:
Maar goed. Ik ben weg. Doei iedereen.
Mooi.quote:
Hehe, wat leuk. Ik heb overigens weleens een Turkse bruiloft meegemaakt. Erg gezellig.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:45 schreef Bortecinem het volgende:
quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:52 schreef IHVK het volgende:
[..]
Duydum ki bizi bırakmaya azmediyorsun etme.
Başka bir yar başka bir dosta meylediyorsun etme.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:51 schreef Bortecinem het volgende:
Wij kennen ook een dans met mes (en schild). Enigste dans in Turkije waarbij geen muziek aan te pas komt.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:53 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hehe, wat leuk. Ik heb overigens weleens een Turkse bruiloft meegemaakt. Erg gezellig.![]()
Wij hebben een soort ''messendans'' wat gebruikelijk is bij bruiloften.![]()
Doei.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:51 schreef Bortecinem het volgende:
quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:53 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Van wie zou ie dat toch hebben?
quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:53 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Van wie zou ie dat toch hebben?
Aha, maar dit heeft denk ik meer te maken met de Turkse ''vechtkunst'', of niet? Bij ons wordt het enkel gedaan voordat de taart wordt gesneden.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:57 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wij kennen ook een dans met mes (en schild). Enigste dans in Turkije waarbij geen muziek aan te pas komt.![]()
Zou best eens kunnen. Weet ik eigenlijk niet.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:01 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Aha, maar dit heeft denk ik meer te maken met de Turkse ''vechtkunst'', of niet? Bij ons wordt het enkel gedaan voordat de taart wordt gesneden.
Windows 7quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:12 schreef IHVK het volgende:
mtorrent stond aan, punt is dat je dat niet ziet, bij windows 7 omdat je op het pijltje moet klikken.
Het is wel een grote faal ja, dat geef ik toe.
Oh ja, dat is wel irritant bij sommige programma´s die normaalgesproken alleen in de system tray werken en op je normale balk onvindbaar zijn.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:12 schreef IHVK het volgende:
mtorrent stond aan, punt is dat je dat niet ziet, bij windows 7 omdat je op het pijltje moet klikken.
Het is wel een grote faal ja, dat geef ik toe.
Inderdaad.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:18 schreef Rookert het volgende:
[..]
Windows 7![]()
Ik vind die nieuwe taakbalk echt relaxed, ook die shortcut naar je desktop rechtsonder
quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:22 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Oh ja, dat is wel irritant bij sommige programma´s die normaalgesproken alleen in de system tray werken en op je normale balk onvindbaar zijn.
Mazdak S? Nee, ik ken wel Mazdak als een historisch figuur. Aziz Nesin is een beroemde Turkse schrijver.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:40 schreef IHVK het volgende:
Mazdak S was een serieuze vraag..![]()
Maar die gast die jij noemt ken ik niet, wat doet hij?
Oh, ik dacht je een gewoon iemand bedoelde.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Mazdak S? Nee, ik ken wel Mazdak als een historisch figuur. Aziz Nesin is een beroemde Turkse schrijver.
Het blijkt dat we een aantal boeken van hem in huis hebben, mijn moeder las zijn boeken destijds in Iran. Ik heb ze nog niet gelezen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:43 schreef IHVK het volgende:
[..]
Oh, ik dacht je een gewoon iemand bedoelde.![]()
Nee ik ken hem niet. Lees jij hem?
Oh, dan al? Ik verwacht niet dat alles er opeens zoals op jouw plaatje uit gaat zien, helaasquote:Op donderdag 14 januari 2010 16:42 schreef IHVK het volgende:
[ afbeelding ]
Over 2 maanden is het lente!
Hm er staat bij zijn wiki in het begin al dat hij atheïstisch was, waarschijnlijk heeft hij daar zelf dan ook nadruk op gelegd. Kan dit kloppen?quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:44 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het blijkt dat we een aantal boeken van hem in huis hebben, mijn moeder las zijn boeken destijds in Iran. Ik heb ze nog niet gelezen.
Ja.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:52 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hm er staat bij zijn wiki in het begin al dat hij atheïstisch was, waarschijnlijk heeft hij daar zelf dan ook nadruk op gelegd. Kan dit kloppen?
Wat wil je weten?quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:53 schreef Bilmiyorem het volgende:
Heeft er hier iemand verstand van henna?
M'n moeder gebruikt gewoon henna, maar ik zie net iets over verschillende.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:54 schreef Rookert het volgende:
Ayça toch?
Vraag het de kapper of je moeder
Gebruik jij henna?quote:
Gebruikersquote:Op donderdag 14 januari 2010 16:57 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
M'n moeder gebruikt gewoon henna, maar ik zie net iets over verschillende.
Ja het is weer goed.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:00 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Aah we mogen elkaar.![]()
Ja, met jou?
Dat drankspel.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:01 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik neger
Jij negert
Hij negert ?![]()
Wat bedoel je?
[ afbeelding ]
quote:Galloping from Far Asia and jutting out
into the Mediterranean like a mare's head
__________ this country is ours.
Wrists in blood, teeth clenched, feet bare
and this soil spreading like a silk carpet,
__________ this hell, this paradise is ours.
Shut the gates of plutocracy, don't let them open again,
annihilate man's servitude to man,
__________ this invitation is ours.
To live like a tree single and at liberty
and brotherly like the trees of a forest,
__________ this yearning is ours.
quote:Take out the dress I first saw you in
look your best,
look like spring trees
Wear in your hair
__________ the carnation I sent you in a letter from prison,
raise your kissable, lined, broad white forehead.
Today, not broken and sad-
__________ no way!
today Nazim Hikmet's woman must be beautiful
__________ like a rebel flag...
Onder andere.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:02 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hoe heb ik het goed gemaakt? Normaal doen?
Speel je het dus wel? Is grappig ja, maar het drankdeel niet.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:03 schreef Rookert het volgende:
[..]
Zap de Neger![]()
Dat is fucking fout en grappig
Nee. Ik heb de weddenschap verloren. Wilde ik even meedelen. Doei.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:02 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hoe heb ik het goed gemaakt? Normaal doen?
Ik wist dat er iets was. Ik wil weten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:05 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Nee. Ik heb de weddenschap verloren. Wilde ik even meedelen. Doei.
Verpester.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:05 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Nee. Ik heb de weddenschap verloren. Wilde ik even meedelen. Doei.
Moet je even kijken welke winkels, volgens mij in de randstad redelijk wat, Perzische henna verkopen. Vaak Atabaki genaamd.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:57 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Gebruik jij henna?
•Verschillende soorten henna geven verschillende kleuren. Henna uit Iran geeft een dieprode kleur, Egyptische en Marokkaanse een oranje-achtige gloed.
Waar kan ik henna uit Iran krijgen?
Ja, heb het al tijdje niet meer gedaan, maar de combinatie drank en discussie of het wel een neger was of niet wordt steeds grappigerquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:05 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Speel je het dus wel? Is grappig ja, maar het drankdeel niet.
Kleurt die dieprood in plaats van een beetje oranje? Ken je iemand met ervaring?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:07 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Moet je even kijken welke winkels, volgens mij in de randstad redelijk wat, Perzische henna verkopen. Vaak Atabaki genaamd.
Ik noem automatisch iedere donkere een neger. Eigenlijk best fout.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:07 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ja, heb het al tijdje niet meer gedaan, maar de combinatie drank en discussie of het wel een neger was of niet wordt steeds grappiger
quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:08 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Kleurt die dieprood in plaats van een beetje oranje? Ken je iemand met ervaring?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |